9 252 30

Турция лобира за инвестицията на Volkswagen

Турция лобира за инвестицията на Volkswagen

Турция или България ще вземе очакваната инвестиция на „Фолксваген"? Чуждите медии за шансовете на Турция на фона на политическото напрежение между Анкара и Берлин и икономическите проблеми на южната съседка на България.

„Дейли Сабах", англоезичното издание на едноименния турски вестник, публикува кратка статия за „многобройните слухове през последните месеци", отнасящи се до плановете на „Фолксваген" да строи нов завод в Югоизточна Европа. Вестникът цитира публикуваната и от нас информация на ДПА, че най-силните кандидати за инвестицията са България и Турция.

Алпер Канджа, шеф на турската Асоциация на автодоставчиците „Тайсад", казва по същата тема пред германското издание „Аутомобилвохе", че Турция упражнява натиск върху концерна: „Турската общественост очаква, че „Фолксваген" ще има предвид страната не само като свой пазар, но и като производител на автомобили." Германските медии припомнят, че през миналата година „Фолксваген" е продал в Турция около 120 000 автомобила от различни свои марки. На фона на обтегнатите отношения между Германия и Турция Канджа казва още: „Трябва да бъде излъчен положителен сигнал. А една нова инвестиция в Турция би била много подходяща в този смисъл."

Ебру Кунт Акън от Германо-турската външнотърговска камара казва пред в. „Аугсбургер Алгемайне", че акцентът не бива да се поставя толкова върху политиката. Според нея, важни са икономическите показатели на Турция. На същото мнение е и турският генерален консул в Щутгарт Мехмет Еркан Йомер: „Макар и да съществуват политически различия помежду ни, нашите икономически отношения са силни", казва той.

Предимствата на Турция


Според публикацията в „Аутомобилвохе", Турция смята, че има добри шансове да привлече инвестицията, защото разполага с обучени кадри и с мрежа от доставчици на авточасти и екипировка. На същото мнение е и хамбургският социолог Ясар Айдън. Той добавя, че турският вътрешен пазар е голям, производствените разходи – ниски, а кадрите – добре квалифицирани. Пред „Аугсбургер Алгемайне" Айдън обяснява, че поради ръста на безработицата в Турция на трудовия пазар могат да се намерят достатъчно добре обучени хора.

Но предимствата на Турция не се изчерпват само с това, казва Айдън и изброява: Турция има свободен достъп до вътрешния пазар на ЕС, предимство е и близостта с Азия, с Близкия Изток и със сферата на руско влияние. А освен това турската държава насърчава с много пари изследователската и развойната дейност в автомобилостроенето, припомня той.

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 сектант

    23 13 Отговор
    в българия ще ни дадат от фауве 10 милиарда, и още 2 за данъци. От тия 10 милиарда, 2 ще отидат в парламента, 2 през задната врата на парламента и 2 за помагачите. С останалите фауве ще имат достатъчно време да се изнесат докато не са се овътряли напълно
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор

  • 3 Elen

    14 35 Отговор
    Не съм фен на VW,ама най-много да ги фалираме...Хем обичам родината си,хем ми се иска да не инвестират тук..
  • 4 колю

    35 1 Отговор
    Не се притеснявайте VW e държава, имат защитни механизми срещу корупция.
  • 5 Гост

    24 10 Отговор
    С тези си действия схеми на корупция и това правосъдие силно се съмнявам да успеем да превлечем някой да инвестира в БГ.Да не говоря че бяма да има и ,кой да работи.
  • 6 спаркчета

    12 4 Отговор
    искам 50 000 електрички под наем в София и още толкова в страната, директно от завода до София да излизат

  • 7 Бачо

    26 5 Отговор
    Това никога няма да дойде тук. Турция сглобява Мерцедес, тойота, фиат, рено и още куп други марки. От 100 години. А ние изгонихме рено. Даже и това китайското на Ганчев не тръгна. Да отиде Бойко да преговаря - на него може и да му повярват. Буди доверие, приятел е с Европа, Америка, близкия изток, Русия, света и галактиката. Защо само пишете глупави статии?
  • 8 Васил

    10 13 Отговор
    България няма никакъв шанс опита показва че и триколка не можем да направим

    Коментиран от #27

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 wdcv

    30 1 Отговор
    "... хамбургският социолог Ясар Айдън..." Мда, този ми звучи баш като кореняк хамбурговец и затова съм убеден в неговата безпристрастна оценка на предимствата на Турция.
  • 11 Диамантената ръка

    24 4 Отговор
    Заводът ще е в България, решено е.

    Коментиран от #15

  • 12 dod

    9 6 Отговор
    само да не стане както с РОВЪРА и ГРЕАТ ВАЛОВЕТЕ на ЛОВЕЧ......

    Коментиран от #17

  • 13 Наблюдател

    7 4 Отговор
    Те предпочитат да ядат тояа заото самите те нямат собствена национална кухня състояща се от картофи и сметана. Мислят че “Къри Вурст” е велика манджа. В него има кренвирши варени в мръсна швабска вода. Кетчуп измислен от краварите и много къри/куркума идваща от индийския полуостров. Чак не ми побира акъла с толкова умряла храна от картофи и сметана и кетчуп дюнери и кренвирши от де кмат акъл да движат толкова печелившо тая икономика. Няма нито едно губещо производство или предприятие, селско стопанство ако искате вземете също. Как съумяват с болният си педофилски нацистки акъл да прозведат брутални машини порше амг М РС някви кораби самолети и включително и военни работи щаер маер ман мерцедес незнам си какво. А ние в същия момент се тъпчем с висококачествена сланина и туршия люта ракия пържени джумерки шкембета езици дробове еленско месо конско котешко заешко гълъбово смлени нокти и черва сиреч кренвиршисирене без мляко вода с уран и нямаме акъл да направим нещо повече от клечки за зъби които работят от 25 години на загуба. Нямаме акъл да излъжем швабина долен да вдигне 1 смотан завод в някое село в южна България. А турция се тресе от кризи я с кюрди я с сжихадисти я със сирийски партизани я политически я геополитически я с газта я със сащ я с русия. Лирата им припадна безработици инфлации наргилета инмангала ердогана ще тропне на масата и бонус 1 голям дюнер за Волфганг Шмид и завода ще цъвне в турция еи така от нищото
  • 14 7777

    12 5 Отговор
    Немците няма да рискуват да инвестират в страна с явно изразена диктатура. Ердоган след някоя година може да обяви, че инвестицията е изцяло турска, а германците а врагове на партията му и трябва да си ходят.

    Коментиран от #16

  • 15 Наблюдател

    6 12 Отговор

    До коментар #11 от "Диамантената ръка":

    Аз мисля че е почти решено, но няма да е в България, а зад България буквално ще е(погледнато с далекогледа от Волсфсбург, сиреч турция!

    Коментиран от #26

  • 16 То не е ясно коя

    11 5 Отговор

    До коментар #14 от "7777":

    Е по голямата диктатура. Я отиди си купи евтин амартамент ако не си от герб да те видя
  • 17 Жълтото паве

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "dod":

    ...и преди това с Фиата и Реното в Пловдив в края на 60-те :-)
  • 18 гоше

    9 5 Отговор
    И кой ще работи в завода ако дойде в бг? Много безработни тийнейджъри на които обаче не им се работи. Предпочитат да обръснат тиквите и да гледат страшно и да се правят на патриоти

    Коментиран от #19

  • 19 споко

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "гоше":

    Имаме си бол кадърни роми и тарикат бежанци.
  • 20 Съдба

    10 3 Отговор
    Заводът трябва да е в Перник..... това е съдба :)
  • 21 Японеца

    4 7 Отговор
    Ако VAG построят завод в България ще си направя публично сепуко на откриването !

    Коментиран от #22

  • 22 Давай

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "Японеца":

    Точи меча!

  • 23 Владислав

    16 2 Отговор
    Ще е в България, във Враца две фирми строят заводи за кабели и електроника за автомобили и то за vw, в Ботевград също има. СЛУчАЙНОСТ???? Не мисла, отделно лошата политическа обстановка в Турция, изключителния спад на лирата, евтината работна ръка в България е огромен фактор. Аз мисля, че на 100% ще е тук. Отделно да сте чули да се коментира по медиите? А в Турция не спират, а Бойко лаконично каза, че който много говори нищо няма да вземе, айде малко да навържем нещата!

    Коментиран от #25

  • 24 brendi

    7 1 Отговор
    Невероятен шанс, но можем само да се молим! Проблем е, че сме слаби в лобирането. Ако има нещо, което може да се пропусне, ние непременно ще го пропуснем!
  • 25 Поглед

    1 4 Отговор

    До коментар #23 от "Владислав":

    Така е, но нещо ги спира. И според мен е липсата на квалифицирани кадри (хора с умения , а не паплач)
  • 26 Диамантената ръка

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Наблюдател":

    Бъркаш
  • 27 Диамантената ръка

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Васил":

    Ние нищо няма да правим. Поне отначало всички ръководни кадри ще са от Германия, а ще бачкат роботите предимно. Да не мислите, че им трябват хиляди българи с чукове, отвертки и клещи.
  • 28 AmiX

    2 1 Отговор
    Направете завода в Търговище. И без това няма работа а безработни има много ⚠️⚠️⚠️
  • 29 Мисля на глас

    2 3 Отговор
    Турция и изтока са голям пазар , най важното за един производител е пазарът за продукцията. И ще пичелят комшиите , мога да се обзаложа на една бира.
  • 30 ТОДОР ЖИВКОВ ОТ ОТВЬДНОТО

    1 0 Отговор
    ЗАВОДИТЕ ТУКА ТРЯБВА ДА СЕ СТРОЯТ НЯКЬДЕ ОКОЛО ПРИСТАНИЩА , БИЛО ТО МОРСКИ ИЛИ РЕЧНИ ,И ОКОЛО ГАРИ /ЖП-ТРАНСПОРТ И МОРСКИ ТРАНСПОРТ/ ,ЗА ДА МОЖЕ ДА СЕ ДОКАРВАТ СУРОВИНИТЕ И МАТРЕАЛИТЕ , И ДА СЕ ИСВОЗВА ГОТОВАТА ПРОДУКЦИЯ ЗА ПЛАСМЕНТ ПО ПАЗАРИТЕ , ПОНЕ АЗ ТАКА МИСЛЯ .

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.