През март в страните от Европейския съюз са регистрирани 3.9% по-малко нови автомобили от същия месец през миналата година, а спадът за първото тримесечие е 3.3%, сочи статистиката на Европейската асоциация на автопроизводителите (ACEA).
Както и в края на 2018-а, причините могат да се търсят във влизането в сила на сертификационния цикъл WLTP, който замени стария NEDC. Оказва се, че по новия стандарт показателите за разход на гориво и вредни емисии са драстично по-високи и много компании просто не са успели да адаптират моделната си гама към по-строгите изисквания, в резултат на което продажбите на редица популярни автомобили просто бяха замразени.
През март 2019 г. в европейските страни са продадени 1 722 442 нови коли. Спад се наблюдава на всички ключови пазари, но лидер по отрицателна динамика е Италия (-9.6%), следвана от Испания (-4.3%), Великобритания (-3.4%), Франция (-2.3%) и Германия (-0.5%).
Ако се разглежда европейският пазар като цяло, най-сериозен срив отбелязват Кипър (-53.4%), Финландия (-20.9%) и Хърватия (-19.8%). Най-много автомобили са продадени във Великобритания (458 054), Германия (345 423), Франция (224 818), Италия (193 662) и Испания (122 664).
Лидер по продажби през март е Volkswagen (181 392, -3.3%), което му осигурява 10.5-процентен дял от пазара. На второ място е Renault (119 449, -5.6%), на трето - Ford (111 091, -15.5%), а петицата оформят Opel/Vauxhall (105 672, -2.5%) и Peugeot (101 828, -4.2%).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
15:17 17.04.2019
2 Meganoob BG
15:25 17.04.2019
3 уао
Коментиран от #5, #17
15:39 17.04.2019
4 Весёлые картинки
15:53 17.04.2019
5 гост
До коментар #3 от "уао":
Грейт Уол са много добри коли с качество над бюджетните марки и ектри каквито и в коли от добрите марки не се предлагат. Вижте новото Х6 за малко над 40х.лв каква кола може да си купиш. С истински ауспуси, с мощен двигател и голям въртящ момент, страхотно оформление вътре и външност конкурентна на волво, а в същото време цената достъпна и колата истинска, а не с щамповани отвори по броните.Коментиран от #6, #11
16:58 17.04.2019
6 яао
До коментар #5 от "гост":
На Грейт Уол съм му хвърлил око на пикапа. Стигнах до извода, че американците на са толкова прости да карат пикапи. Просто си трябва такова МПС в къщата и това е. Обаче с газова уредба, щот съм скръндза :)Коментиран от #12
17:15 17.04.2019
7 фалирал
17:49 17.04.2019
8 Borislav Popov
Коментиран от #14
17:59 17.04.2019
9 Tangens
18:12 17.04.2019
10 БЕДНИТЕ РУСНАЦИ СЯКА ГОДИНА
Коментиран от #15
18:25 17.04.2019
11 босе
До коментар #5 от "гост":
Предполагам говориш от опит с автомобилите на тази марка...или просто си правиш сметка цена-качество? Имам Great Wall Steed 5 от 2013 година закупен чисто нов,ами.....карам го още,за да накажа себе си,че купих такъв боклук!Коментиран от #13
19:22 17.04.2019
12 Бат Вал
До коментар #6 от "яао":
Е кво като е на газ. Такава, или каквато и да било кола под 50-60 бона, като е на газ, на никого не прави впечатление. Обаче като скивам някой мерц или бмв за 150 хилки да спира до колконката за газ, и ме напушва един смях....19:32 17.04.2019
13 пейо
До коментар #11 от "босе":
И аз карам Грейт Уол H6 от 2 години (служебна). Досега нямам кой знае какви забележки. Колата си върви не е имало фрапантни ядове. Колегите карат и steed-ove и те биват. Нормални проблеми за дизелови коли дават. ДПФ-ите се запушват от време на време. Наближават км на които и съединител ще изкочи. Колат като кола19:58 17.04.2019
14 Големия Хур
До коментар #8 от "Borislav Popov":
Ееее и тук ли си компетентен бе ужас. Тук не се коментира нищо Руско така че недей се хаби21:05 17.04.2019
15 Гост
До коментар #10 от "БЕДНИТЕ РУСНАЦИ СЯКА ГОДИНА":
Ами каскетите купуват китайски кашони и руско недуразумение-Лада. Нямат пари за истински коли.22:39 17.04.2019
16 Мартин
09:44 18.04.2019
17 сектант
До коментар #3 от "уао":
вземи си румънски, няма да сбъркаш!10:50 18.04.2019
18 Язе
13:52 18.04.2019