7 258 18

Сривът в продажбите на нови коли в ЕС продължава

През март в страните от Европейския съюз са регистрирани 3.9% по-малко нови автомобили от същия месец през миналата година, а спадът за първото тримесечие е 3.3%, сочи статистиката на Европейската асоциация на автопроизводителите (ACEA).

Както и в края на 2018-а, причините могат да се търсят във влизането в сила на сертификационния цикъл WLTP, който замени стария NEDC. Оказва се, че по новия стандарт показателите за разход на гориво и вредни емисии са драстично по-високи и много компании просто не са успели да адаптират моделната си гама към по-строгите изисквания, в резултат на което продажбите на редица популярни автомобили просто бяха замразени.

През март 2019 г. в европейските страни са продадени 1 722 442 нови коли. Спад се наблюдава на всички ключови пазари, но лидер по отрицателна динамика е Италия (-9.6%), следвана от Испания (-4.3%), Великобритания (-3.4%), Франция (-2.3%) и Германия (-0.5%).

Ако се разглежда европейският пазар като цяло, най-сериозен срив отбелязват Кипър (-53.4%), Финландия (-20.9%) и Хърватия (-19.8%). Най-много автомобили са продадени във Великобритания (458 054), Германия (345 423), Франция (224 818), Италия (193 662) и Испания (122 664).

Лидер по продажби през март е Volkswagen (181 392, -3.3%), което му осигурява 10.5-процентен дял от пазара. На второ място е Renault (119 449, -5.6%), на трето - Ford (111 091, -15.5%), а петицата оформят Opel/Vauxhall (105 672, -2.5%) и Peugeot (101 828, -4.2%).

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 гост

    33 11 Отговор
    Ами хората не са глупави и ще се ориентират към ползваните коли като се правят скъпи и прескъпи еднодневки. Колко тона емисии се изразходват за направата на един сув среден размер? И при разлика измеждуи евро 4 и евро 6 колко години ще трябва да се изплаща тази разлика?
  • 2 Meganoob BG

    30 6 Отговор
    Никой не би отказал да си купи нова кола, само че на достъпна цена и да не е сглобена от палачинки и нископлатени китайски надежди.
  • 3 уао

    25 5 Отговор
    И аз нещо не намирам цените на новите автомобили за особено нормални и затова ще си купя китайска. От години имам китайски мотори и не ми се виждат много по-зле от японско-европейските им аналози пък са в пъти по-евтини.

    Коментиран от #5, #17

  • 4 Весёлые картинки

    23 8 Отговор
    Ами клиентите чакат да започнат да произвеждат картинките, които им показват от години насам. Вече трябваше да има няколко модела електромобили, за които да се получават субсидии и да може да се влиза с тях в центровете на всички градове. Вече трябваше да има изградена мрежа бързи зарядни станции от Йонити. Клиентите вярват и чакат.
  • 5 гост

    13 18 Отговор

    До коментар #3 от "уао":

    Грейт Уол са много добри коли с качество над бюджетните марки и ектри каквито и в коли от добрите марки не се предлагат. Вижте новото Х6 за малко над 40х.лв каква кола може да си купиш. С истински ауспуси, с мощен двигател и голям въртящ момент, страхотно оформление вътре и външност конкурентна на волво, а в същото време цената достъпна и колата истинска, а не с щамповани отвори по броните.

    Коментиран от #6, #11

  • 6 яао

    21 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    На Грейт Уол съм му хвърлил око на пикапа. Стигнах до извода, че американците на са толкова прости да карат пикапи. Просто си трябва такова МПС в къщата и това е. Обаче с газова уредба, щот съм скръндза :)

    Коментиран от #12


  • 7 фалирал

    4 8 Отговор
    Истината е в споделените коли
  • 8 Borislav Popov

    22 5 Отговор
    Опел е собственост на Пежо ! Или Пежо + Опел = 207 498 автомобила !!!....................Пак манипулират резултатите в полза на Фолксваген ! Там броят ли отделно продажбите на Шкода , Сеат и останалите ?!!

    Коментиран от #14

  • 9 Tangens

    5 2 Отговор
    Не знам защо Хюндай ги няма, но продажбите им растат с 3.9% за миналата година.
  • 10 БЕДНИТЕ РУСНАЦИ СЯКА ГОДИНА

    10 7 Отговор
    ИМАТ ДЕСЕТ ПРОЦЕНТЕН РАСТЕЖ В ПРОДАЖБИТЕ И ОТТДАВНА НАДМИНАВАТ ЕС КАТО ЦЯЛО. НАД 385000 НОВИ КОЛИ

    Коментиран от #15

  • 11 босе

    19 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Предполагам говориш от опит с автомобилите на тази марка...или просто си правиш сметка цена-качество? Имам Great Wall Steed 5 от 2013 година закупен чисто нов,ами.....карам го още,за да накажа себе си,че купих такъв боклук!

    Коментиран от #13

  • 12 Бат Вал

    20 2 Отговор

    До коментар #6 от "яао":

    Е кво като е на газ. Такава, или каквато и да било кола под 50-60 бона, като е на газ, на никого не прави впечатление. Обаче като скивам някой мерц или бмв за 150 хилки да спира до колконката за газ, и ме напушва един смях....
  • 13 пейо

    9 3 Отговор

    До коментар #11 от "босе":

    И аз карам Грейт Уол H6 от 2 години (служебна). Досега нямам кой знае какви забележки. Колата си върви не е имало фрапантни ядове. Колегите карат и steed-ove и те биват. Нормални проблеми за дизелови коли дават. ДПФ-ите се запушват от време на време. Наближават км на които и съединител ще изкочи. Колат като кола
  • 14 Големия Хур

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Ееее и тук ли си компетентен бе ужас. Тук не се коментира нищо Руско така че недей се хаби
  • 15 Гост

    4 9 Отговор

    До коментар #10 от "БЕДНИТЕ РУСНАЦИ СЯКА ГОДИНА":

    Ами каскетите купуват китайски кашони и руско недуразумение-Лада. Нямат пари за истински коли.
  • 16 Мартин

    1 0 Отговор
    ой ой ой горките
  • 17 сектант

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "уао":

    вземи си румънски, няма да сбъркаш!
  • 18 Язе

    7 0 Отговор
    "През март 2019 г. в европейските страни са продадени 1 722 442 нови коли. "......Къде е онова гръмко заглавие,че Тесла уплашила ЕС с "великите"4-5000 броя.хухухаха

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.