Първият едросериен електромобил на Mercedes-Benz ще струва близо €9 000 по-малко от директния си конкурент Audi E-Tron. От Щутгарт най-сетне обявиха цените на EQC, които започват от €71 281 с ДДС.
По този начин Mercedes-Benz ще успее да вмести нетната стойност на електрическия си кросоувър под сумата от €60 000, което ще му позволи да отговаря на изискванията за екологичен бонус по германските закони. За сравнение най-евтиният E-Tron струва €79 900.
Срещу €71 281 купувачът ще получи EQC 400 4Matic със стандартната информационно-развлекателна система MBUX с 10.25-инчов екран, гласово управление и навигация. Срещу допълнително заплащане ще се предлагат пакетът Driving Assistance Package с цял набор от системи за безопасност (€2 297), екстериор AMG Line (€1 607) и др.
Mercedes-Benz EQC е снабден с два асинхронни електромотора с обща мощност 300 кВт/408 к.с. и въртящ момент 760 Нм, захранвани от батерия с капацитет 80 кВтч. Ускорението от 0 до 100 отнема 5.1 сек., а максималната скорост е 180 км/ч. Пробегът с едно зареждане по цикъла NEDC е между 445 и 471 км.
Електрическият кросоувър ще се произвежда в завода на Mercedes-Benz в Бремен. Първоначално в продажба ще бъде пусната модификацията EQC Edition 1886, показана на изложението в Ню Йорк. Нейната цена започва от €84 930.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 e36
Коментиран от #2, #15, #64
10:42 07.05.2019
2 e36
До коментар #1 от "e36":
Ще се напреварват с аудито кой ще е на последно място по надеждност(те не че сега не се състезават де), чакаме и бмв да влезе в тази надпревара :D10:45 07.05.2019
3 Jezza
10:50 07.05.2019
4 сектант
10:50 07.05.2019
5 ще видим
Коментиран от #13, #47
10:57 07.05.2019
6 Batushka
Коментиран от #32, #62
10:58 07.05.2019
7 кккк
11:17 07.05.2019
8 1234
Коментиран от #29
11:22 07.05.2019
9 Давид
Коментиран от #10, #11
11:39 07.05.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 гост
До коментар #9 от "Давид":
Та от всичките "размишления" на неграмотника само едно не разбрах !!! Ще бъдеш ли така добър да обясниш какво олово те тресе ????Коментиран от #12
11:57 07.05.2019
12 Давид
До коментар #11 от "гост":
Нека не бързаме с обидите . И ще видим след като автомобилните производителите и тези на слънчеви фотоволтаици започнат масово производство , кои акумулаторни батерии ще свалят цените . Оловно - киселинните акумулатори с добро охлаждане са по евтиния вариант за цървули като вас . Хората , които контролират света се грижат за потребителите си . ;)12:24 07.05.2019
13 MIB
До коментар #5 от "ще видим":
Мерцедес още преди близо 25 г. са били използвали автономни автомобили. Изминавали са над 1500 км.почти самостоятелно. Дори и през осемдесетте години са правили тестове само че с бусове заради големия обем на компютрите по онова време, а за бъдещето не се тревожи най малко поради факта, че работят съвместно с други големи фирми като Bosch, BMW ,VW, UberКоментиран от #24
12:28 07.05.2019
14 Жоро
12:32 07.05.2019
15 Evo
До коментар #1 от "e36":
Не го приемай като обида, но ти не знаеш какво говориш/пишеш/. Привързаността към определена марка коли, не оправдава плюенето по пряката конкуренция.Коментиран от #18
12:36 07.05.2019
16 гост
Коментиран от #21
13:10 07.05.2019
17 Йозеф
13:25 07.05.2019
18 e36
До коментар #15 от "Evo":
Карам велосипед който не е пряка конкуренция на мерджо, баварци и прочие13:53 07.05.2019
19 Маркуча
14:10 07.05.2019
20 Джоко
Коментиран от #25, #63
14:35 07.05.2019
21 Иван
До коментар #16 от "гост":
Сравняваш МБ с Хюнде?! Едното е премиум марка, на която се возят бизнесмени и държавни глави, а другото бюджетен автомобил?! Е, Хюнде имат и своя премиум марка, но това не е МБ, който си работи под собственото име.14:56 07.05.2019
22 Бумеранг
15:20 07.05.2019
23 Zubar
635
16:47 07.05.2019
24 да да да
До коментар #13 от "MIB":
И така да е тази кола няма да е автономна. Човека ти го е написал - при Тесла това ще стане със софтуерен ъпдейт, а тук липсва целия хардуер освен предупреждението за катастрофа и автоматичното спиране. Друго е след 3 години да дадеш още 200 000 лева за да вземеш "автономната" версия. Това е разликата между Тесла и всички останали - в единия случай си купуваш нещо което в момента в който излезе и вече е остаряло, в другия това което купуваш непрекъснато се осъвременява.Коментиран от #28
17:18 07.05.2019
25 Антиелектрика
До коментар #20 от "Джоко":
Виждам, че и тук някой се опитва да "блесне" с необразованост! Не знам какво трябва да значат думи като "алергиЙ" и "авариЙ", може би са древноримски императори?! Обаче това с КПД-то може да минава пред неуките, както и, че ДВГ означава само петрол. Лошото е, че си изписал такива измошльотини, че сам не ги осъзнаваш. Батериите на електричките са много по-лесно запалими и токсични при ПТП, а фините прахови частици при тях са повече от колите с ДВГ, защото износват по-лесно гумите си, заради по-високото си тегло. А Глобалното затопляне едва ли е мястото да се коментира с теб, съдейки по фундаменталното ти непознаване на материята. Само времето ще покаже какво ще се случи, но залитане в крайностите е смехотворно и нелепо.17:46 07.05.2019
26 Ъфутуг6
Коментиран от #27
18:01 07.05.2019
27 Антиелектрика
До коментар #26 от "Ъфутуг6":
Нямам достъп до водородната 7-ца на БМВ, която освен вода, не отделя друго и която не влезе в серийно производство. Но като не четеш какво пиша, аз какво да направя? Явно за теб ДВГ, означава само петрол, но за малко по-умните хора, е различно от петрол. И моля те, не се опитвай да разсъждаваш, че пишеш пълни глупости. Ето ти едно изследване на екип от Кралския колеж в Лондон: "Един от проблемите е, че електрическите превозни средства няма да намалят в достатъчна степен праховите частици (PM) – другия токсичен замърсител (освен азотния диоксид), излъчван от автомобилния транспорт. Това е така, защото праховите частици се генерират не само от двигателите, но и от триенето на гумите, от износването на спирачките и от разрушаването на пътните настилки" - https://greentech.bg/archives/73254 Организмът се справял, пък с другите не се справял, нищо че са с една и съща големина, така ли? Я върви ги разправяй тези глупости някъде другаде!!!Коментиран от #30
18:18 07.05.2019
28 MIB
До коментар #24 от "да да да":
Ти и сега в момента на закупуване на Tesla Model S купуваш остаряла технология не променяна откакто е създадена преди десет години и пусната в масово производство преди седем и за в близко бъдеще няма изгледи за нов модел. Ако разчиташ на автономността наTesla няма да стигнеш далече. Има доста клипове и във Факти ги бяха публикувалиКоментиран от #35
18:27 07.05.2019
29 Хахах
До коментар #8 от "1234":
Чак сега ли проумя , че мерцедес е за богатите хахсхсх Дам половин България си мисли че като кара 10 годишен мерцедес, ще заблуди някой че е богат хахахах Единици са хората с възможности който карат кола над 7-8 години (по-скоро са изключение)18:35 07.05.2019
30 Ъихкйк
До коментар #27 от "Антиелектрика":
Ти много насериозно се взе, че очакваш чак да те чета и да ти вярвам. Като вярваш че финни прахови частици PM10 и фини прахови частици РМ0,1 са едно и също и имат едно и също въздействие върху здравето, аз какво да направя? Това е същото като да вярваш, че всички течности, като например водата и сярната киселина имат еднакво въздействие върху здравето. Аз какво да правя? След като вярваш, че бъдещето принадлежи на водороден двигател с вътрешно горене, от който всички са се отказали преди 20 години, аз какво да направя? Ако вярваш в дядо Коледа аз какво да направя? Вярвай си! За нас остава само да ти се смеем, а ти продължавай да вярваш. Всеки има право да вярва в каквото си пожелае.Коментиран от #34
19:33 07.05.2019
31 Бим бим
19:45 07.05.2019
32 БАРО
До коментар #6 от "Batushka":
Когато две метални повърхности се трият Винаги има какво да се счупи19:57 07.05.2019
33 БАРО
20:02 07.05.2019
34 Антиелектрика
До коментар #30 от "Ъихкйк":
Моля??? Ти грамотен ли си? Можеш ли да четеш изобщо? Проучването и линка, който ти дадох са от сайт за електромобили, а думите, които цитирах не са мои, а на проф. Франк Кели от Кралския колеж в Лондон. Та в тази връзка, ти кой си, че да вярваме на теб, а на проучванията на професор Кели? Ти си този, който дори не знае, че в гумите се влагат сажди. Та кои сте тези "вие", които ми се смеете - ти и останали в главата ти ли? Невежеството съчетано с наглостта, са сигурен знак за слабоумие!!!Коментиран от #37
20:03 07.05.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 дявола
20:08 07.05.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 ADMIN
20:24 07.05.2019
39 MIB
До коментар #35 от "Точно това е истината":
Мерцедес е с 80кв/ч ,а Тесла Х със 100кв/ч 2018г.моделите на Тесла Х 75 са с по лоши характеристики от Мерцедес Мислиш ,че Мерцедес не могат да сложат по-големи батерии и по-мощни електродвигатели за по- добро представяне .Въпросът е на кому са нужни .Цената е по -важна за продажбата и екологичния бонусКоментиран от #42
20:45 07.05.2019
40 Антиелектрика
До коментар #37 от "Ъкгкг":
Може би ти е трудно да схванеш, че хората класифицират ФПЧ от износването на гумите като ФПЧ2.5? Я пак прочети какво са саждите и, че 28% от състава на гумата е именно от сажди! Аман от многониковото ти съзнание и наглите ти лъжи!Коментиран от #41
20:51 07.05.2019
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Антиелектрика
До коментар #41 от "Кой го каза?":
Толкова ли е трудно да прочетеш какво пиша? Саждите какво са - колко пъти да те питам? Я дай ти линк какви са ФПЧ от гумите като си толкова отворен.21:53 07.05.2019
44 MIB
До коментар #42 от "Сравняваш кон с кокошка":
Mercedes EQC вече е в производство, а Tesla ModelY най-рано 2020-2021г.ОтTesla обявяват 450км. за модел Y ,колкото и Mercedes EQC. По-големи батерии - по-висока цена.От Mercedes целят 60 000€ базова цена ,за да могат бъдещите клиенти в Германия да се възползват от 4 000€ екологичен бонусКоментиран от #48
22:26 07.05.2019
45 Мистър Морз
Коментиран от #55
23:14 07.05.2019
46 Браво бе гений
Всяка година в Европа нормалното носене на гуми освобождава около 40 000 тона PAH (полициклични ароматни въглеводороди), най-вече като PM10.
Коментиран от #50
23:23 07.05.2019
47 Жоро
До коментар #5 от "ще видим":
Нека да ти каже, че ако наистина разрешат след 2-3 години автономно шофиране, в България все още нама да имаме пътища и маркировки за него.23:35 07.05.2019
48 Кое му е по-доброто на Мерцедес, кое?
До коментар #44 от "MIB":
"Модел Y" ще се предлага в четири варианта - с нормален пробег, удължен пробег, с двойно задвижване и пърформанс изпълнение. В салона има място за седем възрастни. В своята пърформанс версия кросоувърът се ускорява от място до 100 км/ч за под 4 секунди.Максималната скорост е 241 км/ч, а запасът от ход е 370 или 483 километра в зависимост от избраната батерия.
Освен отзад новата "Тесла" има багажник и отпред, а багажният обем се увеличава благодарение на сгъващите се задни седалки. Сред екстрите са използването на смартфона на собственика вместо ключ, 15-инчов екран на арматурното табло, възможност за предварителна климатизация на салона и други.
"Модел Y" e съвместим с нова суперзарядна станция, разработена от "Тесла". Плановете са от нея да бъдат монтирани 12 000 бройки в 36 страни. Твърди се, че за минута тя може да зареди ток за изминаването на 25 километра.
Първите доставки на новия модел на "Тесла" се очакват през есента за версиите с удължен пробег и през следващата пролет за тези с нормален. Цените ще тръгват от 39 000 долара. С всички екстри "Тесла Модел Y" ще струва 60 хиляди долара.
Коментиран от #49
23:41 07.05.2019
49 Plameni
До коментар #48 от "Кое му е по-доброто на Мерцедес, кое?":
Ще! Планове! Очакват !Твърди се! Следващата пролет! Цените ще! Само в бъдеще време ,а Мъск как спазва срокове всички знаят.01:42 08.05.2019
50 Антиелектрика
До коментар #46 от "Браво бе гений":
Ще кажеш ли нещо конкретно или ще продължиш с празнодумставата и глуповатите ти сравнения? Аз дадох статии и изследвания и нямам намерения пак да се занимава с тролските ти измислици!Коментиран от #51
07:24 08.05.2019
51 Е колко по-конкретно
До коментар #50 от "Антиелектрика":
Само цифрите, че май не ги видя" Средно около 80% от всички ПЧ10 в градовете идват от автомобилния транспорт. Износването на гумите и спирачките причинява около ТРИ ДО СЕДЕМ ПРОЦЕНТА от този компонент. ...Всяка година в Европа нормалното носене на гуми освобождава около 40 000 тона PAH (полициклични ароматни въглеводороди), НАЙ-ВЕЧЕ КАТО PM10." Какво не разбра? Колко по-конкретно го искаш? Това са най-едрите частици, които могат да се нарекат фини, а на всичко отгоре, гуми и спирачки отговарят само за 3-7% от отделяните от автомобилите частици с тази големина. Колко може да ги увеличи допълнително тегло от 200-300кг според тебе? От 3,3 до 7,7%? Вманиачил си се в десетите от процентите, а пренебрегваш останалите 90% . Дори не споменаваш PM1 и PM0,1 които са истинската опасност и се отделят предимно от ДВГ и само от спирачките, но не и от гумите.Коментиран от #52
08:00 08.05.2019
52 Антиелектрика
До коментар #51 от "Е колко по-конкретно":
Не разбрах от къде ги вземаш тези цифри? Нали говореше за под 2,5? Ама забравих, че твои бяха думите "Да го духат учените от Единбург" и сега очаквам да кажеш "Да го духа Кралския колеж в Лондон". Я се скривай някъде, нагъл лъжец!08:19 08.05.2019
53 Научи се да четеш
Ако не разбираш въпросите ще ги задам още по-конкретно. И линкове мога да ти дам, изтрият мнението.
Коментиран от #54
08:42 08.05.2019
54 Антиелектрика
До коментар #53 от "Научи се да четеш":
Моята майка ме е научила да чета, ама твоята май е правила друго, щом не може да асимилираш какво пише в статията.09:22 08.05.2019
55 Пижо 2.0.6
До коментар #45 от "Мистър Морз":
Има отдавна алтернатива,но без реално приложение в масовото производство.Нарича се обратна тяга.На принципа на моторната спирачка,но с кратно увеличено усилие което води до кратно загряване и триене.09:50 08.05.2019
56 Научи се да четеш
11:20 08.05.2019
57 Образование
Коментиран от #60
11:24 08.05.2019
58 Ивайло
11:27 08.05.2019
59 Леле
Мислиш, че компании като дб, бмв и фв не могат да направят алгоритъм за автономно управление? Всичко са готови с това много отдавна! Проблема е регулациите и масовия потребител.
Направо ме изумява те - такава"ултра хай технология" могат да направата сигурно 90 процента от софтуерните компании в София.
Няма автомобилна компания, която да го изпълни технически. Въпрос е на бизнес решение!
11:33 08.05.2019
60 Среден 3
До коментар #57 от "Образование":
И Ви е имате правописни грешки !12:47 08.05.2019
61 Аве не ве
23:20 08.05.2019
62 факт
До коментар #6 от "Batushka":
Да разбраха го, само пропуснаха да разберат как се правят батериите им в колите, как 10 годишни африканчета и индийчета работят в нечовешки условия за да им добиват компонентите в иначе "луксозните" батерии, да не говорим и самия ток как се добива......единствено в Германия където голяма част от тока действително е от вятър, всичко останало е лъжа и измама18:10 09.05.2019
63 Бай хой
До коментар #20 от "Джоко":
Абе "алергии" кой номер е в Менделеевата... или тепърва ще го добавяш...?!?01:35 10.05.2019
64 Този коментар е премахнат от модератор.