Last news in Fakti

9 Май, 2019 16:08 4 500 26

VW започва да приема поръчки за първия си електромобил

  • volkswagen-
  • id-
  • id.3

Volkswagen започва да приема предварителни поръчки за първия си сериен електромобил ID.3. В продажба ще постъпи първо стартова серия, наречена 1st. Модификацията със средна по капацитет батерия ще бъде произведена в тираж 30 000 бройки и ще струва под €40 000.

От Volkswagen наричат ID.3 нова глава в историята на марката след Käfer и Golf. Цифрата в името на електромобила указва принадлежността му към третия европейски клас (C) по европейската категоризация, а буквите символизират интелигентния дизайн, индивидуалността и модерните технологии.

Първият електрически Volkswagen може да се поръча в 29 държави на Стария континент. От компанията смятат за най-важни пазарите в Норвегия, Германия, Нидерландия, Франция, Великобритания и Австрия.

Планираният годишен тираж на ID.3 е не по-малко от 100 000 бройки. Поръчки се приемат срещу депозит от €1 000. Доставките започват в средата на следващата година.

Електрическият Volkswagen ще се оборудва с електромотор с мощност 170 к.с. Капацитетът на батерията зависи от модификацията. Ще се предлагат 48-, 55- и 62-киловатчасови акумулатори, с които ще могат да се изминават съответно 330, 420 и 550 км с едно зареждане. Според Auto Moto und Sport най-евтината версия ще струва €29 990.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 даве

    19 6 Отговор
    еХондичката е мн. по-яка ;)
  • 2 Секспертъ

    24 18 Отговор
    Бърз фалит за недъгавите вагени и техните параолимийски недоносчета, наречени Алди

    Коментиран от #10

  • 3 неточно

    7 5 Отговор
    Малко подвеждащо - първи поръчки от този модел в статията, иначе електрически имат отдавна, като версия на утвърдените им модели.

    Коментиран от #22

  • 4 АУДИттрс420

    11 2 Отговор
    a Egolfa и Epassat какво са на? На скрита нафта?

    Коментиран от #7

  • 5 Гостилничаря

    8 1 Отговор
    Тук вече няма за какво да фалшифицират софтуери.....

    Коментиран от #8

  • 6 Зомби фенове

    15 13 Отговор
    За това наистина трябва да си зомби, за да си го купиш. Още не са започнали да го произвеждат и вече лъжат. Тесла има най-доброто задвижване на пазара и изминава реални 530 км, а на книга 500 км с 80кв.часова батерия. Тези въздухари, са обявили 550 км с 62кв часова батерия. Е няма такива измекяри!
  • 7 AUDI

    9 2 Отговор

    До коментар #4 от "АУДИттрс420":

    e-UP ;) не Пасат, но пак. Нека си хранят хората, пък те си произвеждат и си продават :)
  • 8 Ти така си мислиш.

    19 5 Отговор

    До коментар #5 от "Гостилничаря":

    Като гледам какъв пробег обявяват с 62кв часова батерия, като нищо на борд компютъра разстоянието от София до Бургас ще излезе над 600 км, защото на теория според Volkswagen ще можеш да стигнеш без зареждане, но на практика ще трябва да заредиш поне два пъти.

    Коментиран от #23

  • 9 гост

    16 4 Отговор
    Смешни са, ама много. Интелигентен дизайн може да се каже ако бяха пуснали тази кола преди 10г. , сега всеки знае защо го правят: за да не им паднат акциите от срам и заради дизелгейт. Смехотворно е да се твърди, че това е новаторско, а дали ще харчи само 14кв/100, хм, никой не го е карал, не се знае. Теслите избиват рибата за момента и вероятно този тренд ще продължи и занапред, защото няма по-смислена кола от тяхната. Цените са им високи заради митата и таксите за ЕС, ама я отидете в САЩ да видите, че вече се пълни с електрички, Китай се пълни, Норвегия също. У нас най-добрата електричка 40г. мотокар.

    Коментиран от #15

  • 10 Алди Б4

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Секспертъ":

    Ааааа,за Алдитата няма да се разберем!
  • 11 газ бок

    8 9 Отговор
    Според мен това биха си го купили хора които карат фиат 500. Това не е комплимент!
  • 12 Кимоното

    6 11 Отговор
    Уникално. Сравнено с недоразумението на Хунда пък е направо извънземен автомобил. Поне двойно по голям пробег и сто пъти по красив.
  • 13 Elias

    15 4 Отговор
    Те Голф 8 бавят, не могат да оправят някакъв софтуер, тръгнали поръчки за електричка да взимат. Очакавам скоро, подобно на e-tron , поради проблеми с доставките на батерии, да не могат да се спазят срокове и за производство. С тия батерии, бая ядове ще берат всички, особенно в Европа. Ауди не случайно се интересуват от горивната клетка на Хюндай.
  • 14 Ганьо

    14 4 Отговор
    40 хил евро за мини количка с дизайн на кутия. Браво!
  • 15 Объркáл си се "малко"

    9 7 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    "Смехотворно е да се твърди, че това е новаторско, а дали ще харчи само 14кв/100, хм, никой не го е карал, не се знае. " 550 км с 62квч, са по-скоро 11квч/100км. Тези просто нарушиха и законите на физиката! Никой не може да копира Тесла днес и да постигне поне 16квч/100км, а тези след година щели да постигнат 50% подобрение спрямо Тесла. Само технически неграмотен може да им повярва.

    Коментиран от #17, #24

  • 16 гост

    4 4 Отговор
    Къде са специалистите,където ми написаха минусите в долната статия,когато написах,че всички взимат депозити за ел.колите,а не само Тесла.За Ауди беше 2 хил.евро.За Мерцедес също има депозит.Но в БГ.има най-големите специалисти,защото има цели 800 ел.коли продадени.
  • 17 Тролчета

    8 11 Отговор

    До коментар #15 от "Объркáл си се "малко"":

    Много се кефя някой да плюе Ауди а по светофарите гледате като някоя лама, хейтвайте си колкото искате понеже не ви е по джоба и карате японски ръждилки. Относно дизел гейт всички са в кюпа заедно с две три японски марки!Плюете Ауди но всички коли започнаха да заприличват на Ауди понеже Ауди бяха първите които сложиха лед фарове, и всички започнаха едни имитации, особено японските ръждилки които не могат да минат стенд понеже е толкова ръждясала че ще скъса всички болтове по моста... Дали за Порше мислите същото, защото много от двигателите на Порше и Ауди са едни и същи! А относно плюенето че били сервизни коли, ми не не са сервизни, ПРОСТО КАТО СИ КУПИШ ПРЕМИУМ АВТОМОБИЛ КАТО МЕРЦЕДЕС АУДИ ИЛИ БМВ, СИ ИСКА ПРЕМИУМ ОБСЛУЖВАНЕ, А НЕ МАСЛО ОТ КАУФЛАНД И БИАЛЕТКИ ТРЕТА РЪКА ОТ НЯКОЯ МОРГА, КАКТО ПОВЕЧЕТО СЕЛТАЦИ ПРАВЯТ, ТЕГЛЯТ КРЕДИТ ЗА ПРЕМИУМ МАРКА И ПОСЛЕ СЕ УСЛУШВАТ КОГАТО КОЛАТА ТРЯБВА ДА СЕ ОБСЛУЖИ А ТЕ НЯМАТ ПАРИЧКИ ЗА ОРИГИНАЛНО МАСЛО РЕМЪЦИ И ТАКА НА ТАТЪК А СИ СЛАГАТ ЕВТИНО МАСЪЛЦЕ, И ПОСЛЕ БИЛИ ГАДНИ, МИ ГАДНИ ЩЕ СА КАТО НЕ СА ВИ ПО Джоба! Относно тесличката е кенеф който се самозапалва, с най ниско качествената пластмаса с един китайски таблет в средата, и при дъжд багажника става аквариум понеже инженерите са про, ай няма нужда

    Коментиран от #18

  • 18 Не извъртай нещата

    5 5 Отговор

    До коментар #17 от "Тролчета":

    Сравняваш ябълки с круши. Сравни ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ на различните марки? Очаквам с нетърпение. Например пробегът на електрическото Audi който е с 30% по-малък при една и съща енергия, сравнен с по-тежък и по-голям 10 годишен автомобил на Тесла. В тази статия обаче, компанията-майка обяснява, че само след година, ще произвежда електромобил който е над два пъти по-икономичен от Audi e-tron. Ти вярваш ли в чудеса? А Тесла не спи, вече започна да произвежда модел S е модел Х с нови двигатели, които са 10% по-икономични от старите и изминават 10% повече километри със същата батерия. Със 100 квтч батерия изминават 600 километра. Антиелектрика и факти, пропуснаха да ни споделят и тази новина.

    Коментиран от #19

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #19 от "Тролчета":

    Пишеш глупости.Как ще има проблеми при минус 1,ами те тогава в Норвегия само ще са паркирани.Ауди има много проблеми с Е-трон.При зареждане над 12 часа се блокираше системата.
  • 21 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #19 от "Тролчета":

    Биж също и в ютуб TeslaBjorn където пренощува в Тесла модел X при минус 36 градуса.Но може би при минус 1 има проблем,както казваш.
  • 22 Фалит

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "неточно":

    E-up е пораснал :) дано не са вредни тея батерии, че много ме е шубе
  • 23 Опитен

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Ти така си мислиш.":

    Това е с 80 км час
  • 24 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Объркáл си се "малко"":

    За всяка батерия излиза различна консумация, за 48кв е 14.5 на 100, а за 62кв излиза 11.5кв на 100. Да, никой не е постигал 11кв, най-ниско пада бмв и3 с 12-13кв, няма по-икономична нормална кола от тази. Големите Тесли харчат 18-20кв, а ягуар удари в червеното с над 27кв. И това е при нови батерии, а като падне капацитета след две години и я имат 80% от началните киловати, я не. Вижте какво става с Ауди, обявяват едни дати, събират парите, а после отлагат на два пъти с по 6 месеца. А Тесла произвеждаше, но малко бройки и въпреки това ги плюеха жестоко, че не спазвали сроковете, но за Ауди никой нищо не казва, мълчи се, чака се, макар че възможностите за производство, финансиране, доставчици, висчко е в полза на Ауди. Виждате ли двойния стандарт на отразяване?
  • 25 гост

    1 1 Отговор
    Фирма от Холадия взе едно бмв и3, изпозлва архитектурата на батерията на Тесла и набута 90кв батерия в пода на БМВ с минимално увеличаване на теглото неизискващо допълнителни промени. В същото време БМВ предлага и3 с 35кв батерия. С голямата батерия колата изминава 600-700км в реални условия, но отказват да я пуснат в производство, макар че е най-интересната и футуристична кола от всички на пазара. В същото време последната дума на техниката според ФВ ще дойде след 2г. и ще изминава 300км. Е не са ли смешници?
  • 26 Киро

    2 0 Отговор
    Трябва да си с много увредено зрение за да твърдиш, че ел. количката на Хонда е по-хубава от тази!