22 536 27

Измериха истинската мощност на BMW M5 Competition

С 625 к.с. и 750 Нм под предния капак изобщо не е чудно, че BMW M5 Competition ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.3 сек. Постижението обаче е впечатляващо за автомобил с тегло от близо два тона и от американското сп. Car and Driver са решили да проверят доколко заявените от производителя данни съответстват на реалността.

Най-бързата "петица" е подложена на динамометричен тест в Livernois Motorsports, добре познато име сред любителите на мощни автомобили от Диърборн Хайтс, Мичиган. Там установяват, че M5 Competition действително развива 625 к.с., само че не на коляновия вал, а на четирите задвижващи колела.

Динамометричният стенд отчита и друго несъответствие - максималният въртящ момент е цели 822 Нм или почти 10% повече от декларираното от BMW. От Car and Driver преизчисляват, че 625 коня на колелата се равняват на около 700 на коляновия вал, с което обясняват как баварката взема четвърт миля (402 м) почти толкова бързо, колкото тежащия 1 536 кг Ford GT с 647 к.с. и 746 Нм.

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

  • Измериха истинската мощност на Audi RS4

    Измериха истинската мощност на Audi RS4

    Германските производители имат навика да занижават умишлено мощността на автомобилите си и това не е тайна за никого. Знаят го и от британския ...
    13.06.2018
    34 166
    30

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • бива
    Отговор
    1 11:13  14.05.19
    Нека "плюенето" започне СЕГА
  • AUDI
    Отговор
    2 11:15  14.05.19
    Плюв плюв :D:D разбиращите почва - valvematic , valvetronic, valve незнам си какво :D:D:D пък М5 само на дъвки турбо :)

    Коментиран от #24

  • гост
    Отговор
    3 11:21  14.05.19
    И ФВ ГТИ го обвиниха в същото преди години, защото тестерите се чудеха, защо колата с идентични на хартия показатели е по-бърза от конуренцията, а то се оказа, че има 30кс. повече. Да, ама това е лъжа и макар повечето да си мислят, че това добре за потребителите, то е същото като да ви слагат захар в хляба и да ви е по-вкусен от станалите. Това е измама заради еконорми, нелоялна конкуренция, наречете го както си искате, но това са фалшиви данни.

    Коментиран от #4


  • qwertyu
    Отговор
    4 11:30  14.05.19

    До коментар #3 от "гост":

    Моят мк7 гти даде 264кс на мотор, измерен малко след като се разработи. Официално е 220кс.

    Коментиран от #6, #12

  • БатП
    Отговор
    5 11:53  14.05.19
    Всички коли с възможности предлагат доста повече коне от обявените. Ауди, Мерцедес, Макларън - няма какво да се изненадваме за БМВ.
  • Хайл
    Отговор
    6 12:04  14.05.19

    До коментар #4 от "qwertyu":

    Твоя е специален...аз на трабанта съм 26 на мотора и 42 на колелата 😜😂
  • honda
    Отговор
    7 12:16  14.05.19
    Изначално, меренето на конете на коляновия вал е грешно, никой не кара на "колянов вал", а на "гуми", така че е редно, обявените коне да са на "гуми" ... това малко като ДДС-то ... както и да е, важното е че кефа има цена и който може да си го позволи - купува, кара и блъска, който не - цъка от страни и това е... :-)

    Коментиран от #9, #10

  • Тайсън
    Отговор
    8 13:38  14.05.19
    Страшна рапта 😁
  • Бачо Киро
    Отговор
    9 13:44  14.05.19

    До коментар #7 от "honda":

    Абсолютно съм съгласен, че обявената мощност трябва да е wHP на гумите. И без това според зависи от настройването на динамометъра, числото на мотора се смята чрез конвертиране. Кому е нужно... Мерене на к.с. на гумите и толкова.
  • Giuseppe Busso
    Отговор
    10 13:46  14.05.19

    До коментар #7 от "honda":

    А кой генерира мощност двигателя или гумите?Когато извадиш двигателя от автомобила той колко конски сили е?А гумите :)
  • 11 14:10  14.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ицо
    Отговор
    12 15:02  14.05.19

    До коментар #4 от "qwertyu":

    Както казваше един колега навремето, на мен само моторчето на чистачките ми е 264кс.
  • Фен
    Отговор
    13 15:49  14.05.19
    BMW не лъжат за конете... те просто постепенно започнаха да казват резултати на гуми без да уведомяват никого :)
  • Ивайло
    Отговор
    14 16:57  14.05.19
    Точно така - важно е декларираните коне да са на колелата и да стигат до земята!!! Боли ме колко са на вала!!!
  • John Doe
    Отговор
    15 17:41  14.05.19
    Вярвам, че баварката е с повече коне от обявените, но не и чак толкова отгоре. Тази марка динамометри са пълен ..... . Dynojet винаги вадят повече коне от реалното. Лично аз никога не бих си измерил колата на такъв.
  • ккк
    Отговор
    16 19:36  14.05.19
    Кола с турбини и 50 датчика. Естествено че няма как всеки път да прави едни и същи коне. Също така динамометрите няма как да са калибрирани на 100% да показват вярно. 10-15% е допустима грешка. Но нека се преструваме че статията е интересна и в тоя сайт работят истински журналисти.
  • гост
    Отговор
    17 20:07  14.05.19
    Това го правят нарочно.По този начин колата излиза много по-евтина,ако в държава с мита се слагат мито на конски сили.Колата излиза по-евтина за клиента,като БМВ печели от това повече продажби.Също е по-евтина за застраховане и данъци.Вече не излиза икономически изгодно,да се изписва пълната мощност,а възможно по-малко.
  • Кирчо
    Отговор
    18 20:38  14.05.19
    Абе само аз ли съм кьорав или тая графика нещо не отговаря на цифрите в статията HP/конски сили и съответно Torque/Nm? :D Относно статията - собствениците на такива коли така или иначе винаги могат да я надуят с лека ръка. :D
  • Алфа Ромео
    Отговор
    19 21:35  14.05.19
    Те си пишат по-малко за всеки случай щото знаят че конете им не са от най-расовите.

    Коментиран от #25

  • Глупав
    Отговор
    20 06:49  15.05.19
    Общо взето всички спортни автомобили, както и премиум лимузини се ускоряват от 0 до 100 за 3-4 до 5 сек. В крайна сметка дали ще излезеш с метри пред другия на драг, не е от особено значение. Лично аз, не омаловажавам труда на инжинерите от нито една марка. В последните 23 години карам само коли от тази марка, като в последните години се впечатлявам от външният дизайн и лично за мен, по-красивите интериори. А те са много важна част от цялото усещане и изживяване. Като имот с хубава локация и гледка ама лошо вътрешно разпределение и грозни мебели.
  • Обикновен човек
    Отговор
    21 08:19  15.05.19
    Завиждайте нормално е😁
  • М5 срещу гтр
    Отговор
    22 13:29  15.05.19
    Не ги разбирам хората с Нисан гтр...м5 хем предлага много повече във всичко и лукс и мощност!

    Коментиран от #23


  • Алфа Ромео
    Отговор
    23 14:56  15.05.19

    До коментар #22 от "М5 срещу гтр":

    ГТР е съвсем друга кола, къде я слагаш при семейните седани. Много по-близко е до истинска спортна кола и по-здрава и надеждна поне откъм мотор.
  • Хаха
    Отговор
    24 17:11  15.05.19

    До коментар #2 от "AUDI":

    Демек пак лъжат немците за избягване на данъци върху по-мощните коли. Нищо не се споменава за надеждност на тези коли защо ли....
  • Линейката
    Отговор
    25 18:48  15.05.19

    До коментар #19 от "Алфа Ромео":

    Алфетке, отново изпъкваш с интелект и феноменален коментар. И преди ти писах, не се занимавай с коли бе човек. Ти разбираш от коне колкото стругар от органична химия. Има статии за политика пробвай се там.
  • Пенсионер
    Отговор
    26 19:07  15.05.19
    Двигателя е произведение на изкуството.Красота.
  • 666
    Отговор
    27 00:31  16.05.19
    Ок, но накрая това си остава една 5ца, макар и бърза но среден клас седан!!!

Напиши коментар:


Публикувай