С 625 к.с. и 750 Нм под предния капак изобщо не е чудно, че BMW M5 Competition ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.3 сек. Постижението обаче е впечатляващо за автомобил с тегло от близо два тона и от американското сп. Car and Driver са решили да проверят доколко заявените от производителя данни съответстват на реалността.
Най-бързата "петица" е подложена на динамометричен тест в Livernois Motorsports, добре познато име сред любителите на мощни автомобили от Диърборн Хайтс, Мичиган. Там установяват, че M5 Competition действително развива 625 к.с., само че не на коляновия вал, а на четирите задвижващи колела.
Динамометричният стенд отчита и друго несъответствие - максималният въртящ момент е цели 822 Нм или почти 10% повече от декларираното от BMW. От Car and Driver преизчисляват, че 625 коня на колелата се равняват на около 700 на коляновия вал, с което обясняват как баварката взема четвърт миля (402 м) почти толкова бързо, колкото тежащия 1 536 кг Ford GT с 647 к.с. и 746 Нм.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бива
11:13 14.05.2019
2 AUDI
:D:D:D пък М5 само на дъвки турбо :)
Коментиран от #24
11:15 14.05.2019
3 гост
Коментиран от #4
11:21 14.05.2019
4 qwertyu
До коментар #3 от "гост":
Моят мк7 гти даде 264кс на мотор, измерен малко след като се разработи. Официално е 220кс.Коментиран от #6, #12
11:30 14.05.2019
5 БатП
11:53 14.05.2019
6 Хайл
До коментар #4 от "qwertyu":
Твоя е специален...аз на трабанта съм 26 на мотора и 42 на колелата 😜😂12:04 14.05.2019
7 honda
Коментиран от #9, #10
12:16 14.05.2019
8 Тайсън
13:38 14.05.2019
9 Бачо Киро
До коментар #7 от "honda":
Абсолютно съм съгласен, че обявената мощност трябва да е wHP на гумите. И без това според зависи от настройването на динамометъра, числото на мотора се смята чрез конвертиране. Кому е нужно... Мерене на к.с. на гумите и толкова.13:44 14.05.2019
10 Giuseppe Busso
До коментар #7 от "honda":
А кой генерира мощност двигателя или гумите?Когато извадиш двигателя от автомобила той колко конски сили е?А гумите :)13:46 14.05.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Ицо
До коментар #4 от "qwertyu":
Както казваше един колега навремето, на мен само моторчето на чистачките ми е 264кс.15:02 14.05.2019
13 Фен
15:49 14.05.2019
14 Ивайло
16:57 14.05.2019
15 John Doe
17:41 14.05.2019
16 ккк
19:36 14.05.2019
17 гост
20:07 14.05.2019
18 Кирчо
Относно статията - собствениците на такива коли така или иначе винаги могат да я надуят с лека ръка. :D
20:38 14.05.2019
19 Алфа Ромео
Коментиран от #25
21:35 14.05.2019
20 Глупав
06:49 15.05.2019
21 Обикновен човек
08:19 15.05.2019
22 М5 срещу гтр
Коментиран от #23
13:29 15.05.2019
23 Алфа Ромео
До коментар #22 от "М5 срещу гтр":
ГТР е съвсем друга кола, къде я слагаш при семейните седани. Много по-близко е до истинска спортна кола и по-здрава и надеждна поне откъм мотор.14:56 15.05.2019
24 Хаха
До коментар #2 от "AUDI":
Демек пак лъжат немците за избягване на данъци върху по-мощните коли. Нищо не се споменава за надеждност на тези коли защо ли....17:11 15.05.2019
25 Линейката
До коментар #19 от "Алфа Ромео":
Алфетке, отново изпъкваш с интелект и феноменален коментар. И преди ти писах, не се занимавай с коли бе човек. Ти разбираш от коне колкото стругар от органична химия. Има статии за политика пробвай се там.18:48 15.05.2019
26 Пенсионер
19:07 15.05.2019
27 666
00:31 16.05.2019