4 409 30

Последният Smart с ДВГ

Немската марка Smart, която вече принадлежи поравно на Mercedes-Benz и китайската Geely, от догодина преустановява производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Компанията отбелязва събитието с прощална модификация на модела Fortwo, разработена съвместно с Brabus и промишления дизайнер Констартин Грчич.

По замисъла на производителя ограничената серия #21 ще получи колекционерски статут. Числото обозначава не само броя на автомобилите, които ще бъдат произведени, а и времето изминало от появата на първия Smart.

Smart #21 ще се познава лесно по цветовата схема, в която са боядисани и колите от първото поколение. Жълтият оттенък е базиран на оригиналния Hello Yellow, а графиката е вдъхновена от творбите на швейцарския художник Роман Зингер, който минава с малките колички през тунел и ги облива с боя.


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • лол
    Отговор
    1 18:20  14.05.19
    нема проблеми за кво им е да правят дизел или бензин след като те ги забраниха в някои градове

    Коментиран от #3

  • Разбирач
    Отговор
    2 18:24  14.05.19
    Изглежда добре, но е тъжно, че се бележи края на една ера.
  • 3 18:26  14.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор

  • Луд
    Отговор
    4 19:52  14.05.19
    След 5 години ще обявят електриките за нерентабилни и пак ДВГ.

    Коментиран от #5

  • Луд
    Отговор
    5 19:53  14.05.19

    До коментар #4 от "Луд":

    Какво му е лошото на ДВГ на пропан бутан или метан.Какво?

    Коментиран от #6, #7

  • Карам на LPG
    Отговор
    6 19:59  14.05.19

    До коментар #5 от "Луд":

    LPG/CNG да не мислиш че отделят кислород а? КПД на подобен двигател е същото като на бензинов - теоретично почти 40 процента, в реалността максимум 30. Повтарям - карам на газ със висок клас адаптивен ГИ за 1700 лева. Но фактите са си факти

    Коментиран от #11

  • гост
    Отговор
    7 20:39  14.05.19

    До коментар #5 от "Луд":

    Хиляди неща , дето тука няма място да ги изредиш даже !!!! Но ще спомена само три , хилав двигател с безнадеждно съотношение мощност/маса да не говорим за въртящ момент , разход 4/5 ПЪТИ по-висок от електромотор и последно , но не по значение 10 ПЪТИ по-малък ресурс и безбожна "поддръжка" !!!!!!!! Както виждаш даже не споменах за "емисии" !!!!!!!

    Коментиран от #13

  • Ироничен
    Отговор
    8 20:49  14.05.19
    Ако искат и на кравешка урина да ги направят. Такава консерва не карам - ни стара, ни нова.
  • Геле
    Отговор
    9 21:13  14.05.19
    Тези, електрическите, билѝ много чисти без никакви емисии ...а сетиха ли се как акумулатори и батерии се разграждат като отпадъци??? Манипулиране и пак манипулиране

    Коментиран от #10

  • гост
    Отговор
    10 21:43  14.05.19

    До коментар #9 от "Геле":

    Батериите се рециклират напълно.Не го мислете,хората са го измислили.
  • Луд
    Отговор
    11 21:47  14.05.19

    До коментар #6 от "Карам на LPG":

    50 процента от ел.енергията в САЩ се получава от изгаряне на въглища.Да продължавам ли.Лития за батериите да не е безплатен и не може да се рециклира. Пропан бутона си гори в стаята и хората си живеят.Не отделя токсини.

    Коментиран от #12

  • гост
    Отговор
    12 22:22  14.05.19

    До коментар #11 от "Луд":

    По опашата лъжа не може да измисли дори брадат циганин от Столипиниво !!!! Въглищните централи в САЩ затвориха почти на 100% още преди 3-4 години , когато шистовия газ падна до 70 долара на 1000 куб и стана почти два пъти по-евтин от въглищата ! В момента даже атомни централи затварят всеки месец заради конкуренцията на ВЕИ-тата !!!! А само Тесла е произвела от собствените си фотоволтаици ток колкото за 6 ПЪТИ повече отколкото са използвали всичките и електромобили , произведени откакто съществува !!!!

    Коментиран от #14

  • Луд
    Отговор
    13 22:24  14.05.19

    До коментар #7 от "гост":

    Електриките със сигурност имат много предимства.С удоволствие( ако не бях такъв сиромах бих си взел Тесла модел S), НО си имат и недостатъци който още Може би не са установени.1Бавно зареждане,на дълъг път си е голям проблем.2Климата в България е крайно неподходящ за пробега.Зимата много студено,лятото климатроник.3Това кой тип двигател колко замърсява можем само да гадаем,времето ще покаже колко ще замърсяват отработените батерии.4Това ,че сега смяната на батериите след 7-8 години (Това в най-добре случеи) струва определена сума не означава ,че след 10 години няма да е 3 пъти по -скъпо.Ще стане като с катализаторите помни ми думата.Лития няма да е рентабилен и ще кажат ,че е вреден ,ще измислят нещо ново и ще го плащаме ни.И съединителите на голф2 струваха 120 лева ,ама виж колко е но голф6 ,10 пъти повече.......Единствено европа натиска за електриките защото няма петрол и да не е зависима от Азия,това е приятелю.И ще правят АЕЦ-и в несвяст.И ще изхвърлят стари батерии в България което е хубаво,няма да са само гуми както до сега.

    Коментиран от #15

  • Луд
    Отговор
    14 22:33  14.05.19

    До коментар #12 от "гост":

    И защо да лъжа,каква полза имам.Миналата година като съобщиха ,че САЩ не иска да участва във Форума за климата съобщиха за 50 процента ток от въглища в САЩ.Нова тв.Ако те ме лъжат и аз те лъжа.Отделно казаха ,че най-големия консуматор на дизел в света е ЖП компанията пак на САЩ.Повече харчат дори от армията.А това ,че всеки месец затварят АЕЦ ми звучи доста интересно ,повече от Лека Нощ Деца.
  • гост
    Отговор
    15 22:34  14.05.19

    До коментар #13 от "Луд":

    Даже няма да си правя труда да се обяснявам за всички изписани глупости !!!! ДВГ умря , преживей го !!!!

    Коментиран от #16

  • Луд
    Отговор
    16 22:49  14.05.19

    До коментар #15 от "гост":

    Кое от това което написах е глупост?Кажи.Много бързо го отписа ДВГ ,чакай в стар геран не се плюе.
  • Шматка
    Отговор
    17 23:08  14.05.19
    ДВГ ще се произвеждат поне още 10г а при нас ще има поне още 30г вие какво се притеснявате изобщо
  • Въпрос т ли съм
    Отговор
    18 23:43  14.05.19
    Как от охлаждането на батерията ли се отоплява салона на Теслата. Климатика е ясно че намалява пробег.

    Коментиран от #19

  • Луд
    Отговор
    19 23:55  14.05.19

    До коментар #18 от "Въпрос т ли съм":

    Самата външна температура като е ниска ,а в България знаеш колко пада не намалява ли капацитета,.академико .Може да и сложим горелка на пелети,че нали е по -екологично да топли пък батерията.
  • Усмивката
    Отговор
    20 02:42  15.05.19
    Тия от Тесла що не сложат една газова печка.Що са праят на извънземни.
  • Алексей
    Отговор
    21 07:49  15.05.19
    Е как тогава в Норвегия всяка трета кола е Тесла, а тяхната зима е доста студена. Все още сутрините са зимни, около нулата

    Коментиран от #22

  • Луд
    Отговор
    22 08:14  15.05.19

    До коментар #21 от "Алексей":

    Мога да заложа къщата ,жената и децата ,че в Норвегия не е всяка трета кола Тесла.От новопрододените може и да е ,но на общия фон едва ли.И това е така защото (без да съм запознат) най-вероятно ползват данъчни облекчения ,а е възможно изобщо да не плащат данък,ползват субсидия при закупуването поне 20-30 % и ето ти причините.И тогава никой не го бърка колко ще кара.Той от данъци за 5 години ще купи нови батерии.И това прави ли ги по-практични от ДВГ.

    Коментиран от #23, #24, #25

  • гост
    Отговор
    23 09:12  15.05.19

    До коментар #22 от "Луд":

    Не мислиш ли , че вече бая се изтърка тая с "батерии за 5 години" , наистина ли си въобразяваш , че някой още се връзва ???? Ами Тесла най-малкото се продава вече 7 (седем) години и НИКОЙ и НИКЪДЕ не е чул да се сменят батерии , да не говорим пък масово !!! Напротив , всички статистики досега потвърждават запазване на над 75% от капацитета след огромни пробези от 400-500 000 км !!!!!! А след 75% практически спира да спада капацитета !!! Ти колко пробег ти трябва за 20 години примерно , 2 милиона , 3 милиона км ????? Щото толкова се очертава твърдо до нуждата от "замяна" !!!!!
  • гост
    Отговор
    24 09:15  15.05.19

    До коментар #22 от "Луд":

    Влез даже в мобилето , избери си някоя Тесла , има на 6-7 години и попитай собственика да ти каже какво пише за капацитета на батерията в компютъра !!!! И можеш да си сигурен , че тия в България са едни от най-лошите като състояние !!!
  • гост
    Отговор
    25 09:18  15.05.19

    До коментар #22 от "Луд":

    А от "новите" в Норвегия , не само Тесла естествено , но чисти електромобили са над 50 % , тоест всяка втора !!!!! И това ще се УВЕЛИЧАВА без всякакви субсидии , щото 2025 автомобили с ДВГ в Норвегия ще бъдат забранени !!!! Ти би ли си купил кола която след 4-5 години ще е забранена за употреба ???

    Коментиран от #26


  • Plameni
    Отговор
    26 10:18  15.05.19

    До коментар #25 от "гост":

    Забраната е за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене ,а не за движение. Пълната забрана за движение от 2050 г

    Коментиран от #27

  • гост
    Отговор
    27 13:02  15.05.19

    До коментар #26 от "Plameni":

    Значи си въобразяваш , че някой ще пусне в Норвегия автомобил с двг да влезв в град с над 4-5 000 жители след 2025 ??? Да не говорим собственика му да живее там ??? Ми че те комшиите му ще са първите , дето ще го изгонят като прокажен !!!! Ако искаш да си караш двг-то дето няма жив човек , моля !!! Ама дотам и обратно ще трябва да идеш с електричка !!!! Явно си нямаш на идея , че в тия страни могат да те накарат да се изселиш ако само комшиите ти кажат , че си темерут !!!
  • гощо
    Отговор
    28 09:56  16.05.19
    Миналата седмица минах технически преглед! Един ме въртя на шиш! Влиза под колата да гледа да не съм махнал катализатора,замерва ми газовете,нещо друго мери! И така моят вече 9 годишен дизел ЕВРО5А показа само 0,00 емисии за всичко което замърсява! Така,че аеее по спокойно с дизелите! Разбира се филтъ,аегера и катализатора са ми на мястото си в пълна изправност!

    Коментиран от #30

  • Гост
    Отговор
    29 19:30  16.05.19
    Крайно време беше.Тази кола е създадена и изглежда да е икономична.Като не ходи на бензиностанция и не се сменят масла е супер.А и въздуха е чист.
  • Ха-ха-ха нули показвало
    Отговор
    30 11:25  17.05.19

    До коментар #28 от "гощо":

    Та нали ако този уред показваше нещо, нямаше да се муши да гледа дали имаш катализатор. И да имаш и да нямаш катализатор, все нули ще покаже, за да можеш документално да минеш прегледа. Разликата е че, ако нямаш катализатор идва редът на репликата "И к'во правим сега?"

Напиши коментар:


Публикувай