Новият електрически всъдеход на Audi е вече в дилърската мрежа на марката, а експерти от Motor 1 изчислиха колко харчи автомобилът Audi e-tron в реални извънградски условия. За целта те изминават разстояние от 360 километра предимно извънградско шофиране и изчисляват, че електромобилът харчи 19 кВт/100 км (5.26 км/кВтч).
Нашите изчисления пък показват (на база калкулатор на ЧЕЗ), че ако този електромобил се кара у нас и се зарежда от електропреносната мрежа в България, където цените на кВтч за дневна и нощна тарифа са 22 и 13 стотинки, съответно, то собственикът трябва да плаща по 4.18 лв. на 100 километра пробег, при зареждане на дневна тарифа.
Ако автомобилът се зарежда през нощта, то сумата намалява драстично и е равна приблизително на 2.50 лева. Излиза, че ако зареждате новото Audi e-tron през нощта, то финансовия еквивалент на разхода е равен на един литър бензин на сто километра пробег. За кола с мощност от 408 конски сили и реален автономен пробег от почти 500 километра, резултатите са впечатляващи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #33
13:01 30.05.2019
2 гост
https://www.youtube.com/watch?v=GFRxfKY9u30
13:05 30.05.2019
3 Перфектна машина
Коментиран от #38
13:08 30.05.2019
4 Коментар📝
Коментиран от #22, #27
13:09 30.05.2019
5 vvvvv
13:12 30.05.2019
6 Смях
Коментиран от #17
13:14 30.05.2019
7 гост
Коментиран от #8, #43
13:16 30.05.2019
8 гост
До коментар #7 от "гост":
Модел 3 е 85 хил.лв.Коментиран от #11, #39
13:19 30.05.2019
9 Ма много икономично
Коментиран от #10
13:21 30.05.2019
10 гост
До коментар #9 от "Ма много икономично":
Има тест в Ютуб,отгоре съм пуснал страницата.Там е измерен реален пробег и разход,при 130 и 150 км/ч. Немски тест.Коментиран от #14
13:24 30.05.2019
11 Смях
До коментар #8 от "гост":
Колега говорим за чисто нов автомобил. Намери ми къде Тесла 3 струва 85к. лева. Аз под 65к ЕВРО не намерих :)Коментиран от #13, #20
13:24 30.05.2019
12 Ганьо
13:25 30.05.2019
13 гост
До коментар #11 от "Смях":
Чисто нов с доставка юни! 42600 евро са във Франция! Ето ви страницата.https://www.tesla.com/fr_FR/model3/design?redirect=no#battery
Коментиран от #16
13:27 30.05.2019
14 Видях го
До коментар #10 от "гост":
тези графики съм ги гледал и потвърждават това което писах за високия разход 28КВТ на 100 при 130км/ч или 15% повече от по-големия и стар Модел Х преди обновяването на задвижването миналия месец това за икономично ли го зачиташКоментиран от #15
13:33 30.05.2019
15 гост
До коментар #14 от "Видях го":
И аз това съм писал. Тесла е най-икономична на ел.енергия.Има много тестове,Ягуар също харчи повече и зимно време губи повече от капацитета,също и Ауди. Ауди също имаха проблем при зареждане над 12 часа се блокираше системата.Наложи се ъпгрейд на нови коли,които бяха продадени.13:37 30.05.2019
16 гост
До коментар #13 от "гост":
Тук съм ви дал пример с най-малката батерия.Перформънс е естествено по-скъп,но също конкурентен.13:40 30.05.2019
17 гост
До коментар #6 от "Смях":
Връзват ли се сметките с Модел 3?13:50 30.05.2019
18 Тони
13:54 30.05.2019
19 Перник
14:07 30.05.2019
20 гост
До коментар #11 от "Смях":
Хахаха.На теб ти слагат само плюсове,а аз като съм дал страницата отдолу и ми слагат само минуси! Хаха14:15 30.05.2019
21 onq s konq
14:36 30.05.2019
22 Коментара
До коментар #4 от "Коментар📝":
99/100 говориш A4 Б5 (19-25годишна кола)!!! Това нещо градско (София) на бензин по-малко от 13/100 ако го докараш ще ти вдигна паметник! Извън градско под 8.5-8.2 ...хайде 8/100 - абсурд!!! Единсвеното за което не съм наясно в коментара ти е - ''Сложихме му чип за Икономичност". Обясни моля какво е това животно.... тази кола е с чист атмосферен двигател, няма турбо .... как работи този "чип за икономичност", къде и как става икономията???????????????????? И то газ майка.......Коментиран от #23, #44
15:02 30.05.2019
23 Реалист
До коментар #22 от "Коментара":
Това, което си написал, е точно така! Не се връзвай на хора с интелектуални дефицити, които пишат по форумите колкото да не заспят...Коментиран от #45, #48
15:12 30.05.2019
24 Философии
Тук много от колегите не разбират, че не е вариант да продължим да ползваме коли с ДВГ, ако искаме да имаме планета, на която да ги караме.
Коментиран от #25, #29
15:20 30.05.2019
25 минаващ
До коментар #24 от "Философии":
С философията си добре, ама да беше се потрудил и с фактологията. Електрическите коли са по-замърсяващи околната среда, отколкото бензиновитеКоментиран от #26
15:30 30.05.2019
26 гост
До коментар #25 от "минаващ":
Няма такова нещо.Производството замърсява повече,но не и целия живот на колата.След около 50 хил.км.ел.колата става по-екологична.Другата разлика е,че производството не е в градовете където хората живеят. Така в градовете въздуха си е по-чист.Коментиран от #28, #37
15:36 30.05.2019
27 до Коментар
До коментар #4 от "Коментар📝":
Идеален си ! Е само имаш дефицит от едни 300 коня но бълха те клъвнала ...15:42 30.05.2019
28 Ввв
До коментар #26 от "гост":
А,щом не е близо до градовете викаш няма проблем:)16:06 30.05.2019
29 Философии
До коментар #24 от "Философии":
Колега, не става въпрос за замърсяване, а за затопляне, което ако си поне на 30 г. сам можеш да го осъзнаеш и да го усетиш, какво беше, преди 20 г., какво е сега. Физика. Всичко друго е платено замазване и дезинформация, за съжаление.Коментиран от #31
16:41 30.05.2019
30 Ауди маркетин и лъжи
17:28 30.05.2019
31 Антиелектрика
До коментар #29 от "Философии":
Брей, ами аз съм на повечко години от от теб, пък помня доста по-топли години от сега. Дори помня сезони без никакъв сняг по пистите. Много "обичам" някой като започне да ни обсянва как ще спаси планетата с електриките, пък не си направи труда види, че само от един евентуален пожар на батерия 100 kW ще се отделят едни 20-на тона флуороводород, ама карай да върви. Това с Глобалното затопляне заради човешката дейност и СО2 е вече толкова нелепо, че чак не ми се коментира. Бях давал доста сметки как дори сега да спрем всички ДВГ, то през следващите 30 години СО2 ще се увеличи двойно (до "страшните" 0,04% съдържание в атмосферата) само от дишането на безконтролно множащите се в Африка. Така, че който търси екология, отива да засажда дървета и си поддържа колата изправна, а не пише празни приказки по форумите!Коментиран от #34
18:01 30.05.2019
32 АLFA Q 4
Коментиран от #36
20:03 30.05.2019
33 Pepi Okoto
До коментар #1 от "сектант":
С Неудачия, винаги го докарваш до никъде!20:34 30.05.2019
34 Язе
До коментар #31 от "Антиелектрика":
Колкото и да им приказваш няма да разберат.Те си слушат екоджендърите,че виждаш ли земята си отива заради колите и край.Тук става въпрос за едни страшно много пари а екологията е само за оправдание.А снега миналата зима в Сахара,как ще го коментират?Има си цикличност,няколко години суша,после дъждовни и те така.Коментиран от #35, #50
21:01 30.05.2019
35 Антиелектрика
До коментар #34 от "Язе":
Трябва да се признае на екофашистите, че използват една лоша черта в човешката природа и това е апокалиптичния страх за вина на собствения ни вид. Още от древността са убивани хора за жертвоприношения, за да осмелим природата. Който има сиво вещество може сам да направи паралела.21:17 30.05.2019
36 Q4 00
До коментар #32 от "АLFA Q 4":
Алфа може да се конкурира само с Фиат- за последното място по надежност .Коментиран от #49
21:54 30.05.2019
37 Toto
До коментар #26 от "гост":
Те градовете са на друга планета оли23:27 30.05.2019
38 Toto
До коментар #3 от "Перфектна машина":
Тази количка е чиста колкото аз съм космонавт ама като сте неграмотни дали случайно знаеш как се произвежда електромобил по точно електродвигателя и батерията. Прочети и тогава давай мнениеКоментиран от #41
23:32 30.05.2019
39 Toto
До коментар #8 от "гост":
За това гробище трябва два тона пожарогасител23:35 30.05.2019
40 Tras
Гледах няколко ревюта, като във всичките твърдят, че вътре е супер безшумно(твърдят че е без аналог), но отвън е странно. Спусках се с около 10км/ч, а е трона се изкачваше, вероятно и даде газ, но все пак го чух вътре в моята кола. Не съм фен електричните, просто защото все още са не практични, но определено бих карал такава - кат му дойде времето😃. Лично на мен ми харесва много повече от тесла те, но цена от 150-200хил. Ми се вижда много...
00:16 31.05.2019
41 Tras
До коментар #38 от "Toto":
Принципно съм съгласен с теб за батерията, но производството на електромотор със сигурност не замърсява повече от производството на едно двгКоментиран от #47
00:20 31.05.2019
42 Купувам...
00:28 31.05.2019
43 Алфа Ромео
До коментар #7 от "гост":
Вътре си отвсякъде, скъпи са елетрокарите, проблема с горящите батерии не е решен, в студено време пробега пада наполовина с климатик също намалява доста.05:36 31.05.2019
44 Коментар📝
До коментар #22 от "Коментара":
Газовият Инжекцион е с Комп Всеки Компютър маже да се ХАКНЕ. ПРЕДИ ВРЕМЕ СУМИСТА ОТ СОФИЯ СЛОЖИ ЧИП НА БЕНЗИНОВИЯ КОМП.ЗА ПУСКАНЕ НА ПОВЕЧЕ ТОК КЪМ БУБИНАТА С K&N ФИЛТЪР И ПРЕНАСТРОЙВАНЕ НА ДЕБИТОМЕРА СЪЩО С ЧИП ЗА ПОДАВАНЕ НА ЛЪЖЛИВИ СТОЙНОСТИ КОЛАТА ОТ 118к.с На DINO СТАНА 136к.с Естествено и Генерацията бе Пипната.ТА ЗА ГАЗТА ВЗЕМИ ЕДНА КНИЖКА ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ТАМ Е ОПИСАНО.В СЛУЧЕЯ ИМА 3 РЕЖИМА ДИНАМИЧЕН,ИКОНОМИЧЕН И НОРМАЛЕН.С ТОЗИ ЧИП БЯХА ИЗЛЪГАНИ СТОЙНОСТИТЕ И НОРМАЛНИЯТ РЕЖИМ МИ БЕШЕ ИКОНОМИЧЕН.А ИКОНОМИЧНИЯТ Падна още надалу 6 ИЗВЪН ГРАДСКО.КАТО КАРАШ БЕЗ ДА ГАЗИШВЯРНО ЧЕ КОЛАТА губи МОЩНОСТА.ТОВА Е ФАКТОЛОГИЯТА
09:33 31.05.2019
45 Коментар📝
До коментар #23 от "Реалист":
Ако си От София ще ти го докажа на БАС ТАЗИ КОЛА Е ДАДЕНА 6.5 /7.5 ИЗВЪН ГРАДСКО.МА КАКВО СПОРЯ АЗПСИ КАРАМ ЕВТИНО ХИЧ НЕ МИ ПУКА ДАЛИ ВАРВАШ.09:37 31.05.2019
46 Пройчо
09:45 31.05.2019
47 Пройчо
До коментар #41 от "Tras":
А производството на батерията?. А рециклирането и, или утилизацията и!09:48 31.05.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 АLFA Q 4
До коментар #36 от "Q4 00":
ТИ ПО ТЪПО ЕРА, НЯМАШ КОНКУРЕНЦИЯ,, СЕЛЧО11:49 31.05.2019
50 Много пари
До коментар #34 от "Язе":
Да, за много, повече от 1,2 трилиона долара годишно е печалбата на нефтопреработвателната промишленост. И като четеш техните писания, направени да звучат като научни, стигаш до своите си изводи. Вкл. за снега в Сахара.Коментиран от #51
12:08 31.05.2019
51 Антиелектрика
До коментар #50 от "Много пари":
Като си тръгнал да четеш, вземи прочети, че петролните компании инвестират в електрички и ВЕИ. Или викаш ти е с тези трилиони долари не могат да се противопоставят на електричките ако решат? Хубаво е малко да се мисли, но явно е доста трудно за някои.Коментиран от #52
12:30 31.05.2019
52 Много пари
До коментар #51 от "Антиелектрика":
Те се противопоставят, особено през последните 40 г. и то изключително успешно.- Имаме само една планета - каза американския сенатор Бенет Джонстън през 1988 г. - Ако я прецакаме, няма къде да отидем.
Съветският климатолог академик Будико пък още през 1972 г. пише, че 50% увеличение на атмосферния CO2 ще стопи целия полярен лед.
Ама тези казваш, какво им разбират главите, ние да си слушаме платените тролове и да си караме ДВГ-то, пък кат свърши нефта, след 20 г., ще минем на метан, нали има за още 52 г. Гениално!
Коментиран от #54
16:10 31.05.2019
53 Бай Благой
16:52 31.05.2019
54 Антиелектрика
До коментар #52 от "Много пари":
Я виж ти, колко комсомолско изказване. Обаче тези смехории не минават пред нормално мислещ човек. Първо, ДВГ не означава само нефт. Второ, изказвания на сенатори не ме впечатляват. Трето, само от дишането на увеличаващото се население в Африка, през следващите 30 години нивата на СО2 ще се повишат двойно, дори още сега да спрем всички ДВГ. Така, че май троловете сте вие, зелените фашисти. С лъжи и простия, може да накарате хората единствено да ви намразят!Коментиран от #55
17:09 31.05.2019
55 Много пари
До коментар #54 от "Антиелектрика":
Мда...Маргарет Татчър също ли я считаш за зелена фашистка или за комсомолка? Защото през 1988 г. в реч пред Британско кралско научно дружество казала, че глобалното затопляне може да „надхвърли значително възможностите на нашето естествено местообитание да се справи“ и че „здравето на икономиката и здравето на нашата околна среда са напълно зависими едно от друго".Ама Маргарет Татчър беше от старата школа, истински демократичен консерватор, който мисли с главата си, а не с джобовете си. И освен това жената учила химия та навързвала нещата.
Коментиран от #56
17:29 31.05.2019
56 Антиелектрика
До коментар #55 от "Много пари":
Ти май не четеш какво пиша? Има цяла плеяда от учени, които са против теорията, че човечеството влияе по такъв начин на климата. Това не е област само на климатологията, но и на химията, физиката и астрофизиката. Нещата ти казах, че не са толкова прости и СО2 да е най-лошото нещо на света с неговите "чудовищни" 0,039% съдържание в атмосферата. Казах ти, че проблемите на планетата са свръх популацията и обезлесяването, а не това, че белия работещ човек кара ДВГ, за да ходи на работа и да виси по задръствания. Гледай по-глобално и направи ти нещо за природата, като засадиш дърво и си поддържаш колата изправна. Аз поне това го правя и супер се дразня, когато някой започне да ми плямпа за електрички и екология, а кара дизел с изрязан филтър.Коментиран от #57
17:41 31.05.2019
57 Обаче
До коментар #56 от "Антиелектрика":
До човешката простотия е тя граници няма. Та си стягам 1на корса 1.0 всичко ново. Боя спирачки мотор генерация съединител и др боклуци. Обаче зарязах ремонт на жилището. Но докато я стягам викат трябва ти боклук с голям данък бмв примерно скъпи части и да гори много 🤔. Та като я разфасовам е ся па що. Та болни и луди бол. Обаче ме за човърка тоя ел в България при 50% подводни пътища как плува и кръгови. И къде ги дават без пари че километъра да излезе колкото клиото ми на газ че го имам 😆22:49 31.05.2019