Last news in Fakti

30 Май, 2019 12:56 10 862 57

2.50 лв. за 100 км с новото Audi

  • audi-
  • e-tron-
  • разход
2.50 лв. за 100 км с новото Audi - 1

Новият електрически всъдеход на Audi е вече в дилърската мрежа на марката, а експерти от Motor 1 изчислиха колко харчи автомобилът Audi e-tron в реални извънградски условия. За целта те изминават разстояние от 360 километра предимно извънградско шофиране и изчисляват, че електромобилът харчи 19 кВт/100 км (5.26 км/кВтч).

Нашите изчисления пък показват (на база калкулатор на ЧЕЗ), че ако този електромобил се кара у нас и се зарежда от електропреносната мрежа в България, където цените на кВтч за дневна и нощна тарифа са 22 и 13 стотинки, съответно, то собственикът трябва да плаща по 4.18 лв. на 100 километра пробег, при зареждане на дневна тарифа.

Ако автомобилът се зарежда през нощта, то сумата намалява драстично и е равна приблизително на 2.50 лева. Излиза, че ако зареждате новото Audi e-tron през нощта, то финансовия еквивалент на разхода е равен на един литър бензин на сто километра пробег. За кола с мощност от 408 конски сили и реален автономен пробег от почти 500 километра, резултатите са впечатляващи.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    24 49 Отговор
    С дачията съм го докарвал на 2.39 без ддс!

    Коментиран от #33

  • 2 гост

    7 7 Отговор
    Да! Евтино е! А ето и теста,кои са най-икономичните ел.коли,които осигуряват най-дълъг пробег с един заряд!

    https://www.youtube.com/watch?v=GFRxfKY9u30
  • 3 Перфектна машина

    26 22 Отговор
    Перфектна кола е, изкл. произведение на немското инженерство. Красива, бърза, не замърсява, вероятно е и супер надеждна.

    Коментиран от #38

  • 4 Коментар📝

    29 10 Отговор
    Аудито е на Газов Инжекцион 1.8.125кс Сложихме му чип за Икономичност.Извън Градско 6.Зареждам Газ на 0.89ст. 100км./5.44лв.

    Коментиран от #22, #27

  • 5 vvvvv

    32 6 Отговор
    Вашите "експерти" явно нищо не разбират. Смята се стойността за 150000 км. Това е кола, консуматив, остатъчна стойност и т.н. Тогава сметката е съвсем различно.
  • 6 Смях

    31 2 Отговор
    Идеално! Като направят и цената 40к. ще се вържат сметките ;) С тея 180-200 000лв...

    Коментиран от #17

  • 7 гост

    31 9 Отговор
    При Тесла от 10г. зареждането е безплатно. А при Ауди за същите пари щяло да струва само 4лв, хайде смесено да е 3лв. Даваш 150х.лв, за да даваш с 10лв по-малко на 100км, или трябва да чукнеш половин милион, за да избиеш разликата в цената, защо въобще се набляга на това? То и ФВ бяха направили двуместен, дизелов автомобил с литър разход, но понеже излизал над 100х.евро за изработка и не го пуснаха, какво като харчи литър като е муден и постен на оборудване. Все още електричките са много скъпи, след 10г. може и да изравнят цените с тези на двг, но без революция при батериите няма голям смисъл.

    Коментиран от #8, #43

  • 8 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Модел 3 е 85 хил.лв.

    Коментиран от #11, #39

  • 9 Ма много икономично

    21 0 Отговор
    Възможно е ако са карали с 70 а този реален пробег от 500км хич не е реален поне според WTLP и ЕPA според които има съответно 415 и 330км пробег и е рекордьор по висок разход съответно между 25 и 30КВТ в зависимост кой тест се гледа

    Коментиран от #10

  • 10 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #9 от "Ма много икономично":

    Има тест в Ютуб,отгоре съм пуснал страницата.Там е измерен реален пробег и разход,при 130 и 150 км/ч. Немски тест.

    Коментиран от #14

  • 11 Смях

    17 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Колега говорим за чисто нов автомобил. Намери ми къде Тесла 3 струва 85к. лева. Аз под 65к ЕВРО не намерих :)

    Коментиран от #13, #20

  • 12 Ганьо

    14 2 Отговор
    Засега. Акулите от EU няма да оставят нещата така за дълго. Ще намерят начин и тук да цакат робите с акцизи!
  • 13 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #11 от "Смях":

    Чисто нов с доставка юни! 42600 евро са във Франция! Ето ви страницата.

    https://www.tesla.com/fr_FR/model3/design?redirect=no#battery

    Коментиран от #16

  • 14 Видях го

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    тези графики съм ги гледал и потвърждават това което писах за високия разход 28КВТ на 100 при 130км/ч или 15% повече от по-големия и стар Модел Х преди обновяването на задвижването миналия месец това за икономично ли го зачиташ

    Коментиран от #15

  • 15 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #14 от "Видях го":

    И аз това съм писал. Тесла е най-икономична на ел.енергия.Има много тестове,Ягуар също харчи повече и зимно време губи повече от капацитета,също и Ауди. Ауди също имаха проблем при зареждане над 12 часа се блокираше системата.Наложи се ъпгрейд на нови коли,които бяха продадени.
  • 16 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Тук съм ви дал пример с най-малката батерия.Перформънс е естествено по-скъп,но също конкурентен.
  • 17 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Смях":

    Връзват ли се сметките с Модел 3?
  • 18 Тони

    8 1 Отговор
    Да бе, да! А един мармот завива шоколад в станиол.
  • 19 Перник

    12 4 Отговор
    Който има пари да си ги купи тези подвижни смартфони, дали ще си бори за колко стотинки зарежда? Я с моя Голф 4 на газ минавам за 8лв 100км ама никога в живота му няма да дам за ремонти парите, които тази барака струва.
  • 20 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "Смях":

    Хахаха.На теб ти слагат само плюсове,а аз като съм дал страницата отдолу и ми слагат само минуси! Хаха
  • 21 onq s konq

    9 5 Отговор
    БЕЗ ДА ЗНАМ цената на колата като НОВА съм сигурен,че още с покупката купувачът е МНОГО НАЗАД.А с годините, експлоатирайки автомобила и интензивно пестене от неползването на петролни горива, точно когато излезе "на нулата" и трябва да е на вече на "+",установява че ...трябва да се смени НАЙ-СКЪПАТА ЧАСТ - БАТЕРИЯТА.
  • 22 Коментара

    12 2 Отговор

    До коментар #4 от "Коментар📝":

    99/100 говориш A4 Б5 (19-25годишна кола)!!! Това нещо градско (София) на бензин по-малко от 13/100 ако го докараш ще ти вдигна паметник! Извън градско под 8.5-8.2 ...хайде 8/100 - абсурд!!! Единсвеното за което не съм наясно в коментара ти е - ''Сложихме му чип за Икономичност". Обясни моля какво е това животно.... тази кола е с чист атмосферен двигател, няма турбо .... как работи този "чип за икономичност", къде и как става икономията???????????????????? И то газ майка.......

    Коментиран от #23, #44

  • 23 Реалист

    8 2 Отговор

    До коментар #22 от "Коментара":

    Това, което си написал, е точно така! Не се връзвай на хора с интелектуални дефицити, които пишат по форумите колкото да не заспят...

    Коментиран от #45, #48

  • 24 Философии

    10 9 Отговор
    Най-важното в статията е, че колата може да измине около 500 км., почти разстоянието София-Бургас с едно зареждане без грам вредни емисии (ако е заредена с ток от ВЕЦ, АЕЦ или соларни батерии). Освен това предлага комфорта, качеството и престижа на Ауди.
    Тук много от колегите не разбират, че не е вариант да продължим да ползваме коли с ДВГ, ако искаме да имаме планета, на която да ги караме.

    Коментиран от #25, #29

  • 25 минаващ

    13 4 Отговор

    До коментар #24 от "Философии":

    С философията си добре, ама да беше се потрудил и с фактологията. Електрическите коли са по-замърсяващи околната среда, отколкото бензиновите

    Коментиран от #26

  • 26 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #25 от "минаващ":

    Няма такова нещо.Производството замърсява повече,но не и целия живот на колата.След около 50 хил.км.ел.колата става по-екологична.Другата разлика е,че производството не е в градовете където хората живеят. Така в градовете въздуха си е по-чист.

    Коментиран от #28, #37

  • 27 до Коментар

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "Коментар📝":

    Идеален си ! Е само имаш дефицит от едни 300 коня но бълха те клъвнала ...
  • 28 Ввв

    7 2 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    А,щом не е близо до градовете викаш няма проблем:)
  • 29 Философии

    4 2 Отговор

    До коментар #24 от "Философии":

    Колега, не става въпрос за замърсяване, а за затопляне, което ако си поне на 30 г. сам можеш да го осъзнаеш и да го усетиш, какво беше, преди 20 г., какво е сега. Физика. Всичко друго е платено замазване и дезинформация, за съжаление.

    Коментиран от #31

  • 30 Ауди маркетин и лъжи

    4 3 Отговор
    Голяма реклама, нищо реално!
  • 31 Антиелектрика

    8 5 Отговор

    До коментар #29 от "Философии":

    Брей, ами аз съм на повечко години от от теб, пък помня доста по-топли години от сега. Дори помня сезони без никакъв сняг по пистите. Много "обичам" някой като започне да ни обсянва как ще спаси планетата с електриките, пък не си направи труда види, че само от един евентуален пожар на батерия 100 kW ще се отделят едни 20-на тона флуороводород, ама карай да върви. Това с Глобалното затопляне заради човешката дейност и СО2 е вече толкова нелепо, че чак не ми се коментира. Бях давал доста сметки как дори сега да спрем всички ДВГ, то през следващите 30 години СО2 ще се увеличи двойно (до "страшните" 0,04% съдържание в атмосферата) само от дишането на безконтролно множащите се в Африка. Така, че който търси екология, отива да засажда дървета и си поддържа колата изправна, а не пише празни приказки по форумите!

    Коментиран от #34

  • 32 АLFA Q 4

    4 3 Отговор
    КОНКУРЕНТ ПО МАСЛО НА БАВАРКАТА

    Коментиран от #36

  • 33 Pepi Okoto

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    С Неудачия, винаги го докарваш до никъде!
  • 34 Язе

    4 3 Отговор

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Колкото и да им приказваш няма да разберат.Те си слушат екоджендърите,че виждаш ли земята си отива заради колите и край.Тук става въпрос за едни страшно много пари а екологията е само за оправдание.А снега миналата зима в Сахара,как ще го коментират?Има си цикличност,няколко години суша,после дъждовни и те така.

    Коментиран от #35, #50

  • 35 Антиелектрика

    9 2 Отговор

    До коментар #34 от "Язе":

    Трябва да се признае на екофашистите, че използват една лоша черта в човешката природа и това е апокалиптичния страх за вина на собствения ни вид. Още от древността са убивани хора за жертвоприношения, за да осмелим природата. Който има сиво вещество може сам да направи паралела.
  • 36 Q4 00

    1 9 Отговор

    До коментар #32 от "АLFA Q 4":

    Алфа може да се конкурира само с Фиат- за последното място по надежност .

    Коментиран от #49

  • 37 Toto

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Те градовете са на друга планета оли
  • 38 Toto

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Перфектна машина":

    Тази количка е чиста колкото аз съм космонавт ама като сте неграмотни дали случайно знаеш как се произвежда електромобил по точно електродвигателя и батерията. Прочети и тогава давай мнение

    Коментиран от #41

  • 39 Toto

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    За това гробище трябва два тона пожарогасител
  • 40 Tras

    2 1 Отговор
    Вчера се размина с една такава в бизнес парка. Изглежда доста добре, но звучи странно - почти като във формула Е.
    Гледах няколко ревюта, като във всичките твърдят, че вътре е супер безшумно(твърдят че е без аналог), но отвън е странно. Спусках се с около 10км/ч, а е трона се изкачваше, вероятно и даде газ, но все пак го чух вътре в моята кола. Не съм фен електричните, просто защото все още са не практични, но определено бих карал такава - кат му дойде времето😃. Лично на мен ми харесва много повече от тесла те, но цена от 150-200хил. Ми се вижда много...
  • 41 Tras

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Toto":

    Принципно съм съгласен с теб за батерията, но производството на електромотор със сигурност не замърсява повече от производството на едно двг

    Коментиран от #47

  • 42 Купувам...

    1 0 Отговор
    ...чип за икономичност. Спешно!!!
  • 43 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Вътре си отвсякъде, скъпи са елетрокарите, проблема с горящите батерии не е решен, в студено време пробега пада наполовина с климатик също намалява доста.
  • 44 Коментар📝

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "Коментара":

    Газовият Инжекцион е с Комп Всеки Компютър маже да се ХАКНЕ. ПРЕДИ ВРЕМЕ СУМИСТА ОТ СОФИЯ СЛОЖИ ЧИП НА БЕНЗИНОВИЯ КОМП.ЗА ПУСКАНЕ НА ПОВЕЧЕ ТОК КЪМ БУБИНАТА С K&N ФИЛТЪР И ПРЕНАСТРОЙВАНЕ НА ДЕБИТОМЕРА СЪЩО С ЧИП ЗА ПОДАВАНЕ НА ЛЪЖЛИВИ СТОЙНОСТИ КОЛАТА ОТ 118к.с На DINO СТАНА 136к.с Естествено и Генерацията бе Пипната.ТА ЗА ГАЗТА ВЗЕМИ ЕДНА КНИЖКА ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ТАМ Е ОПИСАНО.В СЛУЧЕЯ ИМА 3 РЕЖИМА ДИНАМИЧЕН,ИКОНОМИЧЕН И НОРМАЛЕН.С ТОЗИ ЧИП БЯХА ИЗЛЪГАНИ СТОЙНОСТИТЕ И НОРМАЛНИЯТ РЕЖИМ МИ БЕШЕ ИКОНОМИЧЕН.А ИКОНОМИЧНИЯТ Падна още надалу 6 ИЗВЪН ГРАДСКО.КАТО КАРАШ БЕЗ ДА ГАЗИШ
    ВЯРНО ЧЕ КОЛАТА губи МОЩНОСТА.ТОВА Е ФАКТОЛОГИЯТА
  • 45 Коментар📝

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Реалист":

    Ако си От София ще ти го докажа на БАС ТАЗИ КОЛА Е ДАДЕНА 6.5 /7.5 ИЗВЪН ГРАДСКО.МА КАКВО СПОРЯ АЗПСИ КАРАМ ЕВТИНО ХИЧ НЕ МИ ПУКА ДАЛИ ВАРВАШ.
  • 46 Пройчо

    0 0 Отговор
    Зимата, пернишка печка ли ще му монтират?
  • 47 Пройчо

    4 0 Отговор

    До коментар #41 от "Tras":

    А производството на батерията?. А рециклирането и, или утилизацията и!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 АLFA Q 4

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Q4 00":

    ТИ ПО ТЪПО ЕРА, НЯМАШ КОНКУРЕНЦИЯ,, СЕЛЧО
  • 50 Много пари

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Язе":

    Да, за много, повече от 1,2 трилиона долара годишно е печалбата на нефтопреработвателната промишленост. И като четеш техните писания, направени да звучат като научни, стигаш до своите си изводи. Вкл. за снега в Сахара.

    Коментиран от #51

  • 51 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Много пари":

    Като си тръгнал да четеш, вземи прочети, че петролните компании инвестират в електрички и ВЕИ. Или викаш ти е с тези трилиони долари не могат да се противопоставят на електричките ако решат? Хубаво е малко да се мисли, но явно е доста трудно за някои.

    Коментиран от #52

  • 52 Много пари

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Антиелектрика":

    Те се противопоставят, особено през последните 40 г. и то изключително успешно.

    - Имаме само една планета - каза американския сенатор Бенет Джонстън през 1988 г. - Ако я прецакаме, няма къде да отидем.

    Съветският климатолог академик Будико пък още през 1972 г. пише, че 50% увеличение на атмосферния CO2 ще стопи целия полярен лед.
    Ама тези казваш, какво им разбират главите, ние да си слушаме платените тролове и да си караме ДВГ-то, пък кат свърши нефта, след 20 г., ще минем на метан, нали има за още 52 г. Гениално!

    Коментиран от #54

  • 53 Бай Благой

    0 0 Отговор
    Мда...а като цена и поддръжка колко?
  • 54 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Много пари":

    Я виж ти, колко комсомолско изказване. Обаче тези смехории не минават пред нормално мислещ човек. Първо, ДВГ не означава само нефт. Второ, изказвания на сенатори не ме впечатляват. Трето, само от дишането на увеличаващото се население в Африка, през следващите 30 години нивата на СО2 ще се повишат двойно, дори още сега да спрем всички ДВГ. Така, че май троловете сте вие, зелените фашисти. С лъжи и простия, може да накарате хората единствено да ви намразят!

    Коментиран от #55

  • 55 Много пари

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Антиелектрика":

    Мда...Маргарет Татчър също ли я считаш за зелена фашистка или за комсомолка? Защото през 1988 г. в реч пред Британско кралско научно дружество казала, че глобалното затопляне може да „надхвърли значително възможностите на нашето естествено местообитание да се справи“ и че „здравето на икономиката и здравето на нашата околна среда са напълно зависими едно от друго".
    Ама Маргарет Татчър беше от старата школа, истински демократичен консерватор, който мисли с главата си, а не с джобовете си. И освен това жената учила химия та навързвала нещата.

    Коментиран от #56

  • 56 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #55 от "Много пари":

    Ти май не четеш какво пиша? Има цяла плеяда от учени, които са против теорията, че човечеството влияе по такъв начин на климата. Това не е област само на климатологията, но и на химията, физиката и астрофизиката. Нещата ти казах, че не са толкова прости и СО2 да е най-лошото нещо на света с неговите "чудовищни" 0,039% съдържание в атмосферата. Казах ти, че проблемите на планетата са свръх популацията и обезлесяването, а не това, че белия работещ човек кара ДВГ, за да ходи на работа и да виси по задръствания. Гледай по-глобално и направи ти нещо за природата, като засадиш дърво и си поддържаш колата изправна. Аз поне това го правя и супер се дразня, когато някой започне да ми плямпа за електрички и екология, а кара дизел с изрязан филтър.

    Коментиран от #57

  • 57 Обаче

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Антиелектрика":

    До човешката простотия е тя граници няма. Та си стягам 1на корса 1.0 всичко ново. Боя спирачки мотор генерация съединител и др боклуци. Обаче зарязах ремонт на жилището. Но докато я стягам викат трябва ти боклук с голям данък бмв примерно скъпи части и да гори много 🤔. Та като я разфасовам е ся па що. Та болни и луди бол. Обаче ме за човърка тоя ел в България при 50% подводни пътища как плува и кръгови. И къде ги дават без пари че километъра да излезе колкото клиото ми на газ че го имам 😆