Last news in Fakti

4 Юни, 2019 10:54 12 226 92

Mercedes-Benz EQE тръгва за скалпа на Tesla Model S

  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • tesla-
  • eqe-
  • model s-
  • eqs

Превъзнасяна или оплювана, Tesla Model S преобърна автомобилната индустрия с краката нагоре. Утвърдените производители изведнъж осъзнаха, че електромобилите могат да бъдат алтернатива на бензиновите и дизеловите коли не само в очите на екологични фундаменталисти.

Model S се произвежда вече 7 години, но въпреки това все още няма равен по автономен пробег, динамични показатели и технологично развитие. Това не дава мира на германските производители, които до последно смятаха, че електрификацията е просто моментна мода и инвестициите в усъвършенстване на дизела са по-перспективни.

Когато най-сетне разбраха, че който се смее последен, схваща най-бавно, немците се втурнаха да наваксват изоставането. Съвсем логичното им решение бе да насочат усилията си към модерните кросоувъри (Audi e-tron quattro, Mercedes-Benz EQC) и Model S продължи да се състезава в собствена лига.

Това обаче скоро ще се промени благодарение на един от последните проекти, на които Дитер Цетше е дал зелена светлина като шеф на Daimler, твърди британското сп. Autocar. Преди да отстъпи кормилото на концерна, мениджърът е одобрил шести електрически модел на Mercedes-Benz, който трябва да "влезе с бутонките" точно на Tesla Model S.

Подробности за бъдещия EQE разкриват документи от китайското Министерство на информацията и технологиите, в които електромобилът се споменава с вътрешнозаводския индекс V295. Той ще се появи на пазара през 2022-ра, точно десет години след Model S.

Електрическата E-Klasse ще бъде построена на платформата MEA и ще бъде по-малка от посестримата си с ДВГ, но ще предлага вътрешно пространство колкото в S-Klasse. Впоследствие на същата база ще бъде изграден и флагманският електромобил на Mercedes-Benz, който ще носи името EQS.

EQE ще се оборудва с два електромотора за всяка от осите, макар че не е изключено да има и версия само със задно предаване за феновете на класическата компоновка. Сумарната мощност на системата ще надхвърля 408 к.с., а въртящият момент ще бъде поне 765 Нм.

Електрическата E-Klasse ще може да изминава до 600 км с едно зареждане (колкото автономния пробег на Model S Long Range след модернизацията от април), а оборудването ще включва активно пневматично окачване, четири завиващи колела и автопилот от трето ниво.

Mercedes-Benz EQE ще се произвежда в новия Завод 56 на компанията, където ще се сглобява и EQS, и от съвместно немско-китайски предприятие в Пекин. Цената на електромобила ще бъде съпоставима с тази на Tesla Model S.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ФауВе

    54 37 Отговор
    Кога се предвижда въздухът в световен мащаб да стане по-чист? Колко електромобила трябва да подкараме за да стане това?
    Въобще, имат ли нещо общо електромобилите с екологията, или са просто поредната, изкелиферчена играчка за хора, които не могат да вземат книжка, и разчитат Теслата да кара вместо тях?

    Коментиран от #3, #6, #30

  • 2 Емил

    84 27 Отговор
    Браво! Ама 10 години по-късно! Ако не беше Мъск още щяхте да обяснявате как електромобил с пробег на 150 км е невъзможен и щяхте да бълвате "чисти" дизели!
  • 3 Емил

    23 28 Отговор

    До коментар #1 от "ФауВе":

    Май си избързал да слезеш от конската каруца и да се качиш на автомобил?!
  • 4 Жоро

    30 19 Отговор
    2022 е твърде късно. S, 3, X моделите на Тесла превземат USA и международните пазари отдавна. Всяка 10 кола в Норвегия е Тесла.
    След 3 години нещата ще са още по-добре защото компанията ще има дългогодишен опит с електроавтомобилите (чарджинг станции), както и факта че ще има достатъчно електроавтомобили втора ръка. Тоя мерцедес кога ще стане 20.000лв питам аз? През 2030 ли?

    Коментиран от #12, #18, #28

  • 5 Пежо

    32 15 Отговор
    Мен пък ме кефи моето 308 2011 - никой не гони - гори 4.5 средно и не ме интересува кой ще ми удари вратата с неговета. А тия с яхтите като имат яхти да ги карат а не да се фукат с тях на доковете.

    Коментиран от #8

  • 6 ALEXI

    30 6 Отговор

    До коментар #1 от "ФауВе":

    Като цяло според мен идеята на електричките е да не замърсяват градовете най-вече. Представи си град с 2-3-5-7 милиона души дори и няколко стотин хиляди автомобила та дори може и милион.Вместо да стоиш 1 час в задръствания с гомям разход на гориво, караш електричката. Да електроцентралата замърсява, но тя не е в града. Ако 1 ватомобил за 10км изхвърли 1.5кг co2 по 500 000 коли например са 750 тона со2 за един ден. Схващаш идеята

    Коментиран от #11, #15, #63

  • 7 разбирача

    16 4 Отговор
    Добре, че са китайците !
  • 8 Алекс

    9 15 Отговор

    До коментар #5 от "Пежо":

    Ако караш постоянно по инерция със сигурност ще ги гори 4.5.

    Коментиран от #14

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 асддса

    19 8 Отговор
    От къде ги взимате тия глупости ? Кой Никой не е мислил, че дизела има бъдеще и че електричеството е мода. Като инвестираш 100 години в нещо, не може просто така да го захвърлиш. Тесла е нова фирма и е на загуба. Ако някой от немските производители направи това, означава да си загуби повече от половината продажби, което автоматично означава да фалира.
    Те си разработват моделите в момента и малко по малко ще ги пускат, няма нито една причина да бързат, с нищо няма да им помогне.

    Коментиран от #13

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 асддса

    11 9 Отговор

    До коментар #4 от "Жоро":

    Тесла за 20 000 видял ли си ? Мерцедес е премиум марка, не му трябва да става 20 000...

    Коментиран от #19

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Пежо

    12 6 Отговор

    До коментар #8 от "Алекс":

    карам предимно извънградско по хемус и околовръстното - жалко, че не мога да ти пратя снимка - колата е на 93000 км реални. В софия разхода скача до 5.5
  • 15 ФауВе

    50 14 Отговор

    До коментар #6 от "ALEXI":

    Ако изсечеш вековна гора за да си вдигнеш фотоволтаичен парк, както стана наскоро у нас, или да си построиш завод за батерии, или за рециклирането им, или за вятърни генератори, или за квото там се сетиш, дето секат постоянно, сметката излиза така: През 2017 са изсечени 30 мил хектара гори. В един хектар средно се намират по 1000 големи дървета. Значи са изсякли 30 000 000 000 дървета. Едно дърво преработва по 22кг СО2 на година. Значи едни 660 000 000 тона СО2 годишно няма кой да ги преработи, само защото някой си помислил, че проблемът с екологията ще се реши с електромобил, вместо със спиране на безразсъдната сеч. Ся схвана ли?

    Коментиран от #45, #66

  • 16 kjl

    21 16 Отговор
    Веселото е, че когато Мерцедеса излезе на пазара, Теслата ще е един мил спомен в сърцата на любителите на електрически играчки. Малкото останали екземпляри ще са с колекционерска стойност и ще се пазят в гаражите. 6 милиарда загуби и нито долар печалба, това представлява Тесла!

    Коментиран от #24

  • 17 асддса

    7 9 Отговор

    До коментар #13 от "за гъби съм":

    Нокиа не бързаха, ама и нищо не правеха. Както виждаш немските производители разработват. БМВ например се занимава с електричестки коли от 2013, по същото време като модел С.
    Да не мислиш че са ги пуснали и са зарязали всичко ? Това че нямат модел не означава че нямат технологии.
    Просто екетрически модел ще им изяде от продажбите на останалите коли в които са инвестирали толкова милярди вече.
  • 18 kjl

    6 7 Отговор

    До коментар #4 от "Жоро":

    Май скоро не си поглеждал към стойността на акциите на Тесла!!

    Коментиран от #64

  • 19 Жоро

    3 8 Отговор

    До коментар #12 от "асддса":

    2022 може и да има.
    Май не си чувал за Модел 3 който в момента e 40000$ нов.

    Коментиран от #46

  • 20 Жоро

    15 7 Отговор
    И не ми е ясно как слагаме на кантар тия двете коли: едната се продава от години а другата има няколко рендеринга и обещания за след 3 години я се появи я не. Я струва 100.000$ я по нагоре и само няколко български пиргиша ще си купят за гъзарията.
  • 21 за гъби съм

    3 4 Отговор
    те и нокия така не бързаха и глей кво стана :)
  • 22 за гъби съм

    14 10 Отговор
    тръгва за скалпа на Тесла ама от 2022 хаха! егаси тръгването, егаси чудото! то бива засилка ама чак толкова не е на добре :) Мъск построи завод в Китай за 6 месеца, включително купиването на парцела. Тия готова кола на картинка 3 години ще я донагласят. Ми къде е картинката за ел. влекач, пикап, голям СУВ и 2 евтини малки модела - даже и не смеят да си мечтаят за такива неща 100 годишните

    Коментиран от #25, #27, #37

  • 23 Гост

    15 12 Отговор
    Повечето от коментиращите карат изтърбушени 20 годишни таралясници,които са истиснкия причинител на лош,прашен въздух....Същите коментират политиката на огромни концерни,които са определящи за бъдещето на автомобилостроенето! Като станете пенсионери....може и да се докопате до една такава от снимката...с половин живот на батерията и разпадащи се пластмаси...За сега само ви се полага “лично мнение”

    Коментиран от #36

  • 24 Няма да е точно така

    10 14 Отговор

    До коментар #16 от "kjl":

    Тесла вече е религия и каквото и да предлага пазара, марката ще си има фенове
  • 25 Май май

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "за гъби съм":

    Не си наясно какво се предлага на пазара на електрипките
  • 26 Екологични фундаменталисти

    14 1 Отговор
    Екологични фундаменталисти е явно синоним на здравомислещи хора. Не може да не си екологичен фундаменталист, ако имаш само една планета. Ако имаш 2-3, ясно, че можеш да съсипеш 1-2 и пак ти остава вариант да живееш на третата.
    Кофти факт е, че всичко на таз планета е свързано, нарича се екосистема. Пример крава да пръдне - това е метан, който отива в атмосферата. Баровец да набичи Ауди - това е въглероден двуокис, който отива в атмосферата. Тинейджър да се оригне след Ред Бул - същата работа. Всичко е свързано.
  • 27 Язе

    8 4 Отговор

    До коментар #22 от "за гъби съм":

    За 6 месеца може палатка да вдигне само.Той заводи няма,само едни шатри,палатки и т.н.

    Коментиран от #38

  • 28 MIB

    9 6 Отговор

    До коментар #4 от "Жоро":

    Ако, тази година не се намери купувач на Тесла ,след две години ще са в историята.

    Коментиран от #55

  • 29 ЕЕЕЕЕЕ

    4 1 Отговор
    Сега нещата горе-долу се изясниха. Да Тесла имат продукт, които към момента трудно може да намери аналог. Защо обаче няма аналог от водещите производители. Според случващото се става ясно, че да вземем Мерцедес, за пример, разработва и пуска продукт, който носи някаква печалба за бъдещи разработки или минимум не е на загуба. При Тесла е друго. Продукт, който е без аналог технически, но и не носи печалба. Щом може, нека се случва до кога времето ще покаже. Останалите обаче явно не искат времето да решава, а искат да са в играта и утре без държавна протекция. Едно е да имаш един продукт, съвсем друго е да го предлагаш за масово производство и употреба!

    Коментиран от #33

  • 30 гост

    14 5 Отговор

    До коментар #1 от "ФауВе":

    Докато манго гори гуми и наелон на 20м от твоето жилище няма значние колко електрочески коли има. Същото е и с цигарите, същото е и с дизелите. Налагат се глоби и ограничения за нови коли, а старите и неизправните тровят колкото за 10 такива. Какво значение има дали караш хибрид щом съседа ти си е изкормил пасата и бълва черно синкав пушек, който те задушава всяка сутрин? На всичкото отгоре никой не се опитва да го ограничи, преглед, измерване на отработени газове, техническа изправност на двигател, оттам данъци и застраховка, по никакъв начин един замърсяващ автомобил не търпи ограничение или санкция, а новите плащат като попове. Аз съм живял преди години в Германия и там новите коли бяха освободени първите 3 години от данъци и такси, а стар голф 2, струващ 500евро, се таксуваше 350евро за данъци. Хайде и на нашите им наложете на коли без евросертификат струващи 1000лв да плащат по 600лв годишен данък, спирайте димящите коли чрез пунктовете за ГТП, изпращате на технотест и оттам сваляне на регистрацията до отстраняване на проблема да видим дали няма да се изчисти въздуха. Карам колело и едвам дишам когато преминат покрай мен 2,3 изтърбушени дизеларки, те тровят много повече мен отколкото себе си, защо да ги подкрепям да го правят? Като нямат пари или ще карат малки и чисти коли или няма да карат, да не мислите че западняците имат кола на глава от населението.

    Коментиран от #40

  • 31 Братята китайци

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "за гъби съм":

    "от кога китайска кола с германска емблема е мерцедес не разбирам също така :)" и защо реши че емблемата е германска, като най-големия акционер в mercedes е китаец? Централата може да е в Германия, но собствеността...

    Коментиран от #32

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Зомби с квадратно чело

    3 4 Отговор

    До коментар #29 от "ЕЕЕЕЕЕ":

    Няма Аналог???
    Щом Киа и Хюндай са наравно с тях какво остава за другите. Просто си траят щото едните продажби ще изядат от другите. Това означава не само пропуснати ползи, но и може би големи загуби.
    Ще поживеем ще видим, всичко е игра на нерви.

    Коментиран от #35

  • 34 Болен мозък

    3 1 Отговор
    Откога 10 % те правят собственик?
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Жоро

    5 3 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Карам 7 годишна кола на топ производител и още има хляб в нея.
    Като тая на снимката няма да си купя не щото нямам пари а щото е ИМАГИНЕРНА снимка, НЕСЪЩЕСТВУВАЩ продукт, ПРОВОКАЦИЯ тип "И НИЕ ГО МОЖЕМ". Живи и здрави.

    Коментиран от #39

  • 37 Azззз

    8 0 Отговор

    До коментар #22 от "за гъби съм":

    В Китай земя не се продава, нито парцел. Земята е на всички китайци и никой, дори и китайците не могат да си купят. Като пишеш глупости първо се образовай.
  • 38 Какви палатки бе? Изгледай клипа.

    3 5 Отговор

    До коментар #27 от "Язе":

    Палатки има само в твоята глава. Тесла обяви през декември месец, че ще строи фабрика в Китай, януари месец се вече бяха купили парцел и започнаха строителство. Погледни какво постигнаха само за пет месеца

    https://insideevs.com/news/352715/video-tesla-gigafactory-3-june-2-2019/ ако прочетеш и статията, след като изгледаш видеото, ще видиш че вече са започнали инсталиране на производствените линии. Смяташ ли че ако Мерцедес имаха желание да произвеждат електромобили, нямаше да направят всичко по-бързо от Тесла? Всъщност mercedes имат огромното желание още днес, НО НЯМАТ ВЪЗМОЖНОСТ да произведат електромобил ПОНЕ с параметрите на Тесла модел 2012 година. ЩЕ СЕ ОПИТАТ да достигнат това ниво чак през 2022 година. Сещаш ли се тогава tesla какво ще предлага на пазара вече? Тази година увеличиха пробега с 10% до 600 км, без дори да променят нищо по батериите. Модел S и модел Х се произвеждат все още с онези 10-годишни батерии за лаптопи произвеждани от panasonic в Япония, които се палят с причина или без причина. Батериите които си произвеждат в Щатите имат 30% по-добра енергийна плътност и не загряват толкова. С тях пробега би станал 900км, без да се увеличава теглото или обема.

    Коментиран от #47

  • 39 Ко речи?

    3 5 Отговор

    До коментар #36 от "Жоро":

    "НЕСЪЩЕСТВУВАЩ продукт, ПРОВОКАЦИЯ тип "И НИЕ ГО МОЖЕМ" Много неправилно си разчел посланието, то направо си крещи "и ние НЕ МОЖЕМ" Какво могат според тебе? В прав текст си признават, че дори след десет години не могат да постигнат това което е постигнала tesla и за същата цена, ще предложат автомобил с много по-лоши технически характеристики, от 10-годишна Тесла. Трябва наистина да си зомбиран, за да не го виждаш.
  • 40 ФауВе

    4 3 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Колата пуши и трови толкова, колкото я караш. Нова кола може да трови много повече от стара, ако старата прави едва по 3000км/година, а новата я съдираш с по 3000км/месец. Затова на запад са вкарали екотаксите в цената на бензина. Караш повече / пушиш повече / плащаш повече.
  • 41 Plameni

    11 2 Отговор
    За 2019 г. Тесла бележи най-големи финансови загуби за последните години ,спад на продажбите с над 30% и обща загуба над 6 милиарда $ .ЧЕСТИТО !

    Коментиран от #42

  • 42 Гоуст

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Plameni":

    Това доказва, че дори да си изобретил най-дашната жена, щом никой ти я не ще.....

    Коментиран от #43

  • 43 Слуховете за смъртта ми са преувеличени

    3 5 Отговор

    До коментар #42 от "Гоуст":

    Това изказване издава пълната ти некомпетентност по темата. Въпреки по-слабото първо тримесечие, Тесла е на върха на продажбите, като включително изпреварва някои модели с ДВГ. Това тримесечие се очаква да бъде рекордно, защото за първите два месеца са продали повече, отколкото предишното тримесечие. Проблемите не бяха със слабото търсене, а с логистични проблеми по доставките на новите пазари. Няма как да има слабо търсене,като дори не са отворили продажбите на модел 3 на останалите 80% от пазара. Като млада компания, все още нямат опит с такива мащаби, но се справят прилично и бързо се учат от грешките си.

    Коментиран от #48, #49

  • 44 Driving pleasure

    7 4 Отговор
    Абе кви глупости пишете? Електромобилите все още а и вероятно винаги ще бъдат залъгалка за еко-фундамендалисти и тях подобните! Въобще не може да буде алтернатива тая шитня и ако не бяха забраните и субсидиите щяхте да видите че всъщност никой не се интересува - банда идиотизирани политици слугува на банда идиотизирани еколози. Нищо друго! И въпреки целия натиск дори и след 30 години дела на електрошитните няма да надвишава 50% - а за екология при тази технология е абсолютно излишно да оворим безумно е да се твърди, че имат еко-ефект!

    Коментиран от #59, #60

  • 45 Driving pleasure

    11 2 Отговор

    До коментар #15 от "ФауВе":

    Е за тоя коментар искам да ти стисна ръка! ЕВАЛА ЧЕ ВСЕ ОЩЕ ИМА И МИСЛЕЩИ!

    Коментиран от #67

  • 46 асддса

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "Жоро":

    Аз питам тесла за 20 000 виждал ли си, той ми вика май не си виждал тая за 40 000.... За какво става дума и има ли смисъл да спорим повече....

    По 20 000 са ти VW, рена, нисани, фордове и такива боклуци, и няколко излизат другата година между другото. Не тесла и мерцедес...
  • 47 Зомби с квадратно чело

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "Какви палатки бе? Изгледай клипа.":

    Хаха имат желание да губят пари.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Зомби с квадратно чело

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "Слуховете за смъртта ми са преувеличени":

    Я първо тримесечие, ти виж за април данните!!!!! За май кажи имаше ли параход или да чакаме юни????
  • 50 гост

    6 3 Отговор
    Добре де, нали Тесла са само нишов производител и не представляват заплаха за големите, защо всички се мерят с тях и влагат милиарди за разработки и смешни коли без смисъл? Тесла модел С скоро ще мине през втора фаза и силни промени в интериор и батерия, а останалите се мерят с постижението й отпреди 10г.

    Коментиран от #71

  • 51 Driving pleasure

    8 0 Отговор
    Само да напомня, че Мерцедес се занимава с разработка на електрически модели далеч преди на Илончо да му излязат тинейджърски пъпки. Още от 60та години на миналия век започват първите им опити, такива има и през 70те а през 80те представят концепт базиран на В123ката а 1991ва пускат и 190е с 68 мили пробег - между другото, Тесла пусна модел 3 със 75 мили мисля беше в Канада през 2019. 2014 пак мерцедес пусна изцяло електрически Б-клас, базиран на представения още 2009та, точно когато Мъск изхвърляше създателите на Тесла от компанията БлуЗиро - да не говорим, че пак на Мерцедес през 2013 пуснаха и СЛС електрик... Опита им е далеч по-голям от този на Мъск и скоро ще го смачкат! За тези компании е важна печалбата и имиджа, а не да пафкаш джойнтче и да пускаш туитове за балъци! И може да видите с колко са паднали акциите на тесла и с колко са паднали продажбите в сащ!

    Коментиран от #56

  • 52 Driving pleasure

    4 1 Отговор
    Напомням и още нещо... Най-продаваният електрически автомобил все още е производство на Нисан :)
  • 53 Имали значение

    1 0 Отговор
    Все говорим за модели в бъдещето хората ги произвеждат масово десет години вече

    Коментиран от #54

  • 54 Зомби с квадратно чело

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "Имали значение":

    А от колко години Ли-йон батерия излезе на пазарът??? Тесла използва тази революция, обаче сметките не излизат. Е кой ако може да вземе 10 лева от един продукт ще даде 2 само защото е куул.

    Коментиран от #58

  • 55 панагюрския бик

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "MIB":

    е що бе ,я отдев влезнах у железарията и си купих една тесла ,с ня да ковем пирони .
  • 56 Много си зле с информацията, ама много!

    1 4 Отговор

    До коментар #51 от "Driving pleasure":

    След като mercedes са толкова напред с електричките, защо тези модели за които говориш след 2009 година, бяха със задвижване ... произведено от Тесла? Солната киселина какво да произвежда батерии и електрически задвижвания (drivetrain) за останалите автомобилни компании, а те да си произвеждат само нишови скъпи автомобили с представителна и рекламна цел. просто им излезнаха криви сметките, че някой, включително mercedes, ще иска да произвежда електромобили и се наложи сами да си ги произвеждат. Дори не се усещаш, че потвърждаващ тезата, че Тесла за 10 години, постигна повече при електромобилите, отколкото mercedes за 50.

    Коментиран от #72

  • 57 Този редактор напълно се побърка

    1 3 Отговор
    "Солната киселина какво да произвежда батерии и електрически задвижвания (drivetrain) за останалите..." Да се чете
    Първоначалната идея на Тесла беше да произвежда батерии и електрически задвижвания (drivetrain) за останалите
  • 58 Много, много си далеч от истината

    3 3 Отговор

    До коментар #54 от "Зомби с квадратно чело":

    Тесла произвежда най-скъпия модел 3 на себестойност 28 хиляди долара и го продава за над 50. Ако слезна на твоето ниво на аналогия, ако себестойността на една баничка е 50 стотинки, но и аз продаваш 1, 50 лв и продаваш по 1000 банички на ден, то печелиш по 365000 лв на година преди данъци. Ако една баничарница струва 400 000, а ти всяка година удвояваш броят на баничарниците, ще си на загуба от 35 000 от всяка баничарница и ще трябва да вземаш заем. Първата година 35000, втората 70000, третата 140000, четвъртата 280000 петата 560000. На петата година ще имаш над един милион заеми. На загуба ли ще си работил тези 5 години? Колко ще ти е загубата?

    Коментиран от #61, #73

  • 59 Asd

    0 2 Отговор

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    Ти каква научна степен имаш и по какво
  • 60 Кристална топка

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    Електричките вече нямат спиране! Тесла ги направи желание и вдигна високо летвата за ДВГ. Дори сегашните двигатели не могат да се мерят с електричките, а заради ограниченията в емисиите, ДВГ ще става все по-скопен. Ако го направят мощен ще е еднодневка. документа в който цените на ДВГ и на електрическите се изравнят, никой нормален човек няма да предпочете ДВГ, а това се очаква да стане още след 4 години. Мините за редките материали вече са разработени и дори има излишни натрупани количества, което им срина цената и издърпа поевтиняването на батериите с няколко години. Сега вече се строят много заводи за батерии, което ще дръпне поевтиняването още.

    Коментиран от #74

  • 61 Зомби с квадратно чело

    4 0 Отговор

    До коментар #58 от "Много, много си далеч от истината":

    Незнам питай счетоводителите на Тесла? Питай инвеститорите дето са на тръни. Акциите са траино под 200. Обаче иначе Тесла цъфнала и вързали.
  • 62 Кристална топка

    0 2 Отговор
    Изчакай следващото и особено третото тримесечие.
  • 63 МSux

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "ALEXI":

    Ако температурата на земята се вдигне с още няколко градуса, това ще е необратимо и ще загине земятa, ще станем Марс 2. Ако си говорим глобално , предпочитам да измират хора в големите градове от мръсният въздух отколкото да умре земята. Бензина е много по-вреден за земята и глобалното затопляне, дизела е по-вреден за хората в големите градове. Земята се е затоплила с 1 градус и половина , ако нямаше дизелови коли - градусите щяха да са вече 2 и да тръгват към 3. Карам бензинова кола, но бих си взел с удоволствие "мръсен дизел".
  • 64 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "kjl":

    Еми колко са? 8 процента на горе,малко ли е?
  • 65 Евро Катюв

    1 0 Отговор
    Tова много прилича и май е крадено от Peugeot - и още нещо .. със сигурност е по добро и иновативно от американската тесла :)
  • 66 Нафтова немска печка

    2 3 Отговор

    До коментар #15 от "ФауВе":

    Г-н дървар на голф,нали се сещаш,че дори 1000000000000000000000000000000000000000000 Дървета няма да ти помогнат в голям град като София,Пловдив и.т.н на голямо кръстовище някъв с голф да ти пуши точно в носа а ти да го дишаш веднага.Я вземи си смени колата да ти дойде и малко акъл!(:(:

    Коментиран от #75, #76

  • 67 Немска нафтова печка

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "Driving pleasure":

    Двамата глупаци си стискат ръцете,дано не се загаджат ,че ще се излюпи и трети.
  • 68 Само Бензин

    1 0 Отговор
    Не съм фен на Тесла, но е по-добре от дизелите, които ни тровят всеки ден. Обаче като гледам акциите на Тесла, Януари 375USD, днес 193USD. Пишете tesla stock в google излизат. Май 100 годишните ще спечелят в края.

    Коментиран от #69

  • 69 Най-добре се смее този който се смее пос

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Само Бензин":

    Нали знаеш че най-добре се смее, този който се смее последен. Ако върнем лентата назад, най-високата пазарна капитализация беше когато Тесла произвеждаше по 50 хиляди автомобила годишно, а сега пазарната и капитализация падна, защото за първото тримесечие вместо 90 хиляди продадени, както предишното, продали само 60 и няколко хиляди. Намираш ли някаква логика? По-важно е дали догодина ще произведат близо милион електромобила, а не какво е пазарната им капитализация. Ако успеят с това, пазарната капитализация ще се изстреля нагоре.

    Коментиран от #70

  • 70 уеаеоаяо

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Най-добре се смее този който се смее пос":

    Ако баба ми имаше ... щеше да ми е дядо! Толкова по въпроса с "ако"-тата.
  • 71 Гоуст

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "гост":

    Точно обратното. Никой от големите не се мери с Тесла. Само Тесляците не спряха да се мерят с големите. Постоянно гърмят заглавия от типа "Тесла продава повече от Ферари. Тесла продава повече от Ламборгини.... Повече от Ролс-Ройс.... От Макларън..... От Ровър.... От тоя и от оня..." Никой от големите не написа, че продава повече от Тесла, въпреки, че много от тях го правят. Лицемерието ви няма граници.
  • 72 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Много си зле с информацията, ама много!":

    Тесла развива една технология, от която губи милиарди. Останалите автопроизводители развиват друга технология, от която печелят милиарди. Кой е напред и кой назад с матреала, викаш?

    Коментиран от #77

  • 73 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Много, много си далеч от истината":

    Ако някоя от другите марки се обърне ей сега, и почне да прави само електрички, дори и с подарена технология от Тесла, то тази марка веднага ще премине от печалба, към гарантирана загуба, също като Тесла. Та, защо й е на която и да е марка, да прави като Тесла?

    Коментиран от #78

  • 74 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Кристална топка":

    Едно време, като е тръгнал ДВГ, не е имало ограничения в емисиите за СО2. Сега, може и да няма ограничения за ползването на кобалт и другите отрови, наблъскани в електромобилите, но след 10г като им ги наложат, рестрикциите и цените, предизвикани от тях ще скокнат до тавана. И електричките ще се молят само на чудата, нова технология, която да спаси планетата от еко-катастрофа.

    Коментиран от #80

  • 75 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Нафтова немска печка":

    По-глупаво и неаргоментирано изказване не бях чел. Когато нямаш какво да кажеш, емоциите вземат връх над интелекта. Не съм с Голф. А ти Тесла ли караш, че ми даваш "безценни съвети", каква кола да съм си вземел.
  • 76 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Нафтова немска печка":

    Имам предложение (решение) за теб. Махни се от смрадливият си, голям град, и живей като човек в някое хубаво, чистичко, провинциално село или малко градче. Ама няма да можеш да казваш, че си столичанин, и да дъниш Криско през прозореца, с изкаран лакът и със слънчеви цайси, едва подаващи се на 2 пръста над волана, нали? Ти вече си разменил чистият си въздух срещу гореизброените неща, вдигащи имиджа ти на столичен генгста. Какво си тръгнал да ревеш, че ти миришело в града? Мирише, щото предпочиташ да отидеш на кафе с 5 литровият си паркетен джип, вместо да покараш колело. И щото живееш в апартамент, ама си си сложил камина, вързана в отдушника на ширма, която тъпчеш с дърва, щото е по-аристократично, и като ти се изтропат гости ще ахнат от удивление, в какъв лукс тънеш. Виждаш ли, кой е причината за мръсният въздух в София?
  • 77 Тесла печели, а другите губят.

    0 0 Отговор

    До коментар #72 от "ФауВе":

    Тесла всъщност има добра печалба от всеки продаден автомобил и е достатъчно да продава повече автомобили, за да може приходите да станат повече от разходите, и да излезе на печалба. Както виждаш, последният месец беше на загуба, защото доставките бяха по-малко от предишните две тримесечия, когато беше на ПЕЧАЛБА. За разлика от Тесла, останалите продават електромобилите си на загуба. Колкото повече електромобили продават толкова по-голяма е загубата им. При general motors загубата е 9000 долара на продаден електромобил, а volkswagen признава че ще губи по 3000 евро на продадена електромобил до 2022 година, но след 2024 ще започне да печели повече отколкото от автомобилите с ДВГ.

    Коментиран от #79

  • 78 Съгласен съм с теб

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "ФауВе":

    Дори да правят абсолютно същите автомобили като Тесла, всеки останал производител ще е на абсолютна загуба и затова с никой не може да си позволи да направи електромобил с параметрите на Тесла. Както казах в предишното мнение, дори смешките които предлагат в момента, са на загуба. Тесла може да печели, единствено защото си произвежда сама батериите и цената им е с 40% по-ниска, отколкото останалите могат да си ги купят. Дори да искат да работят на загуба, останалите не могат да продават по много електромобили, защото няма откъде да си купят батерии, които към момента не достигат в световен мащаб. От Фолксваген затова ще печелят през 2024 година, когато ще започнат да си произвеждат сами батериите.

    Коментиран от #81

  • 79 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Тесла печели, а другите губят.":

    Нали ревете, че другите не правят коли като Тесла. Пак питам, ако утре някой производител почне да конкурира Тесла, със същата технология, как това ще й вдигне печалбата, и как конкурента й ще почна да печели, щом дори основният производител на същият продукт не може? Не откланяй пак въпроса към загубите на другите. Не говирим Тесла да прави като другите марки.

    Коментиран от #83

  • 80 Бъркаш двата щата

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "ФауВе":

    Няма производство което да не е замърсяващо или вредно. Батериите винаги са били отровни. В един оловен акумулатор има много по отровни и агресивни вещества, отколкото в литиево-йонната батерия. Не съм чул някой да мисля да ги забранява, защото само малоумен би ял батерии и пил електролит. В противовес на това, нямаш избор и щеш не щеш трябва да дишаш въздуха в градовете. Единият вариант е да забранят на хората да стъпват там където има много автомобили, а другият вариант е да забранят на автомобилите да пушат там където има много хора. Очевидно първият вариант е неизпълним, защото където има хора е необходим и транспорт. Едно време да не мислиш че са позволявали на транспорта да замърсява градовете (конете да серат по улиците)?

    Коментиран от #82

  • 81 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Съгласен съм с теб":

    Сам си дал отговор на въпроса, защи останалите марки все още правят ДВГ. За да правят пари.

    Коментиран от #84

  • 82 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Бъркаш двата щата":

    Да произведеш акумулатор за една ДВГ кола е много по-малко вредно, отколкото да произведеш батерия за един електромобил. А за проблема с многото хора и транспорта, решението се нарича добърт обществен транспорт. Нещо, което холандците имат, а ние се стремим да го съсипем, защото бензиностанциите трябвало да печелят от джоба на собствениците, на лични мпс.

    Коментиран от #85

  • 83 Години трябват, години!

    0 1 Отговор

    До коментар #79 от "ФауВе":

    И следващите ще започнат да печелят като Тесла, но трябва да извървят пътя на Тесла, затова трябват години, а не само пари. Ако можеше само с пари, Тесла нямаше да има никакви шансове дори месец, защото всички останали имат много по-големи финансови възможности. Тесла в момента е на загуба, защото и тя трябва да изгради производствени мощности, които стогодишните са изграждали 100 години. Това вече става с пари, каквито Тесла няма и трябва да вземе назаем. В момента изгражда мощности за производството на още четири модела плюс фабрика в Китай плюс удвояване на зарядната инфраструктура. Всичко това са милиарди разходи, които не могат да си ги позволят дори BMW, mercedes, ford и останалите и търсят съюзи за да си разделят разходите, а Тесла е сама срещу всички.

    Коментиран от #90

  • 84 Бъркаш двата щата

    0 1 Отговор

    До коментар #81 от "ФауВе":

    Отново бъркаш двата щата. Другите ИСКАТ да продължават да правят пари, НО ТОВА СТАВА ВСЕ ПО-ТРУДНО. Глобалното търсене на автомобили се свива, а електромобилите започнаха да изяждат и този смаляващ се пазар. Подобно на Тесла, производството на ДВГ е печелившо само ако се произвеждат определен брой автомобили, под който производството излиза на загуба. Покриването на евростандартите изяжда още от печалбата, а понеже са с години назад след Тесла, ги чакат същите че и по-големи инвестиции за производство на електромобили, които няма откъде да вземат заради намаляващите печалби. Положението на стогодишните въобще не е толкова розово, колкото го мислиш.

    Коментиран от #91

  • 85 Дали?

    0 1 Отговор

    До коментар #82 от "ФауВе":

    Производството на литиево йонни батерии замърсява, защото е енергоемко и производството на тази енергия замърсява. Производството на оловни акумулатори замърсява защото оловото е замърсител. Кой елемент в литиево-йонната батерия според тебе е по-токсичен от оловото и по агресивен от солната киселина в оловния акумулатор? Колко килограма са те в една 500 килограма батерия за електромобил?

    Коментиран от #86, #92

  • 86 Рецикле

    1 0 Отговор

    До коментар #85 от "Дали?":

    Дори и първолак знае как да рециклира оловен акумулатор,аз лично съм го правил за олово за риболов. Теслата има две батерии, по-малкта е за компа.

    Коментиран от #87

  • 87 Безвредно ли беше

    0 1 Отговор

    До коментар #86 от "Рецикле":

    Какво направи с "водата" от акумулатора?
  • 88 илп

    0 0 Отговор
    Като гледам коментарите а и +и- след тях не се учудвам вече, че България е на такова дередже.Само идиот може да вярва в една технология от преди 100 години.На това отгоре вместо да използваме новите технологии ние дори не вярваме в тях ,а после се чудим защо сме бедни. Последният парен автомобил 1925 е достигнат от ДВГ чак 60те години ,някой параметри чак през 90 те . Всяка нова технология е по нерентабилна от старата но някой хора ( не визирам коментиращите) виждат бъдещето и печелят от него.
  • 89 илп

    1 0 Отговор
    Немците не правят ел.автомобили защото ще трябва да уволнят 60%от работниците си . Дори и не предполагате какъв е делът на автопроизводството в бюджета на Германия . Междувпрочем Меркел си заминава заради увлечението си по еко технологиите. Германия се управлява от едрите индустриалци и те вече не я харесват, Вложили са пари в машини за ламбени шишета и искат да си ги избият това е.
  • 90 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "Години трябват, години!":

    Бъркаш! Тесла има най-големите фабрики в света. А премиум марки като Ферари са с доста по-малки мощности от всеки друг, но са на печалба просто защото произвеждат нещо хубаво. А тесла уж правели най-най-най, ама никой го не ще. Защо се мъчиш да изкараш черното бяло?
  • 91 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "Бъркаш двата щата":

    Изажда трънки. Я си направи пак справката, че нещо куца. Какъв е делът на електромобилите, отнесени към ДВГ колите, в света? Имат ли 5% всичките електромобили, заедно с хибридите? Плюнка в морето са. Не ми губи времето със смешни доводи.
  • 92 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #85 от "Дали?":

    Попрочети малко как се добива кадмий, преди да коментираш, че ми е обидно дори да ти обяснявам.