Превъзнасяна или оплювана, Tesla Model S преобърна автомобилната индустрия с краката нагоре. Утвърдените производители изведнъж осъзнаха, че електромобилите могат да бъдат алтернатива на бензиновите и дизеловите коли не само в очите на екологични фундаменталисти.
Model S се произвежда вече 7 години, но въпреки това все още няма равен по автономен пробег, динамични показатели и технологично развитие. Това не дава мира на германските производители, които до последно смятаха, че електрификацията е просто моментна мода и инвестициите в усъвършенстване на дизела са по-перспективни.
Когато най-сетне разбраха, че който се смее последен, схваща най-бавно, немците се втурнаха да наваксват изоставането. Съвсем логичното им решение бе да насочат усилията си към модерните кросоувъри (Audi e-tron quattro, Mercedes-Benz EQC) и Model S продължи да се състезава в собствена лига.
Това обаче скоро ще се промени благодарение на един от последните проекти, на които Дитер Цетше е дал зелена светлина като шеф на Daimler, твърди британското сп. Autocar. Преди да отстъпи кормилото на концерна, мениджърът е одобрил шести електрически модел на Mercedes-Benz, който трябва да "влезе с бутонките" точно на Tesla Model S.
Подробности за бъдещия EQE разкриват документи от китайското Министерство на информацията и технологиите, в които електромобилът се споменава с вътрешнозаводския индекс V295. Той ще се появи на пазара през 2022-ра, точно десет години след Model S.
Електрическата E-Klasse ще бъде построена на платформата MEA и ще бъде по-малка от посестримата си с ДВГ, но ще предлага вътрешно пространство колкото в S-Klasse. Впоследствие на същата база ще бъде изграден и флагманският електромобил на Mercedes-Benz, който ще носи името EQS.
EQE ще се оборудва с два електромотора за всяка от осите, макар че не е изключено да има и версия само със задно предаване за феновете на класическата компоновка. Сумарната мощност на системата ще надхвърля 408 к.с., а въртящият момент ще бъде поне 765 Нм.
Електрическата E-Klasse ще може да изминава до 600 км с едно зареждане (колкото автономния пробег на Model S Long Range след модернизацията от април), а оборудването ще включва активно пневматично окачване, четири завиващи колела и автопилот от трето ниво.
Mercedes-Benz EQE ще се произвежда в новия Завод 56 на компанията, където ще се сглобява и EQS, и от съвместно немско-китайски предприятие в Пекин. Цената на електромобила ще бъде съпоставима с тази на Tesla Model S.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ФауВе
Въобще, имат ли нещо общо електромобилите с екологията, или са просто поредната, изкелиферчена играчка за хора, които не могат да вземат книжка, и разчитат Теслата да кара вместо тях?
Коментиран от #3, #6, #30
11:00 04.06.2019
2 Емил
11:02 04.06.2019
3 Емил
До коментар #1 от "ФауВе":
Май си избързал да слезеш от конската каруца и да се качиш на автомобил?!11:04 04.06.2019
4 Жоро
След 3 години нещата ще са още по-добре защото компанията ще има дългогодишен опит с електроавтомобилите (чарджинг станции), както и факта че ще има достатъчно електроавтомобили втора ръка. Тоя мерцедес кога ще стане 20.000лв питам аз? През 2030 ли?
Коментиран от #12, #18, #28
11:06 04.06.2019
5 Пежо
Коментиран от #8
11:07 04.06.2019
6 ALEXI
До коментар #1 от "ФауВе":
Като цяло според мен идеята на електричките е да не замърсяват градовете най-вече. Представи си град с 2-3-5-7 милиона души дори и няколко стотин хиляди автомобила та дори може и милион.Вместо да стоиш 1 час в задръствания с гомям разход на гориво, караш електричката. Да електроцентралата замърсява, но тя не е в града. Ако 1 ватомобил за 10км изхвърли 1.5кг co2 по 500 000 коли например са 750 тона со2 за един ден. Схващаш идеятаКоментиран от #11, #15, #63
11:08 04.06.2019
7 разбирача
11:10 04.06.2019
8 Алекс
До коментар #5 от "Пежо":
Ако караш постоянно по инерция със сигурност ще ги гори 4.5.Коментиран от #14
11:15 04.06.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 асддса
Те си разработват моделите в момента и малко по малко ще ги пускат, няма нито една причина да бързат, с нищо няма да им помогне.
Коментиран от #13
11:16 04.06.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 асддса
До коментар #4 от "Жоро":
Тесла за 20 000 видял ли си ? Мерцедес е премиум марка, не му трябва да става 20 000...Коментиран от #19
11:18 04.06.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Пежо
До коментар #8 от "Алекс":
карам предимно извънградско по хемус и околовръстното - жалко, че не мога да ти пратя снимка - колата е на 93000 км реални. В софия разхода скача до 5.511:19 04.06.2019
15 ФауВе
До коментар #6 от "ALEXI":
Ако изсечеш вековна гора за да си вдигнеш фотоволтаичен парк, както стана наскоро у нас, или да си построиш завод за батерии, или за рециклирането им, или за вятърни генератори, или за квото там се сетиш, дето секат постоянно, сметката излиза така: През 2017 са изсечени 30 мил хектара гори. В един хектар средно се намират по 1000 големи дървета. Значи са изсякли 30 000 000 000 дървета. Едно дърво преработва по 22кг СО2 на година. Значи едни 660 000 000 тона СО2 годишно няма кой да ги преработи, само защото някой си помислил, че проблемът с екологията ще се реши с електромобил, вместо със спиране на безразсъдната сеч. Ся схвана ли?Коментиран от #45, #66
11:20 04.06.2019
16 kjl
Коментиран от #24
11:24 04.06.2019
17 асддса
До коментар #13 от "за гъби съм":
Нокиа не бързаха, ама и нищо не правеха. Както виждаш немските производители разработват. БМВ например се занимава с електричестки коли от 2013, по същото време като модел С.Да не мислиш че са ги пуснали и са зарязали всичко ? Това че нямат модел не означава че нямат технологии.
Просто екетрически модел ще им изяде от продажбите на останалите коли в които са инвестирали толкова милярди вече.
11:25 04.06.2019
18 kjl
До коментар #4 от "Жоро":
Май скоро не си поглеждал към стойността на акциите на Тесла!!Коментиран от #64
11:27 04.06.2019
19 Жоро
До коментар #12 от "асддса":
2022 може и да има.Май не си чувал за Модел 3 който в момента e 40000$ нов.
Коментиран от #46
11:30 04.06.2019
20 Жоро
11:38 04.06.2019
21 за гъби съм
11:39 04.06.2019
22 за гъби съм
Коментиран от #25, #27, #37
11:44 04.06.2019
23 Гост
Коментиран от #36
11:54 04.06.2019
24 Няма да е точно така
До коментар #16 от "kjl":
Тесла вече е религия и каквото и да предлага пазара, марката ще си има фенове12:07 04.06.2019
25 Май май
До коментар #22 от "за гъби съм":
Не си наясно какво се предлага на пазара на електрипките12:10 04.06.2019
26 Екологични фундаменталисти
Кофти факт е, че всичко на таз планета е свързано, нарича се екосистема. Пример крава да пръдне - това е метан, който отива в атмосферата. Баровец да набичи Ауди - това е въглероден двуокис, който отива в атмосферата. Тинейджър да се оригне след Ред Бул - същата работа. Всичко е свързано.
12:19 04.06.2019
27 Язе
До коментар #22 от "за гъби съм":
За 6 месеца може палатка да вдигне само.Той заводи няма,само едни шатри,палатки и т.н.Коментиран от #38
12:24 04.06.2019
28 MIB
До коментар #4 от "Жоро":
Ако, тази година не се намери купувач на Тесла ,след две години ще са в историята.Коментиран от #55
12:25 04.06.2019
29 ЕЕЕЕЕЕ
Коментиран от #33
12:37 04.06.2019
30 гост
До коментар #1 от "ФауВе":
Докато манго гори гуми и наелон на 20м от твоето жилище няма значние колко електрочески коли има. Същото е и с цигарите, същото е и с дизелите. Налагат се глоби и ограничения за нови коли, а старите и неизправните тровят колкото за 10 такива. Какво значение има дали караш хибрид щом съседа ти си е изкормил пасата и бълва черно синкав пушек, който те задушава всяка сутрин? На всичкото отгоре никой не се опитва да го ограничи, преглед, измерване на отработени газове, техническа изправност на двигател, оттам данъци и застраховка, по никакъв начин един замърсяващ автомобил не търпи ограничение или санкция, а новите плащат като попове. Аз съм живял преди години в Германия и там новите коли бяха освободени първите 3 години от данъци и такси, а стар голф 2, струващ 500евро, се таксуваше 350евро за данъци. Хайде и на нашите им наложете на коли без евросертификат струващи 1000лв да плащат по 600лв годишен данък, спирайте димящите коли чрез пунктовете за ГТП, изпращате на технотест и оттам сваляне на регистрацията до отстраняване на проблема да видим дали няма да се изчисти въздуха. Карам колело и едвам дишам когато преминат покрай мен 2,3 изтърбушени дизеларки, те тровят много повече мен отколкото себе си, защо да ги подкрепям да го правят? Като нямат пари или ще карат малки и чисти коли или няма да карат, да не мислите че западняците имат кола на глава от населението.Коментиран от #40
12:39 04.06.2019
31 Братята китайци
До коментар #9 от "за гъби съм":
"от кога китайска кола с германска емблема е мерцедес не разбирам също така :)" и защо реши че емблемата е германска, като най-големия акционер в mercedes е китаец? Централата може да е в Германия, но собствеността...Коментиран от #32
12:55 04.06.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Зомби с квадратно чело
До коментар #29 от "ЕЕЕЕЕЕ":
Няма Аналог???Щом Киа и Хюндай са наравно с тях какво остава за другите. Просто си траят щото едните продажби ще изядат от другите. Това означава не само пропуснати ползи, но и може би големи загуби.
Ще поживеем ще видим, всичко е игра на нерви.
Коментиран от #35
13:16 04.06.2019
34 Болен мозък
13:16 04.06.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Жоро
До коментар #23 от "Гост":
Карам 7 годишна кола на топ производител и още има хляб в нея.Като тая на снимката няма да си купя не щото нямам пари а щото е ИМАГИНЕРНА снимка, НЕСЪЩЕСТВУВАЩ продукт, ПРОВОКАЦИЯ тип "И НИЕ ГО МОЖЕМ". Живи и здрави.
Коментиран от #39
13:21 04.06.2019
37 Azззз
До коментар #22 от "за гъби съм":
В Китай земя не се продава, нито парцел. Земята е на всички китайци и никой, дори и китайците не могат да си купят. Като пишеш глупости първо се образовай.13:30 04.06.2019
38 Какви палатки бе? Изгледай клипа.
До коментар #27 от "Язе":
Палатки има само в твоята глава. Тесла обяви през декември месец, че ще строи фабрика в Китай, януари месец се вече бяха купили парцел и започнаха строителство. Погледни какво постигнаха само за пет месецаhttps://insideevs.com/news/352715/video-tesla-gigafactory-3-june-2-2019/ ако прочетеш и статията, след като изгледаш видеото, ще видиш че вече са започнали инсталиране на производствените линии. Смяташ ли че ако Мерцедес имаха желание да произвеждат електромобили, нямаше да направят всичко по-бързо от Тесла? Всъщност mercedes имат огромното желание още днес, НО НЯМАТ ВЪЗМОЖНОСТ да произведат електромобил ПОНЕ с параметрите на Тесла модел 2012 година. ЩЕ СЕ ОПИТАТ да достигнат това ниво чак през 2022 година. Сещаш ли се тогава tesla какво ще предлага на пазара вече? Тази година увеличиха пробега с 10% до 600 км, без дори да променят нищо по батериите. Модел S и модел Х се произвеждат все още с онези 10-годишни батерии за лаптопи произвеждани от panasonic в Япония, които се палят с причина или без причина. Батериите които си произвеждат в Щатите имат 30% по-добра енергийна плътност и не загряват толкова. С тях пробега би станал 900км, без да се увеличава теглото или обема.
Коментиран от #47
13:31 04.06.2019
39 Ко речи?
До коментар #36 от "Жоро":
"НЕСЪЩЕСТВУВАЩ продукт, ПРОВОКАЦИЯ тип "И НИЕ ГО МОЖЕМ" Много неправилно си разчел посланието, то направо си крещи "и ние НЕ МОЖЕМ" Какво могат според тебе? В прав текст си признават, че дори след десет години не могат да постигнат това което е постигнала tesla и за същата цена, ще предложат автомобил с много по-лоши технически характеристики, от 10-годишна Тесла. Трябва наистина да си зомбиран, за да не го виждаш.13:40 04.06.2019
40 ФауВе
До коментар #30 от "гост":
Колата пуши и трови толкова, колкото я караш. Нова кола може да трови много повече от стара, ако старата прави едва по 3000км/година, а новата я съдираш с по 3000км/месец. Затова на запад са вкарали екотаксите в цената на бензина. Караш повече / пушиш повече / плащаш повече.13:57 04.06.2019
41 Plameni
Коментиран от #42
13:58 04.06.2019
42 Гоуст
До коментар #41 от "Plameni":
Това доказва, че дори да си изобретил най-дашната жена, щом никой ти я не ще.....Коментиран от #43
14:02 04.06.2019
43 Слуховете за смъртта ми са преувеличени
До коментар #42 от "Гоуст":
Това изказване издава пълната ти некомпетентност по темата. Въпреки по-слабото първо тримесечие, Тесла е на върха на продажбите, като включително изпреварва някои модели с ДВГ. Това тримесечие се очаква да бъде рекордно, защото за първите два месеца са продали повече, отколкото предишното тримесечие. Проблемите не бяха със слабото търсене, а с логистични проблеми по доставките на новите пазари. Няма как да има слабо търсене,като дори не са отворили продажбите на модел 3 на останалите 80% от пазара. Като млада компания, все още нямат опит с такива мащаби, но се справят прилично и бързо се учат от грешките си.Коментиран от #48, #49
15:38 04.06.2019
44 Driving pleasure
Коментиран от #59, #60
15:42 04.06.2019
45 Driving pleasure
До коментар #15 от "ФауВе":
Е за тоя коментар искам да ти стисна ръка! ЕВАЛА ЧЕ ВСЕ ОЩЕ ИМА И МИСЛЕЩИ!Коментиран от #67
15:50 04.06.2019
46 асддса
До коментар #19 от "Жоро":
Аз питам тесла за 20 000 виждал ли си, той ми вика май не си виждал тая за 40 000.... За какво става дума и има ли смисъл да спорим повече....По 20 000 са ти VW, рена, нисани, фордове и такива боклуци, и няколко излизат другата година между другото. Не тесла и мерцедес...
15:52 04.06.2019
47 Зомби с квадратно чело
До коментар #38 от "Какви палатки бе? Изгледай клипа.":
Хаха имат желание да губят пари.15:54 04.06.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Зомби с квадратно чело
До коментар #43 от "Слуховете за смъртта ми са преувеличени":
Я първо тримесечие, ти виж за април данните!!!!! За май кажи имаше ли параход или да чакаме юни????16:03 04.06.2019
50 гост
Коментиран от #71
16:06 04.06.2019
51 Driving pleasure
Коментиран от #56
16:10 04.06.2019
52 Driving pleasure
16:14 04.06.2019
53 Имали значение
Коментиран от #54
16:38 04.06.2019
54 Зомби с квадратно чело
До коментар #53 от "Имали значение":
А от колко години Ли-йон батерия излезе на пазарът??? Тесла използва тази революция, обаче сметките не излизат. Е кой ако може да вземе 10 лева от един продукт ще даде 2 само защото е куул.Коментиран от #58
17:08 04.06.2019
55 панагюрския бик
До коментар #28 от "MIB":
е що бе ,я отдев влезнах у железарията и си купих една тесла ,с ня да ковем пирони .17:16 04.06.2019
56 Много си зле с информацията, ама много!
До коментар #51 от "Driving pleasure":
След като mercedes са толкова напред с електричките, защо тези модели за които говориш след 2009 година, бяха със задвижване ... произведено от Тесла? Солната киселина какво да произвежда батерии и електрически задвижвания (drivetrain) за останалите автомобилни компании, а те да си произвеждат само нишови скъпи автомобили с представителна и рекламна цел. просто им излезнаха криви сметките, че някой, включително mercedes, ще иска да произвежда електромобили и се наложи сами да си ги произвеждат. Дори не се усещаш, че потвърждаващ тезата, че Тесла за 10 години, постигна повече при електромобилите, отколкото mercedes за 50.Коментиран от #72
17:41 04.06.2019
57 Този редактор напълно се побърка
Първоначалната идея на Тесла беше да произвежда батерии и електрически задвижвания (drivetrain) за останалите
17:44 04.06.2019
58 Много, много си далеч от истината
До коментар #54 от "Зомби с квадратно чело":
Тесла произвежда най-скъпия модел 3 на себестойност 28 хиляди долара и го продава за над 50. Ако слезна на твоето ниво на аналогия, ако себестойността на една баничка е 50 стотинки, но и аз продаваш 1, 50 лв и продаваш по 1000 банички на ден, то печелиш по 365000 лв на година преди данъци. Ако една баничарница струва 400 000, а ти всяка година удвояваш броят на баничарниците, ще си на загуба от 35 000 от всяка баничарница и ще трябва да вземаш заем. Първата година 35000, втората 70000, третата 140000, четвъртата 280000 петата 560000. На петата година ще имаш над един милион заеми. На загуба ли ще си работил тези 5 години? Колко ще ти е загубата?Коментиран от #61, #73
17:54 04.06.2019
59 Asd
До коментар #44 от "Driving pleasure":
Ти каква научна степен имаш и по какво18:49 04.06.2019
60 Кристална топка
До коментар #44 от "Driving pleasure":
Електричките вече нямат спиране! Тесла ги направи желание и вдигна високо летвата за ДВГ. Дори сегашните двигатели не могат да се мерят с електричките, а заради ограниченията в емисиите, ДВГ ще става все по-скопен. Ако го направят мощен ще е еднодневка. документа в който цените на ДВГ и на електрическите се изравнят, никой нормален човек няма да предпочете ДВГ, а това се очаква да стане още след 4 години. Мините за редките материали вече са разработени и дори има излишни натрупани количества, което им срина цената и издърпа поевтиняването на батериите с няколко години. Сега вече се строят много заводи за батерии, което ще дръпне поевтиняването още.Коментиран от #74
19:16 04.06.2019
61 Зомби с квадратно чело
До коментар #58 от "Много, много си далеч от истината":
Незнам питай счетоводителите на Тесла? Питай инвеститорите дето са на тръни. Акциите са траино под 200. Обаче иначе Тесла цъфнала и вързали.19:24 04.06.2019
62 Кристална топка
20:59 04.06.2019
63 МSux
До коментар #6 от "ALEXI":
Ако температурата на земята се вдигне с още няколко градуса, това ще е необратимо и ще загине земятa, ще станем Марс 2. Ако си говорим глобално , предпочитам да измират хора в големите градове от мръсният въздух отколкото да умре земята. Бензина е много по-вреден за земята и глобалното затопляне, дизела е по-вреден за хората в големите градове. Земята се е затоплила с 1 градус и половина , ако нямаше дизелови коли - градусите щяха да са вече 2 и да тръгват към 3. Карам бензинова кола, но бих си взел с удоволствие "мръсен дизел".21:16 04.06.2019
64 гост
До коментар #18 от "kjl":
Еми колко са? 8 процента на горе,малко ли е?23:19 04.06.2019
65 Евро Катюв
23:22 04.06.2019
66 Нафтова немска печка
До коментар #15 от "ФауВе":
Г-н дървар на голф,нали се сещаш,че дори 1000000000000000000000000000000000000000000 Дървета няма да ти помогнат в голям град като София,Пловдив и.т.н на голямо кръстовище някъв с голф да ти пуши точно в носа а ти да го дишаш веднага.Я вземи си смени колата да ти дойде и малко акъл!(:(:Коментиран от #75, #76
06:45 05.06.2019
67 Немска нафтова печка
До коментар #45 от "Driving pleasure":
Двамата глупаци си стискат ръцете,дано не се загаджат ,че ще се излюпи и трети.06:49 05.06.2019
68 Само Бензин
Коментиран от #69
11:32 05.06.2019
69 Най-добре се смее този който се смее пос
До коментар #68 от "Само Бензин":
Нали знаеш че най-добре се смее, този който се смее последен. Ако върнем лентата назад, най-високата пазарна капитализация беше когато Тесла произвеждаше по 50 хиляди автомобила годишно, а сега пазарната и капитализация падна, защото за първото тримесечие вместо 90 хиляди продадени, както предишното, продали само 60 и няколко хиляди. Намираш ли някаква логика? По-важно е дали догодина ще произведат близо милион електромобила, а не какво е пазарната им капитализация. Ако успеят с това, пазарната капитализация ще се изстреля нагоре.Коментиран от #70
14:43 05.06.2019
70 уеаеоаяо
До коментар #69 от "Най-добре се смее този който се смее пос":
Ако баба ми имаше ... щеше да ми е дядо! Толкова по въпроса с "ако"-тата.17:56 05.06.2019
71 Гоуст
До коментар #50 от "гост":
Точно обратното. Никой от големите не се мери с Тесла. Само Тесляците не спряха да се мерят с големите. Постоянно гърмят заглавия от типа "Тесла продава повече от Ферари. Тесла продава повече от Ламборгини.... Повече от Ролс-Ройс.... От Макларън..... От Ровър.... От тоя и от оня..." Никой от големите не написа, че продава повече от Тесла, въпреки, че много от тях го правят. Лицемерието ви няма граници.12:54 06.06.2019
72 ФауВе
До коментар #56 от "Много си зле с информацията, ама много!":
Тесла развива една технология, от която губи милиарди. Останалите автопроизводители развиват друга технология, от която печелят милиарди. Кой е напред и кой назад с матреала, викаш?Коментиран от #77
12:57 06.06.2019
73 ФауВе
До коментар #58 от "Много, много си далеч от истината":
Ако някоя от другите марки се обърне ей сега, и почне да прави само електрички, дори и с подарена технология от Тесла, то тази марка веднага ще премине от печалба, към гарантирана загуба, също като Тесла. Та, защо й е на която и да е марка, да прави като Тесла?Коментиран от #78
12:59 06.06.2019
74 ФауВе
До коментар #60 от "Кристална топка":
Едно време, като е тръгнал ДВГ, не е имало ограничения в емисиите за СО2. Сега, може и да няма ограничения за ползването на кобалт и другите отрови, наблъскани в електромобилите, но след 10г като им ги наложат, рестрикциите и цените, предизвикани от тях ще скокнат до тавана. И електричките ще се молят само на чудата, нова технология, която да спаси планетата от еко-катастрофа.Коментиран от #80
13:02 06.06.2019
75 ФауВе
До коментар #66 от "Нафтова немска печка":
По-глупаво и неаргоментирано изказване не бях чел. Когато нямаш какво да кажеш, емоциите вземат връх над интелекта. Не съм с Голф. А ти Тесла ли караш, че ми даваш "безценни съвети", каква кола да съм си вземел.13:06 06.06.2019
76 ФауВе
До коментар #66 от "Нафтова немска печка":
Имам предложение (решение) за теб. Махни се от смрадливият си, голям град, и живей като човек в някое хубаво, чистичко, провинциално село или малко градче. Ама няма да можеш да казваш, че си столичанин, и да дъниш Криско през прозореца, с изкаран лакът и със слънчеви цайси, едва подаващи се на 2 пръста над волана, нали? Ти вече си разменил чистият си въздух срещу гореизброените неща, вдигащи имиджа ти на столичен генгста. Какво си тръгнал да ревеш, че ти миришело в града? Мирише, щото предпочиташ да отидеш на кафе с 5 литровият си паркетен джип, вместо да покараш колело. И щото живееш в апартамент, ама си си сложил камина, вързана в отдушника на ширма, която тъпчеш с дърва, щото е по-аристократично, и като ти се изтропат гости ще ахнат от удивление, в какъв лукс тънеш. Виждаш ли, кой е причината за мръсният въздух в София?13:16 06.06.2019
77 Тесла печели, а другите губят.
До коментар #72 от "ФауВе":
Тесла всъщност има добра печалба от всеки продаден автомобил и е достатъчно да продава повече автомобили, за да може приходите да станат повече от разходите, и да излезе на печалба. Както виждаш, последният месец беше на загуба, защото доставките бяха по-малко от предишните две тримесечия, когато беше на ПЕЧАЛБА. За разлика от Тесла, останалите продават електромобилите си на загуба. Колкото повече електромобили продават толкова по-голяма е загубата им. При general motors загубата е 9000 долара на продаден електромобил, а volkswagen признава че ще губи по 3000 евро на продадена електромобил до 2022 година, но след 2024 ще започне да печели повече отколкото от автомобилите с ДВГ.Коментиран от #79
13:40 06.06.2019
78 Съгласен съм с теб
До коментар #73 от "ФауВе":
Дори да правят абсолютно същите автомобили като Тесла, всеки останал производител ще е на абсолютна загуба и затова с никой не може да си позволи да направи електромобил с параметрите на Тесла. Както казах в предишното мнение, дори смешките които предлагат в момента, са на загуба. Тесла може да печели, единствено защото си произвежда сама батериите и цената им е с 40% по-ниска, отколкото останалите могат да си ги купят. Дори да искат да работят на загуба, останалите не могат да продават по много електромобили, защото няма откъде да си купят батерии, които към момента не достигат в световен мащаб. От Фолксваген затова ще печелят през 2024 година, когато ще започнат да си произвеждат сами батериите.Коментиран от #81
13:44 06.06.2019
79 ФауВе
До коментар #77 от "Тесла печели, а другите губят.":
Нали ревете, че другите не правят коли като Тесла. Пак питам, ако утре някой производител почне да конкурира Тесла, със същата технология, как това ще й вдигне печалбата, и как конкурента й ще почна да печели, щом дори основният производител на същият продукт не може? Не откланяй пак въпроса към загубите на другите. Не говирим Тесла да прави като другите марки.Коментиран от #83
13:51 06.06.2019
80 Бъркаш двата щата
До коментар #74 от "ФауВе":
Няма производство което да не е замърсяващо или вредно. Батериите винаги са били отровни. В един оловен акумулатор има много по отровни и агресивни вещества, отколкото в литиево-йонната батерия. Не съм чул някой да мисля да ги забранява, защото само малоумен би ял батерии и пил електролит. В противовес на това, нямаш избор и щеш не щеш трябва да дишаш въздуха в градовете. Единият вариант е да забранят на хората да стъпват там където има много автомобили, а другият вариант е да забранят на автомобилите да пушат там където има много хора. Очевидно първият вариант е неизпълним, защото където има хора е необходим и транспорт. Едно време да не мислиш че са позволявали на транспорта да замърсява градовете (конете да серат по улиците)?Коментиран от #82
13:52 06.06.2019
81 ФауВе
До коментар #78 от "Съгласен съм с теб":
Сам си дал отговор на въпроса, защи останалите марки все още правят ДВГ. За да правят пари.Коментиран от #84
13:54 06.06.2019
82 ФауВе
До коментар #80 от "Бъркаш двата щата":
Да произведеш акумулатор за една ДВГ кола е много по-малко вредно, отколкото да произведеш батерия за един електромобил. А за проблема с многото хора и транспорта, решението се нарича добърт обществен транспорт. Нещо, което холандците имат, а ние се стремим да го съсипем, защото бензиностанциите трябвало да печелят от джоба на собствениците, на лични мпс.Коментиран от #85
13:57 06.06.2019
83 Години трябват, години!
До коментар #79 от "ФауВе":
И следващите ще започнат да печелят като Тесла, но трябва да извървят пътя на Тесла, затова трябват години, а не само пари. Ако можеше само с пари, Тесла нямаше да има никакви шансове дори месец, защото всички останали имат много по-големи финансови възможности. Тесла в момента е на загуба, защото и тя трябва да изгради производствени мощности, които стогодишните са изграждали 100 години. Това вече става с пари, каквито Тесла няма и трябва да вземе назаем. В момента изгражда мощности за производството на още четири модела плюс фабрика в Китай плюс удвояване на зарядната инфраструктура. Всичко това са милиарди разходи, които не могат да си ги позволят дори BMW, mercedes, ford и останалите и търсят съюзи за да си разделят разходите, а Тесла е сама срещу всички.Коментиран от #90
13:59 06.06.2019
84 Бъркаш двата щата
До коментар #81 от "ФауВе":
Отново бъркаш двата щата. Другите ИСКАТ да продължават да правят пари, НО ТОВА СТАВА ВСЕ ПО-ТРУДНО. Глобалното търсене на автомобили се свива, а електромобилите започнаха да изяждат и този смаляващ се пазар. Подобно на Тесла, производството на ДВГ е печелившо само ако се произвеждат определен брой автомобили, под който производството излиза на загуба. Покриването на евростандартите изяжда още от печалбата, а понеже са с години назад след Тесла, ги чакат същите че и по-големи инвестиции за производство на електромобили, които няма откъде да вземат заради намаляващите печалби. Положението на стогодишните въобще не е толкова розово, колкото го мислиш.Коментиран от #91
14:07 06.06.2019
85 Дали?
До коментар #82 от "ФауВе":
Производството на литиево йонни батерии замърсява, защото е енергоемко и производството на тази енергия замърсява. Производството на оловни акумулатори замърсява защото оловото е замърсител. Кой елемент в литиево-йонната батерия според тебе е по-токсичен от оловото и по агресивен от солната киселина в оловния акумулатор? Колко килограма са те в една 500 килограма батерия за електромобил?Коментиран от #86, #92
14:15 06.06.2019
86 Рецикле
До коментар #85 от "Дали?":
Дори и първолак знае как да рециклира оловен акумулатор,аз лично съм го правил за олово за риболов. Теслата има две батерии, по-малкта е за компа.Коментиран от #87
17:09 06.06.2019
87 Безвредно ли беше
До коментар #86 от "Рецикле":
Какво направи с "водата" от акумулатора?19:37 06.06.2019
88 илп
14:05 07.06.2019
89 илп
14:12 07.06.2019
90 ФауВе
До коментар #83 от "Години трябват, години!":
Бъркаш! Тесла има най-големите фабрики в света. А премиум марки като Ферари са с доста по-малки мощности от всеки друг, но са на печалба просто защото произвеждат нещо хубаво. А тесла уж правели най-най-най, ама никой го не ще. Защо се мъчиш да изкараш черното бяло?09:42 10.06.2019
91 ФауВе
До коментар #84 от "Бъркаш двата щата":
Изажда трънки. Я си направи пак справката, че нещо куца. Какъв е делът на електромобилите, отнесени към ДВГ колите, в света? Имат ли 5% всичките електромобили, заедно с хибридите? Плюнка в морето са. Не ми губи времето със смешни доводи.09:44 10.06.2019
92 ФауВе
До коментар #85 от "Дали?":
Попрочети малко как се добива кадмий, преди да коментираш, че ми е обидно дори да ти обяснявам.09:46 10.06.2019