Шведският холдинг NEVS, който придоби фалиралия Saab през 2012 г., организира търг за последния седан 9-3, произведен в завода на компанията в Тролхетан. Колата ще бъде показана на фестивала на музея на марката този уикенд.
Това е поне третият Saab, който се кичи с прилагателното "последен" през отминалите 6 месеца. В края на 2018 г. италиански дилър пусна в продажба черно комби 9-3 на 90 км за €31 000, а през февруари в шведски сайт за обяви се появи оферта за сребрист 9-5 на 7 000 км за €21 269.
Колата, за която NEVS ще организира наддаване, обаче е малко по-различна. Сребристата 9-тройка е сглобена през 2014 г., когато производството на модела в Трохетан е възобновено за кратко преди новият собственик на марката да загуби правата върху нея.
От последната партида са сглобени общо 420 автомобила - всичките от оригинални части от около 400 доставчици. Един от тях явно е бил запазен във фабричното си състояние и сега отива на търг с пробег от едва 5 км.
9-тройката е от модификацията Aero Turbo. Оборудвана е с 2.0-литров турбодвигател с мощност 220 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм, съчетан с шестстепенна автоматична трансмисия. Търгът ще се състои по-късно през годината, когато ще бъдат обявени и повече подробности за колата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #3
10:39 08.06.2019
2 jap
11:01 08.06.2019
3 Лъки
До коментар #1 от "сектант":
Пак се изказа неподготвен, Windows 7 все още се използва и до днес.Коментиран от #32
11:18 08.06.2019
4 Борис
Коментиран от #8, #10, #34
11:32 08.06.2019
5 Драйвър
Коментиран от #7, #27
11:49 08.06.2019
6 Мъка,мъка....
.
12:26 08.06.2019
7 Колио
До коментар #5 от "Драйвър":
Нелепо твърдение. Порше да не би да се променя визуално ?Коментиран от #18
12:26 08.06.2019
8 Бате Сашо
До коментар #4 от "Борис":
Не знам на какво се бозираш, но аз имам два с по над 100хил. навъртяни след покупката на старо и мога да кажа, че инженерно са на много високо ниво. Вярно е, че GM ги съсипаха, но от техните части шведите сглобяваха добри коли и оптимизираха всичко, което можеха, за да се отдалечат от опелщитата.15:47 08.06.2019
9 Бате Сашо
15:48 08.06.2019
10 Ивайло
До коментар #4 от "Борис":
На бас, че караш някакво мъртво родено 320d и никога не си се доближавал до истински автомобил.Коментиран от #11, #20
18:09 08.06.2019
11 И КОЙ СПОРЕД ТЕБ
До коментар #10 от "Ивайло":
Е ИСТИНСКИЯ АВТОМОБИЛ?..ПРИМЕР АКО МОЖЕ?! ПО ТВОЯ АВТОМОБИЛ ЛИ СЪДИШ ЧЕ И ДРУГИТЕ СА МЪРТВО РОДЕНИ?Коментиран от #12
19:56 08.06.2019
12 Ивайло
До коментар #11 от "И КОЙ СПОРЕД ТЕБ":
Извинявай ако съм те засегнал, но 320d (всички поколения) са автомобили, направени само за целта да те закарат от точка А до точка Б икономично, бавно и евтино. Относно критериите ми, може би най-важното за истински автомобил според мен е това, че трябва да има душа и страст, истинския автомобил трябва да кара собственикът му да настръхва всеки път когато го види, когато влиза в него, когато го пали и кара. Истински автомобил за мен трябва да има достатъчно динамика, да завива директно и да има усет във волана, истинския автомобил не трябва да прегрява и да се разглобява на основните си части всеки път, когато го настъпиш или вземеш завой с по-висока скорост. Истинския автомобил трябва да има прекрасен глас (звук).Коментиран от #13, #22, #26
20:43 08.06.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Kkk
Хубави коли са сааб но не тези които ги продват родните джамбази. Каквато и марка кола да си купиш от родните автокъщи много голям е шанса да я намразиш за винаги.
Коментиран от #31
23:02 08.06.2019
15 Ивайло
До коментар #13 от "Ти още малко ще го наебеш, тоя автомибил":
Ти не си авто ентусиаст, нали? Какво по дяволите правиш тук тогава? Никога не би могъл да схванеш дори основата на исниските автомобили.Това е все едно чалга певец да схване Моцарт.
Когато Фики разбере Моцарт, тогава ти ще разбереш автомобилите и най-вероятно адът ще замръзне.
Коментиран от #16
23:11 08.06.2019
16 Ивайло
До коментар #15 от "Ивайло":
*Истински23:11 08.06.2019
17 Ивайло
До коментар #13 от "Ти още малко ще го наебеш, тоя автомибил":
Карай си твоя масов варел и не се бутай при хората които живеят и дишат автомобили.23:13 08.06.2019
18 asdf
До коментар #7 от "Колио":
Не споменавай порше тук защото класа няма нищо общо с тозина сааб поршете на външен вид не се променя толкова и за това се харесва също така това е спортен автомобил който се представя супер на писта докато класа като на сааб не си го купуваш за да ходиш на писта а за да го караш всеки ден да ти е практичен и комфортен и точно за това трябва да има промени за да се харесва на хората00:15 09.06.2019
19 Истинска кола
07:06 09.06.2019
20 Борис
До коментар #10 от "Ивайло":
Да 320d карам но е f30, такаче само не ми се прави на много оборотенКоментиран от #21
11:03 09.06.2019
21 jdm
До коментар #20 от "Борис":
Какво като е f30. Пак си остава бавна семейна кола. Ти на истинско бмв май не си се качвал. Например 335 или м3.13:12 09.06.2019
22 Стефан
До коментар #12 от "Ивайло":
Ти на 18 ли си или до година ще ги навършиш? Колата е тенекия, каквато и марка да е, настръхват чуберите от надписа Tdi, което е показател защо училището не струва. А сааб, поне по-старите автомобили са надеждни.Коментиран от #23
14:05 09.06.2019
23 Ивайло
До коментар #22 от "Стефан":
Явно въобще не те бива в познаването на възрасти. Това за TDI не го разбрах, не съм фен на тези двигатели. Харесвам някои СААБи. Това да кажеш, че колата е само една тенекия е като да кажеш, че човек е само една кожена торба с органи. Може да прочетеш 15-ти коментар защото не обичам да се повтарям.15:36 09.06.2019
24 Голям Слон
Коментиран от #28
18:02 09.06.2019
25 Амд
Значи проблем.
Между другото Volvo два пъти фалира и все го измъкват.
Проблема на Сааб е че шведите карат Volvo.
Този проблем е нерешим.
18:12 09.06.2019
26 ar146ts
До коментар #12 от "Ивайло":
Напълно съм съгласен с теб. Автомобил отговарящ на тези критерии е АЛФА РОМЕОКоментиран от #33
18:52 09.06.2019
27 Хайл
До коментар #5 от "Драйвър":
Много си зле,повече от Сашето и Ванката😂22:47 09.06.2019
28 Хайл
До коментар #24 от "Голям Слон":
Дафа ти е по-убав,що не си седиш на леглото му да ти е широко...пък и кога си бил в америка-евентуално да помниш година нещо...Коментиран от #29
22:51 09.06.2019
29 Голям Слон
До коментар #28 от "Хайл":
:-) Интересен човек е типичният българин. Обикновено все много завижда и гледа в канчето на другия. Що има пари? Пък откъде ги има? Ааа, той има, ама е/бил шофьор... Като шофьор съм бил само в три страни :-) Като човек от друга професия - в 35 страни на 4 континента. Гордея се, че с каквото и да се захвана, все съм добър. Нещо, с което ти едва ли можеш да се похвалиш. Но това някак няма особено значение по темата. Имал съм два чисто нови сааба и мога да говоря от първо лице за марката. А ти ще плюнчиш пръсти през АутоБилд и ще четеш форуми, за да разбереш евентуално нещо от пети-шести собственик в най-добрия случай. Защото тези автомобили още в Германия са на този хал.. Намаи иронията и сарказмът! Те са интересни и изключително присъщи, когато идват от персони интелигентни и умни. Надявам се правиш разлика между двете качества. А поне едното от тях притежаваш ли?06:43 10.06.2019
30 Павлин
22:11 11.06.2019
31 Анонимен
До коментар #14 от "Kkk":
А PONTIAC от General Motors също фалираха и то 1 година преди saab00:33 12.06.2019
32 Кукуруку вафлов
До коментар #3 от "Лъки":
До 14.01.2020 е поддръжката на windows 7 😁14:44 14.06.2019
33 QUADRIFOGLIO
До коментар #26 от "ar146ts":
Напълно съгласен съм с ar146ts, Alfa Romeo правят своеобразни, красиви автомобили с душа. Марки като, Шкода, Сеат и подобни, изгубиха душата си, те фактически са VW с малко по-различен дизайн. Същата съдба имаха и SAAB в GM, те просто изгубиха своята идентичност и на практика бяха малко по-качествено направен Опел. Трябва да подкрепяме по-малките производители, защото купувайки ги GM, VAG или друга подобна автомобилна група, то марката е мъртва. GM съсипаха и легендарната британска марка Ягуар, вижте какви уроди роди този "брак", като X-type. Добре че ги взе индийската фирма ТАТА и върна от части душата на този бранд. SAAB може да бъде възроден, но с нова стратегия. Швеция има Volvo, бранд с който SAAB не може да се конкурира, създавайки толкова комфортни, стилни и безопасни автомобили. С какво свързваме SAAB? Свързваме го с авиацията, та според мен правилната концепция за този бранд е спорт, обезателно с задно или 4х4 и дизайн изпълнен в съвременен авиационен стил, отлична аеродинамика, управляемост, ниска маса. В SAAB и в Швеция, като цяло има много висококвалифицирани инженери и съм уверен, че при удачен маркетинг и присъединяване към правилната пазарна ниша, този легендарен бранд би могъл да бъде възроден.18:01 15.06.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.