13 733 33

Появи се нов "последен" Saab

Шведският холдинг NEVS, който придоби фалиралия Saab през 2012 г., организира търг за последния седан 9-3, произведен в завода на компанията в Тролхетан. Колата ще бъде показана на фестивала на музея на марката този уикенд.

Това е поне третият Saab, който се кичи с прилагателното "последен" през отминалите 6 месеца. В края на 2018 г. италиански дилър пусна в продажба черно комби 9-3 на 90 км за €31 000, а през февруари в шведски сайт за обяви се появи оферта за сребрист 9-5 на 7 000 км за €21 269.

Колата, за която NEVS ще организира наддаване, обаче е малко по-различна. Сребристата 9-тройка е сглобена през 2014 г., когато производството на модела в Трохетан е възобновено за кратко преди новият собственик на марката да загуби правата върху нея.

От последната партида са сглобени общо 420 автомобила - всичките от оригинални части от около 400 доставчици. Един от тях явно е бил запазен във фабричното си състояние и сега отива на търг с пробег от едва 5 км.

9-тройката е от модификацията Aero Turbo. Оборудвана е с 2.0-литров турбодвигател с мощност 220 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм, съчетан с шестстепенна автоматична трансмисия. Търгът ще се състои по-късно през годината, когато ще бъдат обявени и повече подробности за колата.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 18 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 сектант

    12 26 Отговор
    мювсичко хубаво трябва да го спрат защото няма сметка ор него.. същото стана и с операционната система уиндоус 7

    Коментиран от #3

  • 2 jap

    27 9 Отговор
    Колата има стилен дизайн но предвид факта,че е дериват на Опел Вектра няма ювелирна стойност която да оправдава тази висока цена.
  • 3 Лъки

    26 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Пак се изказа неподготвен, Windows 7 все още се използва и до днес.

    Коментиран от #32

  • 4 Борис

    9 62 Отговор
    Saab са пълни ке*ефи

    Коментиран от #8, #10

  • 5 Драйвър

    19 18 Отговор
    Има си причина да фалират,ако бяха толкова хубави намаше да са на загуба последните двайсет години,дори и под безумния мениджъмънт на Дженерал Моторс.Основната причина хората да не ги купуват според мен(освен калпавите части от Опел в последните години) беше еднообразния дизайн,от както аз ги помня от модела 900 до модела 9-3 разликата визуално е минимална,вижте за сравнение трета серия на БМВ как еволюира през годините или 190-Ц класа,а Сааба си остана същия и като добавим и "семейно" наследените проблеми от Опел,това гарантираше срив в продажбите и фалит.

    Коментиран от #7, #27

  • 6 Мъка,мъка....

    21 7 Отговор
    Турция купи цялата линия за производство на Saab,сега ще се казва Сургун93... .

  • 7 Колио

    42 3 Отговор

    До коментар #5 от "Драйвър":

    Нелепо твърдение. Порше да не би да се променя визуално ?

    Коментиран от #18

  • 8 Бате Сашо

    25 1 Отговор

    До коментар #4 от "Борис":

    Не знам на какво се бозираш, но аз имам два с по над 100хил. навъртяни след покупката на старо и мога да кажа, че инженерно са на много високо ниво. Вярно е, че GM ги съсипаха, но от техните части шведите сглобяваха добри коли и оптимизираха всичко, което можеха, за да се отдалечат от опелщитата.
  • 9 Бате Сашо

    1 0 Отговор
    *базираш
  • 10 Ивайло

    20 3 Отговор

    До коментар #4 от "Борис":

    На бас, че караш някакво мъртво родено 320d и никога не си се доближавал до истински автомобил.

    Коментиран от #11, #20

  • 11 И КОЙ СПОРЕД ТЕБ

    2 6 Отговор

    До коментар #10 от "Ивайло":

    Е ИСТИНСКИЯ АВТОМОБИЛ?..ПРИМЕР АКО МОЖЕ?! ПО ТВОЯ АВТОМОБИЛ ЛИ СЪДИШ ЧЕ И ДРУГИТЕ СА МЪРТВО РОДЕНИ?

    Коментиран от #12

  • 12 Ивайло

    13 3 Отговор

    До коментар #11 от "И КОЙ СПОРЕД ТЕБ":

    Извинявай ако съм те засегнал, но 320d (всички поколения) са автомобили, направени само за целта да те закарат от точка А до точка Б икономично, бавно и евтино. Относно критериите ми, може би най-важното за истински автомобил според мен е това, че трябва да има душа и страст, истинския автомобил трябва да кара собственикът му да настръхва всеки път когато го види, когато влиза в него, когато го пали и кара. Истински автомобил за мен трябва да има достатъчно динамика, да завива директно и да има усет във волана, истинския автомобил не трябва да прегрява и да се разглобява на основните си части всеки път, когато го настъпиш или вземеш завой с по-висока скорост. Истинския автомобил трябва да има прекрасен глас (звук).

    Коментиран от #13, #22, #26

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор

  • 14 Kkk

    19 0 Отговор
    Сааб фалираха, защото GM им даваше готова кола само да я префасонират визуално, а те "глупавите" шведи понеже знаят, че опел е боклук пеправяха всичко отначало. Което съответно струва адски много финанси и време. А хората масово си мислят, че си купуват натруфен опел за повече пари. Резултатът е, че вфна влика марка несъществува вече, заради гадните американци, там където минат трева не никне. Хубави коли са сааб но не тези които ги продват родните джамбази. Каквато и марка кола да си купиш от родните автокъщи много голям е шанса да я намразиш за винаги.

    Коментиран от #31

  • 15 Ивайло

    9 1 Отговор

    До коментар #13 от "Ти още малко ще го наебеш, тоя автомибил":

    Ти не си авто ентусиаст, нали? Какво по дяволите правиш тук тогава? Никога не би могъл да схванеш дори основата на исниските автомобили. Това е все едно чалга певец да схване Моцарт. Когато Фики разбере Моцарт, тогава ти ще разбереш автомобилите и най-вероятно адът ще замръзне.

    Коментиран от #16

  • 16 Ивайло

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "Ивайло":

    *Истински
  • 17 Ивайло

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "Ти още малко ще го наебеш, тоя автомибил":

    Карай си твоя масов варел и не се бутай при хората които живеят и дишат автомобили.
  • 18 asdf

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Колио":

    Не споменавай порше тук защото класа няма нищо общо с тозина сааб поршете на външен вид не се променя толкова и за това се харесва също така това е спортен автомобил който се представя супер на писта докато класа като на сааб не си го купуваш за да ходиш на писта а за да го караш всеки ден да ти е практичен и комфортен и точно за това трябва да има промени за да се харесва на хората
  • 19 Истинска кола

    13 0 Отговор
    Истинските коли не са направени за да носят печалба ,а за да носят радост радост, масовките са за обикновения потребител. Който не е карал кола с "дух" и "душа" няма да ме разбере , а също и страхотното чувство на старите турбо бензинки с огромните турбо дупки , и полудяването след 4000 Об/Мин , вече няма такива коли ...
  • 20 Борис

    0 5 Отговор

    До коментар #10 от "Ивайло":

    Да 320d карам но е f30, такаче само не ми се прави на много оборотен

    Коментиран от #21

  • 21 jdm

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Борис":

    Какво като е f30. Пак си остава бавна семейна кола. Ти на истинско бмв май не си се качвал. Например 335 или м3.
  • 22 Стефан

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Ивайло":

    Ти на 18 ли си или до година ще ги навършиш? Колата е тенекия, каквато и марка да е, настръхват чуберите от надписа Tdi, което е показател защо училището не струва. А сааб, поне по-старите автомобили са надеждни.

    Коментиран от #23

  • 23 Ивайло

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Стефан":

    Явно въобще не те бива в познаването на възрасти. Това за TDI не го разбрах, не съм фен на тези двигатели. Харесвам някои СААБи. Това да кажеш, че колата е само една тенекия е като да кажеш, че човек е само една кожена торба с органи. Може да прочетеш 15-ти коментар защото не обичам да се повтарям.
  • 24 Голям Слон

    3 1 Отговор
    Карах преди 10-ина години 9-3 Aero. Даже от дилъра в щатите ми организираха екскурзия до завода в Швеция. Беше добър автомобил, но почти веднага си проличаха недостатъците - ниското качество на материалите в купето беше първото нещо, което направи впечатление. Возията беше ужасна, но предвид спортната натура на автомобила - беше разбрано. Тия 265 к.с. на предно предване са възможно най-глупавата работа, която бяха сътворили. Трябваше или задно, или двойно предаване. С повече газ в завой и започваш да обираш мантинелите и крайпътните храсти. Задният ред седалки е на практика неизползваем. Дори на настройка за нисък водач, отзад трудно се събира 10 годишно дете.... Твърде висок разход спрямо други автомобилни конкуренти...

    Коментиран от #28

  • 25 Амд

    2 0 Отговор
    Сааб прави и Грипен. Значи проблем. Между другото Volvo два пъти фалира и все го измъкват. Проблема на Сааб е че шведите карат Volvo. Този проблем е нерешим.

  • 26 ar146ts

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "Ивайло":

    Напълно съм съгласен с теб. Автомобил отговарящ на тези критерии е АЛФА РОМЕО

    Коментиран от #33

  • 27 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Драйвър":

    Много си зле,повече от Сашето и Ванката😂
  • 28 Хайл

    1 3 Отговор

    До коментар #24 от "Голям Слон":

    Дафа ти е по-убав,що не си седиш на леглото му да ти е широко...пък и кога си бил в америка-евентуално да помниш година нещо...

    Коментиран от #29

  • 29 Голям Слон

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Хайл":

    :-) Интересен човек е типичният българин. Обикновено все много завижда и гледа в канчето на другия. Що има пари? Пък откъде ги има? Ааа, той има, ама е/бил шофьор... Като шофьор съм бил само в три страни :-) Като човек от друга професия - в 35 страни на 4 континента. Гордея се, че с каквото и да се захвана, все съм добър. Нещо, с което ти едва ли можеш да се похвалиш. Но това някак няма особено значение по темата. Имал съм два чисто нови сааба и мога да говоря от първо лице за марката. А ти ще плюнчиш пръсти през АутоБилд и ще четеш форуми, за да разбереш евентуално нещо от пети-шести собственик в най-добрия случай. Защото тези автомобили още в Германия са на този хал.. Намаи иронията и сарказмът! Те са интересни и изключително присъщи, когато идват от персони интелигентни и умни. Надявам се правиш разлика между двете качества. А поне едното от тях притежаваш ли?
  • 30 Павлин

    0 0 Отговор
    Карам сааб 9.5 2.0т и съм адски доволен здрав и надежден
  • 31 Анонимен

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Kkk":

    А PONTIAC от General Motors също фалираха и то 1 година преди saab
  • 32 Кукуруку вафлов

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Лъки":

    До 14.01.2020 е поддръжката на windows 7 😁
  • 33 QUADRIFOGLIO

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "ar146ts":

    Напълно съгласен съм с ar146ts, Alfa Romeo правят своеобразни, красиви автомобили с душа. Марки като, Шкода, Сеат и подобни, изгубиха душата си, те фактически са VW с малко по-различен дизайн. Същата съдба имаха и SAAB в GM, те просто изгубиха своята идентичност и на практика бяха малко по-качествено направен Опел. Трябва да подкрепяме по-малките производители, защото купувайки ги GM, VAG или друга подобна автомобилна група, то марката е мъртва. GM съсипаха и легендарната британска марка Ягуар, вижте какви уроди роди този "брак", като X-type. Добре че ги взе индийската фирма ТАТА и върна от части душата на този бранд. SAAB може да бъде възроден, но с нова стратегия. Швеция има Volvo, бранд с който SAAB не може да се конкурира, създавайки толкова комфортни, стилни и безопасни автомобили. С какво свързваме SAAB? Свързваме го с авиацията, та според мен правилната концепция за този бранд е спорт, обезателно с задно или 4х4 и дизайн изпълнен в съвременен авиационен стил, отлична аеродинамика, управляемост, ниска маса. В SAAB и в Швеция, като цяло има много висококвалифицирани инженери и съм уверен, че при удачен маркетинг и присъединяване към правилната пазарна ниша, този легендарен бранд би могъл да бъде възроден.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.