19 464 31

Tata прави автомобил, работещ с въздух под налягане

Превозните средства, движещи се с помощта на въздух под налягане, ни се струват толкова далеч от действителността, колкото и нов автомобил за $2 000. Последното обаче беше постигнато от гиганта Tata, а сега, както се вижда, индийците са на път да осъществят и проект за автомобил, работещ с въздух.
 
Преди няколко години Tata купи готов лиценз за разработка на двигател със сгъстен въздух. Лицензът беше продаден на индийците от фирмата Motor Development International (MDI), която още тогава твърдеше, че проектът е почти готов за серийно вграждане.
 
Tata разработи два концепта, които са оборудвани с въпросните двигатели. Автомобилите са много сходни на вид с най-евтината кола Nano и вече са издържали първоначални тестове. От индийската компания даже заявиха, че те успешно са преминали във втора фаза.
 
Така наречената "втора фаза" включва детайлна разработка на двигател, работещ със сгъстен въздух за конкретен модел. От Tata заявиха, че съвместната работа между тях и Motor Development International продължава и съвсем скоро ще са готови със сериен модел.

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 яко мляко

    0 5 Отговор
    е хайде стига със сгАстен въздух......
  • 2 ...

    5 3 Отговор
    Ако шофьорът е ял боб, става турбо.
  • 3 Ники Николов

    11 1 Отговор
    просто и ефикасно това е бъдещето на такситата например,сгъстения въздух се освобождава по малко и върти една турбина за 5 лева помпане минава6 100 км
  • 4 Перо

    8 0 Отговор
    Тия от "Тата" са супер. Всички им се смеят, ама вижте само каква гама моделчета вече са спретнали. За движение в огромни задръстени градове са екстра.
  • 5 Кофти

    6 0 Отговор
    До коментар 3 - че те и сега такситата на метан минават 100 км с 5 лева, ама това не им пречи да надуват цените. Иначе какво да кажа - тук какви ли не марки и модели биват оплювани, но като се пише за Тата, реставрирани Москвичи и Заз-ки и хората умират да ги хвалят, ума ми не го побира това.... :/
  • 6 Специалист

    2 1 Отговор
    Ако шофьорът има и спътник, колата става би турбо.

  • 7 Само ЦСКА

    2 2 Отговор
    А какво сгъстява въздуха?
  • 8 Golf-maniqk

    3 7 Отговор
    Нема по добро возило от Голф 2ката ми - Върви кат изтребител, музиката сватба, гори малко - това е колата на бъдещето !!! Не ми ги фалете Тата и др. боклуци.
  • 9 пес

    1 4 Отговор
    Тата не минават никакви Евро краштестове.. Оставете ги да се развиват.... там за Индия става - но по на запад - не!
  • 10 FASFA

    5 0 Отговор
    Пес виж ся специално за мен краштестовете са с минимално дори нулево значение при избора на автомобил. Повече както всеки един разумен средностатистически (за България) човек гледам цената на автомобила. Щом TATA ми предлагат автомобил за 2 000$ и то чисто нов ще си го взема, ще го карам 2 години или докато е в гаранция и пак ще си купя такъв за същите пари. Ако ми липсват ексти ще си купя какво ме бърка да дам около 4 000 лв. за нова кола в гаранция? Така, че да дойдат в България като топъл хляб ще се купуват все пак основна заплата ни е 270 лв.
  • 11 ahaha

    6 0 Отговор
    niki, pompaneto ne e 5lv ami e 5 stotinki ! iska se kompressor s nqkakav minimum na nalqganeto za zarejdane, edin srednostatisti4eki sigurno vur6i rabota i havi za 5-10 stotinki tok za 10-20min pompane. tazi kola e nai-goliamoto izobretenie (ako e seriina) i nai-dobrata inovazia ot 120 godini nasam. samo si daite smetka kakvo zna4i vuzduh i kolko struva edin kompresor!?!
  • 12 Ventsislav

    3 0 Отговор
    niama da e s obiknoven kompresor koito pravi 10-12 atmosveri po skoro shte e butilka za visoko naliagane 150 atmosveri
  • 13 VR4 TT

    0 4 Отговор
    Тия м...ли индийски дали са си направили елементарни сметки?
  • 14 mфnstera 1995

    0 2 Отговор
    qka e no deto az gi nqmam
  • 15 DA GANGSTA

    1 3 Отговор
    Само да уточним нещо. Това устройство на снимката вероятно работи със сгъстен въздух, но в никакъв случай не е автомобил :)))
  • 16 Марин Маринов

    1 0 Отговор
    az si mislq che moje daje da se napravi kola da se zadvijva samo s tok na zadnata os se montirat 2 el motora s po 40 ps =80ps i 2 dinamo magneta da se zadvijvat ot dvijenieto na kolata podpomognati ot sol.tavan i oshte nqkoi novosti ....... neshto kato polu perpeto mobile :)
  • 17 Марин Маринов

    0 1 Отговор
    vsqka edna vibraciq ot dvijenieto na kolata moje da proizvejta tok i taka sumirano po bair nadolu kolata shte se zarejda .........
  • 18 Джорето

    0 3 Отговор
    Тази въздухарка надали е с турбина,бутална е.Ако я имам бих я направил на въгледвуокис,може и да изкара 100 км.
  • 19 cscs

    3 1 Отговор
    хората ти дават нова кола с гаранция тоя я сравнява с голф2 от 89 сигурно и пак не гори толкос и пак е по добро оборудване
  • 20 кик

    3 0 Отговор
    ейй не искат да дадат извънземните технолигийй дето ги крият и тва си е .....какви ли още безумия ще се приложат само и само да ни държат изкъсо и да си плащаме за движението
  • 21 луда

    1 2 Отговор
    Ти пък!...те не искат да признаят още за Розуел и грейовете, "търсели" ги били извънземните по радиото /СЕТИ/...цирк!!! цирк!!! Да се смееш ли да плачеш ли? И Тесла го затриха...А сигурно си "скачат" през старгейтовете и се гонят из измеренията /нашите с чуждите НЛО/ от поне 60 години...
  • 22 рачкапур

    0 2 Отговор
    това возило има два недостатъка.първо пътниците за превоз требе да ядат повечко къри за да зареждат бутилките за сг въздух.Българският вариант -трябва да ядат бобец.Второ возилото е проектирано за индийския пазар където могат да се съберат N броя индийци но не средностатистически американци.но шегата на страна концепцията е иновативна дори революционна.С това индия показва как се бори срещу тези които държат "извънземните" технологии и държа останалите хора по света като заложници в ръцете си
  • 23 бедно дупе

    1 1 Отговор
    Много хубаво ако закъсаш може да го буташ до сервиза

  • 24 помпай

    1 1 Отговор
    аз като стар москвичар си имам крачна помпа в багажника, по добра е от китайските електрически компресорчета (е големи боклуци са наистина) ако си взема кола на въздух ще мога да си я помпам сам и ще карам без пари
  • 25 Петър

    0 0 Отговор
    До "Луда"-та !!! Лудооооо, лудооо.. ти си жив ЦИРК, ЦИРК !!! Я да взмете да ги спирате тез ИДИОТСКИ ТЕЛЕВИЗОРИ, че не извънземните, ами гледаме че ГЯВОЛИТЕ СА ВИ ХВАНАЛИ !!! СРАМ и ПОЗОР !!! ...минавали порти, скачали във времето ? Алоуууу... Га ша слейтиЕ на Земята бие ?
  • 26 Руди

    0 0 Отговор
    http://www.mdi.lu/english/ но двигателят не е стока, за разлика от Ди Пиетро : http://www.engineair.com.au/ идеята е че една бутилка от Кевлар или Графен има живот над 50 години, а зареждането от станция за сгъстен въздух отнема минута...как ще ни пробутват скъпите акумулатори? Истинате е в колите със сгъстен въздух, няма проблем със рециклирането на акумулатори, бавно зареждане, и най-вече на всеки 4 години нов комплект акумулатори за 20 000 Евро...
  • 27 ььь

    0 0 Отговор
    Абе вие някога виждали ли сте компресор? За да се задвижи това нещо, трябва високо налягане - няколкостотин атмосфери - значи специална бутилка, специален компресор и специален двигател - значи специалните неща струват много пари, тоест няма да е толкова евтино, колкото си мислите.
  • 28 Георги Дочев

    2 0 Отговор
    Ако всички минем на сгъстен въздух ,бензина отново влиза в аптеката от където е тръгнал и производителите на петрол си остават без $. Дано не измислят акциз и за въздуха дето ще се компресира. Милиарди долари са против тази кола и едва ли ще се преборят индийците с петролната мафия.
  • 29 Име:

    1 0 Отговор
    Кфо го мислите толкова? Ще минем на колелета и рикши и ще въртим педалите, хем ще сме във форма.
  • 30 Руди

    2 0 Отговор
    три стъпален компресор, 240 Атм, бутилките на МДИ са от кевлар - леки и носят налягане до 500 Атм, при пробив не се взривяват, а се разкъсват, т.е. - не може да те нарани. Колата им е 3 бутилки - пробег 380 км, ако се добави бутилка 1л пропан бутан за подгряване на въздуха - пробегът става 1200 км. И сега водолазите ползват бутилки е налягане 300 АТм, но както се вижда цената на колата с бутилките е 2000 $, и после няма никаква подръжка, само зареждаш и караш. Проблемът е двигателя - този на Ди Пиетро е по-добрия вариант. http://007-a-cars.blogspot.com/
  • 31 Киро Киров

    2 0 Отговор
    такъв тип превозни средства са правени от доста хора даже и мотори, не си спомням името на фирмата която вече предлага такива автомобили(европейска е) но беше доста скъпа а пък тази 2к $ само, което според мен не е много, интересно ми е зимата как ще е при минусовите температури

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.