6 345 28

Най-икономичните коли с 1.0-литров двигател

През последните години понятието "даунзсайзинг" се превърна в мръсна дума в шофьорския речник. Въпреки това производителите продължават да упорстват с намаляването на кубатурата на двигателите, в резултат на което пазарът се наводни с 1.0-литрови модели.

Целта, разбира се, е икономията на гориво. Ако се вярва на рекламите, автомобилите с работен обем под 1 000 кубика практически не харчат бензин. В действителност обаче разходът рядко съвпада с декларирания.

В опит да защитят читателите си от маркетинговите алабализми от британското сп. What Car? са се захванали да измерят реалната консумация на най-популярните модели с 1.0-литров двигател на пазара. Ето как изглежда челната десетка на най-икономичните сред тях.

10: Volkswagen Golf 1.0 TSI 110, мощност 110 к.с.
Реален разход в смесен цикъл: 49.7 мили с един галон/5.68 л на 100 км

9: Kia Rio 1.0 T-GDi, мощност 100 к.с.
Реален разход в смесен цикъл: 50.3 мили с един галон/5.62 л на 100 км

8: Volkswagen Polo 1.0 TSI 95, мощност 95 к.с.
Реален разход в смесен цикъл: 51.1 мили с един галон/5.53 л на 100 км

7: Seat Leon 1.0 TSI 115, мощност 115 к.с.
Реален разход в смесен цикъл: 53.1 мили с един галон/5.32 л на 100 км

6: Kia Picanto 1.0 T-GDi, мощност 100 к.с.
Реален разход в смесен цикъл: 53.3 мили с един галон/5.30 л на 100 км

5: Volkswagen Up 1.0 TSI 90, мощност 90 к.с.
Реален разход в смесен цикъл: 53.7 мили с един галон/5.26 л на 100 км

4: Seat Ibiza 1.0 TSI 95, мощност 95 к.с.
Реален разход в смесен цикъл: 54.0 мили с един галон/5.23 л на 100 км

3: Skoda Citigo 1.0 MPI 60, мощност 60 к.с.
Реален разход в смесен цикъл: 55.2 мили с един галон/5.12 л на 100 км

2: Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet, мощност 111 к.с.
Реален разход в смесен цикъл: 55.2 мили с един галон/5.12 л на 100 км

1: Volkswagen Up 1.0 75, мощност 75 к.с.
Реален разход в смесен цикъл: 55.9 мили с един галон/5.05 л на 100 км

Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 16 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Анонимен

    42 19 Отговор
    За какво тая икономия като това двигателче изкарва 100к километра и умира? Карам 2.3 бензин на газ и ми излиза по евтино от горепосочените

    Коментиран от #4, #9, #22

  • 2 Ами

    55 6 Отговор
    от 10-те коли 7 са от ВАГ групата и двигателят е еди и същ.Няма смисъл в тази класация,а и от двигателя-миксер също.

    Коментиран от #7, #21

  • 3 Топера

    41 5 Отговор
    Ами къде е основоположника - екобууст на Форд?

    Коментиран от #20, #24

  • 4 Миризлив пор

    24 3 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Един автомобил след като му мине гаранцията и вече не се поддържа във фирмен сервиз със оригинални части т.е. препродадени от производителя. Собственика си кара тази кола и не си купува нова и я поддържа някъде в чужд сервиз със части от друго място т.е. той е голям проблем за производителя!!! Ако обаче двигателя се прецака то ремонта е по скъп от колкото да си купиш нова кола на изплащане и пак храниш който требва.
  • 5 Димитър

    13 4 Отговор
    Не е вярно,че всички малки коли горят малко. По-малкият двигател му трябва повече мощ ,за да се движи колата,съответно и повече гориво. Карам Алто,2003, 1.1, смесен около 6л. Падала ми е и на 4.5,зависи и от каране, и колко е натоварена. Доволно, за 16 годишна кола. 🙂
  • 6 майстора

    9 31 Отговор
    Да ми се разкарате от тука с тия въшляци ...га не е със задно предаване и да има поне 3.5 под капака не ми го хвали изобщо за кола !!!!

    Коментиран от #17


  • 7 Хайл

    24 7 Отговор

    До коментар #2 от "Ами":

    Преди малко бях в един сервиз на приятел и беше разкостил един ваген-знаеш ли какво каза-да са живи и здрави тези от ваг груп иначе оставаме без работа😉
  • 8 Ккк

    11 8 Отговор
    Да им с е р а на даунсаизинга, моето 15год е90 2.0 д харчи 5.6 смесен разход. Новата ми кола от магазина е 1.5 и има същия разход само че 50 кончета по малко. Да и таковам и на малките мотори и на еко нормите. Е верно новата не пуши рак отзад ама щото е нова и тя като одъртее ще стане комин. За това я и смених все пак децата си возя.
  • 9 Да да

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Колега не е така.Имах до скоро сузуки алто 2014г.(Блъсна ха го и е тотална щета)японска версия"кей кар"660куб,58кс.На капака на ангренажната верига пишеше да се сменя на всеки 240хил.км

    Коментиран от #18

  • 10 Лъжат гадовете

    6 4 Отговор
    Кат настъпя Ъп-а на жената по магистралата го кова на 170 км/ч и арчи 8.5
  • 11 Анте Г.

    8 4 Отговор
    Защо да се движа с четири цилиндъра, като го мога и с три ! Правя го повече от осем години...
  • 12 Гошо

    11 19 Отговор
    VAG отново доминират - не само по качество, стил и надеждност, но и по разход на гориво.

    Коментиран от #19

  • 13 Румен

    2 19 Отговор
    Миксери. По един литър, не може да тръгне. Сигурно 0-100 ги прави за минута. В града на светофара сигурно и мангала с каруцата има по-бърз старт.
  • 14 Порно

    3 12 Отговор
    Голяма икономия , като подадеш газ и почва да мисли. А нагоре из баира не ми се говори
  • 15 AmiX

    17 2 Отговор
    Със тези скрити камери триноги по пътищата реално повече от 101 коня кола се обезмисля... 🙄🙄🙄
  • 16 Иванов

    10 2 Отговор
    Този разход в БГ ще е с литър нагоре заради "качественото" ни гориво.))))
  • 17 АLFA Q 4

    1 6 Отговор

    До коментар #6 от "майстора":

    ЩО МУ СЛАГАТЕ МИНУСИ БЕ ЗА ТИЯ ТЪПИ МОТОРЕТКИ Е ПРАВ ВСИЧКИ НОВИ БАРАЧКИ СА С КУБАТУРА НА / CBR / ка ГОЛА ВОДА СА ВЕЧЕ
  • 18 куку руку ку

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Да да":

    Можело е просто да пишат: "Издържа целия ресурс на двигателя", че и отгоре.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор

  • 20 FOW

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Топера":

    той гори средно над 7

  • 21 Народ

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ами":

    Напълно си прав. Никакъв смисъл от тази "класация".
  • 22 123

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Анонимен":

    Верно ли, а ти колко такива кара и им умря двигателчето на 100 000 км. Ако ти бяха верни глупостите, производителите щяха да фалират от смени на двигатели. Вече повечето гаранции са до 150 000 км.
  • 23 Да попитам

    2 0 Отговор
    защо всичките се изчисляват за разстояние 90 км., а не за 100,както е редно. Значи с един галон минава от 80 до 90 км,не посочените 100км.
  • 24 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Топера":

    Еко буст 7,5 на смесено каране
  • 25 Иван

    0 0 Отговор
    Еко буст 7,5 на смесено каране
  • 26 snaky

    0 0 Отговор
    Тези вагенските моторетки харчат 5 литра, ама дру път. Взех под наем А3 спортбек със същия мотор. За 400 км около 8 гореше, смесено без да и давам никакъв зор,
  • 27 Кия

    1 1 Отговор
    Карам КИЯ пиканто 1.1 CRDI 75 коня. Харчи ми 4.5 лятото и 5.5 зимата в София по задръстванията. На 250хил км е, реални, с верига. Никакви ремонти до сега освен консумативи и някое тампонче. Не ме е оставяла никога никъде и частите са и по 2.5лв. Вие си карайте старите баварци и мечоци и събирайте пари за бензин и ремонти, че.. гъзарчета сте и няя как.
  • 28 Каля

    0 0 Отговор
    Къде в тази класация са най-добрите в "даунсайзинга" - NISSAN. Новият 1.0 Dig-T по данни го дават 4.0/ 100 км. Аз карам Нисан с двигател 1.2 и смесен разход 5.2/ 100 км. Може би всичко зависи от стила на каране.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.