Last news in Fakti

10 Юни, 2019 19:49 5 836 109

Audi изтегля E-Tron заради риск от пожар

  • audi-
  • e-tron-
  • електромобил-
  • сервизна акция-
  • сервизна кампани-
  • отзоваване-
  • дефект-
  • пожар

Всички продадени до момента екземпляри от първия електромобил в историята на Audi ще трябва да посетят сервизите на марката заради опасност от възпламеняване, съобщават от германската компания. Проблемът се корени в пропускащо уплътнение, заради което в батериите може да проникне влага.

От Audi твърдят, че до момента няма сведения за инциденти, причинени от дефектния компонент. Евентуален теч в акумулаторния блок обаче можел да предизвика късо съединение, а оттам - и пожар с непредвидими последици.

Кампанията засяга 540 E-трона, които вече са доставени на купувачите, и още 1 104 вече произведени бройки. Това е пренебрежимо малко в сравнение със сходни акции заради риск от пожар, но в Audi явно са притеснени от зачестяващите случаи на пламнали електромобили, чието гасене се оказва истинско предизвикателство за огнеборците.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Голям Слон

    58 3 Отговор
    "Не се гаси туй що не гасне"...
  • 2 Ауууууу... ди.

    45 13 Отговор
    Кола ли е туй, което е мъртво родено?
  • 3 КАМЪША

    12 19 Отговор
    СУПЕР Е НЕ МИ ПРЕЧИ
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 гост

    37 11 Отговор
    Уж беше лесно да конкурират Тесла! Ама май не е така! Още не са започнали да ги продават почти,а вече 2-3 пъти ги връщат!
  • 6 Ало Пожарната ли е

    30 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "а оттам - и пожар с непредвидими последици." - Е па колко да са непредвидими тия последици
  • 7 BMW то,си е ВMW

    20 2 Отговор
    БЪРЗАТ ДА ГИ ПУСНАТ В ПРОДАЖБА И НЕ СА ГИ ТЕСТВАЛИ ДОСТАТЪЧНО.ЗА ДА МОГАТ ДА ОТСТРАНЯТ ТАКИВА СЕРИОЗНИ ПРОБЛЕМИ.ИСКАТ ДА СА ЛИДЕРИ НО ЯВНО ИМА ОЩЕ КАКВО ДА НАУЧАТ КОНЦЕРНА VW И КОМПАНИЯ.АМИ ЧЕСТИТО НА СОБСТВЕНИЦИТЕ.

    Коментиран от #27

  • 8 Boxer

    21 11 Отговор
    Много красив автомобил. Дано му опраят слабостите и да е успешен в бъдеще!
  • 9 jap

    28 8 Отговор
    В Германия проспаха 20 години в които Японците и дори Французите развиваха тези технологии.Ако през времето в което манипулираха ТDI -та бяха си поставили по перспективни цели,сега нямаше да стартират от последна позиция с концепции които за много производители вече са утвърдени.
  • 10 Kjl

    34 0 Отговор
    540 броя в света и вече видях едно в Стара Загора. Малка България, а какви висини достига.

    Коментиран от #16

  • 11 dfssxc

    8 10 Отговор
    Ех, Електрике, Електрике, философе, мамин златен, ела пак да ми обясниш, моля те, че историята на електричекиите не напомня силно тази на цепелините, защото онези преди 100-ина години са ги пълнели с водород и поради това горенето е съвсем различно и няма място за никакви паралели. Нали така, "г-н. Функционално-грамотна Буквалност"?

    Коментиран от #19, #21

  • 12 Фред

    8 16 Отговор
    Това е АУДИ не гори като Тесла.
    Всичко американско е боклук.
    Добре де 90 процента.
  • 13 Бай Иван

    20 0 Отговор
    Тия от Ауди от години имат проблем с отводняването,особенно пред предния прозорец мястото на акумулатора се превръщаше във вана

    Коментиран от #17

  • 14 Хайл

    11 5 Отговор
    Те тия кола с бензинов/дизелов двигател не могат да направят,камоли електричка-това да не е завод "Рекорд" в Пловдив...
  • 15 Каракуд

    5 8 Отговор
    Ауди са смешници, но е глупаво тесларчетата да злорадстват че не са единствените които се палят.

    Коментиран от #18

  • 16 АLFA Q 4

    7 2 Отговор

    До коментар #10 от "Kjl":

    ПОЖАРНИ ВИСОТИ
  • 17 АLFA Q 4

    13 4 Отговор

    До коментар #13 от "Бай Иван":

    А АКВАРИУМИТЕ ВЪВ ВРАТИТЕ НА. А4.
    И ПРАГОВЕТЕ НА ТУХЛАРЕГА. ОТ ПРАГ НА ТУХЛАРЕГА ИЗТОЧИХА 21 литра вода
  • 18 Объркал си се

    9 4 Отговор

    До коментар #15 от "Каракуд":

    Първо не сме тесларчета, защото нямаме Тесли. Второ, подиграваме се на зомбитата, които злорадстват че Тесла, прави некачествени автомобили и чакат марката от която са зомбирани да започне да прави качествени автомобили. Трето, зомбираните съдят за автомобила по опаковката и за тях са по-важни фугите на ламарините, но въобще не ги интересува качеството на съдържанието.

    Коментиран от #22, #25

  • 19 И какво им е общото

    9 3 Отговор

    До коментар #11 от "dfssxc":

    И какво е общото между дирижаблите (Цепелин е марка дирижабъл, а не вид превозно средство) и електромобилите? Дирижабли се произвеждат и днес. Причината да спрат да се използват, не е защото се палят, а защото пътуването с тях е адски скъпо. Пътуването с Хинденбург е струвало между 10 и 25 хиляди евро днешни пари за билет. Дирижаблите са по-скоро първообраза на ДВГ при сравнението , а електромобилите са съвременните самолети, които изместиха дирижаблите, защото са по-бързи, икономични и пътуването с тях е по-евтино, а не защото дирижаблите се палят. Правилно си се преценил. В това вярват точно функционално неграмотните, които приемат написаното буквално и смятат, че всички дирижабли горят и затова са забранени, след като един се е запалил, което няма нищо общо с реалността. В този пожар са загинали само двайсетина от всички пътници, а в Титаник хиляди, но корабите продължават да пътуват.

    Коментиран от #20

  • 20 уеишщк

    6 4 Отговор

    До коментар #19 от "И какво им е общото":

    Общото е, че и едните и другите в началото са считани за мега-ултра-хай тек бъдещето и разни нискочели индивиди и тогава са припадали и подмокряли пред "величието" им. Докато не се е оказало, че не са точно въпросното бъдеще. Та така и със съвременните ви електричикии - много пара в свирката, много шум и накрая - ражда се мишка.

    Коментиран от #23

  • 21 Каракуд

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "dfssxc":

    Аз виждам аналогия с батериите. Дирижаблите пълни с водород имат най добра подемна сила но водорода гори страшно. Ако ги напълниш с хелий подемната сила е по малка но хелия е инертен и не гори.

    Коментиран от #24

  • 22 Каракуд

    2 4 Отговор

    До коментар #18 от "Объркал си се":

    А какви са тесларчетата без Тесли? Може би тесларасти?

    Коментиран от #26

  • 23 Да се върнем на аналогията

    5 2 Отговор

    До коментар #20 от "уеишщк":

    Щом си почнал с аналогиите, ще кажеш ли кое средство за предвижване са искали да заменят дирижаблите и защо не са успяли. Накрая ще излезе отново, че дирижаблите са всъщност точно глухият клон, който е ДВГ. Към момента най-голямото предимство на ДВГ е факта, че имат 100 години преднина в производството и разпространението и все още, но не за дълго, производството им е малко по-евтино, а зарядната инфраструктура по-развита. Технологията на електромобилите ВЕЧЕ е достатъчно добра, за да измести ДВГ в 95% от случайте. Каква според тебе ще е причината електромобилите да последват съдбата на дирижаблите, освен това, че ги мразиш и мислиш, че и останалите го правят?

    Коментиран от #33, #41

  • 24 Добра аналогия

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "Каракуд":

    А знаеш ли защо е изгорял Хинденбург? Причината не е била техническа или технологична, а политическа. Именно затова не е бил пълен с хелий, а с водород. Почти по същите причини, досега развитието на електромобилите беше спъвано.
  • 25 АLFA Q 4

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Объркал си се":

    ЧАКАЙ БЕЕЕЕЕ
    ДА ПОЧНАТ ДА ПРАВЯТ КАЧЕСТВЕНИ АВТОМОБИЛИ... ТИ СИ ФАНТАЗЪОР..
    А И КОЛКО ЖИВОТА МИСЛИШ ДА ЖИВЕЕШ, ТА ДА ДОЧАКАШ
  • 26 Не Тесларасти, а тайканофили

    2 3 Отговор

    До коментар #22 от "Каракуд":

    И защо реши, че тези които са харесват електричките, задължително харесват Тесла? Просто Тесла в момента е най-доброто предложение, докато не излезе Порше тайкан. За мен това е най-смисления автомобил, защото ще може да се зарежда по-бързо и от Тесла, а това е по-важно отколкото ускорението до 100. Електромобилите като hyundai kona, при които най бързото зареждане е 250 реални километра за един час зареждане c 300 реални километра пробег, нямат бъдеще.

    Коментиран от #29

  • 27 Иван

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "BMW то,си е ВMW":

    От неграмотните ти писания само с главни букви си личи ,че си шофьор на БМВ,карай си таралясника ,явно не разбираш или не можеш да си позволиш качествен автомобил,не се излагай с глупавите си "коментари"!
  • 28 гост

    2 0 Отговор
    Тесла произвежда двойно повече за ден. Хайде вървете и ми обяснете колко са добри немците щом пускат едва 500бройки и те са с дефект. Сега ще се види колко са зле и колко са назад.
  • 29 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Не Тесларасти, а тайканофили":

    Прав си, най-доброто засега е Тесла, не че не може да се появи по-добро от конкурентите. Ето, Ягуар се опита, добра кола, но скъпа и с висока консумация. ФВ концерна се кани с различни разработки, но без да предлага нещо различно, а просто поредната електричка с посредственни показатели, нищо повече. Единственното смислено нещо изключвайки колите на Тесла е Хюндай Кона, защото е евтина, с дълъг пробег, компактна и лесна за употреба.
  • 30 Каракуд

    3 1 Отговор
    Ще коментирам и цената на енергията, защото и тесларасти и нискочели пишат откровени глупости. Има държави които са производители на нефт със себестойност не повече от 2-3 $ на барел, пускат го през рафинерията и бензина и дизела са много по евтини от водата за пиене. Други държави внасят нефт на $60 на барел, рафинират го и получават бензин на някаква стойност от да речем долар на галон но държавата прибавя до 200% данъци и такси, като същевременно субсидира електропреносната мрежа и въобще цената на тока. Точно там скача някой форумен теслараст и с пяна на уста твърди че на ток е "икономически" по изгодно. Колко Тесли продадохте в Кувейт и Саудитска А, забравих, те са тъпи чаршафи и не разбират кое колко е изгодно

    Коментиран от #31

  • 31 за гъби съм

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "Каракуд":

    стига пръска плюнки ами се преориентирай към друг отрасъл. и кажи на тоя дето ти плаща, че не можеш да преш гората да се разлисти хаха :)

    Коментиран от #47

  • 32 Коментара

    1 0 Отговор
    Бай Иване, как е в хоремага? Топло ли е? Пусни вентилатор, гледам прегрял си реотана.... От поне десттина години на всичко от А4 нагоре (включително) акумулатора му се намира в багажника... под, около резервна гума.... Проблема с отводняването беше в едни коли от преди вече двайсетина години и проблема беше че в маркуча за отводняване имаше ено клапанче което се отваряше при събиране на определено количество вода...след едни 12-15г. Това клапанче се одървя (някак си нормално за тези години) и съответно имаме проблем... нали няма нужда да споменаваме, че така или иначе пролетно и особено есенно време е хубаво да се почистват с прахосмукачка листа и цветчета натрупани от престоя на автомобилите ни по квартални градинки и улици... Така по темата и аз не го разбирам това с прибързаното пускане на коли преди да бъдат тествани известно време за подобни проблеми ...недопустимо е в този сегмент, на тези цени! Иначе и аз го харесвам е-трон_а.
  • 33 уеиожаг

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "Да се върнем на аналогията":

    Ъъъъ, страшна технология са за 95% от случаИте (научете се да пишете грамотно преди да философствате, бе де.... мааму, де...!) - поне два пъти пъти по-скъпа за първоначално придобиване, но за сметка на това с повече наудобства за използване в ежедневието. Обаче иначе вози евтино и еко, нали? Вземете се скрийте някъде и се върнете да се хвалите като ви порасне технологията достатъчно, че да е по-добра в нещо повече от ускорение от 0 до 100.

    Коментиран от #35, #36, #54

  • 34 за гъби съм

    2 1 Отговор
    щото S класата е супер евтина за придобиване и после няма цент подръжка дето да ти създаде неудобство. само колите на ток са скъпи, разбрахме го - доволен ли си :)
  • 35 Функционално неграмотен?

    0 3 Отговор

    До коментар #33 от "уеиожаг":

    95% от случаите към ден днешен, че рече 95 0т 100 автомобила да са електрически. Малко ли ти се струва? Докато стигнат 10% продажби, технологиите ще позволяват вече 99% замяна на ДВГ. Ще останат 1% които искат нещо да им бръмчи и реве много, независимо дали върви.

    Коментиран от #40

  • 36 Не видях отговор на КОНКРЕТЕН въпрос

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "уеиожаг":

    "Каква според тебе ще е причината електромобилите да последват съдбата на дирижаблите, освен това, че ги мразиш и мислиш, че и останалите го правят?" Знам че "конкретика" е мръсна дума за тебе, ама...

    Коментиран от #39

  • 37 Вагабонто

    3 0 Отговор
    Аз пък съм изключил подобни возила от листа с покупките поради риск от фалит!
  • 38 Ицо

    1 2 Отговор
    Много як цитат:
    Публикувано във факти.бг:

    Това е пренебрежимо малко в сравнение със сходни акции заради риск от пожар, но в Audi явно са притеснени от зачестяващите случаи на пламнали електромобили, чието гасене се оказва истинско предизвикателство за огнеборците.

    Тоест излиза, че в Audi мислят първо за огнеборците, а след това за другите.
    Много мило от тяхна страна.
  • 39 wertdfg

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Не видях отговор на КОНКРЕТЕН въпрос":

    О, извинете, не знаех, че сме на изпит, г-н. Професор. Конкретният отговор на конкретния въпрос е, че електричикиите споделят съдбата на дирижаблите (в това число и цепелините!), защото и двете технологии са непрактични, скъпи (дори ти отвори дума колко струвал полет на дирижабъл от Европа до САЩ), а явно страдат и от тенденция за самозапалзане. Ирония е, че нафтовите кошници горят по-трудно, по-евтини са, а практичността им в ежедневието не подлежи на съмнение. Е, г-н. Конкретика, доволен ли сте от конкертния отговор или за пореден път ще ни обясните колко са практични, евтини и незапалими електричикиите?

    Коментиран от #43

  • 40 жоагэп

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Функционално неграмотен?":

    А, моля, моля, това за 95-те % приложимост на електротехнологията е твое твърдение. Не е мой проблем, че функционалната ти грамотност не ти позволява да вденеш, че го иронизирах, т.е. изобщо не съм съгласен с тази оценка. Като ти разправям, че ти е оперирано обстрактното мислене и си детайлист не се шегувам. Вземи си разшири малко хоризонтите на "чукване в Гугъл".
  • 41 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Да се върнем на аналогията":

    Глухия клон са електричките-за 120 г само развитие е застой има при тях,двг се усъвършенства всекидневно а прехвалените ти електрокари не мърдат от 0...

    Коментиран от #42

  • 42 Хитлер

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Хайл":

    Не мърдат от новата казваш? Ще ми припомниш ли колко беше пробегът с едно зареждане преди три години на автомобил различен от Тесла? Ще ми припомниш ли за колко време се зареждаха електромобилите за пробег от 100 километра тогава? Само за три години, и пробегът се вдигна двойно и тройно, времето за зареждане спадна на половина. Застани на една бензиностанция и погледни за колко пари зареждат повечето шофьори. Зареждат за 20-30 лв, които им стигат за седмицата. Зареждането отнема 5-10 минути за пробег 100-150 километра. Тесла вече зарежда за 10 минути пробег от 250 км., Който по техните дърварски цени за бързо зареждане, струва по-малко от 20 лв. Ако имаш най-обикновен контакт на двора или в гаража, ще ти се наложи на всеки две седмици, да отделиш една минута за включване вечер и сутринта една минута за изключване на зарядното, като пробегът за 250 км ще ти струва 6 лв. Сещаш ли се какво ще е развитието след още 3 години? Още догодина излиза Порше тайкан, който ще се зарежда още по-бързо.
  • 43 Непрактични и скъпи

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "wertdfg":

    "защото и двете технологии са непрактични, скъпи (дори ти отвори дума колко струвал полет на дирижабъл от Европа до САЩ)" още при излизането на Тесла модел 3, едни ентусиасти изминаха 4600 км за 50 часа, което им струваше под сто долара за зареждане най-скъпите места supercharger-ите. Тогава tesla модел 3 зареждаше 2,5 пъти по-бавно, отколкото сега. Ще ми кажеш ли колко по-практично и евтино щеше да ти е с твоя личен автомобил? за колко време щеше да стигнеш и колко щеше да ти струва, при ограничение на скоростта 110 километра в час. знам че за тебе това са технически подробности няма да ми отговориш. по-важното е да се говори че е скъпо и непрактично, независимо дали това отговаря на истината. Да не би практичността на ДВГ, да се изразява в това, че за всяко отиване и връщане на такова разстояние, трябва да отделиш половин ден за смяна на масло? Благодаря, не се нуждая от такава практичност.

    Коментиран от #48

  • 44 Статистика

    2 1 Отговор
    "а явно страдат и от тенденция за самозапалзане."

    Статистиката сочи, че автомобилите на Тесла се палят 10 пъти по-рядко, отколкото автомобилите с ДВГ, за изминат километър. Това че по принцип са по-безопасни го знае и малко дете. Дотук три на нула.

    Коментиран от #46, #50

  • 45 Глас от панелката

    2 1 Отговор
    Карайте си 20 годишните трошки, търсете в мобилето "нещо по-ново" на 15 години, и не коментирайте новите коли, които ще можете да ги покарате най-рано след 10-12 години.
  • 46 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Статистика":

    Чакай и аз да се намеся, че започна да попрекаляваш вече с измислиците и лъжите. Я дай тази статистика да видим как Тесла се палят 10 по-малко за изминат километър от колите с ДВГ В ТЕХНИЯ КЛАС И ГОДИНА НА ПРОИЗВОДСТВО! А за измишльотината, че масло се сменяло за половин ден, изобщо няма да коментираме, да не излезе, че не си го писал пак ти.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 546щкт

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Непрактични и скъпи":

    Вземи тури в уравнението цената на придобиване и пак да говорим за цени и разходи. Електричките са поне 2 пъти по-скъпи от бензиновите им аналози. Виж Фоскваген Ъп, Хюндай Кона, Рено Зои/Клио. При Тесла няма как да се направи коректно сравнение, защото всеки ще избира да я сравнява с различен автомобил затова стига ни обяснява за нейните разходи, хеле пък експлоатационни такива.

    Коментиран от #56

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 234ш

    3 0 Отговор

    До коментар #44 от "Статистика":

    Статистиката е като меката пиш..а и дребните суми - всеки може да извади такава, така че този резултат си го носете там на сбирките на тесларастите. О, извинете - вие нямате Тесли! Обаче сте чували, пардон гледали в Ютюб, че са много хубави, много вървят и не горят, нали?
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Статистик

    3 0 Отговор

    До коментар #51 от "за гъби съм":

    Средностатистически изглеждаш средно умна, но само средностатистически.

    Коментиран от #53

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Е, колко да са скъпи

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "уеиожаг":

    "поне два пъти пъти по-скъпа за първоначално придобиване, но за сметка на това с повече наудобства за използване в ежедневието. Обаче иначе вози евтино и еко, нали? Вземете се скрийте някъде и се върнете да се хвалите като ви порасне технологията достатъчно, че да е по-добра в нещо повече от ускорение от 0 до 100."

    Като споменаваш ускорение и цена в едно и също мнение, иди погледни клипа за сравнение на Тесла audi и BMW от миналата седмица. Теслата беше най-бърза, но за сметка на това НАЙ-ЕВТИНАТА ОТ ТРИТЕ. Доооста по-евтина. Пък ти ако искаш я сравни с цената на жигулка с газ, за да изпъкнат предимствата на ДВГ.
  • 55 Алеко К

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "за гъби съм":

    Типичен байганьовец си ти, много умен, но беден, ръководен от принципа “ти акъл не ми давай, пари ми дай”
  • 56 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "546щкт":

    Вие тук всички сравнявате грешно,пичове! Сравнявате ел.колите на Хюндай,Фолксваген и Рено с бензиновите такива! Не се ли усещате,че те тошно това ви дават,за да изберете бензиновата! И трите марки произвеждат бензинови коли и те от тях печелят,естествено че ел.колите им не са изгодни! Те не искат да ви продават ел.коли,те не печелят от тях! Тесла произвежда единствено ел.коли и те са заинтересовани да продават,за разлика от тези три марки. Сравни Тесла с друга такава кола,цена и характеристики и пак кажи дали не е изгодна! Писал съм вече в други статии,да не пиша пак как да сметнете!

    Коментиран от #57, #59

  • 57 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Значи за световната електрификация ще чакаме Тесла да направи няколко милиарда автомобила, нали? Така кажи, тъкмо след 1000 години ще смогнат да заменят всички коли с ДВГ. И викаш ние сме комунисти и държим на монопола и диктатурата?

    Коментиран от #58

  • 58 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Антиелектрика":

    Не,Тесла не може да направи всички,разбира се! Не казвам,че Тесла са единствени,но за момемента са най-добрите ел.коли,за сега! Между другото ,пишехме преди за водородните коли и водорода! Вчера в Осло експлоадира една водородна станция,всички водородни станции днес са затворени докато се изясни и Тойота и Хюндай спират от днес продажбите на водородни коли! Експлозията е била много силна,загинали няма,но станцията е отдалечена от жилищния район! Така,че водорода е доста по-опасен!

    Коментиран от #61

  • 59 l;kj

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Абе да няма нещо в норвежката вода, от което се затъпява? Да повторя - няма как да сравняваш Тесла с модел на друг производител, защото няма как да определелиш критерии, по които да избереш бензиновия/дизеловия ѝ аналог. Един ще обяснява, че трябва да се търси кола със същото ускорение, втори ще каже, че трябва да е със същия пробег, трети ще каже, че трябва да има автопилот, четвърти ще иска седалките да са еднакво широки, пети ще иска същото качество (каквото и да означава това!) и т.н. и т.н. Затова твърдението, че Тесла е по-евтина или по-скъпа си е чисто и просто спекулация и лично виждане. Айде малко да мислим, като се правим на статистици, а?

    Коментиран от #60

  • 60 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "l;kj":

    Ами да бе човек,мисли! За какъв чеп Фолксваген ще ти продава ел.кола,като тя печели от бензиновата? Те нямат техници да оправят ел.коли,не искат да продават ел.коли,как да ти я продадат евтино? Смяташ Тесла с кола с такова ускорение и т.н.! Добре взимаш БМВ 3 серия и Модел 3,конкуренти са! По 85 хил.лв.са,смяташ си разходите за 200 хил.км.Това ти е 25 хил.км. на година за 8 години! Смятай,какво ще излезе! Едната е ел.кола,така че смяташ ток,другата е бензинова,смяташ бензин!

    Коментиран от #74

  • 61 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "гост":

    Хм, интересно защо след като се самозапалват безпричинно и се взривяват Тесли, никой не ги спира? Значи викаш няма загинали, но е много по-опасно от литиево-йонните батерии, от които има загинали? Мдаа, наистина не ти е лесно.

    Коментиран от #62

  • 62 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Антиелектрика":

    Не се заяждам с теб,давам ти информация,ако ти е интересна! Да останем на добрия тон! Повечето Тесли които са се запалили,са след катастрофа! И процента е много по-малък! Водородните станции в Норвегия,не са чак толкова много,така че процента е висок! Експлозията е била силна,на станцията няма човек който работи и никой не е зареждал,но хората които са карали по-пътя който е малко отстрани,са усетили страхотна вълна,която е ударила! Ако е била в по-гъсто населено място,не ми се мисли!

    Коментиран от #63

  • 63 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "гост":

    И как ги смяташ тези проценти, след като дори не знаеш за причината за експлозията? Та ти дори не разбираш, че това са зарядни станции за електрички, но вместо литиево-йонна батерия имат водородна клетка за акумулатор.

    Коментиран от #64

  • 64 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Антиелектрика":

    Запознат съм с това,доста добре! Не е ел.станция! Водородна станция,пълниш с водород! Колата е с водородна клетка,която проивежда ток към малък акумулатор и върви на ток,след това само изсипваш водата! Така работят! Но станцията е водородна! Но за разлика от ел.кола,цената на водорода излиза колкото на бензинова кола,а на ел.кола 5 пъти по-малко! Не се търсят водородните!

    Коментиран от #65

  • 65 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "гост":

    Естествено, че водородът е по-скъп, но нали цялата врява беше за екология? Кое е екологичното в литиево-йонните батерии?

    Коментиран от #66, #68

  • 66 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "Антиелектрика":

    Напълно екологично е да вървиш пеш! Батерията не е,но след около 50 хил.км.ел.колата замърсява по-малко от бензинова! Естествено,важно е как се произевжда тока! Но и замърсяването е по-малко и изместено извън градовете,така че гъсто населените места остават с по-чист въздух!

    Коментиран от #67

  • 67 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "гост":

    А като се самозапали случайно и отдели десетките килограми флуорни токсини, много еко ли ще е?

    Коментиран от #70

  • 68 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Антиелектрика":

    Също и как се доставя водорода? С цистерни! Които вървят на...? Разбиват асфалта и замърсяват с гориво! Как се пренася тока? По мрежата!

    Коментиран от #69

  • 69 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "гост":

    Какви цистерни, като водород може да се добие навсякъде, където има ток и вода? Това да не ти е нефт?

    Коментиран от #76

  • 70 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Антиелектрика":

    Не ,не е! Но не се палят толкова често! За сега Модел С се палят най-много,но като процент също не е много! Колко ел.коли са вече в света? За ел.колите винаги се пише като се запалят! Колко си прочел вече? Да опасност има,но процента е малък! По-вероятно е да катастрофираш в БГ с кола(не пожелавам на никой),от колкото да ти се запали Тесла,но никой не е спрял да кара

    Коментиран от #71

  • 71 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #70 от "гост":

    Кой ти каза, че се пише винаги като се самозапали електричка? Я покажи къде писаха, че миналия месец пак се е самозапалила Тесла в Чикаго? А къде прочете да се отрази в медиите тук, че има самозапалили се Нисан Лийф? Просто литиево-йонните батерии стават за лаптопи и телефони, но за коли са твърде опасни.

    Коментиран от #72, #73

  • 72 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Антиелектрика":

    Водорода се транспортира,не се произвежда на място!
  • 73 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Антиелектрика":

    Анти,айде лека! Отивам да почивам! Хубаво,че пак пописахме! Лека!
  • 74 hjkl

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "гост":

    И по какво точно определи, че Модел 3 трябва да се сравнява с БМВ 3, а не с Шкода Октавия например?

    Коментиран от #75

  • 75 Логика та дрънка

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "hjkl":

    Ами по същата логика, по която BMW 3 не се сравнява с SKODA Октавия, независимо че ползват едно и също гориво.

    Коментиран от #78

  • 76 Водородът е едно недоносче

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Антиелектрика":

    И за какво ще превръщаш енергията във водород, вместо да я съхраниш за ползване по-късно в батерия? Водородът не става за дългосрочно съхранение на енергия. Пилеенето на енергия по никакъв начин не може да бъде свързано с екологията, особено с настоящия микс в електрическата мрежа. Ако греша, поправи ме. След сто и няколко години, когато електрическата енергия е 100% чиста и безплатна, може да има някакъв смисъл от водорода.

    Коментиран от #77

  • 77 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Водородът е едно недоносче":

    Колко пъти да го дъвчем това? Никой не може да контролира слънцегреенето или духането на вятъра и за това тези огромни разлики в пиковете, може да се ползва за това. А да кажеш, че няма екология във водорода, а има екология в мръсните батерии, е пълна нелепица!

    Коментиран от #80

  • 78 иешжг

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Логика та дрънка":

    Добре, де, просвети нас неуките за тази мистична логика. С нетърпение очаквам да споменеш например нещо за "премиум"...

    Коментиран от #79

  • 79 Логика та дрънка

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "иешжг":

    Класовете автомобили не съм ги измислил аз, за да се налага да ти ги обяснявам. Ходи да спориш с тези които са ги измислили.

    Коментиран от #86

  • 80 Поправи ме ако греша

    0 1 Отговор

    До коментар #77 от "Антиелектрика":

    1. Недостиг или излишък има от чиста възобновяема безплатна енергия?
    2. Дори да има излишък, кое е по екологично, да съхраним за повторно използване само под 30% от него във вид на водород плюс още загуби по електропреносната система или да използваме над 94% от първоначално придобитата енергия чрез използване на батерии и инвертори на мястото на производство, включително във всеки дом.

    3. За коя от двете технологии вече има печеливш бизнес модел за всички страни, което е задължително условие за масовото му прилагане?

    4. Най-важното, кое според тебе е по-важно за потребителя? Портфейла или екологията?

    Коментиран от #81, #82

  • 81 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #80 от "Поправи ме ако греша":

    Къде ще я съхраниш тази енергия, в джоба си ли? Нали ти разправяше, че имало моменти с огромни излишъци на електроенергия? Нали идеята на миксерите беше уж екология, а сега не било важно това, а само евтинийката, така ли?

    Коментиран от #83

  • 82 гость

    2 0 Отговор

    До коментар #80 от "Поправи ме ако греша":

    Няма безплатен обяд, няма напълно безплатна енергия. Дори на слънце не можеш да се печеш напълно безплатно, трябват ти плажно масло, бански и джапанки, че и велосипед за да отидеш до плажа и някой трябва да върти педалите.
  • 83 Аз вече съм дал два възможни отговора

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Антиелектрика":

    Хайде сега дай и ти! Излишната енергия може да се съхранява децентралзирано директно в електромобила, може и директно по домовете. Кое от двете е възможно с водородната технология?

    Коментиран от #84

  • 84 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "Аз вече съм дал два възможни отговора":

    Може ли? И как става това - ще обявим за национален празник слънчевите дни зимата, че да си заредим електромобилите ли? Или ще дебнем прогнозата за времето и ще чакаме вятъра, че да бягаме до първия контакт? Или може би е много еко да направим до всеки фотоволтаик и вятърна турбина по една 200 тонна батерия?

    Коментиран от #85

  • 85 Аз отговорих, но ти още не си

    1 2 Отговор

    До коментар #84 от "Антиелектрика":

    Домашните батерии в 100% от времето са свързани към електропреносната мрежа. Автомобилите се ползват максимум 5% от времето, а в 95% също могат да бъдат свързани към електропреносната мрежа. Сега е ред ти да отговориш как това ще стане с водорода и какъв процент от енергията ще се съхрани за повторно ползване? При батериите този процент е 94%.

    Коментиран от #87

  • 86 уеаояжъ

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "Логика та дрънка":

    Като не си измислил класовете и не ги разбираш, защо се усланяш на тях и ги цитираш? Аз имам няколко възможни отговора защо, но не възпитано да ги напиша.

    Коментиран от #88

  • 87 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #85 от "Аз отговорих, но ти още не си":

    И как си го представяш да бъдат свързани милиони автомобили в един град като София? Нали видя, че няма такива задължителни места в жилищните сгради? Как си представяш точно в час пик да се свържат всички към мрежата, защото точно тогава е решило да се покаже слънцето зимата? Водородът може да се добива по всяко време, когато има излишък. Но не в това е въпроса, а в екологията, където батериите са пълен провал и започнат ли масово електричките да се карат от ганьовци, ела гледай какво ще стане.

    Коментиран от #92

  • 88 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "уеаояжъ":

    И защо не се сравнява с БМВ 3 серия?

    Коментиран от #89

  • 89 etfhgjk

    0 0 Отговор

    До коментар #88 от "гост":

    По-правилният въпрос е защо да не се сравнява с Шкодата.

    Коментиран от #90, #91

  • 90 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "etfhgjk":

    Управлението е рецизно,както е при БМВ! Тесла е правена като конкурент на БМВ и управление и динамика са също така! Но добре,колко струва една Шкода Октавия нова Л и К 1,8 ТСИ?Каква е цената,макар че не са конкуренти,но каква е цената?
  • 91 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #89 от "etfhgjk":

    Намерих я,2.0 ТСИ без допълнителни екстри 60 хил.лв! Гориво за 200 хил.км.- 20 хил.литра по 2.50 лв излиза 50 хил.лв! 50 за гориво+60 за колата е 110 хил.лв След 100 хил.км. нямаш гаранция на колата! Теслата е 85 хил.лв,ако си зареждаш в къщи цената ще е 4-5 хил.лв ток! Гаранция на батерия и мотор е 192 хил.км. и 8 години! Обща цена 90 хил.лв.! Сервизите на Шкодата все още не съм ги сметнал,можеш да си ги сметнеш! И така сравняваме Тесла Модел 3 с Шкода Октавия!

    Коментиран от #93

  • 92 Бързаш да спориш без да смяташ

    0 0 Отговор

    До коментар #87 от "Антиелектрика":

    Объркал си сезоните. Връх производство през зимата трудно може да има, защото точно тогава е отоплителният сезон и при по-ниска цена за съответния час, автоматично ще се включи отоплението на по-висока мощност и ще балансира мрежата. Проблемите със свръхпроизводството от слънце обикновено са пролетно и есенно време когато няма нужда от отопление и охлаждане. Тогава само един милион домакинства да имат домашни батерии за съхранение на енергия с капацитет 20 киловатчаса ще имат сумарен капацитет 20 гигаватчаса, който може да поеме цялата мощност на АЕЦ Козлодуй за 10 часа. Е па колко да е това свръхпроизводство? Още един милион автомобила паркирани, могат да поемат мощност на 10 атомни централи. Забележи че този път говоря за мощност 20 гигавата, енергията която могат да съхранят е 100 гигаватчаса. Това е и теоретично и практически невъзможно с водород. Да не говорим че, от усвоени 100 гигаватчаса, в най-добрия случай ще те върнат в мрежата под 30ГВч. Които могат да съхраняват до 10 дни, когато водородът ще е напуснал резервоарите дори без да го ползваш.

    Коментиран от #94

  • 93 Илон Мъск

    1 0 Отговор

    До коментар #91 от "гост":

    гост, ти лъжеш повече и от мене, аз ако пусна в БГ Тесла за 85 хиляди лева с ДДС ще съм пръв на опашката да си я купя за себе си.

    Коментиран от #95, #96

  • 94 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "Бързаш да спориш без да смяташ":

    Нищо не съм объркал. Точно защото зимата няма свръхпроизводство ти дадох примера. Та пак да попитам - Публикувано във факти.бг: "И как си го представяш да бъдат свързани милиони автомобили в един град като София? Нали видя, че няма такива задължителни места в жилищните сгради? Как си представяш точно в час пик да се свържат всички към мрежата, защото точно тогава е решило да се покаже слънцето зимата?"

    Коментиран от #99

  • 95 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #93 от "Илон Мъск":

    Нареждай се пич,няма да сбъркаш! Но знаеш,че в БГ няма магазин и сервиз,за това трябва да се купи от Франция! Ето ти страницата!

    https://www.tesla.com/fr_FR/model3/design#battery
  • 96 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #93 от "Илон Мъск":

    Излъгал ли съм те?

    Коментиран от #97

  • 97 прост

    1 0 Отговор

    До коментар #96 от "гост":

    Най евтината Тесла във Франция е 100 хиляди лева с ДДС, дали лъжеш или просто не се придържаш към фактите - ти кажи

    Коментиран от #98

  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 Продължаваш да спориш без да смяташ

    0 0 Отговор

    До коментар #94 от "Антиелектрика":

    Тези милиони електромобили, КОГАТО Ги има вече, бъди сигурен, че ще има и къде да зареждат. Пазарът не търпи празни ниши. Ако няма стотици хиляди маломощни зарядни, ще има хиляди мощни зарядни с мощност по 400киловата, които по подразбиране ползват буферни батерии. И в двата случая ще могат да поемат десетки ГИГАВАТА МОЩНОСТ за часове, без да броим домашните батерии. През зимата и лятото НЯМА свръхпроизводство, така че въпросът ти е безсмислен. Дори да има, имаме ПАВЕЦ. Решения има безброй, ИЗЛИШНА БЕЗПЛАТНА ЕНЕРГИЯ НЯМА ЗАСЕГА!

    Коментиран от #100

  • 100 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "Продължаваш да спориш без да смяташ":

    Да бе, колкото стигат паркоместата, толкова ще има и зарядни. Що се касае до бързите зарядни станции, то пак опираме до 200 тонна батерия - много еко, няма що.
  • 101 Пак пренебрегваш цифрите

    1 0 Отговор
    Само на паркинга на the mall, има близо 3000 паркоместа, които оборудвани с бързи зарядни станции, могат да поемат 30 процента от произвежданата в момента енергия от всички електроцентрали заедно. А това е един-единствен паркинг и то закрит паркинг. Смяташ ли че е в час пик всички открити и закрити паркинги са абсолютно празни? Ако имаш някакви съмнения ходи да провериш. Мислиш ли че в час пик никой не зарежда по бензиностанциите? И на това може да обърнеш внимание. Производството на батерии е много по-чисто, отколкото производството на ток от въглищни централи. Колкото повече батерии има, толкова по-малко въглищни централи ще работят, което пък изчиства въглеродния отпечатък на батериите. Бактериите ще стават все по-чисти и все по-чисти.

    Коментиран от #102

  • 102 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #101 от "Пак пренебрегваш цифрите":

    А ти защо си мислиш, че всички работят в МОЛ-овете и имат време да висят там по 5-6 часа? Нещо фантазията ти е доста развинтена и май не живееш в реалния свят.
  • 103 Чети между редовете, не буквално

    0 0 Отговор
    Можех да ти дам и друг пример, но исках да осъзнаеш потенциала на батериите и зарядните. Щом паркингът на един-единствен мол, оборудван с бързи зарядни станции може да поеме мощността на един атомен реактор, представи си потенциала дори само на закритите паркинги в цяла България. Казваш че няма паркоместа, но само в синя и зелена зона в София има около 30 хиляди общински паркоместа, които също могат да се оборудват със зарядни станции. Само в София има минимум 500 хиляди регламентирани паркоместа. Не ми обяснявай че от години не си стъпвал на паркинг и паркираш само по тротоарите и градинките. Само за последното денонощие, колко пъти паркира на паркинг поне за 20 минути? Питам сериозно и очаквам отговор.

    Коментиран от #104, #105

  • 104 гозд

    0 0 Отговор

    До коментар #103 от "Чети между редовете, не буквално":

    Провежда се един процес наречен зарибяване. Когато се навъдят много електричари правителствата ще спрат субсидиите за тока и тогава тесларастите ще разберат кон боб яде ли.

    Коментиран от #106

  • 105 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #103 от "Чети между редовете, не буквално":

    Точно защото знам какво е положението, ти обяснявам, че няма места дори и в синята и зелената зона. Ти от кога не си паркирал из София?

    Коментиран от #107

  • 106 П(р)озд

    0 0 Отговор

    До коментар #104 от "гозд":

    Все още ли има такива, които очаквате българското правителство да направи нещо за вас? Тази година цената на тока за регулирания пазар се вдигна над 20%, бензин на електромобили. Обещават през следващите една-две години да го вдигат с по толкова, за да стигне реалните си цени. Освен това, се взе решение, до края на тази година да се определи крайна дата на която да се премине към 100% либерализиран пазар и всички да купуваме тока си на пазарни цени, както си купуваме доматите. През лятото токът ще е евтин аз през зимата скъп, точно както доматите. Някой ако иска по-чист или по евтин ток, ще може да си го произвежда точно както доматите. ако произвеждат повече ще може да си го продава, точно както доматите. За какви субсидии говориш в такъв случай? Още днес в България, можеш да си зареждаш електромобила на цени от 12 стотинки на нощна тарифа, но можеш да зареждаш и над левче за киловатчас на бързи зарядни станции. Въпрос на ИЗБОРИ, които ти правиш, а не правителството. ТЕЗИ твои ИЗБОРИ определят кои зарядни станции ще се развиват в бъдеще и на какви цени, а не изборите за правителство.
  • 107 Разбери се със себе си най-после

    0 0 Отговор

    До коментар #105 от "Антиелектрика":

    Последно какво няма? Паркоместа или свободни паркоместа? След като има толкова много паркоместа и всички са заети, какъв би бил проблемът със съхранението на излишната слънчева енергия при свръхпроизводство? Зарядните станции за електромобили, ще решат и проблемът за паркирането им на собствениците си, нос ще задълбочат проблема на собствениците на ДВГ. Ако ще паркираш в центъра на София в синя зона, много по-логично е, да паркираш на зарядна станция, която със своята мощност от 5 киловата, при двойна надценка на тока - 40 стотинки за киловатчас, ще ти струва два лв на час, но ще можеш да стоиш неограничено време, докато ти се зареди автомобила. Хем полезно хем приятно. Решаваш два проблема наведнъж. Ето ти още един стимул за преминаване на електромобили, от който всички, с изключение на собствениците на ДВГ печелят, без да се бърка в джоба на данъкоплатеца.

    Коментиран от #108

  • 108 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #107 от "Разбери се със себе си най-после":

    Ти май изобщо не вдяваш какво ти обяснявам?! Какви зарядни станции, какви пет лева, какви паркоместа? В коя реалност изобщо живееш?

    Коментиран от #109

  • 109 Нали щяхме да видим градивен диалог

    0 0 Отговор

    До коментар #108 от "Антиелектрика":

    А ти пак почваш с обидите! Очевидно не разбирам какво твърдиш. Кажи го в прав текст! Нека кажа какво разбрах аз. "И как си го представяш да БЪДАТ СВЪРЗАНИ милиони автомобили в един град като София? Нали видя, че НЯМА такива задължителни МЕСТА в жилищните сгради?" " Къде ще я съхраниш тази енергия, в джоба си ли? Нали ти разправяше, че имало моменти с огромни излишъци на електроенергия?" На кой от въпросите не получи отговор? Очевидно само в София могат да бъдат свързани към мрежата стотици хиляди автомобили на обществени паркоместа. С какво съхранението на електроенергията във вид на водород превъзхожда съхранението в батерии? Очевидно съм глупав и не се сещам за нито една смислена РЕАЛНА причина в моята реалност. Сподели някоя причина от твоята реалност? Къде в София смяташ да се съхранява всичкия този водород и как ще се използва?