Last news in Fakti

11 Юни, 2019 12:01, обновена 11 Юни, 2019 14:42 62 119 111

Защо новите коли са еднодневки?

  • автомобили-
  • нови-
  • ресурс
Защо новите коли са еднодневки? - 1

Отговорът на този въпрос е ясен, без да е упоменат някъде изрично. Автомобилните производители правят коли, които да не издържат много повече от гаранцията, за да могат да печелят, както от покупката на нови автомобили, така и от скъпите ремонтни дейности. Липсата на надеждност в основните възли и агрегати на автомобилите е напълно умишлена и се прави от производителите посредством няколко основни трика.

Така например, лекосплавните и ефективни нови двигателни блокове, които тежат значително по-малко, разполагат с отлична геометрия на цилиндрите и имат минимални топлинни деформации, на практика са направени така, че се износват много по-бързо. Това е описано в гаранцията, но така, че да не може да се прочете от всеки.

При обстоен преглед на гаранционните условия на един автомобил става ясно, че ресурсът на повечето нови двигатели е не много повече от 200 000 километра. Освен проблема с блока, нарочен друг такъв е този с регулирането на клапаните. Отказвайки се от монтаж на хидрокомпенсатори, клапаните трябва да се регулират след пробег от около 100 000 километра.

Производителите обаче не казват, че за реглаж на клапаните в повечето съвременни двигатели се налага разглобяването на половината мотор и свалянето на разпределителния вал, което естествено не е никак евтино. Подобни хитринки и "капани", залагани от автопроизводителите има и в електрониката на колата, в елементи от окачването, в скоростната кутия и естествено - по детайли от каросерията.

Ако всички тези, нарочно интегрирани "капани" бъдат премахнати, то ресурсът на колата ще е значително по-голям, а ремонтите ще станат доста по-евтини. Но главното - автомобилът ще престане да бъде еднодневка.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 169 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Йосип Броз Тито

    298 7 Отговор
    То се знае, че всичко е за ПАРИ...

    Коментиран от #2, #77

  • 2 Караиванов

    348 6 Отговор

    До коментар #1 от "Йосип Броз Тито":

    Знае се ама малко журналисти го каезват. Евала на автора!

    Коментиран от #30

  • 3 Batushka

    73 119 Отговор
    Обаче идват коли с електродвигатели....хахах

    Коментиран от #5, #20, #107

  • 4 Прост

    40 135 Отговор
    Покажете ми кой нов двигател не е с хидравлични повдигачи. Поредните безпочвени размишления

    Коментиран от #11, #12, #59

  • 5 SAAB

    192 20 Отговор

    До коментар #3 от "Batushka":

    E .... и ? Когато свърши капацитета на заряд и се наложи подмана на батериите се озъбваш от цената им !

    Коментиран от #19, #70

  • 6 аяоаояа

    103 136 Отговор
    Автора се е упражнявал като разказва градски легенди. Първо какво се има предвид под нови коли? 1-2-5-10-20г.? Второ аз съм таксиметров шофьор във фирмата има над 100 коли. Много от тях са на по 7-800 000км. и никога не съм чул на някоя от колите във фирмата да са ходили за регулиране на клапаните. А тука е писано, че това се случвало на всеки 100 000км.?? Не само това, не съм чувал някой от пазнати, приятели, близки да е ходил да му регулират клапаните. Аз като човек от 25г. в занаята, мога да кажа че всяка по-нова кола е по-добра от по-старите, преди 20г. на 6 месеца сменяхме окачване, сега караме по 3-4 години без проблеми.

    Коментиран от #8, #16, #17, #18, #35, #52, #80

  • 7 мислещ

    93 20 Отговор
    200 хиляди, и то с една смяна на турбото на 100 000, дето струва колкото основен ремонт на нормален двигател.
    Никога не бих се набутал с такова извращение, освен ако не ми го продадат ново за 10 хиляди.
  • 8 мислещ

    85 7 Отговор

    До коментар #6 от "аяоаояа":

    Само че това не са малолитражки с турбо, нали? Не са TSI, Ecoboost и други подобни шитни...

    Коментиран от #9

  • 9 ДаТойВизира

    53 5 Отговор

    До коментар #8 от "мислещ":

    Точно така, той визира нормални марки, които гонят имидж, а не дребни и бързи печалби. Та тези марки, не слагат толкова "хитринки" и глупости. Ти да си видял таксиметрови шофьори да купуват подобни двигатели - дето на чертеж е ясно, че няма ресурс в него ?

    Коментиран от #75

  • 10 сектант

    66 45 Отговор
    елате да видите служебната дачия логанисимо от 2013та на 600 000 км и ще си говориме

    Коментиран от #101

  • 11 фффф

    74 3 Отговор

    До коментар #4 от "Прост":

    Ами всичките дето са с VVT нямат хидравлично регулиране
  • 12 гост

    55 8 Отговор

    До коментар #4 от "Прост":

    А хидравличните повдигачи са вечни и никога не се развалят ?? А виждал ли си цените им и това , че за повечето нови автомобили са само комплект !! Тоест и един да се развали , трябва да платиш за 16 минимум ??

    Коментиран от #14

  • 13 фффф

    103 21 Отговор
    Аз затова карам последния мотор от 2008 на бранда с хидравлично регулиране на клапаните, без турбина, без директно впръскване. Газифициране със адаптивен инжекцион и си ти. Харчи малко, работи тихо, поддръжката е евтина, не отделя твърди частици като всичките с директно впръскване, не отделя азотни окиси като всичките турбинирани шитни. Спестявам на година 500-700 лева спрямо дизелов аналог само от горивото. Маслото ми е 10/40, нов съединител комплект е 280 лева. Акумулатора ми е 54 ампера без разните там гелове заради старт-стоп система. Проста кола за прости хора.

    Коментиран от #37

  • 14 фффф

    54 9 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Хидравличните повдигачи ти позволяват да караш на газ без да правиш реглаж на 20-30 000 км. Само от икономията на гориво за 20 000 км мога да сменя комплект повдигачи. Моите са на 160 000 оригинални. Сещай се колко гориво/пари са спестени
  • 15 ДЪСТЪР

    50 35 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Карах Дъстър 2019 бензин-фабрично ГАЗ. Ръка на сърцето , колата надмина очакванията ми . Фарове за мъгла , автоматични фарове , дневни ЛЕД, автоматични чистачки , круиз контрол, и много други глезотии. Колата явно има някакво електрическо усилване на съеденителя и на волана и се кара много лесно . Към 150 км/ч вече се напрегнах малко , но до там беше супер. Минава без проблем пред бабуни и дупки -само с предно е . Разход на гориво около 8.5 , цена ми казаха около 28 хил .лв . Дали бих си купил такава...Бих си я купил
  • 16 ПО ПРИНЦИП ТАКСИТАТА СА ЕЛЕМЕНТАРНИ КОЛИ

    47 5 Отговор

    До коментар #6 от "аяоаояа":

    И ЗА ТОВА НЯМА КОЙ ЗНАЕ КАКВО ДА СЕ РАЗВАЛЯ.ЕЛЕМЕНТАРНА ПОДДРЪЖКА СЕ ИЗИСКВА И НЕ Е ТРУДНО ДА СЕ ПРИЛАГА.ОТНОСНО ХОДОВАТА ЧАСТ СПОРЕД МЕН ЗАВИСИ ОТ ПЪТЯ И ОТ ШОФЬОРА.СТАРИТЕ КОЛИ СА С ПО-ЗДРАВО ОКАЧВАНЕ.В СТАТИЯТА ПИШЕ ЗАЩО Е ТАКА.
  • 17 гост

    80 5 Отговор

    До коментар #6 от "аяоаояа":

    Автора много точно го е казал ама пак четете между редовете. Той дава пример как зад нещо привидно просто умишлено е заложен скъпоструващ скрит "капан".
  • 18 Митко Илиев

    32 31 Отговор

    До коментар #6 от "аяоаояа":

    Размишленията на един бакшиш, а още повече оценка на статия, писана от пичовете от мобиле, които са карали бая повече нови коли от теб, мен лично не ме вълнува. Какво значело нова кола? Ми нова, от магазина, а не нов внос, както ти с твоя гладък мозък, достатъчен само да кара такси, си мислиш.

    Коментиран от #85

  • 19 гост

    32 57 Отговор

    До коментар #5 от "SAAB":

    Препоръчвам ти преди да плещиш глупости да поразгледаш пазара на електромобили втора ръка , дори в България !!!! Цените естествено са по-високи от петролки на същите години , но има защо и вече има и над 10 годишни и с пробег над 100 000 км !!!! Ако намериш в тях нещо сменено или развалено , освен някой шарнир , ела се обади !!!! Между другото нова батерия за Нисан Лийф или Рено Зое струва под 4 000 долара и може да се вземе и под наем за стотина лева на месец , което е доста по-малко от резервоар бензин или дизел !!!! За Тесла да не говорим !!!!! Опорките си ги запази за дружките "с бензин в кръвта" и мухи в главата !!!!!

    Коментиран от #22, #23, #24, #71, #86, #96

  • 20 Селянин

    56 2 Отговор

    До коментар #3 от "Batushka":

    И....? Те не се чупят ли, няма да ти се налага да оправяш окачване, или няма да има дефекти по електрониката, или единствено ще сменяш батерия, както каза някой по горе...? Всичко вече се прави, за да даваш кеш, все повече и повече...Който не го е разбрал си е негов проблем!
  • 21 Кракра

    44 19 Отговор
    Всъщност причината е съвсем проста.
    Няма никакъв смисъл колите да изкарват по 10-20-30 години без проблеми, защото така или иначе в нормалните държави хората си сменят колата на 6-7-8 години - независимо дали е абсолютно здрава или е пред разпадане.

    Коментиран от #62

  • 22 Истината

    42 9 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Добре, 100-100 и няколко лева на месец за наем на батерия, но в тази цена не са включени разходите за ток, които ще направиш, за да я зареждаш цял месец тази батерия.
    А аз на моята Astra за 120лв пълня резервоара с нафта догоре и минавам 1 000км до следващо зареждане...

    Коментиран от #25

  • 23 Ввв

    31 8 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Карай си тролея и си трай
  • 24 Име

    27 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Лошото е че цените за които говориш, ги няма в България. Аз не знам у нас да се дават батерии за Зое под наем. Даже няма и финансиране от дуржавата за електромобил. Примерно в Германия ти дават 4000 евро за Зое, което си е цената на батерията.
  • 25 Име

    21 2 Отговор

    До коментар #22 от "Истината":

    Колкото повече караш(предимно градско, очевидно, че те за извънградско не са много пригодни) толкова повече има файда, а и си спестяваш допълнително от обслужване на двигателя. Примерно, търговските представители са потенциални кандидати, ама ел.колите са по-скъпи от алтернативнии с ДВГ. У нас малко хора по големите градове имат къщи и могат да си зареждат електромобила, та предполагам че и това е фактор.

    Коментиран от #65

  • 26 Тъжна работа

    49 3 Отговор
    Само пълним природата с боклуци вместо да се правят здрави коли, дето да дерат асфалта по 40-50г. После ще си плащаме гяволука...и е вярно написаното горе, нова Чукода...250хил. макс., а е от прехваления ВАГ! Ми ка да си купиш втора ръка, като след 100 хилки и е таралясник....ми ше ода пеш, ко да прая!

    Коментиран от #33

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 асд

    10 14 Отговор
    Ако нещо при пазарната икономика се търси и е възможно - то се предлага.
    Такива разсъждения от сорта "те" ни го правят на "нас" са доста елементарни.
    До скоро Rover произвеждаха Defender ама хората нещо не се избиваха до го купуват за разлика от паркетниците еднодневки.

    Коментиран от #29, #45

  • 29 Какво твърдиш

    38 2 Отговор

    До коментар #28 от "асд":

    Че автопроизвидителите са направили проучване и мнозинството са искали коли с нисък ресурс? Аз мисля че е обратното - хората и да не искат, купуват това, което им се предлага, а то им се предлага така, защото е по-изгодно за автопроизводителите.

    Коментиран от #34

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 123

    29 40 Отговор
    Айде пак някакви глупави статии. Новите коли били еднодневки. Кой го каза - комплексарите с 20-30 годишни каруци ли? Да, автомобилите са сметнати така, че да не правят много проблеми в срока на гаранцията. Ама и преди 20 години пак беше така. Но..., в момента производителите дават между 5 и 7 години гаранция, а преди 20 години даваха най-много 2 години. Правете си сметката колко по-здрави са старите автомобили. Че са по елементарни за поддържка съм съгласен, респективно по-евтини, но за удобство, комфрорт, системи за сигурност и глезотии. Да сравняваш който и да е модел от 1995 с модел от 2019 година е все едно да сравняваш каруца с една конска сила и Голф 2 от 1990 г. Спор няма - каруцата е по-евтина за поддръжка и почти няма какво да се счупи + екстрата, че може да се кара на алтернативно гориво - сено, по-евтино и от газта.

    Коментиран от #95

  • 32 Ивайло

    46 3 Отговор
    И едно време като не бяха еднодневки, ами бяха наистина здрави и истински коли, какво??? Да не би да са работили все на загуба тогава??? То ако е било така, да са фалирали масово големите имена!!! Нали затова като купуваш кола от дадена марка, примерно Мерцедес, БМВ или АУДИ, същите имаха авторитет на здрави коли ЕДНО ВРЕМЕ, а сега плюха на това и разчитат само на старите лаври!!! Жалко!!! А хората искат точно здрава кола, от която да са доволни и да препоръчат на потенциални нови клиенти и така е правилно по принцип!!! Затова ше си търкаляме старо, но запазено и без главоболия!!!
  • 33 123

    22 18 Отговор

    До коментар #26 от "Тъжна работа":

    Наистина тъжна работа. Не, че съм голям фен на ВАГ, ама като почнете да пишете глупости, направо дразните хората. На 100 000 съм карал няколко вагови автомобили и са като нови до около 200 000. Сам масла и филтри. Вероятно и след това, ама няма как за знам. За да кажеш, че на 100 000 ВАГ или която и да е друга кола е таралясник означава, че пазаруваш само на Горубляне, където мастити търговци ти продават 10 годишна кола на 150 000 км. със съпътстващите митови и легенди. Та запомни от мен, автомобилите внос от западна Европа са от типа магистрални таксита. Те въртят между 50 и 100 000 на година. Тоест, вероятният пробег на такъв автомобил на 3 години е между 150 000 и 300 000. Автомобили над 5-6 години минават половин милион, а 10 годишните може да са на 1 млн. Кола на 3-5 години от Европа, запазена и реални километри в БГ няма, защото ще почти е на цената на нов автомобил от магазина.

    Коментиран от #39

  • 34 ггг

    24 3 Отговор

    До коментар #29 от "Какво твърдиш":

    Е ти здрава - Ама не е хубава.
    Е ти хубава - Ама не е здрава.
    Е ти здрава и хубава - Ама скъпа е, за тия пари ще си взема още по-хубава.
  • 35 Бай Шиле

    6 11 Отговор

    До коментар #6 от "аяоаояа":

    Братчет,тази материя не е за теб.Гледай си таксито и чети повече.
  • 36 асддса

    21 12 Отговор
    Стари коли на много км се срещат рядко. Обикновено те се карат от ентусиасти. За какво му е на някой човек стара кола на 500 000 на която всичко и е износено и смърди на умрял коч, освен това е и опасна при катастрофа с нов автомобил, само за да каже "ей това е качествена кола".
    Дреме ми на оная работа дали се чупи на 100, 200, 500 или милион. Коли на пазара колкото искаш, за колко пари искаш, на колкото км искаш. Купуваш каквото ти се кара, сравнително ново и безопасно.
    Като не искаш, намери си 25 годишен мерцедес и си го карай до живот, никой не те спира.

    Коментиран от #47

  • 37 ами да

    16 2 Отговор

    До коментар #13 от "фффф":

    И спестените пари за какво ги ползваш ? За нов телевизор, телефон или някой друга джаджа, която ще се счупи и трябва да я купиш наново...

    Коментиран от #49

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Onzi

    21 4 Отговор

    До коментар #33 от "123":

    Публикувано във факти.бг: "Кола на 3-5 години от Европа, запазена и реални километри в БГ няма, защото ще почти е на цената на нов автомобил от магазина. "
    Айде бе. Сериозно? Само да слезе автомобила от "витрината" и е минимум с 20% надолу. Карам си точно такива коли( 3-5 год.), ама се иска да се поразходиш из Европата и не струва 2-3000 евро ...

    Коментиран от #42, #44

  • 40 MB W300SE

    19 0 Отговор
    Най-после е изречена истината. Голата и неподправена. Банки с дъщерни лизингови компании, крупни акционери в автомобилостроенето. Е, някому да не е ясно? Има една шотландска компания "Bukh", която произвежда дизелови двигатели морско изпълнение. Само сравнете теглото на мотора с всички останали аналози и се попитайте защо е така. Все едно да сравняваш костюм от английски шевиот с друг, ушит от евтин плат.
  • 41 Ганьо

    9 6 Отговор
    Нищо. От Париж казаха че ще забраняват пушенето, за да могат китайските заводи да продължат да бълват еднодневки, немските: нафтаджийски тракалници, а за българите: черния комат. Така че, спокойно!!! Всичко е под контрол!
  • 42 123

    9 8 Отговор

    До коментар #39 от "Onzi":

    Няма нужда да се разхождам. Има интернет - влизаш в който и да е дилър в Европа или в България и виждаш ценовите оферти, че за една и съща нова кола разликата е между 5 и 20 % в полза на българския дилър. Нормално е при нас да са по-ниски цените - от цената на труда, през консумативи - до наема - всичко е по-евтино. Данъците са по-ниски. След 3 години и 20 % да му свалиш пак ще го докараш на цената на бг дилъра. Тоест, ако ще купуваш 3 годишна кола си я купи от Бг дилър, защото и там след първите 2-3 години обезценката е поне 30 % ама от по-ниската начална база. А има в Европа държави - няма да ги цитирам да не ти пълня главата със статистика при които данъците преди регистрация увеличават стойността на колата с 50 %. И аз карам такива коли ами си ги купувам от тук, разходката по европата ми дърпа още 1000 евро надолу.

    Коментиран от #98

  • 43 DARK

    17 2 Отговор
    По темата с хидравличните повдигачи.Виждам много разбирачи има тук :D Първо VVT няма абсолютно никакъв проблем да работи със хидравлични повдигачи същото важи за VVL и за VVT+VVL пример Renault F4R - F4P 2001г нататък , BMW M54B и всичките мотори на Тойта от 2000 нататък , второ единствения начин да се повредят хидравлични повдигачи от типа с ролка и мини кобилица в рамките на 300 000 км е да ги запушите с гадно масло на някой може и да ви се е случвало щото сте мърлячи други си бръмкаме.
  • 44 123

    22 7 Отговор

    До коментар #39 от "Onzi":

    И ти може да се купуваш, защото си го вземаш за теб. Ама Ганьо от Горубляне няма да купи такава кола на 3 години и на 100 000 км. реални, защото както каза - тя е само с 20 % овехтяване. Или ако говорим за Пасат на 2-3 години с цена 30 000 евро нов, с 20 % обезценка е 24 000 евро. Като сложиш докарването стана 25 000 евро. Тук Порше ги продават съвсем нови на цена от 51 000 лева. Пък ако го вземеш на 3 години от там може и на 35 да ти го дадат. За какъв да ходя до европа да купувам по-скъпи коли. Та да се върнем на Ганьо - на него му трябва същия Пасат ама за 23 000 лева за да има клиенти. И той не купува от представителството кола, ами от някой състезател, която за 3 години вече и е взета душата с 200 по магистралите и е на поне 300 000. После връща километража на 120 000 и българския бълък купува, а после вика - гледай ВАГ какъв боклук е - на 130 000 км ми гръмна скоростната кутия и двигателя.

    Коментиран от #53

  • 45 Бай Шиле

    22 4 Отговор

    До коментар #28 от "асд":

    Струва ми се,че някои аспекти на пазарната икономика ги възприемаш много наивно.Формирането на общественото мнение е фундаментална част от тази икономика.Има фирми с милиарден бюджет,които се занимават с поръчки в тази сфера.За момента наблюдаваме акция "електрически автомобил - спасете Земята от глобалното затопляне".За Земята няма категорична яснота но за печалбите на господарите е ясно.Сложно ли ти беше?
  • 46 Айде бе

    31 1 Отговор
    Не са еднодневки. Купете си запазена кола на старо или нова, карайте ги по-кротко (стрелката на оборотомера рядко да навлиза в червения сектор), поддържайте ги според предписанията на производителя, тогава да видим дали са еднодневки. Истината е,че в нормалните страни ги карат като за последно, щото след края на лизинга си вземат нови. Затова се трошат.
  • 47 Бълвоч

    25 6 Отговор

    До коментар #36 от "асддса":

    Моята кола я карам вече 8 години, сега е на 18.
    Не мирише на бълвоч. Ако си мондар и от магазина да я вземеш след година ще е вмирисана и разтропана. Рядко излиза нещо да се ремонтира и е евтино.
    За какво трябва да я сменявам, че било модерно на всеки 5 години да се хвърлят пари за малко по-удобно пътуване ?
    Правя си много по-смислени удобства със парите недадени за нова кола.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Джаджи

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "ами да":

    Телефизор, телефон и още някоя джаджа, дотук ги докара до 3-5 хиляди лева.
    Продължавай да смяташ.
  • 50 Каун

    27 11 Отговор
    Перлата на майка ми още работи. Аз смених четири нови перални. Ама е перла- гадна и комунистическа.
  • 51 Гледам лошо

    14 0 Отговор

    До коментар #48 от "за гъби съм":

    Ако се бях добрал до пари от евро проект щях да гледам много благо и с благодарност към всички от които съм откраднал парите от много голям черен джип.
    Но не съм.
    Засега няма притеснително количество ръжда, ще я сменя след 5-6 години когато вече ще е много остаряла морално и може би вече няма да има части, не е някакъв бутиков модел от Дискавъри тв, че 30-годишна да събира погледи.. Но сега, в почти идеално състояние, няма смисъл да я продавам, само защото има нов модел.
  • 52 Ироничен

    11 7 Отговор

    До коментар #6 от "аяоаояа":

    Публикувано във факти.бг: Аз като човек от 25г. в занаята, мога да кажа че всяка по-нова кола е по-добра от по-старите, преди 20г. на 6 месеца сменяхме окачване, сега караме по 3-4 години без проблеми.
    ===============
    Ей това не трябваше да го пишеш.
  • 53 Ганьо

    21 1 Отговор

    До коментар #44 от "123":

    Този дето го наричаш Ганьо, всъщност е Иван, Петьо, Митко и т.н. и не отива в Германия защото е много захлупен, за разлика от "тарикати" като теб, а просто няма възможност да отиде и взима каквото му се предложи в Горубляне и за което има пари.
    Да ходиш там няма смисъл, ако ще взимаш кола за 4-5 хиляди лева, за която се знае че няма как да е в топ състояние.
    Ако си си взел колата от чужбина, не те прави толкова уникален, че да се подиграваш на хората дето са си купили кола от нашия пазар.
    Тук съм купувал коли, които са си стрували парите, без да ме е интересувало на колко километра са реално. Като я закарам в сервиз ми казват какво да очаквам от колата като належащи ремонти и ако си е заслужавало съм я взимал.

    Коментиран от #57

  • 54 Bloodoks

    17 2 Отговор
    Като я прочетох тая статия, и като хвърлих един поглед на коментарите си мисля че всичко все пак си зависи от шофьора... Карам Форд Кугър, 2001, 2.5 v6, 205 к.с.,закупен 2008, на 110 000 км. Оттогава, редовна смяна на масла, филтри, свещи, ремъци, и тн. Ремонти не съм правил, само поддръжка и то редовна! Колата е на 260 хил.в момента, дърта е но радва много и върви както си подобава! Поддръжката му е майката, има хора карат по 10-15 хил.без да сменят масло, а после реват че колите били скапани, без значение дали е в нова или стара кола, мърляча си е мърляч, тва е...
  • 55 Кореаца

    16 1 Отговор
    Българина разбира много от коли и от мачове.Мачовете видяхме до къде стигнахме...А колите бангии и котурници ,които бягат яко ама към монтьорите,които пък уж оправят едно а чупят друго нарочно,пак да се въртеш.Малко трябва да сме по богати с пари и тогава е най лесно.Ще спрат и писачите по форумите...с ръсенето на мозъК
  • 56 Rosos

    2 0 Отговор
    А защо са по-бързи,по-комфортни и т.н
  • 57 123

    10 3 Отговор

    До коментар #53 от "Ганьо":

    Това, че не четеш внимателно е ясно, ама и че не разбираш какво съм написал е много тревожно. Това показва, колко голяма е дупката в образователната ни система. Коли от Германия купува Onzi, който съм коментирал. Аз си ги вземам от тук. И вложих усилия да му обясня, че е по-добре от тук да си купиш колата - не от Горубляне или Дупница във всеки случай. А Ганя е горублянския дилър, не е купувач. Леле хора, ходете поне на вечерно училище или четете книги.
  • 58 Viper

    14 1 Отговор
    Ние разбираме от всичко. Ние знаем всичко.Колата ни е виновна.Пътя ни е виновен.Просто казано, като нямаме пари да си позволим нова кола, купуваме стара.Аз бих си купил чисто нова кола или кола на доказано реални километри. Карам 20 годишна в момента и с ремонтите и лихвите по кредита ми е стъпила на 8000 лева поддържам я в добро техническо състояние, но пустите заплати не са европеиски, а са по български.
  • 59 Волво

    14 0 Отговор

    До коментар #4 от "Прост":

    Доста японски двигатели са без хидравлични повдигачи.
  • 60 Каблешко

    20 1 Отговор
    Аз коли Фнос не купувам. В София има достатъчно автомобили купени нови от магазина, карани 3-4 години, подържани в сервиза, може и да има останала 3-4 месеца гаранция. Последния път купих такава от една пикла чийто чисто нов СУВ беше пристигнал по поръчка и тя трябваше да се отърве от стария и да вземе някакви кинти а чичко паричко да доплати. Като нова е била над 60 хиляди лева, аз платих 27, на 36 хиляди км още в гаранция
  • 61 КочоКочевКочанов

    35 4 Отговор
    Нали искахте "демокрация" мили ми смехурковци. Точно това се нарича бесен капитализъм или модерно робство. Робуваме на 200 - 300 свръх богати корпорации, които те облъчват по всички техни мас медеи кое е модерно и кое не. И ти даваш мило и драго да си гъзар... Едно време дедо ви чакаше по 10 години за москвич ама после можеше сам да си го ремонтира. С клещи и тел чудеса правиха а сега колко от младото поколение може да си смени сам накладките, я има 1 % я не. Истината е че живеем в консуматорско общество и не е далеч времето когато ще платим цената за това...
  • 62 Иее

    21 3 Отговор

    До коментар #21 от "Кракра":

    Много сте непросветени повечето. Средната възраст на колите в Германия е около 10 г. Малко пообиколете Европа да видите какви коли се карат и тогава пишете. В източна Германия и малките наделени места се карат масово 10-20 год. автомобили.

    Коментиран от #64

  • 63 Язека

    12 1 Отговор
    Търся си Голф единичка,за да нямам проблеми с повдигачите 😁

    Коментиран от #76

  • 64 Ееи

    7 2 Отговор

    До коментар #62 от "Иее":

    И също така жените в Европа са с малки цици, вземете пообиколете
  • 65 Истината

    8 0 Отговор

    До коментар #25 от "Име":

    Така е, прав си, за градско може би са по-добри, но аз като купувам кола, не я взимам за да я карам само в града, а я взимам както за градско, така и за извънградско.
    А който има пари, и не го бърка, че ще мисли за 2 коли, може да си вземе електромобил за града, а с двигател за извън града.
    А и както казваш, определено това, че няма къде да заредиш батерията е проблем за много хора, и затова все още не са толкова масови. Ако си в блок и живееш на по-горен етаж или пък нямаш възможност да си спреш под терасата, няма как да пуснеш кабела и да зареждаш...
  • 66 Николай

    7 2 Отговор
    Много интересно Мерцедес Е200 дизел 136 кс. такси в Холандия издържа 650 000 км. говорих с шофьора човека ми каза оставихме го в моргата и взех нова от същия модел.
  • 67 Николай

    5 1 Отговор
    Още по интересно след като свалиш разпред вала който е в главата как ще регулираш топлинните хлабини на клапаните?
  • 68 Хахах

    10 23 Отговор
    Страшни глупости. Такива врели не кипели вървят в бившите соц държави с примитивни разбирания за света. Света еволюира без да чака никой. В България все още има хора който разсъждават като, че не е паднал комунизма. Поръчваш кола- чакаш я десет години и после трябва да я караш до живот. И искаш не искаш издържа по 30-40 години. В развитите общества дори обикновените хора карат нови коли. Според доходите е и класа. Караш 5 години и довиждане, взимаш новата версия на тоя клас ( ако не си променил доходите си за по-висок клас). Така се получава, че непрекъснато караш кола на само няколко години цял живот. Съвсем друга е концепцията от това което им се върти в главата на овредените от комунизма , а това че на нас ние кисело гроздето е севсем друга тема.

    Коментиран от #78

  • 69 Доналд Кук

    10 1 Отговор
    Капитализъм омразен - честито на тъпаците от цялата планета. 885
  • 70 Тисъна

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "SAAB":

    И токът ще стане още по- скъп- ще се изравни с бензина🤣

    Коментиран от #72, #97

  • 71 Язе

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Госта вече е и дилър на електрички.Уж изгодни,уж евтини пък хората ги продават.Защо?Защото не се чупят,не се развалят,защото май са...май не са.Още с полупката уж си на кяр,пък после я продават.Взимай и си готов,с пари в джоба.Горивото на месец ми е 60лв.Поблазних са да давам 100лв за наем за батерии.

    Коментиран от #87

  • 72 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #70 от "Тисъна":

    Ако токът скочи и бензина ще скочи! Нали с ток проивеждат бензина! И то не малко ток! Ти в цената на бензина си плащаш и тока!

    Коментиран от #74

  • 73 Не съм комунист, ама

    13 0 Отговор
    не виждам смисъл да давам куп пари за сума ти ненужни екстри, като че ли ще живея в тази кола 24 часа. Производители са много наясно с човешката суета.
    Трабанта си беше супер.
  • 74 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #72 от "гост":

    Пак пишеш глупости. Цената на бензина е 1/3 от това, което купуваме на бензиностанцията, а от нея едва 10-на % се влияят от цената на тока. Като ти шибнат един акциз от 1 евро на kW и тогава ще разбереш какво ти пее радиото!
  • 75 Стефан фарашев

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "ДаТойВизира":

    Да е ваг и дизеловите им агрегати не съм чувал такава наглост като тяхната и то кога турбината станала консуматив?
  • 76 селянин 1

    7 1 Отговор

    До коментар #63 от "Язека":

    Голф 2,е по добър,ама я го неща..старецо у гаражо има Тойота Карина-дву валка,атмосферка,136 к.с.двеияди кубика,като я докопам,дако е на четвърт век..я изправям на задните точила.

    Коментиран от #82

  • 77 Наблюдател

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Йосип Броз Тито":

    Погледнете в Ютюб документален филм "Купи, хвърли, купи" и всичко ще ви стане ясно...
  • 78 ГостЪ

    11 1 Отговор

    До коментар #68 от "Хахах":

    Шокиращо е как всички да един реагират с
    негатив на една абсолютна истина . Това говори за пълно неразбиране на з аобикалящият ни свят . Нищо чудно , че сме толсова зле . Истините са за да се приемат . Иначе те премазват .
    От мен плюс .
  • 79 Skk

    13 4 Отговор
    В България да лараш нова кола е супер неизгодно. Ще ви го лаже всеки, който си е купил кола на лизинг. Купуваш кола на лизинг която струва 30 к. Лв. Докато я изплатиш тя ти излиза 45к. Като не са включени скъпите консумативи в сервиза по време на лизинга и като излезе от лизинг тя струва по малко от 10к лв. Загубата е голяма, само за да се возиш в чисто нова кола. Не мерси!!

    Коментиран от #88

  • 80 Пеитот

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "аяоаояа":

    И вашите коли са стари
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Хаха

    3 3 Отговор

    До коментар #76 от "селянин 1":

    И аз така си карам дъртата Калибра c20xe и дори и да си купя друга кола,Опела няма да го махна
  • 83 Омо

    3 7 Отговор
    Тази статия е етикет- прочети ме и заглавие - да оправдаем старите трошляци.
    Под офиса ми има 3 авто сервиза, 98% от колите които идват са 15+ години на по 300-400 К км пробег не съм виждал нещо до 100К км
  • 84 666

    1 11 Отговор
    Обичам новото, обичам технологията и обичам развитието! Стига сме живели с едно време, това ни пречи да се развиваме!!!
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Sel

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Преди да плещиш глупости вземи та прочети нещо за прехвалените електрокари- ако не знаеш и на теслата се сменя масло и филтри и са в пъти по скъпи от нормалните, пък окачването е пълба скръб
  • 87 пръч

    0 3 Отговор

    До коментар #71 от "Язе":

    тея батерии струват колкот колата бе каун отсе тея пари кат колата нова е 100 бона
  • 88 BMW M4

    3 1 Отговор

    До коментар #79 от "Skk":

    За 3 год. и 80,000 км точно 10,000 за кола с 470 коня и карана ... ясно как. Не знам ако си бях взел любимата ти 124-ка дали с такова каране изобщо щеше да е цяла сега.
  • 89 Ами

    3 0 Отговор
    Не може да бъде! В 21 век, когато първата дума е толерантност, така да искат да печелят някакви си пари на гърба на хората. Изключено. Корпорациите са наши братя. Не може да е вярно това.
  • 90 Баварец

    7 6 Отговор
    Поредната тъпа статия! Приятелче, всяка нова кола е по-добра от дъргела, който визираш. Основно, защото днес вече изминаваме 100 К километра за много, по-малко врене - 2,3 макс 5 години. Иначе, няма смисъл да я купуваш! После, скоростта, която използваш. Преди 20 години, кой държеше 120 км/час на магистрала? Днес е 140 и почти всички, карат по-бързо!!! А да си разправяме, колко хубаво било при бай Тошо е същото, като тази статия..... Сега идват и електриките и всичко ще се промени! Преди 20 години, употребяван телефон се продаваше веднага, днес ги даваме на децата да си играят или ги изхвърляме!!! Същото ще стане и с колите, като остава въпроса с боклука, който генерираме, но това е друга тема

    Коментиран от #104

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 azko

    3 3 Отговор
    Дори и така да е,новото си е ново.Факт!!!
  • 93 гощо

    5 2 Отговор
    Преди инжинери правеха колите сега счетоводители ги правят!
  • 94 Bubbles

    3 1 Отговор
    Всичко днеска е еднодневка от нискокачествени материали, не само клите.
  • 95 Три

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "123":

    Гаранция на какво,че то всичко е консуматив,или трябва да се случи нещо с мотора чак тогава да признаят някаква гаранция.
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 ккк

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Тисъна":

    Еми то в Германия е така... Като сметнеш разхода на дизел и ток, цената е 1:1, най-вече, когато нямаш къща и съответно зареждаш от обществените зарядни...
  • 98 Dimirest

    3 3 Отговор

    До коментар #42 от "123":

    Колега, чета коментарите и много се забавлявам! Има някой попадения, ама основната маса потвърждава категорично, че в България живеят 6-7 милиона разбирачи от политика, футбол, жени и коли!!Ще си позволя да вметна че парите които ще платиш по-малко на БГ дилър ще дадеш за ремонти. Всички марки даже и така наречените премиум произвеждат 2 вида коли, за Европа и Източна Европа! Последно се возих на румънско такси Форд Мондео на 520к, беше вътре като нов! Шофьора вика никакви проблеми, защото е правен и купен от Германия!!!Имали във фирмата коли от ВАГ купени от Румъния след 250к само ремонти!!!
  • 99 УЕФА-мафия

    3 2 Отговор
    Няма стара и нова кола, има гледана и негледана. Е, много ясно, че е непрепоръчително след 35-ата година да продължаваш да я търкаляш, ама съм карал и чисто нова Дачия (пробно), и прехвалено АЛди (миналата седмица). Е, за Дачията съм, по ми хареса.
  • 100 Москвич2141

    4 0 Отговор
    Забелязах, че като си купиш напудрен, идухан таралясник от тукашните автосалони не само заплатата, но и кредити трябва да взимаш за да можеш да го поддържаш, а най-лошото е че жена ти може да те заподозре, че имаш любовница, защото все нямаш пари, а то представящ ли си ....... поне да беше истина ами то всичко по таралясника и безпочвени обвинения после. Трагедия!
  • 101 Григор Колев

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "сектант":

    Е ти ела да видиш моята служебна Дачия от 2015.
    Вързвам и вратите с тел, щтото изгниха ключалките.
    Има и предимство като ме видят с половин кола в трафика и ми правят път.

    Коментиран от #105

  • 102 Капиталист

    0 0 Отговор
    Е, то програмираното остаряване е измислено много отдавна.
  • 103 Габи от Абу Даби

    0 0 Отговор
    Нисан 2,2 комън рейл турбо Гарет, 100 KW , на 14 години. Неизвестно количество километри - може и да са 500 хил може и млн. Добър ли е ? Струва ли си ?
  • 104 Николай

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Баварец":

    Моля те не говори така. При бай Тошо беше по добре. Даже сега ще го ексхумираме и ще си клонираме 5-6 като него да имаме за в бъдеще. Даже смятам да предложа по един Брежнев и Фидел Кастро ей тъй да има за разнообразие.
  • 105 До Григор

    0 0 Отговор

    До коментар #101 от "Григор Колев":

    Ти по скоро си ГРИНГО.
  • 106 vankicha

    2 1 Отговор
    Това се казва програмирано остаряване и важи не само при автомобилите но и при битовите уреди и др. и е заложено още в самото проектиране и производство. Качеството и дълговечността вече не се ценят. Производителите продадоха душата си на маркетинга.Това е битка на оцеляване. Който не ползва това оръжие, не оцелява.
  • 107 Баро кар

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Batushka":

    Тихо че и електричките може да ги секнат като дизела циите Само трябва да се намери някой Еко тъпанар да докаже че производството на батериите е по-вредно от ауспуха на дизел ака и че в тролея има постоянна радиация и ела да видиш какво става с токаджии те
  • 108 свинче със звънче

    0 0 Отговор
    Като ви знам какви коли карате, гореизказалите се, и ми става смешно понякога.За много години живи и здрави бъдете, и безаварийно ! Р
  • 109 Емил Георгиев

    1 0 Отговор
    Не бях чел толкова глупости накуп Ще питам автора- Карал ли е Москвич или стара Шкода(120L),автомобили,които горят масло от първите километри,за които купуваш основни и мотовилкови лагери заедно с покупката.
  • 110 Грую

    1 0 Отговор
    Колите зарежи, животът стана еднодневка. Всеки ден се намира за нещо ново да те излъже някой!
  • 111 Спиро

    0 0 Отговор
    Говорите така, сякаш тези, които правят колите не си купуват същите тези коли и за себе си.
    Всеки следващ модел на който и да е производител трябва да е по-добър от предишния. Това означава други изисквания и трябва да се търсят нови решения. Ако искате да е бърз и същевременно по-икономичен, то няма как да се прави от щанцована ламарина 2мм. А и “ограничението на пробега до малко над 200 000 км ми изглежда крайно неоснователно. Имам си личен опит за много над този “стандарт” а не смятам че съм върха на сладоледа...