През май продажбите на нови коли в Китай са намалели с цели 16.4% в сравнение със същия месец миналата година, съобщава Reuters. Свиването на местния автомобилен пазар продължава вече 11-и месец поред, което вече поражда тревоги у властите.
За основни причини са срива се сочат търговската война със САЩ и влошаващите се показатели на китайската икономика като цяло. Асоциацията на китайските автопроизводители обаче сочи за виновник и въвеждането на новия стандарт за вредни емисии China 6a, което създало несигурност на пазара.
Екологичната норма China 6a се препокрива до голяма степен с Евро 6, а в някои изисквания е дори по-строга. Ограничението за твърди частици в отработените газове, например, важи не само за двигателите с впръскване на горивото, а за всякакви бензинови агрегати. Въвеждането на новия стандарт обаче не обяснява защо спадат и продажбите на хибриди и електромобили.
Китайският автомобилен пазар отбеляза спад за първи път от 90-те години на миналия век през 2018-а. За да стимулира продажбите, правителството намали данъците, благодарение на което производителите успяха да "изпилят" цените на продукцията си още повече.
Неотдавна КНР разреши и износа на употребявани автомобили с надеждата потребителите да започнат да купуват нови коли по-често. Предприеманите мерки обаче явно не са достатъчни, за да се компенсира спадащото търсене.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СссереМ
14:54 14.06.2019
2 гост
Автомобилите с нови енергийни източници включват бензиново-електрически хибриди, плъг-ин хибриди, изцяло електрически автомобили и автомобили с водородни горивни клетки. Китай, който е засегнат от изключително тежко замърсяване на въздуха, е горещ привърженик на автомобилите с нови енергийни източници, като настоява производителите да покриват квоти в продажбите.
Коментиран от #6
15:06 14.06.2019
3 БългарияФВ
15:41 14.06.2019
4 Реалист
Коментиран от #14
15:41 14.06.2019
5 124
16:27 14.06.2019
6 Антиелектрика
До коментар #2 от "гост":
Хората са ти дали статистика, че има 16% спад на всички нови автомобили, ти пак се напъваш с миксерите. Нали трябваше да се купуват само миксери след комунистическите забрани за ДВГ? А какво стана - рекорден спад. Нали плюеше Русия, сега защо не плюеш Китай?Коментиран от #7, #12, #18
18:29 14.06.2019
7 Нали не си глупак
До коментар #6 от "Антиелектрика":
за да се довериш на написаното във Факти, след толкова лъжи които са изписали досега? Провери и други източници и тогава се напъвай! Макар и с малко , но при електромобилите има ръст на продажбите.Коментиран от #9
18:57 14.06.2019
8 Краси
Коментиран от #23
19:14 14.06.2019
9 Антиелектрика
До коментар #7 от "Нали не си глупак":
Чети внимателно какво пиша.Коментиран от #10, #11
19:18 14.06.2019
10 гост
До коментар #9 от "Антиелектрика":
Публикувано във факти.бг: А междувременно правителството на Франция обяви ПЪЛНАТА забрана на петролки от 2040 г !!!! Движението на автомобили с бензинови и дизелови двигатели на територията на Франция ще бъде забранено през 2040 г. Това обяви министърът на транспорта на страната Елизабет Борн ! Изказвайки мнението си за закона за мобилността, тя отбеляза, че построяването на огромен брой зарядни станции из цялата страна ще помогне за увеличаване на популярността на автомобилите, задвижвани от електричество. Съответно, това ще улесни и влизането с сила на забраната на превозните средства с бензинови и дизелови мотори. Още преди 2 години вече бившият министър на околната среда на Франция - Никола Юло, предложи да се забранят всички автомобили с двигатели с вътрешно горене. Идеята на властите в страната е тя да стане напълно независима от изкопаемите източници на енергия през 2040 г. !!!! Пак повтарям , ДВИЖЕНИЕТО , а не продажбата на нови петролки !!!!!20:49 14.06.2019
11 гост
До коментар #9 от "Антиелектрика":
Публикувано във факти.бг: И за да не си помислите , че Франция е единствена , това вече обявиха и Англия , Холандия и Белгия , да не говорим за Норвегия , където ще влезе в сила още 2025 г !!!!! Тоест още 2033-2034 г практически ще спрат продажбите на петролки в две трети от ЕС , щото никой не е луд да купува кола , която след 5 години трябва да изхвърли на боклука !!!20:50 14.06.2019
12 гост
До коментар #6 от "Антиелектрика":
Да , има 16 процента спад , но на ПЕТРОЛКИТЕ !!!!! Електромобилите имат ръст и ако имаше минимално количество мозък , можеше много лесно да провериш откъде съм копирал коментара за същата новина !!!! И да , в Китай ИМА квоти и те са единственото добро нещо в автоиндустрията им , иначе "стогодишните" дето държат повече от половината пазар на петролки щяха да ги бълват още 30-40 г !!! Но сега щат не щат ще трябва да се напънат да минат на електромобили , хахахха !!!!Коментиран от #13
20:55 14.06.2019
13 Антиелектрика
До коментар #12 от "гост":
Пак ли си пиян, че не знаеш какви ги пишеш, пък и се опитваш да обиждаш на мозък? Що не отидеш при жълтите жилетки да им обясниш това, за което се плюнчиш тук? Бай Ганьо отишъл в Норвегия да мие чинии и да се прави на голям демократ, но величае комунистически Китай с всичките му абсурдни забрани и тоталитаризъм - направо идилийка!22:13 14.06.2019
14 Ами
До коментар #4 от "Реалист":
Така е икономиката е измислена да живее човек полу нормално. Комунист виж Китай хем произвежда работи без пари и даже дава парии после няма пари 😆. Сега да им пратим Костов след като Тодор Живков падне .
23:58 14.06.2019
15 onq s korq
09:45 15.06.2019
16 Виж
До 10 години в Китай ще се продават само електромобили.
10:41 15.06.2019
17 😆😆😆
11:05 15.06.2019
18 Функционално неграмотен съм
До коментар #6 от "Антиелектрика":
"Нали трябваше да се купуват само миксери след комунистическите забрани за ДВГ? А какво стана - РЕКОРДЕН СПАД. " Вероятно чета, но не разбирам написаното. Според мен твърдиш, че електромобилите и хибридите имат спад на продажбите в Китай. Ще ми обясниш ли с по-прости думи какво си имал предвид, защото вероятно не ми достига интелект. Колко процента е този спад на продажбите?Коментиран от #19
11:25 15.06.2019
19 Антиелектрика
До коментар #18 от "Функционално неграмотен съм":
Това са елементарни неща. Като не може да се сетиш какво имам предвид, аз нищо не мога да направя по въпроса. Все едно да забраниш на хората да пият минерална вода, като да ги задължиш да пият само газирана вода и после да се хвалиш, че има 1,5% ръст в продажбите на газирана вода, без да се взема под внимание, че общото потребление е намаляло с 16%.Коментиран от #20
12:30 15.06.2019
20 Неграмотен съм
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Да ми обясниш коя точно минерална вода са забранили китайците? Май четеш фактите, като дявола евангелието. Китайците се задължили всеки производител на минерална вода да произвежда и 10% газирана. Ако задължат всеки производител на бира, да произвежда и 10% айрян, защото никой не иска да го произвежда и субсидира айряна с 50%, ще намалее ли консумацията на бира? Засега икой не забранява на клиентите да си купят бира или ДВГ, нито пък ги задължава да си купят айрян или електромобил. Намаляването на търсенето се дължи на свиване на икономиката и няма нищо общо с електромобилите.Коментиран от #21
12:44 15.06.2019
21 Антиелектрика
До коментар #20 от "Неграмотен съм":
Тъй ли било? Сигурно е невъзможно пазарът да се е свил заради забраните? Брей, ти да видиш колко демократичен бил Китай, пък хората не могат да го оценят там.Коментиран от #22
13:09 15.06.2019
22 Продължаваш да говориш за забрани
До коментар #21 от "Антиелектрика":
Реални забрани за ползване на ДВГ през следващите пет или 10 години години няма. Единствената логична причина за спада на търсенето на ДВГ свързана с електромобилите не са забраните, а изчакване падането на цените на електромобилите. В случая с Китай обаче, всички освен тебе са единодушни, че спада на търсенето е свързан със спада на икономиката и търговската война.14:17 15.06.2019
23 Български
До коментар #8 от "Краси":
Български си купи.1 магарешка тяга, ако имаш повечко пари - конска.
15:25 15.06.2019
24 1944
19:05 15.06.2019
25 Бай Яни
17:47 16.06.2019
26 ФауВе
18:08 17.06.2019