18 Юни, 2019 12:34 80 207 93

10 употребявани коли, които не гният, част I

  • ръжда-
  • корозия-
  • рейтинг-
  • класация

Ръждата отдавна не е такъв проблем, какъвто бе за автомобилите през 80-те и 90-те години на миналия век. Въпреки това на вторичния пазар има както слабаци, така и отличници по антикорозионна защита.

Руският автомобилен портал Drom състави класация на най-устойчивите на гниене модели втора ръка. В рейтинга са включени само коли от новия век, чието производство вече е преустановено, но не са изгубили актуалността си.

Класацията е подредена от специалисти по каросерии от сервизи за различни марки, които ежемесечно ремонтират стотици автомобили, търговци, прекупвачи и, разбира се, собственици.

Авторите на рейтинга правят изричната уговорка, че състоянието на всеки конкретен автомобил може да зависи не само от заводската подготовка на каросерията срещу ръжда, така и от условията на експлоатация, участието в катастрофи и качеството на последвалите ремонти. Класацията отразява само характерните особености на всеки модел.

10. BMW 5er E60 (2003–2010)

Е60 има отлично лаково покритие. Антикорозионната защита на каросерията също е на ниво. Ръжда по правило се появява само след ПТП и некачествен ремонт. В грижливи ръце обаче и най-старите петици от този модел изглеждат прекрасно.

Колкото и странно да звучи, основният проблем на Е60 с корозията се дължи на... алуминия, от който е изработена почти цялата предница. Сам по себе си авиационният метал не гние, но на местата, където контактува със стоманата, се появява ръжда.

Ако бъде изпусната, корозията отслабва крепежа на предния кош и може да доведе до понижаване на устойчивостта на цялата каросерия на усукване, а като резултат - и по-малко удоволствие от шофирането, влошаване на управляемостта, луфтове в кормилната уредба и пукнатини по предното стъкло.

9. Opel Insignia (2008–2017)


След като се умориха да ги взимат на подбив, в началото на новия век от Opel започнаха да полагат сериозни усилия да се отърват от имиджа на изобретатели на ръждата. Първата бяла ластовица сред по-старите модели стана Vectra C, а Insignia продължи успешно борбата с кафявата напаст.

Флагманският Opel има образцова боя, а някои детайли се съпротивляват на корозията по-успешно, отколкото някои премиум конкуренти. Дори по повредени панели ръжда започва да цъфти най-рано след година.

Самият слой от боя и лак не е дебел, но за сметка на това е еластичен и при леки удари остава върху ламарината. Антикорозионната защита на пода е отлична - шестгодишна Insignia може да изглежда като нова отдолу.

8. Toyota Camry XV40 (2006–2011)


Качеството на боята при Camry е далече от идеала. Покритието е тънко и нежно и се дере лесно. С времето боята по дръжките на вратите пада, а предната броня и калници бързо се покриват с драскотини и се лющят.

На антикорозионната обработка на каросерията обаче могат да завиждат много други модели от същия клас. Ако не се брои повърхностната ръжда по подрамите, дори обичайните за стара кола леки подутини по предния капак и ръбовете на вратите са рядко явление.

7. BMW 1er E87 (2004–2013)


Баварците не са пестили от антикорозионната защита на дебютния си малък модел. За разлика от по-големите ѝ роднини, в конструкцията на единичката практически липсва алуминий.

От BMW са решили да се борят с ръждата по добрия стар начин - със здрава поцинкована ламарина и надеждни пластмасови предпазители. Под тях и по веждите на задните калници може да се появи повърхностна корозия, но това е всичко.

Покритието на каросерията не е много дебело, но единичката е боядисана качествено. Следите от "пясъкоструйка" по предния капак са сигурен белег за редовно препускане по магистралите. По колите, използвани преимуществено в града, няма такива следи. Дори да има олющени места обаче, боята се съпротивлява упорито на ръждата и не пада дори при значително увреждане.

6. Lexus RX XU30 (2003–2008)

Ако дори душмански експлоатирана Toyota Camry може да се похвали с отлична антикорозионна защита, Lexus стига още по-далеч. Качеството на боята и лака е на още по-високо равнище.

Уязвими места обаче все пак има. От камъчетата по пътищата страда най-вече предният капак, а макар и не скоро, олющените петна започват да ръждясват. В първите години след представянето на модела Lexus дори сменя детайли в рамките на гаранцията.

Корозия по веждите на калниците обикновено е следствие от некачествен ремонт. Оригиналното покритие на каросерията не се предава толкова лесно и дори при най-запуснатите кросоувъри ръждата е повърхностна и се отстранява лесно. Кафяви петънца могат да се срещнат само около и над предното стъкло. Подът, компонентите на окачването и крепежите ръждясват съвсем умерено.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 133 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BMW фен

    77 92 Отговор
    Най-накрая да похвалите BMW във ваша класация. Вчера им плюхте моторите, че не става нищо от тях. Днес поне сте се поправили. Адмирации!!!

    Коментиран от #4, #5, #8, #20, #21

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 гост

    67 19 Отговор
    Към автора на статията. Напишете в гугъл - bmw e60 rust problems и вижте дали е60 няма проблем с ръждата. Толкова е масова че има дори разследване на немски медии по темата
  • 7 Селянина

    32 18 Отговор
    Ланча Делта от 1997г.Все още никъде ръжда...

    Коментиран от #58

  • 8 Мирчев

    55 42 Отговор

    До коментар #1 от "BMW фен":

    Ауди са решили проблемът преди 30г. БМВ чак сега постигат нещо

    Коментиран от #15, #29, #90

  • 9 Манго Джери

    32 13 Отговор
    Как може кутийка от ко*а - ко-а да гние за 10г., а Форд за 5г.???!

    Коментиран от #11

  • 10 NikNay

    24 20 Отговор
    Mitsubishi Carisma 1996 с по-малко ръжда от 5 годишен Mercedes . . . .
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Българин във Воронеж

    72 61 Отговор
    Баща ми има Ауди 80 от 86г на около 657ооо км и няма ръжда никъде, на газ от 16г всеки ден се кара! Ай покажете м японска или италианска или френска кола от тези години и да се кара всеки ден на газ, по улиците е пълно с Ауди 80,но никакви други от осемдесетте! Когато си я купи през 2002г всички (специалисти) му викаха, махай я пълен боклук, гният и тнт, нопобеди всички коли и още вдига190км в час и гори 8/100газ! Искам да видя нещо японско от онези години в движение, но Няма, защото са боклуци пред Ауди 80! А в сняг само 4х4 минава от там от където минава Ауди 80!

    Коментиран от #14, #16, #18, #19, #34, #54, #80, #83

  • 13 Станчо куфара

    32 12 Отговор
    как да гние този Опел Инсигния като той е едва на 10 години
  • 14 NikNay

    15 12 Отговор

    До коментар #12 от "Българин във Воронеж":

    Офффф. . . .
  • 15 Дискретен герой

    27 53 Отговор

    До коментар #8 от "Мирчев":

    Бмв чак сега постигат нещо?
    Абе пич, БМВ където са изорали, Ауди там копаят сега!!
    Не сравнявай баби и жаби!

    Коментиран от #30, #82

  • 16 Лъки

    31 8 Отговор

    До коментар #12 от "Българин във Воронеж":

    Ами ако не излизаш от махалата няма как да ги видиш.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Дискретен герой

    25 24 Отговор

    До коментар #12 от "Българин във Воронеж":

    То и аз имам едни Адидас маратонки на 8 годинки са вече и не са мърднали, та трябва ли да ги нося докато не се скъсат.
    Като е здрава на ръжда, не означава че татко ти трябва да го прекара живота си в тая ламарина.
  • 19 Колио

    33 17 Отговор

    До коментар #12 от "Българин във Воронеж":

    Има доста японски коли от онова време дето не глият

    Коментиран от #22

  • 20 Същия тарикат от село

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "BMW фен":

    N46 си имат свойте проблеми
  • 21 Conti

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "BMW фен":

    Страшна работа
  • 22 Рудозем

    4 10 Отговор

    До коментар #19 от "Колио":

    Кои?
  • 23 Майор Деянов

    5 6 Отговор
    Рено Лагуна фаза 1
  • 24 Ауди

    47 12 Отговор
    Някой да е видял Ауди 80 б4 изгнило....няма и да види !!!

    Коментиран от #93

  • 25 Иве

    26 6 Отговор
    Мерцедес и той не гние особено Спринтер 😁🤣😋
  • 26 Имам мазда 6

    16 20 Отговор
    Гние като за световно. Карах я на различни майстори и никой не се наема да я изкърпи. Всички ми казват да я разкарам по-бързо и да си взема нормална кола. Това ми е втората японска кола и явно ще трябва да заложа на европейски автомобил.
  • 27 Sofia

    13 16 Отговор
    Щом не е АЛДИ не ми го хвали...ахаха
  • 28 2-ри бмв фен

    15 40 Отговор
    Господа и госпожици , всичко е ясно по добре от бмв няма, няма и да има ! :) Лек ден

    Коментиран от #37, #73

  • 29 renault williams

    13 4 Отговор

    До коментар #8 от "Мирчев":

    Имам от 4 години BMW Е46 и нямаше никъде ръжда, докато не го пребоядисах цялото с цел отстраняване на драскотини натрупани от зли съседи през тези 4 години. Октомври го преобоядисвам и за коледа цялото цъфна всички вежди, долната част на вратите и дори по предния капак където преди ме бяха удряли камъчета. Връщам се за рекламация и ми викат брат то е било тръгнало отдолу ръждата и чак сега е надуло боята. Как 4 години нямаше никъде ръжда и изведнъж тръгна отдолу да надига боята и то съвпадение след пребоядисване заради драскотини от ключове ?

    Коментиран от #33

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Sofia

    16 17 Отговор

    До коментар #30 от "Qj mi kura":

    T*пънар Абсолютен цял живот карал само колело
  • 32 Той

    15 14 Отговор

    До коментар #30 от "Qj mi kura":

    Като не можеш да шофираш Зимата качвай се на каруцата. Кръчмарски фолклор след няколко пърцуци!
  • 33 BMW fen3

    29 0 Отговор

    До коментар #29 от "renault williams":

    Проблема се получава, защото са изшлайфали слоят който предпазва самата ламарина т.е сваляне на боята до уж чистата основа с цел да хване евтиния грунд който сега е на мода.
  • 34 Ръжда

    25 9 Отговор

    До коментар #12 от "Българин във Воронеж":

    За немските и японските няма да намериш без ръжда, но от френските повечето са без ръжда.
    На Сценика пластмасовия калник ли ще изгние, а също и Пежо и Ситроен са много устойчиви на ръжда.
  • 35 Руси

    6 5 Отговор
    Гич нима грее кое гние кое не карам си фрезата за 2 бона върви и в кал и навсякаде
  • 36 майстора

    7 10 Отговор
    Лексуса и камрито ръждясват зверски яко .. явно автора си прави ташак с вас
  • 37 Димитър

    7 3 Отговор

    До коментар #28 от "2-ри бмв фен":

    Жалък, смешен, пошъл, клет... тъжно е, че има тоооолкова заблудени овце.

    Коментиран от #41

  • 38 Дървен ШОП

    5 2 Отговор
    Е па и я щех да коментирам нещо ама вие тука сте се събрали само богаташи Я не мога да ги пипнем това коли
  • 39 Гошо

    25 1 Отговор
    Няма по-негниеща кола от Ауди 80 яйце.
  • 40 Димитър

    12 16 Отговор
    Осемдесятката и в киселина да я топнеш нема грижи, а френските и италианските просто ще изчезнат. Тях ги чуваш как ръждясват.
  • 41 А ОЩЕ ПО-ТЪЖНО Е ЧЕ ИМА И ТОЛКОВА

    3 7 Отговор

    До коментар #37 от "Димитър":

    ЗАБЛУДЕНИ ОВЦЕ КАТО ТЕБ..

    Коментиран от #44

  • 42 порше фен

    3 4 Отговор
    Porsche не ръждясва
  • 43 порше фен

    7 7 Отговор
    opel е с репутация на кола която винаги ръждясва

    Коментиран от #57, #92

  • 44 Димитър

    6 3 Отговор

    До коментар #41 от "А ОЩЕ ПО-ТЪЖНО Е ЧЕ ИМА И ТОЛКОВА":

    Смотаняк, впрягаш се и се обясняваш като първокласник. Поредния смешен, жалък, заблуден...

    Коментиран от #48, #66

  • 45 Преминаващ

    9 1 Отговор
    Сигурно е така. Само че начело в класацията по гниене са германските, а в края - френските?!
    Като има толкова каруцари, що във форумите си пишете глупости. Бъкел от техника не разбират а ма иначе, баш най-разбирачи.
    :)))
  • 46 Бмв

    1 2 Отговор
    До коментар 30, прочети някъде откога бмв имат 4х4!

    Коментиран от #49

  • 47 Димитър

    2 5 Отговор
    Германските без Ауди
  • 48 ТУК ПО- ГОЛЯМ СМОТАНЯК

    2 6 Отговор

    До коментар #44 от "Димитър":

    ОТ ТЕБ НЯМА КОМПЛЕКСИРАНО МЕКОТЕЛО.. ТИ ВИНАГИ СИ БИЛ И ЩЕ СИ ОСТАНЕШ ЕДИН ДОЛЕН ЖАЛЪК МАЛОУМЕН НЕКАДЪРЕН ЕЛЕМЕНТАРЕН ОГРАНИЧЕН КОМПЛЕКСИРАН ПЪРВОКЛАСЕН СМОТАНЯК.

    Коментиран от #50, #51

  • 49 Заз

    7 2 Отговор

    До коментар #46 от "Бмв":

    Ти прочети някъде кой пръв е внедрил 4х4 в лека кола, какво е постигнал и колко време никой не може да му се намаже на нокътчето!
  • 50 Димитър

    5 3 Отговор

    До коментар #48 от "ТУК ПО- ГОЛЯМ СМОТАНЯК":

    Наистина се впрегна като лапешник. Слаб си и си малък в душата си. Големите букви означават крясъци, респективно жалък, слаб, дребен, смешен пикоч. Мама не те е гушкала като малък, а баща ти е злоупотребявал с теб сексуално и това е единственият секс, който си правил.
  • 51 Димитър

    4 2 Отговор

    До коментар #48 от "ТУК ПО- ГОЛЯМ СМОТАНЯК":

    Забравих и неграмотен. Като те гледам как пишеш/кряскаш. Бягал си от училище защото съучениците ти не са си падали по меката ти китка.
  • 52 Audi за шампиони

    10 16 Отговор
    Само който не карал никога Ауди може да хвали БМВ........колата е Ауди ...стига да можете да я поддържате..
  • 53 Вова

    8 4 Отговор
    Няма не гниеща кола!
  • 54 Plamen

    10 4 Отговор

    До коментар #12 от "Българин във Воронеж":

    Явно не си виждал колата отдолу. Сигурно няма здраво място. Да не говорим ,че вече рядко се срещат освен в някое село да носят сено на добитъка.
  • 55 Made in Germany

    5 2 Отговор
    А защо не кажете нещо за Мерцедеса...?
  • 56 Made in Germany

    5 2 Отговор
    А защо не кажете нещо за Мерцедеса...?
  • 57 Opel

    8 4 Отговор

    До коментар #43 от "порше фен":

    Гниеха старите модели като Кадет, Астра Ф, Вектра А. След 95-96год. вече не гният така и с постепенно задминаха доста марки/модели.
  • 58 Цуци

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Селянина":

    Е извади я от хола да я покараш малко .
  • 59 vasik atanasova

    4 9 Отговор
    на първо място е ауди без значение от модела
  • 60 пръч

    7 1 Отговор
    запорожец 768 безупречна ламарина и визия

    Коментиран от #61

  • 61 груйо

    4 4 Отговор

    До коментар #60 от "пръч":

    ауди б4 е с двойно поцинковано купе и нема умиране
  • 62 фау ве

    3 2 Отговор
    Имам едно поло, което е напълно поцинковано, почти 20 годишно е и няма и точка ръжда, отдолу покритието също е перфектно, няма никаква ръжда, дори и на металните елементи по окчаването, а гърнето му е оригиналното, не знам, дали е сменяно, колата е внос от Италия преди 10 -тина години.
    Като отношение, цена-качество полото бие премиумите на снимката по анти-корозионно покритие!
  • 63 Бой Хой

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Qj mi kura":

    Образовай се! БМВ имат 4Х4 още от края на 30те, но като си седиш на село, как да знаеш?! БМВ даваха доживотна гаранци на покритието, ако няма външна намеса по покритието. Как да го знаеш? Като видиш колко 25 годишни Е36ци се движат по улиците, сам виж дали са гнили! Гният, като ги удариш!
  • 64 Еро

    0 4 Отговор
    Кажете нещо за Пежо 518 2013 г

    Коментиран от #67

  • 65 Волво

    6 1 Отговор
    Volvo от колко ли десетилетия ги правят процинковани?
    Volvo- мъчно се намира с изгнило(имаше едни 4ворки с ръжда,ама всяко правило си има изключение).
    Факт е обаче,че Мерцедесите от 1990 наТатък- гният яко!
    Тук в Германия може да ти падне шапката като видиш колко изгнили има :( излагация!
  • 66 4-ри Бмв фен

    2 3 Отговор

    До коментар #44 от "Димитър":

    Димитре моето момче, като не разбираш не коминтирай , а си карай надупчения от ражда като щайга опел ! :)
  • 67 не си прав

    1 1 Отговор

    До коментар #64 от "Еро":

    няма такъв модел
  • 68 бебо алексиев

    1 4 Отговор
    ланча не гние
  • 69 Радо

    4 2 Отговор
    Имам Ситроен от 1990г.Никъде няма изгнило-кола на 29г.А сега ми кажете коя кола е най -издръжлива.Като ходя на преглед се чудят и маят там.Такова чудо не са виждали.Постоянно карам хора с нея(трансфери),изкарва ми всеки месец по 1500-2000лв.а вие си фукайте смешните коли!

    Коментиран от #71

  • 70 Радо

    4 7 Отговор
    Аааааа,забравих да пиша за возията-само Sкласата на мерцедеса може да се сравнява с нея-карайте си кошниците и си мислете ,че карате коли.Имам пари да си купя кола за половин милион ,но откакто се качих на един приятел на Ксантията,си казах ,,това е моята кола,,От 2007 до сега само Ксантия карам.За мене няма по добра кола от ксантията-просторна,уникална визия невероятно приятна за каране-това е.
  • 71 Чудо на чудесата

    3 0 Отговор

    До коментар #69 от "Радо":

    Как се навиват да се возят в такава бабичка и да си плащат. Явно са мазохисти.
  • 72 РадоХааа

    1 1 Отговор
    Ти не си в час!
  • 73 Keep calm n drive a Land cruiser

    9 3 Отговор

    До коментар #28 от "2-ри бмв фен":

    😂😂😂😂😂😂😂
    Pathetic !!!
    Много сте ми смешни с тия беемвета ... предимно анаболни батки с татуси, малки пишки, питбули и две мозъчни клетки, но пък изтъкани от гордост и комплекси ... купил си БМВ на старо, кара го на газ, няма пари за истински гуми, ама пък освежил джантите и му сложил яка музика 🤦🏻‍♂️ Да не говорим, че полвината не могат и да ги карат ама пък агресират по пътя и без да е изненада - всяка трета размазана (и обикновенно виновна за ПТП) кола е такава.
  • 74 Нафърфорий

    1 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Ръждата отдавна не е такъв проблем, какъвто бе за автомобилите през 80-те и 90-те години на миналия век.
    Бива ли тъй да си лъжете читателите?
  • 75 Анонимен

    0 1 Отговор
    Номер едно са Голф 2 и Ауди 80.
  • 76 Анонимен

    0 1 Отговор
    Номер едно са Голф 2 и Ауди 80.
  • 77 Анонимен

    0 1 Отговор
    Номер едно са Голф 2 и Ауди 80.
  • 78 Opel

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "ГОШО":

    А ти къде си видял опел да гние ? 2019 сме, ти си забил в 1999...

    Коментиран от #79

  • 79 nako

    0 1 Отговор

    До коментар #78 от "Opel":

    и аз имам ауди 80 88г без ръжда и тези като станат на 30г тогава можем да си говорим
  • 80 fiat 1

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Българин във Воронеж":

    Имам Фиат Типо от 1991г, които след като ползвах 10 год, подарих. От 10 години е на газ. Сега вече му гори боята, но НЯМА РЪЖДА!
  • 81 Дако

    0 0 Отговор
    По здрава кола от ауди 80 няма е па нема
  • 82 Опаа

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Дискретен герой":

    Как се впрегате само :Д Добре че е вага децаа
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 гощо

    0 0 Отговор
    Тука май никой няма ТВ канала Ауто мотор спорт?!?! Там постоянно сравняват марките.В момента Ауди са далеч напред пред БМВ и Мерцедес в всяко отношение.Изработна,качество на материалите и т.н. За системата 4х4 изобщо няма да говорим там нещата са ясни! Мина времето на великата 124-ка. БМВ не са впечатлявали кой знае колко никога

    Коментиран от #91

  • 85 дедов

    0 0 Отговор
    Карам Рено Еспейс ІV. Не гние щото вратите и праговете са от алуминий, а калниците от пластмаса. Гадното стана, като една кака ме натарани в задната врата. Алуминия не се изчуква, та бъркаш у джеба и купуваш нова врата.
  • 86 младен

    0 0 Отговор
    pejo 405 ot 1993g.
  • 87 иван

    0 0 Отговор
    Ауди А 80 .Не е мръднала .
  • 88 Mne

    0 0 Отговор
    А4 б5 96 г. Ръжда има, само по колите около него. Ама си е младо, 24 само. Удариха ме преди 2 години и няма ръжда още
  • 89 Руско лошо няма

    0 0 Отговор
    Ми то с Лади и Москвичи същата работа
  • 90 СС8

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Мирчев":

    Явно караш ауди 80 щото тва дето го каза хич не е така.Новите модели са пълни ръждилници.....
  • 91 СС8

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "гощо":

    А чувал ли си че на някой канали им се плаща да рекламират дадена марка?А знаеш ли как Ауди изминава най много км.?Като се вози на някой репатрак на ADAC .....ако не са те ADAC ще фалират :)
  • 92 СС8

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "порше фен":

    Пич карам Опел Инсигния 2014г. И при агресивното третиране на пътищата в Германия с препарати зимата повечето нови коли гният но опелчето не е мръднало...в бг как да ти ръждяса колата те пясък не хвърлят да не говорим за химия а точно от нея идва ръждата.
  • 93 Audi 80

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Ауди":

    МОЯТА Б4 Е ОТ 92 Г. ИМАШЕ САМО 1 ТОЧКА РЪЖДА ПО КУПЕТО! НЕ ЗАЩОТО КАРАМ АУДИ, НО БМВ И МЕРЦЕДЕС НЕ МОГАТ ДА СЕ ПОХВАЛЯТ С ТАКОВА ЯКО И ЗДРАВО КУПЕ!