През последните 20-ина години японските производители обръщат все повече внимание на антикорозионната защита на автомобилите си, след като десетилетия наред тя бе сред последните им грижи. Както личи от втората част на класацията обаче, фаворити в тази област си остават шведите и германците.
5. Volvo XC90 Typ C (2002–2014)
Първото SUV на шведите е защитено против корозия не по-зле от останалите модели, построени на платформата P2. Условията на експлоатация обаче го правят по-уязвим от S80 и S60.
В конструкцията на XC90 липсва алуминий, на какъвто по онова време постепенно преминават немските конкуренти. Затова пък качествената и здрава стомана е покрита с тлъст слой боя и лак.
Ръжда общо взето се появява само под пластмасовите детайли по каросерията. Гнездата обаче обикновено са малки и се овладяват лесно, тъй като не растат бързо. Далеч повече проблеми може да създаде невидимата за окото корозия по предната подрама и роговете на коша.
4. Mercedes-Benz S-Klasse W221 (2005–2013)
В Mercedes-Benz си научиха урока от грешките, допуснати с W220, чиято антикорозионна защита бе далеч от представите за флагмански модел на производител от такъв ранг. Ето защо немците са подходили изключително сериозно към качеството боята и обработката на каросерийните панели.
Ръжда се появяват рядко дори по традиционно уязвими места като предния капак, долната част на вратите и калниците. Площта на гнездата по правило е малка и нямат склонност да растат. Това придава бодряшки вид и на най-старите седани отпреди фейслифта.
Хромираните декорации обаче се матират бързо. Предните панели на каросерията са изработени от алуминий и могат да предизвикат корозия по заварките със стоманата. Понякога се отлепва шумоизолацията под задните калници и пода, което може да доведе до увреждане на покритието на труднодостъпни места.
3. Volvo S80 Typ AS (2006–2016)
Ако не се броят произвежданите в Холандия модели, Volvo отдавна се слави със специалното си отношение към антикорозионната защита на автомобилите си. С качествена боя се славеше още първото поколение на S80, а поцинкованата каросерия на наследника е сглобена и боядисана още по-внимателно.
Това обяснява защо ръждата практически няма шанс срещу шведския флагман, а откровено слаби места липсват. Олющените места противостоят на корозията дълго време и не ѝ позволяват да се разпространи, което е доста ценно качество предвид цените на каросерийните панели.
2. Audi A6 C6 (2004–2011)
Класация на най-устойчивите на корозия автомобили трудно може да мине без Audi, а третата генерация на A6 попада в нея абсолютно заслужено. Също като предшественика си инголщадският модел се съпротивлява упорито на ръждата и дори олющените петна по веждите на задните калници не "цъфтят".
Боята по предния капак и калници се предава по-рано, но въпреки това от корозия в традиционния смисъл на думата няма и следа, просто защото детайлите са алуминиеви. На авиационния метал се дължи и изключително здравата конструкция, яките подрами и лонжерони.
Антикорозионният слой може да пострада само по пода заради малкия клиренс и неизбежния контакт с различни препятствия.
1. Porsche Cayenne Typ 9PA (2002–2010)
Каросерията на първото SUV на Porsche е боядисана изключително качествено. Слоят от боя и лак е не само дебел, а и гъвкав и еластичен, което му позволява да се съпротивлява безпроблемно на бомбардировките от камъчета и дори леки удари. Антикорозионната защита също е на много високо ниво, така че външният на неудряните и качествено ремонтирани всъдеходи по правило е отлично.
Ръжда може да се откри основно под пластмасовите детайли и по фугите между панелите, но явлението е рядко. Слабо място са само шевовете на задните врати откъм калниците. Ръждата там започва от заварките и ликвидирането ѝ изисква сериозна намеса. При смяна на предното стъкло, което е неизбежно предвид скоростните качества на Cayenne, се поврежда антикорозионното покритие на рамката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ицо Багера
12:41 18.06.2019
2 Ами алди 8?
Коментиран от #29
12:46 18.06.2019
3 Бай Оня
Коментиран от #13, #18, #20
12:48 18.06.2019
4 M-Benz
Коментиран от #57
12:50 18.06.2019
5 дте
Коментиран от #66
12:51 18.06.2019
6 Бай Хой
Коментиран от #42
12:54 18.06.2019
7 Христо Яръмов
12:59 18.06.2019
8 пешо
13:06 18.06.2019
9 Ddddd
13:16 18.06.2019
10 Въпрос ?
Коментиран от #12
13:34 18.06.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Оня бай
До коментар #3 от "Бай Оня":
Как къде без тях с дизел гей14:25 18.06.2019
14 Азббн
Коментиран от #49, #64
14:48 18.06.2019
15 сектант
Коментиран от #17
15:26 18.06.2019
16 ALEX
15:29 18.06.2019
17 AdiBas
До коментар #15 от "сектант":
Тупалка голяма - 0.9 метан... Т'ва големият мотор наДачия ли е?
Коментиран от #46
15:44 18.06.2019
18 Хайл
До коментар #3 от "Бай Оня":
Плащат да им хвалят боклуците16:03 18.06.2019
19 PlimP
16:04 18.06.2019
20 Жабара
До коментар #3 от "Бай Оня":
Най вече в изминати км на пътна помощ16:13 18.06.2019
21 Като гост
16:23 18.06.2019
22 Публикувано във факти.бг:
16:26 18.06.2019
23 ръждаа
16:28 18.06.2019
24 Дядото
17:09 18.06.2019
25 cadillac
17:30 18.06.2019
26 винкело от перник с гоуфо
18:49 18.06.2019
27 hienata
19:12 18.06.2019
28 ГоШо
19:14 18.06.2019
29 BMW fen3
До коментар #2 от "Ами алди 8?":
Сменихте москвичите с АЛДИТА, а ладите с бмв-та и стана войната пред блока19:35 18.06.2019
30 Bloodoks
20:11 18.06.2019
31 майстора
20:19 18.06.2019
32 Алиминият
20:35 18.06.2019
33 Роки
Коментиран от #60
21:08 18.06.2019
34 Волвар
21:08 18.06.2019
35 Sofia
21:09 18.06.2019
36 Гошо
21:23 18.06.2019
37 159
21:31 18.06.2019
38 Съвет
21:33 18.06.2019
39 Колето коко
Коментиран от #44
21:43 18.06.2019
40 КОМУНИСТ
22:22 18.06.2019
41 Едйдидкд
23:19 18.06.2019
42 Йосип Броз Тито
До коментар #6 от "Бай Хой":
Един съсед е фен на Lancia, взима ги в перфектно външно състояние и за няколко години изгниват... Вече 3-та гние отвън пред тях.Не си правя шега, видял съм го с очите си, всеки ден минавам и виждам.
Коментиран от #48
00:13 19.06.2019
43 vasik atanasova
без значение какво е
00:16 19.06.2019
44 Вальоо
До коментар #39 от "Колето коко":
Нема,те тия хора не обичат да казват че френските коли са доста добри. Виж за немските е друг въпрос.01:04 19.06.2019
45 Александър
02:24 19.06.2019
46 кор
До коментар #17 от "AdiBas":
неудачия суперкар-нещо като корвет 500 лашадки04:48 19.06.2019
47 Ххх
05:39 19.06.2019
48 666
До коментар #42 от "Йосип Броз Тито":
Имам две,едната е от миналия век а другата 2005,нямат никъде ръжда а и не си знаят километрите ,дизелкомрейл са.06:47 19.06.2019
49 Еди кой си
До коментар #14 от "Азббн":
Айде бе! Сигурен ли си, че не е "надцинкована"?07:30 19.06.2019
50 шефа
08:17 19.06.2019
51 Иван
08:34 19.06.2019
52 Бай Благой
Страхотен SUV.
Сега карам S60 и се двуумя за следваща кола между XC60 ( с повече екстри, асистенти и по-нови технологии) и XC90 по-голямо, по-красиво ама с по-малко асистенти и технологии.
09:24 19.06.2019
53 Бай Благой
До коментар #11 от "Алфа Ромео":
Ако си мислиш, че са по-скъпи от поддръжката на Alfa Romeo се лъжеш. ЧУпят се много рядко при правилна поддръжка. Много здрави и надеждни автомобили.09:25 19.06.2019
54 Driver
09:35 19.06.2019
55 Nikolai
Citroen Xantia ?
09:36 19.06.2019
56 Бмв фен
09:49 19.06.2019
57 Чудо на чудесата
До коментар #4 от "M-Benz":
Те са вече милионници. Ще превземат пътищата ама към автоморгите.10:19 19.06.2019
58 Грую
11:03 19.06.2019
59 Филенце
Когато купуваш Волво не се гледа за гнилоч.
11:31 19.06.2019
60 Хехе
До коментар #33 от "Роки":
Бе, те и малко дефекти давали, ама и аз не ги виждам по пътищата...13:19 19.06.2019
61 Дани
13:40 19.06.2019
62 Бачи Кико
14:04 19.06.2019
63 мене
14:16 19.06.2019
64 Goshoo
До коментар #14 от "Азббн":
Ауди 80 б3 FOREVER18:53 19.06.2019
65 яряявер
21:33 19.06.2019
66 гощо
До коментар #5 от "дте":
Бате молИм ти се дръж се сериозно!!!08:43 21.06.2019
67 Ronaldo
01:47 23.06.2019