18 Юни, 2019 12:37 49 289 67

10 употребявани коли, които не гният, част II

  • ръжда-
  • корозия-
  • рейтинг-
  • класация

През последните 20-ина години японските производители обръщат все повече внимание на антикорозионната защита на автомобилите си, след като десетилетия наред тя бе сред последните им грижи. Както личи от втората част на класацията обаче, фаворити в тази област си остават шведите и германците.

5. Volvo XC90 Typ C (2002–2014)


Първото SUV на шведите е защитено против корозия не по-зле от останалите модели, построени на платформата P2. Условията на експлоатация обаче го правят по-уязвим от S80 и S60.

В конструкцията на XC90 липсва алуминий, на какъвто по онова време постепенно преминават немските конкуренти. Затова пък качествената и здрава стомана е покрита с тлъст слой боя и лак.

Ръжда общо взето се появява само под пластмасовите детайли по каросерията. Гнездата обаче обикновено са малки и се овладяват лесно, тъй като не растат бързо. Далеч повече проблеми може да създаде невидимата за окото корозия по предната подрама и роговете на коша.

4. Mercedes-Benz S-Klasse W221 (2005–2013)

В Mercedes-Benz си научиха урока от грешките, допуснати с W220, чиято антикорозионна защита бе далеч от представите за флагмански модел на производител от такъв ранг. Ето защо немците са подходили изключително сериозно към качеството боята и обработката на каросерийните панели.

Ръжда се появяват рядко дори по традиционно уязвими места като предния капак, долната част на вратите и калниците. Площта на гнездата по правило е малка и нямат склонност да растат. Това придава бодряшки вид и на най-старите седани отпреди фейслифта.

Хромираните декорации обаче се матират бързо. Предните панели на каросерията са изработени от алуминий и могат да предизвикат корозия по заварките със стоманата. Понякога се отлепва шумоизолацията под задните калници и пода, което може да доведе до увреждане на покритието на труднодостъпни места.

3. Volvo S80 Typ AS (2006–2016)


Ако не се броят произвежданите в Холандия модели, Volvo отдавна се слави със специалното си отношение към антикорозионната защита на автомобилите си. С качествена боя се славеше още първото поколение на S80, а поцинкованата каросерия на наследника е сглобена и боядисана още по-внимателно.

Това обяснява защо ръждата практически няма шанс срещу шведския флагман, а откровено слаби места липсват. Олющените места противостоят на корозията дълго време и не ѝ позволяват да се разпространи, което е доста ценно качество предвид цените на каросерийните панели.

2. Audi A6 C6 (2004–2011)


Класация на най-устойчивите на корозия автомобили трудно може да мине без Audi, а третата генерация на A6 попада в нея абсолютно заслужено. Също като предшественика си инголщадският модел се съпротивлява упорито на ръждата и дори олющените петна по веждите на задните калници не "цъфтят".

Боята по предния капак и калници се предава по-рано, но въпреки това от корозия в традиционния смисъл на думата няма и следа, просто защото детайлите са алуминиеви. На авиационния метал се дължи и изключително здравата конструкция, яките подрами и лонжерони.

Антикорозионният слой може да пострада само по пода заради малкия клиренс и неизбежния контакт с различни препятствия.

1. Porsche Cayenne Typ 9PA (2002–2010)


Каросерията на първото SUV на Porsche е боядисана изключително качествено. Слоят от боя и лак е не само дебел, а и гъвкав и еластичен, което му позволява да се съпротивлява безпроблемно на бомбардировките от камъчета и дори леки удари. Антикорозионната защита също е на много високо ниво, така че външният на неудряните и качествено ремонтирани всъдеходи по правило е отлично.

Ръжда може да се откри основно под пластмасовите детайли и по фугите между панелите, но явлението е рядко. Слабо място са само шевовете на задните врати откъм калниците. Ръждата там започва от заварките и ликвидирането ѝ изисква сериозна намеса. При смяна на предното стъкло, което е неизбежно предвид скоростните качества на Cayenne, се поврежда антикорозионното покритие на рамката.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 42 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ицо Багера

    32 15 Отговор
    Един друг добър пример - Audi TT MK1 (8N). Алуминиево купе.
  • 2 Ами алди 8?

    19 13 Отговор
    Къде е

    Коментиран от #29

  • 3 Бай Оня

    25 67 Отговор
    Естествено ВАГ начело във какво ли не !!!!

    Коментиран от #13, #18, #20

  • 4 M-Benz

    39 11 Отговор
    W221 си е тупалка по всякакви критерии. Не можеш на бялото да кажеш черно. Малко да им паднат цените и ще превземат пътищата.

    Коментиран от #57

  • 5 дте

    57 13 Отговор
    ГДР - германците мтого отдавна поцинковаха купетата на " Вартбурзите". Все още карам " Вартбург" 353 произведен 1982 год без ръжда макар и е 20 години на вън .

    Коментиран от #66

  • 6 Бай Хой

    57 10 Отговор
    Ланчиите също са поцинковани и много рядко се среща ръжда при тях. За разлика от джапанките , мойта маздичка милата е напъпила вече по веждите деба. и пода е толкова тънък че чувам мравките как стъпват. и късмет на майстора дет ще тряя да работи по окачването

    Коментиран от #42

  • 7 Христо Яръмов

    66 24 Отговор
    Нищо вярно няма в статията. Всички гният. Зависи в кои държави са. В Австрия, Германия гният заради солта дето хвърлят зимата. В София от 3 години също се хвърлят чиста сол зимата и сега имам поглед че масово колите вече и тук започнаха да гният без значение от марката и модела.
  • 8 пешо

    17 11 Отговор
    КАК ДА ГНИЯТ КАТО ВСИЧКО Е АЛУМИНИЙ
  • 9 Ddddd

    44 1 Отговор
    Та те не гният все тези коли които не мога да си позволя да купя. Това което ми позволява джоба сигурно е пълна скръб.
  • 10 Въпрос ?

    17 6 Отговор
    А относно Opel Astra ?

    Коментиран от #12

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Оня бай

    14 8 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Оня":

    Как къде без тях с дизел гей
  • 14 Азббн

    39 5 Отговор
    Ауди 80 се е доказало във времето , че не гние. Вече са на по 30 години и се намират здрави без проблем. Била е частично потцинкована.

    Коментиран от #49, #64

  • 15 сектант

    15 24 Отговор
    един отличен пример да добавя - дачия дъстър 0.9 метан

    Коментиран от #17

  • 16 ALEX

    13 6 Отговор
    също така да добавя и ДОДЖ КАЛИБЪР, един SUV, с мега добро антикорозионно покритие!
  • 17 AdiBas

    34 5 Отговор

    До коментар #15 от "сектант":

    Тупалка голяма - 0.9 метан... Т'ва големият мотор на
    Дачия ли е?

    Коментиран от #46

  • 18 Хайл

    14 4 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Оня":

    Плащат да им хвалят боклуците
  • 19 PlimP

    15 12 Отговор
    яки машини, особено XC90, но не са ли малко новички, да говорим за 90-те, бенц-пълна скръб, ауди- както винаги най-добрите, опел - след 96-а супер, пежо-цитро- много добри особено цитро, рено-малко се излагат, за Япония и Кореа не говорим - думата антикорозия им е чужва дори и след 2005-а година, вагените са добри, форд- изложиха се, Италия- доста вложиха и се представят добре
  • 20 Жабара

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "Бай Оня":

    Най вече в изминати км на пътна помощ
  • 21 Като гост

    20 12 Отговор
    Без значение марката, колите около 10 годишни от Италия са ок, а от Австрия, Германия и Швейцария са за скрап.
  • 22 Публикувано във факти.бг:

    1 5 Отговор
    Публикувано във факти.бг:
  • 23 ръждаа

    27 1 Отговор
    Кола която не гние е тази без желязо по нея, а такава за сега няма. За да е по-достоверна статията заглавието трябва да е "Употребявани коли, които гният по-малко."
  • 24 Дядото

    27 0 Отговор
    Абе вие луди ли сте??!!...модели на скъпи коли на по 12-15 години.... Това ли е мерилото вече...?!?! Ами..ауди 80, голф 2, сааб 9000....
  • 25 cadillac

    7 5 Отговор
    Кадилак ЦТС 2003 без грам ръжда каран 13 години в България
  • 26 винкело от перник с гоуфо

    13 1 Отговор
    наи не гние пернишкио винкел ,много як ,не се огьва даже ако иска некои може да го проба , суроваката ми е не рьждавеика ,и цела годин си седи на тавано ,и чека нова годин да суровака .
  • 27 hienata

    17 3 Отговор
    AUDI A8 и A2 са алуминиеви и няма какво да им изгние. Не е лошо да пуснат статистика за най-гниещи в България. За мен едноличен лидер след 2000г е Мазда 6 от по-старите. Хондите (особенно англичанка) и те са зле и то много, но странен факт е, че малките Джаз са по добри от Сивик.
  • 28 ГоШо

    8 21 Отговор
    Къде сте виждали Опел и Audi да не гние ?
  • 29 BMW fen3

    27 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ами алди 8?":

    Сменихте москвичите с АЛДИТА, а ладите с бмв-та и стана войната пред блока
  • 30 Bloodoks

    10 3 Отговор
    De Lorean, щото е от неръждавейка!
  • 31 майстора

    13 5 Отговор
    Абе факти вие бъзикате ли се ?? Туарег-а с емблема на Порше и C6-цата нямат място в тая класация просто защото си ръждясват много хубаво !!! А w221-цата е с алуминиеви капак ,калници, врати ...за какви уязвими места точно ми говорите вие бе малоумни ли сте кво ??
  • 32 Алиминият

    14 1 Отговор
    Също корозира. Може да се види в перални втора употреба . Става покрит с малки, или по големи язвички! В мазетата на дедите си може да намерите алуминиеви чинии, български, от преди 50 години и ще видите състоянието им.
  • 33 Роки

    12 2 Отговор
    Майбасите не гниели но гледам че не ги карат много....

    Коментиран от #60

  • 34 Волвар

    7 1 Отговор
    Карам Ес 80 първо поколение, на 16 години. Отдолу е като нова, а е на 350 000 километра.
  • 35 Sofia

    6 7 Отговор
    Щом не е АЛДИ не ми го хвали...ахаха
  • 36 Гошо

    16 4 Отговор
    Ауди 80 Б3 яйце е най-негниещата кола
  • 37 159

    10 9 Отговор
    Мно'о тъпа класация!!! Фаворитът е един и проблемът си го е решил още през 80-те год. на 20 в. Казва се Алфа Ромео!!! Баш пък в това упражнение всички останали са ученици от килийно у-ще!
  • 38 Съвет

    16 3 Отговор
    Купете си коли от Монголия. Там ръждата е непозната поради сухия въздух.
  • 39 Колето коко

    6 3 Отговор
    Нещо за ситроен ц5 от 2001 година да кажете ,точка ръжда нема батки :)

    Коментиран от #44

  • 40 КОМУНИСТ

    2 1 Отговор
    Имам Мл270 CDI 2000год. Чак сега почнали да излизат 2-3 точици ръжда. За км-те не знам над 500хил. Е
  • 41 Едйдидкд

    8 0 Отговор
    Значи, тази статия я е писъл някой който продава пуканки. На S classa w221 как са направили заварка м/у алуминий и метал, че не можах да разбера?
  • 42 Йосип Броз Тито

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Бай Хой":

    Един съсед е фен на Lancia, взима ги в перфектно външно състояние и за няколко години изгниват... Вече 3-та гние отвън пред тях.
    Не си правя шега, видял съм го с очите си, всеки ден минавам и виждам.

    Коментиран от #48

  • 43 vasik atanasova

    4 7 Отговор
    няма гниещо ауди
    без значение какво е
  • 44 Вальоо

    5 1 Отговор

    До коментар #39 от "Колето коко":

    Нема,те тия хора не обичат да казват че френските коли са доста добри. Виж за немските е друг въпрос.
  • 45 Александър

    4 2 Отговор
    Повечето от по-старите Аудита влизат в този списък със сигурност - последното 80/Б4, А4 (Б5), последната 100-ца/А6 също например. Причината е, че немалка част от панелите по каросериите им са поцинковани. Тоест ако има ръжда по тях - значи е имало някакъв удар и е паднало защитното покритие.
  • 46 кор

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "AdiBas":

    неудачия суперкар-нещо като корвет 500 лашадки
  • 47 Ххх

    3 1 Отговор
    Всяка кола един ден се превръща в Опел. Лека им пръст!
  • 48 666

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Йосип Броз Тито":

    Имам две,едната е от миналия век а другата 2005,нямат никъде ръжда а и не си знаят километрите ,дизелкомрейл са.
  • 49 Еди кой си

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Азббн":

    Айде бе! Сигурен ли си, че не е "надцинкована"?
  • 50 шефа

    1 1 Отговор
    Голф 2 имам 1989 на почти 30 г без грам ръжда..........
  • 51 Иван

    3 1 Отговор
    Вектра Ц 2003г. Няма грам ръжда никъде , ако някой не вярва я подлагам пред него на преглед
  • 52 Бай Благой

    3 1 Отговор
    XC-то е нечовешко!
    Страхотен SUV.
    Сега карам S60 и се двуумя за следваща кола между XC60 ( с повече екстри, асистенти и по-нови технологии) и XC90 по-голямо, по-красиво ама с по-малко асистенти и технологии.
  • 53 Бай Благой

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Алфа Ромео":

    Ако си мислиш, че са по-скъпи от поддръжката на Alfa Romeo се лъжеш. ЧУпят се много рядко при правилна поддръжка. Много здрави и надеждни автомобили.
  • 54 Driver

    6 1 Отговор
    Да ти пикая на ташак класацията … А къде са всички A8ци които са алуминиеви ?
  • 55 Nikolai

    4 1 Отговор
    Не хвалете коли които нямат и 10 години !
    Citroen Xantia ?
  • 56 Бмв фен

    1 4 Отговор
    Ясно е бмв е на 1-во място в класацията , но според мен Волво трябва да е на 2-ро .
  • 57 Чудо на чудесата

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "M-Benz":

    Те са вече милионници. Ще превземат пътищата ама към автоморгите.
  • 58 Грую

    4 0 Отговор
    Мослвич 408 Иж!
  • 59 Филенце

    7 1 Отговор
    Волво освен,че е най-безопасно също така и не гние.
    Когато купуваш Волво не се гледа за гнилоч.
  • 60 Хехе

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Роки":

    Бе, те и малко дефекти давали, ама и аз не ги виждам по пътищата...
  • 61 Дани

    4 0 Отговор
    Ауди 80 няма гниене
  • 62 Бачи Кико

    2 0 Отговор
    Интересно къде е трабанта,някой да е видял изгнил Трабант
  • 63 мене

    0 1 Отговор
    Nissan Almera tino .... със сигурност е поцинкована ...
  • 64 Goshoo

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Азббн":

    Ауди 80 б3 FOREVER
  • 65 яряявер

    2 0 Отговор
    Вие понякога авторски статии правите ли? Ей така за разнообразие?
  • 66 гощо

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "дте":

    Бате молИм ти се дръж се сериозно!!!
  • 67 Ronaldo

    0 0 Отговор
    Jiveq v shveciq i moga da kaja che ot volvoto po zdrava kola nqma i na izdrujlivost i za sigornost na putq i za rujdata vijdal sum volvo na 50 godini bez rujda i minalo nad 1 milion km i oshte si varvi