Въвеждането на все по-строги екологични норми принуди АвтоВАЗ да се изтегли от европейския пазар през април. Германският вносител на Lada обаче все още държи хиляда бройки от модела 4x4 (Niva) на склад и търси начин да ги продаде въпреки ограниченията.
Шефът по продажбите на Lada Deutchland Макс Шмид обяви във Facebook, че компанията му смята да доработи самостоятелно всъдеходите, така че да може да ги пусне на пазара догодина. В Германия вносителят е регистриран като независим производител, което му позволява да внася модификации по оригиналната конструкция.
Проблемът е, че привеждането на Lada 4x4 в съответствие с екологичните стандарти ще я оскъпи неимоверно. В момента експортната версия на руския всъдеход с подобрена антикорозионна защита струва €11 990, а модификацията Urban - €13 290.
Ако Lada Deutchland продължи да предлага модела в нарушение на екологичните норми, ще трябва да плаща глоба за всеки продаден автомобил. По думите на Шмид за 4x4 нейният размер ще бъде "невероятните" €6 400, с което цената на базовата модификация ще скочи на €18 390.
От Lada Deutchland разглеждат и друг вариант да се измъкнат от ситуацията. Наличните на склад всъдеходи могат да бъдат преоборудвани с нови двигатели, за да покриват нормите за вредни емисии, което може би ще излезе по-евтино от плащането на глоби.
В момента ВАЗ-2121, както е заводското име на култовия модел, се оборудва само с 1.7-литров бензинов двигател с мощност 83 к.с. Той е сертифициран по стандарта WLTP с разход от 9.8 л/100 км и емисии на въглероден двуокис от 226 г на километър.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 El chochone
Коментиран от #20
11:17 20.06.2019
2 Немски
Коментиран от #6
11:22 20.06.2019
3 Обикновен Бг
11:23 20.06.2019
4 Амиии
Коментиран от #22
11:27 20.06.2019
5 сектант
11:31 20.06.2019
6 Бесен Язовец
До коментар #2 от "Немски":
Аре стига бе, немски номерца, окупации мокупации, бля, бля, хората си спазват законите ! Ти знаеш ли какви зверски мита имат руснаците, за вноса на коли от ЕС, та си се разревал тука ?? Значи руснаците си гонят интересите, а немците ще им четат вестник и да ги оставят да си продават евтините трошляци за без пари, така ли !? Всички страни, с помоща на именно такива закони, мита и други ограничения, преди всичко се стараят да защитят собствения си производител.Коментиран от #10
11:37 20.06.2019
7 Маркетинг гуру
Коментиран от #29
11:43 20.06.2019
8 onq s konq
11:51 20.06.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 МислиМалко
До коментар #6 от "Бесен Язовец":
Мисли малко ... немците вдигат законите до всичко и после самите те не си ги спазват ... справка нормите за дизела. Правят се точно немски номерца, да може да минават тестове, а през останалото време да не спазват нормите. Хора мислете малко, обсебени сте от немската честност ... може и да е имало такава, но е изчезнала много отдавна.Коментиран от #12, #16
12:03 20.06.2019
11 Драйвър
Коментиран от #13, #17
12:06 20.06.2019
12 Бесен Язовец
До коментар #10 от "МислиМалко":
А ти си мислиш, че законите които издигат руснаците, моного ги спазват ли ? Всички си играят тяхните си игри !Коментиран от #14
13:10 20.06.2019
13 Random
До коментар #11 от "Драйвър":
Не могат да сложат по-нов двигател защото италианската ск. кутия(124 Sport) не издържа на повече от 90 к.с. Иначе щяха да сложат от 16-клапановите си двигатели с по 106/122 коня много отдавна.13:21 20.06.2019
14 АзСъмБългарин
До коментар #12 от "Бесен Язовец":
Аз съм българин и желая да имаме честни закони. А ние ги внасяме от Германия и други "европейски" страни. До преди 10-тина години съм живях в тази част на Европа ... и гледам, че все още копираме едно по едно всяко безумно перо от техните закони, които могат да осигурят някакво финансиране, монопол и източване. Именно заради това и там има толкова закони ... за да гарантират приходи на правилните хора. Не знам в какъв заблуден свят трябва да живвеш, че спазването на всички безумни закони е за добро на народа ... глупости, само погледнете кой гласува законите и вече ви е ясно, че само финансовата изгода в днешния капитализъм се интересуват.Коментиран от #15
13:30 20.06.2019
15 Бесен Язовец
До коментар #14 от "АзСъмБългарин":
Ти нещо май се увлече брат ми и се отвлече, ама доста така настрани от темата на статията ! Закони, капитализъм, заблуден свят, аре стига с тия демагогии, братчед, тук все пак за коли си говорим, а не за правови норми и закони ! Кът искаш за таквиз работи да спориш, бегай в някой друг раздел !13:40 20.06.2019
16 Хайл
До коментар #10 от "МислиМалко":
Честни немци имаше по времето на Адолф Хитлер, преди и след него са помияри-това са най-големите лицемери и интриганти в света,най-пропадналата нация14:24 20.06.2019
17 Хайл
До коментар #11 от "Драйвър":
Античен но се е доказал,не като сегашните-сменяш двигател вместо маслотоКоментиран от #21
14:34 20.06.2019
18 кво толкова
Коментиран от #19
15:52 20.06.2019
19 Random
До коментар #18 от "кво толкова":
Те имат бе.15:53 20.06.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Анонимен
До коментар #17 от "Хайл":
Вярно 150 000 ладите изкараха, а пък уазката само 50 000.18:44 20.06.2019
22 Алфа Ромео
До коментар #4 от "Амиии":
Кво чудно има, висока кола със постоянно задвижване на четирите колела, колко искаш да харчи колкото Форд Фиеста ли...19:23 20.06.2019
23 Факт!
Коментиран от #24, #25
19:54 20.06.2019
24 Random
До коментар #23 от "Факт!":
Какво е виновен инженера че нямат нормални металургия и металообработка, а бюджета им е никакъв. Проблемът на тоя двигател е главата. Поради липса на средства, главата е със същия размер клапани като на 2101 - като за 1.2 литра. Докато една нормална глава за 1.6-8 мотор, дори 8 клапанов, има пропускливост 170CFM, ладовата е с пропускливост 110CFM при това reverse-flow, а не cross-flow. Имат и нови двигатели, с нормални глави и 16 клапана, обаче инвестицията не си струва - продажбите са слаби, трансмисията не издържа, а и скоро ще я сменят.21:57 20.06.2019
25 Random
До коментар #23 от "Факт!":
Иначе има ЛСГА и ВФТС които са със същия блок, но с 16-клапанова глава. Вадят 150 и 240 коня(ВФТС-а е с турбо). И това 80-те. Унгарците от Metalex(MTX) са имали 2101 с двулитров двигател с по 2 разпред. вала и 16 клапана на същия блок. Извадили са 200 коня 1978г.07:40 21.06.2019
26 мда
Коментиран от #27, #28
09:36 21.06.2019
27 Random
До коментар #26 от "мда":
Абе ти ли си popai145?10:09 21.06.2019
28 Intruder
До коментар #26 от "мда":
Остават ти близо 490 000 за да стигнеш пробега на приятеля ти със BMW то. Емии, успех...11:09 23.06.2019
29 То хубаво
До коментар #7 от "Маркетинг гуру":
ама бирените тлъсти шваби не могат смогна на руското девойче и бързо ще и трябва друг бирен корем.15:17 24.06.2019