Last news in Fakti

21 Юни, 2019 13:48 32 678 79

1 млн. км без ремонт

  • skoda-
  • fabia-
  • пробег

Босненски таксиметров шофьор навъртя 1 000 000 км със своята Skoda Fabia без да му се наложи да плаща за нито една сериозна поправка по колата, съобщават от местното представителство на чешката марка. Мирсад Чосич обслужвал автомобила само във фирмения сервиз, но поддръжката се изчерпвала в смяна на консумативи.

"Фабиата" е произведена през 2003 г. и е оборудвана с един от най-здравите мотори на VAG. Атмосферният 1.9-литров SDI развива едва 64 к.с. и 125 Нм, но за сметка на това разполага с огромен ресурс.

Босненският вносител на Skoda, естествено, е предоволен от новината за рекордния пробег на таксиметровата Fabia. От представителството са решили да наградят Мирсад за постижението, а първата им работа била да сменят безплатно километража, който престанал да отчита след превъртането на 1 млн. км.

Чосич получил също часовник, но най-големият подарък бил отстъпка от 5 000 босненски конвертируеми марки (€2 556) от цената на нова Fabia. Таксиметровият шофьор обаче отклонил предложението за сметка на безплатно обслужване на старата му кола през следващите 12 месеца.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мони

    210 17 Отговор
    И скоро ще я внесат в България като чисто нова на 150 000км.

    Коментиран от #60

  • 2 Платено Съобщение

    72 27 Отговор
    И кво, Да си купуваме шкоди ли??????

    Коментиран от #11, #75

  • 3 Да ама не

    64 39 Отговор
    Поредната реклама. Ако такси можеше да навърти безпроблемни 1 млн. км, масово колите на VAG щяха да го постигат. Щяха да са най-здравите коли в света. Обаче...

    Коментиран от #4, #10, #40, #56, #62

  • 4 Страхил

    68 25 Отговор

    До коментар #3 от "Да ама не":

    В интерес на истината, Фабията е доста здрава и евтина за поддръжка, което съответства на приличния комфорт, особено за градски автомобил. Така че, не са далеч от истината.

    Коментиран от #23

  • 5 СДИ

    64 11 Отговор
    Това е мега здрав мотор, карал съм такава служебна шкода, оставих я на 300 000, от които 100 хил. при мен без нито един ремонт, и продължава да върви.
  • 6 0000

    42 49 Отговор
    Съединителят на SDI-то живее точно 100 000 км.проверено.Айде стига глупости.без ремонти друг път.а ходовата част?

    Коментиран от #9, #24

  • 7 Иво

    38 48 Отговор
    Пълен мъртвец и грозна като смърта

    Коментиран от #8

  • 8 123

    76 18 Отговор

    До коментар #7 от "Иво":

    Айде, като сте се качвали на Шкода да не коментирате. Този модел е 2000 г. и беше един от най-красивите на пазара - особено комби. А умника със съединителя е редно да знае, че той е консуматив. Както маслото, филтрите, накладките, дисковете и т.н. Ходовата част на този модел е много здрава. Ако се кара по хубави пътища - няма счупване, най-много нещо да скръцне от тампоните. Тука в БГ преди 7-8 години имаше такива Фабии на по 700 000 без ремонт на двигателя. Като гледам още ги карат. И да не сравняваме с масовите коли на ВАГ. Шкодата е доста по-здрава.

    Коментиран от #22

  • 9 kick

    66 14 Отговор

    До коментар #6 от "0000":

    Съединителя е консуматив, охлюве!

    Коментиран от #12

  • 10 Random

    54 8 Отговор

    До коментар #3 от "Да ама не":

    Такситата почти не се гасят, а най-голямото износване е при стартиране, тъй че е съвсем нормално да изкара милион. А пък е и дизел - нискооборотен

    Коментиран от #18

  • 11 Hshs

    9 12 Отговор

    До коментар #2 от "Платено Съобщение":

    Пфф големи хейтъри
  • 12 Много знаеш

    18 42 Отговор

    До коментар #9 от "kick":

    Ми то по твоята логика и мотора е консуматив,нали при нужда и той се сменя.По добре не пиши глупости заемащи място за смислени коментари.

    Коментиран от #16, #25

  • 13 Ангела Меркел

    11 16 Отговор
    Да питам автора що е то VAG? Защото аз такава фирма не знам да съществува. Ако е имал предвид V.A.G то тя не съществува 1992 г. Явно някой още си живеят във времето преди 30 години
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Име

    35 5 Отговор
    И какво толкова. Такситата в София на по колко километра мислите че са
  • 16 123

    37 9 Отговор

    До коментар #12 от "Много знаеш":

    Момченце, ходи си карай тротинетката и като след няколко години изкараш книжка и си купиш кола, ще разбереш защо съединителят е консуматив.

    Коментиран от #19

  • 17 Гост

    27 7 Отговор
    Прав е. Сега ще ни убедиш че дисковете и накладките са консуматив ;) да не говорим че масово не знаят че спирачната течност също се сменя периодично.

    Коментиран от #26, #33

  • 18 Алфа Ромео

    34 2 Отговор

    До коментар #10 от "Random":

    Тук си прав, такситата имат най-малко износени двигатели въпреки многото километри защото са почти постоянно топли моторите. Най-голямо износване става при студените стартове на двигателя, за другите агрегати на колата обаче не важи.

    Коментиран от #39

  • 19 Момченцето

    7 34 Отговор

    До коментар #16 от "123":

    Съединителя на моята тротинетка е от ония дето в ТМ АУТО струват около 2000 лева и усетя ли,че ще се скапва последствията ще са за следващия собственик.
  • 20 Алфа Ромео

    19 4 Отговор
    Ами консуматив са дисковете и накладките, спирачната течност трябва да се сменя но малко хора го правят, има уред с който се проверява дали и е за смяна. Принципно може да останеш без спирачки не дай боже ако е много стара течността.
  • 21 Иван

    9 7 Отговор
    Ако тои е първият и собственик е бил тои и си я пазил то много ясно че ще издържи колата освен това,това е такси и може да заварти 50000 за година а от 2003 до 2019 има доста години така ме 16x50000 е 800000 близо 1 мил.
  • 22 АLFA Q 4

    22 9 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    ПРАВ СИ ЧЕ ШКОДИЧКАТА Е НА ДОСТА ПО ДОБРО НИВО ОТ ВАГОВЕТЕ
  • 23 Николай

    11 14 Отговор

    До коментар #4 от "Страхил":

    Освен евтин градски автомобил всичко друго са глупости.
  • 24 Николай

    21 3 Отговор

    До коментар #6 от "0000":

    съединитела е консуматив, както свещите, спирачни накладки, дискове, носачи, биалетки, тампони и тн.
  • 25 Николай

    16 3 Отговор

    До коментар #12 от "Много знаеш":

    Мотора не е консуматив.
  • 26 Николай

    13 5 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    антифриза също се сменя.
  • 27 Алфа Ромео

    15 5 Отговор
    Фабията е много готина малка количка и доста здрава.
  • 28 Не глеам таувизия

    17 3 Отговор
    Браво, тоя 1.9 матор построи европейския съюз 90-те та и до днес:)
  • 29 Иванов

    28 11 Отговор
    Познавам човек ,дето си купи чисто нова Фабия 1.9 SDI. Питах го ,що не TDI - вика , ааа тая турбина ,като се счупи- много боли глава. Да си купиш чисто нова кола и да мислиш за тва когато ше ти се счупи турбината. Има секви луди на тоя свят.
  • 30 чоко

    9 7 Отговор
    прекръстете си сайта на ''платени реклами.бг''
  • 31 елчо

    6 8 Отговор
    Отваряш факти.бг и какво да видиш .. шкода навъртяла 1мил километра хахахаахах
  • 32 ivan

    9 17 Отговор
    не че се заяждам ама има едни безброй части в тия коли дето си имат ''срок на годност'' както се казва .. тоя таралясник в гаража на Стенд само да ги върти на едно място 1мил километра ще му трябват най малко 3 ремонта да не кажа колко повече .. той минал 1 милион по пътищата. Тия чехи хептен изперкаха с тъпите си реклами
  • 33 Бай хой

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Ей гост много си прост стига си писал тук цапаш форума.
  • 34 rado

    4 11 Отговор
    Тя след 350-500 хиляди отива в моргата след 200 ремонта той минал един милион мале мале чехите задминаха световния пазар на коли
  • 35 пешо

    11 19 Отговор
    Купувайте шкоди аз ги ремонтирам особено чисто новите. Има една дето е на 4 години вече и първите 11 месеца влезе 4 пъти в гаража чисто нова. До момента над 30 за абсолютно всичко каквото можеш да се сетиш. Който кара шкода знае за какво говоря. Купувайте че да имам работа. 1 милион километра. Ако доживее 1 милион километра след 150 ремонта ще си направя селфи с нея

    Коментиран от #76

  • 36 Емо

    12 15 Отговор
    30 години карам коли абсолютно всякакви от опели 90 година фиати боклуци и до най новите. Най големия дарак, който съм виждал след 1 година каране чисто нова е Шкода
  • 37 емо

    11 8 Отговор
    Всички марки превъртат километража назад, само Шкода го върти напред :D
  • 38 Просто фен

    21 1 Отговор
    Нз шкода не съм имал , един познат караше голф 4 sdi човека хвърли 2 кутии в кофата , за кратко време , при разглобяването и , за да се направи от 2 една се констатира , че и на 2 те се беше счупила една и съща част ..... Другото има един лаф ,ако искаш да си купиш , евтина кола , лесна за поддръжка и икономична виж такситата или питай таксиметровите шофьори
  • 39 123

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Алфа Ромео":

    Е как да не важи? Спирачки, амортисьори, лагери, скоростна кутия. Всичко работи по- леко когато е в оптимална температура, най- вече амортисьорите, а и не са евтини.

    Коментиран от #54

  • 40 Да ама да

    2 10 Отговор

    До коментар #3 от "Да ама не":

    Това нещо вади от забележи 1.9 бензин 64 коня!!!!!!!!
    А хората като чуят 1.9 бензин и си представят 200 коня. Така че искаш мощ заповядай и се моли после инженерите да са си свършили работата че иначе тежко ти.

    Коментиран от #41

  • 41 Много си невеж

    24 1 Отговор

    До коментар #40 от "Да ама да":

    Драскачо,SDI е дизелов мотор без турбо при който не конските сили а въртящият момент е висок но... за какво ли се обяснявам на неграмотни смешници...

    Коментиран от #55

  • 42 гощо

    18 2 Отговор
    Имаме такова комби SDI и вече гони 500хил и не дава никакви ядове! Извадили сме го от магазина само наше е било до сега!
  • 43 Смешника

    4 4 Отговор
    Статията е егати манипулативната реклама!!! Само забележете Основните твърдения: 1. "навъртя 1 000 000 км със своята Skoda Fabia без да му се наложи да плаща за нито една сериозна поправка"
    2."Мирсад Чосич обслужвал автомобила само във фирмения сервиз"!?
    3. "най-големият подарък бил отстъпка от 5 000 босненски конвертируеми марки (€2 556) от цената на нова Fabia. Таксиметровият шофьор обаче отклонил предложението за сметка на безплатно обслужване на старата му кола през следващите 12 месеца."!!!
  • 44 Субаруто

    7 18 Отговор
    И 2 милиона да навърти е толкова грозна и скучна ,че по добре да троша и правя мотор всяка година от колкото да карам тази кола.

    Коментиран от #46, #51, #59

  • 45 ххх

    13 1 Отговор
    в момента имам фабия 2 2009 и е на 460.000 км . бивша служебна взех я от фирмата на брат ми. проста колица без екстри но не ме е предавала за 1,5 години ... за разлика от нисан кашкавала за 4 год 3 пъти сериозни ремонти и бмв1 на жена ми което също на няколко месеца прави магарии
  • 46 Jerri

    4 5 Отговор

    До коментар #44 от "Субаруто":

    Това беше най точно казано
  • 47 ххх

    14 1 Отговор
    не казвам че за всичките 460 хил. е била безпроблемна щото са сменяли това онова но нищо фрапиращо. двг е помпа дюза 1.4 с 3 цил доста шумен и за магистрала не става но в града с климатик гори макс 5/100 . интерестно че фабииката вози доста по меко и комфортно от бмв1
    п.с. ве съм фен на ВАГ , имах ауди което ми струваше доста нерви и средства, но ако човек не страда от комплекси и търси здраво и евтино шкодата е чудесен избор.
  • 48 хохо

    7 6 Отговор
    добре, че не ми се налага да карам най-здравите и най-практичните коли от класациите....за щастие нито карам такси, нито имам зачислена служебна кошница. Това са все коли лишени от всякаква емоция, за хора които се интересуват единстевно от стотинките, които ще спестят, било то и прекарвайки половината от живота си в най-скучното преозно средство на планетата.....
  • 49 124

    8 0 Отговор
    в Босна обожават измамите,никои не е умрял от лъжа казват там.чесно съмнително ми е това 1000000 като такси без проблем.въпреки че двигателя е наистина добър и надежден за сметка на разхода
  • 50 Инженер

    4 4 Отговор
    Немският технически гений е ненадминат за момента. Всички копират от тях. Достатъчно е да погледнете в дясно и да прочетете за "трошливата" немска кола която е достигнала 1 млн.км. без ремонт.
  • 51 Spawn

    8 4 Отговор

    До коментар #44 от "Субаруто":

    А пък Субарото е по-забавно, нали така?:) Толкова забавно че забравяш че си смъртен и даваш газ, блъскаш се и умираш преди да си стигнал дървото...
  • 52 Субаруто

    9 2 Отговор
    Бавната кола е по-опасна от бързата, в ръцете на улиго*рен и двете са еднакво опасни.
  • 53 Човешко дете

    4 1 Отговор
    Хубавото е че има автомобили, които издържат без нужда от ремонт около 50 години!
    Зависи как и до каква степен е качеството им!!!
  • 54 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "123":

    Не знам може и да си прав, но аз си мисля че се износват скоростите от постоянното ръчкане в градско, амортисьорите не знам как ша се запазят читави при голям пробег предвид невероятната пътна настилка в БГ.
  • 55 Да ама да

    3 7 Отговор

    До коментар #41 от "Много си невеж":

    За дизел 125 Нм високи ти сериозн ли. Дизел без турбина това е пълна смърт. Ако ускори за 20 сек 0-100 ще му сваля шапка. Този двигател е направен за пенсионери и късогледи.

    Коментиран от #61

  • 56 Sel

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Да ама не":

    Ами реално си ги навиват тия километри, има много обяви по сайтовете за таксита.шкоди на по 800 000 км, и то коли 2012 - 2014 г.
  • 57 PlimP

    3 5 Отговор
    на тоя талъсъм мин. 3 пъти му е сменен съединител, амрт. сигурно 2-а пъти, шарничета, тампончета или тях ги бройте за консумативи, да не говорим, че на тия километри дюзите няма как да не са за ремонт или подмяна, нищо че са механични, двигателят ги минава щото му е слагано хобаво масло, когато е неубходимо, в сервза идва един сийд дизелак на 522 хил. км., върви си колицата, но определено има кво да и се прави, най-малкото тече кУт лейка, тоя филм без нито еидн ремонт 1мил. км. го няма
  • 58 Слаба ракия

    2 1 Отговор
    Да я бяха взели за музея на Шкода, а на него да му бяха подарили чисто нова. За 12 месеца обслужване,през които колата ще влезе 2-3 пъти най много за смяна на масло (като такси) тоя им е направил егати рекламата. не си заслужава да се правят четки за дребни стотинки.
  • 59 Sel

    5 0 Отговор

    До коментар #44 от "Субаруто":

    То па Субарото е шампион по грозотия
  • 60 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Мони":

    Аре стига плюхте по България бее... България е в пъти по- добре от Босна... И МНОГО ДРУГИ държави толкова сте жалки, черногледи и прости, че сте гнусни чак. Аре марш обратно в панелката...

    Коментиран от #78

  • 61 Язе

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "Да ама да":

    По каталог е 18 сек от 0-100. Айде да те видим сега.
  • 62 Симеон

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Да ама не":

    Ами такситата навъртат повече км. без ремонт понеже двигателя е постоянно топъл!!! Проблемът при повечето двигатели е студения старт! Също важен факт е, че при такситата маслото се сменя на 2 месеца максимум.
  • 63 Ахаххахаха

    1 1 Отговор
    Мн ги храните тея Вагове, ама малко от вас карат 2015 А7, мн гадна кола е де, по добре някоя 2008 Тойота, то японското си е мн добро ахахахахахха. Бедни хора, много завист.
  • 64 Ахаххахаха

    1 0 Отговор
    Мн ги храните тея Вагове, ама малко от вас карат 2015 А7, мн гадна кола е де, по добре някоя 2008 Тойота, то японското си е мн добро ахахахахахха. Бедни хора, много завист.

    Коментиран от #66

  • 65 Сеат

    4 0 Отговор
    Сеат Ибиза 2011 от Ауто Техника, 400 000км 0 ремонта! Нямам търпение да си взема някой Сув на Сеат!
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Хахаххха

    0 1 Отговор

    До коментар #66 от "Правилно":

    Евала!!!
  • 68 Шкода

    4 0 Отговор

    До коментар #66 от "Правилно":

    2010 Супърб 0 лева за ремонти ( като изключим масло някое шарнирче и един датчик).
  • 69 Ben10

    4 0 Отговор
    Ааааве и шофьора е важен, дайте я на някой 18 год джигит в Бургас или Сливен и след 1000км е за скрап :D
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 125

    2 0 Отговор
    Единствено Форд няма ограничение на пробега по време на гаранцията! Ако си направите труда да се поровите в руски сайтове ще открийте, че има шофьори, който за около година са навъртяли по 180 000 км, специално с форд Куга, без всякакъв проблем! Така че докато изтече гаранцията е напълно възможно да се навъртят 1000 000км.
  • 73 007

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "стефан":

    Ако пък беше я карал само с 60км.и това нямаше да сменяш!!!...
  • 74 007

    2 0 Отговор
    P. S. Само от време на време ще трябва да даваш наръч сено на конете, които си впрегнал отпред!...
  • 75 Кькь

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Платено Съобщение":

    Ми не, при такава новина си купете Дачия!
  • 76 Да да

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "пешо":

    Пешко,Фабия не съм карал,но ако отвориш мобиле.де ще видиш че се продават Октавии на по 700 000 км. със 1,9 ТДИ мотори. В България има вече обяви на по 500-600 хил.км или смяташ че са ги въртяли напред за реклама? Фабия-та е по-лека от Октавия с поне 400 кг.! Виждал съм Фелиция бензин на 430 000 ,вярно че беше в окаяно състояния,а смяна на съединител на 100 000 км.е смешно! При нормално каране минава 200 000 км. като 150 000 е при олигофрени,дето го държат да превърта по 5 секунди преди да тръгнат. Стигали са и 250,дори 300 хил.км при по-дълги пътувания. Оригиналните амортесьори карат по 100 хил.км, а при някои шофьори стигат 120-150 хил.! Задните такива може да минат 200 000! Сменят се предимно тампони и накрайници,там е около 50 000,като някои стигат и до 200+ хил.км. ,зависи от пътищата и стила на шофиране. Лагери,карета,дискове карат към 200 000. Лошото е че след 15-20 години умекват пружините и е добре да се сменят,че става по-ниска с 2 см. Татко кара Шкода 120 Л от 1985 година. Имаме една пенсионирана от 1981 год.на 650 хил,вярно след 2 смени на ризи и бутала,ама те струваха 200 лв.! За разхода на 1,9 СДИ 64 к.с. и 1,9 ТДИ 101/105 к.с при Шкода ще ти напиша,но да не се разочароваш. Много лъжат тия чехи. Пишат че гори 4,4 а тя е на 3,9! И това не е при 90 км.а 100 до 120 при изпреварване(градско 50-70 макс). Средно и дават 5,2 ,но много такива са на 4,7,а по-внимателно каращите слизат под 4,5/100 км. Не си купувай Шкода, после няма да искаш друга кола
  • 77 Повръщащия

    0 2 Отговор
    И мен кво ме грее тва?
  • 78 този

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    ей ти какъв кон с капаци си.
  • 79 Владо

    1 0 Отговор
    И аз карам Шкода Фабия 1.2 комби, купена нова 2007 година и досега не съм имал сериозни проблеми. Цените на консумативите са прилични. Здрава и удобна за града кола.