Last news in Fakti

25 Юни, 2019 18:28 10 385 20

Skoda пуска Scala на метан

  • skoda-
  • scala-
  • g-tec-
  • метан-
  • метанова уредба-
  • сгъстен природен газ-
  • cng

Volkswagen Group предлага една от най-богатите гами от автомобили с фабрични горивни системи за сгъстен природен газ. Марките в състава на немския концерн произвеждат общо 12 модела на метан, а скоро към тях ще се присъедини още един.

Skoda Scala G-Tec ще се оборудва с 1.0-литров трицилиндров двигател, което е леко странно решение. Този мотор се монтира на малки коли като Volkswagen Polo и Seat Arona, при които компромисът с динамичните характеристики се подразбира. VAG разполага и с 1.5-литров четирицилиндров вариант на същия агрегат, който би бил доста по-подходящ за модел от Голфовия клас, но чехите явно са поставили акцент върху икономията.

Трицилиндровият турбодвигател развива 90 к.с. и се захранва от три резервоара с метан. Общата им вместимост е 13.8 килограма, с които според Skoda могат да бъдат изминати 410 км. В комбинация с 9-литровия резервоар за бензин общият пробег достига 630 км.

Освен че щади съдържанието на портфейла, Scala G-Tec изхвърля 25% по-малко въглероден двуокис в сравнение с бензиновите аналози. Нивата на замърсяване с азотен окис също са значително по-ниски, а сажди практически липсват.

Ползите обаче се заплащат с намален обем на багажника. Той поема само 339 вместо 467 литра. Цената на Scala G-Tec все още не е ясна, но със сигурност ще бъде по-ниска от тази на метановия Golf TGI със 130 к.с. и DSG, който струва €30 300.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КХар

    32 8 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: Трицилиндровият турбодвигател развива 90 к.с. и се захранва от три резервоара с метан. Общата им вместимост е 13.8 литра:" - вместимостта в случая е в "килограми" -оправете си статията .

    Коментиран от #4

  • 2 няма изджас

    16 16 Отговор
    То добре,ама да се кара на метан си е чиста проба недоразумение.Като не визирам даже и България,защото в БГ недоразуменията стават две-добавяме и неразумната цена на метана.
  • 3 пейо

    32 3 Отговор
    Поредният двигател с ресурс от 100-150к км. Дано да греша, но кой си купува кола на фабричен метан и не я скъсва от каране.
  • 4 Чарли Шийн

    16 2 Отговор

    До коментар #1 от "КХар":

    В литри се споменава само обема на резервоара за бензин..... Чети хубаво: "Трицилиндровият турбодвигател развива 90 к.с. и се захранва от три резервоара с метан. Общата им вместимост е 13.8 килограма, с които според Škoda могат да бъдат изминати 410 км. В комбинация с 9-литровия резервоар за бензин общият пробег достига 630 км."
  • 5 Бакшо

    23 6 Отговор
    То в момента дали си на метан или на газ - разлика в цената няма !
  • 6 гост

    15 4 Отговор
    Засега само конверсията на пропан-бутан е смислена и икономически изгодна. Има отлични уредби за 1500лв, а цената е двойно по-ниска спрямо тази на бензин. Имаш същата мощност при добра настройка и единсвен минус може да се каже, че е замяната на резервната гума с тороидална бутилка, така оставате без гума и при сериозна авариа може да стане неприятно.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Алфа Ромео

    14 8 Отговор
    Един колега си купи нова Дачия Сандеро базова струваше 14 000лв с мотор 1.0 73к.с., той и нахвърлял някви екстри и станала около 19 000лв. Та се чудих как ще върви тази кола с пътници, багаж, климатик и баир ако има кво става не знам...

    Коментиран от #10

  • 9 Random

    7 9 Отговор
    Умрел кон - 1 литър 90 коня
  • 10 Ами

    6 6 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Ромео":

    Маса е важна хвърлих на скрап 1.0 корса 700 кг. И тежки и ултратежки камиони пасат бмв и мърк освен че трудно сменят посоката ами и сякаш не са толкова пъргави. Последно пасат 1.6 тона с 1.9 тд си беше направено сякаш карам камион.
  • 11 хахо

    21 3 Отговор
    9 литров резервоар!?? Лудница!! Винаги ще казвам налей до горе

    Коментиран от #12

  • 12 Миризлив пор

    8 4 Отговор

    До коментар #11 от "хахо":

    Бензина има лошия навик да се разлага от стоене. В случая се ползва само за запалване на автомобила и каране докато вдигне 30 градуса за да мине на Метан, реално тези 9 литра ще ти стигнат за поне 15 - 20 паления на студено в зависимост от сезона.
  • 13 Фернандо Алонсо

    15 9 Отговор
    ....Не са лоши коли Шкода, но за всички бензинови коли, трябва освен разход на бензин и метан, в случая, да обявяват разхода на масло, някъде около 100, 200 гр. на 100 км.
  • 14 Пешо

    6 13 Отговор
    Метан - добре, ама "Шкода"... не, мерси.
  • 15 Гост

    16 6 Отговор
    Единствения проблем на Шкода са калпавите двигатели на VAG
  • 16 Сатаната

    6 0 Отговор
    1000 кубика на метан и пълен товар по каталог, от Бургас до София, може и да не му стигнат 9 литра бензин. Който кара на метан ме разбра.

    Коментиран от #20

  • 17 до Фернандо Алонсо

    6 3 Отговор
    Какъв разход на масло за 100 км?
    Ти чуваш ли се?!
    Според тебе хората с нови автомобили с двигатели TSI ходят с по две-три туби масло в багажника ли?!

    Коментиран от #18

  • 18 Фернандо Алонсо

    8 0 Отговор

    До коментар #17 от "до Фернандо Алонсо":

    За съжаление се чувам/чета...Говоря от личен опит с Шкода Йети 1.8 тси 2012 г. Още от около 60 000 км. започна да "гори" масло. В Шкода казаха :"ами знаем, то всички при всички е така, оставете я, ще я погледнем,ама няма да се оправи..., като изтече гаранцията, казаха, че можело да сменят някакви неща/клапани/ за около 3000 лв. и можело да се подобри?!? Преди да я продам на около 130 000 гореше около литър, два на хиляда километра/зависи колко я настъпваш/ и да имах винаги туби с масло в багажника. Мой познат с Ауди Q5 и друг с Ауди а4, бензинови, повярвай, че също си носеха масло в багажника.
  • 19 Як Копелдак

    1 2 Отговор
    Стига с тия газови пърделници, друго си е дизелчето, хем пърди, хем къди, че и понамирисва, всички разбират че има автомобил около тях.
  • 20 Гхъ

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Сатаната":

    Дай по-конкретно,аз метан не карам...