24 Август, 2010 11:24 4 584 17

Peugeot представи дизелов хибрид

  • peugeot-
  • 3008-
  • hybrid4

Peugeot официално представи серийна версия на своя първи хибрид. Необичайното е, че той е дизел-електрически. До този момент всички серийни хибриди обединяваха в едно електромотор и бензинов двигател с вътрешно горене.

Ясно е обаче, че дизелът е по-икономичен от бензиновия агрегат, а куплиран с електромотор, нещата наистина изглеждат много добре. В случая от Peugeot обединяват двулитров дизел с електромотор. Последният притежава мощност 27 к.с., а нафтовият агрегат е с мощност 163 к.с.

Интересното е, че при необходимост и за кратко електодвигателят може да достигне мощност 37 к.с. Тя се предава на задните колела и благодарение на този факт обикновен модел с предно предаване автоматически се превръща в пълноприводен. Сумарна мощност е 200 к.с., а максималният въртящ момент - 500 Нм.

Новият хибриден агрегат се монтира на модела 3008 и носи названието Peugeot 3008 Hybrid4. Главното преимущество на този автомобил е неговата икономичност. Тя се дължи и на системата старт/стоп, както и на възможността за рекуперация на спирачната енергия.

От Peugeot твърдят, че 3008 Hybrid4 е способен да се придвижва и само на електротяга. Това действие може да става в продължение на едва 4.5 километра и с минимална скорост. В обичайния си режим 3008 Hybrid4 ще харчи 3.8 литра нафта на 100 километра пробег.

Освен това автомобилът няма да е лишен от динамика. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8.8 секунди, а максималната му скорост е 209 км/ч. Продажбите на новия хибрид ще стартират през пролетта на следващата година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Оги

    12 1043 Отговор
    Уникат!!!
  • 2 807

    8 1017 Отговор
    Пристрастен съм към марката.Не всичко е добро,но кой може да се похвали само с добра серия.Визуално колата е перфектна.
  • 3 баце ЧОЧКО

    10 5 Отговор
    Лексус правят много хубави хибриди. Чакам да направят хибридно Айго и да си го купя на лизинг.
  • 4 Ауди фен

    12 9 Отговор
    Браво на Пежо. Супер кола ! Хем е икономична, 2.0дизел 163 коня и за икономия и електромотор супер ! И се раздвам че дизайна не като на епилатор !
  • 5 graver

    14 2 Отговор
    Външно не е нищо впечатляващо (то кое ли в тоя клас е де). Не че е лошо, просто не ме грабва.
    Дизел с батерийка- това вече е впечатляващо :)
  • 6 Никола

    11 15 Отговор
    Гравер, карай си реде***тката 316 на газ и не се обяснявай!
    Японските на най-напред с технологиите, френските с дизайна, а немските тия боклуци някой да ми ги похвали с нещо?
  • 7 M_SUX

    14 4 Отговор
    A we ti ne si normalen germanskite sa si super koli samo lexus moje da se sravnqwa s germanskite ... prosto i lexus trqbvashe da sa germanski prosto go vijdam MERCEDES BWM AUDI LEXUS ... inache drugite modeli se broqt na pr1sti koito mi hareswat mnogo i towa sa NISSAN GTR , Honda Civic, Mitsubishi lancer, MAZDA RX-8 toyota nqma edna kola koqto da me grabne nito Corolata nito Avensisa li4no za men sa grozni kakto vutre taka i vun i na fona na drugite qponski marki sa dosta sku4ni a i molq te ne mi xvali frenskite bokluci pejo...reno... samo citroen bix karal no parite predi towa bix gi vlojil v 10 drugi marki a pyk za dizain est che italy ... edna alfa ima mn po-dobur dizain da ne govorime za golemite klasove Ferrarita lambota i t n t
  • 8 NQKOI SI

    14 3 Отговор
    Както каза Кларксън това е кола за хора от чиито уши пада водопад от косми :Д
  • 9 нарлах

    10 1 Отговор
    3.8l/100 ... и това за да имам хибрид ... нормален дизел на малка кола гони 4.2/100 ако не го помпиш.

    Иначе колата харчи толкова колкото тежи крака на собственика ...
  • 10 biz_boy

    13 0 Отговор
    Много добро решение - дизелов хибрид. Носо много плюсове главно за икономичността, а иначе малко ще натежи - от една страни дизеловият двигател е по-тъжърк, а от друга и ел. системата внася допълнителни килограми, но важен е крайният рзултат. Само малко искам да коригирам данните за мощността от 200 кс не е точно такава - макс мощност на двигателя и ел. мотора са при различни обороти и за това не може просто да се събират.
  • 11 AFN 110++

    15 5 Отговор
    Рено, Пежо и СитРоен, ще направят черен твоя ден!
  • 12 GO GO GOOOO

    2 2 Отговор
    мен тва беше ВЕЛИКО изказване !!! ;) ;) ;)
  • 13 maksito

    2 7 Отговор
    I na tova ako my vikate YNIKAT trqbva da se samoybiq s1s sezal ili pred kmetstvoto.

    Коментиран от #15

  • 14 Ogi

    8 2 Отговор
    Трепи се щом искаш - ще те изпратим с мир. Може и да положим до теб дъртия баварец, който е блокирал ума ти за напредъка в автомобилостроенето.
  • 15 AFN 110++

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "maksito":

    Нали ;)
  • 16 dani

    5 3 Отговор
    francuzite sa ok s tehnite vozila po dizain i kachestvo.ot kakto vidiah picasso na 290000km i choveka mi kaza che samo hodova chast e pravil mi stana iasno che glupostite pisani v predishni statii za frenskite avtomobili sa glupavi rasajdenia na neuki hlapeta
  • 17 Slyn4o

    0 0 Отговор
    Да го пуснат, че да го видим на живо. А и да го потестват, че да видим дали с дизел или с бензин е по-добре да се правят тея работи.