Last news in Fakti

2 Август, 2019 09:55 13 968 22

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

  • bmw-
  • e1
Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра - 1

Развитието на електромобилите бележи сериозен напредък още в начало на 90-те години. Катализатор на тези нагласи става един закон в Калифорния, според който поне 2% от колите в щата трябва да са с нулеви вредни емисии.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

GM се отнася доста повърхностно към изискването и пуска злополучният EV1. Германците от BMW обаче възлагат задачата на BMW Technik, които разработват един невероятен за времето си четириместен електромобил.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

Той се нарича Е1, автономният му пробег е 250 километра, а чрез специално зарядно колата се зарежда за 2 часа. Електромобилът е оборудван с далеч по-неефективните батерии, които са на основата на натриев сулфат.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

Капацитетът на батерията е 19.2 кВч и въпреки по-старите технологии, Е1 превъзхожда възможностите на сегашното BMW i3. Тайната се крие в уникална аеродинамична форма и в тегло, което е под тон - 900 кг.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

Мощността на BMW E1 е само 45 коня, а максималният въртящ момент е 150 Нм. Електромобилът съвсем не е бил най-бързият, но пък скоростта му е била отлична за градско шофиране. Предвиждало се е малкосерийно производство.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

Редица неблагоприятни събития обаче решават съдбата на модела. Първо, чиновниците от Мюнхен заявяват, че развитието на тези технологии ще е много скъпо за концерна и второ - единият от прототипите се самозапалва на зарядната станция.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 16 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    73 8 Отговор
    Интересно. Ако бяха продължили тогава, сега, те щеяха да са далеч пред Tesla.

    Коментиран от #10

  • 2 гост

    38 78 Отговор
    Чували сме, даже сме и чели. Все същия боклук както и другите бмвта. А това недоразумение е по-грозно и от нисан джук и от фиат мултипла

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 bmw

    38 7 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Това е грозничко да... но не всички са такива. Доста по-добре изглеждащи са от 80% от колите. Гаден вагаджия.
  • 5 Гост

    18 2 Отговор
    Имат го в музея в Мюнхен
  • 6 гост

    24 1 Отговор
    ГМ, БМВ, ФВ, Пежо, Рено всички те са имали екелтрически коли, които са били добри, но никой не е искал да ги наложи на пазара. При навлизането на йон-литиевите батерии просто е трябвало да се подменят и точка, колата я има, дали ще е някоя 120г. кола или чисто нова, електричката си е електричка и единственното важно нещо е батерията.
  • 7 Валонеца

    20 16 Отговор
    Мюнхен не е ли мюсулмански град вече.
  • 8 глупости

    5 4 Отговор
    Със същата батерия eUP изминава 120км, как стават тези работи?
  • 9 Путкин

    22 22 Отговор
    Абе вие не разбрахте ли, че БМВ си е БМВ! Всичко друго е плагиатство и кичозна имитация!
  • 10 BMWPower

    22 12 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Те са светлинни години пред теслъ, сравнение няма.
    Просто не им е интересно да правят био-веган автомобили, основно се правят истински коли, въпреки няколко недоразумения в последните години, но пазара го налага.
  • 11 Тит Ливий

    17 4 Отговор
    Не мисля, че кола, която е продадена на 100% на пълната си цена и е имало заявки за още толкова, е провал! Имам впредвид GM EV1. Това BMW за първи път виждам. Прилича ми малко на Audi A2 първа генерация. Пробегът е озадачаващ със сегашните технологии (li-ion батерии, купе от въглеродни нишки и бордови компютри с нанометрови процесори) не могат да докарат 250 километра, а тогава са могли?!?!? Може би наистина BMW-тата от 90 са по-добри коли...
  • 12 Тит Ливий

    10 4 Отговор
    Още нещо, ако се бяха сетили да го пуснат по бранд BMW Isetta, щяха да ударят десетката, според мен. Така основният бранд BMW си остава за мощни луксозни коли, а ако не тръгнат продажбите убиват Isetta и няма сериозни последствия за бранда. Както направиха с Mini. Купиха марката, сговориха с Toyota за двигатели (някои много добри, някои лоши). Възродиха я, видяха, че бизнесът върви и новите z4 и Supra са един и същ автомобил...
  • 13 Глупак 13

    5 2 Отговор
    Добро утро с музика.Един човек да напише истинската истина
  • 14 хъъъмммм

    6 1 Отговор
    Не просто концерна е сметнал че този електромобил ще прецака цялата индустрия от двигатели с вътрешно горене и затова са го спрели Даже ако погледнете защо концерна досега не е пуснал електромобил с размерите на Бавария пета серия
  • 15 Георги

    5 14 Отговор
    BMW бавно мизерно возило

    Коментиран от #22

  • 16 ПЕРНИШКИ ГОУФ

    4 3 Отговор
    Прилича на Ауди А-2, затова е грозновато, особено отзад. Дано поне не е и толко калпаво и дървено като ВАГините.
  • 17 хмм

    4 5 Отговор
    Това да не е BMW Twingo?
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Димитър

    10 2 Отговор
    Бмв си е БМВ (бензин, масло, вода). Въпреки това никоя друга кола не се кара така и не дава това различно усещане при шофиране. Ваг груп колите не са нищо повече от скъпи 'Премиум' и 'народни' коли с предно предаване. Като усещане при шофиране, разпределение на теглото и принцип на движение няма почти никаква разлика от едно по-мощно рено или пежо. Даже френската може би е по комфортна и с повече екстри които не се доплащат.
  • 20 питър

    2 2 Отговор
    Eми.... Грозничко си е!
  • 21 никси

    4 1 Отговор
    аз тука не виждам какво му е грозното на това бемвенце , това ако го подариш на жена си така хубаво ще му се кефи ,та и ще те и тебе намрази заради него , но тука селяндурите постоянно плюват от неграмотщина , абе тапанари прости какво вие направихте 30 години в тая дьржава ,та сте трьгнали да убиждате германските концерни , аре вия нещо напраите та човек да ви каже евала , стига само хеитаите глупости , с това ли си вадите хляба , молявисе ГРОЗНО БИЛО аи сиктир .
  • 22 Анархиста

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Георги":

    Кое по точно му е бавното и мизерното? Това все пак е марка наложена на пазара от самото начало на автомобилостроенето и е една от малкото марки, които не са се продали все още. Това, че главно тийнейджъри ги карат и се трепят по улиците щото не могат да карат, си е техен проблем. Да не говорим колко 1.9TDI-та с чип плакаха... от бензиновия ми "асматик", който ми гори 10/100 газ :D ;)