Германците от Audi са с твърдото намерение, новият им суперкар да се задвижва от електричество. Точно поради тази причина наследникът на R8 ще е чист електромобил. Той ще дебютира през 2023 година и ще се казва e-tron RS.
По-интересното е, че силовият тракт и акумулаторният блок ще се разработват от хърватската компания Rimac. Според британското издание CAR, новият суперкар ще е с алуминиево шаси във вид на монокок и с каросерийни панели от олекотени сплави.
Задвижващият тракт ще е електрически, а мощността му ще е 952 конски сили. Ускорението от място до 100 км/ч ще става за 2.5 секунди, а с едно зареждане e-tron RS ще може да изминава 500 километра.
Цената на e-tron RS ще започва от 200 000 евро. Ако информацията на CAR е вярна, то сътрудничеството между хърватите Rimac и VW ще се задълбочи, защото Audi ще е втората марка след Porschе, която ще работи с Rimac.
Спекулира се, че групата Volkswagen впоследствие ще търси помощ от хърватите и за разработката на предстоящия електрически кросоувър, който ще е с емблемата на Bugatti. В момента Porsche притежава 10% от хърватския стартъп.
Все още няма официална информация от Audi, а само преди месец шефа на Audi Sport заяви, че наследникът на R8 ще запази десетцилиндровия мотор с вътрешно горене. От друга страна все още няма екологично решение за влизане в норми на този двигател.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай
14:24 12.08.2019
2 ПоводЗаБългарскаГордост
14:33 12.08.2019
3 антрашпиц
16:23 12.08.2019
4 гост
Коментиран от #6
16:44 12.08.2019
5 Хайл
18:57 12.08.2019
6 Тук и сега
До коментар #4 от "гост":
На това му се казва съкращаване на разходите и времето за развойна дейност, приятелю. ВАГ са платили, за да имат дялово участие в хърватската компания, така че защо да не използват технологиите и? Така ще си изпълнят целите в кратки срокове. Това ще доведе до по-бързо нарастване на конкуренцията в сегмента на електромобилите, което ще доведе до поевтиняването им, от което пък ще се възползват потребителите, които са се насочили към такъв вид автомобили.Коментиран от #7
23:16 12.08.2019
7 гост
До коментар #6 от "Тук и сега":
Не , на това му се вика капитулация !!!! Кой ти каза , че Римак оттук нататък ще си споделя разработките , дето са само в неговата и още най-много 2 глави ??? Това не ти е голяма компания с отдел за развойна дейност , където всичко се записва до запетайка !! Тук всичко е на проба грешка и зависи от хрумванията на един двама човека !!! Той два прототипа ги прави от 15 години и се пазари с 15 компании за продажбата , кой ти каза , че тия умрели 10% значат , че вовеки е свързан с ВАГ или че може да им предложи нещо повече занапред от това в момента ?? Те Порше от десет години мъдрят "убиец" на Тесла и сега като опря ножа до кокала и трябва да го покажат почнаха оправданията !! Ама те видиш ли не го настройвали за максимално ускорение , а за "много доускорявания" , хахаххахах !!! И пробега щял да е доста по-малък , щото щял да се зарежда по-бързо , ахаххахах !!! И къде , в единственото зарядно пред централата !!!!!! И след 30 000 заявки за 4-5 години напред колко зарядни ще направят ??? Най-вероятно НУЛА !!!! Да не говорим за безплатно зареждане !!!!! Пък ти си мечтай !!!00:53 13.08.2019
8 ГОСТ до Гост
Коментиран от #9
17:56 13.08.2019
9 гост
До коментар #8 от "ГОСТ до Гост":
Ами , верно ли ?? И какво показаха ?? Ускорение със секунда и две десети повече и пробег с почти 200 км ПО-МАЛКО от семеен седан със седем места !!!! На цена с почти 50% отгоре !!! Това ли ти е убиеца ?? Стой та гледай кой кого ще убие , хахахах !!! Да не говорим , че бюджетния модел във върховото изпълнение ще го бие по всички показатели !!! Пък те си "работят" викаш ? По какво , по харакирито си , хахахха ??!!08:17 14.08.2019