3 139 31

В Русия искат да забранят старите коли

Комитетът по икономическа политика и промишленост към руската Дума предлага в страната да бъде забранено движението на превозни средства, "достигнали пределен срок на експлоатация", съобщава в. "Коммерсантъ". Препоръки в тази насока са изпратени до министерствата на транспорта и промишлеността и търговията, а автопроизводителите поддържат инициативата.

В предложението не се конкретизира автомобили на каква възраст ще бъдат спирани от движение и какви ще бъдат санкциите за шофьори, които нарушават забраната. От догодина в Русия влиза ограничение на максималната възраст на автобусите, които превозват деца - те ще могат да бъдат максимум на 10 г.

По данни на Държавната инспекция за безопасност на пътното движение (ГИБДД) от 60.5 млн. превозни средства в страната 20.9 млн. са по-стари от 15 години, а 10 млн. са на над 10 г. "Коммерсантъ" припомня, че още през 2013 г. Министерството на промишлеността и търговията е предложило да се ограничи пределната възраст на тежките автомобили на 15 г.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 12 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 жжжжжжжж

    48 9 Отговор
    Това ако стане у нас-90 % ще ходиме пеш...

    Коментиран от #18, #23, #24

  • 2 АВЕ КО МА БОЛИ

    28 17 Отговор
    ХУЯ ЗА русия ВЕ СПИСВАЧИ ПРОСТИ,КАК МОЖЕ ВСЯКА ВТОРА СТАТИЯ ДА Е ЗА ЧЕБУРАШКИ,ВСЯКА ТРЕТА ЗА ФЕСОВЕ....БЕЗОБРАЗИЕ

    Коментиран от #6, #15, #19

  • 3 Иван

    12 11 Отговор
    Каквото ще да правят, аз съм си харесал един Хюнай Кона и взема ли го тия дни забравям за сервизи.. всички казват, че са най здравите в момента

    Коментиран от #29

  • 4 Иванчо

    13 14 Отговор
    Какво ще им предложат в замяна - чисто нова Лада Веста, ама ше трябва да си вземат билет и да почакат след 10 г. да им излезе номерчето :D

    Коментиран от #7

  • 5 Даммммм

    20 1 Отговор
    За автобусите са напьлно прави рашаните...И недай Боже някой у нас да си помисли това -че а ги спреха старите бангии-а станахме пешеходци повечето-включително и аз.

    Коментиран от #14

  • 6 Ами

    12 5 Отговор

    До коментар #2 от "АВЕ КО МА БОЛИ":

    Ми не чети бе дженди-толкова е просто.

    Коментиран от #8


  • 7 Миризлив пор

    17 6 Отговор

    До коментар #4 от "Иванчо":

    A ти въобще качвал ли си се на Веста? За тези пари ако имаше добре развита сервизна база мисля че щеше да се конкурира успешно с Дачия. Все пак собственика е Рено и реално те са я проектирали.

    Коментиран от #9

  • 8 Джендър е

    5 11 Отговор

    До коментар #6 от "Ами":

    на майка ти аналноподатливият син,с наченки на остра шизофрения.
  • 9 Random

    8 9 Отговор

    До коментар #7 от "Миризлив пор":

    Рено нямат нищо във веста, една рейка и едни спирачки от тях има и толкова. Ск. кутия и двигатели са руски(скоро ще сменят 1.6 с HR16DE на нисан де, ама засега си е с руски двигатели - 1.6 и 1.8, 1.8 остава)

    Коментиран от #11, #25

  • 10 Random

    10 10 Отговор
    Много им е дошла водката на тия от комитета
  • 11 Миризлив пор

    11 3 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    Не казвам че е Рено, а това че те са собственик. Собственика задава и стандарта като качество и техническо задание. Реално Веста и Гранта са доста добри автомобили за цената на която се продават. Вече това че е ограничен ресурса не го коментирам, то и при останалите марки го има. Просто ако човек който никога не се е качвал да коментира само колкото да се прави на интересен нещо не ме кефи.
  • 12 Ивайло

    20 3 Отговор
    Какво означава пределен срок на експлоатация??? Доста разтегливо понятие!!! Ако вземем например някаква служебна кола, която не спира да върти точилата 24/7/365 и я карат всякакви хора, без да я пазят, то е ясно, че същата ще се амортизира в ПЪТИ по-бързо от някой личен автомобил, който се гледа педантично и минава по около 10-15 хил. км годишно!!! В Германия и по света има много хора, които притежават йънгтаймери и олдтаймери, поддържат ги в безупречно състояние и ги карат предимно за хоби и страст. От къде накъде ще има такъв закон, който да ти забранява да караш ТЕХНИЧЕСКИ ИЗПРАВЕН АВТОМОБИЛ, само защото е на определена възраст??? Пълна простотия!!! Не е важно на колко години е колата, а как се кара и поддържа!!! Но явно и в Русия политиците са същите боклуци като нас и само гледат как дерат народа, който затъва все повече в мизерия!!!

    Коментиран от #31

  • 13 Borislav Popov

    13 2 Отговор
    Четох я тази същата новина в един руски автосайт, там под нея има по вече от 270 гневни коментара на руснаци, които въобще не са във възтрог от тази инициатива на тамошните депутати.
  • 14 Borislav Popov

    7 4 Отговор

    До коментар #5 от "Даммммм":

    Не се бой и да, стане това в България никой няма да ги спре ненадейно, отначало ще пиемат закона, после ще дадът на превозвачите определен срок за който полека-лека те са длъжни да заменят старите бангии на малко по нови. То и в Русия би трябвало да бъде така, ако разбира се приемат закона де...)
  • 15 Амиии

    4 4 Отговор

    До коментар #2 от "АВЕ КО МА БОЛИ":

    От чебурашки за чебурашки;-)
  • 16 Бесен Язовец

    7 3 Отговор
    А старите, втора, трета и четвърта ръка, президенти няма ли да ги забраняват в Русия ???
  • 17 Алфа Ромео

    5 1 Отговор
    Говори се за автобуси и камиони, за леките коли нищо не се споменава. Аз съм ЗА забрана на прекалено стари и лошо поддържани леки коли, макар че и аз вероятно ще съм от ходещите пеш... Това няма да стане щото Тиквун или който и да е на власт ша му спретне народа стачки и сваляне от власт, макар че за далеч по-големи безобразия народа спи и търпи....

    Коментиран от #21

  • 18 Ганьо

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "жжжжжжжж":

    Те точно това целят, ако не си забелязал
  • 19 Читател

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "АВЕ КО МА БОЛИ":

    Тръмп това, Тръмп онова, къде го пропусна
  • 20 jdm

    6 0 Отговор
    Вместо да ги забраняват по добре да задължат собствениците на стари коли да си сложат катализатори. Има класически и спортни коли които е грях да бъдат забранени.

    Коментиран от #27

  • 21 Трудна работа

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Алфа Ромео":

    В БГ такава остра забрана за стари коли не устройва управляващите. Защото откъде иначе ще се пълни бюджета, ако не от данъците на старите ни легени по 200 лв годишно? Ще секнат и 1 млн. застрахователни полици и от там пара йок, айретен милион и кусур винетки няма да бъдат продадени...
  • 22 Иве

    0 0 Отговор
    Това за превоза на деца го одобрявам
  • 23 Mnogo qwno

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "жжжжжжжж":

    Taka i trqbva

  • 24 Знаещ

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "жжжжжжжж":

    А в Русия колко процента ще са, че там 90 милиона нямат собствен автомобил?
  • 25 Запознат

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    Ало Пинко, рски беше само един 1.8 и го смениха.Дизела с като на Дачия, бензина е от Датсун

    Коментиран от #28

  • 26 Иван

    0 2 Отговор
    Как ще ги забраняват бе,та те старите Руски коли са ПО ЗДРАВИ ОТ НОВИТЕ ТАКИВА!Една Жужа се кара средно 50 години,вижте гордоста на Руския автопром-Лада Ексрей-ламаринате е от станиол за шоколадови яйца,а кормилната рейка се чупи след 500 километра!Сега Путлер като закъса няколко пъти с "Руската лимозина" и ще отменят този закон и ще извадят пак Чайките и Зиловете (за чиновниците естествено Путлер и до ден днешен се вози на Пулман,само последните 500 метра изминава с Ауруса-по пропагандни и технически причини естествено;)
  • 27 никси

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "jdm":

    ТО И АЗ СЬМ НА СЬЩОТО МНЕНИЕ , СТАРИТЕ КОЛИ ,КАТАЛИЗАТОР И ЛАНД СОНДА , ЗАЩО ТРЯБВА ДА ГИ СПИРАТ ПРИМЕРНО СТАРИ АМА ЛАЧЕНИ, НА КОИТО ИМА ОЩЕ ЖИВОТ В ТЯХ, В ПРОТИВЕН СЛУЧАИ СПРАТ ЛИ НАЩЕ СТАРИ КОЛИ , МАСА НАРОД ЩЕ СЕ ПРИНУДИ ДА ХОДИ ПЕШ ОТ НЕМОТИЯ , А АЗ ЩЕ СЕ ПРИНУДЯ ДА ВЗЕМА ПО ГОЛЯМ НОВ ТАРАЛЯСНИК , НА КОИТО ВСЕ ЩЕ СЬМ АБОНАТ ПО СЕРВИЗИТЕ , ОТ ЛОШИ ПЬТИЩА И ГОРИВА И С ТЕЗИ КИТАИСКИ ЕЛЕКТРОНИКИ МЕНТЕ БОКЛУК , И КАТО МУ ИЗТЕЧЕ 5 ГОДИШНАТА ГАРАНЦИЯ ИЛИ 7 ГОДИШНАТА ГАРАНЦИЯ , ДА ГО МЕТНА У КОФАТА ЗА БОКЛУК , ТОЕТ ВМЕСТО ДА ДАВАМ ПАРИ ЗА КАМЬОН КОИТО ЩЕ МЕ ХРАНИ , ПРИМЕРНО ЕДНА НОВА СКАНИЯ С КОМПОЗИЦИЯТА СТРУВА 300 ООО ЕВРО А ЗА 200 БОНА ТРОШЛЯК НЕ БИХ ДАЛ, ПО ДОБРЕ С КОЛЕЛОТО ; И ПАК ЩЕ ВИ ГО КАЖА , НЕ СА ВИ ЛОШИ КОЛИТЕ А ПУТИЩАТА И ГОРИВАТА И НЕ СЕ ПОДВЕЖДАИТЕ ОТ ПРОПАГАНДАТА ОТ ЕВРОПА ,ТОВА ИМ Е ЦЕЛТА, ЗНАЕТЕ ЛИ КОЛКО ПО ЛОШИ БАНГИИ СЬМ ВИЖДАЛ,ВСЕ ЕДНО Я Е ИЗКАРАЛ ОТ ТОРИЩЕТО , ТОЧКА.
  • 28 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Запознат":

    Нищо не са сменяли. 1.6 106 и 1.8 122 коня са руски, нисански е 1.6 112 коня. Дизел няма. 1.8 си го правят и сега. Датсун продават Лади с друга марка - ми-до и он-до са чисти Гранта и Калина с руски двигатели и всичко, само фаровете и броните са други.
  • 29 Емил

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Иван":

    Хюнай - на най!
  • 30 никси

    2 0 Отговор
    старите автомобили , може да се направят на хибриди, дали е дизел или бензин , слага се един генератор ,които да зарежда акумулаторите и основно да се кара на ток ,и като се изтощят ,пак да се включи двг то за определено време , така хем по малко ще замарсява околната среда ,и хем ще спасиме автомобилите от бракуване на сила , в които може да се каже ,имат още хляб в тях .
  • 31 нафто

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Ивайло":

    Напълно си прав.Колата може да е на 60г.,но да отговаря на всички изисквания за безопасност.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.