3 453 23

Първият в света рали автомобил на ток

Opel представи първия рали електромобил в света. Официалната премиера на състезателната Corsa-e ще се състои на салона във Франкфурт на 10 септември, когато е насрочена пресконференцията на производителя.

Рали електромобилът не се различава в технически план от цивилния си първообраз. Има същата 50-киловатчасова батерия и същия електромотор с мощност 136 к.с. и въртящ момент 260 Нм, който позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.1 секунди.

Според шефа на Opel Михаел Лошелер обаче ралийната Corsa-e е електромобил "за всички", тъй като е подходяща както за ежедневна експлоатация, така и за участие в състезания. Освен това щяла да бъде достъпна дори за млади водачи с по-скромни финансови възможности.

Opel планира догодина да построи 15 бройки от състезателната Corsa-e, които ще участват в рали шампионата през сезон 2020-2021. Точната цена все още не се знае, но производителят обещава тя да бъде под €50 000.

Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 6 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Бачо Киро

    21 7 Отговор
    Глупости, първата електрическа рали кола е конвертирано Пежо 207 на Манфред Щол, което е за рали крос. Рено Зоуи пък излезе пак някъде 2016 за рали, има и фиеста за рали крос. Тея къде са тръгнали да се пишат първи...

    Коментиран от #2, #4, #12

  • 2 СссереМ

    16 7 Отговор

    До коментар #1 от "Бачо Киро":

    Хората ти говорят за сериен автомобил, ама пак бързаш да пишеш глупости,толкова ли си кух?
  • 3 бръм-бръм, пардон жиу-жиу

    15 7 Отговор
    Щял да участва до половината на първия етап на Париж-Дакар ! Понатам само, ако камилите успеят да закарат генераторите ;)

    Коментиран от #5

  • 4 гост

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бачо Киро":

    Искат да кажат първия фабричен !! Имаше естествено и преди него , но не фабрични ! Което не значи по-лоши , ама за хомологация си трябват определен брой автомобили и той е доста по-голям от един !!
  • 5 гост

    7 9 Отговор

    До коментар #3 от "бръм-бръм, пардон жиу-жиу":

    Тъй както се правиш на интересен скоро ще трябва да се подиграваш на петролките , щото те ще са тия на опашката !

    Коментиран от #6, #7

  • 6 Антиелектрика

    8 9 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Ох, горкичкия. Ти с тези 136 к.с. и 8,1 секунди от 0 до 100 км/ч ли ще ни плашиш?

  • 7 ДВГ

    9 6 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    А колко тежи този автомобил с тези гениални показатели??? Дали ще вземе първият остър завой или пък няма да се разпадне при първата неравност??? Ааааааааааааааааа чакай малко с тези коне няма как да се случи нито едно от двете щото докато ускори и ще трябва вече да спира.

    Коментиран от #8

  • 8 бачо мачо

    6 10 Отговор

    До коментар #7 от "ДВГ":

    Тествах Голф Е и нямаш идея колко стабилно стои в завоите, особено бързите!

    Коментиран от #9

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор

  • 10 гост

    0 6 Отговор

    До коментар #9 от "ДВГ":

    За него не знам , ама ти гаранция не си виждал !! Ето ти тука да погледаш , че другите линкове ще ги изтрият ! А може даже и да прочетеш , ако можеш де , хахахах !! https://fakti.bg/avto/208043-elektricheski-rali-avtomobil-ot-manfred-shtol

    Коментиран от #14

  • 11 Я. Петров

    5 4 Отговор
    R5 цивилната 8.1 до сто голф ми Gti 2 с вал и клапани и той за толкова. Но и двете общо не струват. 50000.
  • 12 куку руку ку

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Бачо Киро":

    И това не е вярно. Първите електрически рали автомобили са от края на XIX и началото на XX век, когато са се състезавали всякакъв вид автомобили, но колата с ДВГ се е наложила.
  • 13 Дъ Клаш

    7 4 Отговор
    Проблема е в батерията а че ел двигателя размазва двг по всички показатели е неоспорим факт в научно-инженерните среди.
  • 14 ДВГ

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Да гледам ........ линкове ???? Аз ти казвам на живо да отидеш и да видиш какво представлява щот не си виждал явно. И къде е сега тази кола от линка, дай ми линк с конкретно състезание да видим.

    Коментиран от #15, #17

  • 15 9459

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "ДВГ":

    Тоа, па! Ти не знаеш ли, че щом нещо го пише в Интернет, значи е вярно? Ако пък има клип в ЮТюб направо е неоспорим факт! Ей, добре, че вече не гледаме телевизия и не четем вестници, че тогава как щяха да ни манипулират не е истина...
  • 16 ФауВе

    6 3 Отговор
    Кола за рали със 130коня и 260нм????? В кой клас? За деца ли?
  • 17 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #14 от "ДВГ":

    Ами като си голям "разбирач" , що трябва да ти обяснявам , че за да участва в състезание трябва да е хомологирана ??? Което значи спонсор с 20-25 милиона за производство на нужните бройки ?? От което примерно Пежо ще бяга като дявол от тамян , щото му отидоха фабричните петролки ?? Изчакай още малко , после пак ще приказваме какво си видял и какво не !!

    Коментиран от #19, #20

  • 18 Иванов

    1 1 Отговор
    За 100 000 лв зимам Форд Фокус RS- 350 коня, 4х4. Тия не са добре с тоя Опел.
  • 19 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Познавам момчета, които са с работнически заплати, но сами си направиха колата, минаха хомологация и се състезават по ралита, без да имат милиони.

    Коментиран от #21

  • 20 Язе

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Отишъл си ти но за риба.Кое е отишло на Пежо?Ръста в продажбите?Пежо си имат и хибрид от преди 10 год така,че и това не им е чуждо.Когато решат ще си пуснат своите миксери.
  • 21 тцтцтцтцтц

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "ФауВе":

    Колега, кви са тия работнически заплати? Една кола да се подготви за рали - тва са поне 200 000 - 300 000 еуро - абсолютен минимум Поне така казват хората из Европа. Ти за кви ралита говориш ? Кви работнически заплати?

    Коментиран от #22, #23

  • 22 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "тцтцтцтцтц":

    Чел си нещо, някъде, ама не баш каквото трябва. Ако ти я подготвят шведски инженери, и милион няма ти стигнат.
  • 23 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "тцтцтцтцтц":

    За да стане колата за рали, трябва да е хомологирана от производителя. По принцип, преди години, най-често ентусиастите купуваха едно Пежо 208 (което е хомологирано), купуваха един готов кит, да го ъпгрейднат до Р8 и минаваха паспортизацията. После, тия номера почнаха да ги правят и с Ево девятките и с други подобни коли. Момчетата, за които ти говоря, си взеха хомологирана колица, пипнаха я доста, но сами, и си минаха паспортизацията. Но те караха в оная, измислената група Х, дето вече я няма. Едно време беше по-просто. Имаше две групи. В група А бяха сериозно бутнатите коли. В група Н бяха по-леко пипнатите. После стана мазало. Но, преди да окъкат нещата с групите, тукашните ралиджийки се правеха в гаражите. А на запад наистина струват толкова, колкото си писал.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.