Last news in Fakti

30 Август, 2019 09:52 7 881 35

Дизелов Corvette за село

  • chevrolet-
  • corvette-
  • suburban-
  • c3

Млад фермер от Канзас превърна стар Corvette C3 в офроудър с възли и агрегати от Chevrolet Suburban, разказва Jalopnik. Преди 10 години Скот Рей, който тогава бил на 18, си купил спортния автомобил и го карал, докато завърши гимназия. Скоро обаче се оказало, че двигателят се нуждае от основен ремонт и младият фермер решил да го смени с дизелов мотор.

Рей отдавна бил фен на нафтовите агрегати. Харчели малко и били по-практични от бензиновите. След кратко проучване младежът установил, че 6.2-литровият дизелов двигател от всъдехода Chevrolet Suburban влиза без почти никакви доработки в коша на Corvette.

"Исках да си направя надеждна кола за всеки ден - да има огромен ресурс и да не изразходва много гориво", обяснява Рей. Той често бил чувал от баща си колко икономичен е 6.2-литровият дизел на Suburban и изборът бил логичен.

Младият фермер намерил всъдеход от 1987 г. в плачевно състояние. Каросерията била ръждясала, нямало здраво място, а скоростната кутия не включвала задна предавка. За сметка на това моторът работел изправно и бил само на 193 000 км, а всъдеходът струвал само $700.

Рей разглобил двигателя и сменил всички гарнитури, уплътнения и лагери, а трансмисията ремонтирал. Кара "корвета" от около година и е изключително доволен от 7-те литра разход на 100 км.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бако

    9 1 Отговор
    Мед!!!
  • 2 Госあ

    19 11 Отговор
    Че то всички американски "автомобили" са за село 😂
  • 3 Random

    10 19 Отговор
    Не е ли 1.9 не ми го фали. САМО 1.9 ТДИ И ТЕСНИ ...
  • 4 Миризлив пор

    13 3 Отговор
    То тези Корвети хачат според стъпката около 30 литра на 100 (на 65 мили) според някои зли езици падат и под 20 ама не познавам човек дето да го потвърди лично. Вярно гъзарията е голяма ама пък и харчовете са големи. Та за това 7 дизел си е доста добра оферта.

    Коментиран от #7

  • 5 Haters gona hate

    20 4 Отговор
    6.2 дизел с разход 7 интересно

    Коментиран от #17, #24

  • 6 Comstruction

    13 2 Отговор
    Винаги съм се кефил на такива ентусиасти. Повече са рашките, може би от недоимъка на занимания. Изцяло задоволеният човек не си чопли мозъка, а се измързеливя и отдава на пороци.
  • 7 Митко

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "Миризлив пор":

    Извън града при 90-100км/ч моя съм го свалял до 8.2. Засичал съм го София-Бургас-Варна-София.
    В града между 18 и 28... зависи колко го настъпвам.

    Коментиран от #9

  • 8 Цецо Цв

    8 2 Отговор
    И аз мисляда направя така. Ако го сложа този двигател в купето на Дъстъра, ще мога да се возя в коша на двигателя.
  • 9 Миризлив пор

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Митко":

    Ако ще е при 90-100 на дълъг път съм съгласен, но много малко хора ги карат така тези коли.
  • 10 Иван Царски

    6 11 Отговор
    Как му е ръждясала каросерията ,като Корвета е от ФИБРОСТЪКЛО!Ръждясва ШАСИТО,иначе да смениш 5.7 литра бензин за 6.2 дизел е абсолютна глупост,освен ако не го вземаш от фермата (в Америка за селскостопански нужди дизела е без данъци и акциз),но ако го зареждаш от бензиностанцията няма смисъл,даже може и по висок разход да даде,сигурно са го събрали на шега в някоя морга и са му го пробутали на този младеж,Корветите от тези години са по време на еко ограниченията в Америка и са с по 150 коня V8 мотори ,това са най не желаните от колекционерите Корвети.

    Коментиран от #11, #35

  • 11 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "Иван Царски":

    Мълчи и не сеобаждай,че ставаш смешен! Добре е статиите да се четат до каря ,а не само заглавието. Chevrolet Suburban от този автомобиле е взет дизеловия мотор. Прочети отново ЦЯЛАТА статия.

    Коментиран от #12, #13

  • 12 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    А ти какво точно прочете като съветваш другите ??? Известно ли ти е , че на Корвет трансмисията е трансаксъл , тоест скоростната кутия с диференциала в общ блок на задния мост и съединена с мотора с твърд ръкав и кардан без карета , който се върти с оборотите на мотора ?? Което заедно със 120 литровия резервоар под багажника му позволява да не се върти постоянно с тоя мотор отпред и задно предаване ?? И че при тоя модел още има малък и голям блок , тоест може да е бил и със 7 литра и кусур !! Та лично аз не разбрах от статията коя точно кутия е "ремонтирал" собственика , щото ако е от Suburban , трябва да е сменил и задния мост на Корвета и е получил камион с каросерия от Корвет , а ако е оригиналната , тя пък е сметната за съвсем други обороти и значи не може да вдигне повече от 100-120 , ама карай , ти пак прочети , може и имаш телепатична връзка с автора !!

    Коментиран от #14

  • 13 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Да не говорим , че бензиновите мотори на Корвет са сто пъти по-надеждни от тоя дизел и единствената причина да е станал за ремонт е или някакви пробези от порядъка на 600-700 000 или по-вероятното става въпрос единствено за разхода , който с фермерската нафта наистина е три-четири пъти по-евтин ! Но получава една почти неуправляема кола с твърд заден мост без товар , който на първия дъжд , на сняг пък да не говорим е неуправляем !! За 4х4 не може да стане , щото каросерията е ниска и трябва да я качи цялата на рамата на джипа , което от снимката се вижда , че не е , а за да вкара кутията на джипа в каросерията е рязал пода и то много !!! Изобщо пълна тъпня , като е искал дизел , да си беше ремонтирал джипа и да не прави простотии !!
  • 14 майстора

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Я прочети пак статията белкем разбереш за каква кола става дума !!!! Такива като теб най ги обичам! C3 се монтират ръчни скоростни кутии Saginaw с 3или 4 предавки и два автоматика : th400 и в по-късен етап 700R4 всичките са монтирани на мотора следва цял кардан който е с дължина между 63 и 68 см. в зависимост с коя кутия е и дали опашката на култа е алуминиева или стоманена ( при толкова дължина няма смисъл от чупещи карета по средата има само в краищата) и диференциал GM 3.36:1 Positraction с полуоски в мостовите тръби !! И а да щях да забравя ...резервоара е с обем 18 us галона(68литра) за малките и 24 us галона (90литра) за Big-Block.... А това за фибростъкло... даже нямам намерение да коментирам тази простотията

    Коментиран от #15, #16

  • 15 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "майстора":

    Искаш да кажеш , че Корвет не е от фибростъкло ???? Хахаххахахах !!! Сигурно и Шевролет Камаро и Понтиак Тъндърбърд не са от фибростъкло ??? Божеее , не е лесно да си заблуден !! И Корвет с кутия на мотора НЯМА !!! Не знам какво си чел или сънувал и какво си разбрал или не , но Корвет е само с трансаксъл , тоест кутия ръчна или автоматична на задния мост !!! То и да искаш няма къде да я сложиш отпред , защото двигателя е ЗАД (и то целия ) предния мост и кутията ще заеме половината купе !! Нещо си се объркал с Камаро или Тъндърбърд ( което технически е едно и също ) , където кутията наистина е на мотора , но те са четириместни , ако това ти говори нещо !!!!

    Коментиран от #18

  • 16 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "майстора":

    Също така не разбрах , "майсторе" (имаше виц , викам ти майсторе , че не ти знам името , не че си такъв , хахаха ) , как кутия сметната за 6500-7000 оборота , ще си пасне с тоя камионджийски дизел , дето със зор вдига 3500 ??? И как аджеба ще се отрази това на "вървежа" на това недоразумение ??
  • 17 Не разбирам много ама...

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Haters gona hate":

    Аз карах преди време GMC Sierra което си е едно към едно със Suburban със 6.5 дизелов мотор и харчеше 11, значи е нормално на това малко купе да свали до такъв разход
  • 18 майстора

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Що не си провериш знанията а? Щото аз съм правил такива коли и знам много добре ...първия корвет с кутия на знания мост е чак 1997 година тука говорим за модел С3 който се произвежда между 1967 и 1982 .....и от мен да знаеш само с носа в Гугъл не става ...аз съм работил няколко години в сервиз за реставрация само на us автомобили близо до Мюнхен ...кога много да ти разяснявам конкретно за тоя модел просто защото ти си го виждал само на снимка и на телевизор ...схващаш ли молец такъв

    Коментиран от #19, #20

  • 19 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "майстора":

    Абе не знам кой е молец и кой ще си проверява знанията , ама "работилия майстор " и то в Мюнхен (хахаххахахахха ) даже не знае , че Корвет още от първата генерация се прави от фибростъкло , но тръгнал да разяснява компановка и задвижване !!! Ахахахаххахха , майсторе , майсторе , нали знаеш що ти викам "майстор" , хахахха !!! И не чух нищо конкретно , освен плещене на хванат в крачка лъжец за това как ще съчетаваш кутия от високооборотен бензин с камионджииски дизел !!! Нито за това как ще навреш кутия от джип почти три тона барабар с раздатките в купе на Корвет !!!Хахахаххах !!! И от мен да знаеш , само с лъжи и плашене с "майсторлък" не става , щото за човек дето поназнайва нещо си ясен като бял ден !!!

    Коментиран от #21

  • 20 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "майстора":

    А и забравих !! След кутията трябва да смениш и задния мост , пак с такъв от три тона камион на кола , която отзад няма повече от 200 кила със задното стъкло и да чакаш да има пътно поведение различно от шейна !! И то шейна на лед , хахаххахахах !!!

    Коментиран от #22, #23

  • 21 майстора

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Момко ти си пълен молец чел не до чел ! Хайде почвам да обяснявам като на ученичка пропуснала уроците по химия .... Ти уважаеми за композитен материал чувал ли си ? Така колата за която се говори в статията още един път напомням на драгия молец читател че е С3 !! Легена-кокпит и направен от нещо наречено SMC !!! Това чудо има в състава си въпросното фибростъкло в което толкова си се влюбил ( само по себе си също е композитен материал) но то не представлява повече от 25% от общия състав на SMC !!! Основния компонент е ненаситена полиестерна смола !!!! Други съставни части : креда, алуминиев хидроксид ,стирен ,полиамид,магнезиев оксид и т.н. ако ти е мерак или на някой друг четящ мога да обясня и технологията на производството !!! Създаденото от това корито лежи на стоманено шаси с наименование GM Y platform което е изключително податливо на корозия ..цялата кола когато е с Big-Block тежи от порядъка на 1600кг. !!! Автомобила е със задвижване тип FMR което на български ще рече че мотора + скоростите са позиционирани в предната част на мпс-то но непосредствено зад предната ос !!
  • 22 майстора

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Чакай че си отворих едно" кафенце " така до къде бях стигнал а да .... Никви мостове и никви раздатки не е сменял прехвърлил един дизелов агрегат на мястото на бензинов със все скорости че е по-лесно ! И какво те притесняват оборотите ?? И на едното и на другото се слагат едни и същи автоматични кутии : 3-Speed TH-400 или 4-Speed 700R4 ! Сега не знам със сигурност защо е имала проблем с включването на задна тази на gmc-то но мога да предположа просто защото след като е преценил да не слага неговата си е било нещо дребно и единствено което може да бъде е позиционира ...вероятно е прехвърлил само него защото е по-лесно и защото не знам е че вътре има две как да ги нарека ...ролко-осички който правят половин оборот по едни пластинки като превключваш и съответно се износват само от едната страна като им смениш местата застават на обратно и имаш още толкова живот !!
  • 23 майстора

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Та така Хари ...нещо друго интересува ли те ?? Един съвет от мен ако ми позволиш ....всяка жаба да си знае гьола са казали хората ...внимавай какво пишеш щото не знаеш кой чете отсреща и ставаш за смях .... Не те знам с какво си вадиш хляба ама си наблягай там да си компетентен и не се бъркай в занаята на другите .....както казах вчера само с четене в Гугъл и гледане на Дискавъри НЕ СТАВА !!!!

    Коментиран от #25

  • 24 Guest

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Haters gona hate":

    Най вероятно е 7 галона
  • 25 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "майстора":

    Ходи се скрий някъде , дето се впечатляват от безсмислени брътвежи на лъжци , замитащи нааканите си гащи !! Не ми били фибростъкло , най ми било полиестерна смола !!! Хахахах !!! И се надяваш , че това ще замаже , че отричаше , че корвета е с пластмасова каросерия !! Както и продължаваш да отричаш , че е с трансмисия ТРАНСАКСЪЛ !!!! Можеш да си го повтаряш до втръсване , няма кой да ти върже , майстореееее , нааакан , хахххахаахх !!!

    Коментиран от #26, #27

  • 26 майстора

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Абе къв ТРАНСАКСЪЛ бе това да не ти е алфа Ромео бе тъпанар ..иди си купи една такава коруба дигни я на един крик и виж кое какво що !!! Хем вижда че не знам е нищо хе продължава на черното бяло да казва ....ако не знаеш какво е фибростъкло и къде е разликата с полиестерната смола и полипропилена ,пвц и прочие оди се запиши пак в пети клас белкем научиш нещо

    Коментиран от #28, #29, #31

  • 27 нервен ( разбивача на тролове )

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Еи трол русофобски слушай какво ти говори човека и не се прави на дървен философ да не дойда са ти разбия мръсните тролски зъбки !!!

    Коментиран от #30

  • 28 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #26 от "майстора":

    Соrvеttе ce прoизвeждa c плeкcиглacoвa кaрoceрия oщe oт 1953-a, кoгaтo дeбютирa нa пaзaрa, a c тoвa oтпaдaт притecнeниятa зa прoдължитeлнocттa нa живoтa и . Любитeлитe нa виcoкитe тeхнoлoгии в двигaтeлocтрoeнeтo нямa дa oткрият никaквo oчaрoвaниe пoд прeдния кaпaк нa Соrvеttе. Тaм нямa нитo чeтири клaпaнa нa цилиндър, нитo турбo или мeхaничeн кoмпрecoр, дa нe гoвoрим зa прoмeнливи фaзи нa гaзoрaзпрeдeлeниeтo - caмo брутaлнa дeтрoйтcкa мoщ. Янкитe нe cи пaдaт пo cлoжнитe кoнфигурaции и oщe oт врeмe oнo cи знaят, чe Vеttе ce eкипирa c Мaлък или Гoлям блoк. Ceдeмлитрoвият "бaткo" зaвършвa кaриeрaтa cи някъдe прeз Пeтрoлнaтa кризa, нo и "дрeбният" имa c кaквo дa впeчaтли eврoпeeцa. Aрхaичнaтa дoнякъдe тeхнoлoгия нa 5.7-литрoвия aгрeгaт ce oтплaщa c дългoвeчнocт, липca нa мeхaнични прoблeми и рaзхoд oт oкoлo 20 литрa в грaдa. Нa мaгиcтрaлa мoщнocттa oт 344, 385 или 405 к.c. (в зaвиcимocт oт мoдификaциятa) cъщo взeмa cвoeтo, мaкaр някoи coбcтвeници дa ce кълнaт, чe ca уcпeли дa cвaлят рaзхoдa дo фaнтacтичнитe 8.5 литрa cъc cпoкoйнo кaрaнe. В никaкви cъщecтвeни нeдocтaтъци нe мoжe дa бъдe oбвинeнa и трaнcмиcиятa нa C5, нeзaвиcимo дaли cтaвa думa зa мeхaникa или aвтoмaт. Двaтa типa cкoрocтни кутии ca "oттрeнирaни" c дeceтилeтиятa и e пoчти изключeнo дa бъдaт пoврeдeни дoри при нaй-нacтървeни издeвaтeлcтвa.
    Cтaрa трaдиция при Соrvеttе e т.нaр. трaнcaкcъл (!!!!!!!!!! Хахаххахахаххаахаха !!!!!!!!! ) - трaнcмиcиятa и дифeрeнциaлът фoрмирaт oбщ блoк, кoeтo пoдoбря
  • 29 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #26 от "майстора":

    В никaкви cъщecтвeни нeдocтaтъци нe мoжe дa бъдe oбвинeнa и трaнcмиcиятa , нeзaвиcимo дaли cтaвa думa зa мeхaникa или aвтoмaт. Двaтa типa cкoрocтни кутии ca "oттрeнирaни" c дeceтилeтиятa и e пoчти изключeнo дa бъдaт пoврeдeни дoри при нaй-нacтървeни издeвaтeлcтвa. Cтaрa трaдиция при Соrvеttе e т.нaр. трaнcaкcъл - трaнcмиcиятa и дифeрeнциaлът фoрмирaт oбщ блoк, кoeтo пoдoбрявa рaзпрeдeлeниeтo нa мacaтa мeжду прeдния и зaдния мocт. Coбcтвeници нa мoдeлa oбaчe прeдупрeждaвaт, чe тoвa cъздaвa риcк oт прeгрявaнe нa дифeрeнциaлa при прoдължитeлнo cпринтирaнe пo мaгиcтрaлaтa.
    Пак повтарям за невежи , ТРАНСАКСЪЛ , ТРАНСАКСЪЛ , скоростната кутия е на ЗАДНИЯ МОСТ !!!! Давам линк оттук за да не го изтрият , иначе го пише на сто места , невежииииииии , хаххахаххаха !!!!
    https://fakti.bg/avto/1616-chevrolet-corvette
  • 30 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #27 от "нервен ( разбивача на тролове )":

    Въх , направо се разтреперах , хахахаххахах !!! Ало нервния , ходи си лекувай нервите и се скрий от света да не ти гледат излагацията , хахахахха !!!!

    Коментиран от #33

  • 31 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #26 от "майстора":

    Та кво викаше за четенето от интернет , майстореееее , хахахахаххаха !!! От мен да знаеш , от номера на модела на трансмисията не можеш разбра къде е сложена , капиш , хахахаххахаха !!! Той означава само вида на кутията и даже предавателните числа могат да са десет различни вида в един модел кутия !!!! Майсторе , майстореееееее , що не си стоя в кръчмата , ами си тръгнал акъл да ръсиш , като се знаеш какъв си "майстор" , хахаххахахаха !!!

    Коментиран от #32

  • 32 Каракуд

    5 0 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Поредните смешки, особено ако си оня "гост" от Норвегия с Теслата. Корвет С5 представя transaxle през 1997, дотогава кутията си е зад двигателя. Тук става въпрос за С3, 1968-83, "майстора" е прав за мястото на кутията на Корвета от статията, а "гост" е редно да се извини и да похапне малко "humble pie", ако изобщо разбира за какво става въпрос.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Някой

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Иван Царски":

    Де е взел пикапа за 700$ и е раждясъл ,но е взел двигателят от него ,чети преди да пишеш простотии.