Last news in Fakti

3 Септември, 2019 11:22 14 887 29

Новите X-Trail и Outlander: с ДВГ, което няма връзка с колелата

  • nissan-
  • x-trail-
  • mitsubishi-
  • outlander-
  • двг-
  • електромотори

Една съвместна разработка между марките Nissan и Mitsubishi води до появата на нова средноразмерна платформа, главната особеност на която е, че двигателят с вътрешно горене няма да има пряка връзка с колелата на автомобила. Въпросните двигатели с вътрешно горене ще са налични в автомобилите, но те ще правят електричество, с което ще се захранват електромотори.

На новата платформа първоначално ще бъдат направени два кросоувъра - новите поколения на X-Trail и Outlander. Информацията е на японското издание Bestcarweb, като все още не е официално потвърдена. Следващите генерации на X-Trail и Outlander ще се появят на бял свят през 2020 година. Иновационният за подобни автомобили силов тракт е отдавна използван в кариерните самосвали.

В случая се нарича e-POWER и за първи път се появи на хечбека Nissan Note и на минивана Serena. Там двигателят с вътрешно горене е с обем 1.2 литра, но за новите X-Trail и Outlander се очаква той да е с по-голям обем. Агрегатът ще захранва с електричество електромотори, които ще са монтирани на предната и на задната оси.

Японската разработка предвижда и разпределение на момента, както между предната и задна ос, така и между левите и десни колела. Изданието твърди още, че кросоувърите ще имат и стандартни варианти с предно или с 4х4 предаване, а също така и плъгин хибридна версия.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ааа

    27 2 Отговор
    Интересна работа е това.

    Коментиран от #9

  • 2 ТрабанТ

    21 15 Отговор
    На времето имах трабант и аз исках същото да правя с него. Няма нещо интересно. КПД-то на ДВГ е слабо, макар и електродвигателя да е правилната технология. Това напомня като да направят парен локомотив, който да произвежда ток и електродвигатели да задвижват влака .... всичко може,просто се губи повече енергия и няма особен ефект. ДВГ не е правилния източник на енергия за ел. двигателите - трябва да се измисли друг

    Коментиран от #27

  • 3 Гост

    28 1 Отговор
    Малко като локомотиви, само че бензин електрически.
  • 4 Гост

    9 4 Отговор
    Айде, тия измислиха серийния хибрид

    Коментиран от #7

  • 5 Ненене

    9 22 Отговор
    това е абсолютна простотия и според мен няма бъдеще.... нито ще е по икономично нито нищо

    Коментиран от #24

  • 6 дедо Шишарко

    17 6 Отговор
    Супер сервизна дейност!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Бай Тошо

    21 0 Отговор
    Тая технология се използва от ония грамадни камиони в мините
  • 9 гост

    23 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ааа":

    Да, и при Нисан Ноут съществува на пазара от 3г., колата харчи 2.5л бензин реално в смесен режим на употреба, но се предлага само за Япония и няма никакъв експорт. Използва електромотори и батерия от старите Лийф и така е много евтина, защото ползва също така базов бензинов агрегат. Сега ако сложат 1.6л атмосферка за х-трейл и да харчи 3-4л реално на цена от 20-22х.евро би било много добро попадение.

    Коментиран от #10

  • 10 Гацо Бацов

    21 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Ъхъ... Аз ще ѝ сложа и газова уредба.
  • 11 Boxer 3.0

    9 1 Отговор
    Защо нищо не споменават за батерия? Статер, рекуперация, пикова мощност?

    Коментиран от #22

  • 12 xdm

    33 1 Отговор
    Голямата практическа полза за прозиводителите в такава платформа е а) намаляване на механичните части и драстично опростяване на системата, особено за пълноприводни автомобили, и б) позволява свободна подмяна на ДВГ с каквото там е налично в даден момент при постояно развитие на технологиите. т.е. същата платформа без модификации може да се използва с ДВГ, газова турбина, кондензатор, батерия, водородна клетка, хамстери в колело, конски впряг, парен двигател, кюмбе на въглища и т.н.

    Коментиран от #28

  • 13 ЗнаеЩ

    8 3 Отговор
    Само да ви кажа, че последните 100 години ... всички дизелови влакове правят точно това описано, та не знам какво му е новото. Само че там се пътува на дълги разстояние и е оправдано двигателя да бръмчи на постоянно обороти. За града е безмислено, освен ако не ползва батерии за тръгни/спри и двигателя само когато трябва да се зареждат или е на дълъг път )
  • 14 бай брадър

    9 0 Отговор
    Вече има такъв аутлендър, phev, смисъла е че е плъгин и минава 50км на ток и се зарежда от контакта. Особено за градско ползване е идеален, гориво ще харчи главно на дълъг път.
  • 15 Гошо

    5 1 Отговор
    Шевролет Волт нали е така.
  • 16 Opsss

    6 6 Отговор
    Е па друго друго си е баварецо на 30годин на газ

    Коментиран от #17

  • 17 111

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Opsss":

    Мнооого адекватен коментар.
  • 18 Ами

    1 1 Отговор
    Всъщност по време на петролната криза и по ранно въвеждане на спирт идр Бразилия си беше така. Се сещат за разни неща дизел ел подводница влак. Появява се разработки като газотурбинен ел. Модерно. Та Япония мисля пуска малък бензин с 4 ел мотора редуктора в колелата. Сега звучи нормално. Ама мисля 70 г платки електроника хората не са свикнали. Спрямо съвременните коли контролер и ел мотор е детска игра. При условие че някои имат няколко компа да запали двг. И датчици. Та машинката не правила много проблеми икономия голяма. Ама няма карбуратор съединител кола 😉
  • 19 Майор Костов

    3 4 Отговор
    Защо бензинов двигател ще произвежда електричество? Може да произвежда пара, а тя да върти генератора, който произвежда ток.
    Ако се накачат още една - две брънки и КПДто ще е уникално. Уникално ниско, разбира се.
  • 20 Hertz

    0 0 Отговор
    И Fisker Karma беше на същия принцип.
  • 21 Добре нека видим резултата

    8 0 Отговор
    Мисля че си струва опита,ще спестят от съединител, скоростна кутия, диференциал(и),ще се отвори достатъчно място за малка батерия,която така или иначе ще е буфер.Механичните загуби ще се занижат,кпд-то на ел.генератор - ел.мотор(и) групата е по-високо от гореописаната чисто механична група!За плавност, въртящ момент,ускорение,разходи по поддръжка,надеждност има ли смисъл да се съмняваме че ще е по-добре?!Двигателя би трябвало да има по-дълъг живот като задвижващ генератор!Електрическите системи имат огромен напредък в управлението и може много да се икономиса от гориво.Добре е да се помисли и за допълнителен генератор оползотворяващ енергията на изгорелите газове(като във Ф1).Да им пожелаем успех,но и да се надяваме че цената ще е нормална!
  • 22 Сандокан

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Boxer 3.0":

    Защото тогава няма да е новина и ще стане ясно, че всъщност описват хибрид с конфигурация която не е чак такава новост.
  • 23 fermera

    5 0 Отговор
    Предимството е че бензинови двигател работи само в един постоянен икономичен режим с GPF на колектора.Ел.двигателя е с голяма мощност и ще рекуперира повечето от кинетичната енергия а не като хибрид със генератора.Повечето време в града ще се движи на батерия.Добра технология от Нисан.
  • 24 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ненене":

    Ами не е глупост. Първо има буферна батерия, която се зарежда от двигателя, мисля че при ноут беше 12кв., така двигателят работи в оптимални обороти и само когато е необходим. Работи например на 1500-2000 оборота, няма натоварване от ускорение, няма неправилна предавка, няма максимални обороти, няма форсиране при студен двигател, нищо. От друга страна електрическия мотор рекуперира и има много въртящ момент от ниски скорости, сравнимо с голям двигател например, но без големия разход на гориво. Използват се остарелите технологии, така няма разход за развойна дейност, само сглобка и напасване. Един атмосферен двигател с подобна експлоатация може да кара спокойно по 30х.км без никакво обслужване.
  • 25 незнайко

    0 0 Отговор
    ДИЗЕЛОВИ ЛОКОМОТИВИ НА КОЛЕЛА !!! Това отдавна трябваше да го направят ! 4 електродвигателя на всяко колело са перфектното 4Х4 !!! Не се учудвам, че японците са първи в тази разработка .
  • 26 Дедо Миал

    6 0 Отговор
    Германците беха пуснале такъв танк през войната. Елефант му викаха, Фердинанд Порше го беше направил. Най-добра е газовата турбина за такава работа или поне дизел. За кюмюр ще требе ремарке и огняр.
  • 27 Генчо

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "ТрабанТ":

    Измисли ти ве гений
  • 28 xaxaxax

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "xdm":

    най-готиния коментар досега
  • 29 олеееееееее

    2 0 Отговор
    Аз от сума години обяснявам,че това е най- доброто решение.ГОлямото предимство е, че ДВГ се настройва да работи в един постоянен и оптимален режим- средни обороти. Така могат да се избегнат разните усложняваници- 16 клапана ,2 вала - все неща дето помагат при високи обороти. За ниски и средни обороти- най-идеалното е 2 клапана на цилиндър.