12 268 48

Тествахме новия флагман на Seat

Тествахме новия флагман на Seat

Близо година след лансирането на най-големия кросоувър на Seat, този модел вече е на родна земя и може да бъде поръчан. Екипът ни направи обстоен тест на SUV-то Tarraco, което на практика се явява испански брат на Skoda Kodiaq, а така също и на Tiguan Allspace.

Тествахме новия флагман на Seat

Моделът е най-големия в гамата на Seat, разполага със седемместна версия и се предлага с прилична гама от дизелови и бензинови двигатели. Това, което съвсем не е маловажно е и неговата цена. Той е по-евтин (макар и с малко) от горепосочените му съплатформеници, продаващи се под марките Skoda и VW. Ето и първоначалните ни впечатления от Seat Tarraco.

Екстериор
Тествахме новия флагман на Seat


Tarraco се явява последният от чешко-немско-испанското трио на пълноразмерни SUV-та, построени на платформата MQB-A-LWB (Long Wheelbase). Той е и най-новото попълнение в кросоувър гамата на Seat, като се позиционира над Arona и Ateca. Името му е избрано от фенове на марката и е в чест на испанския град Тарагона, но въпреки това, колата ще се произвежда във Волфсбург.

Трябва да признаем, че дизайнът е доста по-интересен от болшинството автомобили от този сегмент. Terraco изглежда елегантно, спортно и стремително, като отчасти наподобява последното поколение на Seat Ibiza. Ако разглеждаме "испанеца" на фона на неговите "братя" (ъгловатия Kodiaq и обтекаемия Tiguan Allspace), то спокойно можем да кажем, че Terraco е в "златната среда".

Тествахме новия флагман на Seat

Тоест, взел е най-доброто и двата си съплатформеника - заострена муцуна с фирмено разпознаваема радиаторна решетка и доволно оригинално оформена кърма, който е леко сходна с тази на Kodiaq. Ако сравним габаритите на трите кросоувъра се вижда, че Tarraco е най-голям - дължината му е 4.73 метра. Междуосието обаче е едно и също - 2.79 метра.

Интериор
Тествахме новия флагман на Seat


Версията, която ни беше предоставена за тест беше със седем места и първоначално се запитахме: За какво им е в гамата седемместна версия, като все още испанците имат минивана Alhambra. Този миниван обаче е доста стар, произвежда се от 2010 година, а самият сегмент от много време бележи все по-голям и по-голям спад в продажбите си. Така че Tarraco спокойно може да замести Alhambra. Новото SUV на Seat е само с 12 сантиметра по-късо, а функционалността на третия ред кресла не е никак лоша.

Тествахме новия флагман на Seat

Разликите в багажните отделения също не са големи. Tarraco разполага с внушителен за своя сегмент багажник от 760 литра, а когато се сгънат седалките и на втория ред - той нараства до 1920 литра. Много по-важен е комфортът на пасажерите обаче, а при новото испанско SUV той е на лице. Много пространство за краката, както на първия, така и на втория ред. Седалките не са меки, но пък са ергономични и не изморяват, дори и при по-дълги пътешествия, а дигиталните уреди на таблото са информативни и изключително лесно управляеми.

Тествахме новия флагман на Seat

Минус по отношение на интериора се явяват по-евтините материали, които са използвани. Но въпреки изобилието от твърда пластмаса, интериорните дизайнери са предвидили метални вложки и декоративни облицовки на най-подходящите места, както и не скъпа, но ефектна тапицерия на панелите на вратите. Всичко това прави интериора на Tarraco да изглежда просто, но красиво.

Тествахме новия флагман на Seat

Информационно-развлекателната система също заслужава внимание. Екранът е с висока резолюция, осеминчов е и работи без лагове. Благодарение на Amazon пък в мултимедията е достъпен гласовият помощник Alexa, а ако се добави опцията Navi Plus, то системата предвижда и жестово управление. Като цяло салонът може да се определи като стегнат, без излишен лукс, но практичен и удобен. По-евтините материали са компенсирани с отлична сглобка.

Двигател и ходови характеристики
Тествахме новия флагман на Seat


Новият пълноразмерен испански кросоувър се предлага с гама от два бензинови четирицилиндрови агрегата и два дизела с еднакъв обем и с различни мощностни характеристики. Базовият 1.5 TSI, който не е за препоръчване поради ред причини, (една от които е, че все още не е минал тестовете за точни нива на емисиите в Европа) върви в комплект само с предно предаване и с механична скоростна кутия.

Двулитровият TSI, който разполага с мощ от 190 коня е един от най-оптималните варианти за Tarraco. Динамичен, сравнително икономичен (реален среден разход 9.3 л/100 км) и характеризиращ се с перфектно доускорение. Последното се дължи и на отличната работа на роботизираната трансмисия с два съединителя, през която момента се предава и на четирите колела.

Тествахме новия флагман на Seat

Въпреки Дизелгейт скандала, член на VW групата все още не може да мине без дизелови мотори. При Tarraco те са два. И двата са двулитрови, а мощността им е 150 и 190 конски сили. И двата се справят отлично с масата на SUV-то, икономични са, но подобно на всички TDI мотори, са леко дразнещо шумни. 400-те Нм въртящ момент на по-мощния дизел обаче никак не са за пренебрегване, така че нашите предпочитания са към мощните версии на бензина и дизела.

Що се отнася до проходимостта на Tarraco, то тя може да се определи, като много прилична. При активиране на офроуд режима автоматично се задейства HDC системата, която подпомага спускането, а алгоритъмът на работа на ESP се променя чувствително. Иначе 4х4 системата контролира момента към четирите колела посредством Haldex от последно поколение. Най-общо казано това е своеобразен съединител, който осигурява взаимодействието на електронните системи, регулира приплъзването на задвижването, като едновременно с това командва електронния блокиращ диференциал.

Тествахме новия флагман на Seat

Системата работи съвместно с компютър, събиращ и още доста допълнителна информация. Компютърът получава данни от сензорите за оборотите на колелата и от управлението на двигателя. С тези данни той притежава цялата важна информация и може да реагира оптимално на ситуациите. Симулацията на самоблокиращи механични диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Tarraco може да се определи като много добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът.

Цена
Тествахме новия флагман на Seat


Ако трябва да оценим положителните и отрицателни черти на новото Tarraco и вземем предвид цените на модела у нас, то спокойно можем да дадем оценка 8 по десетобалната система. Феновете на подобни автомобили и по-конкретно тези от VW групата, непременно трябва да обърнат внимание на Tarraco. Цената му може да се определи, като атрактивна, особено на фона на Kodiaq и Tiguan Allspace. За около 60 000 лв получавате добре оборудван, качествен и надежден пълноразмерен кросоувър с оптимални 4х4 система и двигатели.

Тествахме новия флагман на Seat

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 22 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Eee

    81 12 Отговор
    60 палки за България... подигравка, в Германияя започват от 25900 евра..., ама забравих ,че стандарта при нас е друг :)

    Коментиран от #28

  • 2 Призрак

    54 43 Отговор
    Добре са я докарали на външен вид и интериор.Проблема е в двигателите. За такъв SUV двигател под 220 -230 к.с е подигравка. Все пак това се води паркетник, а всеки който си купува паркетник иска да има повече мощност на разположение. Със 190к.с нямаш сигурност при изпреварване, а фактът че го предлагат и само с предно доказва и усещането , че са направили "нещо" колкото да отбият номера. Ако някой реши да си купи този SUV би било добре , да поразгледа преди това някое комби от премиум марките, върнато от лизинг или на малко километри, вместо да се изтръска 60000лв за недоразвит "джип".

    Коментиран от #3, #9, #20

  • 3 Taka e

    16 12 Отговор

    До коментар #2 от "Призрак":

    Praw si
  • 4 Анонимен

    32 33 Отговор
    Не мое на малкия пръст да стъпи на Дъстера.
  • 5 Странно решение

    55 3 Отговор
    От няколко години при много марки на задните брони има декоративни елементи имитиращи големи ауспуси.Това изглежда като евтин кич и не мога да разбера защо дори и при луксозни модели като S клас тази тенденция се наложи...

    Коментиран от #8

  • 6 DBS

    30 9 Отговор
    По-красив (ако може да се нарече така ) от събратята си . Особено Шкода. Но пак ми е безмислен , бих взел Пасат или Инсиния или премиум комби на две три години вместо това .И подобни. Ако е SUV ....то да е пълноразмерен ,както казват зад океана .

  • 7 Boxer 3.0

    28 6 Отговор
    Какво става с турбинката при старт/стоп системата? А, с климатичето в жегите? Плюс е огромният багажник.
  • 8 Borislav Popov

    14 3 Отговор

    До коментар #5 от "Странно решение":

    То тук на този Сеат пак са ги направили културно и изглеждат красиво, защото има някой модели, като им хакнат едни големи дупки отзаде, направо приличат на задницата на някоя ракета.
  • 9 Random

    15 18 Отговор

    До коментар #2 от "Призрак":

    Точно сув с 4х4 е пълна безсмислица, нито има окачването, нито просвета, нито двигател за офроуд. Да са на предно най-добре, да харчат по-малко. Ако беше джип вече 4х4 е добре да има, ама е сув

    Коментиран от #10, #18

  • 10 Стига кусури

    20 4 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    За паркетна настилка си е идеален.Даже се чудя дали и на ламинат няма да се справя...
  • 11 Биоробот

    18 17 Отговор
    Пуснали видео от път на който всеки би се справил. Я го дайте да видим как минава по същия път но след дъжд. Да го видим дали не боксува в калта. Май ще трябва после да викат някой Дъстър да го изтегли.
  • 12 Танос

    33 11 Отговор
    Никога не съм срещал толкова прости хора на едно място, тъжно ми става чак!

    Коментиран от #13

  • 13 Анос

    13 17 Отговор

    До коментар #12 от "Танос":

    Ами кой те кара да четеш или пишеш тук?Айде у лево...

    Коментиран от #16

  • 14 трол ли си

    19 16 Отговор
    без да се обиждате ама за тия пари едно волво хц60 на 15 000 км
  • 15 Потребител

    41 10 Отговор
    Собственик съм вече на този автомобил и за момента съм изключително доволен от избора. Смешно е да се сравнява с Дъстър, както правят някой. (притежавал съм и този автомобил). Единствено мога да поискам колите да се оценяват от хора, които са ги ползвали, притежавали и т.н. Иначе все едно продължаваме темата с избор на изтребител, но колко от нас са го управлявали?:)

    Коментиран от #17, #22

  • 16 Танос

    8 5 Отговор

    До коментар #13 от "Анос":

    Името ти отива на интелекта,но пък ти отива! Чети повече,на никой не е навредило!

    Коментиран от #19

  • 17 Dimirest

    19 8 Отговор

    До коментар #15 от "Потребител":

    Честито, да го караш със здраве. Сравняването с Дъстър е неуместно разбира се, но ако само притежателите на съответният автомобил го коментират публична дискусия просто няма да има!За тази цел си има форуми. Колко клиенти ще купят евтиния испански Tiguan? А иначе Призрак правилно коментира че двигател 190 к.с. TDI и особено TSI е подигравка за демаража. Този слаб двигател 2.0TDI след драйв тест ме отказа да купя Tiguan R line, който е с по-малкото купе. За TSI с неговият нисък въртящ момент даже не ми се коментира!

    Коментиран от #21, #45

  • 18 Гост

    21 5 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    Пълни глупости. Колко хора ще се набутат в тежък офроуд, че им трябва повече просвет от тези 20 см? И какъв двигател ти трябва, като повечето SUV имат над 200 к.с.? Просто предпочитам такъв SUV, с който мога да си карам нормално по пътя и когато ми се наложи да изляза извън пътя с читава 4х4 система, отколкото да се бутам по дълбоката кал и да се правя на колхозник.
  • 19 Точно така

    6 2 Отговор

    До коментар #16 от "Танос":

    Подозирах,че умствения ти потенциал няма да достигне за да схванеш иронията е се оказах прав.
  • 20 Кирил

    31 2 Отговор

    До коментар #2 от "Призрак":

    Приятел, ти да не караш тоя СУВ на Имола, че 230 кончета да са ти малко за изпреварване. Не знам къде шофираш, ама по пътищата в БГ срещам масово коли под 100 коня

    Коментиран от #41

  • 21 Потребител

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Dimirest":

    Благодаря! Има много показатели, по който човек не би избрал Tiguan R line в момента. Аз също. Един от тях за повечето хора е, че скоро предстои да сменят сегашния модел. Всеки има право на избор - модели бол. Въпрос на желание и възможности. Все пак дори дискусията да е обществена, не е редно да коментираме неща, за които нямаме представа и опит. Иначе може да си говорим за Бугати,...да си чешим...езика.

    Коментиран от #39

  • 22 Ууууууу

    2 3 Отговор

    До коментар #15 от "Потребител":

    ееее, много пък си важен!

    Коментиран от #25

  • 23 audi a8

    6 11 Отговор
    хора супер си е стига сте намирали косури нали е ново все пак не е дачия или някое японско или недай боже корейско менте

    Коментиран от #37

  • 24 Гларус

    13 4 Отговор
    Абе, щом си притежавал Дъстър, не ми се прави на много умен..

    Коментиран от #26

  • 25 Дано

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Ууууууу":

    Бъди ити:)
  • 26 Защо

    6 13 Отговор

    До коментар #24 от "Гларус":

    Мен ли имаш предвид? Предполагам съм достатъчно умен и способен. Колите са ми фирмени. Притежавам в момента "флагманите" на почти всички марки, представени в Родината ни. Мога да ги сменям, когато пожелая. Ти можеш ли или само пишеш тук?:)

    Коментиран от #27, #42

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор

  • 28 тони

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "Eee":

    тук почва от 55 000лв, в seat.de е 29980 евро, така че не говори тъпотии

    Коментиран от #33

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор

  • 30 Естет

    15 0 Отговор
    Сеатите са най-красиви,сравнение с шкода и фолксваген!Лично мое мнение.
  • 31 сектант

    10 1 Отговор
    за 60 000 лева и пластмасата която е зад волата да се разглабя на 3тото ползване - НЕ МЕРСИ!
  • 32 Пръцко

    9 2 Отговор
    Неоправдано скъпа пластмасова имитация на кола, която отстъпва на някои китайци вече. И най-важното - двигателят прави автомобила, а тук такъв агрегат липсва :(
  • 33 jjj

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "тони":

    Нека си говори глупости, нали е безплатно... Освен това да добавим, че винаги в Бг моделите има повече екстри стандартно, а в Германия се изиска доплащане
  • 34 123

    12 2 Отговор
    Дори с малкото TSI този автомобил е по приятен за каране от половината щайги в България. Не знам какви драйвери са се навъдили, ама да кажеш че 2.0 TDI 190 коня, или 2.0 TSI 190 коня били слаби, то или трябва да караш V8 би турбо, или совалката Чалънджър?!?
  • 35 7959

    5 2 Отговор
    Всичко под 2.0 на тази кола е подигравка. - Не! Мерси!
  • 36 Алооуу джендърите..

    0 3 Отговор
    ..ганьовците много разбират от автомобили, но нямат нито един произведен автомобил.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор

  • 38 Spec b

    3 1 Отговор
    Хубавелка е испанката само и трябва едно 3.0 тди и заспива, с тая моторизация... Малко безсмислено...
  • 39 Dimirest

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Потребител":

    Tiguan R line тествах преди 2 години и модела беше актуален. Иначе ако се купува автомобил особено от магазина винаги е по-добре да се купи модела, който е бил на пазара 3-4 години, примерно след фейслифт, защото всички производствени дефекти са изгладени, което не така при новите модели. Колкото до Сеат това е средна ръка конфекция, една и съща кола от различните брандове на VAG . Моята препоръка е 2.0 TDI но с 239 к.с, който не се предлага от Сеат.

    Коментиран от #40

  • 40 Потребител

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Dimirest":

    Не твърдя, че модела е топ. Фирмена кола ми е, която в момента отговаря на изискванията, който имам по отношение на цена и работа, която да върши. Но не съм съгласен, че трябва да чакаш 3-4 години фейслифтове. Дано и с жените не постъпва човек така, друг да й оправи кусурите по няколко години, че да се осмелим да се. "съберем":). Затова карай и сменяй..колите, не чакай да ги "оправят":)

  • 41 Призрак

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Кирил":

    Карам джип 270 к.с предимно рано сутринта от Бургас до София. Тръгвам около 3 часа сутрин , за да избегна трафика и катастрофите през деня. Скороста ми е около 160-180км/ч. Искам да съм спокоен и да чуствам мощноста под капака.Разхода не ме бърка.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор

  • 43 Dimirest

    3 2 Отговор
    Фирмени коли нови съм купил 7 на брой като повечето са VAG и новите модели винаги са имали сервизни акции в първите 2 години след продажбата. Колкото до жените е всеизвестен факта че в БГ всеки разбира от тях както и от политика и футбол! Ама си мисля че не е това темата тука. Дано съм бил полезен!

    Коментиран от #44

  • 44 filo

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Dimirest":

    И от коли много разбира нашенеца.

    Коментиран от #46

  • 45 Чипове мипове

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Dimirest":

    Луди ли сте нали след ремап за 300 кинта става 240 коня и 440 нм напълно достатъчни това не тежи колкото мл или х5
  • 46 Dimirest

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "filo":

    filo, нямам претенции да съм особен разбирач. Споделям мнение и опит натрупан през годините, освен това автомобилите са ми слабост чета и се интересувам какво се случва. Пък и по една случайност съм по професия машинен инженер от 29 години. Все си мисля че може да сме си полезни с информация мнения и т.н. Другото си е чисто заяждане, ама така като чета май е по-добре да се въздържам от коментари. Просто няма смисъл да влизаш в излишна полемика!
  • 47 Nereza

    0 0 Отговор
    По този терен и ПУНТО ще мине с лекота - живота се изврати и автомобилостроенето също......60000 лв.. - лудост.....!!!
  • 48 Зевса

    0 0 Отговор
    Трагедията на немския дизайн проличава и в този модел. Тупик! Като не могат да измислят нищо ново, не разваляйте старото! Развалиха Октавия. Развалиха Фабия. Сега естествено дойде ред и на СЕАТ. Другите модели на вагиналната група са отдавна пълен крах. Може би само 911 се лифтира, но там не смеят да пинат иконата, защото тоално ще сбъркат.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.