29 459 174

Бензиновите коли стават все по-предпочитани

Бензиновите коли стават все по-предпочитани
Снимка: Shutterstock

Това показва изследване, направено от асоциацията на производители на автомобили в Европа ACEA, според което хората купуват основно бензинови автомобили. Скандалът, наречен "Дизелгейт" се отрази много сериозно на продажбите на дизелови автомобили и техният спад става все по-осезаем.

От друга страна електрифицираните превозни средства се продават повече, но в Европа те все още не са фактор, защото представляват малко над два процента от пазара. Подтикването на хората да купуват "зелени" автомобили и повсеместното отричане на дизеловите, доведе до това, че европейците започнаха да купуват все повече бензинови коли.

Ето е статистиката в табличен вид за това какви автомобили са продадени през второто тримесечие на 2018 година. От таблицата се вижда, че бензиновите коли са над 60%, Те все още са следвани от дизеловите, но техният дял е намалял драстично - 31.3%. На електрическите и хибридни автомобили се пада дял от малко над 9%.

Бензиновите коли стават все по-предпочитани

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 23 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 гост

    79 150 Отговор
    Само бедняци карат дизели. А такива преуспели в демократичен булгаристан са много.

    Коментиран от #10, #25, #26, #36, #44, #67, #78, #104, #113, #118

  • 2 Голям Слон

    175 11 Отговор
    Изобщо даже Дизелгейт няма нищо общо :-) Обяснението е много просто: дизелът от доста години насам е колкото бензина по цена. На моменти често дори е по-скъп. Както е в момента. И какво ще предпочете бедният българин? Естествено, че бензинов автомобил, който да кара на газ. Пък дизел на газ - трудна работа. Не толкова трудна, колкото безсмислена. Да припомня на аудиторията, че първият дизел, който купих, беше в години, когато литър дизел беше 85 стотинки, а литър бензин 1.20 :-) Да не забравяме и защо дизелите станаха толкова предпочитани: замениха анатемосания бензин. Горяха 20% по-малко гориво в литри. Минимум... Всеки има обаче своята причина да кара своя автомобил.

    Коментиран от #15, #92

  • 3 smeh

    103 18 Отговор
    Статистиката показва колко податлив е потребителя на шума от медиите и постоянното натякване. Няма да вземе това, което му трябва, а ще купи онова, което искат да му пробутат. Същата грешка я повтаряме и у нас с колите Н-та употреба. Трябват ни нови, безпроблемни коли, които да ни движат от т.А до т.Б, а все нещо ни дърпа към Горублянския внос.

    Коментиран от #5

  • 4 Дизел за трактора

    96 8 Отговор
    Никой никого на сила не кара да купуват бензин,дизел и т.н.Всеки който е изкарал пари за нова кола има достатъчно мозък за да прецени какво да си купи.
  • 5 гост

    114 52 Отговор

    До коментар #3 от "smeh":

    Само дето един 20 или 30 годишен автомобил е по качествен от новите който ни пробутват. От личен опит го казвам защото моята кола е 25 годишна и за последните 3 години освен масло да и сменям нищо друго не съм правил по нея. Ще ме закара до където си поиска . А на жената колата е на 8 години и през два месеца влиза в сервиз , все нещо се чупи. Но за мен бензина си е за предпочитане.

    Коментиран от #12, #16

  • 6 onq s konq

    104 97 Отговор
    Дизеловият двигател харчи около 40% ПО-МАЛКО от Бензиновия ПРИ РАВНА МОЩНОСТ с впечатляващия си "Вътящ момент".Освен това неговият "живот" е в ПЪТИ по дълъг от тоя на бензиновия поради почти ДВА ПЪТИ по-ниските си обороти,необходими за достигане на Работната си ефективност.За справка- обърнете внимание колко харчи един и същ Джип или Лимузина с мощност около 300 коня бензин,и колко- като дизелов вариант.Ако пък погледнем към Електрическите автомобили,то Екслоатационният им живот като ЖИВОТ НА БАТЕРИИТЕ им в сравнение с Дизела изглеждат направо като "Еднодневки".С две думи -Бензинът и Електричеството са за хора "Надвили си на масрафа",които в България са СРАВНИТЕЛНО НЕМНОГО.

    Коментиран от #11, #18, #41


  • 7 селянин 1

    54 34 Отговор
    По добра кола за средния българин,от дизела нема..колкото за,,дизелгейт,,ваг са си виновни,бързаха да завладеят щатите с евтини дизели,за сметка с проблемен софтуер,който,,лъже,,за саждите,,и.т.н..но лека-полека Рудолф Дизел,ще излезе от кризата.

    Коментиран от #13

  • 8 Коментар📝

    71 17 Отговор
    НАЙ ДОБРЕ Е С ГАЗЧИЦА.НО СТАРИТЕ НЕ С ДИРЕКТНО ВПРЪСКВАНЕ А С МНОГОТОЧКОВ ИНЖЕКЦИОН.
  • 9 Хирург

    45 15 Отговор
    Всъщност, ако се замислите всички замърсяват еднакво. Дизеловите харчат по-малко и съответно изравняват замърсяването на бензиновите. Предимно товарните автомобили са дизелови и това е причината за високата цена на дизела. Що се отнася до електромобилите - те са нарочно с малък пробег, а конкретно за БГ- нямаме достатъчно зарядни, а тези които ги има са на такива цени, че авантюрата да разчиташ само на електромобил е самоубийствена.
  • 10 Не е така

    74 12 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Дизеловите S класи,Поршета,BMW 7 и разни подобни за бедняци ли са?Просто различните горива и двигатели си имат предимствата и недостатъците.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор

  • 12 Велика България

    28 16 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Щото до сега си подменил почти всичко по нея с ново. Е нормално е да изкара няколко години без ремонти.
  • 13 Емил

    76 58 Отговор

    До коментар #7 от "селянин 1":

    Явно си пил нафта! Карам Сааб 9-5 на газ (тунинг 300 к.с.). Вчера ходих от Пловдив до София + градско в София = 340 км. Газта ми струваше 22,40 лв.! Когато ги минеш тези километри на нафта за подобни пари - ела ми се обади (и то с нормална кола, а не с въшка)!

    Коментиран от #21, #24, #38, #81, #172, #174

  • 14 Старите времена!

    35 12 Отговор
    Не забравяйте, че вече всички бусове и тирове та дори и всички трактори, булдозери и тем подобни, са с джи пи ес на резервоари и рака на татък. За това моя избор е газ/бензин
  • 15 Всичко тече всичко се променя

    82 6 Отговор

    До коментар #2 от "Голям Слон":

    Когато си купих първият дизел Пасат 1.6 ТДИ , някъде около 1996г. туба нафта 25 литра се намираше бол , на черно около 8 лева . Пасата гореше 4.5 на сто , и вървеше супер добре , сравнено с много други автомобили , все пак говорим за 96г. Билета за автобуса София -Бургас , беше 13-14 лева . Това беше все едно да караш без пари , и не съм го спирал . След което конюктурата на пазара на горива , направи така ,че едни хора да искат да печелят много , и дизела стана майка си , и баща си . Сега газта е по джоба на обикновеният българин , до като разбойниците не измислят нещо ново.

    Коментиран от #22

  • 16 smeh

    40 9 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Виж разбирам ти гледната точка, но нещата не са толкова лесно съпоставими. От кола до кола има голяма разлика. И сред колите от 90-те помним не дотам сполучливи модели и двигатели - сега също не липсват. После идват факторите собственик, пробег и съответно инфрастуктура и горива. Твърде много променливи, които могат да изиграят лоша шега на щастливия собственик на кола втора употреба. Отделно, че цените, които държат например 12-15 годишни коли - около 10к лв, мисля че е достатъчна причина човек да се огледа за нещо от магазина.
  • 17 onq s konq

    19 13 Отговор

    До коментар #11 от "Емил":

    Ти си ТИПИЧЕН ПРЕДСТАВИТЕЛ на хора,които като се сблъскат с НЕЩО КОЕТО НЕ РАЗБИРАТ,вместо да си напънат акълеца и да вникнат в нещата,го обявяват за "тъпо" ,игнорирайки го..."за по-лесно":)Теоретично може и да "рогледнеш" някой ден,но на практика - ЕДВА ЛИ.Всъщост лошо няма - ВСЕКИ Е ЩАСТЛИВ ПО СВОЕМУ:)
  • 18 хффх

    34 31 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    как го изчисли че дизела гори с 40%по малко като моята кола на бензин на равен път с 80..90 км гори 5 на 100 като на моменти ми пада и под 5 .по твоята логика дизела гори 2.3 на 100😂

    Коментиран от #23, #30

  • 19 Мишо

    63 38 Отговор
    Газ бензин. Никаква нафта.Тия са луди които карат дизел
  • 20 Jerri

    50 32 Отговор
    Само бензин, никаква газ, заема място в багажника и увеличава теглото на автомобила.
  • 21 Sskskk

    24 6 Отговор

    До коментар #13 от "Емил":

    Лъжеш!
  • 22 Всичко тече всичко се променя

    28 2 Отговор

    До коментар #15 от "Всичко тече всичко се променя":

    Или тогава , литър нафта ми е струвал 0,32 стотинки , и 100 километра са ми стрували 1, 44 ст. - фантастика . Сега автомобила ми с газов инжекцион гори 8,5 газ на 100 км. което е грубо 8 лева .

    Коментиран от #27

  • 23 smeh

    57 9 Отговор

    До коментар #18 от "хффх":

    Коня ти рече, че ако сложиш наравно неговата е46-ца 330д/дизел/ с друга 330и/бензин/ и ги караш една до друга, дизела ще харчи с 40% надолу. Така беше преди 15 години. Обаче сега с директното впръскване и навлизнаето на куп други "помощни" системи при бензина разликата е далеч по-малка от 40%. Но за сметка на това, вече и бензина има бонуси както дизела - усложнен ЕГР, турбо с променлива геометрия, аналогичен на ДПФ-а филтър в кюнците, нагарите обичайни за директното впръскване, завишени емисии/не CO2!/, по-висок разход на масло и още куп други. Което означава, че подръжката с изключение на дюзите/там дизеловите са по-скъпи/ е почти изравнена. Следователно везните са почти изравнени и само еврорегулациите да не влиза дизел в центъра, накланят всичко в полза на бензиновите коли. Капиш?

    Коментиран от #32, #37

  • 24 селянин 1

    14 4 Отговор

    До коментар #13 от "Емил":

    Китайски лъжец..от NEVS.
  • 25 БЕДНЯЦИТЕ КАРАТ ДИЗЕЛ

    16 16 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    А ТИ И ДИЗЕЛ НЕ МОЖЕШ ДА СИ ПОЗВОЛИШ...ГЛЕДАЙ СЕБЕ СИ НЕ СЕ НАПЪВАЙ ДА МИСЛИШ КОЙ КАКЪВ Е...
  • 26 ЧНГ

    29 6 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Мунчо и Мунчо ще си останеш, я виж в ценовите листи на вносителите на автомобили в България, с кои двг. са по-скъпи???!Дизеловите версии са с по-висока базова цена!!!Изключвам само разни спортни версии и тези с огромни бензинови двг.
  • 27 Всичко тече всичко се променя

    31 1 Отговор

    До коментар #22 от "Всичко тече всичко се променя":

    В заключение - Ясно е , че дизела гори най- малко , и е с най- високо КПД (коефициент на полезно действие) , но всичко в крайна сметка ,зависи от цените на горивото, което автомобилите използват , това прави автомобилите на газ(бензин) предпочитани , ако се инвестира в съвременна газова уредба, свещи , периодично обслужване , и самият двигател да е подходящ за работа на газ, щото има и такива които не стават , или дефектират по често. При дизела работата е по-равномерна , и е много по малка разликата градско - извънградско -тежък терен с изкачвания и завои. При земеделските производители които могат да си получават ДДС-то от нафтата , и си зареждат автомобила директно от цистерната в двора , имат за сега Най- голямата далавера с горивата.
  • 28 Ха ха ха ха ха ха ха

    25 11 Отговор
    Аз си предпочитам дизел с 600нм и ми е добре.
  • 29 Кочо

    26 19 Отговор
    Значи които си е дизелджия никога няма да кара бензинов автомобил,при каквито и условия и не е луд,защото въртящия момент при дизела няма нищо общо с бенза.
  • 30 onq s konq

    8 5 Отговор

    До коментар #18 от "хффх":

    Не може да правиш такива елементарни Кръчмарски сметки,защото има фактори,които също оказват немалко влияние - такива са например Колко нов и съвременен е моделът на двигатела,Челното съпротивление/Аеродинамиката/.Разходът който съм посочил се проявява основно при по-мощните автомобили,както и при по-висока скорост/магистрална/.Затова и съм написал "ОКОЛО"!!!

    Коментиран от #33

  • 31 Глупак

    34 10 Отговор
    Много години давах луди пари за бензин за по 200 коня бмвта.Сега чипосах едно е90 дизел и пердаша по две конюшни коне с 6/100 разход.Бензинова бегачка под 15/100 разход няма,няма.
  • 32 нххпвв

    11 1 Отговор

    До коментар #23 от "smeh":

    турбо на бензиновата ми кола нямам..с усложняването на по новите бензинки съм съгласен
  • 33 хнввв

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "onq s konq":

    ок☺..
  • 34 Хибрид

    12 20 Отговор
    От както си взех нов хибрид, не поглеждам към дизели - разхода е нисък, ускорението с ел.мотора е перфектно...все едно караш бензин с турбо, ама харчи малко

    Коментиран от #35, #56

  • 35 Бусаджия

    22 10 Отговор

    До коментар #34 от "Хибрид":

    От както крада от служебната нафта съм влюбен в дизеловите мотори.Вече близо 5 години не зная цените на горивата но подочувам,че не били много ниски...

    Коментиран от #61

  • 36 България мойто момче

    13 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Булгаристан беше когато бабите ти играеха с еничарите на "скрий салама"! Ако още играят на тичай си я така!
  • 37 Докато тази електроника

    16 6 Отговор

    До коментар #23 от "smeh":

    започне да се бъзика и таблото стане като коледна елха! Три мерцедеса (нови) купи шефа, на едната му щерка всеки месец по една седмица мерцедеса стои в сервиза! Сигурно е правен събота следобед! Късмет!
  • 38 Язе

    25 5 Отговор

    До коментар #13 от "Емил":

    Хихихих.22лв са 22литра.Как викаш ги мина тези 340км,300к.с?Тия сме ги слушали много.Пловдив-Сф с 22литра а останалите с репатрак?
  • 39 Tomba

    25 11 Отговор
    Готвисе на газ,отоплява се на нафта и се кара бензинов автомобил.Тока е за осветление.
  • 40 Бенц

    20 3 Отговор
    Имат си плюсове и минуси, но за мен бензина ми е на сърце просто заради звука който v8 вади в сравнение с тихите дизели. :)
  • 41 Емил Рангелов

    43 14 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    Тая икономия ти излиза през носа ,като ти гръмне дюза,требва по правило да смениш всичките Втора ръка са 300-500 лева нови ,лелемамале.А ако са умни или дюза помпа гориш здраво.Дюза помпа пукат леглата на дюзите,от там сменяваш глава,няма правене.Айде да вметна и за ТДИ дърветата .Най-редовно нагар от егр клапана заминава в турбината ,чупи ,хвърля маслото и ако си на магистралата със 130-40,докато спреш може и да е изтропал съвлеменния ДВГ,щото са нежни вече ,а и са загрели на макс и изведвъж без масло с 3000 оборота.При бензина плоблем с дюзи няма ,нито с помпи ,нито тежък нагар по колекторите на газовете ,които моган да прецакат нещо.Турбината на бензин има много по дълъг живот от тази на дизела.Само един ДПФ филлтър за дизел е майка си и баща си,махнеш ли дпф и ЕГР ставаш чадещо недолазумение на пътя.Американците са го измислили дизел от 6-7000 кубика нагоре,там вече е ефективен за разни работни магарета машини!
  • 42 Шматароци

    20 10 Отговор
    Я елате в Дойчланд да видите дали бензина е по предпочитан

    Коментиран от #51

  • 43 Пепи

    15 9 Отговор
    За 25 години като шофьор съм сменил над 10 автомобила и само един дизел съм карал! КИА Карнивал 2005 годнина не беше лош двигателя, но бензина си е бензин!
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор

  • 45 Голфаджия

    16 5 Отговор
    Карам ФВ Голф 4 1.6, 101 коня, бензин. Градско гори около 11, извънградско около 8.5-9, което е дебелашко за подобна кола. Същата кола на гас при 0.77 лв газта днес на Еко с отстъпката обаче става супер икономична.

    Коментиран от #55, #90

  • 46 Ввв

    11 0 Отговор
    Чисто нова кола среден клас-дизел,втора ръка бензин освен ако не е на малко км. със сервизна история,ама те са съответно цифра :)
  • 47 Kris

    4 1 Отговор
    Кола номер 2 след служебната, средноразмерен Сув 2.о дизел 4х4 не е задължително номер 1 за България
  • 48 vasik atanasova

    10 6 Отговор
    какво по хубаво има от бензина за една кола ?
  • 49 С.С

    19 5 Отговор
    Ето какво пожелавам на колегите ми шофьори тук:пичове,нека служебните ви автомобили,пикапи,микробуси и камиони са дизелови!После ви пожелавам личните ви коли бъдат бензинови,нови модели и да горят малко. После да имате по един SUV хибрид за лов,риболов и "оправдани закъснения" Накрая да разполагате с някоя лъскава електрическа бегачка,за гаджета и "приятелки". А по темата-да живее бензина! Щото така! :)
  • 50 Дизел

    13 26 Отговор
    От 11г. Съм шофьор сменил съм 4 автомобила и не защото са се чупели, а защото имам възможност и ги сменям с по-нови, всичките ми коли са били дизел, както и настоящата, за бензин не искам и да погледна, качвал съм се на служебни, по куц кон от бензиновата няма, гледаш оборотите се вдигат режеш се, поглеждам километража 50, това беше последната която карах Форд Фиеста 2017г бензин, така че не ми ги хвалете бензинките, а и тези философи с газовите уредби, където им е много ефтино и като влязат в сервиза, защото нещо не я бива газовата и всичко което са спестили на веднъж! Всеки е свободен да кара каквото иска, а световна тенденция е да свият пазара на дизела и успяват, много говоря, а хората са овце и се връзват!

    Коментиран от #58

  • 51 веселяк

    6 4 Отговор

    До коментар #42 от "Шматароци":

    После иди в Щатите.

    Коментиран от #54

  • 52 filo

    27 2 Отговор
    Не разбирам какъв е спора. И дизела и бензина имат плюсове и минуси. Ако не беше така хората щяха да карат само единия двигател. Всеки избира спрямо своите нужди и възможности. Аз лично предпочитам бензин, но не карам много.
  • 53 Иво

    27 5 Отговор
    Най евтин за обслужване винаги е бил и ще бъде бензина
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор

  • 55 селянин 1

    4 2 Отговор

    До коментар #45 от "Голфаджия":

    И супер,,скопена,,..
  • 56 Азз

    11 0 Отговор

    До коментар #34 от "Хибрид":

    Хибридът е едно доста добро решение за из града, но извън града е все едно караш бензин/дизел без помощ от ел. мотора. Карам Аурис хибрид и имам доста наблюдения. Да, на градско си харчи 5.5-6 и ускорява добре, но извънградско при изпреварване на камиони си му трябва доста време, докато набере. А на магистралата минеш ли 130 и разходът скача драстично. Със 120 е около 5.5-6, 140 е 7.5-8. Служебната е Мазда 6 2.2 дизел 175 коня с автоматик. на 140 разхода си е около 6.5 и от 140 до 200 си ускорява без абсолютно никакво замисляне, че и още иска. Честно казано много повече ме притеснява батериите на Ауриса, който е на 75к, колко ще изкарат, отколкото дали нещо Маздата ще се счупи, а тя е вече на 220к, за които са сменяни само консумативи и едни носачи отпред (колата се кара на 90% в България).

    Коментиран от #131

  • 57 Ванката

    17 5 Отговор
    Карам дизел 120 коня , но се дразня като видя кадящи в синьо и сиво тараляшници ,които смърдят люто. Моята изпушва черно само като я изръчкам здраво иначе не пуши. Това е нормално . Имам и бензинова кола( 115 коня ), на газ. Спрямо дизела идва по-икономична ако не броя и месечния разход за бензин. Иначе нещата са почти на кантар в полза на бензиновата . Като ми се залепи някой отзад на бронята и почне да ми присвятка с фарове и му пускам мастилото :) Бензинката това не го може
  • 58 Гост

    28 10 Отговор

    До коментар #50 от "Дизел":

    Хайде поредния тракторист сравняващ турбодизел с някаква си Форд Фиеста. Анемичен бил бензина - ела да те направя сам да си говориш с "анемичен" дърт турбо бензин на 15 години и 250 к.с. от 2,5 мотор. Единственото, заради, което се пените по дизела е икономията, а тя е майка на мизерията. Така че леко ставате смешнички с величаенето на тракалниците си!

    Коментиран от #59, #60, #87, #89

  • 59 filo

    5 6 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    Икономия между дизел и бензин няма.
  • 60 filo

    8 6 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    Ако имаше реална икономия всички щяха да карат дизел, нали така.

    Коментиран от #62

  • 61 Жепеец

    10 6 Отговор

    До коментар #35 от "Бусаджия":

    Преди 35 години имах Москвич и го карах със Зильов бенц, и изобщо не знаех туй октани и бензинджийници.... Щот тогава нямаше дизеляци/Лада, Москвич, Волга, и так далее/. После зех си Падат дизел.... Супер е.... Сега съм с Жепейска нафта.... Супер е! Така че и 50 лева да стане горивото пак ще карам! И ме боли фара за ДПФ, ЕГР и други простотии! АМАЗОНКА ГОРИ!!! Ние ли ще спасим Планетата бе... Дет сме 5 милиона!!!

    Коментиран от #93

  • 62 Гост

    11 3 Отговор

    До коментар #60 от "filo":

    Е питай ги тогава защо си купуват дизели - едва ли е заради "тишината" на мотора или "вървежа" на атмосферния дизеляк.

    Коментиран от #68

  • 63 Пламен

    0 7 Отговор
    Немогат да коментирам . Защото винаги съм карал кола на LPD . А вече карам на ток.

    Коментиран от #65

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор

  • 65 Пинко

    4 3 Отговор

    До коментар #63 от "Пламен":

    Добре правиш. А ще споделиш ли колно ти издържа батерията, колко ти излиза чисто в пари на 100 км?
  • 66 Йонко

    18 3 Отговор
    Аха, те сега и ферари ще пройзвеждат дизел. Щото е по бърз от бензиновата им версия. Глей кога се усетиха. И формула едно, и тя щяла да става дизелова, ама щели да ги дърпат бензинови болиди.
  • 67 Нико

    12 8 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Жегна ги точно там където трябва :D Най-големия страх на нашенските богаташи с дизелови Шкоди е, че някой може да ги посмили за бедни. Браво! И да, споделям мнението ти, че само бедните хора карат дизел. И да, Поршето дизел пак е за по-бедните клиенти.
  • 68 filo

    4 11 Отговор

    До коментар #62 от "Гост":

    Атмосферни дизели няма и всеки си знае защо ги купува.

    Коментиран от #70

  • 69 Карл Бенц

    6 2 Отговор
    Карам дизел на над 500 х.км. МБ Ц-класа, стар. Карам и бензинова с газ. Не мисля, че газта ще изкара колкото дизела. Ако е на бензин - това е друга бира.
  • 70 Гост

    15 4 Отговор

    До коментар #68 от "filo":

    Атмосферни дизели имаше и никой не ги купуваше, защото бяха толкова скопени, че изобщо не можеше да се мерят с бензиновите. Та ти ако имаш дизел, ще ми е любопитно да споделиш какво освен икономията ти харесва повече в него от бензина.

    Коментиран от #82, #83

  • 71 12345

    8 11 Отговор
    Тази пролет събрах некой лев и реших да си взема СУВ. Пробвах една Киа Спортидж бензин 177 коня. После се качих на едно дизелово Хюндай Санта ФЕ 197 коня и ... Ами пробвайте и после ще ме разберете. Просто Хюндая ускорява и върви много повече, а й разхода му се оказа приличен за почти двестата коня. Юркам го здраво и не ми е горяло повече от 8,5.

    Коментиран от #72

  • 72 Гост

    21 5 Отговор

    До коментар #71 от "12345":

    Само един въпрос - смяташ ли за коректно да сравняваш 1,6 бензин с 2,2 дизел? Другия ми въпрос е - вярваш ли, че човек не може да провери заводските данни и да види, че дори и 1,6 турбо бензина на Киа прави от 0 до 100 км/ч за 0,7 секунди по-бързо от 2,2 турбодизела на Хюндая? Направо ви се чудя до къде може да стигнете с измислиците, защото и онзи ден един с Е 350 CDI от 2016-та мислеше, че е много бърз на светофара, но "анемичното" ми бензинче му показа, че леко е сбъркал.
  • 73 jullliann 72

    15 4 Отговор
    Eй приятелю ОНЯ С КОНЯ.Казваш,че дизеловия мотор имал в пъти по-голям ресурс.Абе това не е баш така както го мислиш.На дизелов мотор от 30 атмосфери компресия като му падне на 28 на студено почва нещо ич да не пали.Виждам съм го това а също и работещ бензинов мотор с 4-5 атмосфери налягане в цилиндрите.Така,че дълбоко се заблуждаваш.

    Коментиран от #74, #79

  • 74 пешо

    8 17 Отговор

    До коментар #73 от "jullliann 72":

    много глупости изчетох но дизелът е по надежден и по безвреден и този детото пише че като падне компресията под 28 не пали неразбира ама нищо от двигатели

    Коментиран от #75, #85

  • 75 Гост

    25 6 Отговор

    До коментар #74 от "пешо":

    Толкова е безвреден, че като карам зад повечето печки, не може да се види какъв цвят е тракалника. Ако имаме истински ГТП-а у нас, 80% от дизелите трябва да отидат за скраб! Но бай Ганьо може да дава по 300 лева в месеца за цигари, обаче няма да си оправи саждилника и ще трови с кеф всички около него, защото е чул, че дизела бил много безвреден.
  • 76 Автоексперт

    11 19 Отговор
    Нормално дизеловият мотор е с три до пет пъти по-дълъг живот от бензиновият двигател, или 200хил.км за бензинов без ремонт, а при дизеловият пробегът може да стигне до 1млн.км!!! Друг е въпроса, че турбото и при най-добрата подръжка..качествено моторно масло и смяна, почистване с азот и т.н.си отива след 350хил.км макс.Еластичността на съвременните бензинови и дизелови двигатели е почти еднаква в еднакви двигатели! При покупка на нов автомобил,гаранцията пада ако му монтирате газова уредба! Дизелгейт е американска атака срещу немската автоиндустрия, като преди това беше срещу Тойота, защото GM е пред фалит,Крайслер е Фиат,а само Форд удържа на конкуренцията! НЕ СЕ ЛЪЖЕТЕ ДА КУПУВАТЕ НОВИ БЕНЗИНОВИ АВТОМОБИЛИ,АКО ИМАТЕ ОТ СЪЩАТА МАРКА ДИЗЕЛИ С ПОДОБНА ЦЕНА!!!

    Коментиран от #77, #86

  • 77 Автолюбител

    10 6 Отговор

    До коментар #76 от "Автоексперт":

    Много неточна сметка, 1,6 бензинка, от 1999 година, на незнайни километри при покупката с вече монтирана газова уредба, при мен вече надхвърли 200000 км. без да има признаци за износване. Нито мощността е намаляла, нито харчи масло. Единствените ремонти под капака - смяна на кабели и свещи и една дюза на газовата уредба. Филтри и изпарител на газовата сменени само веднъж. Познатите ми с дизели постоянно обикалят сервизи, докато намерят някой дето разбира повече от предния майстор и все са им недооправени колите.
  • 78 Алфа Ромео

    10 5 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Така е, истинските богаташи които не са новозабогатели тарикатчета не карат дизели, звукът на дизела и миризмата която се носи отзад въпреки модерните пречистващи системи на са престижни за аристократите.

    Коментиран от #107

  • 79 onq s konq

    1 4 Отговор

    До коментар #73 от "jullliann 72":

    Според мен това "дето го мисля" си е БАШ ТАКА,а компресията в двигатела няма НИЩО ОБЩО СЪС СТУДА,а зависи ОТ ИЗНОСВАНЕ НА СЕГМЕНТИТЕ на буталата.Между другото 6-цилиндровото ми БМВ-дизел ще запали дори и при -100 градуса МИГНОВЕНО ,стига АКУМУЛАТОРЪТ МИ 100А/Ч да е зареден.Малка но съществена подробност пък е,че аз през зимата НЕ КАРАМ:)

    Коментиран от #111

  • 80 Дизелгеит

    10 1 Отговор
    Като купуваш нова кола със идеята на 200 к да я продадеш не е голям риск да е дизел, но да я вземеш 2-ра употреба с върнат на 160000 км километраж си е чиста руска рулетка. Има голяма вероятност да иде за части без да е блъсната, а само защото не си струва ремонта.
  • 81 дизел

    14 4 Отговор

    До коментар #13 от "Емил":

    Ще ги минеш тези километри за 22,40 лв,ама друг път!Ако говориш за едната посока може и ако си карал с 50 км/ч,но като знам каква "ламя" е СААБ 9-5 и с тези 300 коня,това го разправяй на някое дете на 5 години!Един приятел има форд 90 коня и му харчи около 8-9 литра извънградско,а ти ми разправяш приказка за 300 коня кола да мирише газта....Абе мани бегай!
  • 82 filo

    4 1 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    Не съм фен на дизела, карам бензин, но жена ми си взе дизел. Ако колата е нова, на малко километри си струва, иначе мисля, че има смисъл, както в случая на жена ми, пробег около 5-6 Хил. км. годишно, като така хем повредите с по-малко, хем икономията е около 7-8 лв. на 100 км. пробег. Всъщност основната икономия при дизела е преди всичко градското каране.
  • 83 filo

    4 1 Отговор

    До коментар #70 от "Гост":

    Иначе друго предимство на дизела е по-големия въртящ момент в ниските обороти, което в комбинация с турбината го прави приятен за каране.

    Коментиран от #100

  • 84 коце

    3 23 Отговор
    Кога бензин ми даде 3.5л/100 разход на дълго с 100-120-30км/ч, и разход градско в София - 4.5/5л/100 - тогава, ще си купя! Ако на бенза му туриш газ, ще гори 15 газ на дълго и 25-30л/100 в града. Това на 1.8 мотор... и смятай като теглиш чертата какво се получава! Отделно дизела е по-дълговечен мотор и с повече Nm, Което гарантира изпреварване на баир на много турбо гъзета с бенз с моя 1.5 дизел :)>>>

    Коментиран от #96

  • 85 filo

    3 1 Отговор

    До коментар #74 от "пешо":

    Колега, Ами разбира се, че не пали. Дизелът се възпламенява от компресията и ако не е на ниво никога няма да запали.
  • 86 filo

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "Автоексперт":

    Колега, нещо с пробега генерално си сбъркал.
  • 87 коце

    3 19 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    Искаш ли на баир да се бегаме с моя 1.5 дизел - турбо? ОТ място тръгваме от баира посока София преди траянови врати и се бегаме докато стигнем тунела? Смешко, като вдигна 160-170 - 80 и ги поддържам на баира ти ще пъплиш отзад като мравка с 200-те ти коня... впрочем докато ти ги взигнеш тези километри от място по този баир, аз вече ще съм стигнал вратите :)... наеш как ми е кеф такива като тебе да ги минавам с моя малоритражен дизел точно на баира :)...

    Коментиран от #94, #105

  • 88 Toto

    1 5 Отговор
    Пример: аз карам Тигуан 2.0 177 коня, съседа ми по каравана има съшия но бензин 180 коня- за разход въбоще няма да говоря, и той е карал моята, и аз неговата, говорим за турбиниран бензин: самият той приназва че дизелът е доста по приятният за шофиране: - най големият му + е като закачим караваните...е тия неговите 180 коня стават 80. Като най гооям - на дизела отчитам карането му зимата на къси разстояния
  • 89 МАК

    3 7 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    Абе не си ми паднал с Голфа, може и да не те мина но няма да ми избягаш и ще трябва доста да държиш над 4500 !! Отворко!!

    Коментиран от #95

  • 90 Dimirest

    7 15 Отговор

    До коментар #45 от "Голфаджия":

    На жената Golf-а VII 1.6 TDI (110 Hp) DSG извън градско ако караш по правилника 90-100 км/час без климатик разход 3,9-4,3 литра дизел. Лятото с климатик 4,5-4,7 литра. На магистрала със 140 км/час около 5,0-5,3 литра. Градско съм засичал около 7,5-8 литра. Това е при положение че е автоматик. Не го сменям за бензинова кола и особено с газова бомба отзад, все пак вози деца. Ако се вземат 2 еднакви по мощност коли дизеловата харчи по-малко и има много по голям демараж от по-високият въртящ момент. Само дизел и въртящ момент му е майката!

    Коментиран от #99

  • 91 Шаран БГ

    6 1 Отговор
    Беше си направил труда специалист преди половин век и бе направил подробен анализ на дизеловия и бензиновия автомобил- среден клас. По тогавашни цени, по тогавашното качество на изработка. /все още съществуваше онова желание на "майстора", да направи нещо "вечно"/ И тогава цената на дизеловото гориво бе три пъти по-ниска от тази на" бензиня" . На нафта бяха само тракторите и камионите.Лек автомобил на нафта бе рядкост след ВСВ. И ДОКАЗА, че след 5/пет/ години търкаляне и двете машини се изравняват по стойност / гориво,части, ремонти/ !!! Обаче - панта рей......... - казал Хераклит ."Инджелерите" измислиха дизелови двигатели от хубави- по-хубави. Малки,скопосни, идеални за леки коли.Помня, преди 15 години видях за първи пътнякаква азиатска малолитражка с дизелов двигател колкото двата ми юмрука един до друг !!? АМА ТЪРГОВЦИТЕ -"ЦАРСКИТЕ ХОРА"- така са били наричани у нас преди 1944 г.-НАЯДАНЕ НЯМАТ!! Алчността им е безкрайна-като Вселената. Около 6 /ШЕСТ/ ПЪТИ производството на дизеловото гориво е по-евтино от това на бензина !!? Преди десетина години дизела го направиха по-скъп /в цяла Европа/ от бензина. ЗАЩО ? От алчност човешка. Сега и качеството на леките коли е до " два месеца след изтичане на гаранционния срок". ДО ПЕТ ГОДИНИ !! Връщаш я / или я продаваш на български джамбазин/ и купуваш нова. Кой каквато си иска. Така е " далеко, далеко на Запад". И у нас - само че по-старички - като за сиромаси и хора "втора ръка".
  • 92 Този коментар е премахнат от модератор

  • 93 НЕ,но

    2 0 Отговор

    До коментар #61 от "Жепеец":

    благодарение на такива като теб, планетата ще се спаси от нас.
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор

  • 95 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #89 от "МАК":

    И 5000 оборота да държа, колата ми пак ще е по-тиха от твоя скраб. Пък щом и Голф, диагнозата е ясно. Само като се напъваш, гледай да не утрепеш някое невинно семейство, че се нагледахме на такива "герои" като теб, които не оставят някой да им избяга, защото им е дръпнал на старта в града.

    Коментиран от #110

  • 96 Dicel

    6 0 Отговор

    До коментар #84 от "коце":

    Къде 20-25 градско на 1.8? На 4.2 не дава толко даже.

    Коментиран от #106

  • 97 qwerty

    5 0 Отговор
    свят голям, хора разни всеки се предполага, че може да си направи сметката. половината от пишещите по темата само, че живеят при мама и тате и карат няква 15+ годишна кошница, като работят (ако работят) само за пари за гориво, кафета и кръчми. Да де ама в реалния живот сметката не е така. всяко МПС си има предимства и недостатъци - просто за БГ в момента е най-изгодно на газ да се кара 4 цил. кола без турбо. подчертавам най-изгодно и то при положение, че на година се кара на 8 000 - 10000 км. иначе и газта се обезсмисля до голяма степен. ако колата ще е нова или на малко реални км. то тогава и по-друга бира, ама и парата е друга.
  • 98 гощо

    5 6 Отговор
    Бензиновите коли имат вече същите проблеми като дизеловите! Притесненията от дюзи и помпа при дизела вече ги има и при бензи новите! Пикаят инжектори и т.н. Аз лично карам едва вторият си дизел и не бих се върнал доброволно на бензин!

    Коментиран от #101

  • 99 падналия ангел

    8 2 Отговор

    До коментар #90 от "Dimirest":

    Аз като гледам характеристиките на 1.6 тди и 1.5 тфси на Голф 7-ца, освен по-малкия разход и равния въртящ момент 250 Нм., всичко друго е в полза на бензина-ускорение до 100 км. и максимална скорост. Я разгледай характеристиките!
  • 100 Гост

    9 5 Отговор

    До коментар #83 от "filo":

    И колко е повече този въртящ момент ако сравняваме еднаква кубатура? Напълно несериозно е да се сравнява еднаква мощност, защото бензина винаги я вади от по-малка кубатура. Виж например едно AUDI A6 от 2014 година каква е разликата в 2-литровия двигател например във въртящия момент и виж каква е разликата в ускорението в полза на бензина. Никой не може да ме убеди колко бил приятен дизела за каране с това тракане!
  • 101 Гост

    9 1 Отговор

    До коментар #98 от "гощо":

    За първи път чувам бензина да има проблеми с помпата. Всъщност знаеш ли колко струва една бензинова помпа и една за дизел? Дано не ти се налага да разбереш, че както се казва, много като теб вече плакаха. Ама на какво ли не е готов човек в името на икономийката.

    Коментиран от #134

  • 102 Муха

    1 13 Отговор
    Вчера: От малък град до областният - 3.3 /100 по борд ком.! Паля студена от пред къщата и до табелата... 1.5+ тона, 150+ к.с. ДИЗЕЛ! Тръгвам за морето, пъне ми се 100- на км некъв лольо с бензинова бегачка и... Взе та спре да зарежда!😀 Газ... С 150 км/ч на 6-та съм на 6.8 по борда... 360 нм и 400 за кратко в овърбуст... На 3- та с 2000 оборота като я сгазя ако есп не се еключва ще върти гумите... А съм с 18-ки!!!

    Коментиран от #103, #135

  • 103 Хи их хи

    11 1 Отговор

    До коментар #102 от "Муха":

    Само за коментатор на Ф1 или 24 часа на Льо Ман си!
  • 104 Ганьо

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Не е точно така. Нафтата, докато дойде до България започва да иска повече пари за поддръжка и вече дори не е толкова икономична. Моите съседи с дизелови коли на 200 и повече хил км имат същия разход като на малкия ми Акорд (също на 200 к) , който не иска нищо друго освен прясна синтетика и бензинче! Не, хората не купуват повече бензинки заради шибаната машина за печалба, наречена "екология" а защото са повече кеф за каране!
  • 105 Гост

    8 4 Отговор

    До коментар #87 от "коце":

    Не знам защо ме изтриха, но пак да ти отговоря, че искам да видим колко върви смешния ти дизеляк. Само да ти подскажа, че съм с 250, не с 200 к. с. и 4х4, а колата ми няма 1500 кг. Така, че ще видим кой е смешко, явно и книжка нямаш даже, за да пишеш такива простотии.
  • 106 ddddd

    3 2 Отговор

    До коментар #96 от "Dicel":

    Правилно. 1.8 МPi от Пловдив до София и обратно - точно 300км, точно 20.00 лв. за газ, преди 2 дни.
  • 107 Алфа Ромео

    7 2 Отговор

    До коментар #78 от "Алфа Ромео":

    Ролс Ройс, Майбах, Ферари, Ламбо, Астън Мартин, Мазерати, Бентли, Бугати имат ли дизели, ако не бъркам нещо мисля не, това карат истинските богаташи.
  • 108 PIPALOT

    7 2 Отговор
    Карайте на ГАЗ така ви излиза много по евтино и не замърсявате въздуха
  • 109 PIPALOT

    5 2 Отговор
    Карайте на ГАЗ така ви излиза много по евтино и не замърсявате въздуха
  • 110 MAK

    2 16 Отговор

    До коментар #95 от "Гост":

    С моя ГОЛФ 3, 1.9 ТДИ правя смешни куп бензинови коли! супер икономична кола е - харчи само 3.7/100 изван града! а като и махнах еко глупостите като ЕГР и катализатора малко пипнах двигатела и му слагам само пална синтетика 5в30 покривам еко нормите много под заводските на нова такава кола!!! вредните емисий са ми на 70% от заводските!!! това сме го мерили в пункт и никои не вярваше на учите си. тиа бензинови астматици не могат да варват и това е!!!

    Коментиран от #112, #120, #125, #126

  • 111 Миро Антонов

    4 1 Отговор

    До коментар #79 от "onq s konq":

    Хей,тарикат....помисли пак,ако 6-цилиндровият ти TDS запали при-40 градуса. Да не говорим за твоите-100,ако ще и два акумулатора да имаш. И ми се струва,че блъфираш-да не караш зимата! Освен ако имаш кон и шейна,с които да джиткаш насам-натам. Идва зима-да не забравиш run-flat-a.
  • 112 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #110 от "MAK":

    Извинявай, сбъркал съм. Само като прочетох неграмотния пост и веднага осъзнах грешката си, че ти се вързах да ти отговарям. Внезапно сега ми изчезна желанието да се занимавам с толкова неграмотен човек.

    Коментиран от #114

  • 113 Грую

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Бедняците карат коли втора употреба. Трите признака на просперитета на редовия българин са панелния апартамент, останал му от Бай Тошово време, автомобилът втора употреба, придобит по време на демократичните промени и тенекиения гараж пред блока, закупен от циганите. Тези три признака характеризират развитието в материалното състояние на обикновения човек в България, съобразно промяната в политическото статукво в държавата.

    Коментиран от #117

  • 114 МАК

    0 15 Отговор

    До коментар #112 от "Гост":

    Момче аз сам специалист по двигатели бензинови или дизелови БЕЗ МОНТИРАНИ АГУ!!!! не сам специалист по балгарски език може и да пиша с грешки но сам голям разбирач на двигатели!!! като не си технически на моито ниво нормално е да са хванеш за правописът ми!!!
  • 115 Муха

    1 6 Отговор
    Служебната ми е 1.6 бензин, атмосферен и се кара само на бензин... 107 к.с. Да я сравня с личния дизел ще е много, ама много на нищо за дизела... Който го е еня за парите да пътува с колело...
  • 116 Просто на някои хора умът им сега идва

    2 3 Отговор
    Още през вековете е било тъпо да караш дизел.
  • 117 Госта

    2 0 Отговор

    До коментар #113 от "Грую":

    Не всеки като теб може да кара нова Дачия,играч от класа хахахаха
  • 118 eddy koysie

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Точно така! За това 90% от бензинджиите сте баровци и карате на газчица да ви е евтинко... :D
  • 119 Абсурдистан

    6 2 Отговор
    Бензина си е бензин, нафтата е икономична( ако е здрав дизеловия мотор) , НО е чуплива. Редкаша тук, особено българина е да си вземе, немски автомобил, що-годе прилична година, дизел, на 1 500 000км. и след 1 год да разбере, че се е нашил и набутал. Няма по-добър от атмосферния бензинов агрегат или турбобензиновият !!

    Коментиран от #121

  • 120 Напушен

    3 3 Отговор

    До коментар #110 от "MAK":

    Смешно е да се хвалиш с Голф. Какъвто и да е.

    Коментиран от #122

  • 121 Будала

    1 4 Отговор

    До коментар #119 от "Абсурдистан":

    Е точно с коментара си доказваш, че си типичен абсурдистанец! 1. Като знаеш кое е най-доброто що се мъчиш да си налагаш мнението?! "Мен" или себе си се мъчиш да убедиш?! 2. От коментара ти излиза, че за 5-та употреба у нас най-добро било атмосферен бензин... Ма байно кой ти говори за коли 15-та употреба?! Една кола счупена от каране и неподдържана ако ще да е с плазмен оринджипляктор пак е кенеф.... Ерго сучите въртите взе до парата го докарвате. Ми има градски транспорт! Като немате пари за едни инжектири на 200 000км оти се бутате при шофьорите?;

    Коментиран от #143

  • 122 МАК2

    2 3 Отговор

    До коментар #120 от "Напушен":

    Никой не се хвали!! Просто най обичам да натривам носовете на подобни на Госта - големите карачи и богове на пътя!!Госте нищо лично но някакъв шизофреник ми ползва ника и пише с моя ник адски неграмотно!!

    Коментиран от #123

  • 123 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #122 от "МАК2":

    Първо, нито се имам за свръх карач, нито се мисля за бог на пътя и винаги гледам да карам разумно. Но на светофарите си мислете, че дизела много вървял, пък той завалията при еднакви кубатури, турбини и години е пълна скръб сравнение с бензина. Второ, аз нямам вина, че някой ти ползва ника и не го одобрявам, но чакам да ми кажеш с какъв точно дизел си как точно ще ми натриеш носа. Май от тракането на дизеляка, нещо си се увредил.
  • 124 Дилема

    4 1 Отговор
    Карам Тойота Корола 2.0d4d 90 к.с.,на жената колата е мерцедес C 180 купе атмосферния мотор 129 к.с.!моята харчи 6.5l/100km,а нейната 13.5l/100km,във финансово отношение разхода ни е един и същ, но аз минавам два пъти повече километри за тия пари...!подръжката на бензина е по-евтина, но за сметка на това е по-честа...купих колите преди около 2 години, почти едновременно, до момента подръжката ми излиза по равно като пари, но мерцедеса е доста по често в сервиза сравнение с тойотата!За мен всичко е въпрос на предпочитание и чувство на удовлетворение!Кой каквото харесва това да кара, а не да дава акъл на другите какво да карат!
  • 125 Алфа Ромео

    3 3 Отговор

    До коментар #110 от "MAK":

    Ти пък си още по-смешен със тоя сандък на въглища.
  • 126 Алфа Ромео

    5 4 Отговор

    До коментар #110 от "MAK":

    Помисли си дали може да направиш смешен подобна кубатура бензинов мотор със турбо, 1750 кубиковия бензинов турбо мотор 200 коня на Алфа ша го праиш ли смешен или ша пропуснеш този път...

    Коментиран от #128

  • 127 CRDI

    8 4 Отговор
    Не ме интересува какво казват за дизела.То целия свят е зъмърсен с гадна пластмаса ама не и спират производството. Така докато съществуват дизелови автомобили ще карам само и единствено на дизел. Независимо колко плювате и заклеймявате дизела.И хора които никога не са карали дизел да не коментират , да не говорим бензинка която гори масло отврат! Айде с здраве и да плювате повече!!!

    Коментиран от #129, #132

  • 128 МАК2

    3 1 Отговор

    До коментар #126 от "Алфа Ромео":

    Не просто мога да те поизпотя само със бензинката ти.само това.италянските резачки не ги тачя.
  • 129 МАК2

    4 3 Отговор

    До коментар #127 от "CRDI":

    Подкрепям!!
  • 130 Alex

    9 0 Отговор
    За тези, които не са наясно. Дизелите след като станаха турбинирани с директно впръскване, станаха автомобили за по-заможни от над средена ръка. В добавка горивото е 2,30 лв. Турбото с помпата за високо налягане и дюзите за директната инжекция, плюс ДПФ и катализиращите филтри са сумарно около 15000 лв и то с отстъпки от ТехКо. Същото става и със средния клас турбо бензинови моторетки. Няма слагане на газ. В добавка гумите над 16 цола не са по 60 лв. Не може хем да искаш да върви, хем да е без пари. Вече го няма вечния простичък атмосферен дизел на пежо 1.9 70 коня. Сегашния дизел е комплициран, много технологичен, за карачи разбирачи, не е за шир потреба трактористи.
  • 131 Хибрид

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "Азз":

    Ми зависи какъв е хибрида!...Айрис може и така да е
  • 132 Гост

    6 5 Отговор

    До коментар #127 от "CRDI":

    Да бе, хич не съм карал дизел и дизела хич не може и той да гори масло. Заради такива като теб налагат забрани, защото пушат и тракат, без да ви е грижа за околните! Ще те плюем, като не разбираш от дума, както не знаеш, че в българския език няма дума "плювате"!
  • 133 CRDI

    5 3 Отговор
    Няма смисъл да споря с теб. Дизела ви е виновен за всичко! Защо не кажеш нещо за тецовете,за химическите заводи за производството на пластмаса за главните замърсители! Едно си баба знае едно си баба бае! Кой знае какви 30г. таралясници си карал запознай се с новите технологии тогава говори! И на против грижа ме е за хората и за това казвам кои са глобалните замърсители! А моя дизел спазва всички изисквания за еконорми и работи по тихо дори от масовите бензинки в България така че не виждам причина да се отказвам от дизела. А това че няма такава дума го прочете в гугъл! Ама май малко книги си чел с техническа литература. Айде лек ден!!!!

    Коментиран от #138

  • 134 гощо

    3 5 Отговор

    До коментар #101 от "Гост":

    Да ти кажа ли колко струваха инжектори и помпа на БМВ 4,4 V8? А това,че ти мислиш,че някой кара дизел защото е икономично си в нЕква грешка! Просто е по мощен по бърз и с лекота носи 2 тона кола! Карах същата кубатура новият модел на моята кола бензин и ИЗОБЩО не се впечатлих! Говоря за 3,0 дизел и същото бензин,дори по нов модел! Така,че ти СЕДИ ДОМА ЧЕТИ ШОК! Кажи са старото Рено държи ли се още,не си се взривил от газУвУтУ?

    Коментиран от #139, #140

  • 135 qwerty

    2 0 Отговор

    До коментар #102 от "Муха":

    Моята е с подобни на твоите характеристики откъм двигател, но е 2500кг, и челно съпротивление на трикрилен гардероб и 4х4 гори 9/100 извън и около 10-11/100 градско. Не съм виновен аз, че точно този модел нямат/не се предлагат/ с бензинов двигател.
  • 136 МАК

    2 5 Отговор
    И дизелът и бензинът си имат полужителните и отрицателните страни. Дизелът: по-висок въртящ момент; много по-подходящ за теглене; качване на байри; по-нисък разход на гориво; по-скъпо обслужване и подръжка; освен с парникови газове замърсява и с канцерогенни отпадъци; затова и започнаха да го забраняват в по-модерните градове; бензинов двигател - по-евтин за обслужване; замърсяването му е предимно с парникови газове; може да се "газифицира" - макар според някои "гении" това да води до "скопяване","прецакване" и т.н. простотии; а каква е реалността - и двата видя двигателя, когато са на леки коли вършат работата да ни возат задниците от едно място до друго място. стига сте се дърлили като малки деца. смешни сте. Важното е: поддържаите колите си в изправност!!! тогава и дизелът и бензинът не пушат и тровят толкова много. просто и елементарно. като мен.
  • 137 Ин Петрол Веритас

    5 1 Отговор
    Това е напълно естествено.Причините са няколко: 1.На Ганя може и да не му пука че децата и внуците му дишат канцерогенни сажди,но на образованите и интелигентхи хора от цяла Европа,Китай,САЩ.... им пука. 2.Първоначалната цена на дизела е с близо 3-5 хил. Евра по-висока от съответния бензин.Хората са пресметливи ,проста сметка е че да се избие разликата в цената на колата с гориво,при положение че не караш повече от 10-20 000 км/год.,отнема 10-15 год.,когато е ред да си купиш друга. 3.Поддръжката на съвременния дизел се е превърнало в бреме, то Адблу,то ДПФ.ту кофти нафта,скъп ремонт и части,вече имат повече електроника от бензиновия ,смяна на повече филтри и то по-често(на бензинова кола горивен филтър може и да не сменяш докато я има колата )...няма вече Мерцедес 124 с 3 литра шестак ,който беше почти вечен,без кахърни ремонти. 4.Появата на хибридите уеднакви,даже би дизела по консумация в града. 5.Бензиновия двигател претърпя голямо развитие в последните 10-тина години,усъвършенства се,повече мощност и въртящ момент,по-малък разход на гориво. 6.По-голяма надеждност на бензиновия двигател напоследък,предпочитан от авто производителите заради по-лесното(по-евтино) му производство,по-лек от дизеловия,отразява се добре на общото тегло и пъргавината на автомобила
  • 138 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #133 от "CRDI":

    Някой да ти е казал, че дизела е виновен за всичко? Спокойно, все нови дизели съм карал, за да си направя сметката, че такова тракало не ми харесва. Дано си наистина от онези 1%, които наистина си поддържа дизела, защото ми писна всяка сутрин из София да не вижда и на 5 метра от сажди на дизеляците.
  • 139 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #134 от "гощо":

    Ъъъ, ко речи? Кво Рено, ква газ бе пич? Ти бълнуваш нещо ми се струва. Иначе как ще напишеш подобна тъпня, че при еднаква кубатура и турбини дизела вадел повече коне и вървял повече. В-к Шок, Рено, газ, мощен дизел - я ходи се прегледай някъде, защото няма производител, на който 3-литра турбо дизела да върви повече от 3 литра турбо бензина. Аман от невежи и неграмотни трактористи.
  • 140 Голям Слон

    5 0 Отговор

    До коментар #134 от "гощо":

    Сравнявай СРАВНИМИ неща. Да сравниш двулитров бензин с двулитров ТУРБОдизел е най-малкото нелепо и издава сериозни пробойни в техническата култура. Двулитров бензин може да се сравни единствено и само с двулитров атмосферен дизел :-) Повярвай, няма да намериш никакви прилики. Освен кубатурата. Кой какво носи с лекота и прочие намеци за заигравки с въртящия момента са приоритет на производителите на товарни камиони :-) Защото "въртящият" момент е един специфичен "тираджийск" термин :-))))
  • 141 Иванов

    4 1 Отговор
    Аз един дизел съм имал и повече не повторих. Говоря за стари коли.Нова, от магазина ,все още не мога да си купя. Нема никва идея в дизела ,ако е на старо. Много скъпи ремонти, много по-трудно загряване зимата, почти еднакъв разход в градско каране с бензиновите коли .Единствената идея е ,ако е нов и се кара главно на дълго . Иначе ,другото ми е ясно - гашниците се кефят на Пасат ТДИ на 18 год, като му настъпят педала ,да те лепне в седалката и зад него -10 метра димна завеса. Познавам доста такива.
  • 142 Иванов

    2 4 Отговор
    Само ще ви кажа, че двете най-велики държави в света - САЩ и Русия , са правили опити и анализи и са достигнали до извода ,че дизелацията на леките коли е пълна глупост и нема никъв смисъл. Европейците , понеже винаги са били със сбъркано мислене- виждаме кво става
  • 143 Беднякк

    5 4 Отговор

    До коментар #121 от "Будала":

    Хахахах като нямате пари вика за инжектори. Слушай е Микимаус, не са само инжекторите, а и турбото на дизела, филтъра за твърди частици, вихрови клапи и напуканата и напуканата нафта. С бензиката която ще взема, ще навъртя 2 000 000, а ти с продънетата си дизрларка, на първата зима -22 градуса и ще ти измръзне памперса, качил?! Няма старо или ново, нафтата си я сипвай на камиона с ремаркето, като искаш да караш си вземи бензинова кола. Дизеларките са за такива сксъсаняци като теб, с 10лв в джееба и се хвалят на серсемите по битака и пред блока че ти гори 5.5 извън града и като влезеш за обслужване и се счупи нещо, нови 3 бели косъма на главата и късаш джуката от драние и мъка серсем изсипан :)))))))))

    Коментиран от #144, #147

  • 144 МАК2

    5 4 Отговор

    До коментар #143 от "Беднякк":

    Като се подържа както трябва нищо няма се счупи !! Философ посредствен разбирач!! Карай си там асматичнита бензинка особенно ако е на газ да тие еФтино, не давай мнение за дизелите след като не си в час!!

    Коментиран от #145

  • 145 Бедняка Милионер

    3 3 Отговор

    До коментар #144 от "МАК2":

    Ти като я подДържаш тук с жълтите стинки, докарана печка на Горубляне на 1 500 000км, А извинявам се на 200 000км реални в автокъщата, с наливното масло от 6 лв. литъра от варела и така евтинко, без мн зор знаеш ли какво караш- Да ти кажа ли - КЛОЗЕТ. Следи си регенерация та на дпф филтъра и да не забравиш да сипваш добавки поне 2 пъти в годината, ама от скъпите не тези от 7 лв. Че замръзне ли нафтичката- първо качество в БГ ти е замръзнала работата. П.с. Това какво аз карам. Приятелю притежавам 2 коли, едната дори незнаеш, че съществува и едва ли в мизерния си живот ще караш такава или возиш. :))))))

    Коментиран от #146, #149

  • 146 MAK

    1 0 Отговор

    До коментар #145 от "Бедняка Милионер":

    Ей ръфляк моя дизел е Голф 3 ТДИ. гори 3.7/100 изванграда и го карам само сас скапо масло - 5в30. По 32.40 лв. за литър! имал той коли дето не ги зная. знаеш ли колко коли сам имал аз!? 17! и това само за последните 3 години. ама сега сам с голфа че е наи добрата кола която сам имал. уникална е! купих я на 106 000 км. доказани сас документи и свиделети от италиа. нито тропа нито хлопа. уникат!ходи са переш в цветно някаде и не ми пиши простотий. не можеш да ми стапиш на малкият пръст в познаниата за автомобилни двигатели. бензинови и дизелови.

    Коментиран от #148

  • 147 Голям Слон

    4 0 Отговор

    До коментар #143 от "Беднякк":

    Добрата поддръжка е ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ за МНОГО ХОРА! Там няма значение дали е бензин или дизел. Няма какво да се лъжем: само първите двама или трима собственика на автомобилите нещо поддържат. И то пак е относително. Най-вече, защото първият само ходи при дилъра. Вторият продължава посещенията при продавача и евентуално някакви леки ремонти прави. Третият собственик по нашия аршин си е направо богаташ и евентуално меаклия. Всичко нататък по веригата като цяло е умряло. Мераклии и хора с пари и най-вече желание да поддържа и прави нещо - МАЛКО! Крайните генерализации са лошо нещо и издават характера.. Трудно ми е да кажа на какво съм точно почитател. Имам и дизели, и бензини. На бензин! :-) Всяко нещо има предимства и недостатъци. Дизелът иска своето: масло и хубави филтри. И, разбира се, гледане. Бензинът си е каприз откъм гориво. Много тоци, много бобини, свещи...Каквото и да караш, когато си мърляч - такава ти е и колата.

    Коментиран от #150

  • 148 Този коментар е премахнат от модератор

  • 149 МАК2

    2 2 Отговор

    До коментар #145 от "Бедняка Милионер":

    Пич далеч си от истината!! Изобще не е евтина подръжката така както аз си я подържам!! За маса от хората никой няма да даде 200 лв за масло и филтри, ще кажат скъпо е!!! Но за да ми служи вярно и до днес с реален пробег близо 300000 реални км пари не пестя!!! Има всички удобни екстри които искам да има и няма ядове!!мога да гарантирам,че ще издържи мноого повече от твойте нови клозети !!!
  • 150 МАК2

    1 2 Отговор

    До коментар #147 от "Голям Слон":

    Много точен и хубав отговор!!!
  • 151 Микимаус

    1 3 Отговор
    Брато комплексиран си, скъсан си, караш голф 3 на 100 години и то дизел. Ако ще и мед слагали вътре и го завиваи нощем да не изстине, Ягуар няма да стане. Караи си ги със здравец но ти никога няма да усетиш комфорт, изтънченост и мощност. Влачиш се там и се радваш като циганин-вафла че ти гори малко, с 55 км/ч колко искаш да бута голфчето

    Коментиран от #152, #155

  • 152 MAK2

    1 4 Отговор

    До коментар #151 от "Микимаус":

    Пич в голяма грешка си!!! Моя голф гори 3.7/100 при 140 км/час!!! Е, без климатик, защото няма. Не сам го засичал ако карам с 90 колко ще гори ама и не ме интересува. Аз с 90 не карам така или иначе. А относно возиата - пипнал сам това онова - вози много конфортно!!!просто моята кола е доказателство че ако поддържаш един автомобил с качествени консумативи той ще ти служи дълги години!!! и моя голф ще надживее 90% от колите произведени последните 2 години. защото му слагам само качествени консумативи.стой в гараж и така претпазвам ламарините му от курозия защото раждата знаеш не прощава!!!

    Коментиран от #154, #157

  • 153 Същия

    1 1 Отговор
    Нз от къде си, но оторизираните сервизи, магазини за автомобили, правят безплатен тестдрайв на коли на по 6-7 години, дори и чисто нови. С вс възможни екстри, оборудване, комфорт, качество....Направи си една събота разходка и покараи, например ново БМВ, Ауди, Хонда. После се качи на голфа ще останеш изумен. Казвам ти от опит да се качиш в кола на 7 години, да ти мирише вътре на нова кожа, волана ти да е лек, като перце, Ел часовници(километражи), просторна конзола, аудиосистема, озвучение. Вътре мокета, седалките, стелките, блестят от чистота . И накрая разхода ти в града е 10 извън града 6.5 и караш автомобил 205 коня, бензин-турбо.Гаранционен, 5 год безплатно обслужване в оторизирания сервиз и на всяко ходене за обслужване те посреща една мацка която ти предлага безплатно кафе и бисквитки, докато чакаш да ти обслужат колата. Ти вече сам решават какво ще караш, новата лъскава кола, с мириз на ново или морално остарелия голф, миришеш на третия 😁

    Коментиран от #156

  • 154 Анонимен МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #152 от "MAK2":

    Ейй шизофреник престани да ми ползваш ника в каквато и форма да го напиша!! Грозно е !! Какво показваш ??!! Модераторите да почистят!!
  • 155 Анонимен МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #151 от "Микимаус":

    Брато аз от комплекси не страдам!! Комфорта си го имам и екстрите, които сегашните коли имат и мощността си имам когато ми трябва и то точно за такива като теб ба пътя!!
  • 156 Анонимен МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #153 от "Същия":

    Повярвай ми!!оторизирани сервизи в България никога пълно е със некадърници а да не говоря за изкуствено завишените цени за процедурите!! Спокоино изпитвал съм това чувство ,което казваш голфа като го взехме беше на 80000 реални км навсякъде стояха всички маркери и етикети от завода!!И миришеше на ново даже на задните седалки не беше сядано!! Морално остарял—зависи от гледната точка колко разбираш от коли!!! За мен е с много добра ремонтопригодност и висока надеждност за разлика от новите ти боклуци които са до гаранция и до там!!!а ако караш и на Газ да ти ефтино коли на по 200-300 коня изобще не ми давай мнение за коли, тия приказки на село ще ги говориш!!!

    Коментиран от #159

  • 157 Голям Слон

    1 1 Отговор

    До коментар #152 от "MAK2":

    3.7 при 140 километра няма превозно средство, което да направи този разход. Тук вече ме изгуби! Разход по кокали, кристални топки и карти таро не се измерва. В Голф 3 няма дисплей за среден и моментен разход, така че 3.7 и то при тази скорост е научна фантастика, да не кажа квартални брътвежи с мъжки привкус. 3.7 е нереално дори за 100 км/ч.. Пък не знам. Може би ползваш някакви извънземни добавки и разни неща, дето се мушкат в запалката за намаляване на разхода... ;-)

    Коментиран от #158

  • 158 Анонимен МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #157 от "Голям Слон":

    Мнение 152 не е мое !! Разхода 3,7 на 100 е при 100км/ч на 5 скорост. При 140 3,7 на100 не е невъзможно само със 6 степенна кутия от голф 4 може да го постигне намислил съм го да го правя!! А за това че няма дисплей за среден разход тука си в грешка!! Да оригиналното табло нямаше MFA дисплей ,сложил съм рядкото табло със тази функция навързал съм каквото трябва и работи и показва абсолютно вярно засичал съм с допълване на резервоара!!

    Коментиран от #161

  • 159 Антон Милтенов

    0 1 Отговор

    До коментар #156 от "Анонимен МАК":

    Слушай Гани, никога не съм карал на газ, няма и да карам, плюс това нямам и село. Ти невменяем ли си..??! Говорим си за коли на 5-7-8 години, ти си ми излязъл с голф 3 на 29 год и се бивш в гърдите, че е като Порше, я върви си яж изварата и лещата и когато имаш истинска кола, нива на 40 000 тогава ела и пиши. Ти луд ли си, не сме 1999год шизофеник

    Коментиран от #160

  • 160 Анонимен МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #159 от "Антон Милтенов":

    Слушай ти ганьо аз също не карам на газ!! Върл противник съм!! Понеже си дървен философ я обесни какво е истинска кола??? Ходи си шмъркай дрогата и не давай акъл кое е истинска кола и коя не е!!хайде!!

    Коментиран от #164

  • 161 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #158 от "Анонимен МАК":

    :-) На 100 км с много попътен вятър, без товар и почти без гориво - може и да направиш разход от 3.7 на 100. С ужасно много уговорки. И 10 степенна скоростна кутия от Голф 2050-а година да сложиш, няма да промениш много. Защото деференциалът е онзи, който може да намали разхода ;-) Много колеги смятат разхода по стрелки и какво ли не. И идея си няма какво е средна скорост и как се смята. Но в спорове за разходи и скорости съм си дал дума, че няма да участвам повече. На всеки разрешавам да вярва в каквото поиска.

    Коментиран от #162

  • 162 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #161 от "Голям Слон":

    Постига го разхода който съм писал заради големия въртящ момент тъй като отдавна не е със оригиналната мощност!! Както и да е ! Няма смисъл да се продължава спора!! Реален факт и до днес е че ниския разход на дизела остава небит от които и да е бензин при съпоставка!!

    Коментиран от #163

  • 163 Голям Слон

    2 0 Отговор

    До коментар #162 от "МАК":

    Безспорно дизеловите агрегати имат по-висок КПД. Особено по-модерните поколения. Но без турбото дизеловият агрегат е почти кръгла нула за цивилна употреба. Разбира се, много зависи какво очакваш от един автомобил. Ако е просто да стигнеш от т.А до т.Б - ще ти върши работа. Точно както са вършили работа някога жигулитата, москветата и зазките на нашите родители. Разходът на гориво е една абстракция. Една величина, която зависи от безкрайно много променливи. 30 годишна кола колкото и да е пазена, както и да е гледана - това са 30 години! Дай ми мейл, за да си разменим телефоните и да си мерим разходите. Избираш най-равния терен на АМ Тракия, срещаме се, пълня ти колата до горе. Тръгваш, след 140 км спираме и зареждаме. Ти, разбира се, ще караш със 140 км/ч. И ако заредим 4 литра, та даже 5, защото съм толерантен и разбирам, че ще ускоряваш все пак - ще ти дам пари за 4 резервоара гориво. Това прави 220 литра дизел :-) G-Drive, например...Навит?

    Коментиран от #167

  • 164 Гюдерия, смотан

    1 3 Отговор

    До коментар #160 от "Анонимен МАК":

    Слушай клоун , караш голф 3, а аз карам 2010 год 200 коня+ Къде си тръгнал да ми сравняваш голф 3 и то дизел, с кола която ти незнаеш, че съществува. Ако беше тарикат, да си беше взел бензинка на 5 години. Аз съм сменил 5 коли за 8 години, а на теб баща ти или дядо са ти завещали дизеловия голф да се учиш да караш и го изкарваш тук космически кораб. Брато връбчетата ще ти се смеят, с нафтовата печка на 20+ години, яко ще и да спиш с нея. Не си се возил в нова кола да разбереш какво е...Вози се там с прожуления анцунг и обелените цаиси, и гледаи хората какви коли карат залупен 😷😓😓

    Коментиран от #165, #166

  • 165 Този коментар е премахнат от модератор

  • 166 Анонимен МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #164 от "Гюдерия, смотан":

    Слушай професоре,5пари не давам какво мислиш ти!! Карай си там новите боклуци и се радвай!! Аз нови коли няма да погледна заради това че са до гаранция и направо за скрап аз си обичам класиките и само коли до 2003-2004!!да колата е на 22 години но продължава да служи вярно без да бърка в джоба ми и е със почти всички екстри за голф 3 което е адски рядко!! Когато я взехме беше като нова само това мога ти кажа!! Та знам какво е чувството за което ми се дървиш!! Та какво карат хората не ме интересува!! Просто се дразня и се забавлявам да контрирам много хора тука на темата за двигателите щот в повечето случай се пишат посредствени мнения от хора дето 1 филтър за масло не могат да сменят а дават мнение коя е кенеф коя е сандък с въглища и тем подобни без грам да осъзнават, че повечето дизелови коли са със заключен потенциал.които знае какво да направи грамотно разбира се колите стават по динамични и по малко харчещи!!аз съм направил това и резултата е страхотен и задоволителен!!

  • 167 Анонимен МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #163 от "Голям Слон":

    С удоволствие бих го направил но нямам такова свободно време затова!!!

    Коментиран от #168

  • 168 Голям Слон

    1 2 Отговор

    До коментар #167 от "Анонимен МАК":

    Нямаш един час? Ако толкова много работеше, друга щеше да е колата..Или просто си поредният дърдорко с големи приказки и претенции, но без топки, за да застане зад казаното. Успех.

    Коментиран от #170

  • 169 Начинаещ

    0 2 Отговор
    "Голям слон" , остави пубертета, където няма 100км зад гърба си, със завещания му голф, да се радва и да се учи . Само в България може да попаднеш на човек, караш голф 3 дизел и да го описва, сеедно кара Макларън. Кат за първа кола, на 1 месец книжка толкова 😂😭

    Коментиран от #171

  • 170 Анонимен МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #168 от "Голям Слон":

    Не не съм поредния дърдорко с претенций!! Не те знам какво можеш и какво можеш да правиш, но от голф 3 с две ел стъкла предни и един климатик слава богу немския не Диавия (диария) да го направя със почти всичките екстри. Като климатроник, таблото с MFA дисплея, темпомат,тракшън контрола ABS+EDS заедно със задния мост с дисковете отзад,седалките с подгрева , ел огледалата с подгрева плюс пръскалките с подгрева, реглажа на фаровете със сервомоторчетата.модификацийте по мотора няма да ги описвам.единственото лоето ще направя е да му сложа 6 степенната кутия от голф 4 е та те тогава ще си покаже какво може!!! Да няма да е лесна тая процедура но от моя гледна точка си заслужава!! Така, че не знам да ли затова не трябва да имам топки??! Аи ако си в час с две приказки като обясна какво съм направил по колата ще разбереш че 3,7 на 100 е възможен разход при кротко каране!! А щом ми се дървиш като малко да сме се срещнели да караме да сипваме щото той не вярвал, това сие твой проблем следващия ми проект подобен ще бъде със Голф 4 но най големия тди дето е 150 коня е там ще още по интересна като заигравка топки затова имам и то не малки!! Много здраве от мен!!!
  • 171 Анонимен МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #169 от "Начинаещ":

    Ти откъде се пръкна !! Пубер,завещани голфове от дядо му - личи си че интелекта тие колкото бобено зърно!!!за почти 20 години зад волана ,не знам колко пъти София- Варна и обратно съм карал!! Да не говоря, че нямам нито една катастрофа!!

    Коментиран от #173

  • 172 Повярвах ти...

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Емил":

    Най-евтината газ в момента е 0.75 ст. Дори от нея да си заредил, кола 300 к.с да даде смесен разход 8.5 на газ е НЕВЪЗМОЖНО. АБСУРД. Готов съм да се обзаложим на каквото поискаш.
  • 173 С лопатата

    0 0 Отговор

    До коментар #171 от "Анонимен МАК":

    Брато, бартеросаи голфа и си вземи 2 лади най-добре, няма повече какво. 😂
  • 174 Голям Слон

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Емил":

    Имах Saab 9-3 Aero (2007) - 265 к.с. стандартно изпълнение. Не знам как го караш тоя 9-5, но аз при 110 км/ч имах 10 литра разход :-) Не пръдня, бензин! С пръднята щеше да стане малко повече. Та, вземи дигни малко цифрите, че сме се наслушали и начели на глупости. SAAB икономични бензини НЯМА! Вече няма и да има :-)

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.