47 432 76

Нов народен Golf за €10 хиляди?

През последните две години специализираните немски медии все по-често тиражират слухове, че Volkswagen разработва отделна бюджетна версия на бестселъра Golf. Такъв модел би отговорил подобаващо на обвиненията, че компанията вече не предлага истински народни автомобили.

Според замисъла на германците Golf Light, както неофициално се нарича проектът, би трябвало да струва не повече от €10 000, за да може да открадне клиенти с по-скромни финансови възможности от Dacia. Идеята е за съвсем базов автомобил, който ще се предлага само с един 1.0-литров двигател с мощност 100 к.с. и скоростна кутия с ръчно превключване.

Как би могъл да изглежда бъдещият "народен" Volkswagen показва дизайнерът Никита Чуйко, който си представя хечбек на платформата на Golf VII, но по мотиви от първите две поколения на Golf. Ретро стилистиката вече не е толкова модна, както преди десетилетие-две, но би паснала чудесно на кола за студенти и млади семейства.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 108 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Алфа Вълкът

    88 64 Отговор
    1,4л е народния двигател, с тоя литър ще драпаш по баира докато ти писне!

    Коментиран от #6, #18, #40, #49, #70

  • 2 Последния софиянец

    160 19 Отговор
    Ще го произвеждат в новия завод в Турция.

    Коментиран от #53

  • 3 Уеиш

    159 18 Отговор
    Време е vw да се усетят. Рено/дачия завладя пазара на евтини автомобили, а вече са и с прилично качество и екстри.

    Коментиран от #45

  • 4 anti vag

    174 19 Отговор
    Базов VW GOLF и сега няма климатик,а дори и радио.Трудно ми е да си представя GOLF LIGHT какво още може да няма...

    Коментиран от #30, #46, #74

  • 5 Ганьо

    141 20 Отговор
    За толкова пари стара японска бензинова кола, най-добре отпреди 2000 година (няма пластмасови части) и остават 15 бона за бензин и синтетика за следващите 10 години. Защото друго няма и да ѝ трябва. Пазете старите коли защото като въведат регулацията за задължително счупване на 100 к км ще има да ги търсите но няма да има....

    Коментиран от #10

  • 6 возих се

    36 21 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Вълкът":

    Колата ще е около 1400 кг. Със 100 коня. Ако не гониш динамика, зтава за транспорт. Винаги съм бил фен на Фолксваген. Но ценовата им политика е кофти. За тази кола повече от 17500 лева продажна крайна цена са много. Една Джийли Мотърс е изгодна за 13000 лева, нищо, че Голфа е качествен. Просто амортизацията на използване до 10 г. прави покупката безсмисленна. За 7000 лева ще купиш запазена фуфия и след 6 години друга....

  • 7 Петър

    86 1 Отговор
    Ще бъде с електронезависими стъкла.

    Коментиран от #8

  • 8 Хитър

    70 5 Отговор

    До коментар #7 от "Петър":

    И ще пали с Г образен стартер (манивела).
  • 9 Точно така

    67 7 Отговор
    Не ми трябва кола с екстри, няма да живея 24 часа в нея. Тази цена даже е много.

    Коментиран от #12

  • 10 ььяа

    43 6 Отговор

    До коментар #5 от "Ганьо":

    Проблема е ча като се счупи старата кола никой майстор не иска да я гледа щот не меже изкара много кинти от нея.

    Коментиран от #62

  • 11 Браво на автомобилните производители!

    33 4 Отговор
    А тия утайка - тройкаджии от велосипедния бизнес продават едно ултра скапано колело с 150 годишна задвижваща система и нескопосано взаимствани амортисьорни технологии от мото бизнеса на цени от 10-20 000 евро. Какво излиза, че колите са по-евтини от колелета. Ако едно семейство реши да купи 4 ЕНДУРО колелета от "най-модерните" ще трябва да плати себестойноста на един джип като Мерцедес Джи класата, а ако купи 4 ЕНДУРО колелета от най-ниска категория, ще му струват колкото Дачия Дъстер

    Коментиран от #13

  • 12 Ми тогава

    18 7 Отговор

    До коментар #9 от "Точно така":

    за какво ти е кола изобщо?Каруците също се движат като разходите по тях нямат общо с екстрите...
  • 13 Браво

    26 9 Отговор

    До коментар #11 от "Браво на автомобилните производители!":

    Логиката ти е толкова жеУезна,че ще се учудя ако не си от ПеУник...

    Коментиран от #15

  • 14 Фал Ве даге

    34 5 Отговор
    Предника е интересен фейс на 2-ката,ама задника нещо трябва да се преправи
  • 15 До 13

    17 11 Отговор

    До коментар #13 от "Браво":

    Коментара ми е свързан с това колко евтини стават колите на фона на останалите превозни средства. Виж ми ЗАГЛАВИЕТО на коментара - възхвала за авто производителите и оплюване на другите! Една прилична като возене и качество електрическа тротинетка ти е 2000 лева, а е само за един ползвател предназначена, докато колата е за четирима. Демек едно семейство ще плати 8000 лева за по проходими тротинетки, които пак не могат да се карат в мн условия и не могат да носят товар(даже нямат климатик и седялки). Сега пуснаха едноколесни електрически превозни средста на цени по 2000-4000 евро. Искам да кажа как е възможно да има толкова евтини коли. Сигурно след 10 години скейтборда ще е по-скъп от колата

    Коментиран от #16

  • 16 Направо ти се чудя

    34 7 Отговор

    До коментар #15 от "До 13":

    Толкова ли не можеш да осъзнаеш,че стойността на всички коли е в пъти по висока от материалите и труда вложени в производството им...Сметни например в една S класа колко струва ламарината,пластмасата,кожата от убити дърти млекодойни крави,труда на пакистанците и т.н.Едва ли всичко това е на реална стойност 200000+,но след като никой не може да си я направи сам си я купува от производителя на посочената от него цена.

    Коментиран от #22, #23, #64

  • 17 Японеца

    17 13 Отговор
    Kineff.
  • 18 Японеца

    16 16 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Вълкът":

    Eй, алфа мишок, скривай се бързо в бърлогата, че идват японските котки!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор

  • 20 Електроженист

    29 6 Отговор
    1.0 кубика двигател - отврът, пак не бих си го купил. Ако е с 1.6 - 100 коня тогава бива.
  • 21 Незнам

    32 10 Отговор
    Как фолксваген ще догонят дачия, по скоро тази ниша отдавна е заета от Рено, скоро си купих 8 годишна Дачия с вградена фабрично газова уредба на реални километри за 3500лева, с ел стъкла, климатик, 1.4 бензин 74к.сили, прилично върви, на магистралата си държи 140 и въобше не се мъчи, добър автомобил, не виждам как фолксваген ще им откраднат клиентелата, като вече 5 години подред Дачия продава най много нови автомобили в България, а вероятно и в Европа и арабския свят където имат заводи.

    Коментиран от #42

  • 22 До 16

    22 4 Отговор

    До коментар #16 от "Направо ти се чудя":

    Аз се чудя на теб какво искаш да кажеш - според теб автомобилния бизнес продава на загуба? Това ли имаш предвид? Ами аз не мисля така! Освен това няма как да бачкат на загуба, защото отчетите им показват, че печелят пари! Само ще ти дам пример с колелетата - венец касетата на Sram XX1(най-високия клас е това) се произвежда за 4-5 лева, но в търговските обекти се продава за 800 лева. Това е венец-касета съставена от стоманени плочи с ниско качество, но понеже са простаци и няма какво друго да предложат надуват цените, за да симулират ПРЕМИУМ сегмент. Същите СИМУЛАЦИИ НА ПРЕМИУМ СЕГМЕНТ се прилагат в бизнеса с тротинетки, скейтборди, кънки, ски, едноколки и прочие! Единствено ховърбордите мога да ги похваля, че поддържат донякъде прилична цена. Всички останали производители и продавачи на превозни средста заслужават бесило. Но все пак същото е и в бизнеса с дрехи и обувки - памучна тениска за 1000 лева, гумени ботуши за 2000 лева. Това е една подигравка с потребителите о ЕДИНСТВЕНО АВТОМОБИЛНАТА ИНДУСТРИЯ ПОДДЪРЖА РЕАЛИСТИЧНИ ЦЕНИ и затова ги похвалих
  • 23 До 16

    5 16 Отговор

    До коментар #16 от "Направо ти се чудя":

    Опа, сори за объркването, сега прочетох цялото и ти разбрах мисълта. Мерцедес С класа дори е на ниска цена. Там луска е необоснован. Ти имаш някви хипер лускозни седялки с масаж и климатизация. Имаш огромни дисплеи. Брутална озвучителна система. Да не говорим колко е издръжлива при катастрофа. Освен това е с огромна дължина. Амортисьорите са доста големи. Да не говорим колко е бърза и мощтна. Всичкото това ГЛЕЗЕНЕ трябва да се таксува. Аз лично бих продавал на ДВОЙНА ЦЕНА Мерцедес С класата, но само и единствено заради разглезеността на клиентите. Важното е, че нормалните коли като ФОРД ФИЕСТА струват по 20-30 000 лева, което е доста реалистична цена. Единствения недостатък е, че не са мн издръжливи, но пак покриват бая стандарти. Сравнено с колелета, тротинетки, електрически скейтборди - КОЛИТЕ СА НАПРАВО ЕВТИНИЯ!
  • 24 От 23

    2 4 Отговор
    Мощна и разглезеноста*. Сори за правописните грешки
  • 25 Морлов

    13 0 Отговор
    Honda E??!
  • 26 До 16

    12 6 Отговор
    Само ще ти кажа, че производителите на колелета НЯМАТ НИКАКВИ РАЗХОДИ!!! Задвижващата система на колелетата е създадена преди 150 години, което означава, че те не са вложили 1 ЛЕВ в разработки. Колите всяка година влагат МИЛИАРДИ в разработването на нови двигатели, валове, бобини, съединители и прочие. Амортисьорите за колелета са измислени от МОТОРНИЯ БИЗНЕС и производителите на колелета не са вложили 1 ЛЕВ в разработки, а просто са направили нескопосано копие и са смалили размера на амортисьорите. Карбоновите нишки са измислени за самолети и коли, което означава, че производителите на колелета не са вложили 1 ЛЕВ в разработки. В колелетата няма НИТО ЕДИН КОМПОНЕНТ, който да е измислен от тях, но за сметка на това се продават скъпо като коли! Отвори сайтовете на колелета - trek, canyon, specialized и другите производители и ще видиш какво имах предвид

    Коментиран от #28, #48, #59

  • 27 Khorne

    8 1 Отговор
    От край а време правят бюджетни модели в Бразилия за южноамериканския пазар, не е като да нямат опит. Да, там техните модели още са със здравите стари двигатели, които не биха покрили сегашните еко норми, но мисля че биха се справили и по-добре от този 1.0. Имат всичко нужно, но явно най-бедната ниша потребители не им е особено симпатична...
  • 28 Госрс

    15 3 Отговор

    До коментар #26 от "До 16":

    Нз защо си мислиш,че точно VAG не печелят милиарди от овците,които купуват новите им модели,че 2/3 от моделите им са почти същите бе,фейслифт,не нов модел,но цената е друга!!!

    Коментиран от #34

  • 29 Random

    5 7 Отговор
    Аре ползвайте марката Москвич за тия неща, до 2021 имате права над нея. (Рено държи завода, ФВ марката)
  • 30 Random

    8 2 Отговор

    До коментар #4 от "anti vag":

    Стара ти е информацията. Номера е с евтин интериор, двигател, по-малко корозионна защита, цяла греда отзад и по-малко шумоизолация. Екстрите не струват почти нищо

    Коментиран от #35

  • 31 Дъ Клаш

    8 13 Отговор
    Ахаха фв са марка пред фалит а руските сволочи пред изчезване.За кво се хабат изобщо.Добре че Пиех се спомина голем боклук беше в основата на дизелгейт.
  • 32 токо

    8 4 Отговор
    Такива Голфчета в перник и радомир има на килограм !!!
  • 33 оффф

    10 3 Отговор
    A специалисти SKODA е най-добрата
  • 34 До 28

    8 8 Отговор

    До коментар #28 от "Госрс":

    Сегашните коли приличат на тия отпреди 4 години, Но днешните коли са мн по-напред от колите преди 10 години - нови системи за безопасност, малко по-икономични двигатели и така нататък. Относно фейслифта - ами хората искат дизайн, ако продаваш С класа с визията на Москвич никой няма да я иска. Нормално е фейслифта да се брои като модернизация и да се доплаща, защото ФЕЙСЛИФТА струва милиони като разработка
  • 35 anti vag

    9 6 Отговор

    До коментар #30 от "Random":

    Разгледай ценовите листи на която марка избереш и ще видиш,че има пакети с допълнително оборудване на половината от цената на колата.

    Коментиран от #36

  • 36 Random

    6 2 Отговор

    До коментар #35 от "anti vag":

    Не защото им струват скъпо, а просто такса "лукс"
  • 37 незнайко

    6 3 Отговор
    100 коня - ниския данък в БЪЛГАРИЯ !!! Това ли е народната кола ??? Еднолитров мотор закъде по напред ???

    Коментиран от #39

  • 38 Random

    6 2 Отговор
    Да го направят 1.0 за скръндзи и 1.5 за нормални (по 100 коня и двата). От там 1.5 турбо 125/140 и така
  • 39 Има ли значение

    1 16 Отговор

    До коментар #37 от "незнайко":

    Какво значение има за ходовите характеристики на колата, кубатирата на мотора след като мощността на изхода е сравнима със стари мотори с висока кубатура! Има значение за надеждност, а не за ходови характеристики! Един 3 цилиндров 1.2 върви повече от един атмосферен 2.0 литра! Този 1.0 литра и 100 коня ще върви повече от 1.6 mpi например който е със 102 коня.
  • 40 Азз

    10 15 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Вълкът":

    Съвременните 1.0 турбо мотори разполагат с доста добра динамика за обема си. Наскоро карах поло 1.0т с 95 коня и бях доста приятно изненадан. Очаквах да е куц кон и да трябва да го цедиш до прекъсвач, но уви. Набира си доста добре, от 140 до 180 си ускори доста бързо, вече след 180 почна да се зори, но успя до 200. С изключение на едно 2 ускорения от 140 до 200 през останалото време карах със 140 на магистралата и 100-120 по останалта част от пътя, от София до Плевен и обратно направи разход 5.7 като имаше и 20-30 км градско в Плевен, което за мен е доста добро постижение за бензинов мотор.

    Коментиран от #41, #52

  • 41 Бат.Влад

    16 1 Отговор

    До коментар #40 от "Азз":

    Събудили се стига сънувал
  • 42 123568

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "Незнам":

    Пич, бая пара е това.
  • 43 f16

    10 3 Отговор
    Това не е народен,ако мога да си го позволя няма да е това €10 000 много пари са . Оправете заплатите на хората.
  • 44 vasik atanasova

    2 5 Отговор
    оха аз ще си взема
  • 45 vasik atanasova

    7 9 Отговор

    До коментар #3 от "Уеиш":

    качество и екстри ахахахахахаххахахахаха е карай си ги със здраве VW СИ Е ПРЕМИУМ МАРКА

    Коментиран от #50

  • 46 Неутрал

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "anti vag":

    Може да няма двигател, ще има педали. Здравословен живот.
  • 47 Друг Сектант

    18 2 Отговор
    VW се бори с Дачия......това дори вече не е смешно
  • 48 Христо

    7 0 Отговор

    До коментар #26 от "До 16":

    Господин гений на техническата мисъл вие виждали ли сте съвременен велосипед? Значи според вас като има венци и верига е като от преди 100 години и нищо в тях не се развива? Че те и колите от преди 1900 година са с 4 колела и с двигател с вътрешно горене и возят поне 2-ма души, къде е развитието по тази логика? Защо сравнявате велосипеди за 5-10000 евро с коли струващи 15000 евро? Коя част на кола струваща 15к евро е от карбон? Колко части на коли за под 100к евро са от карбон? А ако трябва цялото купе да е направено от него както е рамката при велосипеда колко ще струва автомобила според вас? Има велосипеди, които нови струват 350-400-500лв. и те трябва да се сравняват с колите струващи 10-15к евро. Защо не сравнявате по тази логика Дачия Логан с Бугати Широн? Все са коли произведени 2019г. а едната струва над 100! пъти повече от другата...
  • 49 F87 Competition

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Вълкът":

    Брато... 1.0 литров с 100к.с. ама с Турбо, за автомобил който се очаква да е под 1200 кг не звучи никак зле.... Искам да ти кажа, че в града на къси отсечки и светофари, ще дърпа яко всичко що е с амосферка до 2.0 кубика.Това е автомобил който се управалява с не повече от 130-140km\h и то на магаситрала и се държи доста прилично.Не можеш да очакваш от бюджетен автомовил на Volks Wagen нещо повече , при това на тази цена. Ако искаш нещо по сериозно, с което да не драпаш по завоите , си вземаш от 3.0 кубика нагоре...с турбо , без турбо...Там вече ще изпреварваш смело нагоре по баира , с още трима пасажера и допълнителен товар отзад.
  • 50 Не разбирам

    6 1 Отговор

    До коментар #45 от "vasik atanasova":

    Ти какъв пол си?Нещо май новата порода,а?
  • 51 рендер

    6 0 Отговор
    той ако изглежда така ще е по красив от най-новия
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор

  • 53 Дгд

    3 6 Отговор

    До коментар #2 от "Последния софиянец":

    Ти си руски шпионин и ще те приберат на топло ако продължаваш ... Този ФВ Гоуф ще се прави в новия завод в България! Ясно! Казах!
  • 54 Голфа

    5 1 Отговор
    Немаш ли голф немаш нищо
  • 55 Лопе де Вега

    7 1 Отговор
    В Перник ще го оценят подобаващо! Може да сътворим и "Празник на Голфо".
  • 56 mi ta ka

    5 0 Отговор
    красива изработка мн ми хареса!
  • 57 Алфа Ромео

    3 2 Отговор
    Аз нямам нищо против базовите модели стига да имат приличен мотор, да е 1.6 поне, достатъчно ми е да има климатик и радио, даже ми е се тая дали има ел.стъкла, мога и с ръчки.
  • 58 друм

    2 2 Отговор
    Убава е
  • 59 Свидетел

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "До 16":

    Автомобилите се задвижват от ДВГ или Ел. Мотор . С предавателна кутия. Велосипедите се задвижват от нас ,но от доста време се използват помощни средства , като батерия + Ел. мотор , 8 степенни вътрешни скорости "Шимано " (Китай) има иновации в някои велосипеди . Ремъчна предавка ,карданен вал + главина 7 и др .Само ще изразя мнение ,че велосипед по скъп от 1500 евро е неоправдано скъп . Карам 7 годишно Пежо 508 на стойност 5000 евро и 5 дни в седмицата по минимум 3 часа съм в него . Но ако работата ми е на 5 Мин . с велосипед ... защо да не си купя някакъв "Батавус"
  • 60 БАЙ ЧЛЕНЕСТОНОГ

    1 0 Отговор
    Дано поне има 1 макс 2 седалки и пресно стъкло!

    Коментиран от #73

  • 61 Голф фен

    1 2 Отговор
    За 10 000€ 3ка gti с инжекцион, чипосана 4ка tdi, доживотни резервни чати и даже може и да ги боядисам жабешко зелен металик😂. Както е казал моя кумир Божинката-два големи голфа, не са един малък.
  • 62 Мани бегай

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "ььяа":

    За съжаление и това е вярно.
  • 63 Сектааа

    0 0 Отговор
    Къде си
  • 64 Яблани и груши

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Направо ти се чудя":

    Мишмурок. Не мога да разбера как е възможно да има толкова ограничен народ. Разходи за производство на с класа не били 200000. Бълха, а за да се стигне до това производство какво е необходимо. А да стигне мерцедес до клиент в целия свят. Разходите единствено за производство не са най големия проблем. Има разработване на прототипи, идеи, производство на нови линии за модела и кво ли още не. Ако беше толкова лесно нямаше да е толкова сложно. Тва да не е да си имаш манивела и ключ и сглабяш.
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор

  • 66 Ооппаа

    5 3 Отговор
    Връща се грозният Голф. Ами пак няма да конкурира Дачия - базово е към 6000!Освен да разчитат на електората си, който повтаря до припадък "немското си е немско". Да видят форумите им и да си направят сметката за какво става въпрос! Постоянно се говори за метанче, газчица, как да се свали разхода от 6,2 на 6,1...Страхотна клиентела!
  • 67 Селяндур

    6 2 Отговор
    Мале мале. Щу народ не си пие апчетата.
  • 68 ВЛАДИМИР ЙОТОВ

    2 0 Отговор
    ЧУДЕСНО И ЗА КЪНТРИ 4WD, И РЕМАРКЕ ДО 350

  • 69 123

    4 0 Отговор
    Трепач е!
  • 70 ивак

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Вълкът":

    Ще драпаш ами ако му набият едно голямо турбо или 2 или 3 малки.
  • 71 Голфър

    0 1 Отговор
    У тоя гоуф няма да има нищо от гоуф освен емблемата а може и нея да я преработят за по-ефтино
  • 72 Наско

    2 0 Отговор
    Излежда супер,сто пъти по красив от голф 6 и 7. жалко,че няма да види бял свят.
  • 73 Наско

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "БАЙ ЧЛЕНЕСТОНОГ":

    Доста пресни стъкла ще му сложат,ти май си в кауфланд
  • 74 Пак аз

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "anti vag":

    Виж една Хонда Сивик с 3 врати и ще разбереш, че може да няма също и дясно огледало и оборотомер. 🤪
  • 75 аз бе

    0 0 Отговор
    10 000 евро е една тримесечна заплата в Германия,Австрия и т.н.Това че за нас 20 000лв не е даже годишна ни кара да мислим че не е евтина...ами момци...евтина си е ,но не за Българин,живеещ в България на средна заплата...
  • 76 Пламен

    0 0 Отговор
    ...Индия, Индия, ти си в моя сън... Нещо като Марути ще да е.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.