5 691 22

Червеното прасе на Mercedes

Червеното прасе на Mercedes

Франкфурт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

В една от залите на панаирния център във Франкфурт е изложена една доста по-различна експозиция. Става дума за ретро и класически автомобили, много от които са доста ценни, но един екземпляр привлече вниманието ни със своята история. Става дума AMG Mercedes-Benz 300SEL W109, произведен през далечната 1971 година.

Този автомобил е наричан "Червеното прасе" и именно с него започва историята на AMG. През 1971 година компанията вади сериозно доработен Mercedes с V-образен осемцилиндров двигател. Агрегатът е с обем от 6.8 литра и развива впечатляващите за онова време 428 конски сили.

Червеното прасе на Mercedes

Първата поява на тази кола е по време на маратонското състезание на пистата Спа в Белгия, където въпросният Mercedes-Benz 300SEL W109 неочаквано се класира на второ място в общото класиране. За съжаление днес оригиналът не е запазен.

Автомобилът е продаден на авиационен пилот, който превръща състезателната кола в изпитателен стенд, а след това с лека ръка я праща за скрап. Сега, във Франкфурт е изложена абсолютно точна реплика на "Червеното прасе", дало началото на забележителната история на подразделението AMG.

Червеното прасе на Mercedes

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 14 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Марио

    54 6 Отговор
    Уникална красота, няма вече такива коли.

    Коментиран от #4, #13

  • 2 РЗС

    41 21 Отговор
    430 коня от мерц, по времето когато цивилните руснаци са били още на кон/крава/бивол с каруца

    Коментиран от #19

  • 3 Ивайло

    35 0 Отговор
    Какво да кажа - конската глава, както го наричха този модел, си е класика!!! Особено пък тази разработка, дала началото на АМГ подразделението, заслужава своето място в историята на автомобилостроенето!!!

    Коментиран от #8

  • 4 Краси

    30 2 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Има една такава в гаража ми... Само дето не е АМГ... и цвета е златист. Уникат от 1971 година. Два или три пъти в годината го изкарвам за кеф...

    Коментиран от #9

  • 5 qwerty

    11 2 Отговор
    Съседът (шодьор на ТИР по"онова време" имаше оранцева 123-ка, а беше осравил на леля Милка (жена му) ей талова дизелово, атмосферно, черно, черна кожа и бяла булана тип овча кожа на предните седалки. Километража приличаше на радиоточка - вертикално издигаща се стрелкка по цирерблата. Беше вълшебен. Много хора хвалят 124, но това беше ogerengineered.

    Коментиран от #14

  • 6 Дъ Клаш

    5 4 Отговор
    Квото и да правят китайците си ги папкат процент по процент.Вече държат 15 % от Даймлер.

    Коментиран от #7


  • 7 Ввв

    6 3 Отговор

    До коментар #6 от "Дъ Клаш":

    Китайците папкат единствено ориз,даже и тва е лукс:)

    Коментиран от #10, #11

  • 8 Танко

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ивайло":

    Не съм съвсем сигурен ,но "конска глава " не е ли W114/8?
  • 9 Бенц фен

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "Краси":

    Много искам да взема един W115 220D от 1973-та защото попаднах на екземпляр в оригинално състояние.Не знам обаче цените на резервните части и дали изобщо се намират такива.Ако ми дадеш някаква информация ще ти бъда много благодарен.

    Коментиран от #15, #17

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 Дъ Клаш

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ввв":

    Беше тва беше.Ако не са китайските продажби пиши ФВ бегало.За другите да нИ говорим.
  • 12 Uio

    2 1 Отговор
    Интересно кой ли е завършил на първо място в състезанието за издръжливост на Спа?

    Коментиран от #16, #18

  • 13 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Наистина невероятен автомобил-виждал съм 300 sel 6.3 просто е красива кола
  • 14 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "qwerty":

    Това не е било 123 а 190 с вертикалния километраж
  • 15 Хайл

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Бенц фен":

    Цените силно варират-има и за 500 лв и за 50 000 защото била "ретро и за ценители",демек "търся будали да взема много пари" части се намират на добри цени
  • 16 На мюмюн брат му

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Uio":

    Пешо къдравия с ЗаЗ 966-справка в нета 🤣
  • 17 Реставратора

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "Бенц фен":

    1.Какви части ти трябват? 2.Части има бол!Разни и разнообразни! 3.Ако нещо го няма се прави ново :) все пак това е кола и не е правена от извънземни,но ти трябват точните хора. 4.Като те чета имаш мерак,но само с това не става!Искат се и кинти и то доста. 5.Иска се и време,а за да го имаш трябва да имаш кинти! 6.Ако някоя от точките не ти допада,по-добре се откажи и си намери друго занимание!

    Коментиран от #20

  • 18 майстора

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Uio":

    Срам ги е да напишат кой е бил на първо място
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор

  • 20 Бенц фен

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Реставратора":

    Финансовото ми състояние е стабилно но за да запазя колата и за бъдеще искам да знам дали реално има предлагане на оригинални части,все пак модела е произведен преди 46 години...

    Коментиран от #21, #22

  • 21 Реставратора

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Бенц фен":

    Пак не си написал какви точно части ти трябват,НО може би питаш за хрома по колата или по-точно казано лайсни,гривни на фаровете,брони предна решетка и.т.н.Всичко това го има ново,нооо......! 1.Броня от Мерцедес - по-спомен 7-8000€ 2.броня от Китай или Виетнам - Фак ОФФ 1000-1500$ 3.втора употреба - която се реставрира и става нова 1200 до 1700лв.без цената на бронята. 3-ти варянт е най-добрия,аз незнам някой да си е купувал броня от Мерцедес.От Китай да,правят го разни разбирачи който си мислят че ще купят кола за 5000€ от някоя плевня искат да е направят за още 5000-7000хил.лв. И да продават за 50-60000€ да ама не става.Цената на колата пада в пъти от покупка на фалшиви части,скапан бояджия,гадна тапицерия и матеряли за стотинки. Качествен бояджия + тенекиджия без да полагат кит все едно ти шпакловат стените може да ти струва между 7-15000лв.защото тези коли ги гледат и на скенер колко кит има,колкото повече толкова по и пада цената. Тапицер там цената също хапе като говорим за качество. Колкото по кадърно и качествено е реставриран автомобила толкова грижи няма да имаш че и куп пари можеш да изкараш след време когато искаш да се разделиш с него.Дано ти е стигнало това което ти написах.
  • 22 Реставратора

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Бенц фен":

    Ако те кефи колата и имаш готин гараж скачай смело в нея :) и не мисли за части и дали ще се развали,по вероятно е да ти се скапе новият Мерцедес от 2015-19г.Да не говорим,че ако спреш до нов такъв погледите ще са в старият Мерцедес.На скоро реставрирах DKW F7 - 1937г. а преди това BMW-501 тези автомобили са много по-стари така че частите са ти най-малък проблем.Успех!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.