Last news in Fakti

27 Септември, 2019 13:01 16 558 34

Subaru става дъщерна компания на Toyota

  • toyota-
  • subaru-
  • алианс

Toyota и Subaru обявиха, че са се договорили за разширяване на сътрудничеството и взаимна покупка на акции. В рамките на новия алианс двете компании ще си "разменят" ценни книжа на еднаква стойност, а Subzru ще се трансформира в дъщерно дружество на Toyota.

В съвместно съобщение двата японски производителя подчертават, че създаването на алианса цели адекватен отговор на най-голямата трансформация в историята на автомобилостроенето. Отрасълът навлиза в епохата CASE (connected, autonomous/automated, shared и electric) и за компаниите е важно да си разделят разходите по разработката на автомобили от следващо поколение.

През юни стана ясно, че Toyota и Subaru ще проектират заедно платформата за първия си изцяло електрически общ модел. Subaru ще предостави технологиите си за двойно предаване, а Toyota - електрическите си разработки.

Сключеното споразумение предвижда Toyota да увеличи дела си от акции с право на глас в Subaru от 16.83 на 20%. Subaru пък ще трябва да купи акции на Toyota на еквивалентна сума, която обаче не може да превишава 80 млрд. йени (€679 млн.). По-малкият партньор в алианса ще получи и статут на дъщерна компания на по-големия.

Сътрудничеството между Toyota и Subaru започна през 2005 г. с производство на автомобили на ишлеме. След това компаниите разработиха съвместно спортен модел със задно предаване, който се продава под двете марки като Toyota 86 и Subaru BRZ.

Toyota и в момента е най-големият акционер в Subaru. На второ място е The Master Trust Bank of Japan, която притежава 7.57% от акциите на компанията.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мъка, мъка, мъка....

    28 8 Отговор
    Има ли изненадани? Надали...

    Коментиран от #4

  • 2 Алфа Вълкът

    17 59 Отговор
    Те нали направиха една кола заедно, субару брз, на тойотата не помня името - трагедия!

    Коментиран от #3, #25

  • 3 майстора

    57 1 Отговор

    До коментар #2 от "Алфа Вълкът":

    В статията са ти го написали като не помниш
  • 4 гост

    11 31 Отговор

    До коментар #1 от "Мъка, мъка, мъка....":

    Абсолютно има изненадани !!! Прeз юни cтaнa яcнo, чe Tоyоtа и Subаru щe прoeктирaт зaeднo плaтфoрмaтa зa първия cи изцялo eлeктричecки oбщ мoдeл. Subаru щe прeдocтaви тeхнoлoгиитe cи зa двoйнo прeдaвaнe, a Tоyоtа - eлeктричecкитe cи рaзрaбoтки !!!!!!!!!!
    Електромобил с "технологии за двойно задвижване от Субару !!!!!! Тия ще бият по идиотия и Порше с "автоматика" !!!!!!
  • 5 гост

    26 29 Отговор
    Хайде замина си най-коравата и оригинална марка в Япония. Друг никой не държеше толкова на пълноприводното предаване и боксер, само ръждата им беше враг, сега си заминаха. Лека им пръст.

    Коментиран от #17, #26

  • 6 Boxer 3.0

    48 3 Отговор
    Не е задължително, когато две качествени и успешни марки имат общ проект, да има качествен и успешен резултат. Но им желая успех!
  • 7 Не глеам Таувизия

    24 10 Отговор
    RIP Subaru:( Погледнато позитивно най-накрая може и да се появят субарута с надеждни дизелови мотори но забравяме за боксера:( Скапан глобализъм и корпоратинви поглъщания:((( От сътрудничеството между тойота и субару последните години субитата се обезличиха и приличат на киа/хюндай:( Не, че е лошо последните пробиха много последните години, но вместо да си заложат на уникалните неща японците се пуснаха и те по мейнстриим-а:( Жалко, много жалко... няма да се учудя ако следващата импреза сти и тя е с вариатор:D... Мъкаааа

    Коментиран от #8

  • 8 Jezza

    32 3 Отговор

    До коментар #7 от "Не глеам Таувизия":

    Тойота вече не предлагат дизелови двигатели и не виждам как Субару ще предлага по-хубави дизели след сътрудничеството. Дизела може да го забравиш вече.

    Коментиран от #22

  • 9 jdm

    17 11 Отговор
    Ще развалят субару. Както са заедно с тойота ще вземат да сложат двигател от бмв на новия sti
  • 10 BMW

    28 13 Отговор
    Субару е единствената истинска японска кола

    Коментиран от #11, #27

  • 11 Не глеам таувизия

    18 3 Отговор

    До коментар #10 от "BMW":

    Беше;( аз ще си карам 3.0 р-ката докато не хвърли матора или не изгние то се е видяло и после... После ще видим...:) не вярвам забавните коли да изчезнат поне още 100 год +... И под забавни имам предвид с двг! С голям двг!!!
  • 12 Иво

    4 3 Отговор
    Ужас
  • 13 селянин 1

    9 1 Отговор
    Най после официално,от субару..окачване и проходимост,от тойота..двг и хибридни установки.За дизели забравете,вече и в новия крузак 300..нема дизел,само бензин,нафта в тойота за сега,само в Hilux.
  • 14 нищо ново

    18 0 Отговор
    Тайота винаги е била един от основните акционери в субару
  • 15 Бмв

    13 2 Отговор
    Новите мотори на тойота ( дизелови) са на бмв , заради емисиите. А 4х4 и на тойота и на субару са добри. Незнам какво да очакваме, може би задвижване на всички колела при масовия клас на тойота и качествен дизел при субару или само си чоплим темата.

    Коментиран от #16, #24

  • 16 По точно казано

    9 2 Отговор

    До коментар #15 от "Бмв":

    Тези мотори на бмв за които говориш се слагат само в тойотите за немския пазар. За всички други региони и континенти си слагат тойотските дизели.

    Коментиран от #34

  • 17 Да бе

    5 18 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Не знам каква оригинална марка си видял в субару, като преди да ги вземе тойота бяха под крилото на GM.

    Коментиран от #18, #21

  • 18 Random

    10 7 Отговор

    До коментар #17 от "Да бе":

    Никога не са били с ГМ. Не си съчинявай

    Коментиран от #20

  • 19 Алооо авторчето

    7 5 Отговор
    Субару от 100 год са дъщерно компания на тойота. Карай си нивата и не пиши глупости

    Коментиран от #23

  • 20 Прост народ

    8 2 Отговор

    До коментар #18 от "Random":

    Е хич не са били с GM. Ти интернет нямаш ли? За Уикипедия чувал ли си. Тойота от кой мислиш че купува акциите през 2005? Ат пазара в Младост 1 може би

    Коментиран от #33

  • 21 Не глеам таувизия

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Да бе":

    Под никакво крило не са били до сега:) тези 20% гм им извиват ръцете преди години за да могат да имат правото да произвждат и внасят коли в щатите а от там и в Канада, гм като закъса иако продаде на тойота 2005-та акциите и в момента по неофициални данни тойота притежава контролния пакет и дефакто е собственик на субару официално. Но нямам идея дали това се отнася само за колите или и за другата им цивилна и военна продукция.
  • 22 Радж Капур

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Jezza":

    Няма дизел само за нас
  • 23 Радж Капур

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Алооо авторчето":

    Абсолютно вярно!Прости на младите те не знаят
  • 24 Радж Капур

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Бмв":

    Абсолютно вярно. В Европа се движат много недоразумения с марката Тойота
  • 25 А ти каква кола направи

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Алфа Вълкът":

    кажи де сигурно е по добра инжинерино
  • 26 Соичиро Сан

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Е дали е най-коравата е въпрос
  • 27 Хонда, Мазда, Мицу

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "BMW":

    Стига ва
  • 28 Те от Тойота

    2 0 Отговор
    ,,глътнаха,, и Дайхатсу,ако не греша.
  • 29 Потник

    1 0 Отговор
    Дано направят нещо стойностно!!!
  • 30 Kuku

    2 1 Отговор
    Да вземат най-сетне да сложат на тея Субара читав редови Тойота двигател, та да вземат собствениците да престанат да инвестират хилядарки в това недоразумение боксер мотор!!!

    Коментиран от #32

  • 31 xyz

    2 0 Отговор
    Преди време Сузуки, да се готви Мазда. Ако искат да оцелеят, малките ще трябва да се присламчат към някой голям.
  • 32 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "Kuku":

    Аз пък като собственик на боксер, ще ти кажа, че по-голяма тъпня не бях чел. Ти си карай умрелия редови двигател на Тойота и не ме мисли мен с боксера дали инвестирам в нещо друго освен за масла и филтри. Ама като нямаш доводи, какво ли друго може да измислиш?
  • 33 Все тая

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Прост народ":

    Ти уйкипедия и сам можеш да си я напишеш
  • 34 Биковит

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "По точно казано":

    Аз живея от много години в Испания и бих искал да те поправя колега ,че тук от 2014 година се продадоха много тойоти с мотор дизел на бмв. Жив пример е мой колега. Така че не знам от къде го изрови това че били само за Германия ?