Last news in Fakti

1 Октомври, 2019 14:21 16 950 50

Seat ще става премиум, а Skoda - евтинджос

  • volkswagen-
  • seat-
  • skoda

Ръководството на VAG смята да преразгледа позиционирането на марките в състава на концерна. Нова стратегия за брандовото развитие предвижда засилване на разликите между Volkswagen, Seat и Skoda, за да се сведе до минимум продуктовият канибализъм и да се постигне по-ефективно присъствие в различните ценови сегменти.

В интервю за Automobilwoche шефът по продуктовата стратегия на VW Group Михаел Йост разкрива, че Seat ще произвежда по-емоционални модели като Cupra. От ръководството споделяли виждането на вече покойния Фердинанд Пиех за испанската марка като конкурент на Alfa Romeo.

Skoda пък трябвало да се откаже от лукса и да забрави за скъпи глезотии като алкантарата и велура, за да се позиционира в по-ниския ценови сегмент, в който купувачите търсят най-вече функционалност. Целта била да се засилят позициите на чешката марка в Източна Европа, където да се бори за клиенти с евтините предложения на Kia, Hyundai и Dacia.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния софиянец

    113 9 Отговор
    Ако свалят цените на Шкода, ще преборят Дачия.

    Коментиран от #19, #27

  • 2 DJ KoRni

    61 17 Отговор
    Сеат някакси не ми се връзва с Премиум....виж някой модели на VW да..

    Коментиран от #34, #35

  • 3 Rocky

    80 18 Отговор
    Дачия са тотал щета. По добре Шкода наистина да свалят цените за да може хората от средната класа да си позволят по практични автомобили вместо Дачия или ГреитУол.
  • 4 699

    66 24 Отговор
    То пък Шкода един премиум. ..

    Коментиран от #49

  • 5 онзи

    72 22 Отговор
    С двигателите на Vag тази задача ще е много трудна....най-много да вкарат Шкода в криза и намаляване на мощностите...Киа и Дачия и Хюндай вече нямат стигане,дори срещу тях да тичат...
  • 6 Гост

    80 12 Отговор
    Карах служебно Дачия Логан, сега съм с Октавия. Ами не знам разликата в цените,но в качеството е огромна. Даже дума не може да става за сравнение. Ако Шкода се откажат от глезотии ( в повечето случаи не нужни) с цел достигане цените на Дачия ще е супер.
  • 7 Зомби с квадратно чело

    60 11 Отговор
    Ако фалира пък ще е още по добре след като чухме аргументите и за новият завод. Фирма без морал и мислеща само за пари мястото и е знаете къде.

    Коментиран от #8

  • 8 Пламен

    24 18 Отговор

    До коментар #7 от "Зомби с квадратно чело":

    Ами то по твоята логика и Нокия да не купуваме щото вече не се прави в Скандинавия, а в Китай! Или гуми Бриджистън да не купуваме понеже вече за Европа ги правят в Измит, Турция.

    Коментиран от #10, #26, #44, #46

  • 9 Вагаджия

    78 7 Отговор
    Hе не са им лоши колите ама управлението им е Калпаво.
    Цял живот съм карал ВАГ 2 Аудита 1 Фолкс,3Шкоди и 2 Сеата и уважавам всички марки но тая глупост сега защо??Яко бръкна Шкода в душичките на управлението ,че задмина Ваген ами сега тръгна да изпреварва и Ауди така уважаваната Ауди как могат да си го позволяват.Жалко направиха последния Суперб който уби Пасат и А4 после Скала защо всичкото това????Сега на задна Сеат няма лошо да е Сеат ама не унищожавай вече постигнатото.Раздалечете ги със двигатели,дизайн и тн но не унищожавайте Шкода Дебили

    Коментиран от #13

  • 10 Зомби с квадратно чело

    16 7 Отговор

    До коментар #8 от "Пламен":

    Обърка логиката, опитай пак.

    Коментиран от #14

  • 11 Kris

    28 11 Отговор
    VAG се управлява от страхотни инженери и мега тъпимениджъри
  • 12 dsadsa

    31 2 Отговор
    Сеат доколкото съм виждал са пълни с пластмаси вътре, шкода са значително по-добре... странна работа.
  • 13 123

    43 5 Отговор

    До коментар #9 от "Вагаджия":

    Шапка ти свалям за мнението. То е най-вярното нещо което съм чел скоро. Личи си, че си карал повечето модели на ФВ. И си прав, че Супърба уби Пасат и А4. Ама как иначе - той е на светлинни години в съотношението цена - качество. А и чехите все пак правят автомобили от повече от 110 години, а ФВ са от средата на миналия век.
  • 14 123

    12 24 Отговор

    До коментар #10 от "Зомби с квадратно чело":

    Не бе пич. Човекът е прав. Твоята локига е квадратна. Да не би да се отказваш от Iphone или Samsung защото са произведени в Китай. Няма значение къде е правена стоката - щом един концерн - процедурите и качеството са същите. Само в конспиративните сънища на българите прахът за пране купен от Гърция е по-добър от този в България.

    Коментиран от #16, #48

  • 15 Вариатор

    56 0 Отговор
    Загорча им на Швабите Шкода...
    Фабиа,Кодиак и Карок се продават добре в Европа,последния Суперб отхапа голямо парче от пицата на Пасат и А4,новия малък Камик има.шанс да се продава отлично по Европа а наскоро излязлата Скала директно обезсмисли купуването на остарелия вече макар и фейслифтов Голф 7.5.И на фона на всичко това излиза новата Октавия която в последните си поколения се превърна в бестселър а тази изглежда още по добре...Мда не се получи на Фолксваген да избяга от Шкода и тя стана опасно продаваема....
    Време е за мерки иначе скоро може Фолксваген да стане дъщерна фирма на Шкода..горчи им на каските
  • 16 Зомби с квадратно чело

    18 4 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    Прочети пак какво съм написал в последното изречение, помисли си глобално какви простотии натвори ФВ и къде ние се намираме и пак опитай да извадиш малко логика. Аз тези коли няма да ги карам и точка.

    Коментиран от #30, #32

  • 17 Дошо

    8 2 Отговор
    А СОЦваген са много прости!Ама много!
  • 18 АА1

    34 5 Отговор
    Швабите можеха да направят и нещо друго-да си отворят завода на VW в Турция,а тук,в BG да направят някой по-малък,в който само Шкода да сглобяват. Например Шкода Рапид,Фабия и базовата Октавия. Нямаше да има нужда от 4000 работника,а от 500-700 човека,мястото не би било проблем-близо до железопътна линия,летище или пристанище. Все толкова умни,кадърни българи щяха да се намерят.
    Не знам...може и грешно да мисля,но все щеше да е добре за страната.

    Коментиран от #21, #42

  • 19 сектант

    13 3 Отговор

    До коментар #1 от "Последния софиянец":

    може и така да стане ама ти сложих един минус за всеки случай
  • 20 Защо ?

    34 2 Отговор
    Шкода се продава така добре защото това което предлага се приема от клиентите като честно предложение : добро съотношение качество/цена . Ако този баланс бъде нарушен клиентите ще го потърсят другаде и няма да е задължително да бъде в групата на ВАГ . С новата стратегия как я виждат ? Шкода пада в класа на Дачия а Фолксваген заема този на Шкода ? Поставянето на Хюндай и Киа в класа на Дачия пък е абсолютно неадекватно - може и да е било вярно преди 15-20 години , но в момента не отстъпват на Фолксваген по нищо .

    Коментиран от #25

  • 21 Зомби с квадратно чело

    23 0 Отговор

    До коментар #18 от "АА1":

    Браво за коментара!!! Работници ще се намерят, ако не българи ще дойдат от Македония, Сърбия, Украйна. Парадокс е че на ФВ и пречат европейските правила!!! Тази компания е отврат.

    Коментиран от #24

  • 22 Кобра 11: Не се обаждай

    27 6 Отговор
    Seat конкурент на Alfa Romeo..... По-голям виц не бях чувала

    Коментиран от #23, #28

  • 23 СИТ

    8 5 Отговор

    До коментар #22 от "Кобра 11: Не се обаждай":

    Кажи си,че Сеат те кефи,уважаема (съдейки по ника). Един Ateca FR или Tarraco ще те накарат да се чувстваш като полупринцеса,а?
  • 24 Истината боли много...

    21 1 Отговор

    До коментар #21 от "Зомби с квадратно чело":

    Работници за прослувутият швабски таралясник има в излишък в България!Щом при комшийте са намерили за какво да се притесняваме!Ако пък плащат поне половината от парите в Германия,то и много наши момчета ще предпочетат да си работят в родината,а не да слугуват на разни джендъри на една ръка разстояние.Всички ще предпочетат да са близко до семейството си дои приятелите си!!!

    Коментиран от #29

  • 25 Пламен

    24 0 Отговор

    До коментар #20 от "Защо ?":

    Няма кой да им купува "щайгите" МАДЕ ИН ГЕРМАНИ, а и "Германи" стана "Пакистани"...
  • 26 Пламен

    8 2 Отговор

    До коментар #8 от "Пламен":

    Защото адаш, ти колко Нокии си купи за последните 3-4 години?
  • 27 123

    8 13 Отговор

    До коментар #1 от "Последния софиянец":

    алоооо шушумигооо никой немоге да бутне дачия най великата марка

    Коментиран от #36

  • 28 Вариатор

    7 6 Отговор

    До коментар #22 от "Кобра 11: Не се обаждай":

    Не никой не е казал ,че Сеат сега е конкурент на Алфа.Ама стига вече като децата дай да си говориме като мъже!!!!Идеята е да стане конглокент.Ясно е че няма да стане от днес за утре но в автомобилостроенето всичко отнема време.А относно продажбите твоята велика Алфа е дооооста назад дори и от до скоро страдащия Сеат.
    Така че тук не всички сме на по 20 и нека не го обръщаме на детска градина

    Коментиран от #47

  • 29 Зомби с квадратно чело

    12 0 Отговор

    До коментар #24 от "Истината боли много...":

    Да като Българин ме боли, дано Хюндай да направят нещо.
  • 30 123

    5 7 Отговор

    До коментар #16 от "Зомби с квадратно чело":

    Да, прочетох. Ама ми се струва, че бъркаш фирма с фондация. Колкото до измисления скандал с емисиите, ако му се връзваш, значи си пълен наивник и няма смисъл да се опитвам да ти повлияя. Всеки ФВ е с пъти по екологичен от който и да big truck с поне 6 цлиндров двигател и поне 3000 куб. см. Този измислен скандал е политически, не екологичен. Всяки фирма работи за да има печалба, тези които работят на загуба ще ги последва съдбата на тесла - предстоящата. Ако отказваш продуктите на неморалните производители и търговци - отиваш на планината, намираш някоя пещера, обличаш се с кожи от уловените в района животни храниш се с листа и пиеш от близкия извор, и почваш да ставаш светец.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Антиелектрика

    33 3 Отговор

    До коментар #16 от "Зомби с квадратно чело":

    Няма как да те разберат, защото повечето тук са се превърнали в социопати и безродници. Ти им обясняваш, че са пренебрегнали България пред Турция, въпреки че предложихме всичко позволено от ЕС, те ти обясняват за айфони и самсунги. Може би си заслужаваме да ни третират като боклуци, щом нямаме грам самоуважение и приемаме за нормално мерзавското и двулично швабско отношение към нас! Преди 20-на години САЩ например бяха бойкотирали японските автомобили и японците клекнаха много бързо като отвориха заводи в САЩ. Обаче VW да изберат Турция вместо България и да лъжат, че са частна компания и си решавали сами, вече е свръх наглост и гнусна лъжа! Аз няма да накривя сигурно шапката на VW, но ако официално обявят, че избират Турция пред България, никога няма да си купя кола от VAG, дори повече никаква немска стока няма да си купя, нищо че всички големи супер маркети у нас са немски. Такива помияри, не заслужават друго освен презрение!

    Коментиран от #38, #40

  • 33 Гост

    1 8 Отговор
    За пореден път има хора които пишат глупости и такива които ги подкрепят. Продажби само за Европа 2018 г. Пасат на 16 място с продажби 193 069 , супърб на 59 с 81 372. Не включваме Китай и САЩ
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Соц ваген

    9 3 Отговор

    До коментар #2 от "DJ KoRni":

    и премиум хахаха. Таурега единствено е хубав и амарок предполагам но другото е боклук до боклука
  • 36 Тва са платени

    13 3 Отговор

    До коментар #27 от "123":

    джендъри които хвалят дачия нормален човек тоя боклук неможе да го харесва.
  • 37 НАЙ-ГОУЕМИТЕ МОШЕННИЦИ

    10 6 Отговор
    СА VAG...МНОГО ЖАЛКО..ПРОСТО СИ ПРЕЦАКАХА ОТ АЛЧНОСТ ДОБРИТЕ АВТОМОБИЛИ КОИТО ПРОИЗВЕЖДАХА В БЛИЗКОТО МИНАЛО..А ШКОДАТА СИ БЕШЕ НА ДЪНОТО И ТЕ Я НАПРАВИХА ТОВА КОЕТО Е СЕГА...ВСИЧКО Е ОТ VAG САМО ДИЗАЙНА И НЕЗНАЧИТЕЛНИ ДЕТАЙЛИ СИ ГИ ПРАВЯТ ЧЕХИТЕ..НО НЕ И ДВИГАТЕЛИ СКОРОСТНИ КУТИИ И ОКАЧВАНЕ..ТАКА ЧЕ ТОВА ДАЖЕ НЕ Е ИСТИНСКА ШКОДА А МЕЛЕЗ..
  • 38 Реалист

    5 8 Отговор

    До коментар #32 от "Антиелектрика":

    Независимо от мнението ти мнозинството ще продължи надлежно да купува немските машини и в бъдеще:)

    Коментиран от #39

  • 39 Антиелектрика

    7 3 Отговор

    До коментар #38 от "Реалист":

    Всеки има глава на раменете, аз моето решение съм го взел. То не, че всички немски машини не се правят вече в Китай.
  • 40 Глей ся

    3 7 Отговор

    До коментар #32 от "Антиелектрика":

    Шкода искат да правят електрически коли вече, а като са ти прочели коментарите и ника и са разбрали, че са в грешна посока и са завъртяли.

    Коментиран от #41

  • 41 Антиелектрика

    7 1 Отговор

    До коментар #40 от "Глей ся":

    Няма какво да гледам, всички те знаят, че си каскета Borislav Popov, който пак е прихванал безплатния нет на 4-ти километър.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Анонимен

    9 0 Отговор
    Не знам но фиат бие вече дачи по цена, визия и двигателят е четири цилиндров а не 3 цилиндров миксер. Имам 2 дачии но няма да има трета защото взеха да се подиграват с клиентите си.

    Коментиран от #45, #50

  • 44 Бриджистън

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пламен":

    Не знаех че ги правят в Турция. Със сигурност няма да си купя.
  • 45 4923

    12 0 Отговор

    До коментар #43 от "Анонимен":

    Всички фирми като направят малко повече продажби, започват да губят връзка с реалността и вдигат цените си необосновано. Примери безброй - Хюндай, Кия, Шкода, Дачия, Хуавей, Самсунг, Беко и т.н, и т.н. Явно меринджеите им не издържат на изкушението за "разстеж" и си мислят, че клиентите на марката са лоялни, а не просто търсещи изгодното. Е, в много случаи се оказва, че не е точно така.
  • 46 pussy master

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "Пламен":

    Гумите Бриджистън са с ниско качество и за това ги купуват хора които никога не са ги пробвали и след това не повтарят. За тези пари, можеш да купиш много по-добри гуми.
  • 47 Alfa Romeo 159 TI

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Вариатор":

    То Ферари и Ламборджини взети заедно също са продали много по-малко отколкото Сеат! Нещо бъркаш продажбите с позиционирането на марките в определен клас.
  • 48 Komapak

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    За праха за пране не знам, но със сигурност henkel имат двоен стандарт. Продуктите им тук не са със същото качество като идентичните им в Германия! Гарантирам го! Не бих се учудил и за автомобилите практиката им да е такава.
  • 49 Генчо

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "699":

    Ти виждал ли си suburp на живо? Не си, карай си мержана на 17години и се кефи, че караш премиум.
  • 50 Генчо

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Анонимен":

    Едно датско списание беше написало статия за фиат, в която пропоръчват тази марка да се избягва, защото е отчела 1 точка на еврооейския тест, както и на датския за безопастност.