Toyota представи прототип на второто поколение на водородния седан Mirai. Общото между двата автомобила са само името и вида на задвижващата установка. Японците са променили всичко останало от архитектурата и шасито през типа задвижване до целевата аудитория.
Актуалният Mirai е построен на шаси от Prius, има предно предаване и меко казано спорен дизайн. Новият модел е базиран на модулната платформа със задно задвижване TNGA-N, предназначена за седани от бизнес клас, а външността е издържана в стила на Lexus.
Главният дизайнер на проекта обещава кола за карачи. Целта на Toyota била купувачите да избират модела не само заради нулевите вредни емисии, а и заради динамиката и управляемостта.
Новият Mirai е по-голям от Camry XV70. Седанът е дълъг 4 975, широк 1 885 и висок 1 470 мм. Междуосието е нараснало до 2 918 мм.
Интериорът се вписва напълно в стила на съвременните "тойоти". Сензорният екран на мултимедийната система с диагонал 12.3 инча е обърнат към водача, приборният панел е цифров, на централната конзола има безжично зарядно за телефони, а селекторът на трансмисията е отстъпил място на джойстик.
Засега от Toyota не съобщават техническите характеристики на новия си водороден модел. Известно е само, че пробегът с едно зареждане е увеличен с 30% благодарение на по-големите резервоари и модернизирания електрохимичен генератор.
Сегашният Mirai може да измине до 650 км без презареждане по цикъла NEDC. Това означава, че автономният пробег на новото поколение е най-малко 845 км.
Повече информация за втората генерация на Mirai ще бъде обявена на автосалона в Токио на 24 октомври. Toyota планира да пусне новия водороден седан в продажба на вътрешния пазар догодина, а в останалата част от света - през 2021 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Димо
Коментиран от #2, #7, #8, #15
13:29 11.10.2019
2 Антиелектрика
До коментар #1 от "Димо":
Това пак е електричка, но с водордна батерия. Смесица между двете.Коментиран от #3, #9
13:36 11.10.2019
3 Zuzu
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Гкупости. Никаква смесица не е, ами си е двигател с вътрешно горене, които работи с водород.Коментиран от #5, #10, #22
13:38 11.10.2019
4 сектант
13:46 11.10.2019
5 Антиелектрика
До коментар #3 от "Zuzu":
Де да беше, ама не е. Електричка с водородна клетка е.13:46 11.10.2019
6 Komapak
Коментиран от #11, #12, #16
13:50 11.10.2019
7 Тойота
До коментар #1 от "Димо":
Тойота Мирай е с 1,6 кВч НиМеХи батерия, така че също си има производство на батерии. Цената за зареждане на водородна кола е като на бензинова. Предимствата на водородна кола пред електрическа са никакви и като добавим липсата на водородни зарядни станции, става ясно бъдещето на водородни коли.Коментиран от #13
14:54 11.10.2019
8 Ха ха
До коментар #1 от "Димо":
И то от ВАГините дето щели нам кво си да...))))16:19 11.10.2019
9 Чук
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Тъй де...разлика от земята до небето....за килийния Илончо "визионери" напримерЧук16:21 11.10.2019
10 Хуху
До коментар #3 от "Zuzu":
Ади още един от ПодгумерХуху16:21 11.10.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Гост
До коментар #6 от "Komapak":
Много се опитват да го пробутат тоя водород, но минусите са повече от плюсоветеКоментиран от #14
16:25 11.10.2019
13 Ха ха
До коментар #7 от "Тойота":
То щото електрозарядни под път и над път викаш....пък в Северна Канада на всеки метърКоментиран от #19
16:25 11.10.2019
14 Стига ва
До коментар #12 от "Гост":
И те като електричните16:26 11.10.2019
15 Ситроенчев
До коментар #1 от "Димо":
Каква бира ве Димчо те електричките за една година се наложиха в световен мащаб, а тойота единствени се мъчат с някаква болна и неизгодна водородна технология ...Коментиран от #18
18:37 11.10.2019
16 Лъчо
До коментар #6 от "Komapak":
В цяла Европа има, може да са малко, но има почти във всяка западна държава.19:55 11.10.2019
17 Умният
23:30 11.10.2019
18 Elias
До коментар #15 от "Ситроенчев":
Преди повече от 20 год. така се мъчеха и с хибрида, а какво стана ? Сега всички купуват патентите и. Да не се повтори филма пак.00:00 12.10.2019
19 Разбивач
До коментар #13 от "Ха ха":
Ел. зарядни има много и повече ще стават и другото предимство е, че можеш да си зареждаш и от вкъщи.09:15 12.10.2019
20 TSLA
- Абе, браточки, забраили сте ми таблото бе! Само кормило тука! Как шси гледам оборотомер...ааа туй - километрити уаа?!
Шефчето:
- Ей, тиквеници! Я му сложете бърже на чуека от тез... кои имаме?! От продълговатите едно! Отгоре, отгоре! Слагай, слагай там! Гащници..
19:32 12.10.2019
21 Дъ Клаш
13:06 13.10.2019
22 Иван
До коментар #3 от "Zuzu":
Вземи се образовай малко ... Публикувано във факти.бг: Известно е само, че пробегът с едно зареждане е увеличен с 30% благодарение на по-големите резервоари и модернизирания електрохимичен генератор.19:35 13.10.2019