Last news in Fakti

11 Октомври, 2019 13:20 7 431 22

Петметрова Toyota на водород

  • toyota-
  • mirai-
  • горивни клетки-
  • водород

Toyota представи прототип на второто поколение на водородния седан Mirai. Общото между двата автомобила са само името и вида на задвижващата установка. Японците са променили всичко останало от архитектурата и шасито през типа задвижване до целевата аудитория.

Петметрова Toyota на водород

Актуалният Mirai е построен на шаси от Prius, има предно предаване и меко казано спорен дизайн. Новият модел е базиран на модулната платформа със задно задвижване TNGA-N, предназначена за седани от бизнес клас, а външността е издържана в стила на Lexus.

Петметрова Toyota на водород

Главният дизайнер на проекта обещава кола за карачи. Целта на Toyota била купувачите да избират модела не само заради нулевите вредни емисии, а и заради динамиката и управляемостта.

Петметрова Toyota на водород

Новият Mirai е по-голям от Camry XV70. Седанът е дълъг 4 975, широк 1 885 и висок 1 470 мм. Междуосието е нараснало до 2 918 мм.

Петметрова Toyota на водород

Интериорът се вписва напълно в стила на съвременните "тойоти". Сензорният екран на мултимедийната система с диагонал 12.3 инча е обърнат към водача, приборният панел е цифров, на централната конзола има безжично зарядно за телефони, а селекторът на трансмисията е отстъпил място на джойстик.

Петметрова Toyota на водород

Засега от Toyota не съобщават техническите характеристики на новия си водороден модел. Известно е само, че пробегът с едно зареждане е увеличен с 30% благодарение на по-големите резервоари и модернизирания електрохимичен генератор.

Петметрова Toyota на водород

Сегашният Mirai може да измине до 650 км без презареждане по цикъла NEDC. Това означава, че автономният пробег на новото поколение е най-малко 845 км.

Петметрова Toyota на водород

Повече информация за втората генерация на Mirai ще бъде обявена на автосалона в Токио на 24 октомври. Toyota планира да пусне новия водороден седан в продажба на вътрешния пазар догодина, а в останалата част от света - през 2021 г.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димо

    81 10 Отговор
    Това вече е друга бира.Стига сме чели само за електрички.

    Коментиран от #2, #7, #8, #15

  • 2 Антиелектрика

    41 7 Отговор

    До коментар #1 от "Димо":

    Това пак е електричка, но с водордна батерия. Смесица между двете.

    Коментиран от #3, #9

  • 3 Zuzu

    19 31 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Гкупости. Никаква смесица не е, ами си е двигател с вътрешно горене, които работи с водород.

    Коментиран от #5, #10, #22

  • 4 сектант

    33 14 Отговор
    Дачия ще изкара нова Соленза, която ще е 5 цяло и 1 метър и ще се задвижва със смеска от свинска мас, кока кола и амфетамини
  • 5 Антиелектрика

    30 2 Отговор

    До коментар #3 от "Zuzu":

    Де да беше, ама не е. Електричка с водородна клетка е.
  • 6 Komapak

    7 34 Отговор
    Подвижна бомба! Ще ми се да забранят дори мисълта за водород в колите, камо ли тяхното използване! Според мен тестват общественото мнение с такива проекти. Няма как да се преборят за станции за зареждане с водород!

    Коментиран от #11, #12, #16

  • 7 Тойота

    8 20 Отговор

    До коментар #1 от "Димо":

    Тойота Мирай е с 1,6 кВч НиМеХи батерия, така че също си има производство на батерии. Цената за зареждане на водородна кола е като на бензинова. Предимствата на водородна кола пред електрическа са никакви и като добавим липсата на водородни зарядни станции, става ясно бъдещето на водородни коли.

    Коментиран от #13

  • 8 Ха ха

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Димо":

    И то от ВАГините дето щели нам кво си да...))))
  • 9 Чук

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Тъй де...разлика от земята до небето....за килийния Илончо "визионери" напримерЧук
  • 10 Хуху

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Zuzu":

    Ади още един от ПодгумерХуху
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Гост

    2 18 Отговор

    До коментар #6 от "Komapak":

    Много се опитват да го пробутат тоя водород, но минусите са повече от плюсовете

    Коментиран от #14

  • 13 Ха ха

    10 5 Отговор

    До коментар #7 от "Тойота":

    То щото електрозарядни под път и над път викаш....пък в Северна Канада на всеки метър

    Коментиран от #19

  • 14 Стига ва

    3 7 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    И те като електричните
  • 15 Ситроенчев

    2 21 Отговор

    До коментар #1 от "Димо":

    Каква бира ве Димчо те електричките за една година се наложиха в световен мащаб, а тойота единствени се мъчат с някаква болна и неизгодна водородна технология ...

    Коментиран от #18

  • 16 Лъчо

    11 0 Отговор

    До коментар #6 от "Komapak":

    В цяла Европа има, може да са малко, но има почти във всяка западна държава.
  • 17 Умният

    15 0 Отговор
    Отлична работа.Японските автомобили са авангардни и много надеждни!
  • 18 Elias

    14 0 Отговор

    До коментар #15 от "Ситроенчев":

    Преди повече от 20 год. така се мъчеха и с хибрида, а какво стана ? Сега всички купуват патентите и. Да не се повтори филма пак.
  • 19 Разбивач

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "Ха ха":

    Ел. зарядни има много и повече ще стават и другото предимство е, че можеш да си зареждаш и от вкъщи.
  • 20 TSLA

    1 2 Отговор
    Първи клиент в салона се качва в новия Мирай:
    - Абе, браточки, забраили сте ми таблото бе! Само кормило тука! Как шси гледам оборотомер...ааа туй - километрити уаа?!

    Шефчето:
    - Ей, тиквеници! Я му сложете бърже на чуека от тез... кои имаме?! От продълговатите едно! Отгоре, отгоре! Слагай, слагай там! Гащници..
  • 21 Дъ Клаш

    3 2 Отговор
    Производството на водород е нерентабилно и малоумно.
  • 22 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Zuzu":

    Вземи се образовай малко ... Публикувано във факти.бг: Известно е само, че пробегът с едно зареждане е увеличен с 30% благодарение на по-големите резервоари и модернизирания електрохимичен генератор.