Катастрофа между автомобил и всъдеход носи 28% по-висок риск за живота на водача на леката кола, показват резултатите от ново изследване на американския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS). Оценката изглежда стряскащо, но всъщност отбелязва значителен напредък, тъй като статистиката от началото на 90-те години на миналия век този показател е бил цели 132%.
Проучването на IIHS обхваща данни за катастрофи с участието на автомобили на възраст 3-4 години в периода 1989-2016 г. Споменатите 132% по-висок риск за шофьорите на леки коли се отнася за пътнотранспортните произшествия между 1989 и 1992 г. С навлизането на съвременните технологии за активна и пасивна безопасност сигурността се е подобрила съществено.
Прогресът обаче е подминал пикапите. Вероятността да причинят смъртта на шофьор на лек автомобил при сблъсък при тях е по-висока със 159%, отколкото при удар с друга лека кола. Този показател не само не е намалял в сравнение с 1989-1992 г., а дори се е увеличил с един процент.
Като основна причина за смъртността при катастрофа с участието на пикапи от IIHS посочват масата им, тъй като по-тежките автомобили винаги нанасят повече щети. Друг не по-маловажен фактор е големият клиренс. Заради височината си пикапите се забиват над програмираните зони за деформация на леките коли.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мартин
Коментиран от #2, #15, #24, #25
13:16 13.10.2019
2 Коmapak
До коментар #1 от "Мартин":
Следващата крачка е БТР... Като гледам колко народ измря това лято в катастрофи..Коментиран от #10
13:30 13.10.2019
3 Алфа Ромео
Коментиран от #12
13:41 13.10.2019
4 criminal
14:52 13.10.2019
5 Доко
15:18 13.10.2019
6 СТАНС МАНС И СИЕ
15:23 13.10.2019
7 Heavy Duty
Коментиран от #13
16:10 13.10.2019
8 Heavy Duty
16:13 13.10.2019
9 Манчо
Коментиран от #30
16:18 13.10.2019
10 Вярно
До коментар #2 от "Коmapak":
Той Динко за това ги изкупи евтино БТР-те, след това ще ги продава скъпо на желаещите.16:28 13.10.2019
11 САП
18:26 13.10.2019
12 DBS
До коментар #3 от "Алфа Ромео":
Не са страшни "всъдеходите"..страшен е тоя зад волана .Най-често комплексиран индивид с черна тениска и диагоналка.
Те на запад им викат "бебевози" и заместват вановете ама ние си " мутреем" с тях.
СпрЕла работа.
19:42 13.10.2019
13 Алфа Ромео
До коментар #7 от "Heavy Duty":
Като те закамят отсрани отдолу наиш кви хубави каваци ща правиш с пикапчето, имат предимство високите коли в някои ситуации но имат склонност и да се преобръщат по-лесно.Коментиран от #17
19:47 13.10.2019
14 Нашенец
20:55 13.10.2019
15 гост
До коментар #1 от "Мартин":
Добре де, аз минах на сув, по-висок от нормална кола и е много по-удобен, по-практичен и харчи литър повече, от еквивалентна кола, но има двойно предаване, което помага много зимата и голям клиренс, което също е полезно у нас с нашите ями и неравни пътища. Според теб по твоята логика джиповете с по-висок разход така или иначе плащат повече чрез акциза на горивата, повечето по-големи коли са и с по-големи мощности, което значи високи данъци. За теб това не е достатъчно, а трябва и допълнителен данък, понеже ти е висока колата? Добре, съгласен съм, но тагава да вдигнат и данъците на всички коли до евро 3 като кола без пречиствателни системи да струва 300-400лв годишно в данъчното, кола с евро 2 да е 250-300лв, евро 3 200-250лв, и т.н. Защото някой димящ опел като опушва с канцерогени всичко живо където мине плаща 30лв данък, а моята кола грам пушек няма, висок евростандарт, бензин, никакви сажди и хоп, 300лв данък. Защо, това честно ли е? Не нанасят ли много повече вреда тези отровители на въздуха отколкото една повдигната кола?Коментиран от #22, #23
22:10 13.10.2019
16 onq s konq
Коментиран от #19
22:35 13.10.2019
17 Heavy Duty
До коментар #13 от "Алфа Ромео":
Да си видял обърнат камион от кола?Коментиран от #18, #26
22:40 13.10.2019
18 Димо
До коментар #17 от "Heavy Duty":
Автобуса на магистрала Тракия беше обърнат от лек автомобил управляван от жена.22:45 13.10.2019
19 Димо
До коментар #16 от "onq s konq":
Конче в такива случаии нискостоящия винаги е губещ.Пази боже!!!Коментиран от #20
22:49 13.10.2019
20 гост
До коментар #19 от "Димо":
С изключение на случаите, в които се пъхват под тир и оцеляват с намачкан покрив, но живи. Висока кола би отделила горната част на седалките с всичко върху тях. Сега сериозно. Нито една кола не се купува с мисълта при евентуална катастрофа колко щети ще нанесе, колата се купува по предназначение, а това какво ще стане при удар смятам, че е твърде относително и всичко се корени в ускорението, за което масата има най-голям принос. Ако удариш малка кола с голяма кола, то малката пак ще пострада много, а клиренса на колата, например 130 срещу 190мм не е от особенно значение. По същата логика и вановете са на същото ниво като сув, какво искат да ни кажат, че всички трябва да караме седани ли? Ами американските фирми започнаха да изключват седаните от производството си, а двутонните им пикапи на рама се продават с милиони, какво да сглабят? Каквото иска пазара. Навремето е имало голямо търсене за седани, а сега почти отсъства.Коментиран от #28
08:35 14.10.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Random
До коментар #15 от "гост":
Що пък реши данъка да е за екология? Това е данък "доход" - щом имаш пари за нова кола,значи имаш пари и затова по-голям данък. Това с евро категориите е измислица. А и старите коли, АКО СА ИЗПРАВНИ покриват и по-новите стандарти, просто не е практика да се сертифицират спрени от производство коли. Например - 2001г е39 530(не е защото съм фен на бмв, след малко ще дам линк да провериш и други) се води евро 3, обаче като сравниш колко емисии изхвърля и се оказва че покрива евро 5. Е честно ли е колата да ти е изправна и да покрива евро 5, обаче да плащаш данък като за Е3 щото ония ги мързи да я сертифицират? Ей го и линка: https://carfueldata.vehicle-certification-agency.gov.uk/search-new-or-used-cars.aspx09:55 14.10.2019
23 Случаен
До коментар #15 от "гост":
Едно комби е по-добро във всичко. По-бързо, по-маневрено, по-икономично, по-безопасно дори щото не се обръща толкова лесно. А и има Аллроуд, Аутбак, Аллтераин, Аллтрак и др. които са по-високи и 4х4. Аз между другото зимата с предно ядове не съм имал. Задното ще го пробвам тая зима ако се намери тенекеджия и се оправи и боядиса колата.09:59 14.10.2019
24 8875
До коментар #1 от "Мартин":
И най-често тези с джиповете са тотално неадекватни. Трябва да се вдигнат драстично застраховките на такива, ако колатата ти е над 2 тона или над определена височина, то ти си рисков - тежък си и нестабилен на пътя и трябва да си плащаш за това. И не ми говорете колко стабилни са новите порше кайен и т.н., масовия джип е нещо от порядъка на 15 годишно бмв х3, с неработещи системи за сигурност и гуми на 7-8 години, защото нови са скъпи на "заможния" му собственик.10:29 14.10.2019
25 сектант
До коментар #1 от "Мартин":
Комплексар си ти, Мартине.10:40 14.10.2019
26 Алфа Ромео
До коментар #17 от "Heavy Duty":
Един Приус в Лондон беше обърнал една Г-класа АМГ, Приуса даже беше в движение а Г-то с разкривен покрив и не можа да запали като го изправиха, направи го смешен Тойотата.11:45 14.10.2019
27 type-R
15:18 14.10.2019
28 type-R
До коментар #20 от "гост":
Не може да произвеждат опасни превозни средства. Затова на ТИР-вете им се слага щанга да не се пъхат колите отдолу. И пикапите трябва да имат такава и то не само щанга а истинска поемаща енергията конструкция. В противен случай : на полето! Където и без това им е мястото! Същата работа и с тракторите по пътя кче дори по автомобилните пътища! Движат се с 20, докато колите вървят със 120! Това на какво прилича! И рушат настилката която и без това не струва!15:25 14.10.2019
29 Поручик Балканец
19:44 15.10.2019
30 Размера има значение
До коментар #9 от "Манчо":
Хаха...то така кат сме подкарали темата ше си ги вадим,и ше си ги мерим...и после размера нямал значение...01:48 08.02.2020