6 468 33

Какво е Citroën за автомобилната индустрия

Какво е Citroën за автомобилната индустрия

През тази година френският автомобилен производител Citroen чества своя 100-годишен юбилей. Марката е създадена през 1919 година от Андре Гюстав Ситроен и още от самото начало започва да се занимава с производство на автомобили за масова употреба.

Traction Avant

Какво е Citroën за автомобилната индустрия

15 години по-късно Citroen завинаги променя автомобилния свят. Тогава френската фирма пуска на пазара модела 7CV, който става родоначалник на обширното семейство Traction Avant. Предното предаване за първи път намира място в сериен автомобил, за да се превърне в най-масово прилаганата компоновка и днес.

2CV

Какво е Citroën за автомобилната индустрия

През 1935 година Андре Ситроен умира, но фирмата продължава своята дейност. Основни действащи лица стават две личности, които по-късно създават и шедьовъра, наречен DS. Двамата мъже от Citroen и техните екипи са в основата на това автомобилно “произведение на изкуството” - инженер Андре Льофевр и гениалния художник и скулптор Фламинио Бертони.

DS

Какво е Citroën за автомобилната индустрия

През целия си живот шедьовърът DS се асоциира и с големите културни събития през годините: DS е избран в Лондон в края на 1999 от международно жури, в чийто състав е елитът в тази област, за “Най-добър предмет на световния дизайн през XX в.”. Освен с иновационни и луксозни модели, Citroen винаги е имал в гамата си по един световен бестселър.

C3

Какво е Citroën за автомобилната индустрия

От 2CV до настоящото поколение на C3 марката винаги е сред тези, които успяват да продават най-много на Стария континент. Настоящият C3 е един от лидерите на европейския пазар за последната година. Интересен факт е, че през 2019 година френската група PSA е на второ място по продажби в Европа, което се дължи основно на Citroen, който е във възход с цели 14.7% спрямо предходната година.

C5 Aircross

Какво е Citroën за автомобилната индустрия

У нас юбилеят се отбелязва от фирмата вносител на марката за България в рамките на протичащото в момента автомобилно изложение в София, което ще продължи до 20 октомври. Щандът на марката, който се намира в зала 1 и е под номер 1, е вдъхновен от концепцията за съвременен градски шоурум - La Maison Citroën, който напомня на комфортна зона за живеене. Начело на гамата е новият флагмански кросоувър Citroën C5 Aircross, както и бестселърът Citroen C3.

Какво е Citroën за автомобилната индустрия

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 17 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Методи

    84 15 Отговор
    Винаги са били и ще бъдат най-добрата френска марка.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор

  • 3 VW Golf

    22 82 Отговор
    Се са им били иновативни колите но френските коли са и доста кекави

    Коментиран от #27, #32

  • 4 Радо

    81 10 Отговор
    Новаторство, пионер в много области - окачване и др......въобще Ситроен е един от основните стълбове/основи на автомобилостроенето завинаги.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор

  • 6 Немец

    15 63 Отговор
    Колите на французите са като на германците жените.

    Коментиран от #10


  • 7 Емил

    25 46 Отговор
    За съжаление от DS, CX, XM, C6 - върви все надолу! А малките им модели са си боклуци!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор

  • 9 Марио

    50 8 Отговор
    Една от най-добрите марки у нас
  • 10 Марко

    39 4 Отговор

    До коментар #6 от "Немец":

    По-скоро на немците колите приличат на немкините, ама холан, не е болка за умиране. Имал съм и немски, и френски коли. Не мога да кажа нищо лошо за френските. А немските са просто добри, не кефят, но стават. И те така!
  • 11 Тодоров

    12 40 Отговор
    Типичн приказки "бла-бла-бла" по време на автомобилния салон в София. Естествено, че тези суперлативи за СИТРОЕН са платена реклама. Ситроен - много електроника и никаква надеждна механика (за разлика от немската). Дано не ви оставя на пътя. PSA защо купиха OPEL, като са върха на сладоледа ?

    Коментиран от #18, #29

  • 12 Дъ Клаш

    24 8 Отговор
    Купиха хЛопел заради Воксъл щото стават лидери в Англия и Ирландия.Никой не му пука за гнилоча хлопел.
  • 13 Петър

    48 0 Отговор
    Освен предното предаване Ситроен са измислили завиващите светлини.

    Коментиран от #22, #30

  • 14 Трошката

    44 3 Отговор
    Проблема на френските автомобили е немската електроника.

    Коментиран от #15, #16

  • 15 Факт

    39 3 Отговор

    До коментар #14 от "Трошката":

    Потвъждавам, карам най-вече френски коли и най-големите бели ми е правила немската електроника на БОШ, иначе другото е доволно здраво.
  • 16 Random

    2 20 Отговор

    До коментар #14 от "Трошката":

    Немеца го прави както си го поръча французина. А и французина като си го навре в ауспуха оди му кажи че електрониката е чувствителна към температура и влага

    Коментиран от #23

  • 17 селянин 1

    15 0 Отговор
    Знам че,,фантомас,,караше едно DS-мисля че този модел беше изпреварил времето си..аеродинамика,хидро-пневматично окачване,не случайно,,богинята,,е избрана на трето място,в конкурса автомобил на 20 век..Beetle и 911 са съответно,четвърти и пети..а първите две места са на...
  • 18 filo

    26 1 Отговор

    До коментар #11 от "Тодоров":

    Странно разсъждение. Пежо купува Опел, защото има пари, а Опел явно се продава вероятно по икономически причини. Освен това, коя кола няма електроника, а френската механика не е по-лоша в никакъв случай от немската.

    Коментиран от #20

  • 19 Գեւորգ Գ.

    4 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: През тази година френският автомобилен производител Citroen чества своя 100-годишен юбилей. Миналата година чества 99-годишния, а догодина ще чества 101-годишния си юбилей!

    Коментиран от #31

  • 20 Komapak

    9 0 Отговор

    До коментар #18 от "filo":

    Купих си немски амортисьори и ги бракувах на втория ден! С гаранция били..... Заврете си ги де слънце не огрява... Предложи ми друг доставчик френски. Предубеден ги купих, но бракувах колата 3г. след това, по други причини и 150000 км със същите. Не съм фен на френската техника, но издържах много повече от оригиналните немски ч..... кии. Съвсем малко им трябва на французите за да са наистина добри. В една друга тема писах за строен, че клемите на фаровете определено не са изчислени за нашия идиотски закон! Визирам Берлинго и С3. По-лошото е че даже се палят. Нищо лично! Препатил съм😉
  • 21 БАРС

    24 0 Отговор
    Несъм голям специалист но имам приятел немец имаше мерцедес и е добър майстор на коли сега само ситроени си копува и казва немска кола никога няма да купя повече и е чист немец патриот а иди ги разбери немците
  • 22 159

    12 0 Отговор

    До коментар #13 от "Петър":

    Най-важното им откритие за световната автоиндустрия се "крие" в емблемата: шевронните зъбчатки на диференциала!
  • 23 Язе

    19 1 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    За 12 години само с френски коли..два датчика на 20 годишната вече и никакъв на 8 годишната.Каква била електрониката?За здравина на окачването няма да говоря,че що цимент,плочки и пясък е изнесла и още влачи старата не е истина.Сменявайте си алуминиевите окачвания на немските на цената на хидравличното на и си карайте.
  • 24 Ооо не

    16 0 Отговор
    Ситроен е необходимост за автомобилния свят.
  • 25 Техник един

    4 1 Отговор
    Всичко е относително. Служебната ми кола е Дачия Логан 2012 година 1.5 дци. На 260 000км. До 220 000 -абсолютно никакви проблеми. И там някъде към 220 000 - се случиха за бързо време няколко сериозни ремонта -турбина,компресор на климатик , датчик един и съединител - към 2500 лв всичко. В сервиза на Рено я направихме и сега продъжавам да чеша с нея.

  • 26 Вальоо

    14 0 Отговор
    Благодарение на Франция(Citroen в 96%) в колите си имате толкова много иновации и напредничави технологии! Германия може да е родилното място на автомобила,но Франция е тази която е помогнала за 'израждането' на тази индустрия! Вярно е,вече не правят коли каквито правеха навремето,но кой всъщност все още го прави? За мене марката е само една-Citroen. Дори и без пневматичното окачване,те все още стоят зад имиджа си-екстравагантност на всяка цена,качество и комфорт.
  • 27 The Guest

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "VW Golf":

    Имал съм три френски коли, две от тях Ситроен и на окачването им винаги му трябва повечко грижа. Миналата година имах възможност да попътувам из Франция и като видях по какви пътища карат, ми стана ясно защо тук колите им се развалят.
  • 28 wrc

    5 0 Отговор
    Първата поточна линия за масово производство в Европа е въведена от Ситроен (в света от Форд). Ситроен въвеждат металната монокок конструкция, която значително подобрява качествата и сигурността на автмобила, въвеждат първият автомобил с предно предаване. Въвеждат хидро-пневматичното окачаствен - сфери с газ, лимузините на Мерецедес и Ролс Ройс ползват именно това окачване и с идеята да заобиколят плащане на патенти и пр, от Мерцедес разработват своя версия - въздушното окачване, което е различно. Окачването на модела 2CV също е уникално, то пък е съвсем различно. Същият този 2CV има доста интересна версия с 4x4 с два двигателя - на предна и задна ос.
  • 29 Опел

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Тодоров":

    С покупката на Опел PSA не печели нищо като нови технологии. Да си чул Опел някаква иновация да са измислили ? Взимат една западаща немска марка, да я подобрят и от губеща, да стане печеливша.
  • 30 Ситроен

    5 0 Отговор

    До коментар #13 от "Петър":

    Няма да изброявам какво са измислили Ситроен, защото списъка е много дълъг. Има го на сайта им. Разбира се че са го написали с рекламна цел, но никой автопроизводител ме им оспорва постиженията им, само разни родни ЕНжЕнери спИцИлИсти без диплома.
  • 31 Юбилей

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Գեւորգ Գ.":

    Юбилей е 50 годишнина, но се ползва и за други кръгли годишнини. Източник Уикипедия. Т.е. 100 години са двоен юбилей. 99 и 101 години са просто много опит и история и няма защо да се крият.
  • 32 безпартиен

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "VW Golf":

    Вече 380 хиляди Ситроен С4 гранд Пикасо закупен в България 2008 г.и поддържан само в оторизиран сервиз!Маслото се сменя на 20 хил.км. и не се долива!!!Сменяни са накладки,дискове и биелетки!!!Проблеми имаше единствено с климатроника,но беше спукан радиатора.Железен автомобил и само който не е карал нов такъв не знае какво е.Частите не са по- скъпи от на други от този клас!
  • 33 Фен Шевронов

    4 0 Отговор
    Прекрасни автомобили с много силно излъчване и история

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.