9 477 36

Няколко съвета как да оцелеем в катастрофа

Удар в крайпътно дърво е за предпочитане пред челен сблъсък с летящ насреща автомобил. Шофьорите трябва на всяка цена да се опитат да избегнат такъв сценарий, за да увеличат шансовете си за оцеляване в критична ситуация, гласи един от съветите, които руското Министерство на извънредните ситуации отправя към автомобилистите.

Ако видите, че срещу вас се задава кола, по-добре изберете канавката, оградата или даже стълба встрани от пътя. Добре е да се помни, че удар в неподвижен предмет с лявата или дясната половина от предницата на колата е по-опасен, отколкото поемането му с цялата широчина на предната броня.

В напечена ситуация не бива в никакъв случай да се паникьосвате. Ако запазите самообладание, ще можете да упражнявате някакъв контрол върху автомобила до изчерпването на последните възможности за реакция.

Ако ударът е неизбежен, напрегнете с все сили всички мускули на тялото си и не се отпускайте, докато колата не е в пълен покой. Желателно е да притиснете с все сили гърба си в облегалката на седалката.

Препоръчително за пътниците отзад е да опитат да се смъкнат на пода. Ако в колата има дете, някой от възрастните трябва да го прикрие с тялото си.

След сблъсъка и особено след преобръщане възможно най-бързо трябва да се установи дали няма теч на гориво или огън. Ако вратите не се отварят, пътниците трябва да излязат през прозорците и да се оттеглят възможно най-далече от автомобила, тъй като всеки момент може да последва взрив, обобщават от Министерството на извънредните ситуации.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 18 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Дъ Клаш

    32 39 Отговор
    Един съвет от мен.Купувате Кадилак Ескалейд последна генерация с фул екстри и освен някой тир едва ли друго ще ви се опре.

    Коментиран от #8, #18

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор

  • 3 А,де ...

    86 2 Отговор
    До къде я докарахме. То се видя, че няма да се научим да шофираме, ами поне майсторски да катастрофираме.
  • 4 гощо

    17 7 Отговор
    В друга статия ни съветват да пуснем волана за да не си счупим ръцете! Тук казват да опънем гърбът максимално към седалката! Демек отидоооаа ръцете!

    Коментиран от #14

  • 5 smeh

    20 4 Отговор
    Очакваме следващата статия да е интервю на професионален каскадьор, а по-следващата да черпим информация директно извора - Брус Уилис/Умирай Трудно/. И то само заради това, че една институция не иска да си свърши работата.
  • 6 Morgoth

    12 5 Отговор
    Първо условие - не влизайте в катастрофа. И понеже това е малко трудно изпълнимо, второ условие - купете си тежка кола с добра защита, по-тежкия понася много по-леко сблъсъка ... стига да не е със стена или дърво.

  • 7 Бермудския

    39 4 Отговор
    Караите с 200+ пък се надайте да оцелеете. Съвета е един, темата е безмислена, караите внимателно и предпазливо, с внимание!

    Коментиран от #15

  • 8 Случаен

    7 2 Отговор

    До коментар #1 от "Дъ Клаш":

    С една дърта астричка удар отдясно-наляво с едни 20 отгоре и се кефя как се обръщаш на центрофуга

    Коментиран от #10

  • 9 Безопасно катастрофиране

    32 0 Отговор
    Да се въведе при подготовката на младите шофьори. А в листовките: Къде да се ''изплюшя'' - а/ в насрещната кола, б/ в дървото, с/ в дерето.
  • 10 Дъ Клаш

    2 7 Отговор

    До коментар #8 от "Случаен":

    С тая дърта астричка ще си на оня свят докато и с пет обръщания ще съм си жив и здрав.

    Коментиран от #12

  • 11 Точно така!

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "да да":

    Може би се очаква да си купиш 2-3 коли - засилваш, блъскаш - демек тренираш.
  • 12 Случаен

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Дъ Клаш":

    Иска ти се

    Коментиран от #13

  • 13 Дъ Клаш

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Случаен":

    Не че ми се иска просто е доказано в практиката.
  • 14 Boxer 3.0

    17 1 Отговор

    До коментар #4 от "гощо":

    Факт е че отпуснатото тяло поема ударът на по-голяма площ и от там пораженията са по-малки ( пияните се измъкват с по-малко травми, откъдето идва изразът, че пияният го пази Господ). Идеята, пък "да се опитат да се смъкнат надолу" е абсурдна. Защото трябва да си разкопчаят коланите. За водачите, трябва да гледат накъдето искат да отиде колата, а не към мястото което искат да избегнат. Общо взето в момента на катастрофата викаш и се молиш да ти се размине по-леко...

    Коментиран от #17

  • 15 балък

    11 3 Отговор

    До коментар #7 от "Бермудския":

    Ти тъп ли си или се правиш ? Като караш внимателно никой ли не може да те блъсне тебе ?
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор

  • 17 Дъ Клаш

    3 5 Отговор

    До коментар #14 от "Boxer 3.0":

    А факт ли е че в кола произведена преди 2008-2009 и то в някакви седани и тн нема ни един оцелял.Факт е!Вадят ги от астри фастри и тн гнилочи без ръце и крака.Няма как кола тежаща 1.5 да пострада по малко от кола близо 3 тона.

    Коментиран от #21

  • 18 type-R

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дъ Клаш":

    Ескълейд или не, кинетичната енергия няма да стане по-малко, нито пък разстоянието до кормилната колона ще се увеличи! Бтв, повечето съвети в статията са не как да се оцелее, а как да се убием!
  • 19 Дъ Клаш

    6 3 Отговор
    Няма как ама в Ескълейда имаш зони на деформация ако знаеш какво са и как са в тъпата фАстра кво имаш летящ гнилоч.Второ разположението на шофьора какво е.Трето едното тежи 3 тона фастрата 1.3 с прани гащи при удара кой има по-голяма кинетична енергия 3 тонен танк или 1.3 тонна лагерна колица.

    Коментиран от #22

  • 20 Дедо ви

    6 0 Отговор
    Работата е ясна - всички да си купим по един камион щото на пътя е пълно с неграмотници, които ни избиват систематично.
  • 21 Boxer 3.0

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "Дъ Клаш":

    Темата е за момента на катастрофата. Никой не споменава в статията.за момента на покупката на колата. Така , че фактор ли е годината и масата на колата? Да. Изборът на кола по темата ли е? Отговори си сам.

    Коментиран от #26

  • 22 type-R

    2 5 Отговор

    До коментар #19 от "Дъ Клаш":

    При всички случаи по-добре да си в спортна кола отколкото в СУВ. При Ламборгини и Ферари конструкцията е монокок от композити и се руши цялата кола за да поеме удара, а не само предната част. Затова в такива коли оцеляват при страшни удари. Но дори в по-бюджетен спортен седан самият факт че колата е с по-яки спирачки и по-стабилна увеличава шанса да направиш успешна маневра при висока скорост и да избегнеш опасността, докато СУВ-то би се прекатурило.

    Коментиран от #28

  • 23 Blackthorn

    12 0 Отговор
    Един стар КАТ -аджия казваше - колкото по-бързо караш, толкова по-силно ще се удариш.
  • 24 Волво фен

    0 3 Отговор
    Карайте само Волво най-сигурния автомобил.Аз карам S40 Т4 200коня самолет е плоизводство 2002г има мнооого системи за сигурност.
  • 25 audi a8

    13 0 Отговор
    а неможе ли просто да караме нормално и да се съобразяваме с пътната обстановка и дане се налага да се чудим както да правим мисля че е доста по-лесно и за нашия живот и здраве и за другите участници в движението и за колите ни също е по-добре

    Коментиран от #27

  • 26 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Boxer 3.0":

    Не му обръщай внимание, той не знае какво говори
  • 27 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "audi a8":

    То хубаво ама нали ще се намери някой джигит дето е "застрахован" че нищо няма да му се случи-това е проблема

    Коментиран от #29

  • 28 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "type-R":

    А недей да твърдиш че щом си със ферари или ламборгини ще оцелееш-един с едно ферари ме изпревари с мръсна газ и след 5-6 км беше разпиляно по пътя а него го бяха покрили с едно фолио-от двата края на магистралата беше под мантинелите и добре че едната джанта се видя капачето с кончето...така че няма гаранция...

  • 29 2344

    12 0 Отговор

    До коментар #27 от "Хайл":

    Затова като караш не гледаш само напред и на 10м пред теб, а и настрани и назад, че и "отвъд завоя". И най-вече гледаш "в бъдещето"! Почти винаги има някакви признаци за повишена вероятност от поява на джигит. Я, някой е спрял особено, я има колона, я някой ТИР прави глупости, я има някаква крива отбивка отстрани и т.н. Ясно е, че 100% гаранция няма, но мисленето и анализирането помага. Затова шофирането не трябва да е странична дейност, която извършваш докато правиш нещо друго, напр. лайкваш някоя ковра у Фейса или си бъркаш в носа. Особено на извънградско, където скоростта като цяло си е около 100км/ч.

    Коментиран от #31

  • 30 Къню

    6 0 Отговор
    Шофирането е като шах-мата. Трябва да мислиш няколко хода напред!
  • 31 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "2344":

    Да ти кажа ли колко случаи съм виждал такива дето описваш-всеки божи ден някой е "застрахован" знаеш ли колко пъти ги виждам тия с телефоните как криволичат и обират понякога мантинелите особено в германия и после вика "аз не разбрах какво стана" виждал ли си бус който се осурва в спрял камион-аз бях с камиона,буса директно за скраб стана...ако седна да ти ги пиша всички случаи няма да ми стигне деня.така,че колкото и да мислиш друг щом не мисли само се моли да си здрав
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор

  • 33 Мария Атанасова

    0 0 Отговор
    Излиза ми реклама под статията: "Изкупуваме коли за скрап". Ей, много са добри това ЦРУто с бисквитките.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор

  • 35 незнайко

    0 0 Отговор
    ТОВА ДА СЕ ВПИШЕ В КУРСОВЕТЕ ЗА ПРАВОУПРАВЛЕНИЕ !!!
  • 36 Миг-29

    0 0 Отговор
    Колеги и колежки както казват старите хора шофийрлъка не е за всеки и не от всяко дърво става свирка.....

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.