48 902 97

Продава се рядка Lada с руски дизел

Дизелът никога не е бил на особена почит сред автопроизводителите в СССР и Русия. Още към края на 70-те години обаче става безпощадно ясно, че ако искат да изнасят коли за Европа, в Толиати се нуждаят отчаяно от нафтови модификации.

ВАЗ започва разработката на собствен дизелов двигател в началото на 80-те. Към средата на десетилетието се появява първият опитен образец, който е монтиран на 2103. Агрегатът с работен обем 1.45 литра развива мощност от 55 к.с.

През 1988 г. "петица" с руски дизелов мотор преминава успешно изпитанията, но до серийно производство така и не се стига заради липсата на средства. АвтоВАЗ започва да предлага дребни серии с нафтов мотор едва през 1999 г.

Производството продължава едва пет години и е преустановено през 2004-а след около 6 000 бройки. Всички автомобили са оборудвани с 1.52-литров двигател с мощност 53 коня.

Именно такава Lada 2104 се предлага в един от руските сайтове за продажба на употребявани коли. Синьото комби е изминало само 66 000 и се намира в прилично състояние. Цената е 85 000 рубли (€1 200).

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 58 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Уха

    82 25 Отговор
    Красота 😀
  • 2 Жигула

    81 21 Отговор
    Искам я !
  • 3 Тютюнопушенето

    31 35 Отговор
    Местя.
  • 4 Иванчо l-ви

    122 18 Отговор
    Това и на мазут ще върви.

    Коментиран от #5

  • 5 МВР

    75 12 Отговор

    До коментар #4 от "Иванчо l-ви":

    Дам не като модерните мотори дето пият само от скъпото
  • 6 Туземец от Враца

    72 127 Отговор
    Смърт на дизела -тая смрад. Децата половината са с астми от саждите.

    Коментиран от #41, #42, #48, #57


  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 куку руку ку

    52 13 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Синьото комби е изминало само 66 000 и се намира в прилично състояние." То като гледам приличното състояние, бая пъти трябва да е превъртан километража. Кола с 5 цифрен километраж на всеки сто хиляди става чисто нова.
  • 9 СесесеоСЕРЕМ

    35 41 Отговор
    Много ми харесва бих си я купил но смятам че това е ИЗВРАЩЕНИЕ със АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕТО

    Коментиран от #27

  • 10 Гошо

    28 12 Отговор
    Адаша Касабов за толкова години не се научи, че дизела НЕ Е НАФТА!!!

    Коментиран от #23, #50

  • 11 всичко руско е скрап

    39 62 Отговор
    Направо немога да повярвам с каква кочина ни заниамвате.Това е минало покрай автомобил.Чак било и в добро състояние.А бе тая кошница учукана ли излиза от завода ?! Не прилича на нищо !
  • 12 Наргис

    45 19 Отговор
    А от бензина се хваща анемия.отровата от бензина не е По малка от дизела.така че бензинджиите да бъдат по задържани към печките.
  • 13 Borislav Popov

    34 66 Отговор
    Стези 55 умряли руски кончета, за никъде с това чудо, поне да му бяха лепнали на това моторче една турбинка ала лошото е, че руските велики инженери, все още нямат разработена собствена автомобилна турбина, както впрочем нямат и все още и автоматична ск. кутия. А бе, пълна скръб са братушките !

    Коментиран от #16, #18, #20, #52

  • 14 Мъкааа мъка

    39 39 Отговор
    Руска мъка , и те искат да са , като хората ама дебилщината им ГОЛЯМА !
  • 15 Славчо

    27 9 Отговор
    И как разбрахте на колко хиляди е?66,166,266,366хил.?

    Коментиран от #25

  • 16 Бесен Язовец

    36 16 Отговор

    До коментар #13 от "Borislav Popov":

    Попов, мани я ладата, ела да те повозя на москвича, мишок !
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор

  • 18 тото

    90 26 Отговор

    До коментар #13 от "Borislav Popov":

    Най-добрият дизелов двигател е руски.Т-34 говори ли ти нещо?Годината е 1941,а имаме 4 клапана на цилиндър и два разпределителни вала?Виждал ли си го на живо?500 к.с. без турбокомпресор,алуминиев блок,глава,и картер!Така че,малко чети.

    Коментиран от #19, #22, #32, #67

  • 19 Чук

    56 14 Отговор

    До коментар #18 от "тото":

    540 к.с великият дизел Б-2 на Берьозкин..."якият" Фердинанд Порше така и не успява с танков дизел
  • 20 Lada

    33 9 Отговор

    До коментар #13 от "Borislav Popov":

    Ima ladi s avtomatichni skorosti
  • 21 Аман от руски цървули

    30 54 Отговор
    Нещастници какво ми споменавате оная консерва Т34 бил дизел,гОуеМа работа,коли не могат да правят,факт!!!

    Коментиран от #38

  • 22 Borislav Popov

    37 44 Отговор

    До коментар #18 от "тото":

    Ми купи си танк с най добрия двигател и карай бе ! Аз не визирам военна техника каскетче, а гражданска, автомобилна, която не е измислена за убиване на хора и за разрушаване, а за мирни цели ! Аман значи тук от танкисти, пилоти и артилеристи и не знам си какви още, експерди на руска воена техника, ти му говориш за турбина и автоматик за леки коли, а той ти пее за танк...)

    Коментиран от #31, #44

  • 23 Алфа Вълкът

    8 5 Отговор

    До коментар #10 от "Гошо":

    Моля те обясни на нас простосмъртните каква е разликата?
  • 24 Ха ха ха ха ха ха ха

    23 25 Отговор
    Чудно ми е от кой западен модел е гепен двигателя...

    Коментиран от #30

  • 25 filo

    19 17 Отговор

    До коментар #15 от "Славчо":

    Тоя дръгел ако не е на 66000 щеше да е в моргата

    Коментиран от #28

  • 26 Дъ Клаш

    30 9 Отговор
    Джуджаро и Пининфарина се въртят в леглата от тоя кошмарь.

    Коментиран от #68, #69

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор

  • 29 Кико

    25 18 Отговор
    Да бъде дадена на Корни за предизборната и обиколка. То ще е Цъкане, припадане и унес по великата технология Само така ще спечели(ЗАГУБЕНАТА) битка!
  • 30 Random

    10 6 Отговор

    До коментар #24 от "Ха ха ха ха ха ха ха":

    Никой, освен разни лицензни двигатели отпреди 40-те и опелския от кадет, други чужди двигатели нямат.
  • 31 Random

    8 5 Отговор

    До коментар #22 от "Borislav Popov":

    И за чий са им?

    Коментиран от #37

  • 32 Random

    16 4 Отговор

    До коментар #18 от "тото":

    4 разпред. вала - по 2 от двете страни
  • 33 София

    27 2 Отговор
    Салона е трепач ! Ковьорчетата на седалките в цената ли са !?
  • 34 Кокото

    11 3 Отговор
    А в обявата пише: Цвет: красный !? Ако не е кърмъзъ, не го искам :)
  • 35 onq s konq

    27 20 Отговор
    Трагедията е че тия Жалки малоумници,търсещи отчаяно да открият "топлата вода" ТОЧНО В СИБИР при -50 градуса БЕЗ ПРОБЛЕМ НИ УПРАВЛЯВАХА с Автомат на шията цели 45г,убеждавайки ни че "съвсем скоро Запада ше ни диша пушилката" в икономическо ,техническо и всякакво друго отношение.

    Коментиран от #46

  • 36 Dimo

    20 7 Отговор
    Имамя същата лада но бензин-перфектна е...
  • 37 Borislav Popov

    19 11 Отговор

    До коментар #31 от "Random":

    Автоматика е за по удобно каране на автомрбила, особенно в по големите руски градове, където има много задръствания по улиците, а турбината е точно за тези умрели двигателчета, като на ей тая Лада-четворка, дето от 0 до 100 за 18-20 секунди ги вземат. На Шавролле Нива и на Лада 4х4, също нямаше да им попречи по една турбинка за по добра динамика, че с тяхните умрели 70-80 кончета, човек да го е страх и един ТИР да изпревари на шосето, ако даде тираджията малко газчица, може да попаднеш в неудобно, така да се каже, положение.

    Коментиран от #43, #45

  • 38 Климбо

    35 24 Отговор

    До коментар #21 от "Аман от руски цървули":

    Американска подлого, коя кола издържа колкото руските?

    Коментиран от #55, #89

  • 39 Бенц

    14 21 Отговор
    Съветски боклуци
  • 40 Бати Злати

    11 15 Отговор
    Като бях в Русия един приятел арменец имаше такава. Пълна скръб, отвратителен тракащ звук и тресенв на двигателя
  • 41 Враца ски еколог

    13 3 Отговор

    До коментар #6 от "Туземец от Враца":

    оффффф тежко е да живееш на село

    Коментиран от #93

  • 42 Хайл

    30 6 Отговор

    До коментар #6 от "Туземец от Враца":

    Смърт на електричките дето зареждат ток от тец и теца ти трови децата със сажди

    Коментиран от #92

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор

  • 44 Хайл

    25 13 Отговор

    До коментар #22 от "Borislav Popov":

    Ти какво ли не визираш руско-самолетите им били калпави това било смотано само американските хварчила ставали-голям прост навлек си

    Коментиран от #51

  • 45 Random

    17 12 Отговор

    До коментар #37 от "Borislav Popov":

    Карам ръчка из София(по Цариградско), случва ми се да уцеля задръстването между 7 и 9. Не съм си пожелавал автомат нито веднъж. Единствено ме е яд че съединителя заминава, иначе ръчкам скоростите, с газта и съединителя ядове нямам. Само калпав шофер може да му трябва автомат. Турбина и да искат не могат да сложат - 1. Главата не го позволява - reverse-flow е, няма как да сложат интеркулер, а без интеркулер се губи смисъла. То всъщност точно заради главата им е малка мощността - каналите са проектирани възможно най-тъпанарски, а клапаните са същия размер като на 2101 - за 1200 кубика. Да тръгнат да го преправят тоя мотор не върви, след 2-3 години ще го пенсионират. 2 - скоростната кутия/раздатката не позволява. Някъде към 90 коня ресурсът рязко спада. Иначе да са го сменили с 16 клапанов. Да я преработват не върви по същата причина. Защо не са ги преработили досега? Защото не са имали пари, затова, едва миналата година излезнаха на печалба.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор

  • 48 ХаХаха

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "Туземец от Враца":

    Тос па я се успокои, бензина мирише много повече
  • 49 onq s konq

    5 9 Отговор

    До коментар #46 от "Ха ха":

    Не ме обиждай с Белене- в АРХИПЕЛАГА ГУЛАК съм лежал хахо.И ПАК ще отида ако искам:)
  • 50 Нефт

    11 2 Отговор

    До коментар #10 от "Гошо":

    Гоше,точно на дизеловото гориво в България казваме нафта,или газьол!Което е ,си е така.....
  • 51 Райх

    5 7 Отговор

    До коментар #44 от "Хайл":

    Ти русофил ли си?Това не прави руското добро,нема как да стане!

    Коментиран от #59

  • 52 Димитър

    21 11 Отговор

    До коментар #13 от "Borislav Popov":

    Руснаците имат и турбо, и собствена автоматична скоростна кутия, но това, че не сте запознат, не Ви прави вещ по въпроса!!! Образовайте се, моля, пък тогава пишете!!!

    Коментиран от #66

  • 53 Пенчо

    13 2 Отговор
    На моята седмица бях сложил български дизел "Перкинс" от ВАМО Варна. За мотокар. Май беше към 60 к.с.
  • 54 Неизненадан

    7 9 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Производството продължава едва пет години и е преустановено през 2004-а след около 6 000 бройки. . . . За 5 години 6000 броя!Не 15 ами и 25 години сте щели да чакате за тези руски бракми.
  • 55 Автомобилист

    11 12 Отговор

    До коментар #38 от "Климбо":

    То всяка кола издържа повече от руските боклуци бе психо.Стоял Мохера на дядо му 40 години в гаража и вече това била най-здравата кола.Хахахаха
  • 56 дедо Шишарко

    10 11 Отговор
    Руски дизел друг път!Фолксваген мотор!
  • 57 до туземеца

    10 1 Отговор

    До коментар #6 от "Туземец от Враца":

    дисата с астма не са от дизеловите мотори, а от рушветите на докторите от телк...прави разлика.

    Коментиран от #95

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор

  • 59 Хайл

    23 4 Отговор

    До коментар #51 от "Райх":

    Аз съм БЪЛГАРИН преди всичко,но да плюеш нещо само защото е произведено в Русия Китай или Ангола е глупаво,това го може само невеж профан
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор

  • 62 Дидо-ТРАБАНТА

    5 4 Отговор
    Те Ладите и бензинови толкова вървяха , а за дизелови...? Познавам двама с добри Лади : Единия е Гошо Карбуратора а другият е Симо Ладата от Софето. Иначе навремето съм мачкал всички лади които срещна с Трабича . Безпощадно. И сега си карам Трабант всеки ден нищо , че съм фен на Нисан и имам Е класа Мерцедес . В Норвегия в радиус от 140 километра няма Трабанти,но както казват,"Краставите магаре та през 9 баира се намират. ,

    Коментиран от #73

  • 63 Бай Шиле

    2 2 Отговор
    Бих я купил ако я дават с килимчетата на седалките.
  • 64 дизела аут

    1 11 Отговор
    Руски кенеф, на всичкото отгоре и миризлив. Евро 0!?
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор

  • 68 Алфа Ромео

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Дъ Клаш":

    От Ладичката не знам дали се въртят но от Москвето се събуждат обляни в пот сигурно...
  • 69 Алфа Ромео

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "Дъ Клаш":

    Дизайна на Ладичката все пак до голяма степен е италианско творение, макар и от 67-ма година.
  • 70 4736

    1 0 Отговор
    Плачем
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор

  • 72 Хайл

    7 2 Отговор

    До коментар #67 от "Да и обем 40 литра или повече😂😂😂😂😂":

    Немските и американските по колко литра са бе овчи кон? Имаш ли си на понятие изобщо от двг?
  • 73 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #62 от "Дидо-ТРАБАНТА":

    Ти нямаше ли тесла или смени ника само
  • 74 Алфа Вълкът

    3 8 Отговор
    Аз ще я купя! Трябва ми един такъв кокошарник за пъдпъдъците!
  • 75 гост

    3 6 Отговор
    Танковият двигател б-2 на 34ката е краден от френският авиационен дизел coatalen разликите са малки затова б-2 има алуминиеви части.Апо въпроса за дизела на ладата си е чисто руска разработка и съотвено си е калпав ,четох в руски саитове за него ресурса му е 100000 километра следтова основен ремонт,голям проблем са имали с леглата на сегметите бързо се разбивали и едвам като започнали лазерно закаляване на каналите успели .Иначе е преработка на бензиновият ладов двигател но както пишат си е боклук.По добре да бяха купили лиценз на някои японски дизел отколкото да се мъчат да правят нешто което немогат.
  • 76 Дидо-трабанта до коментар73

    4 4 Отговор
    Никога не съм имал електрокар,въпреки , че мога , но не съм спрял да карам Трабант. От столицата на Добруджа съм Добрич,ако си чувал,и там всички ме знаят , с черно кабрио - естествено Трабант. Озаконено .

    Коментиран от #77, #78

  • 77 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #76 от "Дидо-трабанта до коментар73":

    Добре,щото един живее в норвегия и има тесла и е със 100 ника-извинявам се за грешката
  • 78 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #76 от "Дидо-трабанта до коментар73":

    Познавам хора от Добрич,идвал съм няколко пъти там и имаше едно хубаво заведение-Чифлика 😉
  • 79 гост

    4 1 Отговор
    Абе като си погледнах инструментите и ас имам тесла ама маи не е наток.
  • 80 Продукт на съветската зараза

    1 3 Отговор
    Тава е блок 2103 (синия) 1500 кубика. ВАЗ 341 или нещо такова се водеше тоя гаден мотор. Главата му си е собствена разработка, а помпата и дюзите са от Голф 2-ка BOSCH-ови. Не върви, шумен и много малък ресурс има.

    Коментиран от #81

  • 81 Хайл

    5 1 Отговор

    До коментар #80 от "Продукт на съветската зараза":

    Що не е вървял-щото помпата и дюзите са бош-голфа от тези години колко мощност имаше-60 коня без турбо и 75 със
  • 82 Урал

    10 0 Отговор
    Таман да ми излезе реда за Ладата,и дойде демокрацията....След това пак исках да си купя,но вече нямах желание....
  • 83 Малинов

    5 6 Отговор
    Тая кочина отвътре и от вън е рядка колкото лайното на спиртосана ватенка сутринта.
  • 84 Бай Иван

    2 6 Отговор
    Това си е чист двигател от Golf 2!!!!!!!!! Поредната кражба на братушките!!!!!!!!!!!!
  • 85 Петков

    1 4 Отговор
    Това е 1.7 чист дизел краден от фиат, слагат го на ритмо,регата,уно и типо но братята руси решават да направят главата по-ниска за по-малък обем и по-малък разход, а и да видят Какво ще стане - все пак са инженери.. . Получава се мотор който гори масло , харчи повече нафта и ресурса му е 100хил. И трака ужасно.. нормално е - слиза от производство и авторите на идеята се обръщат към други нововъведения. Просто дизела не е за тях

    Коментиран от #91

  • 86 Дидо-ТРАБАНТА

    5 3 Отговор
    Те е е , коли , може да не могат да правят обаче е е всичко което гърми и хвърчи ,за съжаление не са се родили хората които могат да ги изместят от първото място !
  • 87 Бахчата

    0 1 Отговор
    Това само за сккад става.
  • 88 Силен

    0 3 Отговор
    Всичко соц от онова време е такова. Копирано от западно и докато излезе от поточната линия вече е 25г назад. После се оказва, че съвсем не става. Точно като българските презервативи от края на 80те.

    Коментиран от #90

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор


  • 90 Random

    1 2 Отговор

    До коментар #88 от "Силен":

    И откъде е изкопиран тоя дизел като е на базата на руски двигател (2103)? Соросите сте уникално т*пи парчета

    Коментиран от #97

  • 91 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #85 от "Петков":

    Така ли, я дай доказателства
  • 92 Туземец от Враца

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Хайл":

    Кой ти говори за ел. коли? Дизела трябва да се забрани за леки коли. Само бензин.
  • 93 Туземец от Враца

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Враца ски еколог":

    На село се живее много по-добре. Къщата ми е 3 пъти колкото панелката ти ,а двора ми е колкото междублоковото ви пространство. Имам гараж за 2 коли. А ти си говори, не ми пречиш.
  • 94 Lafa

    2 1 Отговор
    Ладата е тупалче.Малко да се барне и ще е топ.Като не Ви харесват подобни коли ,не отваряйте публикцията.Просто е.
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.