18 084 56

Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot

Новото Peugeot 208 не е перфектно, но е дяволски красиво!

Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot

Компорта, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Тествахме новото Peugeot 208 и определено смятаме, че това е най-атрактивният представител в своя клас. И въпреки факта, че заставайки до нея, тази кола изглежда някак малка, то тя е типичен представител на т.нар. "В" сегмент. В допълнение към версиите с ДВГ, новото 208 се предлага и с изцяло електрически силов тракт, което го прави привлекателно и за любителите на най-модерната тенденция в бранша. За това обаче си струва да ви разкажем в отделен материал. Сега започваме с впечатленията си от външния вид на новото 208.

Екстериор
Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot


Ако сравним Peugeot 208 по размери с най-продаваната кола от този клас VW Polo, то ще видим, че 208 е почти еднакво по дължина, широчина и междуосие и е по-ниско само с три сантиметра от настоящото Polo. Новото 208 обаче изглежда някак атлетично. Автомобилът не е подчертано спортен, но ясно намеква за това.

Тестовото Peugeot 208, което виждате на снимките, разполагаше с пакета GT-Line и с него автомобилът изглежда и луксозен. Лъвско "лице" със смела и агресивна усмивка в предната част, диодни фарове, резки от нокти в задните светлини и лъскави контрастиращи надкалникови арки са новостите, които придават тази различна спортно-елегантна визия.

Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot

Смелостта на французите по отношение на дизайна през последните години е впечатляваща. И ако преди само Citroen играеше основната роля в постановката наречена "Германците не могат да направят това", сега и Peugeot уверено се впуска със своя собствена версия по темата. Смело, органично, но в същото време не прекалено екстравагантно. В обобщение ще кажем, че тази кола е фирмено идентична (следва новия дизайн зададен от 508) и същевременно със собствено лице.

От определени ъгли новата 208-ца дори има прилика със своя най-ранен предшественик - култовото 205. Този автомобил се превърна в легенда още приживе, като беше продаден в тираж от пет милиона и остана на конвейера почти 15 години. И още един щрих към легендата - това е ярката следа оставена в автомобилния спорт. 205 печели Световния рали шампионат през 1985 и 1986-а, а от 1987 до 1990 силно модифицираната му версия е безапелационен победител в маратона Париж-Дакар.

Интериор
Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot


Докато вътрешното пространство на 205 беше изключително спартанско, то салонът на новото 208 блести с технологични иновации, качествени материали и с доста екстри. Интериорът може да се определи, като екстравагантен и същевременно функционален и стилен. Ако обаче сте привърженик на марката Skoda, например, тогава сме сигурни, че дори неща като триизмерното табло няма да ви впечатлят.

Френските инженери твърдят, че използването на холограма вместо познатия екран, ускорява реакцията с половин секунда, което е от съществено значение в много от ситуациите на пътя. Интересно е също, че картината на преден план е динамична, тя се приближава към вас в съответствие със степента на значимост или спешност.

Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot

Всъщност иновацията наречена 3D-дисплей са състои от втори прозрачен слой, който е по-близо до водача. На него се проектира отражението на изображението под ъгъл, а самият източник за предаване на изображението е поставен отгоре под козирката. Така че това не е холограма, както изглежда, а обичайна проекция. Дали наистина асимилирахме по-бързо информацията на таблото не сме сигурни, но определено знаем, че изглежда ефектно и в същото време е силно информативно.

Другото интересно в салона на новото 208 е, че отделението за водача е направено в съответствие с вече традиционната архитектура на Peugeot, наречена i-Cockpit. Нестандартно, но много интересно решение за толкова малък автомобил. Заради по-широката централна конзола обаче, мястото за краката на водача и на пасажера до него е една идея по-тясно. Отзад също не е много широко, но дори и ръстови пасажери не изпитват сериозен дискомфорт. В това отношение например, новото Renault Clio превъзхожда прекия си конкурент в лицето на 208.

Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot

Не така стоят нещата с останалите акценти от вътрешното пространство. Субкомпактното Peugeot е направено с по-скъпи и по-качествени материали и това си личи. Традиционните за новите модели на Peugeot бутони са разположени под големия централен екран. Въпреки факта, че са сензорни, боравенето с тях е лесно и дори по-удобно, отколкото в 508. Също така има и няколко механични превключващи бутона.

Салонът е препълнен с много ниши и жабки за малки неща. Например, има удобно място за поставяне на вашия смартфон, където той може лесно да се зарежда безжично. Капакът на това отделение пък се превръща в ефектна поставка за телефона, ако искате да го използвате по време на движение. Мултимедийната система е с екран с размер 10 инча. Той е много подобен на дисплеите на доста по-високо позиционираните 508 и DS7 Crossback. Но ако в тези модели екранът може да се нарече голям, то тук такъв дисплей изглежда просто огромен.

Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot

Смятаме, че това вече е излишно, още повече, че за такъв дисплей ще е необходимо да се доплати, а това изобщо не е необходимо, защото в по-ниските нива се предлагат екрани с 5 и 7 инча, които съвсем не са по-малко информативни. Самата мултимедия не е нова и, както при предишните модели, не се отличава със скорост. Забавя малко, но като цяло - всичко работи прилично.

Пакетът GT-Line разполага с по-премиум тапицерия. Има черен таван и седалки с добре изразена странична поддръжка, изработени от кожа и висококачествен плат. Тапицерията на седалките изглежда страхотно и най-важното е, че е приятна на допир. Пластмасите в купето са меки, като изключение правят само корите на вратите. Багажникът на новото Peugeot 208 не е достатъчно просторен. Обемът му е само 265 литра. За сравнение, във VW Polo има доста повече място за багаж.

Двигател и ходови характеристики
Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot


На нашия пазар 208 ще се предлага с четири двигателя - два бензинови мотора с обем 1,2 литра с турбо и с мощност 100 и 130 конски сили, базова бензинова версия със 75 коня и дизелова - с мощ от 102 конски сили. Нашето мнение е, че най-маломощният бензин и дизелът определено не са подходящи за тази кола. Най-удачни са гореспоменатите бензинови моторчета от серията PureTech. Още по-добре, но и по-скъпо, става, когато в оборудването е включена новата осемстепенна автоматична трансмисия Aisin.

От PSA явно много залагат на този агрегат, защото EAT8 се интегрира в много от новите модели на Peugeot и Cirtoen. Според нас това е добро решение, защото в момента Peugeot преживява своеобразно прераждане и един по-евтин CVT модул би могъл да изиграе много лоша шега в този процес. С механичната скоростна кутия бензиновите PureTech мотори също се чувстват добре, но за препоръчване е вече споменатата автоматична.

Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot

Динамиката е на прилично ниво, а средният разход - около 5.5 литра на сто километра. Моторът с мощност 130 конски сили осигурява впечатляващ въртящ момент от 240 Нм, което е идеално за немалката маса на колата от 1 165 килограма. При ускорение от 0 до 100 км / ч, новото 208 с този агрегат ни показа резултат от 9.9 секунди. Постижението не е лошо, но разликата с декларираната цифра от 8.7 секунди е голяма.

Минусите са свързани с окачването, което е меко, но пък за сметка на това кренът в завоите е по-голям. Като цяло можем да кажем, че новото Peugeot 208 се управлява много балансирано. Основната заслуга е на отличния тандем мотор-скоростна кутия, които се държат възможно най-предвидимо. В допълнение, воланът също е много директен и информативен.

Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot

Тестът ни не премина по най-идеалните пътища на Португалия, така че имахме възможността да изпитаме колата по различни настилки. И тук идва мястото да кажем, че опционните 17-цолови джанти не са най-оптимални за малката кола. Препоръчителни са по-малките 16-цолови джанти. Все пак големите колела са по-тежки с около 10 килограма всяко, а това е много за такава субкомпактна кола.

Още един от малкото недостатъци на колата е свързан с шумоизолацията на купето спрямо пътната настилка. И ако изолацията от моторния отсек е перфектна, то дъното изисква допълнителна такава. В заключение ще кажем, че новата субкомпактна френска кола с индекс 208 е радикално различна от предшественика си, разполага с изключително привлекателна визия, с екстравагантен и скъпо изглеждащ салон и с икономични бензинови двигатели. Предвид всичкот това, а и цената, този автомобил определено има възможностите да се намеси сред най-добрите в "В" сегмента.

Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 49 гласа.

Още по темата

  • Тествахме и електрическото Peugeot e-208

    Тествахме и електрическото Peugeot e-208

    Компорта, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. В началото на седмицата ви представихме първите си впечатления от новото Peugeot ...
    2.11.2019
    7 587
    82

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 сектант

    68 8 Отговор
    идеалната младежка кола особенно ако е бензинката големия мотор

    Коментиран от #8, #50

  • 2 Миро

    59 4 Отговор
    Наистина е много красиво. А и цените започват добре. После стават малко по-високи, при по-наточените варианти, на както пише в статията, явно има защо.
  • 3 Пеуник

    18 6 Отговор
    Кви са тези глупости. Разлика в един цол на колелото 10 кг в теглото?!

    Коментиран от #5

  • 4 Голям Слон

    90 10 Отговор
    Мен такива големи екрани в автомобила ме напрягат. Особено за по-дълго и нощно каране. Мода обаче. И рибата кълве. Аналоовите табла са вече демоде. За жалост, разбира се. А толкова мноо красова и топлина има в аналоговите уреди. Е, докато си имам сегашните коли, за други няма да мисля. След време може би въобще няма да ми е необходим автомобил :-) А как никой не са дава сметка колко вредни за зрението са всички тия светлини. И разсейващите "екстри" в днешните автомобили. Вървим мощно към всеобщо оглупяване и претъпяване на рефлексите. Новият световен ред наближава. Души, стяга и накрая чупи вратове. Всичко това обединено под фразата СИГУРНОСТ! Благодаря ви много. Ще се въздържа от този дяволски красив леген.

    Коментиран от #12, #18, #39

  • 5 Голям Слон

    27 4 Отговор

    До коментар #3 от "Пеуник":

    Най-вероятно големите джанти са "обути" с run flat гуми, които никак не са леки
  • 6 Цецо

    31 10 Отговор
    Перфектна

  • 7 нико

    10 90 Отговор
    Пежо и красив автомобил - кога ще спират завода???

    Коментиран от #9, #11, #13, #14, #15

  • 8 Random

    26 30 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    "Големия мотор" 1.0, ма той умрял ма
  • 9 сектант

    68 7 Отговор

    До коментар #7 от "нико":

    а кое е красиво според теб - на ваген подвижните транспалетни колички ли?
  • 10 Коко боса

    56 6 Отговор
    И нека вагаджиите да започнат да плюят СЕГА....
  • 11 Стефан Иванов

    47 6 Отговор

    До коментар #7 от "нико":

    Нико, сиромахо, отивай на очен за голям диоптър ! Бас ловя ,че си с някой скапан голф или астра и живееш на селска улица!

    Коментиран от #49

  • 12 smeh

    37 4 Отговор

    До коментар #4 от "Голям Слон":

    По-евтино и лесно е да се монтира тъч скрийн, вместо аналогово табло. Не изисква калибрация, няма Н-на брой стрелки, имобилайзер и т.н. От там насетне бюджета се пренасочва към маркетинговия отдел - да убеди потребителя, че евтиното е по-добро, и както виждаш това се случва. Хората си доплащат за да имат по-евтиното нещо...защото е модерно. Може да прозвуча като Тръмп за Айфоните, ама много по-удобно е да цъкаш физически бутон, вместо да плъзгаш пръст по дисплей. Особено за хора които са с по суха кожа, често тази практика се превръща в кошмар.
  • 13 PlimP

    27 5 Отговор

    До коментар #7 от "нико":

    ти май си закърмен във вагаджийка(визирам VW)
  • 14 Ahahhh

    21 6 Отговор

    До коментар #7 от "нико":

    Изпуснал си буква Й в името. Не си Нико, а си Никой. И вземи се забърши, че си се понаср_л. Не се обиждай, казвам го с добро, за да не се чудиш, защо хората те отбягват. Просто панамирисваш. Това е. Айде със здраве.
  • 15 Ей бастун гърбав

    39 15 Отговор

    До коментар #7 от "нико":

    Ако немските автомобили бяха по-добри нямаше да фалират цели производства и да се оставят да ги купят френски производители. Опел станаха автомобили чак след като бяха купени от ПСА /Пежо-Ситроен/. Просто така да си знаеш и да не се излагаш мишок такъв.

    Коментиран от #16

  • 16 Милко

    41 7 Отговор

    До коментар #15 от "Ей бастун гърбав":

    И опел, и ситроен и пежо са на светлинни години пред немските, особено по дизайн. то се вижда и от снимките на новото 208
  • 17 Марио

    17 2 Отговор
    Според материала на Радо, колата си я бива, но ще я видя и на живо. Все пак око да види, ръка да пипне.
  • 18 гост

    32 5 Отговор

    До коментар #4 от "Голям Слон":

    Съгласен съм за мониторите и яркостта им, което е много натоварващо за очите, затова ако си взимаш то си избери базов модел, там няма толкова облъчване. За Пежото, да интересна кола е, но 35х.лв за малка кола са доста. Реално едно Фиат Типо е доста повече кола и хечбек версията започва от 25х.лв с много добро оборудване, та не бих избрал това малко франсе на фона на по-големи и нормални коли, дори корейците са по-добър и изгоден вариант. Нали това е нисък клас кола, един вид за масите, та цената е от особенно значение и 35х.лв са доста.

    Коментиран от #26

  • 19 гого

    16 8 Отговор
    205 са страхоти-имам 3
  • 20 filo

    24 6 Отговор
    Смятам, че цената за този клас автомобил е много висока.
  • 21 Алфа Ромео

    32 4 Отговор
    Може и да е красива но като видя това табло над волана и разни дисплей и таблети, коледна украса вместо фарове и стопове и ме втриса, кво до правиш мода.... Аз съм класик, искам си циферблатите, стрелките, класическите фарове и стопове, ръчните скорости и бензинов мотор 1.8 като минимум.

    Коментиран от #52

  • 22 123

    9 17 Отговор
    Много хубаво такси. Браво. Само и цената му да не беше толкова висока. Все пак тази количка е в класа на Сандеро и Фабия, а те стартират с повече от 5000 лева надолу.

    Коментиран от #56

  • 23 Токо

    27 3 Отговор
    Браво на Франсетата последно време се представят добре . Сега да водим новата 308 -ца .
  • 24 vasik atanasova

    13 4 Отговор
    най красиво е пежо RCZ
  • 25 PSA

    34 2 Отговор
    Абе стига с тая висока цена за класа - не четете ли че става въпрос за "Пежо" и качестмвото на изпълнението?! Мини Купър-ът не е ли в този клас, та струва 40 хил. лв. Колкото до екрана - да, голям е, но предполагам че яркостта се регулира. Как да не ги увеличават, като всичко живо се блещи от сутрин до вечер в смартфоните си, сякаш от това му зависи животът?!

    Коментиран от #27

  • 26 Дъ Клаш

    16 19 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Тия фият кои са самата идея да сравняваш подобието на коли Фиат които са пред фалит с пежо е смешно.
  • 27 filo

    26 14 Отговор

    До коментар #25 от "PSA":

    Този клас коли до скоро струваха по 15-16000 хил. лева, а сега 30000 лв. Да си ги карат кочините. Аман пт наглеци.

    Коментиран от #33

  • 28 фалшив тест

    7 6 Отговор
    Колата е хубава. И рекламата също. ПР прес съобщение от пежо
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор

  • 30 Дъ Клаш

    9 10 Отговор
    Цената била яисока а бе ганя Българслият пазар е смешен и на никой не му пука за него.Щом така са преценили толкова ще струва и без това тука най продавани са Дачия.Карайте Сандеро.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор

  • 32 До 27

    17 2 Отговор
    Абе то и доматите струваха стотинки килото, ама стигнаха свинското, след което и то поскъпна двойно.
  • 33 Токо

    16 3 Отговор

    До коментар #27 от "filo":

    Е кой е този клас коли които до скоро струваха 16 -16 000 лева ? Айде да пишем по смислени неща ! Това е класа на фолгсваген поло о форд фиеста ! Кога са стрували 16 000 лева? Толкова е беше дачия сандеро без клима ел стъкла и централно заклучване с 1.4 мотор мъртвец .

    Коментиран от #53

  • 34 Гост

    16 7 Отговор
    42 хиляди за тази кола не са малко,но пък си заслужава с този дизайн и визия! На мен ми харесва и с радост бих я пробвал! Знае ли човек...може да си купя една за фирмата,която естествено да ползвам и за лични нужди... И все пак...когато говорим за дизайн...никой не може да се мери с италинците! Те са царете на дизайна!
  • 35 бай брадър

    12 2 Отговор
    На автосалона седнах за малко в 208-цата. Много иновативен интериор, определено приятен. Но който им е казал че таблото с уредите трябва да е на това място може да си изяде дизайнерската диплома. Като нагласих седалката и кормилото по моя стил на седене, кормилото минаваше точно по средата на таблото - пример като по учебник как дизайна взима превес над функционалността.

    Коментиран от #37

  • 36 дявола

    6 6 Отговор
    За красиво е красиво и нищо повече
  • 37 Toko

    16 0 Отговор

    До коментар #35 от "бай брадър":

    Колега в кръга на майтапа - Това е кола за жени ! Кой ти гледа къде е километража и температурата . Най важният уред е огледалото !!! То трябва да има осветление ! Другият важен момент е голямата жапка !!! Останалото е червен цвят и хубави фарове .....
  • 38 gost

    7 2 Отговор
    Ми не знам,хваща окото! Черен перлен металик тунинг на двигателят до към 200 к.с. по широки гуми и нещата май ще станат друга бира!
  • 39 ;)))

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "Голям Слон":

    Джендъри сър !
  • 40 асд

    9 0 Отговор
    Красива е колата, изглежда супер, прилични двигатели. Цената обаче е брутална... 40 бона 208 без значение колко е наточено е много, адски много. Догодина ще излезе 308 за 60 бона и т.н. Реално ценовия диапазон се вдига с над 20% спрямо предната генерация на същия модел.
  • 41 ar146ts

    10 1 Отговор
    9.9 секунди за 1165 кг ;130 hp и 240 Nm е доста зле.За справка АЛФА РОМЕО 146 1.6 тс модел 1996г. 1190кг;120hp и само 144 Nm от 0 до 100км/ч 10.5

    Коментиран от #46

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор

  • 43 премъдри

    6 1 Отговор
    колкото красиво и иновативно да е, просто не виждам как ще се пречупя да си купа кола с 1.2 мотор...пълна подигравка, тоя даунсазинг могат да си го наврат в някое топло и влажно място.
  • 44 кафе с каймак

    3 1 Отговор
    Добре изглежда,но с тези инфо екрани ми идва малко прекалено ГЕЙмърско.
  • 45 Дъ Клаш

    4 3 Отговор
    Ама тая Алфа бла бла от 1996-та покрива ли еконормите и колко Карбон Дайоксайд отделя.
  • 46 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "ar146ts":

    Повечето коли вече ги правят с по-дълги предавки и оттам времената до 100км/ч не са толкова впечатляващи както беше преди. И аз имам кола, която прави 100 за 9сек, а новата й версия със същата мощност и доста повече въртящ момент я прави тази дисциплина със секунда по-бавно. Заради еконормите променят предавателните числа и затова автоматиците с повече предавки вече са по-бързи от ръчните скорости.

    Коментиран от #47

  • 47 ar146ts

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Прав си ,че ускорението зависи от предавателните числа на предавките в ск.кутия.Но не ми става ясно за смисъла от голям въртящ момент и малко тегло след като ускорението е като на костенурка.
  • 48 Стрелата

    0 3 Отговор
    Пълен майтап е е това не кола 1000кубика

  • 49 Стрелата

    1 6 Отговор

    До коментар #11 от "Стефан Иванов":

    Ехе аз съм от село живея в 200кв къщта ами ти гладнико дет си в панелка колкото галъбарник и колата ми 7 серия бмв карай си това не кола гражданче давай кредити за тиа кашони.
  • 50 сектант wannabe

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Съгласен, ама не виждам как ще се пребори с едно Сандеро например.
  • 51 Перничанче

    0 2 Отговор
    Е по убава е от поло но по грозна от голф 3 !!!
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор

  • 53 fjj

    3 0 Отговор

    До коментар #33 от "Токо":

    Имаше. 2006г. Фабията и Фиестата бяха по 16хил.
  • 54 Гост

    1 3 Отговор
    Безумна цена за кола в този клас. Самоходен телевизор, не видях нищо добро за качествата като кола? Лоша изолация, слаба динамика, малък мотор(малък ресурс), окачване под въпрос което е нестабилно в завой? Кое прави кола за 40 бона от това не разбирам. Карал съм Сандеро и мисля че си заслужава парите, които струва, тук не вижда повече кола, т. е. 20 бона повече за???

    Коментиран от #55

  • 55 Домакин

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "Гост":

    40000 лв са 20000 евро горе/долу. 20000 евро са 10-15 заплати в Западна Европа. За мен си заслужава цената от 10 заплати, а това че в България заплатите са ниски, няма как да повлияе на цената.
  • 56 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "123":

    За което получаваш отрязана френска кола рено задвижване без интеририора качество. Поръчай ги и ще стане повече. Виж Азия кия Хюндай те са друга бира. Ес 1но и също.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.