5 Ноември, 2019 12:41 5 944 13

Fiat се отказва от най-малките коли

  • fca-
  • psa-
  • fiat-
  • panda

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) планира оттегляне от сегмента на градските минита и фокусиране върху производството на субкомпактни автомобили от клас B, става ясно от изказване на шефа на концерна Майк Менли пред британското сп. Autocar. Това означава отказ от бестселърите Panda и 500 за сметка на модел с големината на Punto.

Бъдещият субкомпактен "фич" най-вероятно ще бъде построен на платформата на Peugeot 208/Opel Corsa, до която FCA ще получи достъп след сливането с PSA. За момента бъдещето на Fiat 500 не изглежда застрашено, тъй като догодина предстои дебюта на изцяло електрическата версия 500e и италианците надали ще са склонни да ѝ дръпнат шалтера в близките две-три години.

Fiat се отказва от най-малките коли

Плановете за реорганизация на моделната гама обаче надали ще подминат най-евтиния Fiat. Миналата година в Европа са били продадени 168 000 "панди", а от началото на 2019-а досега - над 150 000, което прави модела едно от най-купуваните градски минита.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Крали Марко

    67 3 Отговор
    Ако Фият наистина спрат малките модели, спокойно могат да пускат кепенците.
  • 2 Шляхтиц

    48 2 Отговор
    Малките модели на ФИАТ са едни от най-купуваните практични, икономични и евтини колички. Решили да ги спират от производство. Не ми се вързва нещо логиката............

    Коментиран от #3

  • 3 Логика

    18 3 Отговор

    До коментар #2 от "Шляхтиц":

    От 2021 година влизат новите ограничения за емисиите нови системи за сигурност, които ще оскъпят автомобилите с по няколко хиляди евро. Най евтините автомобили не могат да понесат такова увеличение на цената.

    Коментиран от #6

  • 4 Ал та фанах Атаопънах

    18 16 Отговор
    Прочетете мненията за Фиат 500. Проблеми с електрониката, скоростната кутия и двигателя. От малка кола, големи проблеми. Също като Мини купъра, а и двете изобщо не са евтини за малки коли.

    Коментиран от #8, #13

  • 5 74477

    7 3 Отговор
    Нема ядове, бе. Борето Попов, Електрика и пловдивския гост са обещали евтини електрични. Някой ден "до 5 години". Дотогава ще купувате по-големи и по-скъпи коли. Обаче поне ще са пълни с поне 200кг системи за безопасност и автономия, нали? Ама то това не им пречи на "прогресивните". Все пак за тях Модел 3 например в евтин, нищо че струва 80 бона.
  • 6 Миризлив пор

    6 3 Отговор

    До коментар #3 от "Логика":

    Ако говориш за системи за сигурност освен възглавниците участва и купето. При удар има зони на деформация които като се гънат и поемат голяма част от енергията за да може човек да изпита по-малко претоварване. Кога излезе Смарт го рекламираха като "най-здравото купе" до едно време, след това доказаха че при удар с над определна скорост (май 80 км/ч) клетката в купето остава здрава, нищо не се свива за да нарани човек НО претоварванията които се изпитват от човешкото тяло са по-големи от колкото човек може да издържи т.е. вътре имаш здрав труп. Малките купета няма къде да осигурят място за тези деформации за убиване на енергията.

    Коментиран от #7

  • 7 Не е това

    9 2 Отговор

    До коментар #6 от "Миризлив пор":

    Съгласно решение на Европейската комисия 11 системи за сигурност ще станат задължителни за автомобилите на европейския пазар от 2021 г. насам.

    Всички нови автомобили от 2021 трябва да имат като стандарт система за автоматично спиране пред препятствие, система за наблюдение на умората на водача, антиалкохолен ключ, система за разпознаване на пътни знаци с автоматично намаляване на скоростта до определеното ограничение, система за следване лентата на движение, камера за задно виждане, по-добра защита при страничен удар, подобрени предпазни колани, както и травмо безопасни стъкла и "черна кутия" за съхраняване на данни за работата на автомобила по време на произшествие.

    Според европейските чиновници затягането на изискванията за автомобилите ще позволи в периода 2020 -2030 да бъдат спасени 7300 живота и ще даде на 38 900 души да избегнат наранявания при пътно транспортно произшествие.


    После пак рипайте срещу автопилотите. Как ви звучи колата автоматично да намалява скоростта, спрямо разрешеното, колкото и да даваш газ? Автопилота поне можеш да го ползваш по собствено усмотрение, а като не те кефи просто да го изключиш, за разлика от всички тези задължителни системи. Хакерите ще имат доста работа след 2021 година.

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Мария Атанасова ПЛЯС ПЛЯС

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "Не е това":

    С две думи - ще ни продават напудрени кошници, трудно изкарващи гаранцията си и струващи над 55хил.лв. Да не говорим, че електромобилите са поредният ГОООЛЯМ балон. Дотогава(2021) Джелял Касапина ще е разбил и продал БДЖ, договорил още 8 летящи тенкии за 2млрд., третокласните пътища ще ги плащаме на км и леките МПС, доходите ще са поне 45% под необходимите за живот, Европа ще е пуснала савака за нас като работници, няма да има пари за пенсии. Абе - цветя и рози. Та Фиат ли да мисля...
  • 10 Каро Джамбазки

    8 0 Отговор
    Айде на SUV овете - по-големи, по-трошливи .. плащай народе за двойно предаване, двойно турбо ..абе всичко по две и три ...честито
  • 11 Tanos

    6 8 Отговор
    Ако се откажат изцяло от колите, изобщо няма да сбъркат.
  • 12 Стоян

    12 1 Отговор
    2009 год купих на жена ми нов Фиат 500 1.3мултиджет.за 10год.и 250000км,не сме имали по БЕЗПРОБЛЕМНА кола. Един път смяна на съединител,и нищо друго, още е с оригиналната верига, така че нищо друго не мога да кажа освен адмирации за Фиат
  • 13 Джеки

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "Ал та фанах Атаопънах":

    За Фиатчето не знам, но имаме Мини Купър от 11 години вече, 2002 година е, 1.6 бензин - от първите, които ги коментират като най-проблемни. Освен по ходовата част и задно гърне, нищо друго не е барано. Двигател, скорости, електроника-всичко работи безпроблемно. Да не я урочасам, но по-здрава кола не съм имал, а съм сменил доста.