12 628 32

1.7 на 100 разход за най-комфортното SUV на PSA

1.7 на 100 разход за най-комфортното SUV на PSA

След като Peugeot и Opel представиха хибридните версии на техните SUV-та, сега и Citroen показа своето виждане по темата. Става дума за най-големия SUV от гамата на Шевроните - C5 Aircross.

Любопитен факт е, че от появата на новия C5 Aircross Hybrid нататък, всички нови модели, които се лансират от марката, ще се предлагат и с електрифицирана версия. Иначе, новият хибрид залага на т.нар. plug-in версия, което ще рече, че е презареждаем.

Колата има автономен преход от 50 километра само на електричество, което е напълно достатъчно за дневно градско шофиране. Разходът, който от Citroen твърдят, че е напълно постижим за новия хибрид е 1.7 литра на 100 километра, като се позовават на тестовете по новия цикъл WLTP.

1.7 на 100 разход за най-комфортното SUV на PSA

Французите твърдят още, че динамиката в електрически режим е отлична, тъй като въртящият момент от 320 Нм е наличен веднага след потеглянето. Едно от най-големите достойнства, освен ниския разход на гориво на хибридния Citroen е и неговото окачване и по-конкретно амортисьорите с хидравлични буфери с прогресивни характеристики.

А още по-хубавото е, че въпросната Progressive Hydraulic Cushions технология е налична и при хибрида. Въртящият момент се предава на предните колела през автоматична скоростна кутия ë-EAT8, а максималната мощност на хибридния силов тракт е 225 конски сили.

Системната мощност, след естествените загуби по тракта, идва от бензинов двигател (180 к.с.) и от електромотор със 109 коня. Новият хибрид на Citroen вече може да се поръчва във Франция на цени от 39 950 евро, като първите доставки са предвидени за средата на следващата година. По-късно през 2020-а се очаква появата му и на родния пазар.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 23 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Марио

    47 11 Отговор
    Освен цената, която е висока за нашщите стандарти, това е оптималната кола - икономична, висока, функционална и комфортна

    Коментиран от #9, #27

  • 2 ГосТ

    39 9 Отговор
    Браво на французите ! Чудесен автомобил. Иначе за състезателите има други версии 😎
  • 3 приказки от 1001 бензиноколонки

    22 48 Отговор
    Това за "икономичните" сутиени, пардон ситроени са митове и легенди !

    Коментиран от #15

  • 4 Последния софиянец

    21 30 Отговор
    За 80 000 лв може да се купи и нещо по добро.

    Коментиран от #26, #29

  • 5 zeus

    36 7 Отговор
    1.7 на 100 първите 100 километра, от които 50 ще мине на батерия, после каквото сабя покаже ;)

    Коментиран от #6

  • 6 Караиванов

    28 8 Отговор

    До коментар #5 от "zeus":

    ми за градско каране 1.7 на 100 не е ли добре. Даже отлично е бих казал, защото колата се кара основно в тграда и няколко пъти в годината извън него

    Коментиран от #8


  • 7 CitroFan

    29 7 Отговор
    Продължават хубавите новини за ситроен, което много ме радва. Доскоро ги нямаше никакви по нашите медии.
  • 8 Да ама

    29 11 Отговор

    До коментар #6 от "Караиванов":

    Трябва да имаш зарядно да зареждаш? А защо не им пишат разхода на ток, а само на бензина, замисляли ли сте се? Тока без пари ли е, без пари ли минава 50 км.? Не! Просто реклама!

    Коментиран от #16

  • 9 гост

    13 8 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Да, това е бъдещетом няма спор. Кола, която да може да се движи само на ток за вътрешността на градовете и да не страда от недостиг на ток извън града, спокойно да тръгнеш и да караш 400км на един дъх. Хибридната установка, дори и при изтощена батерия, подпомага при нужда, защото усвоява енергията при намаляне на скоростта и така леко-полеко се зарежда, а при ускорение подпомага с малкото, което е дозаредила.

    Коментиран от #13

  • 10 Витали

    10 10 Отговор
    Само да попитам - кой им плаща тока на тези със електричките ? Народе ?!?
  • 11 159

    23 7 Отговор
    То хубаво ток, та ток, ама след 15-ина год., когато масово ще сме на електрокари, какво правим с въпросния ток? Нали се сещате, че при масовост на нещо няма да има безплатно паркиране, няма без или по-ниски данъци, а самия ток... Откъде такива количества и на каква цена, след като се затварят, и въглеродни производства на енергия, а и атома не щем! Нали не си вярвате, че "зарядното на Кауфлан'а" и през 2035 год. ще Ви е без пари?! Дали няма киловата ток тогава да е по 5 кинта?! Бай Дончо изкара Щатите от еко-бла-бла договора и май има защо да е прав!!! При това произвеждат ном. 1 електрокара в момента! Ей така просто си разсъждавам.

    Коментиран от #12

  • 12 Като скочи

    8 3 Отговор

    До коментар #11 от "159":

    Като скочи цената, фотоволтаика ще е изгоден. Докато продават на загуба, зареждаш от тях.
  • 13 Да да

    13 4 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    И поддържаш два силови агрегата. ДВГ което може и да не използваш, но трябва да поддържаш и батерия и ел. двигател. Харчи повече ток, когато е на ел. за да носи ДВГ и харчи повече бензин, когато е на ДВГ, да носи батерия. И ти трябва зарядна система, защото е Плъг-ин.

    Коментиран от #17, #22

  • 14 Фена

    6 4 Отговор
    Седана на С5 беше доста добър, но не знам защо го спряха от производство.

    Коментиран от #18

  • 15 Ха ха

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "приказки от 1001 бензиноколонки":

    Нали? Вагините били яката работа, от Мустафа, Зденек и Попеску консервите....
  • 16 Чук

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Да ама":

    На наш Ганя му дай кола дето и тока и го плащат тогаз може да е по-доволен дотогаз с гоУфовите таралясници обаче нов внос без забележки хи хи

    Коментиран от #19

  • 17 Ъхъ ъхъ

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Да да":

    Чакаме велики предложения на инж Ганев от техническия в РусИ...седнали французите да го учат ама не знаят те бар Баня балкански от западните ))))

    Коментиран от #25

  • 18 Сникерс

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Фена":

    Не е спрян
  • 19 Гледай сега

    11 1 Отговор

    До коментар #16 от "Чук":

    Гледай сега, малко да ти обясня. Хибридите, не са така както си ги мислиш. За Плъг-ин трябва да имаш зарядно иначе разхода е по-висок от чист ДВГ, защото имаш по-високо тегло. Ако имаш възможност за зареждане и зарядно, можеш да си вземеш електрическа (няма ДВГ - евтина поддръжка), ако нямаш зарядно кола на метан, с оригинална уредба. При хибридите поддръжката е по-скъпа и спестеното го даваш в сервиза. Хибридите са направени за заобикаляне на Еко - нормите. Когато батерията е изтощена, разхода не е такъв.

    Коментиран от #20

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор

  • 22 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #13 от "Да да":

    Не съм съгласен с теб. Помисли логично, а не по инерция. Първо: какво поддържаш на електрически двигател и батерия? Това не е москвич и да седиш под капака с чук и клещи. Реално точно електрическата инсталация е с нулева поддръжка, няма консумативи, течности, нищо за смяна. Второ: двг поддържаш дотолкова доколкото навърти определени километри (часове) работа, новите двигатели се сервизират на 20-30х.км. и то за смяна на масло и филтри, през няколко обслужвания да смениш и ремък, кое му е скъпото? Едно старо ауди с автоматик като излиза 1500лв за сервизиране това евтино ли е? Да, електричката е по-смисленото и логично решение, но само ако имаш финансовата възможност и най-вече възможност за зареждане, което у нас е много рядко и не може да се разчита.

    Коментиран от #23, #24

  • 23 Гледай сега

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Виж пишеш възможност за зареждане за електрически! Това трябва да го имаш ако искаш Плъг - ин, за да зареждаш иначе няма смисъл от Плъг - ин. Така че зарядно трябва да имаш, иначе разхода ти е 6 л. Другото, ДВГ може и да не си ползвал а само на батерия, но Сервиза ти светва на определени километри за смяна на масло, филтри и т. н., без да е работил, защото си карал само на ток. Така, че ако имаш зарядно електрическа, ако не, ДВГ метан може би.
  • 24 8527

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Е, те като са ти взели 2-3-5, че и повече хил. лева горница за въпросната "батерия и ел. мотор" и пак се връщаме на вечния въпрос - кога точно ще се "избие" първоначалната инвестиция? Преди същата сметка я правехме за бензин-дизел и излизаха някакви десетки хиляди годишно. Сега явно вече ще я правим за бензин-хибрид или бензин-ел и към момента пак излиза, че трябва да навъртиш бая км., за да има икономически смисъл.

    Коментиран от #31


  • 25 ганьо

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Ъхъ ъхъ":

    Реших, ше го набутам на макя ти у шопската потка.
  • 26 Colt

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Последния софиянец":

    За всеки влак си има пътник който каквато кола иска да кара това което му харесва и може си позволи това да си купи не може всичките да караме 3 марки Ауди Мерцедес и прехваленото БМВ
  • 27 Минета

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    И бързо се движи към сервиза,а с тези амортисьори хкцндйтоглфчмффй буфери и фантастики ще получиш удар като ти кажат цената.

    Коментиран от #32

  • 28 Минета

    2 2 Отговор
    Хибрид само Тойота и точка.
  • 29 ддд

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Последния софиянец":

    да 80 хил с такси .ядеш пиеш и никакви разходи до 80 хил, ама никакви мисля и вие сте съгласни.няма данък ,няма бензин,няма обслужване,няма застраховка ,няма гуми,няма катаджии, няма катастрофи,няма абе каквото се сетите
  • 30 Ицата

    0 0 Отговор
    Като спре на светофара, връща гориво в резервоара. Хахахаха
  • 31 Байк

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "8527":

    Кола се купува за да се кара! Ако я взимаш и постоянно се терзаеш дали си се набутал или дали ще можеш да избиеш разходите за гориво - тогава по-добре си карай велосипеда. И стига по байганьовски сте правили сметки! Има коли за всеки джоб и вкус!
  • 32 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Минета":

    Глупости.Чисто нов хидроцилиндър примерно за С5 от АМК е 470лв.Същото но за МБ на въздух е към 1500лв.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.