Интериорът на концептуалната Lada Vision 4x4, която е първообраз на следващото поколение Niva, е бил патентован от "Роспатент". Като автори на салона са посочени 13 дизайнери от компанията.
Арматурното табло на Vision 4x4 се отличава с вертикални отвори на вентилационната система, голям екран на мултимедията, цифров приборен панел и седалки със силно изразена странична опора. Заявката за патента е била подадена още през май.
Миналата година агенцията "Русский автомобиль" цитира собствени източници от АвтоВАЗ, според които новата Niva ще бъде построена на платформата CMF-A на Renault-Nissan, а серийното производство ще започне през 2022-ра.
Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 34 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Behemoth
Коментиран от #20
19:53 07.11.2019
2 турбо
Коментиран от #24
20:02 07.11.2019
3 Бесен Язовец
Коментиран от #4, #32, #48
20:05 07.11.2019
4 Random
До коментар #3 от "Бесен Язовец":
Кое са откраднали бе неграмотнико? И се патентова преди да изкараш нещо на пазара. Мазда като патентоваха купе що не мрънка че още не са го направили? Самара, 110, Гранта, Калина, Приора от къде са крадени?Коментиран от #10
20:34 07.11.2019
5 Путкин
20:35 07.11.2019
6 гост
Коментиран от #30, #34
20:42 07.11.2019
7 Вие сериозно ли
Коментиран от #81
20:45 07.11.2019
8 Ханко от село Осеня
20:46 07.11.2019
9 асдадса
20:48 07.11.2019
10 Бесен Язовец
До коментар #4 от "Random":
Айде ве, сериозно ли !? Я дай един пример, когато някой е патентовал нещо, което още не го е произвел, а само го е показал на снимка. Поредната фукня от Автоваз, пиар, вижте ни какви сме важни, запатентовали сме си салона на новата Нива, ти да видиш. Аз съм чувал, чувал за патентоване, ала някой производител да си е патентовал салона на колата, която още не е произвел, не бях чувал. Сега, благодарение на великоросите и това го чух. Човек може да помисли,че само те могат да правят салони, а другите производители хич понятие си нямат, как се прави такова чудо като автомобилен салон.Коментиран от #11
21:00 07.11.2019
11 Random
До коментар #10 от "Бесен Язовец":
https://fakti.bg/avto/410995-nov-stranen-patent-ot-mazda-razbuni-duhoveteКоментиран от #15
21:13 07.11.2019
12 15 години назад
21:23 07.11.2019
13 Йозеф
21:32 07.11.2019
14 Кап. Некрасов
21:33 07.11.2019
15 Бесен Язовец
До коментар #11 от "Random":
Ми това купе е уникално и има много особенности, които го правят, по различно от подобните спортни купета и обърни внимание на рисунката-схема, как японците много точно и с отделни номерирани пунктове, са подчертали, по какво, купето на Маздата се отличава от другите купета и какво точно патентоват. А руснаците какво са направили ? Хакнали една снимка и готово, патентовано ! Кое му е уникалното на този салон, че бил имал - вертикални отвори на вентилационната система, голям екран на мултимедията, цифров приборен панел и седалки със силно изразена странична опора ...) Кажи честно, ти лично видя ли нещо уникално тук, което си заслужава да се патентова ? Вертикалните отвори ли са уникални, или може би, цифровия приборен панел, другите салони нямат ли такива отвори и панели ?? А може би големия екран на мултимедията е уникален или те, първи в света, са изобретили нов вид седалки със странична упора, та решили да ги патентоват...?? Смешно е всичко това !21:36 07.11.2019
16 1944
21:45 07.11.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 ник3900евро
Коментиран от #28
21:50 07.11.2019
19 Топлата вода
22:25 07.11.2019
20 сектант
До коментар #1 от "Behemoth":
просто виж ситроен c5 aircross и ще разбереш за какво иде реч и от кого копират :)22:33 07.11.2019
21 Педерусия
22:34 07.11.2019
22 Точен
22:39 07.11.2019
23 сибирският бръснар
Коментиран от #29
22:58 07.11.2019
24 Русуфил
До коментар #2 от "турбо":
Така е. И до там.23:00 07.11.2019
25 onq s konq
23:13 07.11.2019
26 БАРС
23:40 07.11.2019
27 Detroit
00:24 08.11.2019
28 По салон
До коментар #18 от "ник3900евро":
Обаче. Ма пак добре щото ние нямаме и това.02:14 08.11.2019
29 Много си е яко
До коментар #23 от "сибирският бръснар":
Голяма навигация и всички екстри карам кола 2019г.не бих си купил по стара.02:15 08.11.2019
30 Данъкоплатец
До коментар #6 от "гост":
Ами то и F - ките са на картинка.... ама...05:56 08.11.2019
31 Митьо
06:14 08.11.2019
32 Иван
До коментар #3 от "Бесен Язовец":
Ти сериозно ли? Нямат собствено разработен автомобил? За твое сведение, Нивата е изцяло Съветска ( руска) разработка. Няма нищо общо с Фиат 124 или 125. Разработването и започва през 1971г и е пусната в масово производство през 1974г.Коментиран от #35, #40, #85
07:58 08.11.2019
33 Димов
09:02 08.11.2019
34 Димов
До коментар #6 от "гост":
Като пикапа на Тесла.Коментиран от #38
09:04 08.11.2019
35 Бесен Язовец
До коментар #32 от "Иван":
Имат бе, имат, уЗпокой се, Нивата е тяхната, само дето, двигатела и ск. кутия са от Лада, демек пак разработен от италиянците, а раздатката е с японски корени - Субару Леоне , купето е изцяло разработено от руските дизайн-инженери ! Но, има един важен нюанс, на краш теста, проведен от EuroNCAP, Нивата показва резултат по безопасност 0 точки от 16 възможни , за челен удар със скорост 64 км. в час , абсюлютно същия нулеев резултат го показва и мечтата на всеки втори бългаоин, руския Мерцедес - Лада 2107 !! \https://i.pinimg.com/736x/21/64/e4/2164e47efcf3f493c45156631daac915--subaru-wagon-old-school.jpgКоментиран от #36, #43
09:29 08.11.2019
36 Random
До коментар #35 от "Бесен Язовец":
Двигателя на Лада 2101-2107 и 4х4 няма нищо общо с фиат. Фиатовския на 124 е с долноразположен разпред. вал, ладовия е с горен. Какво Леоне те гони не знам. Само глупости ръсиш.Коментиран от #39, #42, #86
09:44 08.11.2019
37 Бай Стою касапина
09:46 08.11.2019
38 Borislav Popov
До коментар #34 от "Димов":
Рвзликата между картинките на пикапа Тесла и на новата Нива, е такава, че Мъск обеща да представи пикапа, на 21 ноември тази година, а Автоваз обещават да представят новата Нива, няеъде към 2022-2023 година. Всички ние много добре знаем, как Мъск си изпълнява обещанията и как ги изпълнява Автоваз ! Улови ли сега разликата между двете картинки, другарю Димрв ? В начале 2020 года АвтоВАЗ выпустит обновленную Ниву, а уже через 2-3 года и совершенно новую Ниву 4х4....Коментиран от #41
09:48 08.11.2019
39 Бесен Язовец
До коментар #36 от "Random":
Да де, няма нищо общо, само дето баща му и дядо му са италиянци, иначе той е роден в Русия, със ск. кутия работата е същата. А докато разработят ходовата част и раздатката, знаеш ли колко броя Субаро - Леоне са разглобили руските инженери в Толияти , да видят какво има вътре ?? Повече от сигурен съм, че не знаеш !Коментиран от #51, #71
09:55 08.11.2019
40 прав си
До коментар #32 от "Иван":
Нивата е уникална разработка на руснацие. Предното й окачването е взаимствано от Волга, като слагат пружината върху носачите, докато при Волга тя е под носачите. Комбинацията на рама с независимо пружинно, предно окачване е приложена за пръв път в сериен кросоувър, и след нея почти всяко SUV копира тази тяхна разработка. Нива също е вдъхновила създаването на Сузуки Витара. Самара също е изцяло руска разработка, както и Калина, която има изцяло електрическа модификация още от 2011г (Лада-Ел-Лада), макар и в много малка серия. Наследницата й Гранта е разработена съвместно с Рено. Веста е изцяло руска, както и предшественичката й - Приора. Лада 110 е проектирана от руснаци, но дизайнът й е доизпипан от дизайнерите на Порше. Лада XRAY е на базата на Дачия Сандеро, а Лада Ларгус е на базата на Логан. Но Нивата си остава нещо уникално, като АК на джипките.Коментиран от #47, #87
09:59 08.11.2019
41 Димов
До коментар #38 от "Borislav Popov":
Бря! Ти да видиш, другарю Попов.... Разликата в картинките ще е нищожна, спрямо разликата в печалбите от двете разработки. Ладата пак ще носи печалби, докато Теслата пак ще е на загуба и ще и бият животоспасяващи инжекции от данъците на хората. Поживем - увидем ;)Коментиран от #44
10:03 08.11.2019
42 Димов
До коментар #36 от "Random":
124 имат два мотора с долен вал и 4 мотора двувалки, в главите. Двувалките ги правят от 1968 до 1979г.Коментиран от #50
10:08 08.11.2019
43 не съм съгласен
До коментар #35 от "Бесен Язовец":
Не знам аз, ама като закъсаме с Хюндая из баирите, викаме кмета с Нивата да ни дръпне.Коментиран от #45
10:10 08.11.2019
44 Borislav Popov
До коментар #41 от "Димов":
Бря не бря, но ти другарю Димов си изпуснал още един немаловажен факт ! А именно, че Тесла ще ни представи само след 2 седмици, на 21 ноември тази година, един абсолютно нов продукт, като първия електрически пикап в света на живо !!! А твоя любим Автоваз има намерение да ни покаже, едва ли не единствената по рода си и без аналог, абсолютно новата Нива 4х4, само след 150-160 седмици !!! Уловили сега още веднъж разликата межу двете картинки и тяхната технологична сложност, другарю инженер на свободна практика ?? А колкото за това, кой от тях щял бил да спечели по вече, ти не бързай, каруцата не може да се движи по бързо и по напред от магарето, както гласи руската поговорка - Не бива да се дели кожата на неубитата мечка. Само ще ти напомня другарю Димов, че ако не бяха Рено-Нисан, твоя Автоваз отдааавна да беше фалирал, а за милиардните невъзращаеми финансови средства, които руското правителство наля в заводите на Автоваз, ще премълча, понеже това вече е съвсееем друга история. Ако искаш да узнаеш по вече подробности, гледай в Ютуба - Криминальная Россия - Жигулевская Битва !Коментиран от #56
10:41 08.11.2019
45 Бесен Язовец
До коментар #43 от "не съм съгласен":
Добре де колега, какъв го дирите с Хюндая по баирите ? Вземаш си една Ватара или едно Джименци, в краен случай едно Териосче и напред ! А, ако си фен га Хюндай, имат си Галопер, но те вече остаряха и трудно се намират в добро състояние.10:53 08.11.2019
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 ВАЗ
До коментар #40 от "прав си":
Самарата не е изцяло руска. Пише го и в историята на ВАЗ. През втората половина на 70те от Толиати са взели решение за разработка на изцяло нов автомобил. Техните опити останали само с един, два прототипа. Затова са сключени няколко договора с чуждестранни производители с повече опит. Най им допаднал модела разработен от Порше, който за времето си бил доста иновативен. Та Самарата е разработка на Порше. Същото нещо го пише и в историята на Порше.Коментиран от #60
12:43 08.11.2019
48 Факт
До коментар #3 от "Бесен Язовец":
Чия собственност е лада?12:56 08.11.2019
49 Франко Фонов
13:09 08.11.2019
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 КУРнинов
Коментиран от #53, #54
15:02 08.11.2019
53 КУРнинов
До коментар #52 от "КУРнинов":
ААА ЗАБРАВИХ ДА ПОПИТАМ ПАРНО ЩЕ ИМА ЛИ ИЛИ ДУХАЛКИТЕ СА САМО ИНТЕРИОР?15:04 08.11.2019
54 КУРнинов
До коментар #52 от "КУРнинов":
А ХИДРАВЛИКА НА ВОЛАНА ИМАЛИ? ЗА АБС И ТРАКШЪН КОНТРОЛ Е ИЗЛИШНО ДА ПИТАМ РОШКИТЕ ИНДЖЕНЕРИ ЩЕ ГО ОТКРИЯТ В 22-РИ ВЕК!15:08 08.11.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Димов
До коментар #44 от "Borislav Popov":
Толкова много приказки и пак нищо не каза. ВАЗ щял да фалира без Рено и Нисан.... А Тесла нямаше ли да фалира без милионите наливани от правителството бе, каскет? Още е на командно дишане тая ваша Тесла. Всичките ви припиквания по нея са на база "ще". Някога ще: Илон каза, че ще: Тесла щяла да: ..... Щяла ама не могла. Къде сте тръгнали?....Коментиран от #62
16:28 08.11.2019
57 лаборант
16:28 08.11.2019
58 Ану. Отверстие
16:33 08.11.2019
59 Димов
До коментар #50 от "Random":
Вярно!16:44 08.11.2019
60 Така ли
До коментар #47 от "ВАЗ":
Я дай линк и цитат, моля!Коментиран от #79
16:45 08.11.2019
61 ВЛАДИМИР ЙОТОВ
17:04 08.11.2019
62 Borislav Popov
До коментар #56 от "Димов":
Ми той си фалира и без това бе, каскет, те и затова Рено го взеха почти за без пари, та ги изкараха от ямата в която Автоваз беше затънал. Преди да ги купят Ренл-Нисан, заводите на Аатоваз, от 1991-1992 година и насам работеха само на загуба и поне три пъти бяха спасявани от тотален фалит, от провителството на Русия !! Понеже, ако бяха да фалират, хората от целия 600-700 хилядния град Толияти, щяха да останат на улицата без работа. Но после като видяха руснаците, че колкото и пари да влагат в това проклето място , пак не могат да излязат на печалба, се принудиха да го харизат на Рено-Нисан, само и само да запазят работните места. В сравнение с тези милиардни средства, които бяха наляти в Аатоваз, парите които уж било наляло щатското правителство в заводите на Тесла, изглеждат като дребни джобни пари. Това което съм написал е истина, ако искаш да се убедиш - гледай в Ютуба - Криминальная Россия - Жигулевская Битва !Коментиран от #66
18:03 08.11.2019
63 Borislav Popov
До коментар #51 от "Random":
За Субаруто пише в книгата (мемуарите) на нлавния конструктор на Автоваз - Соловьов, макар, че официално той признава, че самото купе на Нивата е копирано от Сузуки-Витара, а от субарото са подглеждали за двойното предаване 4х4.Коментиран от #67, #68
18:11 08.11.2019
64 Мечо Грух
18:30 08.11.2019
65 пипипип
18:32 08.11.2019
66 Димов
До коментар #62 от "Borislav Popov":
Това, за ВАЗ, е вярно и всеки го знае, и никой не го отрича. Но защо казваш "уж" за парите, наляти във вегетиращият труп на Тесла? Нима ще отречеш и този факт?Коментиран от #69
19:18 08.11.2019
67 Да бе да
До коментар #63 от "Borislav Popov":
Ей тука баш ни пузна. Я глей ко пиши фаф уикиту за Нивата.Точно обратното на твоите лъжи: It was the first mass-production off-road vehicle to combine a unibody architecture with a coil-sprung independent front suspension, and is a predecessor to current crossover SUVs, nearly all of which follow this format; it inspired the Suzuki Vitara.19:22 08.11.2019
68 Димов
До коментар #63 от "Borislav Popov":
"....официално той признава, че самото купе на Нивата е копирано от Сузуки-Витара". ------------- Няма си измисляш глупости, ей!!! Нива се прави от 1977г, а Витара от 1988г. Сигурно руснаците са направили първо машина времени, с която са надникнали 11г напред да изкопират Витарата. Ще го запомня този твой, велик, пореден, цветущ пост.Коментиран от #70, #72
19:50 08.11.2019
69 Borislav Popov
До коментар #66 от "Димов":
Ми нали ти казах вече бе, човек, че тези пари дето уж са наляти от американското правителство в Тесла са просто дребни пари, в сравненеие с милиардите, които потънаха в бездънната яма наречена Автоваз. А в Америка никой не налива просто так пари, осбенно пък в такива публични компании, като Тесла, която е създадена основно от частни капитали и инвестиции. Е, правителството на САЩ им помага, но не с тъпо наливане на пари в яма без дъно, а чисто и просто с някой данъчни послабления и им предоставят по евтини от пазарната цена, терени за стоителството на нови заводи и цехове. А Министерството на Енергетиката на САЩ е отпуснало на местните производители на автомобили, 8 милиарден заем, от които 465 милиона са дадени на Тесла, за развитие на нови иновационни технологии. Между другото 5.9 милиарда от тези пари ги грабва Ford, а Nissan North America , взема останалите 1.6 милиарда долара, но всичките тези пари ще трябва да се връщат.Коментиран от #73
19:54 08.11.2019
70 Borislav Popov
До коментар #68 от "Димов":
Споко, не си измислям нищо, грешката е моя, всъщност съдателите на първото пооколение на Сузуки Витара, са се ориентирали по купето на Нивата !Коментиран от #74
20:04 08.11.2019
71 888
До коментар #39 от "Бесен Язовец":
Г-н Бесен Язовец , чини ми се ,че си голям отворко и най любезно ще те помоля да ни осведомиш нас невежите по Съветската техникав периода 1974 - 77 година колко хиляди бройки Субаро - Леоне е
имало в СССР , че са се изтрепали да ги разглобяват и да броят зъби
и шлици.Относно двигател, заден, мост, дръжки, стъкла, и пр.от Жигула е поради причина на взаимозаменяемост на територията на цялата страна. Ама чукча писател не читател...
Коментиран от #76, #82
20:12 08.11.2019
72 Borislav Popov
До коментар #68 от "Димов":
Хе, хе, опасен си ейййй, да не стъпи човек накриво и веднага - Ще го запомня този твой, велик, пореден, цветущ пост. Я по леко бе, Димофф не се напрягай толкова много, че ще се изприщиш бе, човече !Коментиран от #75
20:12 08.11.2019
73 Димов
До коментар #69 от "Borislav Popov":
" А в Америка никой не налива просто так пари, осбенно пък в такива публични компании, като Тесла, която е създадена основно от частни капитали и инвестиции." _--------- А! Доближаваме ключа от палатката. И защо, според теб, въпреки това го правят, вече толкова време? Защо на всяка цена САЩ искат Тесла жива?Коментиран от #77
20:30 08.11.2019
74 Димов
До коментар #70 от "Borislav Popov":
Чест и почитания.20:31 08.11.2019
75 Димов
До коментар #72 от "Borislav Popov":
Остей тия глупости. Не съм фен на руските коли (освен два-три модела), но тоя интериор им го признавам. Няма как да отречеш, че са се справили много добре. Ако не пишеше в статията, нямаше и да помислим, че може да е руски.Коментиран от #78
20:34 08.11.2019
76 Димов
До коментар #71 от "888":
И аз се зачудих. Какво има да копират от Субару? Три дифа: преден, заден и в средата. Първите Ниви даже май бяха без блокаж. Или блокажа им май беше само на средния диф?!..... Забравил съм вече.Коментиран от #80
20:40 08.11.2019
77 Borislav Popov
До коментар #73 от "Димов":
Виж сега Димов, ей този въпрос вече, го задай не на мен, а на правителството на САЩ ! От къде, аз простия смъртен българин от село Кукуево, мога да знам, защо на всяка цена САЩ, искат Тесла жива. Е, имам и аз някой съображения по този въпрос, но не ми иска сега тук да ги изказвам, защото не е това най главното тук според мен. В края на краищата Тесла си е тяхна компания и те вече имат правото да решават, да бъде тя или да не бъде и повярвай ми, ако наистина Тесла фалира, аз ще съм последния човек във България, който ше си посипва главата с прахоляк, заради това, че Тесла била фалирала.Коментиран от #91
20:49 08.11.2019
78 Borislav Popov
До коментар #75 от "Димов":
Ок, по този въпрос се разбрахме. само, че какво значи това - са се справили много добре !? Искаш да кажеш, че са направили много хубава черно-бяла снимка ли ?Коментиран от #92
20:54 08.11.2019
79 ВАЗ
До коментар #60 от "Така ли":
https://dizzyriders.bg/post/5385/obshtoto-mezhdu-lada-samara-i-audi-rs2-porsche-tezi-koli-i-oshte-dve-sa-razrabot ето. Първата попаднала ми статия.Коментиран от #95
21:46 08.11.2019
80 Иван
До коментар #76 от "Димов":
Имат блокаж първите НивиКоментиран от #93
21:52 08.11.2019
81 Съвсем сериозно
До коментар #7 от "Вие сериозно ли":
Тъпо е да се патентоват такива неща, но другите като го правят, защо те да не го правят ?21:53 08.11.2019
82 Бесен Язовец
До коментар #71 от "888":
Г-н 888, става въпрос не за няколко хиляди, а само за 2-3 бройки , ткзи подробности съм ги чел в книгата конструктора, който всъщност е създал Нивата, Пьотър Михайлович Прусов. Просто са подглеждали от Субарото, търсейки някой решения за двойното предаване, което по онези времена са били голяма рядкост в автомобилния свят. В тази книга съм чел, че колата е наречена НИВА, по пъовите букви на имената на децата на този Прусов и на главния конструктор на Автоваз, Владимир Сергеевич Соловьов - Наталия, Ирина, Вадим, АндрейКоментиран от #83
08:39 09.11.2019
83 Random
До коментар #82 от "Бесен Язовец":
За името си прав, за субаруто - неКоментиран от #84
12:17 09.11.2019
84 Borislav Popov
До коментар #83 от "Random":
Ако те, конструкторите, лъжат за субарото, значи и аз лъжа, така, че всичките претенции, към тях ги изказвай.17:37 09.11.2019
85 Танко
До коментар #32 от "Иван":
Нивата я произвеждат от 1976 г. Намерѝ снимка на FIAT 127 , и кажи на коя кола ти прилича.18:51 09.11.2019
86 Танко
До коментар #36 от "Random":
Престанѝ с тези валове! Руснац ите и на тавана да ги сложат,все тая. Просто им липсват материали,технологии,качество,контрол и още много неща. Проблемите на ладовите двигатели са там,където е променено нещо.19:07 09.11.2019
87 Танко
До коментар #40 от "прав си":
Самара е разработена от Порше. Калина- виж Корса Б. Останалото-разработено съвместно,на базата,доизпипан. За кое сте прави?19:23 09.11.2019
88 Танко
19:52 09.11.2019
89 Инж Илич
19:59 09.11.2019
90 222
19:00 10.11.2019
91 Димов
До коментар #77 от "Borislav Popov":
Два дни празници. На въпроса: САЩ искат Тесла, защото тя трябва да електрифицира МПСтата в страната им.... или, поне да положи добри основи за това. САЩ искат да не зависят повече от чужд петрол и да пръскат млрд $ за военна подкрепа на тоя и оня арабин, само и само да смъкнат цената на галон бензин с няколко мизерни цента. Искат да са независими, да си шляпат на ток, като за целта миналата година отпуснаха хиляди хектари в пустинята Невада, за соларни полета. А техният, първокачествен петрол, ще продължат да го изнасят навън и да печелят луди пари. Като икономисти са ненадминати. Цялата работа с електрокарите им е борба за енергийна независимост. Или поне по-малка зависимост. Загубят ли Тесла - губят идеята за енергийна независимост.10:21 11.11.2019
92 Димов
До коментар #78 от "Borislav Popov":
Защо черно-бяла? Аз висях красиви оранжеви контури насред черен интериор, с тук-таме сребристи окрайчвания. Днес, не знам що, снимката вече се не види в статията.10:23 11.11.2019
93 Димов
До коментар #80 от "Иван":
Да, имаха, но беше различен от на следващото поколение. Май беше само на средния диф и дори със блокаж, щом една от гумите увиснеше и край. Имаше някакъв такъв парадокс, който беше изчистен по-нататък.Коментиран от #94
10:28 11.11.2019
94 Иван
До коментар #93 от "Димов":
Напротив. Абсолютно пълен Беше. Нищо не е изменено, само пластмасите салона и визита. Даже и да я кантариш някъде, пак минава. Три Ниви съм сменил. Едната ми беше от първите партиди. Произведена края на 75г., първа регистрация 76г. Това животно какви чукари е катерило само то си знае. Само на Луната не е ходила. Сега за лов и риболов пак ползвам Нива. Но смея да твърдя, че произведените по време на СССР бяха с по-добри тенекета.15:30 11.11.2019
95 Така ли
До коментар #79 от "ВАЗ":
Можеше поне да прочетеш по-внимателно статията, чиито линк си дал. Там не пише, че Самара е дизайн на Порше, а че Порше помагат в разработката му. Нещо, което правят всички марки помежду си. И липсва годината, в която го правят, а тя е след като руснаците пускат Самара на пазара. Това е уточнено в един от другите линкове, в търсачката. Пише също, че Порше помагат в разработката на мотора 1,5. Само на 1,5, който е един от няколкото на Самара. Въобще не е основание да се смята, че Самарата не е руска разработка. Но е много по-лено да се интерпретират неща от контекста, вместо да обяснят конкретно, нали?Коментиран от #96
09:10 13.11.2019
96 ВАЗ
До коментар #95 от "Така ли":
https://youtu.be/x7o_nooqwU8 ето бе философе. Като от български не разбираш, ето ти го на руски. И договора с Порше е от преди разработката на Самарата.19:27 15.11.2019