Last news in Fakti

7 Ноември, 2019 19:48 20 379 96

АвтоВАЗ патентова салона на новата Niva

Интериорът на концептуалната Lada Vision 4x4, която е първообраз на следващото поколение Niva, е бил патентован от "Роспатент". Като автори на салона са посочени 13 дизайнери от компанията.

АвтоВАЗ патентова салона на новата Niva

Арматурното табло на Vision 4x4 се отличава с вертикални отвори на вентилационната система, голям екран на мултимедията, цифров приборен панел и седалки със силно изразена странична опора. Заявката за патента е била подадена още през май.

АвтоВАЗ патентова салона на новата Niva

Миналата година агенцията "Русский автомобиль" цитира собствени източници от АвтоВАЗ, според които новата Niva ще бъде построена на платформата CMF-A на Renault-Nissan, а серийното производство ще започне през 2022-ра.

АвтоВАЗ патентова салона на новата Niva


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 34 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Behemoth

    40 20 Отговор
    Гадовете от Мерцедес дан бутат!

    Коментиран от #20

  • 2 турбо

    72 26 Отговор
    В рисунките са много добри.

    Коментиран от #24

  • 3 Бесен Язовец

    67 81 Отговор
    Я па, тия, намерили какво да патентоват, те още не са направили, нито новата Нива, нито салона, ама иначе го запатентовали. Да ги запатентоват карастанчовите тези лъжльовци ! Довчера крадоха, крадоха, къде що им падне и нямаха нито един собствено разработен автомобил от нулата, а сега вече, сакън, да не им открадне някой салона...) А платформата на Рено-Нисан, няма ли да я патентоват и нея ?

    Коментиран от #4, #32, #48

  • 4 Random

    57 40 Отговор

    До коментар #3 от "Бесен Язовец":

    Кое са откраднали бе неграмотнико? И се патентова преди да изкараш нещо на пазара. Мазда като патентоваха купе що не мрънка че още не са го направили? Самара, 110, Гранта, Калина, Приора от къде са крадени?

    Коментиран от #10

  • 5 Путкин

    26 29 Отговор
    Оле боже мили ! Спрете бе абе стига толкова лош материал.
  • 6 гост

    26 18 Отговор
    Ха,ама това е картинка !

    Коментиран от #30, #34

  • 7 Вие сериозно ли

    36 31 Отговор
    Това вече е смешно. С взаемки от 10 други коли. Аз като съм архитект да патентовам ли триъгълния прозорец, който правя в момента? Смях. Тия са измислили топлата вода.

    Коментиран от #81

  • 8 Ханко от село Осеня

    29 20 Отговор
    Нищо няма да излезе от тия скици
  • 9 асдадса

    31 27 Отговор
    Тея руски патенти май си важат само в Русия.РУснаците като цяло крадат всичко отвсякъде.Най-малко имат право да патентоват каквото и да било,защото най-вероятно и тоя салон е краден.
  • 10 Бесен Язовец

    26 36 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Айде ве, сериозно ли !? Я дай един пример, когато някой е патентовал нещо, което още не го е произвел, а само го е показал на снимка. Поредната фукня от Автоваз, пиар, вижте ни какви сме важни, запатентовали сме си салона на новата Нива, ти да видиш. Аз съм чувал, чувал за патентоване, ала някой производител да си е патентовал салона на колата, която още не е произвел, не бях чувал. Сега, благодарение на великоросите и това го чух. Човек може да помисли,че само те могат да правят салони, а другите производители хич понятие си нямат, как се прави такова чудо като автомобилен салон.

    Коментиран от #11

  • 11 Random

    11 8 Отговор

    До коментар #10 от "Бесен Язовец":

    https://fakti.bg/avto/410995-nov-stranen-patent-ot-mazda-razbuni-duhovete

    Коментиран от #15

  • 12 15 години назад

    21 8 Отговор
    Мяза на старите интериори от 2005 г
  • 13 Йозеф

    31 11 Отговор
    Иха, напрао Оникално се е получило, остава да турат един 2700 сс турбо дизел 250кс, да оправят проблемите с окачването, трансмисията и ламарините и може да се получи нещо.
  • 14 Кап. Некрасов

    30 7 Отговор
    Сега G-klasse-то няма да може да краде идеи и ще си остане пробита кошница... а тези от АMG ще изучават двигателя с години 😎
  • 15 Бесен Язовец

    25 13 Отговор

    До коментар #11 от "Random":

    Ми това купе е уникално и има много особенности, които го правят, по различно от подобните спортни купета и обърни внимание на рисунката-схема, как японците много точно и с отделни номерирани пунктове, са подчертали, по какво, купето на Маздата се отличава от другите купета и какво точно патентоват. А руснаците какво са направили ? Хакнали една снимка и готово, патентовано ! Кое му е уникалното на този салон, че бил имал - вертикални отвори на вентилационната система, голям екран на мултимедията, цифров приборен панел и седалки със силно изразена странична опора ...) Кажи честно, ти лично видя ли нещо уникално тук, което си заслужава да се патентова ? Вертикалните отвори ли са уникални, или може би, цифровия приборен панел, другите салони нямат ли такива отвори и панели ?? А може би големия екран на мултимедията е уникален или те, първи в света, са изобретили нов вид седалки със странична упора, та решили да ги патентоват...?? Смешно е всичко това !
  • 16 1944

    20 5 Отговор
    и да сложите от чупещите се дръжки на безаналоговата узка бе маскари.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ник3900евро

    14 4 Отговор
    През 2023 вече ще е конкурент на Porshe

    Коментиран от #28

  • 19 Топлата вода

    16 7 Отговор
    13 дизайнера "измислили" едно нищо, за ново да не говорим, но го патентовали. Преизпълнили са петилетката, да патентоват и топлата вода сега.
  • 20 сектант

    18 3 Отговор

    До коментар #1 от "Behemoth":

    просто виж ситроен c5 aircross и ще разбереш за какво иде реч и от кого копират :)
  • 21 Педерусия

    21 6 Отговор
    Няма по комплексирана нация от педеруската, във всичко са последни ама се пъчат с големите, един кенеф не могат да направят ако не го изкупират от някой иначе голям го вадят ама само на приказки и картинки!
  • 22 Точен

    8 14 Отговор
    Абе никой ли от лаещите хейтъри не видя, че тази Нива я имаше изложена на Московския салон?! Освен това главният дизайнер не е руснак. Все по-добре от вас знае какво да патентова.
  • 23 сибирският бръснар

    15 2 Отговор
    Тая нова мода с тия телевизори в салоните и човек да се чуди на кино ли е в кола ли е !?

    Коментиран от #29

  • 24 Русуфил

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "турбо":

    Така е. И до там.
  • 25 onq s konq

    24 10 Отговор
    Въпросът е Принципен:Възможно ли е страна като Русия,която според Путин да прави "най-уникалните и смъртоносни оръжия" "ОХОТНО",но и "ЗАДЪЛЖИТЕЛНО" да се кооперира със Западни компании т.е. ДА ИМ КЛЯКА" за Съвместни разработки?А КЪДЕ са им Дизайнерите и Техниците на тая "Страна агромная"?Или до сега са били КРАДЦИ на Технологии и Дизайн,а сега- "Партньори",издокарали се с ВРАТОВРЪЗКИ НА РУБАШКИТЕ?!Но да разсъждаваме Прагматично - КОЙ ще ги купи тия "ПАТЕНТОВАНИ САМОДЕЛКИ"?На пръв поглед - Никой.ОБАЧЕ:Ако Русия ОТНОВО СЕ ДОМОГНЕ до Източния блок/бившия...засега/ и ПРАСНЕ познатата ни да Болка "Желязна завеса" със всичките й "Екстри" за Забрана за внос на ВСИЧКО ЗАПАДНО...няма да се купуват като "жигулитата" ли?Че даже и ще се чака ред по 10-15 г!!!
  • 26 БАРС

    15 24 Отговор
    Много добър дизайн на мене специално ми харесва и на самата нива също.А нивата си е народна кола и достатъчно известна по целият свят от колкото как беше първата българска спортна кола SUN R1.Въпрос на правду то Нивата я прочуха българи Братя Чубрикови спечелиха рали средиземно море и от тогава се прочуНивата.Така че тия дато постоянно плюят по всичко Руско по добре да си затворят устите че от тях смърди
  • 27 Detroit

    15 5 Отговор
    Смешници.
  • 28 По салон

    3 7 Отговор

    До коментар #18 от "ник3900евро":

    Обаче. Ма пак добре щото ние нямаме и това.
  • 29 Много си е яко

    4 5 Отговор

    До коментар #23 от "сибирският бръснар":

    Голяма навигация и всички екстри карам кола 2019г.не бих си купил по стара.
  • 30 Данъкоплатец

    3 6 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Ами то и F - ките са на картинка.... ама...
  • 31 Митьо

    4 4 Отговор
    Още през лятото Мерцедес патентоваха няколко имена на модели, дето още са в разработка. Да си виждал О-клас! Чети - https://m.fakti.bg/avto/360737-mercedes-benz-patentova-o-klasse!
  • 32 Иван

    5 12 Отговор

    До коментар #3 от "Бесен Язовец":

    Ти сериозно ли? Нямат собствено разработен автомобил? За твое сведение, Нивата е изцяло Съветска ( руска) разработка. Няма нищо общо с Фиат 124 или 125. Разработването и започва през 1971г и е пусната в масово производство през 1974г.

    Коментиран от #35, #40, #85

  • 33 Димов

    9 9 Отговор
    Сто пъти по-яко от която и да е Тесла!
  • 34 Димов

    8 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Като пикапа на Тесла.

    Коментиран от #38

  • 35 Бесен Язовец

    12 5 Отговор

    До коментар #32 от "Иван":

    Имат бе, имат, уЗпокой се, Нивата е тяхната, само дето, двигатела и ск. кутия са от Лада, демек пак разработен от италиянците, а раздатката е с японски корени - Субару Леоне , купето е изцяло разработено от руските дизайн-инженери ! Но, има един важен нюанс, на краш теста, проведен от EuroNCAP, Нивата показва резултат по безопасност 0 точки от 16 възможни , за челен удар със скорост 64 км. в час , абсюлютно същия нулеев резултат го показва и мечтата на всеки втори бългаоин, руския Мерцедес - Лада 2107 !! \https://i.pinimg.com/736x/21/64/e4/2164e47efcf3f493c45156631daac915--subaru-wagon-old-school.jpg

    Коментиран от #36, #43

  • 36 Random

    7 9 Отговор

    До коментар #35 от "Бесен Язовец":

    Двигателя на Лада 2101-2107 и 4х4 няма нищо общо с фиат. Фиатовския на 124 е с долноразположен разпред. вал, ладовия е с горен. Какво Леоне те гони не знам. Само глупости ръсиш.

    Коментиран от #39, #42, #86

  • 37 Бай Стою касапина

    8 0 Отговор
    До 26:Пич,грешиш.Илия Чубриков печели Средиземноморското рали 1978 г. с навигатор Калчо Хинов с автомобил Лада 1300,а не с Нива.
  • 38 Borislav Popov

    10 5 Отговор

    До коментар #34 от "Димов":

    Рвзликата между картинките на пикапа Тесла и на новата Нива, е такава, че Мъск обеща да представи пикапа, на 21 ноември тази година, а Автоваз обещават да представят новата Нива, няеъде към 2022-2023 година. Всички ние много добре знаем, как Мъск си изпълнява обещанията и как ги изпълнява Автоваз ! Улови ли сега разликата между двете картинки, другарю Димрв ? В начале 2020 года АвтоВАЗ выпустит обновленную Ниву, а уже через 2-3 года и совершенно новую Ниву 4х4....

    Коментиран от #41

  • 39 Бесен Язовец

    7 4 Отговор

    До коментар #36 от "Random":

    Да де, няма нищо общо, само дето баща му и дядо му са италиянци, иначе той е роден в Русия, със ск. кутия работата е същата. А докато разработят ходовата част и раздатката, знаеш ли колко броя Субаро - Леоне са разглобили руските инженери в Толияти , да видят какво има вътре ?? Повече от сигурен съм, че не знаеш !

    Коментиран от #51, #71

  • 40 прав си

    5 9 Отговор

    До коментар #32 от "Иван":

    Нивата е уникална разработка на руснацие. Предното й окачването е взаимствано от Волга, като слагат пружината върху носачите, докато при Волга тя е под носачите. Комбинацията на рама с независимо пружинно, предно окачване е приложена за пръв път в сериен кросоувър, и след нея почти всяко SUV копира тази тяхна разработка. Нива също е вдъхновила създаването на Сузуки Витара. Самара също е изцяло руска разработка, както и Калина, която има изцяло електрическа модификация още от 2011г (Лада-Ел-Лада), макар и в много малка серия. Наследницата й Гранта е разработена съвместно с Рено. Веста е изцяло руска, както и предшественичката й - Приора. Лада 110 е проектирана от руснаци, но дизайнът й е доизпипан от дизайнерите на Порше. Лада XRAY е на базата на Дачия Сандеро, а Лада Ларгус е на базата на Логан. Но Нивата си остава нещо уникално, като АК на джипките.

    Коментиран от #47, #87

  • 41 Димов

    4 6 Отговор

    До коментар #38 от "Borislav Popov":

    Бря! Ти да видиш, другарю Попов.... Разликата в картинките ще е нищожна, спрямо разликата в печалбите от двете разработки. Ладата пак ще носи печалби, докато Теслата пак ще е на загуба и ще и бият животоспасяващи инжекции от данъците на хората. Поживем - увидем ;)

    Коментиран от #44

  • 42 Димов

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "Random":

    124 имат два мотора с долен вал и 4 мотора двувалки, в главите. Двувалките ги правят от 1968 до 1979г.

    Коментиран от #50

  • 43 не съм съгласен

    4 5 Отговор

    До коментар #35 от "Бесен Язовец":

    Не знам аз, ама като закъсаме с Хюндая из баирите, викаме кмета с Нивата да ни дръпне.

    Коментиран от #45

  • 44 Borislav Popov

    8 4 Отговор

    До коментар #41 от "Димов":

    Бря не бря, но ти другарю Димов си изпуснал още един немаловажен факт ! А именно, че Тесла ще ни представи само след 2 седмици, на 21 ноември тази година, един абсолютно нов продукт, като първия електрически пикап в света на живо !!! А твоя любим Автоваз има намерение да ни покаже, едва ли не единствената по рода си и без аналог, абсолютно новата Нива 4х4, само след 150-160 седмици !!! Уловили сега още веднъж разликата межу двете картинки и тяхната технологична сложност, другарю инженер на свободна практика ?? А колкото за това, кой от тях щял бил да спечели по вече, ти не бързай, каруцата не може да се движи по бързо и по напред от магарето, както гласи руската поговорка - Не бива да се дели кожата на неубитата мечка. Само ще ти напомня другарю Димов, че ако не бяха Рено-Нисан, твоя Автоваз отдааавна да беше фалирал, а за милиардните невъзращаеми финансови средства, които руското правителство наля в заводите на Автоваз, ще премълча, понеже това вече е съвсееем друга история. Ако искаш да узнаеш по вече подробности, гледай в Ютуба - Криминальная Россия - Жигулевская Битва !

    Коментиран от #56

  • 45 Бесен Язовец

    6 2 Отговор

    До коментар #43 от "не съм съгласен":

    Добре де колега, какъв го дирите с Хюндая по баирите ? Вземаш си една Ватара или едно Джименци, в краен случай едно Териосче и напред ! А, ако си фен га Хюндай, имат си Галопер, но те вече остаряха и трудно се намират в добро състояние.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 ВАЗ

    5 5 Отговор

    До коментар #40 от "прав си":

    Самарата не е изцяло руска. Пише го и в историята на ВАЗ. През втората половина на 70те от Толиати са взели решение за разработка на изцяло нов автомобил. Техните опити останали само с един, два прототипа. Затова са сключени няколко договора с чуждестранни производители с повече опит. Най им допаднал модела разработен от Порше, който за времето си бил доста иновативен. Та Самарата е разработка на Порше. Същото нещо го пише и в историята на Порше.

    Коментиран от #60

  • 48 Факт

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "Бесен Язовец":

    Чия собственност е лада?
  • 49 Франко Фонов

    5 1 Отговор
    Прилича на Ситроена на Макрон, от 2016г
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 КУРнинов

    7 1 Отговор
    БРАВО РАШКИ УШАНКИ ОТКРИХТЕ ТОПЛАТА ВОДА !

    Коментиран от #53, #54

  • 53 КУРнинов

    6 1 Отговор

    До коментар #52 от "КУРнинов":

    ААА ЗАБРАВИХ ДА ПОПИТАМ ПАРНО ЩЕ ИМА ЛИ ИЛИ ДУХАЛКИТЕ СА САМО ИНТЕРИОР?
  • 54 КУРнинов

    9 1 Отговор

    До коментар #52 от "КУРнинов":

    А ХИДРАВЛИКА НА ВОЛАНА ИМАЛИ? ЗА АБС И ТРАКШЪН КОНТРОЛ Е ИЗЛИШНО ДА ПИТАМ РОШКИТЕ ИНДЖЕНЕРИ ЩЕ ГО ОТКРИЯТ В 22-РИ ВЕК!
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Димов

    3 6 Отговор

    До коментар #44 от "Borislav Popov":

    Толкова много приказки и пак нищо не каза. ВАЗ щял да фалира без Рено и Нисан.... А Тесла нямаше ли да фалира без милионите наливани от правителството бе, каскет? Още е на командно дишане тая ваша Тесла. Всичките ви припиквания по нея са на база "ще". Някога ще: Илон каза, че ще: Тесла щяла да: ..... Щяла ама не могла. Къде сте тръгнали?....

    Коментиран от #62

  • 57 лаборант

    6 2 Отговор
    Патентовали са, че мястото на волана е пред водача, другите производители ще имат проблеми. Гледам, че май и седалките са патентовани.
  • 58 Ану. Отверстие

    4 2 Отговор
    Само снимки, а май нищо не правят. Както с оръжията, едно са направили а те серат че имат още 10 модела.
  • 59 Димов

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "Random":

    Вярно!
  • 60 Така ли

    1 1 Отговор

    До коментар #47 от "ВАЗ":

    Я дай линк и цитат, моля!

    Коментиран от #79

  • 61 ВЛАДИМИР ЙОТОВ

    3 0 Отговор
    ДИЗАЙНЕРСКО ВИЖДАНЕ, КАТО ЗА ПЕЧАТ НА РЕКЛАМНИ МАТЕРИАЛИ, И КАТО ИГРА ЗА НЕНУЖНИ НЕЩА, И ИЗЛИШНИ ОПЕРАЦИЙ И РАЗТОЧИТЕЛСТВО НА МАТЕРИЯЛИ И УВЕЛИЧАВАНЕ НА ЦЕНА, ЗА ЛУКСОЗЕН СЕГМЕНТ - ПОРЪЧКОВИ ЗАНИМАВКИ НА ТУНИНГ ФИРМИ😁
  • 62 Borislav Popov

    3 1 Отговор

    До коментар #56 от "Димов":

    Ми той си фалира и без това бе, каскет, те и затова Рено го взеха почти за без пари, та ги изкараха от ямата в която Автоваз беше затънал. Преди да ги купят Ренл-Нисан, заводите на Аатоваз, от 1991-1992 година и насам работеха само на загуба и поне три пъти бяха спасявани от тотален фалит, от провителството на Русия !! Понеже, ако бяха да фалират, хората от целия 600-700 хилядния град Толияти, щяха да останат на улицата без работа. Но после като видяха руснаците, че колкото и пари да влагат в това проклето място , пак не могат да излязат на печалба, се принудиха да го харизат на Рено-Нисан, само и само да запазят работните места. В сравнение с тези милиардни средства, които бяха наляти в Аатоваз, парите които уж било наляло щатското правителство в заводите на Тесла, изглеждат като дребни джобни пари. Това което съм написал е истина, ако искаш да се убедиш - гледай в Ютуба - Криминальная Россия - Жигулевская Битва !

    Коментиран от #66

  • 63 Borislav Popov

    1 2 Отговор

    До коментар #51 от "Random":

    За Субаруто пише в книгата (мемуарите) на нлавния конструктор на Автоваз - Соловьов, макар, че официално той признава, че самото купе на Нивата е копирано от Сузуки-Витара, а от субарото са подглеждали за двойното предаване 4х4.

    Коментиран от #67, #68

  • 64 Мечо Грух

    4 2 Отговор
    Колко много негативизъм, донякой анти настроени мога да кажа, Българите и те крадът и копират, но нямат един автомобил издържал в времето, и просперирал, така че само с джафкането, и критиките ще си останете!!!! Чичовото добре се е изразил за супата.
  • 65 пипипип

    2 0 Отговор
    касабов няма лада нива тъпанар
  • 66 Димов

    0 1 Отговор

    До коментар #62 от "Borislav Popov":

    Това, за ВАЗ, е вярно и всеки го знае, и никой не го отрича. Но защо казваш "уж" за парите, наляти във вегетиращият труп на Тесла? Нима ще отречеш и този факт?

    Коментиран от #69

  • 67 Да бе да

    2 2 Отговор

    До коментар #63 от "Borislav Popov":

    Ей тука баш ни пузна. Я глей ко пиши фаф уикиту за Нивата.Точно обратното на твоите лъжи: It was the first mass-production off-road vehicle to combine a unibody architecture with a coil-sprung independent front suspension, and is a predecessor to current crossover SUVs, nearly all of which follow this format; it inspired the Suzuki Vitara.
  • 68 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #63 от "Borislav Popov":

    "....официално той признава, че самото купе на Нивата е копирано от Сузуки-Витара". ------------- Няма си измисляш глупости, ей!!! Нива се прави от 1977г, а Витара от 1988г. Сигурно руснаците са направили първо машина времени, с която са надникнали 11г напред да изкопират Витарата. Ще го запомня този твой, велик, пореден, цветущ пост.

    Коментиран от #70, #72

  • 69 Borislav Popov

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Димов":

    Ми нали ти казах вече бе, човек, че тези пари дето уж са наляти от американското правителство в Тесла са просто дребни пари, в сравненеие с милиардите, които потънаха в бездънната яма наречена Автоваз. А в Америка никой не налива просто так пари, осбенно пък в такива публични компании, като Тесла, която е създадена основно от частни капитали и инвестиции. Е, правителството на САЩ им помага, но не с тъпо наливане на пари в яма без дъно, а чисто и просто с някой данъчни послабления и им предоставят по евтини от пазарната цена, терени за стоителството на нови заводи и цехове. А Министерството на Енергетиката на САЩ е отпуснало на местните производители на автомобили, 8 милиарден заем, от които 465 милиона са дадени на Тесла, за развитие на нови иновационни технологии. Между другото 5.9 милиарда от тези пари ги грабва Ford, а Nissan North America , взема останалите 1.6 милиарда долара, но всичките тези пари ще трябва да се връщат.

    Коментиран от #73

  • 70 Borislav Popov

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Димов":

    Споко, не си измислям нищо, грешката е моя, всъщност съдателите на първото пооколение на Сузуки Витара, са се ориентирали по купето на Нивата !

    Коментиран от #74

  • 71 888

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "Бесен Язовец":

    Г-н Бесен Язовец , чини ми се ,че си голям отворко и най любезно ще те помоля да ни осведомиш нас невежите по Съветската техника
    в периода 1974 - 77 година колко хиляди бройки Субаро - Леоне е
    имало в СССР , че са се изтрепали да ги разглобяват и да броят зъби
    и шлици.Относно двигател, заден, мост, дръжки, стъкла, и пр.от Жигула е поради причина на взаимозаменяемост на територията на цялата страна. Ама чукча писател не читател...

    Коментиран от #76, #82

  • 72 Borislav Popov

    1 0 Отговор

    До коментар #68 от "Димов":

    Хе, хе, опасен си ейййй, да не стъпи човек накриво и веднага - Ще го запомня този твой, велик, пореден, цветущ пост. Я по леко бе, Димофф не се напрягай толкова много, че ще се изприщиш бе, човече !

    Коментиран от #75

  • 73 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "Borislav Popov":

    " А в Америка никой не налива просто так пари, осбенно пък в такива публични компании, като Тесла, която е създадена основно от частни капитали и инвестиции." _--------- А! Доближаваме ключа от палатката. И защо, според теб, въпреки това го правят, вече толкова време? Защо на всяка цена САЩ искат Тесла жива?

    Коментиран от #77

  • 74 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #70 от "Borislav Popov":

    Чест и почитания.
  • 75 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #72 от "Borislav Popov":

    Остей тия глупости. Не съм фен на руските коли (освен два-три модела), но тоя интериор им го признавам. Няма как да отречеш, че са се справили много добре. Ако не пишеше в статията, нямаше и да помислим, че може да е руски.

    Коментиран от #78

  • 76 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #71 от "888":

    И аз се зачудих. Какво има да копират от Субару? Три дифа: преден, заден и в средата. Първите Ниви даже май бяха без блокаж. Или блокажа им май беше само на средния диф?!..... Забравил съм вече.

    Коментиран от #80

  • 77 Borislav Popov

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "Димов":

    Виж сега Димов, ей този въпрос вече, го задай не на мен, а на правителството на САЩ ! От къде, аз простия смъртен българин от село Кукуево, мога да знам, защо на всяка цена САЩ, искат Тесла жива. Е, имам и аз някой съображения по този въпрос, но не ми иска сега тук да ги изказвам, защото не е това най главното тук според мен. В края на краищата Тесла си е тяхна компания и те вече имат правото да решават, да бъде тя или да не бъде и повярвай ми, ако наистина Тесла фалира, аз ще съм последния човек във България, който ше си посипва главата с прахоляк, заради това, че Тесла била фалирала.

    Коментиран от #91

  • 78 Borislav Popov

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Димов":

    Ок, по този въпрос се разбрахме. само, че какво значи това - са се справили много добре !? Искаш да кажеш, че са направили много хубава черно-бяла снимка ли ?

    Коментиран от #92

  • 79 ВАЗ

    1 1 Отговор

    До коментар #60 от "Така ли":

    https://dizzyriders.bg/post/5385/obshtoto-mezhdu-lada-samara-i-audi-rs2-porsche-tezi-koli-i-oshte-dve-sa-razrabot ето. Първата попаднала ми статия.

    Коментиран от #95

  • 80 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #76 от "Димов":

    Имат блокаж първите Ниви

    Коментиран от #93

  • 81 Съвсем сериозно

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Вие сериозно ли":

    Тъпо е да се патентоват такива неща, но другите като го правят, защо те да не го правят ?
  • 82 Бесен Язовец

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "888":

    Г-н 888, става въпрос не за няколко хиляди, а само за 2-3 бройки , ткзи подробности съм ги чел в книгата конструктора, който всъщност е създал Нивата, Пьотър Михайлович Прусов. Просто са подглеждали от Субарото, търсейки някой решения за двойното предаване, което по онези времена са били голяма рядкост в автомобилния свят. В тази книга съм чел, че колата е наречена НИВА, по пъовите букви на имената на децата на този Прусов и на главния конструктор на Автоваз, Владимир Сергеевич Соловьов - Наталия, Ирина, Вадим, Андрей

    Коментиран от #83

  • 83 Random

    1 2 Отговор

    До коментар #82 от "Бесен Язовец":

    За името си прав, за субаруто - не

    Коментиран от #84

  • 84 Borislav Popov

    2 1 Отговор

    До коментар #83 от "Random":

    Ако те, конструкторите, лъжат за субарото, значи и аз лъжа, така, че всичките претенции, към тях ги изказвай.
  • 85 Танко

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Иван":

    Нивата я произвеждат от 1976 г. Намерѝ снимка на FIAT 127 , и кажи на коя кола ти прилича.
  • 86 Танко

    1 3 Отговор

    До коментар #36 от "Random":

    Престанѝ с тези валове! Руснац ите и на тавана да ги сложат,все тая. Просто им липсват материали,технологии,качество,контрол и още много неща. Проблемите на ладовите двигатели са там,където е променено нещо.
  • 87 Танко

    0 4 Отговор

    До коментар #40 от "прав си":

    Самара е разработена от Порше. Калина- виж Корса Б. Останалото-разработено съвместно,на базата,доизпипан. За кое сте прави?
  • 88 Танко

    0 3 Отговор
    Да бяха се сетили ,преди Шевролет да патентова "Нива"
  • 89 Инж Илич

    4 4 Отговор
    Некадърници нищо тяхно немогат да измислят
  • 90 222

    3 1 Отговор
    Тия все почват и все си стоят на това дередже
  • 91 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #77 от "Borislav Popov":

    Два дни празници. На въпроса: САЩ искат Тесла, защото тя трябва да електрифицира МПСтата в страната им.... или, поне да положи добри основи за това. САЩ искат да не зависят повече от чужд петрол и да пръскат млрд $ за военна подкрепа на тоя и оня арабин, само и само да смъкнат цената на галон бензин с няколко мизерни цента. Искат да са независими, да си шляпат на ток, като за целта миналата година отпуснаха хиляди хектари в пустинята Невада, за соларни полета. А техният, първокачествен петрол, ще продължат да го изнасят навън и да печелят луди пари. Като икономисти са ненадминати. Цялата работа с електрокарите им е борба за енергийна независимост. Или поне по-малка зависимост. Загубят ли Тесла - губят идеята за енергийна независимост.
  • 92 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #78 от "Borislav Popov":

    Защо черно-бяла? Аз висях красиви оранжеви контури насред черен интериор, с тук-таме сребристи окрайчвания. Днес, не знам що, снимката вече се не види в статията.
  • 93 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Иван":

    Да, имаха, но беше различен от на следващото поколение. Май беше само на средния диф и дори със блокаж, щом една от гумите увиснеше и край. Имаше някакъв такъв парадокс, който беше изчистен по-нататък.

    Коментиран от #94

  • 94 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #93 от "Димов":

    Напротив. Абсолютно пълен Беше. Нищо не е изменено, само пластмасите салона и визита. Даже и да я кантариш някъде, пак минава. Три Ниви съм сменил. Едната ми беше от първите партиди. Произведена края на 75г., първа регистрация 76г. Това животно какви чукари е катерило само то си знае. Само на Луната не е ходила. Сега за лов и риболов пак ползвам Нива. Но смея да твърдя, че произведените по време на СССР бяха с по-добри тенекета.
  • 95 Така ли

    0 0 Отговор

    До коментар #79 от "ВАЗ":

    Можеше поне да прочетеш по-внимателно статията, чиито линк си дал. Там не пише, че Самара е дизайн на Порше, а че Порше помагат в разработката му. Нещо, което правят всички марки помежду си. И липсва годината, в която го правят, а тя е след като руснаците пускат Самара на пазара. Това е уточнено в един от другите линкове, в търсачката. Пише също, че Порше помагат в разработката на мотора 1,5. Само на 1,5, който е един от няколкото на Самара. Въобще не е основание да се смята, че Самарата не е руска разработка. Но е много по-лено да се интерпретират неща от контекста, вместо да обяснят конкретно, нали?

    Коментиран от #96

  • 96 ВАЗ

    0 0 Отговор

    До коментар #95 от "Така ли":

    https://youtu.be/x7o_nooqwU8 ето бе философе. Като от български не разбираш, ето ти го на руски. И договора с Порше е от преди разработката на Самарата.