Най-продаваната Skoda смени поколението. Официалното представяне на чешкия бестселър се състоя късно снощи, а сега ще ви разкажем по-подробно за него. Това е четвъртото поколение на Octavia, което впечатлява с по-големи габарити, с революционен салон и за първи път се предлага и с хибридна версия.
По време на презентацията, чехите показаха две версии - лифтбек и комби. Първоначално в дилърските центрове ще се появи универсала, а лифтбекът ще започне да се продава няколко седмици по-късно. Приоритетът на комбито не е случаен, защото в Европа продажбите му са над 50% от тези на Octavia.
Иновацията е нараснала с 15 мм на широчина до 1 829 мм, дължината ѝ е 4 689 (+22 мм), а междуосието не е променяно. Външно колата е доста по-близко до флагмана Superb, като сходство се открива в броните, в оформлението на задните светлини, както и в общите пропорции. Инженерите са успели да снижат и коефициента на въздушно съпротивление с 0.05 и сега Cx е равен на 0.24 при лифтбека и на 0.26 при комбито.
Салонът на новата Octavia е технологично приличащ на осмата генерация на Golf. От там са заимствани 10.25-инчовия екран, приборния панел, мултимедийната система, сензорното управление на панорамния таван, проекционният дисплей и миниатюрният селектор на роботизираната скоростна кутия.
Въпреки цифровизацията физическите бутони не са изчезнали. Над въздуховодите е заразен блокът с осем бутона, а от екстрите си заслужава да се отбележат за първи път вгражданите в Octavia матрични оптични светлини, вентилирани предни седалки с функция за масаж, както и тризоналния климатроник.
В добавка към това, чехите обещават още по-широко място за пасажерите отзад, както и увеличен обем на багажника, който при комбито вече е 640 литра. Към момента Skoda разкри само двигателите за европейския пазар, но нас именно те ни интересуват. Бензиновите мотори са три - трицилиндров със 110 коня и два четирицилиндрови с обем 1.5 и 2.0 литра и с мощност 150 и 190 конски сили, съответно.
Дизелова Octavia ще е достъпна с един-единствен агрегат - двулитров, но той ще се предлага с три мощностни разновидности - 115, 150 или 200 коня. Най-мощната версия на Octavia ще може да се поръчва и с 4х4 система. Дебютира и още една интересна версия - тази на метан. Тя се нарича Octavia G-Tec и разполага с 1.5-литров мотор с мощност 130 конски сили.
Що се отнася до plug-in хибрида, то той може да се зарежда от стандартна битова мрежа и от специализирана зарядна станция, осигурява на колата 55 километров пробег само на ток (по цикъла WLTP), а двигателят с вътрешно горене е добре познатият ни 1.4 TSI, който работи съвместно с електромотор. Недостатък е по-малкия багажник на хибрида.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Airflow
Коментиран от #12, #26, #27
11:16 12.11.2019
2 Мария Атанасова
11:20 12.11.2019
3 ссср
11:22 12.11.2019
4 skodaclub
11:22 12.11.2019
5 вес
11:24 12.11.2019
6 bmw
Коментиран от #9
11:30 12.11.2019
7 мико
11:30 12.11.2019
8 Random
11:37 12.11.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Driving pleasure
11:45 12.11.2019
11 газ бок
Коментиран от #13, #23
11:45 12.11.2019
12 Ххх
До коментар #1 от "Airflow":
Статията не е за новите оръжия на Русия, така че оставаш с пръст в устата.11:55 12.11.2019
13 Driving pleasure
До коментар #11 от "газ бок":
Ако е след 5 години ще си я откара и той... проблема е че ще са 15...11:57 12.11.2019
14 Авторитета
Коментиран от #29
12:02 12.11.2019
15 DBS
Харесва ми тази Октавия , браво. Интериор екстериор... съвсем прилични.
12:10 12.11.2019
16 Хмммм
12:20 12.11.2019
17 Киро
12:31 12.11.2019
18 Jack Bauer
12:45 12.11.2019
19 BATJ
14:29 12.11.2019
20 Аватар
15:36 12.11.2019
21 Перник
15:56 12.11.2019
22 Дъ Клаш
16:03 12.11.2019
23 123
До коментар #11 от "газ бок":
И какво има да му мисли. Има да я кара още поне 150 000 км без проблеми. Това да не са ти горублянски 150 хиляди (реални 500 000). Ако колата се поддържа според книжката - поне още 5 години още 150 000 без сериозни ремонти. Те затова си държат цените и Октавия на 4-5 години под 20 000 лева няма.16:24 12.11.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Б.Б.
Коментиран от #28
21:00 12.11.2019
26 Airflow,коригирам те:
До коментар #1 от "Airflow":
По-правилно е да напишеш: Нека некомпетентните автолюбители започнат да пишат тъпотии сега!23:19 12.11.2019
27 Airflow,коригирам те:
До коментар #1 от "Airflow":
По-правилно е да напишеш: Нека некомпетентните автолюбители започнат да пишат тъпотии сега!23:19 12.11.2019
28 Б.Б.,не се изхвърляй
До коментар #25 от "Б.Б.":
Това да не е Ролс Ройс че да го наричаш брилянтен? По-удачно е да кажеш: надежден и практичен автомобил с отлично съотношение качество-цена.23:23 12.11.2019
29 Авторитета,ти какво искаш?
До коментар #14 от "Авторитета":
Знаеш че всички не могат да карат Мерцедес.23:26 12.11.2019
30 Golf
23:37 17.11.2019