Японската компания Aspark представи на салона в Дубай серийната версия на електрическия хиперавтомобил Owl. Неговата силова установка развива над 2 000 к.с., което го прави най-мощната серийна кола в света.
Показаният на изложението във Франкфурт през 2017 г. първи концепт на "Совата" разполагаше с едва 435 к.с., а готовият прототип развиваше 1 000 к.с. С 2 040 коня и 2 000 Нм серийната версия превъзхожда Pininfarina Battista, Rimac C_Two (и двата с 1 900 к.с. и 2300 Нм), както и спрягания за бъдещ шампион по мощност Lotus Evija (2 000 коня и 1700 Нм).
По пътя от прототипа до конвейера Aspark Owl се е сдобил с обичайни странични огледала вместо вградени камери, стъкла на вратите със сваляща се централна секция, активно задно антикрило, което се повдига след достигането на 150 км/ч и доста изпипан салон.
Карбоновото шаси на японската хиперкола има програмирани зони на деформация със структура на медна пита и тежи 120 кг. Панелите на каросерията от армиран с въглеродни нишки полимер добавят още 60 кг, а общото тегло е 1 900 кг.
Силовата установка на високия 99 см Owl се състои от четири синхронни електромотора с постоянни магнити и 800-волтова батерия с капацитет 64 кВтч. Акумулаторът е част от силовата структура на шасито и може да се зареди за 80 минути от 44-киловатово зарядно. Разработена от Aspark система, която анализира параметрите на всяка клетка поотделно, предпазва батерията от прегряване и презареждане.
Новият шампион по мощност сред серийните автомобили ускорява от 0 до 100 км/ч за 1.69 сек., а до 300 - за 10.6 секунди. Максималната скорост е 400 км/ч, а автономният пробег - 450 км.
За спирането отговарят въглерод-керамични ротори с 10-бутални апарати отпред и четирибутални - отзад. Окачването е хидравлично, като е предвидено автоматично и ръчно регулиране на клиренса в диапазона 80-160 мм.
"Совата" предлага четири режима на движение - за града, за сняг и дъжд, спортен и "за максимално удоволствие". За модела ще се предлага обширен списък с екстри като климатик, мултимедия, четири екрана и безключов достъп.
Owl ще се сглобява в завода на Manifattura Automobili Torino в едноименния италиански град. Ще бъдат произведени 50 екземпляра с цена €2 900 000 всеки. Първите готови бройки ще бъдат доставени на клиентите през второто тримесечие на 2020 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 естета
Коментиран от #5
16:42 12.11.2019
2 До физика Антиелектрика
Коментиран от #3, #7, #23
16:45 12.11.2019
3 Илан Мъск съм
До коментар #2 от "До физика Антиелектрика":
Tesla Model 4 ще постига от 0 до 100 за 0.5 секунди !16:57 12.11.2019
4 PIR
17:09 12.11.2019
5 Aaa
До коментар #1 от "естета":
Това е една от най-красивите и впечатляващи коли правени някога! Ти БМВ виждал ли си? На БМВ дизайна не е мръднал от десетки години - една и съща решетка отпред и не можеш да различиш моделите - едното струва 1500 лв., другото пък било с 20 к.с. повече и струвало 11000 лв.! Вътрешността на БМВ пък само Фолксваген (народната кола или колата за бедните) я бие по грозотия!17:19 12.11.2019
6 естета
Е хайде така да е, хаирлия да е, изкарай кинтите дека ги пише в статията /ако ги имаш / и си я вземи щом толкова ти харесва аз изказах свое мнение !
Коментиран от #22
17:26 12.11.2019
7 Антиелектрика
До коментар #2 от "До физика Антиелектрика":
Хайде пак поредния ник, но със същото заболяване. Кога и къде съм твърдял, че с гуми не може да се постига такова ускорение, след като съм давал рекорда от 0,8 секунди на ДВГ? Хайде ти сега да обясниш защо не са асинхронни двигателите като на Тесла и как така с едва 64kW батерийка, колата тежи 2 тона?Коментиран от #15, #18, #19
17:34 12.11.2019
8 бегай скрий се
17:36 12.11.2019
9 Мастер
17:43 12.11.2019
10 Японеца
Коментиран от #16
18:47 12.11.2019
11 Славуца от Учиндол:
00:19 13.11.2019
12 Коментара
07:27 13.11.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Танас
Коментиран от #17
09:02 13.11.2019
15 Borislav Popov
До коментар #7 от "Антиелектрика":
Нарочно са я утежелили япончеата, щото иначе може и да фръкне ! А, ако сериозно, ти остави батерийката, освен нея, присъстват и четири синхронни електромотора с постоянни магнити и те не са направени от памук или от перушина.10:08 13.11.2019
16 Гостилничаря
До коментар #10 от "Японеца":
Така е, остави ги да си пърдят с немските кошници......12:28 13.11.2019
17 Зелено
До коментар #14 от "Танас":
Сбърканото е, че е като бъхтана с бухалка и тухла отпред. Смачкана като японско оригами14:27 13.11.2019
18 гост
До коментар #7 от "Антиелектрика":
Ти по-добре обясни как без автоматик , демек "неефективна" бие Поршето в ПЪТИ и в динамиката и в "разхода" , хахах !! Пък "рекордите " на двг ги остави , първо не са със шосейна кола , да не говорим за серийна и второ тия рекордьори не могат да минат и 100 км , щото са сметнати САМО за 400 м , и после пълно разглобяване !! И също да попитам , ДАЖЕ Римака , дето Порше взимат акъл от него , а и другите споменати НЯМАТ АВТОМАТИК , а са десет пъти по-скъпи от Поршето , тоест не е за по-евтино , що така бе джанъм , хахаххахаххаха !!! И всичките са "по-ефективни" , тоест с по-голям пробег от него с два-три пъти по-голяма мощност , ти да видиш , докъде я докараха "великите" инженери !!!Коментиран от #20
16:55 13.11.2019
19 гост
До коментар #7 от "Антиелектрика":
Та все пак чакаме да ни открехнеш за ШОСЕЙНА кола , с номера за движение , не ти ща "доработки" , драгстери и всякакви петролофилски глупости , ШОСЕЙНА КОЛА С РАЗРЕШЕНИЕ да се движи по обществена пътна мрежа с поне близки показатели !!!!!16:59 13.11.2019
20 Антиелектрика
До коментар #18 от "гост":
Какво Порше, пак ли не знаеш с кой какво си спорил? А тази кола още не е получила разрешение и не се движи никъде, за разлика от Веном например.17:50 13.11.2019
21 type-R
22:29 13.11.2019
22 анти естета
До коментар #6 от "естета":
приятелю ти ако си естет всички ще го закъсаме, ...много ми е интересно какви са твоите критерии за красив автомобил, сигурен съм че са много странни, ако на тази кола казваш че е много грозна, значи си тотално скаран с понятието автомобилен дизайн при спортните коли и изобщо със всякакъв дизайн13:11 14.11.2019
23 Момчил йотов
До коментар #2 от "До физика Антиелектрика":
Драгстерите как вдигат от 0-500км/ч за 1,6 секКоментиран от #25
08:00 15.11.2019
24 незнайко
10:36 15.11.2019
25 незнайко
До коментар #23 от "Момчил йотов":
Нама такъв драгстер ! 100 км/ч за 0.5 sec 0-500 = 4.2sec Top Fuel Dragster. Това казва чичко Гугъл.10:40 15.11.2019