Last news in Fakti

12 Ноември, 2019 16:36 14 424 25

Най-мощната серийна кола вече е японска

  • aspark-
  • owl-
  • дубай 2019

Японската компания Aspark представи на салона в Дубай серийната версия на електрическия хиперавтомобил Owl. Неговата силова установка развива над 2 000 к.с., което го прави най-мощната серийна кола в света.

Най-мощната серийна кола вече е японска

Показаният на изложението във Франкфурт през 2017 г. първи концепт на "Совата" разполагаше с едва 435 к.с., а готовият прототип развиваше 1 000 к.с. С 2 040 коня и 2 000 Нм серийната версия превъзхожда Pininfarina Battista, Rimac C_Two (и двата с 1 900 к.с. и 2300 Нм), както и спрягания за бъдещ шампион по мощност Lotus Evija (2 000 коня и 1700 Нм).

Най-мощната серийна кола вече е японска

По пътя от прототипа до конвейера Aspark Owl се е сдобил с обичайни странични огледала вместо вградени камери, стъкла на вратите със сваляща се централна секция, активно задно антикрило, което се повдига след достигането на 150 км/ч и доста изпипан салон.

Най-мощната серийна кола вече е японска

Карбоновото шаси на японската хиперкола има програмирани зони на деформация със структура на медна пита и тежи 120 кг. Панелите на каросерията от армиран с въглеродни нишки полимер добавят още 60 кг, а общото тегло е 1 900 кг.

Най-мощната серийна кола вече е японска

Силовата установка на високия 99 см Owl се състои от четири синхронни електромотора с постоянни магнити и 800-волтова батерия с капацитет 64 кВтч. Акумулаторът е част от силовата структура на шасито и може да се зареди за 80 минути от 44-киловатово зарядно. Разработена от Aspark система, която анализира параметрите на всяка клетка поотделно, предпазва батерията от прегряване и презареждане.

Най-мощната серийна кола вече е японска

Новият шампион по мощност сред серийните автомобили ускорява от 0 до 100 км/ч за 1.69 сек., а до 300 - за 10.6 секунди. Максималната скорост е 400 км/ч, а автономният пробег - 450 км.

Най-мощната серийна кола вече е японска

За спирането отговарят въглерод-керамични ротори с 10-бутални апарати отпред и четирибутални - отзад. Окачването е хидравлично, като е предвидено автоматично и ръчно регулиране на клиренса в диапазона 80-160 мм.

Най-мощната серийна кола вече е японска

"Совата" предлага четири режима на движение - за града, за сняг и дъжд, спортен и "за максимално удоволствие". За модела ще се предлага обширен списък с екстри като климатик, мултимедия, четири екрана и безключов достъп.

Най-мощната серийна кола вече е японска

Owl ще се сглобява в завода на Manifattura Automobili Torino в едноименния италиански град. Ще бъдат произведени 50 екземпляра с цена €2 900 000 всеки. Първите готови бройки ще бъдат доставени на клиентите през второто тримесечие на 2020 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 естета

    20 49 Отговор
    Разбира се че ще има и клиенти за подобни коли, ма мнооого грозно ве, га че е дялано с теслата !

    Коментиран от #5

  • 2 До физика Антиелектрика

    22 23 Отговор
    Хайде физика Антиелектрика, да обясни със закона на физиката, как тази кола с гуми успява да вдигне от 0 до 100 за 1,69 секунди. В коя част на фантастиката е тази кола. Да заповяда и да обясни.

    Коментиран от #3, #7, #23

  • 3 Илан Мъск съм

    15 41 Отговор

    До коментар #2 от "До физика Антиелектрика":

    Tesla Model 4 ще постига от 0 до 100 за 0.5 секунди !
  • 4 PIR

    30 10 Отговор
    Колате е пълен филм в добрият смисъл.
  • 5 Aaa

    41 21 Отговор

    До коментар #1 от "естета":

    Това е една от най-красивите и впечатляващи коли правени някога! Ти БМВ виждал ли си? На БМВ дизайна не е мръднал от десетки години - една и съща решетка отпред и не можеш да различиш моделите - едното струва 1500 лв., другото пък било с 20 к.с. повече и струвало 11000 лв.! Вътрешността на БМВ пък само Фолксваген (народната кола или колата за бедните) я бие по грозотия!
  • 6 естета

    15 7 Отговор
    до 5
    Е хайде така да е, хаирлия да е, изкарай кинтите дека ги пише в статията /ако ги имаш / и си я вземи щом толкова ти харесва аз изказах свое мнение !

    Коментиран от #22

  • 7 Антиелектрика

    11 4 Отговор

    До коментар #2 от "До физика Антиелектрика":

    Хайде пак поредния ник, но със същото заболяване. Кога и къде съм твърдял, че с гуми не може да се постига такова ускорение, след като съм давал рекорда от 0,8 секунди на ДВГ? Хайде ти сега да обясниш защо не са асинхронни двигателите като на Тесла и как така с едва 64kW батерийка, колата тежи 2 тона?

    Коментиран от #15, #18, #19

  • 8 бегай скрий се

    22 5 Отговор
    Много е серийна - цели 50 бройки ...
  • 9 Мастер

    7 1 Отговор
    Само де не тествана у БГ иначе ко се справя с пътищата ще е масова
  • 10 Японеца

    22 5 Отговор
    Тука само комплексари коментират! Всичко им криво!

    Коментиран от #16

  • 11 Славуца от Учиндол:

    11 0 Отговор
    Поръчах я вече. Ще возя Мая на кожената седалка с 400 в час по Хемус
  • 12 Коментара

    4 2 Отговор
    Много красива и определено с индивидуален дизайн! Жалко че няма снимки на интериора.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Танас

    4 10 Отговор
    Трябва да си с много увредено зрение за да твърдиш, че това е красива кола! Има нещо сбъркано и това е!

    Коментиран от #17

  • 15 Borislav Popov

    6 2 Отговор

    До коментар #7 от "Антиелектрика":

    Нарочно са я утежелили япончеата, щото иначе може и да фръкне ! А, ако сериозно, ти остави батерийката, освен нея, присъстват и четири синхронни електромотора с постоянни магнити и те не са направени от памук или от перушина.
  • 16 Гостилничаря

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "Японеца":

    Така е, остави ги да си пърдят с немските кошници......
  • 17 Зелено

    1 5 Отговор

    До коментар #14 от "Танас":

    Сбърканото е, че е като бъхтана с бухалка и тухла отпред. Смачкана като японско оригами
  • 18 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Антиелектрика":

    Ти по-добре обясни как без автоматик , демек "неефективна" бие Поршето в ПЪТИ и в динамиката и в "разхода" , хахах !! Пък "рекордите " на двг ги остави , първо не са със шосейна кола , да не говорим за серийна и второ тия рекордьори не могат да минат и 100 км , щото са сметнати САМО за 400 м , и после пълно разглобяване !! И също да попитам , ДАЖЕ Римака , дето Порше взимат акъл от него , а и другите споменати НЯМАТ АВТОМАТИК , а са десет пъти по-скъпи от Поршето , тоест не е за по-евтино , що така бе джанъм , хахаххахаххаха !!! И всичките са "по-ефективни" , тоест с по-голям пробег от него с два-три пъти по-голяма мощност , ти да видиш , докъде я докараха "великите" инженери !!!

    Коментиран от #20

  • 19 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Антиелектрика":

    Та все пак чакаме да ни открехнеш за ШОСЕЙНА кола , с номера за движение , не ти ща "доработки" , драгстери и всякакви петролофилски глупости , ШОСЕЙНА КОЛА С РАЗРЕШЕНИЕ да се движи по обществена пътна мрежа с поне близки показатели !!!!!
  • 20 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Какво Порше, пак ли не знаеш с кой какво си спорил? А тази кола още не е получила разрешение и не се движи никъде, за разлика от Веном например.
  • 21 type-R

    0 1 Отговор
    И как е преминала системата за хомологация за улично движение на тиквениците, след като няма задължителното кухо под капака и не е висока поне 2 м???
  • 22 анти естета

    6 0 Отговор

    До коментар #6 от "естета":

    приятелю ти ако си естет всички ще го закъсаме, ...много ми е интересно какви са твоите критерии за красив автомобил, сигурен съм че са много странни, ако на тази кола казваш че е много грозна, значи си тотално скаран с понятието автомобилен дизайн при спортните коли и изобщо със всякакъв дизайн
  • 23 Момчил йотов

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "До физика Антиелектрика":

    Драгстерите как вдигат от 0-500км/ч за 1,6 сек

    Коментиран от #25

  • 24 незнайко

    1 0 Отговор
    Японците в тази насока са номер едно. Концепт - 435 кс. Прототип 1000-кс. Готова за серийно производство - 2000 кс. Невиждано досега от никоя компания . Това наистина доказва мощта на синхронните двигатели с неодимови магнити.
  • 25 незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Момчил йотов":

    Нама такъв драгстер ! 100 км/ч за 0.5 sec 0-500 = 4.2sec Top Fuel Dragster. Това казва чичко Гугъл.