63 950 54

Намериха екземпляр от най-бързата Omega, но в плачевно състояние

Намериха екземпляр от най-бързата Omega, но в плачевно състояние

Този автомобил е разработен на базата на първата Omega. Преработката му обаче е дело на специалистите от Lotus, като това става през далечната 1990 година. Стандартният трилитров мотор на Opel е с увеличен работен обем до 3.6 литра.

Намериха екземпляр от най-бързата Omega, но в плачевно състояние

Освен това към агрегата е добавена битурбо система Garrett T25. Резултатът е 382 коня и 568 Нм въртящ момент. Максималната скорост на Lotus Carlton е 285 км/ч., а ускорението до 100 става за 5.1 секунди. Впечатляващо и приятно за окото, но...

Намериха екземпляр от най-бързата Omega, но в плачевно състояние

Тези автомобили, вече са с колекционерска стойност и за повечето "оцелели" се полагат специални грижи. Не така обаче стои въпросът с автомобила от снимките. Този Lotus Omega е намерен в стар гараж в Украйна в плачевно състояние.

Намериха екземпляр от най-бързата Omega, но в плачевно състояние

За находката информира популярния блогър Roma Urraco, който твърди, че въпреки състоянието, този уникален спорткар от недалечното минало може да бъде реставриран. Работата обаче съвсем няма да е лека. Убедете се сами от снимките.

Намериха екземпляр от най-бързата Omega, но в плачевно състояние

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 65 гласа.

Още по темата

  • Една стара, но много бърза кола

    Една стара, но много бърза кола

    За много от авто феновете, автомобилите от близкото минало си остават т.нар. "истински коли". Те са по-здрави, по-надеждни и по-аналогови, ...
    23.11.2018
    35 041
    74

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 client

    82 20 Отговор
    Едвам прочетох думата "спорткар"

    Коментиран от #5, #42

  • 2 ЦРУ

    49 11 Отговор
    Радко няма да си спра addblock-а
  • 3 Укра

    135 30 Отговор
    То в Украина всичко е в плачевно състояние.
  • 4 ФауВе

    123 9 Отговор
    Прахоляка заблуждава неопитните. Колата не е толкова зле. Може да се направи пушка. Само да не е изгнила, като стар варел. Но точно тия Омеги не гният като останалите Опели.

    Коментиран от #30

  • 5 Чествувайте

    56 10 Отговор

    До коментар #1 от "client":

    Новобългерианския ленгуѝч!
  • 6 незнайко

    80 8 Отговор
    Автоджамбазите за 30 минути ще го направят да блести !!! Ще е още мокър но чист !!!

  • 7 007

    32 5 Отговор
    Ако се намери кой да я ремонтира ще живне...... |••••••|
  • 8 Алфа Вълкът

    33 7 Отговор
    Имаше такава Омега в аутоскоут за към € 60хил, с Калибрата нямат стигане!
  • 9 dyt

    39 6 Отговор
    Като изключим липсите,колата е в много добро състояние.Ако не е затегнал мотора,едно почистване и е ок.
  • 10 Driving pleasure

    35 4 Отговор
    Не виждам ръжди, ударено или нещо такова - изглежда в доста добро състояние - въобще не е зле колата. вярно, ако искат да го реставрират правилно ще трябва пълно разглобяване, но работата не е безкрайно много.
  • 11 Irmcher

    3 11 Отговор
    ето я най-бързата омега , за която много малко хора знаят... https://www.drive2.ru/b/2593966/

    Коментиран от #12

  • 12 Бачо Киро

    21 10 Отговор

    До коментар #11 от "Irmcher":

    Стига глупости, Лотус Омегата е със 150 кс повече от тоя Ирмшер с 235кс...
  • 13 Сион

    37 8 Отговор
    Това желязо го правим ново за няма и 500 лв, почистване вътре вънка, полиране, малко керамика, исвежаване на кожата с малко химийка и боя , едно масло и нов внос карана от 45 набор до местната църква :)
  • 14 KOC

    12 41 Отговор
    омега накарая вървяха по 400лв колкото 2 резервоара бензин та така е опел струва нищо

    Коментиран от #15, #54

  • 15 Бачо Киро

    57 2 Отговор

    До коментар #14 от "KOC":

    Точно така, разбирач ... Затова примерно в мобиле.де най-евтиният от трите за продан, номер 221, е 60000 евро, номер 840 е 70000 евро и номер 713 е 80000 евро .... Абе защо въобще се обаждате .... Не става дума за на леля ти кадета ...

    Коментиран от #49

  • 16 Алфа Ромео

    44 2 Отговор
    Страхотна кола, не мисля че е толкова зле, ша стане кола от нея, навремето АМГ-та и М-ки са и дишали праха.

    Коментиран от #20

  • 17 555

    44 4 Отговор
    Този изтребител и днес може да изяде доста коли с претенции за бегачки..
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор

  • 19 Груйо

    4 0 Отговор
    Име такива и тук... Имаше и тема Ферари...
  • 20 Бачо Киро

    49 0 Отговор

    До коментар #16 от "Алфа Ромео":

    Така е. За сравнение - SL500 от същите години беше 306кс, SL600 c V8 381кс като лотус омегата, SL600 c V12 394кс. Просто за сравнение с какъв тип коли е можел да се пуска. Почти 400кс началото на 90те години е все едно сега 1000кс, след като Форд Фокус има с 350 и Голф R ще отива в 400кс групата. Никога не съм бил фен на Опел, макар че Калибрата ми харесваше на вид, но тази Омега си имаше сериозни данни, които и днес не я правят бавна. 4 пистонни АП отпред с 328мм, които са притежание на Брембо, отзад на 300мм, скоростна кутия от ZR-1 Corvette.... Въобще не беше шега работа.

    Коментиран от #25

  • 21 Ти да видиш

    1 7 Отговор
    Е , убедихме се. И сега какво...?
  • 22 ИЯО

    11 7 Отговор
    Колата е като нова. Само е за измиване вътре и вън и готово. Купето на моята изглежда горе-долу като това. Вземам 5 литра А95 в една туба и търгвам за Украйна. / с бегача/.
  • 23 хубава е

    13 0 Отговор
    това не е лошо състояние, всички агрегата са налични, само да запали и ще се продаде за мн пари бих си я купил, но части от Омега не стават, всичко тук е пипано и то много
  • 24 ГруЮ

    17 1 Отговор
    Екстра е колата! Нова гарнитурка на капачката за маслото, дискове и накладки, пране на салона, измиване и е на 6.
  • 25 Алфа Ромео

    22 0 Отговор

    До коментар #20 от "Бачо Киро":

    Опелите винаги са били корави, идиотоустойчиви и евтини за подръжка коли, предлагат доста за цената си. Голям минус им беше това че не бяха много устойчиви на ръжда, вече са но късно се случи това, сега при франсетата не е ясно как ще са нещата...
  • 26 Генерал Иванушка Водков

    4 32 Отговор
    Какъв е тоя гюм? Всяка съвременна кола в днешно време предлага много повече от тоя варел, да си изгнива колкото си иска.

    Коментиран от #28, #29, #34, #43

  • 27 НЛО Бяла порцеланова чиния

    4 25 Отговор
    Ето това е истински дръгел(Таралясник)!
  • 28 Опа

    19 1 Отговор

    До коментар #26 от "Генерал Иванушка Водков":

    (всяка съвременна кола) Омегата от коя година е? малоумнико. Нещо за ретро коли чул ли си? Ако ти е трудно да четеш има предавания
  • 29 Алфа Ромео

    20 2 Отговор

    До коментар #26 от "Генерал Иванушка Водков":

    Не се напъвай Иванушка, тази култова класика е за по-богати и по-умни хора от теб.

    Коментиран от #31

  • 30 бате

    2 17 Отговор

    До коментар #4 от "ФауВе":

    бате опела е измислил ръждата

    Коментиран от #41, #47

  • 31 Гинко Билоба

    5 15 Отговор

    До коментар #29 от "Алфа Ромео":

    А пък ти... въобще незнам как със това име(ник*) може да даваш мнение и не ти е изгоряла електрониката която ще изгори във последствие целият гаден трошлив варел наречен Алфа Ромео?

    Коментиран от #53

  • 32 малка пишка

    6 0 Отговор
    Ако намерят правилните хора може Лотуса да блесне.
  • 33 Чичо Гошо

    15 2 Отговор
    Имаше от това време Ланчия с двигател от Ферари. 32 клапана 8 цилиндъра. Пряк конкурент

    Коментиран от #37

  • 34 Опа

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "Генерал Иванушка Водков":

    И много водка генерале!!!
  • 35 asdf

    5 1 Отговор
    абе с мерак ще стане тази легенда заслужава да бъде отново на пътя
  • 36 Никой ли не чете?

    3 4 Отговор
    Става въпрос за 'Лотус' , не за 'Опел'!

    Коментиран от #38

  • 37 batmiti

    7 1 Отговор

    До коментар #33 от "Чичо Гошо":

    Ланча Тема 8.32 , до скоро се мотаеше една такава тука из Княжево
  • 38 Алфа Вълкът

    16 0 Отговор

    До коментар #36 от "Никой ли не чете?":

    Вземи ти почети малко. По това време Опел и Лотус са собственост на GMC. Какви опели има с американски двигатели свят ще ти се завие!
  • 39 BMW Bulgaria

    1 13 Отговор
    Забележителен автомобил, но никога няма да бъде като m5 e34

    Коментиран от #46, #50, #51

  • 40 Адам

    4 0 Отговор
    Една пароструйка отвън и отвътре и става цайс;)
  • 41 бате

    9 1 Отговор

    До коментар #30 от "бате":

    бъркаш, ръждата е измислена от Мазда. Имам една 6-ца, която може да сложи всеки опел в малкия си джоб, откъм ръжда разбира се.

    Коментиран от #44

  • 42 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "client":

    Ти поне си я прочел,аз пък не мога да я разбера какво означава
  • 43 Хайл

    8 0 Отговор

    До коментар #26 от "Генерал Иванушка Водков":

    Точно този "дъргел" е надживял много от съвременните котури дето им се възхищаваш...и още ще надживее
  • 44 от Мазда за Бате

    8 2 Отговор

    До коментар #41 от "бате":

    Убеден съм че тази Мазда-6 *твоята* със ръждата са я извадили от панчаревското езеро преди да я купиш, така че молята те когато закупуваш автомобил обръщаи повече внимание на историята и произхода на автомобила!
  • 45 вцц

    3 0 Отговор
    от къде на къде ще ме карате да си спра адблока, нещастници, това си е мое право, след като видях страницата ще го пусна пак..... кви сте вий ве...
  • 46 ФауВе

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "BMW Bulgaria":

    и по-добре, че няма.

  • 47 ФауВе

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "бате":

    Знам, но Опелите на Воксхол, както и този Лотус, въобще не бяха податливи на ръжда. За Англия имаха допълнително, антикорозионна обработка на тенекията.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор

  • 51 Алфа Ромео

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "BMW Bulgaria":

    Така е, няма да бъде защото е много по-добър.
  • 52 АмфетАмин

    1 0 Отговор
    Горе долу е добре като за тия пари
  • 53 Алфа Ромео

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гинко Билоба":

    Електрониката е марка БОШ
  • 54 Венци

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "KOC":

    Намери я за 400 лева лаладжия ;) Неук си за това замълчи

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.