34 964 34

Продава се Lada с рядък двигател

Продава се Lada с рядък двигател

В Москва се продава една интересна Lada "осмица", която всъщност е от изключително рядката серия ВАЗ 21083-02. Автомобилът е снабден с карбураторен двигател и е със специална микропроцесорна система на запалването, която не се нуждае от никакви регулировки. Освен това въпросният хечбек се намира в идеално състояние. Пробегът му е само 55 500 километра, но и цената не е никак ниска. Собственикът иска за своята Lada сумата от 200 000 рубли, което се равнява приблизително на 2 830 евро - два пъти повече от средната цена за подобен автомобил.

Продава се Lada с рядък двигател

Под капака на Lada-та 21083-02 е монтиран 1.5-литров бензинов двигател с мощност 73 конски сили. Двигателят работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия. В обявата се подчертава, че колата е от първите екземпляри на ВАЗ-21083 "Спутник" и е била предназначена за износ. Точно поради тази причина е монтирана микропроцесорната система за запалване (МПСЗ).

Продава се Lada с рядък двигател

В сравнение със стандартната система с бобина, тази дава много по-точен момент на запалване, дава по-мощна искра на свещите и по този начин позволява елиминиране на т.нар. микродупки при ускорение. Недостатъкът е, че тази конфигурация на мотора е много рядка и е трудна за обслужване и ремонт, особено в "полеви" условия. Собственикът не скрива, че търси купувач, който е истински ценител на съветските автомобили и който няма да използва колата ежедневно.

Продава се Lada с рядък двигател

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 53 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Този коментар е премахнат от модератор

  • 2 Borislav Popov

    148 55 Отговор
    Лада - Спътник с микропроцесорно запалване, те това вече е Евереста на руската инженерна мисъл !

    Коментиран от #30

  • 3 JEEP

    173 15 Отговор
    Толкова е рядка, че такива системи се продаваха у нас в зората на демокрацията като хоби китове. Май се водеха "електронно запалване".

    Коментиран от #29

  • 4 маакашвили

    97 30 Отговор
    Невиждано,нещо невероятно,не може да бъде,такъв напредък никога не е виждан,ашколсум,евала.Просто да паднеш.
  • 5 kosama

    57 6 Отговор
    ХАХА аз имах такава с такова запалване самара 93'

    Коментиран от #8

  • 6 Такава микропроцесорна

    90 12 Отговор
    Още 83-та си бях сложил на москвича, простото електронно запалване, откога стана микропроцесорна с-ма, ей това не разбрах!

    Коментиран от #10


  • 7 Димов

    57 7 Отговор
    Запалителната, микропроцесорна система да не е оная, от Зарулем, дето всички руски ентусиасти си я правеха, а по-късно и нашенските? Беше доста популярна схема.
  • 8 Borislav Popov

    57 8 Отговор

    До коментар #5 от "kosama":

    Ми имал си разбира се, всички Самари, които са били за износ са били с електронно запалване. Не се подвеждайте на гръмкото заглавие, за редкия двигател, рядък е, ама само в Русия и само за този модел Лада - Спътник, понеже за вътрешния пазар не са слагали такова запалване. Макар, че не виждам, какви пробоеми може да има там, с обслужването на този двигател, както е написано тук в статията...) Те сетне, всички по нови модели - 2109, 21099, 2110 и т.н. вече бяха с такова запалване и въобще никога не е имало проблеми с обслужването им
  • 9 Идеална

    39 22 Отговор
    Красавица

    Коментиран от #18

  • 10 Синдикат на Ало Измамниците

    24 1 Отговор

    До коментар #6 от "Такава микропроцесорна":

    Той Радко от къде да ги знае тия неща, най-вероятно 83-а баща му е бил на 13 или 15 годин.
  • 11 Гост

    87 16 Отговор
    В семейството имахме Самара Седан във вишнев цвят....Значително по-рядко изпълнение....Такъв боклук трудно се прави! Трябват големи усилия,за да се сглоби толкова некадърна кола! Руснаците се бяха постарали! Това беше символ на пропадането на Съветския съюз и доминацията на Запада във всяко едно отношение! Въпреки,че колата стоеше в изключително топъл гараж и никога не оставаше на улицата пред блока все имаше проблеми...Без слънце да я грее на втората година корите на вратите се разлепиха,а таблото от пасажерската страна се изду и деформира!Баща ми купи от корекома някакви универсални калъфки за колата,че салона започна да сдава багажа! На третата година карбураторът започна да прави проблеми...Продадохме я на 17 хиляди километра с фабричните гуми и оборудване на един бесарабски българин от град Булгар...Сега като видях салона и моторния отсек в съзнанието ми изплуваха толкова много спомени с покойните ми вече дядо и баща... Може би това е единственото хубаво от всичко преживяно с тази кола...спомените с любимите хора... Днес караме коли бъкани с електроника и системи за сигурност...Нямаме радио,а мултифункционална система със Spotify...Всичко е несравнимо,но...и любимите хора ги няма...

    Коментиран от #17

  • 12 Мерси

    26 14 Отговор
    КензеФи не купувам.
  • 13 Горбачов

    19 9 Отговор
    РАШКИ къъърш!
  • 14 Газ 66

    29 14 Отговор
    Тая специална система е толкова специална че преди няколко години като разчиствах гаража изхвърлих на боклука 2 такива останали от баща ми. Ако знаех че е толкова специална нямаше да ги хвърля а щях да купя 2 самари за по 300лв , да им монтирам специалната система и да им искам в Мобиле бг по 3000евра. Еми така де , може би все щеше да се намерят в България поне двама русофилистични балъка да ми ги купят
  • 15 Бачо

    26 12 Отговор
    Мнооого се постараха руснаците за да развалят Фиат 124. 50 години прогрес. Спрете да пишете тези глупави статии.

    Коментиран от #19

  • 16 Бат.Влад

    11 5 Отговор
    А на моя ЗаЗ има БОРД Компютър

    Коментиран от #21, #22

  • 17 SAAB

    20 26 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Е......радвай се сега на 10 годишният в , който чичо ти Хасн е пърдял след наденички със зеле ......или италианската стринка не е сменяла маслото от покупката.....но ти си доволен !
  • 18 Бачо

    14 14 Отговор

    До коментар #9 от "Идеална":

    Прав си, добра е. С риск да ме при смеят ще кажа, че това е много леко купе, лесен за обслужване автомобил и евтина поддръжка. Не е хайтек качество, но държи на път. За непретенциозните хора искащи проста но работеща конструкция, сигурен пробег до 250000 към това е работещ автомобил. А за претенциозните, избор голям.
  • 19 САМО ЗА ТВОЯ ИНФОРМАЦИЯ НЕ СА РАЗВАЛИЛИ

    15 8 Отговор

    До коментар #15 от "Бачо":

    ФИАТ 124..НАПРОТИВ НАПРАВИЛИ СА ПОДОБРЕНИЯ ПОДСИЛИЛИ СА ДВИГАТЕЛЯ С ОЩЕ ЕДИН ОПОРЕН ЛАГЕР И СЪЩО И КУПЕТО Е НАПРАВЕНО ПО- ЗДРАВО С РАЗРЕШЕНИЕТО НА ФИАТ.. ТОВА Е САМАТА ИСТИНА..ИМА И ФИЛМ ЗА ТОВА..

    Коментиран от #20

  • 20 Бачо

    13 9 Отговор

    До коментар #19 от "САМО ЗА ТВОЯ ИНФОРМАЦИЯ НЕ СА РАЗВАЛИЛИ":

    Браво. Това е кола за работа. Не е лоша. На кратки разстояния и тия пътища, върши работа, а и разхода бензин масло е в нормите на класа и и секунди Едисън други. Прилича и на Роувър Маестро малко. Естествено, че не можем я сравнява с Хонда, Субару..., но тя е простичко кола с лесно обслужване и на път. Един нов катализатор и в тоя каруца руски трафик тук ще ти върши чудна работа. И АГУ може да сложиш. Колкото повече системи има автомобила, повече скъпа поддръжка има. Колата е добра за нашите пътища.
  • 21 El Torro

    4 4 Отговор

    До коментар #16 от "Бат.Влад":

    Сигурно си закачил телефона на таблото.
  • 22 Kalo

    5 4 Отговор

    До коментар #16 от "Бат.Влад":

    АмА тъч скрийн ли е
  • 23 ХХМ

    5 2 Отговор
    Променено е разположението на разпределителния вал, формата на бронята, дръжките на вратите и кормилната система.
  • 24 Шаран БГ

    21 6 Отговор
    " Капризи - казала каката- Цял град спи със мен - той не иска. Лека съм била...... Хайде , де ...Капризи !! " Сега и нашенците. Качиха се на БМВ,Ауди, Мерцедес и други японски красоти и....Капризи ! А дядо Ви и тейко Ви как се радваха на такива коли !?. Впрочем руска кола - за руските условия. Когато пропътуваш 400-500 км , и няма ни къща, ни комин , ни човек / не дай Боже и да е студ - минус 20 - 25 градуса/ ще проумееш защо руснака не прави луксозни коли! Естествено, че дори да ми дадат 3 000 евро, също няма да я взема тая тенекия. Не е кола за нашите условия !!! Имаме на 5 километра селище и бензинаджийница - пътищата лоши-лоши, ама асфалтирани и ги имаме. Руснака едва в последните години се сафиряса и започна да прави някой- друг километър автомагистрален път, ама от Москва нанякъде... Ами от Урал до Владивосток колко ли километра са ??? На руснака винаги му трябва топъл всъдеход !!
  • 25 майстора

    3 2 Отговор
    Ох маминкооо
  • 26 Ръшън Спай

    4 1 Отговор
    Аз продавам Жигула 82-ра с инфотейнмънт с тъчскрийн на Андроид. 1500 лв. При интерес ЛС

    Коментиран от #32


  • 27 Васил

    4 1 Отговор
    Даже и в пустинята да се кара където няма дъжд за една година този рядък боклук ще изгние това се отнася и за другите лади 2105-2107
  • 28 Driver

    2 1 Отговор
    Еха - това е флагмана на руската инженерна мисъл и автомобилостроене ! Правят и също толкова добри самолети !
  • 29 JJеко

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "JEEP":

    Микропроцесорна бе душа! По тогавашно време не се продаваха микропроцесори ей така свободно! Изобщо да си трол е голема работа кат малките работи на Бойко!
  • 30 До Бориславчо

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Borislav Popov":

    Коя година е това, ехее преди 1989г.!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор

  • 32 lako

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Ръшън Спай":

    Давай да купувам, ама пусни някоя и друга снимки, а не художествени измислици.
  • 33 Чичо Венко

    3 0 Отговор
    Това беше първия автомобил,който карах след като взех книжка.Беше на 11 години и на 60к километра.Направо си беше гаражна колица.Бащата винаги е имал служебни коли и лична винаги е карал малко.Беше със същия мотор 1.5 с 5 скорости.Самарката определено си беше кошница пълна-таблото беше напукано на 2 места грозно,тапицерията на вратите се отлепяше(с телбот я прикрепяхме),маркучите се пукаха...все течове глупости,делкото се ебаваше,карбуратора непрекъснато се задръстваше.Остави ме 2 пъти...добре че беше в града.Имайте предвид ,че колата си е купувана нова и си е на оригинални километри + основно стояла в гараж.По това време повечето немски и японски марки произвеждаха истински коли,не еднодневки и пластмасови.Така че за времето си,ладата пак си беше ниско качество.Честно казано не мисля че е възможно някой да измине 200 000 км с такава кола без проблеми.Карах я само 9 месеца тая Лада.Все пак има сантиментална стойност за мен и беше супер самия факт,че имам автомобил и мога да пътувам с него.Тогава нямаше и толкова голям избор.Сега карам автомобил за 70 бона,но не е същото.Пък и вече е пълно с хубави коли.На всеки ъгъл има някой с по модерна и по-скъпа.
  • 34 Бате

    0 1 Отговор
    Имах белгийска сглобка с 1300 мотор и 5 скорости, като петата беше почти не използваема, защото дори на магистралата губеше мощност. Външно само предната решетка беше различна и имаше фарчета за мъгла в бронята, но покритието на купето беше много по-добро и салона беше с елементи и седалки от по-траен текстил. Таблото си беше същия боклук, след две години се пукна на две места. Общо взето имах не съм имал много проблеми, но като цяло е дървена кола.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.