Преди десетина дни ви разказахме за експеримент, проведен от специалистите от motor1, който показва реален разход на новото комби BMW 320d. След замерванията се оказа, че дизеловото комби харчи точно четири литра на сто километра пробег.
Сега, по същия маршрут беше тестван един от популярните в Европа хибриди. Става дума за Hyundai Kona Hybrid. След проведеният 360 километров тест се оказва, че хибридният корейски паркетник отчита реален разход от 4.4 литра бензин на 100 километра пробег.
Прехваленият корейски хибрид разполага със скромна литиевойонна батерия, която е с капацитет 1.56 кВтч и която съвсем не е достатъчна, особено за извънградско шофиране. Бензиновият двигател пък е с обем 1.6 литра и с мощ - 106 коня.
Системната мощност на тракта на Hyundai Kona Hybrid е 141 конски сили, докато въпросното дизелово BMW, което харчи по-малко, разполага с мощност от 190 коня и с далеч "по-драйвърско" усещане от шофирането. А BMW-то съвсем не е най-икономичната дизелова кола. Размишленията оставяме на вас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 иван
Коментиран от #5, #21, #26, #30, #31, #47
13:27 21.11.2019
2 дон балон
Коментиран от #51
13:30 21.11.2019
3 Пуснете ги и двата
13:31 21.11.2019
4 Гост
Коментиран от #13
13:34 21.11.2019
5 Иван
До коментар #1 от "иван":
и като ги пуснат и тази батерия изчерпи ресурса си след 10 тъгвания отставаш на този скопен 1,6 с около 100 корейски мулета , а дизела като е загрял добре си има високия въртящ момент постоянно и не зависи от това дали батерията е заредена. Предполагам 350-400 нм. А на този 1,6 бензинец въртящия момент е не повече от 150-170 нм, така че при потегляне без батерия тази кола ще е супер мудна и ще гълта доста повече от дизела. Разбира се тези 3 л които са отчели са определено при някакви идеални условия относно път, денивелация, натовареност на пътя и така нататък и при доста внимателно шофиране.Коментиран от #7, #56
13:36 21.11.2019
6 Plamen
Коментиран от #10
13:41 21.11.2019
7 иван
До коментар #5 от "Иван":
Не ме разбра. Не казвам, че Хюндая е по-добрата кола. Имам предвид само, че теста е супер едно странен. Сравняват само в ситуацията, в която нафтата е най-силна, а хибрида е най-слаб. А това което ти обясняваш с НМ-те има значение само ако ще се състезаваш на всеки светофар.Коментиран от #11
13:41 21.11.2019
8 Име
Коментиран от #17, #41, #44, #50
13:44 21.11.2019
9 Той
Коментиран от #15
13:47 21.11.2019
10 Niko
До коментар #6 от "Plamen":
A proizvoditelite na elektrichestvo po malko li zamursqvat vuzduhaКоментиран от #57
13:48 21.11.2019
11 Миризлив пор
До коментар #7 от "иван":
"По принцип" 2 еднакви автомобила бензин и дизел на дълъг път имат поне 20-30% разлика в разхода в полза на дизела не ми се обяснява защо. Така, че май хибрида с тези 10% отгоре се е справил доста добре от към харчове. Иначе си прав, "състезанието" е в полза на конвенционалния автомобил от всякъде, ако се кара градско с често ускорение/спирачки дизела ще харчи 2-но.13:49 21.11.2019
12 Kolev
Коментиран от #14, #53
13:49 21.11.2019
13 Радо
До коментар #4 от "Гост":
Дизела произвежда сажди при богата смес и NOX при бедна смес. Няма как да са и двете на макс :D13:51 21.11.2019
14 Миризлив пор
До коментар #12 от "Kolev":
Може и да си прав НО при условие "когато работят". В общи линии катализаторите и ад-блу системата работят когато изходящата система достигне оптимална температура, много от производителите спестяват факта че това става след поне 10 до 15 километра след студен старт, при нормално градско каране по 5-7 километра колкото да отидеш на работа е малко спорен ефекта от тези системи. Въпроса е, че това е удобна тема да се плаши народа, да се вдигат еко-изискванията за да може да се продават все повече нови коли и далаверата да върви. Макар че уловиха VW в лъжа за еко-тестовете така и никой не предприе стъпката да им смъкне еко-категорията до реалната защо ли?14:07 21.11.2019
15 Бесен Язовец
До коментар #9 от "Той":
Е да, ама Владимир Путин, вчера каза, че ако минем изцяло на електро, ще трябва да се върнем пак в пещерите.14:08 21.11.2019
16 сектант
-Нестабилно в завоите.
-На мокра настилка не го търси.
-Каквото пише, че гори на хартия го бройте 1литър нагоре.
-Багажника можеше да е по-голям както и мястото отзад.
-На едно ниво си с прозорците на нормални автомобили сиреч не си мислете, че ще ги гледате отгоре.
14:27 21.11.2019
17 4972
До коментар #8 от "Име":
Именно нуждата от такива административни забрани показват, че в живия живот ДВГ-то (с дизелов двигател) е по-практичния вариант. И тъй като прехвалените хибриди и електрички очевидно не могат да предложат по-изгодна практтичност, подчертавам - практичност, затова следват административни мерки. Електрофилите може да се плюнчите колко хубава, чиста, евтина и "секси" е електрификацията, но очеизбодно единствения начин да накарат населението да мине на електрически автомобили е чрез репресии. Всичко останало са някакви демагогии и приказки изпод шипковия храст.Коментиран от #58
14:33 21.11.2019
18 audi a8
14:39 21.11.2019
19 гост
Първи голям европейски град ще въведе забрана за движение на лични автомобили догодина, прогнозира водещ инвеститор в технологичния сектор, цитиран от Ройтерс.
Според него бумът на електрическите велосипеди и скутери стимулира зелена революция.
Норвежката столица Осло и завзетия от велосипеди Амстердам в Холандия са кандидати да се превърнат в първите градове без коли през 2020 г., а Франция може да ги последва след пет години, казва Мартен Миньо от инвестиционната компания Index Ventures.
„Хората започват да осъзнават, че задръстванията и замърсяването са достигнали повратна точка и не може просто да се добавят още улици – пространството е ограничено, а личният автомобил не е ефективен начин за придвижването на хората“, казва Миньо.
Коментиран от #22
14:42 21.11.2019
20 Вариатор
Коментиран от #60
14:48 21.11.2019
21 пилот на Ферари
До коментар #1 от "иван":
Е хубаво ама няма все в задръствания да караме. Може ли издържа тоя хибри да го караш примеро цял де на градско само на ток ? При включени фарове , отопление / съответно климатик/ - колко време ще изкара на ток ? И като се прибереш зимата в 5,30 часа по тъмно пред блока - как ще зареждаш батерията ако цял ден си карал само на ток ?Иначе ако ползва и ДВГ разходът на градско няма да е по малък от един икономичен дизел около 80 коня със старт - стоп система.
Да не говорим ако излезе на магистралата наприме за Гърция или морето . Тоя 1,6 бензинов двигател ще работи постоянно и то в натоварен режим заради по високото тегло на батериите .
Коментиран от #25, #61
15:11 21.11.2019
22 пилот на Ферари
До коментар #19 от "гост":
Колко продължава зимата в Норвегия и какво ще правят през това време с електрическите скутери и велосипеди ?Коментиран от #27
15:13 21.11.2019
23 пилот на Ферари
15:15 21.11.2019
24 пешо
15:17 21.11.2019
25 Какви са тези глупости
До коментар #21 от "пилот на Ферари":
Ти статията прочете ли я? Какви са тези глупости където ги пишеш? Батерията е 1,56 киловата! Една кола на ток изразходва 2 киловата на 10 километра. На пълна батерия тук имаш, заряд за 7 километра. Какви фарове, парно и т. н. и да включваш вечер! Това не е Плъг ин хибрид, а нормален която батерия се зарежда при спиране. С хибридите производителите си продават така обичаните от тях ДВГ, за да имат възможност след това да ги ремонтират, а чрез батерията влизат в еконормите.Коментиран от #34
15:22 21.11.2019
26 Сандо с кончето
До коментар #1 от "иван":
По принцип каква е идеята, колата да седи в задръстването и да работи на празен ход, т.е. кой по-малко ще гори на празен ход или с коя от двете коли ще пътуваш по-комфортно и на дълъг път, ако е първото качвай се на Хюндай...Коментиран от #62
15:23 21.11.2019
27 гост
До коментар #22 от "пилот на Ферари":
Каквото правят и сега , карат си ги !! Освен това има обществен транспорт , а пък да не гояорим , че в голям европейски град дори в Норвегия сняг не можеш да видиш дори зимата , щото хората си чистят !! И въобще ти ли ще им даваш акъл ???? Хахахаххахахха !!!Коментиран от #37
15:43 21.11.2019
28 иван
16:22 21.11.2019
29 VikiLEXUSNX300 Varna
Коментиран от #33
16:34 21.11.2019
30 Онзи
До коментар #1 от "иван":
Всички нови коли имат старт стоп система, така че ще видим същото16:39 21.11.2019
31 Онзи
До коментар #1 от "иван":
Всички нови коли имат старт стоп система, така че ще видим същотоКоментиран от #35, #49
16:39 21.11.2019
32 u3poD
16:49 21.11.2019
33 Вярно
До коментар #29 от "VikiLEXUSNX300 Varna":
Сега сравни и БМВ с Модел 3 на Тесла, който е 85 хил. лв, а БМВ 105 хил. Кое излиза на далавера.Коментиран от #66
16:55 21.11.2019
34 пилот на Ферари
До коментар #25 от "Какви са тези глупости":
Че какъв хибрид е тогава ? Хибрид е ако двигателят работи на ниски обороти и зарежда батерията по време на движение - например Опер Ампера. На тоя тогава за какво му е тая бятерия ? Да пали вместо акумулатор ?Коментиран от #36
17:02 21.11.2019
35 Няма да е същото
До коментар #31 от "Онзи":
Хибрида се движи без да пали ДВГ, докато дизела пали за да се премести 5 метра. А и като загаси няколко пъти и запали, след това спира да гаси защото заряда на акумулатора пада и не гаси ДВГ за да зареди акумулатора.17:02 21.11.2019
36 Хибридите са различни
До коментар #34 от "пилот на Ферари":
Хибридите са различни. Има които ДВГ зарежда батерията, има които ДВГ работи заедно с Ел. двигател и т. н. При тази предимството е в трафика, градско.Коментиран от #38
17:05 21.11.2019
37 пилот на Ферари
До коментар #27 от "гост":
И като вали сняг пак ще карат скутерите и велосипедите на ток ?Норвегия през зимата !
В южните райони на Норвегия има само шест часа дневна светлина на ден от общо 24 в денонощието. Отвъд Северния полярен кръг, през зимата, слънцето остава над хоризонта само за няколко часа всеки ден.
В Осло се стъмва в 16:00 ч. следобед..
А може би ще минат на елени ?????
Коментиран от #40
17:07 21.11.2019
38 пилот на Ферари
До коментар #36 от "Хибридите са различни":
Тоя явно се води мек хибрид и би трябвало според сегашните изисквания да му добавят и комплект педали. Шофьора да помага и той в градското движение.За извънградското пък не ми се мисли как ще върти педалите.
Бе тия да не са копирали Барни Ръбъл ???
17:09 21.11.2019
39 пилот на Ферари
17:14 21.11.2019
40 543643
До коментар #37 от "пилот на Ферари":
Като вали сняг с рейса или метрото. Ти да не мислиш че е лесно да изринеш 1 метър сняг от колата на паркинга. Това да ти не е България.17:26 21.11.2019
41 Госта
До коментар #8 от "Име":
Само дето ел.модата ще потъне в кенефа заедно с джендърчета като теб,тогава пак ще виете на умряло!!!Коментиран от #43
17:30 21.11.2019
42 Те дали знаят??
Бедни кучеядци..........
17:38 21.11.2019
43 543643
До коментар #41 от "Госта":
ОК бумър18:03 21.11.2019
44 Газ 66
До коментар #8 от "Име":
На теб така ли ти купи тати кола след абитуриентската вечер че си запознат. Първо че много години ще минат докато се забрани двг. Второ- дори и да стане това бмв след 5 години като дойде в България ще върви още 10 години. 18 годишния ще се ожени и ще си вози децата в него. А тоя корейски електрифициран полиетиленен кенеф мощен като вибратора на жена ми, на 5тата година ще е разхлопан като дървен клозет и ще струва колкото едни джанти за бмв.Коментиран от #45, #46
18:04 21.11.2019
45 Хаха
До коментар #44 от "Газ 66":
15 години? Хахаха! На тази кола след 5-тата година когато свърши гаранцията никой няма да я иска, защото ремонтите ще са по-скъпи от колата!18:11 21.11.2019
46 858879
До коментар #44 от "Газ 66":
ОК бумър18:20 21.11.2019
47 Хахах
До коментар #1 от "иван":
Те по задръстванията моторите се изключват така че не виждам смисъл от коментарът ти?!Коментиран от #48
19:01 21.11.2019
48 Как да няма смисъл
До коментар #47 от "Хахах":
Хибрида се мести без да пали двигателя! А дизела без да запали не се мести. А и като запали и изгаси няколко пъти и спира да гаси, за да не замине акумулатора. Така, че хибрида е точно тук е по-добър.19:11 21.11.2019
49 JPower
До коментар #31 от "Онзи":
Редовно я изключвам таз ""система"" . Това е измишльотини на автопроизводителите с цел да влязат в еко нормите!!! Ако си в трафика, за един ден, като нищо ще стартира и гасне 50 пъти. Няма да ти обясня, какви ще са последствията за акумулатор, стартер и т.н. Само ще ти кажа,че такова тотално скапване няма, а от там ква екология чакаш...19:14 21.11.2019
50 дрън
До коментар #8 от "Име":
Дизел евро-6,дето е бъкан с каталзатори,нищо не замърсява.Ела във Варна - Западна промишлена зона,да видиш замърсяване.Масово по халетата се топлят с гуми,пластмаси и масла.Смраднята и саждите са неуписуеми!А седнали на еколози да се правят!Коментиран от #63
20:23 21.11.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Алфа Ромео
01:08 22.11.2019
53 гост
До коментар #12 от "Kolev":
Струва ти се, ама знаеш ли, че на Мерцедес и други марки ад блу резервара се пипа само в сервиз и ако потърсиш във форумите, нещо което е част от работата ми, излиза, че собственици на мерцедеси са принудени да обикалят сервизите за доливане, защото разхода е по-висок от декларирания, оттам резервара не стига за периода на обслужване и се налага да се ходи често и да се доплаща за това. Хибридът се е справил много добре, а това, че дизелите замърсяват, напълно вярно е. Един нов дизел ако не го изкараш веднъж в месеца на магистрала да продуха дпф филтъра и трябва да ходиш в сервиз, а като до прочиства летят едни пушилки. Един вид събира отровите и после ги изхвърля при висока скорост, на стенда няма да ти го покаже. Затова компаниите плащат милиарди обезщетения, защото замерването на стенд е едно, а в движение е в пъти над нормите. Ако пак ти се струва, че лъжа, седни, отдели няколко часа и почети.08:59 22.11.2019
54 незнайко
12:46 22.11.2019
55 авто фен
Какви размишления оставяш на нас бе, Радославе Славчев! Радваш ме с детските си писания. Ако искаш да кажеш - Нюндай не става, БМВ е по-икономично и по-бързо, по ме кефи и е по-спортно КОМБИ. Кажи си го , защо се опитваш да пишеш статия по заобиколен начин да си наложиш твърдението! Първо с лека кола е редно да се сравнява лека кола, тоест хибридния Хюндай, но не сув. Иначе с Хюндай Кона да сравнят BMW X3 дизел. Спортно комби няма, просто защото е кола за пренос на картофи и други зеленчуци, а може и секции, перални и т.н. Дизел с драйвърско шофиране е като да кажеш аналогов компютър. Надявам се ме разбра.С тези статии в стил петокласник.
21:26 22.11.2019
56 авто фен
До коментар #5 от "Иван":
Иване, ти дори не знаеш, че хибрида винаги поддържа общата системна мощност и никога не пада само на двигател! Как не те е срам да пишеш като си толкова бос по тия теми. Карал си само трактори,а говориш за модерни хибриди!21:29 22.11.2019
57 авто фен
До коментар #10 от "Niko":
Ами ти как мислиш,че произвеждат тока. Чувал ли си за ВЕЦ,ВЕИ и АЕЦ? Или падаш от луната?21:31 22.11.2019
58 авто фен
До коментар #17 от "4972":
Ами и пушачите единствения начин да ги откажеш да пушат в една стая с непушачи е чрез рестрикции. И да те откажат да минаваш на червен светофар за по-лесно и бързо е чрез рестрикции. Изобщо за да има цивилизация трябват рестрикции. Но на теб ти трябва време за да поумнееш, ако можеш, за да разбереш,че нито практичността е по-важна от полезността, нито дизелът е по-практичен и икономичен от хибрида,защото хибрида черпи енергия от всяко спиране и намаляване на скоростта,а дизела само трака и тази енергия ти топли спирачните дискове. А как трака дизела направо като в 19 век. Смешна работа! А как вибрира също смешна работа!21:37 22.11.2019
59 Бай Ой
21:38 22.11.2019
60 авто фен
До коментар #20 от "Вариатор":
Само че винаги поддържа системна мощност. Илитерат! Какви пишете тука!Голфаджии!21:39 22.11.2019
61 авто фен
До коментар #21 от "пилот на Ферари":
Не си пилот на мисълта! Ток се зарежда от спирането и намаляването на скоростта, а в задръстване и всяко спиране на светофар двигател се гаси. Ток винаги има, включително на магистралата системата винаги поддържа пълната мощност.Просто компютъра не изчерпва батерията под 40%.21:42 22.11.2019
62 авто фен
До коментар #26 от "Сандо с кончето":
Идеята е ,че основно тези автомобили се карат градско,а градското е тръгни-спри и ефективността е важна, Хюндай е по-икономичен. А който два пъти в годината ходи до морето и десет пъти извънградско 400 грама разлика не го интересуват.80% се кара градско, работа-вкъщи- деца и т.н.21:45 22.11.2019
63 авто фен
До коментар #50 от "дрън":
Те затова ги разпродават на запад и купуват бензинови коли и хибриди.21:51 22.11.2019
64 Крас
Коментиран от #65
09:50 23.11.2019
65 авто фен
До коментар #64 от "Крас":
Малее синеморец, къде е това село? И колко пъти в годината ходиш до синеморец? А колко дни караш градско. И става въпрос за хибрид, не за ел.кола. Хибридът до синеморец е с разход 5/100км. А на дизела на 5-тата година като смениш дюзи и турбо къде ти е сметката? Разликата е,че хибрида е с 8 години и 200 000 км. гаранция на батерията,а дизела не!15:22 23.11.2019
66 VikiLexusEvksinograd
До коментар #33 от "Вярно":
Няма нова Тесла под 55 000 евро с начилени ддс и мито за стока от САЩ внесена в Евро съюза! И за България като се плати и технотест и прилежащите смени на американските оранжеви стопове да се сменят на червени и става безсмислено вкарването на мпс от сащ и легализирането му в ЕС.14:05 24.11.2019
67 Митко
23:38 24.11.2019