За повече от стогодишната си история Maybach е преживял три раждания - два пъти като самостоятелна марка и веднъж като подразделение на Mercedes-Benz. В момента под това име се произвеждат свръхлуксозни версии на лимузините S-Klasse и Pullman. В гамата липсваше само всъдеход, макар че през 2017 г. бе направен опит с ограничена серия от 99 екземпляра от бутиковия G 650 Landaulet на базата на G 500 4x4² с цена $1 млн.
На салона в Лос Анджелис тази вакантна ниша бе запълнена. Mercedes-Maybach GLS не е толкова революционен като концепта Vision Ultimate Luxury, но със сигурност ще се превърне в хит сред богаташите.
Новият ултралуксозен всъдеход се различава от "плебейските" версии на GLS по радиаторната решетка с тънки вертикални ребра, изнесена на предния капак трилъчева звезда, логата на Maybach на задните колонки на покрива и изобилието от хром по вкуса на купувачите в Китай и Близкия Изток. Адаптивните фарове Multibeam LED със 112 светодиода всеки влизат в стандартното оборудване.
Елегантните джанти със "спици" също ще се монтират само на този модел. Стандартните с диаметър 22 цола са боядисани в черен гланц, а срещу допълнително заплащане могат да се вземат 23-цолови от кован и полиран алуминий.
Mercedes-Maybach GLS е предназначен за возене и всичко е проектирано в услуга на пътниците. Особено внимание е отделено на качването и слизането от всъдехода - за целта са предвидени двуметрови прибиращи се стъпенки от анодиран алуминий. Те имат светодиодно осветление и гумени вложки против подхлъзване. Издържат 200 кг и се отварят за 1 секунда с отварянето на вратите, а прибирането става или ръчно, или при скорост над 15 км/ч.
Стъпенките могат да се фиксират в отворено положение - задвижващата система е снабдена с датчици, които ги защитава против случайни удари. Всъдеходният режим на движение изключва автоматиката и включва ръчно управление.
Главното в Mercedes-Maybach GLS все пак си остава салонът. Всъдеходът може да се поръча в конфигурация с пет или четири места. Във втория случай те са изтеглени с 30 мм навътре и 120 мм назад в сравнение със стандартната версия, което осигурява на пасажерите 16 мм повече в областта на лактите и раменете.
Мястото за краката не зависи от конфигурацията и е минимум 1 103 мм. Ако предните седалки се издърпат напред, пространството се увеличава до 1 340 мм. Разстоянието от хоризонталната част на креслата до тавана е 1 020 мм. Наклонът на облегалките може да се регулира в диапазона от 27 до 43.5 градуса, а самите седалки са разположени с 28 сантиметра по-високо, отколкото в S-Klasse.
Всички места в Maybach GLS са снабдени стандартно с електрически настройки, подгряване, вентилация и масаж. Предните са мултиконтурни, с регулировка на поясната опора, динамична поддръжка в завой, надуваеми възглавници в облегалката и програма за активна тренировка. Отделните кресла отзад с подпори за краката предлагат масаж в десет точки с имитация на ефекта на "горещи камъни".
За микроклимата в салона отговаря четиризонов Thermotronic с тихи вентилатори на гумени тампони и намаляващи аеродинамичния шум отвори. Пътниците отзад разполагат с отделен блок за управление на климатичната система с регулиране на температурата за всяко от местата и контрол на качеството на въздуха плюс два отоплителя в краката.
Освен външната и вътрешната температура климатичната инсталация следи положението на слънцето и влажността. Навигацията подсказва кога трябва да се превключи в режим на рециркулация - например при влизане в тунел. В паметта на климатика могат да бъдат запазени настройки на температурата за седем постоянни пътници и един гост. Управлението на всички функции е изнесено на закрепен в подлакътника подвижен таблет с диагонал 7 инча.
"Базовата" версия на Mercedes-Maybach GLS се предлага с мултимедия MBUX с два 12.3-инчови дисплея, WiFi, Bluetooth, четири USB-порта и два 11.6-инчови екрана в подглавниците на предните седалки. Стандартната комплектация включва също аудиосистема Burmester с 24-канален усилвател и 27 говорителя. Срещу допълнително заплащане в задната жабка може да се добави Bluetooth-рисийвър.
Оборудването включва също панорамен покрив с подвижна и наклонена секция, контурно осветление в салона от оптични влакна, електрически щори и държачи за чаши с подгряване. За четириместните версии могат да се поръчат също хладилник, в който могат да се охлаждат три бутилки шампанско, и чекмедже за две сребърни чаши от каталога на Mercedes-Maybach.
Интериорът на най-разкошния GLS е вдъхновен от яхтите. Предният панел и седалките са тапицирани с напа, а салонът е декориран с дърво с матов лак и различни метали. "Фирменият" цвят "розово злато" се среща в кантовете на седалките с тапицерия от бяла кожа.
Въпреки индекса 600 Mercedes-Maybach GLS не се оборудва с 12-цилиндров двигател. 4.0-литровият V8 с два турбокомпресора, 48-волтова електрическа инсталация EQ Boost и система за изключване на половината цилиндри при ниски натоварвания е от Mercedes-AMG GLS 63. Моторът развива 558 к.с. и 730 Нм, но при ускорение EQ Boost добавя още 22 коня и 250 Нм.
Трансмисията е деветстепенен автоматик, който задвижва четирите колела през раздатъчна кутия с електронно управление. Ускорението от 0 до 100 отнема 4.9 сек., а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.
Всъдеходът има пневматично окачване Airmatic с адаптивни амортисьори. "Подскачащата" система E-Active Body Control се захранва от 48-волтовата бордова инсталация и се заплаща отделно. Клиренсът се регулира автоматично в зависимост от скоростта.
Грижата за безопасността на пътниците е поверена на широк спектър от асистиращи системи, сред които адаптивен круиз контрол, съблюдаващ ограниченията на скоростта, функция са следене на движението в лентата, мониторинг на слепите зони и помощник за избягване на препятствия. Разширеният пакет от екстри включва комплекса Pre-Safe, който осигурява превантивна защита против удар отстрани и отзад и оглушаване.
Продажбите на Mercedes-Maybach в единствената засега версия GLS 600 4Matic започват през втората половина на 2020 г. За модела е запазен и индексът 680, но за тази модификация все още не се знае нищо. Цените ще бъдат обявени с наближаването на пазарния дебют.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 госъ
Коментиран от #18
16:22 21.11.2019
2 Blackthorn
16:28 21.11.2019
3 Мартин
16:30 21.11.2019
4 се същия
16:31 21.11.2019
5 Брат ми
16:40 21.11.2019
6 Лошия
16:50 21.11.2019
7 Алфа Вълкът
17:26 21.11.2019
8 Пешо от панелката
17:30 21.11.2019
9 гост
17:59 21.11.2019
10 7777
18:06 21.11.2019
11 Кико
18:07 21.11.2019
12 Японеца
18:07 21.11.2019
13 гост
Само на някой с разцентрована естетика би му хрумнала такава комбинация от два цвята!....Не бих я взел дори и като подарък,защото имам претенции за НОРМАЛЕН вкус и естетика!......Колкото и минуси да ми сложите!
18:18 21.11.2019
14 Сектант
Коментиран от #16
18:47 21.11.2019
15 хаха
19:13 21.11.2019
16 Въх
До коментар #14 от "Сектант":
направи едно кличе.че да погледаме.19:18 21.11.2019
17 Бен Хур
19:55 21.11.2019
18 Иван Царски
До коментар #1 от "госъ":
Колега хубаво е човек да натрупа знания преди да започне да ги споделя с хората,защото както е в твоя случай само се излага!Аспуха е специално направен по този начин,накрайниците са по ширики тръби и са монтирани на бронята,а аспуховите тръби влизат в тях без да ги допират,така когато колата е в движение въздуха който минава през накрайника около ауспуха създава ефекта на ВЕНТУРИ,разликата в налягането предизвиква всмукване и повишава капацитета на газо-отделяне;)Сигурен съм че на твойто БМВ троика от 1998 си си слижил лъскави накрайници от пазара,но един ден като можеш да си позволиш автомобил произведен след 2015 година ще разбереш за какво иде реч;)20:51 21.11.2019
19 майстора
Коментиран от #23
22:23 21.11.2019
20 DAS IST EINE GROSSE SCHEISE
02:23 22.11.2019
21 Прави ли ви впечатление
08:55 22.11.2019
22 Немските коли
08:58 22.11.2019
23 Чарджи ги двойно
До коментар #19 от "майстора":
Щом са балъци08:59 22.11.2019
24 Баба Вуна
15:03 22.11.2019
25 1944
09:09 23.11.2019