21 Декември, 2019 10:30 6 261 13

Дизелгейт: Германски съд на път да спаси VW

  • volkswagen-
  • дизелгейт
Дизелгейт: Германски съд на път да спаси VW - 1
Снимка: Shutterstock

В близкото минало излизаха все и все повече новини за успешни съдебни дела срещу Volkswagen. Броят на съдилищата, които са съгласни с твърдението на клиентите, а именно че са били измамени от базирания във Волфсбург автопроизводител, купувайки си дизелови коли с манипулиран софтуер за отработените газове, нарастваше.


Тогава Volkswagen умело приложи трик, за да заличи загубените процеси от статистиката - малко преди съдът да се произнесе окончателно адвокатите на групата предлагат споразумение, но само при условие, че клиентът обяви въпроса за уреден. Тогава юристите разглеждат процедурата така, сякаш никога не се е състояла.


По този начин множество от съдебните победи на първа инстанция срещу Volkswagen попадат статистически под масата. Вълната на успеха обаче може да бъде спряна внезапно, ако съдилищата възприемат перспективата на Висшия районен съд на Мюнхен. При това положение приблизителните 45 000 индивидуални жалби, заведени в цяла Германия през 2019-та, едва ли биха имали перспектива за успех. Причината е проста - предявените искове имат срок на давност.


Както "Frankfurter Allgemeine Zeitung" съобщи по-рано тази седмица, 20-ият сенат на Висшия районен съд на Мюнхен постанови, че всички искове след края на 2018-та са изгубили давност, която в този случай е започнала да тече от момента, в който стана известен скандалът с дизелите. Според постановлението, това е есента на 2015-та, когато новината за предполагаемата измама на Volkswagen бе съобщена във всички медии. От гледна точка на съда е немислимо, че клиент на групата, който живее в Германия, не би могъл да придобие знания за това.


Висшия районен съд на Мюнхен отхвърля аргументите, които представителите на потребителите излагат, а именно че давностният срок може да започне само когато засегнатите клиенти бъдат официално уведомени от Volkswagen или от отговорните органи, че конкретно тяхното превозно средство е било манипулирано.


В съдебните дела, заведени през 2019-та, адвокатите изчисляват, че тригодишната давност е започнала през 2016-та, когато VW се обърна към клиентите си и призна за проблема. Тъй като мнението на висшите регионални съдилища по този въпрос не е еднакво, Федералният съд ще трябва да се произнесе окончателно. Решението се очаква за 2020-та.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пързалянето да почне сега

    39 7 Отговор
    На тия наистина мястото им е в Турция! Представям си, ако завода беше в БГ, как щяха яко да прецакват работниците. Работа с германци повече НЕ благодаря - личен опит !
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 DAS IST EINE GROSSE SCHEISE

    33 17 Отговор
    Светът ще бъде по-добро място, когато концернът Фолксваген, престане да съществува.

    Коментиран от #5

  • 4 Аврам

    28 10 Отговор
    Колко трябва да си долен да си купиш vw и после да ги дадеш на съд че ,,,,,, дрън дрън.какво та боли че така така,,, .караи и си свиркаи.те всички лъжат.
  • 5 Не не си прав

    18 27 Отговор

    До коментар #3 от "DAS IST EINE GROSSE SCHEISE":

    Светът ще бъде по Добро място когато всичко германско спре да съществува....Особено самите германци е супер наложително да изчезнат
  • 6 Коmapak

    10 2 Отговор
    Ще ти изтрият коментара защото си прав😂
  • 7 type-R

    16 8 Отговор
    Само вижте черните облаци които излизат от бусовете и ще ви стане ясно кое гориво е по-чисто! Не карайте децата си да дишат тази гадост! Спрете да купувате скрапа на Германия и да пазарувате в Кауфланд!
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Диамантената ръка

    12 0 Отговор
    Не са само Фолксваген, нормите, които са заложени не могат да се постигнат. Просто някои ги надвишават с повече, други по-малко.
  • 10 Умният

    12 4 Отговор
    Какви хубави реклами и уникални автомобили/дизели/допреди няколко години.Каква я мислиха швабите и каква стана.Поредната измама,от която печелиха милиарди годишно от продажби,сервиз и резервни части се разкри.Горките потребители
  • 11 МАК

    14 4 Отговор
    Еее стига ревахте срещу ФВ!!! Първо трябва да се научите как правилно се подържа кола с турло дизел!!! Второ горива в Парцаландия няма!!! Боклукойл трябва да бъдат изритани от България!!! Тогава с право може да ревете че замърсяват!!!

    Коментиран от #13

  • 12 Гост

    15 12 Отговор
    Боли ме задника за вредните емисии които излизат от аспуха . Но с дизелгеит сащ за пореден път се опитва да съсипи европеиската икономика . Новия опит е с северен поток . Явно доста хора не разбират и пишат глупости .
  • 13 Самурай

    5 3 Отговор

    До коментар #11 от "МАК":

    Моля немски щайги разни да си траят