Last news in Fakti

13 Януари, 2020 12:22 24 586 56

Nissan се разделя с Renault

  • renault-
  • nissan-
  • раздяла-
  • карлос гон
Nissan се разделя с Renault - 1
Колаж: Financial TImes

Мениджмънтът на Nissan ускорил разработването на секретен план за излизане от съюза с Renault. Информацията е на Financial TImes, позовавайки се на анонимни източници в японската марка. Катализаторът на решението е бягството на бившия шеф на Renault-Nissan Карлос Гон от домашен арест в Япония.

Анонимните информатори твърдят, че става дума за пълен разпад на отношенията и прекратяване на сътрудничеството както в производствената, така и в инженерната област. В допълнение, в съвета на директорите на Nissan се очакват сериозни кадрови промени. Според висшето ръководство на японския концерн политиката на Renault е „токсична“ за компанията и пречи на нейното развитие.

Основната причина да се ускори процеса на раздяла е бягството на Карлос Гон, обвинен във финансови измами. Доскоро Гон беше под домашен арест. На него му беше забранено да се свързва с хора, освен адвокати, а самата къща беше под постоянен контрол на японските правоохранителни агенции. Това обаче не попречи на бившия шеф на Renault-Nissan да напусне незаконно Токио и да лети през Истанбул за Бейрут.

Няколко дни след бягството, Гон проведе пресконференция, на която разказа за причините за постъпката си. Той сподели: „Не бягах от правосъдието, бягах от несправедливостта и политическото преследване. Просто нямах друг избор, защото бях заложник на нечовешка и анахронична правна система, безразлична към истината и справедливостта. Моите граждански свободи и права бяха нарушени“.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    29 8 Отговор
    Тук ми намирисва на Пежо или Фолксваген
  • 2 Тука намирисва

    25 7 Отговор
    на пропуснати ползи и фалит.
  • 3 Random

    106 36 Отговор
    Най-накрая, може Нисан да си върнат качеството и да станат нормален производител.

    Коментиран от #6, #11, #14, #46

  • 4 Госあ

    28 4 Отговор
    Рено трябва да изхвърлят и те тоя мишок. Избягал в калъф за чело 🤣 Най малкото и държавата има участие в Рено. Несериозно е.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 гост

    72 46 Отговор

    До коментар #3 от "Random":

    Нисан бяха фалирали.Добре,че ги купи Рено,та отново да се заговори за тях.Сега,отново отиват към фалит.Както Дайхатсу,Сузуки,Усузи,Субару.

    Коментиран от #8, #9

  • 7 Патрол

    69 15 Отговор
    Би било изключително разумно решение ,защото този брак по сметка ,роди само недоносчета. А какви коли и джипки правеше Нисан едно време ,помните ли ?

    Коментиран от #48

  • 8 Random

    47 18 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Какъв фалит на исузу, дайхатцу и субару те гони?
  • 9 Госあ

    45 13 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Дайхатсу си правят колички за вътрешният пазар и камиони също. И се карат. Не са фалирали. Субару няма к'во да коментирам.

    Коментиран от #23

  • 10 Гост

    53 23 Отговор

    До коментар #5 от "Един бай си знай":

    1.5 дизел на Рено е в пъти по-добър от калпавия 2.2 дизел на Нисан
  • 11 Komapak

    33 1 Отговор

    До коментар #3 от "Random":

    Инфинити също е Нисан колега.... 😉
  • 12 Ррррр

    24 2 Отговор
    Рено сега си имат Мицубиши

    Коментиран от #15, #47

  • 13 Хасан

    13 19 Отговор
    Честит им фалит на тея папагали
  • 14 Люси

    13 17 Отговор

    До коментар #3 от "Random":

    Я го закарай дизеловия ти асматик в сервиз че има нужда от смяна на доста части и ремонт ми не виси в сайта и пиши неща от които нщ неразбиращ и неможеш

    Коментиран от #42

  • 15 Госあ

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "Ррррр":

    Ама сигурен ли си?
  • 16 гост

    44 14 Отговор
    Рено притежава 44% от Нисан плюс специални права в управителния съвет , а Нисан под 15% от Рено !! Така че япончетата могат да излязат само от топлите си кабинетчета !! А след резултатите от последната година може ако искат и да минат през втори фалит и 100 % собственост на Рено !!
  • 17 гост

    55 9 Отговор
    Гон направи от Нисан нещо печелившо, след това купи Мицубиши и го върна към печалбите. Както и Таварес при ПСА или Маркионе при ФЦА, малцина са толкова смислени и добри мениджъри. Според запознати в бранша просто той е бил против раздяла и до последно водеха преговори с ФЦА, които бяха провалени и той беше арестуван. Игри на власт и заговори, прав е за това, че прокуратурата слугува на чужди интереси, а не в името на истината. Той е донесъл милиарди на тези комапании, а те го разкостиха за някакво сватбенно тържество с рекламна цел, ама според тях не била толкова рекламна, или пък за някаква къща, която била фирменна, ама основно той ползвал и не го бил декларирал. Абсурдни прегрешения, ако въобще са доказуеми, спрямо ползите.

    Коментиран от #21, #34

  • 18 нали

    20 39 Отговор
    Renault най-накрая ще продължи да се развива като остави японските ахмаци...

    Коментиран от #40

  • 19 гост

    27 5 Отговор
    До колкото знам 43% процента от акциите на Нисан са собственост на Рено.Така че тази раздяла трябва да е и тяхно решение,не само на японците.Така че Нисан не си е сам собственик.

    Коментиран от #20

  • 20 гост

    32 4 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Вдигни малко и ще стане ! По-точно 44,4 % , плюс специални права !!! Нисан не могат да пръднат без разрешение на Рено , колкото и да не му изнася на някой в Япония !!
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Нисан_Мотър_Къмпани
  • 21 Госあ

    9 19 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Купил е Мицубиши, колкото е купил Нисан 😂 Май, май ше се окаже че ди е купил калъф за чело накрая 🤣🤣🤣 Освен това, на Мицубиши сегмента далеч не са им автомобилите. Въпреки че Делика е перфектния ван. Винаги е била, а новите модели са направо чук,но ги има в Япония и Австралия

    Коментиран от #24, #26

  • 22 гост

    54 4 Отговор
    Не разбирам защо човек трябва да е против дадена марка!Като ти харесва Рено си го купуваш и караш,като не ти харесва си купуваш нещо друго,каквото ти харесва.Защо трябва да ги оплюваш,само защото всички не харесват това което ти харесваш.

    Коментиран от #32

  • 23 Госあ

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "Госあ":

    Всички камиони на острова са Дайхатсу 😉

    Коментиран от #54

  • 24 гост

    34 1 Отговор

    До коментар #21 от "Госあ":

    Май на тебе "сегмента" са ти плещенето на глупости !!! Щом не различаваш Мицубиши моторс от Мицубиши хеви индъстриис или Мицубиши банк най-добре да вземеш да си траеш !! Та въпросния Мицубиши моторс , за твое сведение съвсем отделна фирма , е 34 % собственост на Нисан , което пък за твое сведение се нарича контролен пакет , който дава ПЪЛНА власт в компанията на притежаващия го , защото в публичните компании решенията се вземат със 2/3 от гласовете , което значи над 67% , което при минус 34 няма как да стане !! Притежаващия такъв пакет назначава председателя на борда на директорите , а оттам и решава ВСИЧКО в тая компания !! И тъй като въпросния Нисан пък е 44,4 % собственост на Рено , всъщност Рено управлява и двете по-горе !!! Единствено се правят на любезни за пред публиката !!
    https://www.dnes.bg/cars/2016/05/12/nissan-stava-sobstvenik-na-mitsubishi.302193

    Коментиран от #27

  • 25 Осата

    13 15 Отговор
    Ха дано, че отново до започнат да правят надеждни автомобили, а не тези "ла-на „ с емблема Нисан.
  • 26 гост

    23 5 Отговор

    До коментар #21 от "Госあ":

    Да не говорим , че от три години вече ВСИЧКИ нови модели на Мицубиши са на платформите и с агрегати на алианса , ама на тебе щото не ти изнася , значи не бил го купил , хахахаха !!

    Коментиран от #28, #44

  • 27 Komapak

    13 2 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Зачеването на фирмата Мицубиши е най-грандиозния корупционен скандал в света. Нашите крадци са пеленачета в сравнение с финансовия министър на Япония през1902г. След втората световна война големите фирми са насилствено разпарчатосани, което не пречи взаимно да си помагат. И така до 2000г. когато окончателно вече са самостоятелни, поне на хартия😊

    Коментиран от #29

  • 28 Госあ

    7 2 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Делика е супер, освен това става въпрос за международни отношения вече. Както писах, гончето ще си остане май само с калъфа 🤣🤣🤣 Първо, Рено далеч не е на този и второ, всички корпорации в развитата част на Азия са под контрола на държавата. Но и аз мисля че ще се оправят. Харесвам и французите и японците. Любими са ми 😉

    Коментиран от #30, #35

  • 29 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Komapak":

    Разбира се. Фашизъм в най добрият му вид.

    Коментиран от #31

  • 30 Komapak

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Госあ":

    Липсват 43млн... или поне аз разбрах за толкова. Какъв ти калъф какво чело?! 😂😂😂😂
  • 31 Komapak

    10 0 Отговор

    До коментар #29 от "Госあ":

    1902 не е имало и помен от фашисти... Четете история, ама правилната😊

    Коментиран от #33

  • 32 Random

    9 13 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Тия с рената като почнат с "мойто рено е много по-хубаво от кой да е фв, вие сте балъци" и им отговаряме.
  • 33 Госあ

    1 3 Отговор

    До коментар #31 от "Komapak":

    Там е фашизъм още от Токугава. Е,колко пък да са тея 43 млн. Йени се печатат 😂
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Госあ":

    Държавата в случая може само да фалира фирмата с измислени рестрикции , което не виждам от каква полза ще и е !! По отношение на собствеността и работата на фирмата не може да се меси въобще !!! И при ситуацията в Япония в момента държавата не и е до скандали въобще !!! Това са завери на стари бюрократи от старото ръководство , които чувстват как топлите им местенца изстиват скоропостижно !! Но само със заверите ще си останат , а накрая и ще заместят Гос на топло !!

    Коментиран от #36

  • 36 Госあ

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Ти адвокат ли си ? Щото там прокуратурата не като цацата. Положението е стабилно. Повярвай. Само трябва да купуват бойни самолети от краварите и могат да си правят каквото искат. А отношенията между ЕС и Япония, не са били по добри от ВСВ 😂 Визирам Германия-Япония и Франция на Виши и Петен 😄
  • 37 Джуган

    7 5 Отговор
    В Азия и Австралия е пълно с пикапи. Вече никой не купува Нисан и Митсубиши, изборът е между Тойота и Исузу.
  • 38 К.К.

    7 1 Отговор
    Авто ВАЗ разделят ли ги?
    Никой нищо не казва!
  • 39 хайл

    6 10 Отговор
    А Мерцедес кога ще повърнат рено...излагат се и почвам да се ядосвам вече...

    Коментиран от #45

  • 40 Стефан

    31 1 Отговор

    До коментар #18 от "нали":

    Това да наречеш японците смешници, го може само ИНЖЕНЕР ГАНЕВ, изявлението ти не е даже глупаво, то е просташко, тия хора след бомбандиране с две атомни бомби, след не знам колко си земетресения, след цунами което предизвика ядрена авария и се оправиха за 3 месеца, сега виж за колко бай ти Ганьо ще реши проблема с водата, а да ти кажа град Омуртаг е от 30 години на воден режим, само ни дай да оплюваме тоя и ония, да се правим на знаещи и можещи , и НАКРАЯ най бедни, най болни, най прости, най алчни, най голяма смъртност при болниците, но пак се яжим и избиваме комплекси, айде стига вече.

    Коментиран от #51

  • 41 Разбирач

    4 0 Отговор
    И сега какво ще правят Нисан..?
  • 42 Random

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "Люси":

    Що бе, вдига си 200, няма ядове. Нещо си се объркал.

    Коментиран от #43

  • 43 Люси

    2 3 Отговор

    До коментар #42 от "Random":

    А и след 140 до.200 време си опържа яйчица 😅😅😅😅😅 слаб си!
  • 44 Батко

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Не му изнася, щото е кисел скъсаняк, който може да си позволи максимум 20 годишен "премиум", който ще кара бавно, за да му завиждат всички...
  • 45 Батко

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "хайл":

    Ми щото не им пука какво мислят "специалистите" по автомобили трети крак.
  • 46 Boxer 3.0

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "Random":

    Абсолютно точен коментар!
    Може и да е полезно и за рено.
    Ако си възвърнат качеството на изработката и материалите от 90те - никой няма да им се опре!
    Има надежда инженерният тарикатлък да остане в миналото.
    Дано не изпуснат този шанс!
  • 47 Primera

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Ррррр":

    Добре е малко да прочетеш преди да пишеш основният дял на митсубши е на Нисан не е на рено

    Коментиран от #49

  • 48 Да ама помним

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Патрол":

    от едно време,сега настъпва повторение на ситуацията да останете само със спомените,както едно време. Ако не бе Рено да ги спаси нямаше да се говори днес за Нисан въобще. Ако не знаеш бяха фалирали и на път да изчезнат от историята на автомобилите. Може би трябваше така да стане и сега в Япония щеше да има само една марка Тойота и нищо друго. Не забравяй,че преди 2 години Митсубиши също обяви фалит и ако не бе Рено-Нисан то щеше да е само далечен спомен.
  • 49 Е да де но

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Primera":

    пък основният дял на Нисан е на Рено ,а от тук на татък навържи пилетата за краката към квачката. По твоята тъпа логика джоинт венчъра между Рено и Мерцедес е на Рено,ама уви не е така,защото от него се възползват предимно Инфинити, а те знаеш кое производно са.
  • 50 Кико

    1 0 Отговор
    Типична френско-арабска физиономия със сини венци и боядисана киса! Какво се очаква, нещо добро?

    Коментиран от #53

  • 51 Не зная под

    3 4 Отговор

    До коментар #40 от "Стефан":

    оправяне от ядрената авария какво имаш предвид,при положение,че нищо не направиха,а радиацията се разнеса по целият океан и свят. Второ Япония е държава на чиято територия не е водена война,и освен двете атомни бомби пуснати над двата града и унищожили ги локално други сухоземни военни действия на нейна територия не са водени,от там икономиката и като цяло не е унищожена въобще. Що се отнася до японският инжинерен ум е леко казано преувеличено,защото и тук,както и на всякъде по света има дори доста по-добри инженери и това е факт. А след,като са толкова най-във всичко защо допуснаха със своят "велик ум",да пропадне Нисан,Митсубиши и други големи марки.И моляте,пише се боМбардировка,а не бонбардировка,защото казваш бомба,а не бонба. А кризите с водата в Бг,като цяло са заради пари разбира се и никаква наказателна отговорност. Това е в резубтат на управлението на тази държава в която винаги има "мой човек",който дори и да е прост щом е наш ще го бутаме напред.
  • 52 Аз съм бе

    0 0 Отговор
    Купете си Докер и не ги мислете тия
  • 53 кликов

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Кико":

    Най-после да напише някой!
    За тариката -кафявокрак,
    а
    имаше марка СУВ Нисан N1!...
  • 54 ВАГ

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "Госあ":

    Всички камиони са Исузу а Дайхатцу е собственост на Тойота.Както и да е ,та по темата;Нисан т.е.японците ми паднаха в очите ,стана нещо като храни куче да те лае ,нищо след като се махнат от Рено (спасителя им) ще ги купи Джеели или Тата тогава няма да имат мнение.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Истината е че

    1 0 Отговор
    тази индустрия ако не се преструктурира овреме, някой ще плати масрафа, за това има и сливания и раздели, важно е собствениците да запазят капитала и цената на акциите ... никой не го е еня за персонала и автомобилите