6 375 77

Водородната Toyota стана престижен седан

До края на годината в Европа ще започнат продажбите на новото поколение Toyota Mirai, която работи на горивни клетки. Със смяната на генерациите водородният автомобил получава пет места и значително по-солиден дизайн.

Новият Mirai вече е базиран на платформата TNGA, в резултат на което е пораснал на размери. Междуосието е увеличено със 140 мм до 2 920 мм, а широчината - със 70 мм до 1 885 мм.

Дължината и височината са съответно 4 975 и 1 470 мм. Японците са използвали нарасналото пространство в салона, за да монтират триместен диван на задния ред вместо две отделни седалки, както бе досега.

Сред важните новости си струва да се споменат увеличеният обем на трите резервоара за водород и модернизираната система за управление на горивните клетки. Резултатът е увеличаване на автономния пробег с почти една трета до 650 км.

Дизайнът на новия Mirai повтаря почти напълно изложбения концепт, представен на Токийския автосалон миналата година. В салона се е появил цифров приборен панел, 12.3-инчов сензорен екран на мултимедийната система, обърнат към водача, безжично зарядно за смартфон и джойстик за управление на трансмисията вместо стария селектор.

От дебюта на Mirai през 2014 г. досега Toyota е продала около 10 000 бройки. В Европа моделът се ползва със значително по-слаба популярност, отколкото в САЩ. През 2018 г. на Стария континент са купени едва 160 водородни седана срещу 1 700 в Щатите.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 19 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Random

    38 4 Отговор
    Добре изглежда, колелата са малко големички, ама става, пробегът обаче е много добре, само да има повече станции за зареждане
  • 2 сплескан

    5 36 Отговор
    На мен ми прилича на сплескан хечбек. Вътре натъпкано с пластмаса. Иначе като характеристики е много добре.
  • 3 Komapak

    14 15 Отговор
    Всичко видях... И поставчици за смартфон и всякакви глезотии, само не разбрах къде да заредя!!! То на електричките им е проблем това с водорода ми звучи като бедствие.
  • 4 Госあ

    29 2 Отговор
    Made in Japan 👌

    Коментиран от #10

  • 5 Нострадамус

    7 54 Отговор
    Тест за олигофрени!Ще сподели съдбата на много други грешни инженерни решения и ще се озове в музея до маздата с ванкеловия двигател!Бъдещето е само ток и жица!

    Коментиран от #6, #9, #67

  • 6 Госあ

    9 27 Отговор

    До коментар #5 от "Нострадамус":

    Съгласен съм- метро,тролеи,трамваи и скоростни влакове. И зверски такси за лични автомобили в градовете. На село си ги карайте. Иначе предвид климатичните промени, водородната и хибридната технологии за личен превоз трябва да бъдат наложени със закон като доказано най чистите.

    Коментиран от #7


  • 7 Ех, ако те чуе Антиелектрика...

    14 9 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Какво е това налагане със закон? Законът може да ти забрани, но не бива да налага. Кое им е най-чистото на водородните автомобили, като доказано са по-вредни за околната среда от дизелите. За производството на 1квтч. енергия от въглищна централа, се отделя 1кг. въглероден двуокис. При нашия микс в мрежата 40% са въглищните централи. Тоест около 6 кг за 100 км за електрически автомобил, което е 60 гр за километър и около 20 кг за 100 км, ако се произвежда водород по по-чистият начин чрез електролиза. Това е около 200 грама на километър. Кое казваш му е чистото? Ако един електромобил изчиства въглеродния си отпечатък след 50к км, то водородните автомобили трупат въглероден отпечатък от първия си километър.

    Коментиран от #8, #12, #16, #28

  • 8 Госあ

    8 7 Отговор

    До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":

    Чеей са, и аз приложих едно реферирано проучване за въглеродния отпечатък на електроавтомобилите, където се показва че хибридите са в пъти по екологични. Но какво общо има водорода с производството на големи батерии за електромобилите? Това са две съвсем различни неща. В момента има поне няколко начина за добив на водород, като се пести енергия и се усвоява отделения въглероден диоксид в последващи стъпки. И ако не знаеш, за транспорта на ток и жица не са необходими големи батерии. А закона налага.Ако не изпълняваш - у белене 😂
  • 9 Random

    16 3 Отговор

    До коментар #5 от "Нострадамус":

    Жица е на баба ти простора! Правилния термин е проводник!

    Коментиран от #11, #13

  • 10 Komapak

    12 1 Отговор

    До коментар #4 от "Госあ":

    Аз съм фен на made in japan. А къде по в София водород?! Имам и друг въпрос. Представи си че тръгвам утре с колата за Дания. И къде по дяволите да си сипя в Сърбия, Унгария, Чехия?

    Коментиран от #14

  • 11 Коmapak

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    Браво пич, смях се с глас😂😂😂😂😂
  • 12 авто фен

    17 3 Отговор

    До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":

    Ти доказано си не умен. Проблемът е,че дизелът бълва микс от токсични газове,а водородът нищо - чиста вода за пиене. А и водород може да се добива с ВЕИ, което е напълно екологично. Това да сравняваш екологичен хибрид на водород с тракащ дизел със сажди и всякакви боклуци от ауспуха му е като да сравниш влака ШИНКАНСЕН с парен локомотив от 19 век, бе . Ти къде живееш и имаш ли разсъдък изобщо?

    Коментиран от #15, #18

  • 13 Насрадамус

    4 8 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    Чул ли си за безЖИЧЕН микрофон,щото този на който свириш верно нема жици.
  • 14 авто фен

    10 5 Отговор

    До коментар #10 от "Komapak":

    А кой е казал,че тази кола е предназначена за хора от третия свят или разни неандерталци? Ами и за Албания не е прадназначена, и за Сърбия не е, нито за република Малави или Бряг на слоновата кост. Тойота няма да обеднее,ако тези "клиенти" не си я купят. Виж за Дания е предназначена и за много други държави с екологична политика, субсидиране на такива автомобили, данъчни облекчения и забрана на коли с двигатели с вътрешно горене.

    Коментиран от #19

  • 15 авто фен

    12 1 Отговор

    До коментар #12 от "авто фен":

    Това да твърдиш,че дизелова кола е по-екологична от хибрид на водород е по-грубо от твърдението,че парният локомотив е по-екологичен от влака на ток,защото тоя ток за ел.влака се произвежда от централи на въглища! Ами да върнем дизеловите локомотиви и тия на въглища! Също така да спрем метрото от електричеството и трамваи и тролеи! Ти за АЕЦ чувал ли си или за ВЕИ? Що реши,че само с въглища се прави ток.
  • 16 Смешно

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":

    А да си плащаш данъците не ти ли налага/ то не че ти плащаш нещо в тоя живот,щото си на издръжка/,ама като правило може да се каже ,че ти забраняват да не си ги плащаш, нали? Умно.
  • 17 Ганчоо,

    4 11 Отговор
    Колко гънки още ти требват да вденеш,че водорода и хибридите са най-големия т@шак на автоиндустрията!Петролните акули са като комунистите-до последно ще се борят,като прикриват това зад разни иновацийки и супер технологийки ,отречени и забравени!

    Коментиран от #25

  • 18 Водородът бълва сажди повече от дизел

    6 6 Отговор

    До коментар #12 от "авто фен":

    Водородът бълва сажди, но не е от ауспуха а от комините на тец-овете на въглища. Може да стане чиста алтернатива, чак когато затворят последните горивни централи и 100% от производството на електроенергия е от ВЕИ. Дотогава е малоумно да произвеждаме водород с излишната енергия от възобновяеми източници, вместо с нея да заместим енергията произвеждана от въглищните централи.

    Коментиран от #20, #24

  • 19 Аммммм

    2 4 Отговор

    До коментар #14 от "авто фен":

    И в тези държави, няма зарядни. Електрически зарядни нямало, обаче на водород ще минаваме, защото водородните са много!

    Коментиран от #22

  • 20 авто фен

    7 4 Отговор

    До коментар #18 от "Водородът бълва сажди повече от дизел":

    Аз мисля,че ти обясних,че водородните коли са за пазари като САЩ,Япония, Австралия, Франция и др. държави,които произвеждат голям процент електричество от ВЕИ,а не за допотопни пазари! Нещо не ме разбра.

    Коментиран от #60

  • 21 Тойота

    2 10 Отговор
    А Тойота католически си вярва толкова много на тази технология, защо не си направят станциите из цял свят, така както направиха Тесла? Казват, че това е бъдещето но изглежда че сами не си вярват.

    Коментиран от #23

  • 22 авто фен

    7 3 Отговор

    До коментар #19 от "Аммммм":

    В Дания има 8 мисля станции, в Германия стотина, а Австрия и т.н. европейски държави, в Япония имя 80 станции и т.н. Да, в Албания няма, в Малави няма, в Брега на слоновата кост не са открили, предполагам и в Камбоджа няма.

    Коментиран от #27

  • 23 авто фен

    7 1 Отговор

    До коментар #21 от "Тойота":

    Това,че ти не знаеш ,че има водородни станции по света, не означава,че няма. неинформираността и незнанието не са аргумент в защита на някоя теза.
  • 24 авто фен

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Водородът бълва сажди повече от дизел":

    Зависи в коя държава го произвеждаш водорода - хайде произвеждай го във Франция и ще е напълно екологичен.
  • 25 На теб са ти нужни гънки

    8 2 Отговор

    До коментар #17 от "Ганчоо,":

    Какъв е интересът на петролните компании от хибрид,който харчи 3л./100км. или от водородна кола,която не зарежда петрол? те трябва да вървят срещу печалбите си ,за да промотират водородни коли, дето не зареждат петрол!

    Коментиран от #33

  • 26 Госあ

    13 2 Отговор
    Ама сравняват теслите с Тойота 🤣 Как да ви се обясни,че скапаните тесли са по мръсни от някои двг'та. Как ? Вие сте като чалмите, дето си блъскат главата в земята 😂 И освен това, соларите са 50% по мръсни от атомните централи. Как и това да ви се обясни ? теслите и Тойота по никакъв начин не може да се сравняват,ама по никакъв.

    Коментиран от #29

  • 27 Офффф

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "авто фен":

    Аз знам, че има. Цели 8 в Дания. Докато стигнеш до там и се върнеш и нямаш гориво. Много интересно, че зарядните са ви малко обаче има цели 8 станции в Дания. Какво да каже, човек. Офффффф.

    Коментиран от #31

  • 28 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ех, ако те чуе Антиелектрика...":

    Не може ли поне в една тема да не ме споменаваш? Тролете си на воля и не ме занимавайте!
  • 29 Как да ти се обясни

    3 8 Отговор

    До коментар #26 от "Госあ":

    Че горивото за тази Тойота, ще замърси повече от производството на батерията на Тесла. Колата не замърсява, производството на водорода замърсява.

    Коментиран от #32, #40, #47

  • 30 Хе хе

    2 4 Отговор
    Още малко, ще напишете че има голям интерес към водородните коли и са продадени цели 10 хил. Мирай от 2014, а за електрическите няма интерес и са продадени само 2 милиона електрически за миналата година.
  • 31 авто фен

    8 2 Отговор

    До коментар #27 от "Офффф":

    Аз търпеливо ще ти потретя! Тез коли не се правят за България,Албания,Македния,Сърбия и подобни държави. Никой японец не е виновен,че държавите са бедни и с лош енергиен микс и със слаба покупателна способност на населението. Дотук с твоя проблем да отидеш до Дания и да се върнев в България на водород. теб никой не те е предвидил за клиент и няма да караш водородна кола, дори да искаш,освен ако не емигрираш в Дания,Франция и т.н. и не забогатееш,та да си я купиш, че то не е една беля. Ти съвсем спокойно меже да вземеш един дизелов автомобил и да прекосиш Европа и да се върнеш на нафта. Е,може да не те допуснат до центъра на столиците,защото замърсяваш с дизел, но не всичко е перфектно в този живот, няма пълно щастие. Единия се чуди къде да зареди водород, другия къде да паркира дизел в покрайнините на града и да вземе такси да разгледа столиците. Днес Рим е забранил дизели да карат в града.

    Коментиран от #34, #36

  • 32 авто фен

    7 1 Отговор

    До коментар #29 от "Как да ти се обясни":

    А на теб как да ти се обясни,че водород на запад се произвежда от ВЕИ и не замърсява нищо.

    Коментиран от #35, #71

  • 33 Ганчоо.

    3 6 Отговор

    До коментар #25 от "На теб са ти нужни гънки":

    Ма ти верно ли ги мислиш тези неща!?Откъде е водорода?? Да не мислиш,че е от електролиза а??Ще ти кажа една тайна само на тебе-Хибридите горят повече от обикновените коли,защото кпд-то им е същото,но карат и излишен товар,а рекуперацията е""мижи да те лажем"",защото печалбата при спиране не може да компенсира загубата при ускорение от допълнителната тежест на батерията.

    Коментиран от #41, #42, #55

  • 34 Офффффф

    3 3 Отговор

    До коментар #31 от "авто фен":

    В Дания са цели 8 станции, момче. Разстоянието до тези станции може да е 60 - 70 километра от къщи, като отидеш да заредиш и се върнеш ще си изминал 140 - 150 километра за да заредиш. Ти разбираш ли го това или да ти го потретвам. За да заредиш, трябва да си платиш гориво за 150 километра. Защото има "цели" 8 станции. Ако не знаеш има и няколко гръмнали централи, като експлозията е жестока.

    Коментиран от #39

  • 35 Ганчоо,

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "авто фен":

    Я ни разкажи как се произвежда на запад водород от веи и колко енергия се влага и при какъв кпд!?Колко енергия се изразходва за компресиране стотици атмосфери и как се съхранява.Защото съм чул,че този водород се получава от въглеводороди-газ и петрол.

    Коментиран от #38

  • 36 А как да ти се обясни

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "авто фен":

    Че този ток от ВЕЦ наместо да го пусниш по мрежата, за да намалиш захранването от ТЕЦ ти го ползваш и казваш че си зелен, обаче ТЕЦА от другата страна бълва, защото няма ВЕЦ да му помага.

    Коментиран от #37

  • 37 четвърти път ти обяснявам внимавай

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "А как да ти се обясни":

    Кой ТЕЦ, как да ти обясни човек,че във Франция примерно ТЕЦ изобщо няма, всичко е АЕЦ и ВЕИ,няма какво да пускаш и да спираш,позлваш само такъв ток.
  • 38 авто фен

    5 1 Отговор

    До коментар #35 от "Ганчоо,":

    Ти не си информиран, водород може да се произвежда само чрез възобновяема енергия или екологична такава. Но това се прави в държави,които произвеждат ток главно с такава енергия,а не в Буркина Фасо.
  • 39 авто фен

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "Офффффф":

    Първо няма няколко гръмнали централи, има много повече гръмнали бензиностанции,които не отстъпват като експлозия! Естствено,че е практично като живееш в столицата или в големите градове, не е предвидено за хора в малките градове и селата, те са и с по-малки финансови възможности.

    Коментиран от #43

  • 40 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Как да ти се обясни":

    Ко, не ! 😂 потърси информация за новите технологии за генериране на водород. Имам работа, нямам време сега.
  • 41 авто фен

    9 3 Отговор

    До коментар #33 от "Ганчоо.":

    Пълна глупост. Хибридите на Тойота горят 4/100 градско. Една кола се кара 70% градско по принцип. А и не е по-тежък хибрида от дизелов модел,а е по-лек. батерията тежи точно 70 кг. ,а системата е по-олекотена откъм трансмисия, не сменяш накладки по 100 000км,дори повече, зарежда ток в батерията при всяко намаляване на скоростта, не само при спиране. по-икономично от хибрида няма. КПД на хибрида е по-високо от това на стандартен автомобил, не си по-умен от японските инженери за твое съжаление. И за моя радост!

    Коментиран от #49, #73

  • 42 авто фен

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "Ганчоо.":

    Е откъде е водорода? Има различни методи за извличане на водород и един от тях е чрез ВЕИ, напълно екологичен и безвреден.
  • 43 Офф

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "авто фен":

    Прочети тук. Това е само една от няколкото. https://www.google.no/amp/s/automedia.investor.bg/a/2-novini/38551-vzriv-na-vodorodna-stantsiya-v-norvegiya-blokira-500-koli/amp

    Коментиран от #44

  • 44 авто фен

    2 1 Отговор

    До коментар #43 от "Офф":

    Да, това е единствената. Мога да ти дам много линкове за взривове в бензиностанции.

    Коментиран от #45, #46, #48

  • 45 Офф

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "авто фен":

    Не е, ето ти още една в Америка! А има и още. https://cars.usnews.com/cars-trucks/daily-news/100830-hydrogen-tanks-at-fueling-station-explode
  • 46 Офф

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "авто фен":

    И още в Южна Корея! https://www.google.no/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1W936A
  • 47 Госあ

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "Как да ти се обясни":

    Ето все пак. За разлика от батериите, където единствената надежда е графена, продукцията на водород е огромно поле от възможности. https://www.greencarcongress.com/hydrogen_production/ дано не изтрият линка
  • 48 Офф

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "авто фен":

    Водородните станции са малко на брой. Бензиностанциите са много.

    Коментиран от #50

  • 49 Ганчоо,

    3 4 Отговор

    До коментар #41 от "авто фен":

    Ти да не си музикант?Щото си далече от физиката.След всяко намаляване на скороста следва ускорение чиче!Единственото верно е за накладките,другото са глупости!Как стана по-високо капедето на хибрида,като кпд на двг и на трансмисията са като на другите автомобили,а батерията се зарежда от същия двигател плюс загубите в генератор и инвертор и тегло на батерията?

    Коментиран от #51, #53

  • 50 авто фен

    2 2 Отговор

    До коментар #48 от "Офф":

    Абсолютно вярно,затова има повече взривени бензиностанции срещу които ти не протестираш. Момченце, не си губи ценното време да търсиш нета две или три или пет взривени водородни станции в света. Това е загуба на време. Аварии стават навсякъде, всички станции се конструират от начетени инженери, ровиш там,където е безсмислено и си губиш времето,а и моето.

    Коментиран от #52

  • 51 Госあ

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "Ганчоо,":

    Е така,лесно. Големи инженери сте 😂 Това е микс, въглеродни емисии и кпд. Не случайно и французите се насочиха към хибриди.
  • 52 Офф

    2 2 Отговор

    До коментар #50 от "авто фен":

    Ти би ли искал, в съседство водородна станция, която може да те заличи заедно с панелката?

    Коментиран от #54

  • 53 авто фен

    3 3 Отговор

    До коментар #49 от "Ганчоо,":

    Ще ти обясня. КПД на хибриден двигател Тойота е 41%, двигател по циъл на Аткинсън. Иначе нямаше да харчи най-малко. Какво подяволите общо с физиката има колко пъти намляваш и колко ускоряваш? Та дори да са равни, нали при намаляване зареждаш ток/ безплатен ток/ ,който ползваш при ускорението и двигателят работи минимално, в най-ефективен режим и колата е по-икономична и по-екологична. Това е смисълът на хибридите. Освен това вариаторният автоматик на хибрида не изисква поддръжка, няма съединител. Много по-опростено и ефективно.
  • 54 авто фен

    3 3 Отговор

    До коментар #52 от "Офф":

    Коя водородна станция е заличило някой с панелката му? Или си правиш просто съчинения? Колко бензиностанции обаче са убили хора?

    Коментиран от #56

  • 55 авто фен

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "Ганчоо.":

    Ти си невеж, но инатлив, което е нормално. Водород има във водата, нали си учил в училище поне тази формула. И днес научи нещо ново от мен.

    Коментиран от #58, #63

  • 56 Офф

    2 2 Отговор

    До коментар #54 от "авто фен":

    Повечето водородни станции са извън града, за това не са съборили панелка. И за това, се налага да се пътуват няколко 50 - 60 километра поне, за да се зареди.
  • 57 Електрошок

    4 2 Отговор
    Кпд при електролиза 0,6.Кпд при горивна клетка също 0,6-общо 0,36% .Следват загуби на енергия при компресиране и съхранение!Пълен провал!Засега номерът с водородните автомобили минава,защото водородът се получава от въглеводороди!Няма нормална икономика,която да допусне такава огромна загуба на електроенергия за производството на водород.Това са временни решения,по-скоро екзотика.

    Коментиран от #59

  • 58 авто фен

    3 3 Отговор

    До коментар #55 от "авто фен":

    Забравих да добавя,че водородът е най-разпространеният хим.елемент в природата, практически неизчерпаем.
  • 59 авто фен

    3 3 Отговор

    До коментар #57 от "Електрошок":

    Производството е задача на частния бизнес и инициатива,съхранението и компресирането също. Това е включено в цената на кг. водород. Иначе като ефективност, сметнати всички разходи,плюс кпд на колата водородната кола има кпд около 30%, дизеловата със сметнати всички разходи по транспорт и рафиниране,сондаж, плюс кпд на дизеловата кола е около 20 %.

    Коментиран от #62

  • 60 Зомбито си е зомби, па било и водородно

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "авто фен":

    Акихито подчерта напредъка на Япония по отношение на заличаване на вредното въздействие и последиците от аварията във „Фукушима“, като посочи усилията, които страната полага при ограничаването на количеството радиоактивна вода, която все още се намира в засегнатите сгради на комплекса. По неговите думи през 2015 г. са били регистрирани 490 куб. м замърсена вода, докато през 2018 г. количеството е било редуцирано до 170 куб. м. В своята презентация Акихито наблегна на тревожната тенденция, която се забелязва след 2011 г. – нарастване на дела на изкопаемите горива в енергийния микс на страната. След аварията на АЕЦ „Фукушима“ делът на ВЪГЛИЩАТА НАРАСТВА С 4% ДО 32,3 НА СТО, докато този на втечнения природен газ (LNG) се покачва с близо 10% - от 28,2% през 2010 г. до 29,8 на сто през 2017 г. Единствено генерирането на енергия от петрол отбелязва спад от 8,8% до 8,7 на сто. Ако през 2010 г. делът на ядрената енергия в енергийния микс на Япония е бил 25,9%, то през 2017 г. той е намален до 3,1 на сто. Възобновяемата енергия в същото време ОТЧИТА РЪСТ ОТ 2,3 НА СТО ДО 8,1% за същото време. Според Акихито целите на Япония по отношение на редуцирането на емисиите на парникови газове до 2030 г. включват увеличаване на производството на електроенергия от ядрени мощности до 20-22% от общия енергиен микс, както и ръст на възобновяемата енергия до 22-24% за същото време. От друга страна енергията, произведена от изкопаеми се ПРЕДВИЖДА ДА БЪДЕ НАМАЛ
  • 61 Зомбито си е зомби, па било и водородно

    3 1 Отговор
    Според Акихито целите на Япония по отношение на редуцирането на емисиите на парникови газове до 2030 г. включват увеличаване на производството на електроенергия от ядрени мощности до 20-22% от общия енергиен микс, както и ръст на възобновяемата енергия до 22-24% за същото време. От друга страна енергията, произведена от изкопаеми се ПРЕДВИЖДА ДА БЪДЕ НАМАЛЕНА до 56%. Та от какво казваш се произвежда водородът? В България още днес един водороден автомобил, ще отделя по-малко вредни емисии, отколкото ще отделя в Япония след 2030г и то, АКО си постигнат целите.
  • 62 Госあ

    1 3 Отговор

    До коментар #59 от "авто фен":

    А така 👌 освен това, ако имате време вижте и линка който съм дал. Аз нямам време да го гледам сега. Но бих коментирал ро късно за ГМО бактериите като ултимативен вариант за рециклиране на отпадни води, фиксиране на въглероден в процеса на производство и генериране на водород и органични молекули
  • 63 Ганчоо

    3 2 Отговор

    До коментар #55 от "авто фен":

    И цикъла на Аткинсън е една голяма заблуда! Този кпд го постига само при определен режим!Той е непригоден при автомобилите!И какво като водорода е разпространен,след като го няма в свободно състояние,а нАуката казва,че за да разделиш два свързани атома,трябва да вложиш повече енергия отколкото ще получиш след разделянето!Всички фирми в момента разработват електромобили,а водородния двигател е оставен в ръцете на форумните специалисти!

    Коментиран от #64

  • 64 Госあ

    3 2 Отговор

    До коментар #63 от "Ганчоо":

    Сериозните разработват хибриди, а само нек'ви стартъпи и такива дето лъжат с емисиите са се хвърлили да правят батерии. Просто хибридите са в пъти по екологични.

    Коментиран от #69

  • 65 wiv

    3 1 Отговор
    https://dariknews.bg/novini/biznes/pyrvite-stancii-za-zarezhdane-na-koli-s-vodorod-trygvat-do-kraia-na-2020-g-2187105
  • 66 Боко бензинджията

    1 1 Отговор
    Водород може да заредите и прозвежда в големи количества Вожда от Банкя.....пардон не било водород, а сероводород !
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор

  • 69 Коmapak

    2 1 Отговор

    До коментар #64 от "Госあ":

    Може и да са екологични, но харчат доста...

  • 70 Ти да видиш!

    4 2 Отговор
    Станала ПРЕСТИЖЕН седан. С други думи я произвеждат само за престиж. Вижте ни какво можем. Точно както Бугати Вейрон/ Широн и почти толкова използваема. Автомобил без никаква практическа стойност и с никакъв шанс за масово навлизане.
  • 71 Печалбар

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "авто фен":

    Понеже все се грижиш за печалбите на Тесла, по колко се печели от производство на водородни автомобили и производство на водород от възобновяеми източници?
  • 72 незнайко

    3 0 Отговор
    Определено таблото е с различен от обичайните дизайни . Красиво е както и цялата кола .
  • 73 Коmapak

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "авто фен":

    От това което пишат Тойота по каталог до това което в същност е, има голяма разлика. Колкото и да ми се иска не мога да го докарам под11 на сто и вече спрях да опитвам. Зимата е по скоро 14. Вярно е че е особено важно стила на каране, но за мен е факт. Lexus 350h.
  • 74 Зомби с квадратен волан

    4 0 Отговор
    Красив автомобил, изтънчен дизайн, добра технология. Въпросът е как да се произвежда чист водород в достатъчни количества. Аз бих го притежавал с удоволствие.

    Коментиран от #76

  • 75 Jack Bauer

    2 0 Отговор
    Много интересно, мисля че ще е добре да видим и една статия сравняваща двете технологии за акумулиране на ел енергия - литиево-йонни акумулатори и водородни акумулатори.
  • 76 Това да ти е проблема

    3 1 Отговор

    До коментар #74 от "Зомби с квадратен волан":

    Производството на чист водород ти е най-малкия проблем. Технологията съществува. Основният проблем е цената на километър. Дори да пренебрегнем фактът, че за изминаването на километър, ще е необходим три пъти повече ток за производството на чист водород, отколкото ако директно си заредиш батерията на електромобила от контакта, няма как да пренебрегнем оборудването за милиони, между контакта и резервоара, дори за най-елементарната водородна зарядна станция, която може да зарежда пет шест автомобила на ден и да си произвежда сама водород от възобновяеми източници.
  • 77 Joro

    2 0 Отговор
    Какви станции? Водороден двигател - зареждаш от чешмата

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.